eitaa logo
بر پا
6.4هزار دنبال‌کننده
589 عکس
320 ویدیو
73 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
💡چرا تمرکز بر موضوع انتقام، ایستادن در نقطه اشتباه تحولات است؟ 🖊مهدی افراز 🔸احتمالا ساعت های پیشرو، بستر اولین رخداد نظامی رسمی ایران بر علیه رژیم صهیونیستی و البته یکی از هزارمین مورد غیررسمی آن خواهد بود. این اتفاق در عین این که از حساسیت برخودار است اما پرداختن به آن و به طورکلی تمرکز بر مقولاتی چون حضور مستقیم ایران، انتقام، تقاص، سیلی و ... ایستادن در نقطه غیراساسی‌ و اشتباه تحولات منطقه است. 🔹امروز جمهوری اسلامی امیر حوادث غزه است و رقیبانش همگی اسیر. این برتری در وهله نخست به حمایت تسلیحاتی، مالی، سیاسی و رسانه ای ایران از مقاومت مرتبط نیست. طوفان الاقصی و حوادث پیرامون آن مظهر غلبه منطق جمهوری اسلامی در مناسبات قدرت و اثبات حقانیت آن در الهیات سیاسی معاصر بوده است. 🔸حجم مصیبت در غزه معلول شکاف میان منطق انسان و جهان انقلاب اسلامی با انسان و جهان مدرن است و هیچ چیز این فاصله را جز همین حجم خشونت پر نمی‌کند. هیچ حد واسط مشترکی برای ما دیگر وجود نخواهد داشت، اگر بود هیچگاه عالم غربی زیر بار هزینه های این جنایات نمی رفت. امروز عالم مدرن هیچ ابزار دیگری جز کشتار جمعی برای تعامل با عالم انقلاب اسلامی ندارد. 🔹زلزله امروز غزه و طوفان الاقصی معلول برخورد دو سازه تمدنی و تاریخی است. بر شالوده این دو سازه هیچ پدیده واحدی استوار نخواهد ماند. خون های مقدسی که بر زمین آسمانی غزه ریخته می شود، خون بهای از جاکندگی و وارستگی انسان انقلاب اسلامی از رویای آمریکایی است. 🔸این خون ها امروز بیداری آفریده و به برکت آن، گفتار ۴۵ ساله جمهوری اسلامی در موضوع فلسطین، اسرائیل و غرب تبدیل به نجوای درونی میلیون ها انسان و پیش نویس قطعنامه های بین المللی شده است. حماسه غزه به همه فهماند، منطقی که ۴۵ سال جمهوری اسلامی برمبنای آن همه سیاست های منطقه ای خود را بنا کرده و برای پایداری بر آن زخم ها خورده، حرف ها شنیده، فشارها کشیده و بهترین انسان های خود را تقدیم نموده، سنت تغییر ناپذیر هستی است که هیچ مفری از آن وجود ندارد. به رسمیت نشناختن رژیم و سفارش به مقاومت خونین اگر روزی یک داعی داشت امروز یک جهان حامی آن است. 🔹غلبه منطق جدید نوید دهنده شکل گیری نظم جدید خواهد بود. تغییر موازنه مابین عقلانیت ها و الهیات هاست که تغییرات سیاسی، نظامی، اقتصادی و جغرافیایی را پی ریزی می کند.کوچک‌ترین حوادث معرکه حتی به اندازه یک آه که از زبان یک مادر غزاوی خارج می‌شود تقویت کننده منطق جمهوری اسلامی و تضعیف کننده طرح های معارض اوست. 🔸وقتی یک منطق در حال غلبه پیدا کردن است دیگر نمی شود تحولات را بر اساس کلیشه‌های سابق تحلیل نمود و ارزش گذاری کرد. مفاهیمی همچون انتقام، تقاص یا بازدارندگی پیش از ۷ اکتبر، کلیشه‌های مناسبی برای تعیین وضعیت ایران در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی و طرح های آمریکایی بود اما امروز کل صحنه با همه جزئیات و اضلاعش‌ دگرگون شده است. انتقام اختصاص به معرکه ای دارد که در آن تعادلی مابین قدرت‌ها وجود داشته باشد، طوفان الاقصی هیچ توازنی مابین ما و استکبار باقی نگذاشته است. کل صحنه نموداری از مجازات و تنبیه تاریخی ارزش های آمریکایی توسط منطق انقلاب اسلامی است. 🔹وقتی در تحلیل مناسبات، همچنان تمرکز بر ادبیات انتقام است معنایش آن است که هنوز درک درستی از تحولات صورت نگرفته است. در نظم جدید اساسا واژگانی همچون انتقام و بازدارندگی دیگر برای ما بی‌معناست. طوفان الاقصی و من تبع آن این مفاهیم را از معنای سابق تخلیه کرده است. تا زمانی که طرح واره نوینی از حوادث غزه شکل نگرفته باشد ما همچنان گرفتار کلیشه های سابق خواهیم ماند. روایت فتح آوینی طرح واره ای برای سامان دادن به خرده گزارشات میدانی از دفاع مقدس بود و ما امروز بیش از هر چیز از فقدان آوینی غزه در رنج راهبردی هستیم. 🔸ممکن است جمهوری اسلامی در پاسخ به ترور دمشق یا بقیه حوادث مشابه، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان و یا تصمیم بسیار محدودتری بگیرد که اساساً ممکن است این تصمیمات در نقطه خود بهترین تصمیم هم نباشد اما زوم کردن لنزها در این موضوع ناشی از ایستادن در نقطه اشتباه تحولات است. @ali_mahdiyan
چرا پناهیان نابود نمیشود؟ 🔺تک تک پایگاه ها و مراجع فکری و اندیشه ای کمک کننده به طرح رهبری باید داغان شوند. همه هم با سوتی هایی که خودشان میدهند. خطا که همه دارند، کافی است روی آنها متمرکز شوند تا بالاخره گیرشان بیندازند. 🔺این وسط کسانی که درباره آن خطاها و سوتی ها وارد بحث میشوند سرکارند، اصلا طرف مقابل روی چنین ذهنهایی سرمایه گذاری میکند. کسانی که منتظرند ببینند بهانه جدید دشمن چیست تا درباره اش بحث کنند و با بحث کردنشان مساله را داغ کنند و خلاصه هم خودشان هم دیگران را سرکار بگذارند. 🔺صدیقی را دیدید، زدند زدند زدند که چه بشود؟ که آخر سر وقتی عذرخواهی هم کرد، وحیداشتری توییت بزند که این تازه یک مورد بود از این موارد بسیار در بین روحانیون پیدا میشود. وحید اشتری کیست؟ رابطه اش با یاشار سلطانی و صبا اذرپیک و که و که چیست، مهم نیست. مهم این است که محکوم هم شود به دلیل دروغگویی، یک عده حزب اللهی پشتش درمیایند و قوه قضاییه را محکوم میکنند. (نامه شان را ببینید، امضاها را ببینید تا عمق فاجعه معلوم شود). آخرش هم معلوم نمیشود چرا طرف زندان نمیرود و بالاشهر تهران کافه و پاتوق راه میاندازد. مهم نیست. 🔺مهم ذهن خراب ما است که داریم بحث میکنیم «گوشت‌تلخ» معناش چی است، توهین هست یا نه. و هزار بار بازی خوردیم و باز هم. اما برای پناهیان این اول بار نیست که دام پهن کرده اند. او اما هنوز نابود نشده. چرا؟ 🔺عزت دست خدا است. عزت را خدا میدهد.اما عزت گرفتن از خدا قواعدی دارد. 🌱وسط میدان بودن و برای جبهه حق و رهبر الهی اش شمشیر زدن 🌱خسته نشدن 🌱صبر کردن 🌱فارغ از همه آشوبها فکر کردن و فهمیدن و رشد کردن 🌱نترسیدن و آبرو و عزت را به خدا سپردن 🌱خالص بودن و برای خدا بودن و بسیاری از ویژگیهای دیگر را باید در این جنگ جهاد تبیین تمرین کرد و کمک داد. همه ملاحظه‌کارهای بیفایده که فکر میکنند دو تا لگد به جمهوری اسلامی بزنند آبرودار میشوند همگی هیچند و در حاشیه اند و آخر سر هم نخواهند ماند. این نور جمهوری اسلامی است که میماند. نور اقامه ولایت. آری تفسیر وجه‌الله همین است. حقیقت ولایت. ببینید امروز چطور دشمنان این شجره طیبه نابود میشوند خودش همینطور رشد میکند و برگ و بار میدهد. ببینید صحنه جهانی را. متصل شوندگان به این حقیقت و پشت کنندگان به آن نیز همین سرانجام را دارند. کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام 🔺پناهیان عمری است با روضه سیدالشهدا زندگی میکند. روضه اقتدار و مظلومیت. روضه آنکه خواستند نابودش کنند اما ماند. بعد از هزار سال ببینید پرچمی جز پرچم حسینیه در اهتزاز نیست @ali_mahdiyan
آقای تشکل! ⚡️⚡️«این مقداری که شما(تشکلها) راجع به توقّع از دولت و نظام و شخص حقیر و مانند اینها اینجا بیان کردید، بدانید چند برابرش من از شما توقّع دارم» 🔺وضعیت اخلاقی که درگیرش هستید و خبر هم ندارید که این گناه است و چه بلایی سرتان میآورد. متهم کردن این و آن در فضای مجازی است، شما فرصت دارید تهمت بزنید و او فرصت پاسخ هم ندارد. این عین ظلم و بی عدالتی است. ولو به اسم عدالت چنین کنید. اینقدر راحت اسم نبرید. (ضعف تشکلها در اخلاق) 🔺به لحاظ فکری و اندیشه باید روی خودتان کار کنید. اینطور به مرور دارید تحلیل میروید. خیلی اوقات زیر اسم اسلام کارهای ضد اسلامی انجام میگیرد. متصل شوید به اساتید فکر انقلاب مثل مرحوم مصباح. (ضعف تشکلها در اندیشه) 🔺بدانید کجایید و چه آرمانی را دنبال کنید. شما در دامن «نظام انقلابی» متولد شدید. آن را بشناسید. به آن لگد نزنید. از داشته های آن بهره بگیرید. بدانید چه بودیم و امروز چه هستیم. ارزش آن را بدانید. این محافظه کاری نیست. (شکر نظام انقلابی) 🔺دو آرمان را پیگیری کنید 🌱«اداره‌ی کشور به شیوه‌ی اسلامی» 🌱«ارائه‌ی یک الگو به مردم جهان برای اداره‌ی خوب یک کشور» بدانید در زمانه دولت سازی هستیم. از دوران نظام انقلابی عبور کرده ایم. فقط نق نزنید. ایده بدهید برنامه بدهید، فکر کنید، راه حل بدهید. در این جهت که رسالت تاریخی شما است، باشید. (آرمان مشخص برای کار در داخل و خارج) 🔺بیش از توجه به خارج از دانشگاه به داخل توجه کنید. دانشگاه باید به جز «تربیت عالم» و «تولید علم»، مدیریت این دو را بر عهده بگیرد. این دو نباید در خدمت دستگاه استکبار قرار بگیرند. همینها را پیگیری کنید که دانشگاه چنین بشود و دانشجویان دیگر هم پای کار بیایند. (تحقق حاکمیت انقلابی در بستر دانشگاه) 🔺«این حوادثی که در سطح منطقه و در سطح دنیا شما را به هیجان می‌آورد و به آنها افتخار میکنید، مربوط به کشور شما است، مربوط به جامعه‌ی شما و به انقلاب شما است.» این ها همه محصول تلاش کشور و پیشرفت آن در الگودهی است. متوجه شدید یکی از سر فصلهای مهم نقش ایران در حوادث منطقه و دنیا را؟ همین را پیگیری کنید، همین را دنبال کنید که عقب ماندگیهایش جبران شود. (آرمان جهانی که باید دنبالش کنید این است) 🔺من خیلی حرفها میزنم، میشنوید، ولی دنبال نمیکنید. چرا دنبال نمیکنید؟ مشغول چه کار مهمتری هستید؟ @ali_mahdiyan
شریعت مستضعف 🔺چند روز پیش رهبری در گفتگوی با کارگزاران نظام به صراحت نظرشان را درباره ضرورت رعایت حکم شرعی و قانونی حجاب بیان کردند، روز عید فطر هم درباره حکم شرعی روزه و روزه خواری در منظر عموم سخن گفتند. رعایت احکام شرعی و غیرت دینی روی این احکام مدتها است مورد تاکید ایشان و کم توجهی عده‌ای است. واقعیت آن است که رویکردهای خاصی به شریعت باعث استضعاف شریعت می‌شود. 🌱شریعت خشک: رفتار انسانها دارای روح و معنا است و‌ با توجه به آن روح و معنا واقع میشود. شریعت هم که صورت دین است اینگونه است. ظاهر خالی از معنا و مقصد و روح، بی خاصیت است. امام میگوید این ظاهر مطعون است کنار باید برود. این شریعت جذاب و خواستنی هم نیست. انسان و جامعه آن را پس میزند. مثلا حجاب یک معنای معنوی دارد. حال حجاب مثلا حال خوش عزم و عزت و کرامت و معنویت و روحانیت است. این احساس حجاب مهم است. خانمها بیش از آقایان عطش کرامت دارند و با حجاب آن را در جان خود مینشانند. 🌱شریعت منفعل: عده ای شریعت را تابع سیاست میدانند. به تعبیر رهبری دینشان سیاسی است نه سیاستشان دینی. مصلحت که میگویند مرادشان انفعال مقابل خواست عرفی و عمومی است. عرف و عمومی که فکرشان تحت مدیریت و حکومت دشمن است. صدرا در کتاب الشواهد الربوبیه توضیح میدهد که نبوت (معنا و عمق انسان کامل) روح شریعت است و شریعت روح سیاست است. سیاست دینی بنا است شریعت را محقق کند و مصلحت را برای تحقق شریعت در جامعه به کار میبرد اما عده ای همین مفهوم مصلحت را برای انفعال شریعت و عقب نشینی آن به کار میبرند لذا روز به روز کوتاه میآیند. جریان انفعال مقابل طاغوت (استکبار در چهره تمدن غرب) یک شاخصه اش همین است. دین حداقلی در واقع دینی که گام به گام عقب مینشیند مقابل پیکره تمدن غیر الهی و طاغوتی. 🌱شریعت مرده: اقامه شریعت نیاز به قدرت دارد. همانطور که بیان شد سیاست به شریعت جسد میدهد، امام فرمود حکومت فلسفه عملی همه فقه است. بدون قدرت شریعت محقق نمیشود. لذا مساله حکومت و ولایت اساس و محور اصلی شریعت است. حالا کسی که نظام ولایت و تقابلش با نظام طاغوت را نمیفهمد، شریعت لمس و مرده و ناشدنی را طلب میکند. شریعت انتزاعی. این شریعت اجرایی نیست. زمان و مکان نمیفهمد. اولویت و تقدم و تاخر نمیفهمد. برایش مهم نیست دشمن چرا روی یک حکم شرعی متمرکز میشود برایش مهم نیست طرح ولی و جبهه حق برای تحقق شریعت چیست. لذا فقط نق میزند اگر هم حاکم شود به سرعت ناکارامدیش روشن میشود و کنار میرود. اتفاقی که در عربستان میافتد را ببینید همانطور تغییری که در طالبان رخ داد و همینطور انزوای برخی اندیشه های حوزوی موجود در شیعه، اینها همه اش محصول شریعت لمس شده است. شهید مطهری میگفت غرب اسلام را لمس شده میپسندد. یعنی خالی از اقامه، خالی از ولایت، خالی از قدرت و سیاست. 🔺شریعت خشک و بی روح، شریعت منفعل و رو به حداقل، شریعت لمس و مرده و انتزاعی، اینها میتوانند تبدیل به زاویه نگاه و سپس فرهنگ خاصی شوند، که شریعت را مستضعف میکند، آنگاه آن را وحید و طرید نگه میدارد، فریادهای ولی و امام جامعه را درست نمیشنود و نمیتواند محقق کند. شریعت و فقه را هم مستضعف میکند ولو عمامه به سر باشد، ولو خود را متدین بداند. @ali_mahdiyan
فهم در جبهه سازی 🔺یکی از ویژگیهای مهم حاج قاسم، جبهه سازی است. او توانست «هسته های مقاومت» را تبدیل به «جبهه مقاومت» کند و امروز آثارش را داریم میبینیم. 🔺 امروز به موازات فشار اقتصادی دچار یک جنگ رسانه ای فرهنگی و شناختی هستیم. دشمن فقط جبهه ای مقابل ما نساخته بلکه یک محیط زندگی مجازی درست کرده که ویژگیش دو قطبی سازی و اختلاف افکنی است. چگونه میتوان در این محیط زیست اختلاف ساز زیست و آن را تغییر داد، و از آن ضربه نخورد؟ 🔺یک لازمه اش فعال کردن ساحت اندیشه است. اهل فکر و عقلانیت شدن. عقلانیت برای همه خواسته های ما لازم است، از جمله همین وحدت، شبکه سازی، جبهه سازی. بگذارید چند مثال بزنم: 🔺 وقتی بنی اسراییل با گوساله سامری به سمت شرک(توحید حیاتی ترین آرمان جبهه حق) سوق پیدا کردند، هارون ع، مراقب وحدت بود و نگذاشت وحدت جامعه از بین برود. «إِنِّي خَشِيتُ أَن تَقُولَ فَرَّقْتَ بَيْنَ بَنِي إِسْرائِيلَ» چون این وحدت را باعث اصلاح امت و تقابل با مفسدین میدانست.« وَأَصْلِحْ وَلَا تَتَّبِعْ سَبِيلَ الْمُفْسِدِينَ». 🔺مثال دیگر ماجرای قرآن سر نیزه کردن لشکر معاویه و درخواست وحدت حول کتاب خدا است، اینجا مسیر امیرالمومنین با خوارج ظاهرگرا جدا شد. او میگفت این وحدت دشمن پسند است ظاهرش وحدت است و باطنش اختلاف و پاشیدگی جبهه حق. 🔺در فتنه سال ۸۸ عده ای آدمهای خوب دم از وحدت خواص میزدند. عده دیگری دم از دوتایی اصولگرایی و اصلاح طلبی میزدند. حال آنکه هر دو خطا بود، ملاک روشن بود. نه اصلاح طلبی مهم بود دیگر و نه اصولگرایی، مهم این بود که مقابل این نقطه روشن یعنی مقوله فتنه، هر کس چه موضعی میگیرد. چه کسی صریح است. چه کسی سکوت کرده، چه کسی صدایش کم رمق است. ملاک اراده رهبری بود. ملاک اراده دشمن بود. 🔺در ماجرای کمک ایران به سوریه و بشار اسد، بدنه جدی از جبهه اسلامگرایان مخالف اسراییل حتی ، با ایران مخالف شدند. بخش جدی از جریانات دنیای اسلام با ایران اختلاف پیدا کردند. حاج قاسم با روسیه هماهنگ شد اما با این جریانات اسلامی اختلاف پیدا کرد، نه فقط داعش و جبهه النصره بلکه بسیاری از جریانات اخوانی و سلفی و سنتی و غیره مقابل ما شدند، ملاک ضربه به اراده اسراییل بود و رشد و اصلاح امت و اراده رهبر جبهه. 🔺رهبری پس از انتخابات مجلس بارها بحث اختلاف و وحدت را مطرح کرد. دلیلش هم با توجه به منتخبین جدید روشن است. اما برخی معتقدند «گفتمان امید» را رها کنیم یا نقد «گفتمان آرمانجویی و عدالتخواهی بی عقل و بی اخلاق» را رها کنیم که اختلاف نسازیم. گفتمان را نقد کردن که البته غیر از نقد این و آن است. و این کاری است که رهبری هم میکند در دیدار با دانشجویان هم دوباره چنین کرد. 🔺جبهه سازی باید مقابل طرح دشمن باشد پس طرح دشمن را باید دانست، هماهنگ با حرکت اصلاحی رهبری باید باشد پس طرح رهبری را هم باید دانست. و الا خودش یک «وحدتگرایی خوارجی» و ظاهرگرا خواهد بود در خدمت دشمن. 🔺انسانهای جبهه ساز و جریان ساز باید اندیشه ای راهبردی داشته باشند تا بتوانند «سعه صدر» حقیقی و مخلصانه پیدا کنند یعنی وجودشان گسترده شود که به قول امیرالمومنین ع ابزار اصلی جلودارها و پیشروها است. «آله رئاسه سعه الصدر» @ali_mahdiyan
تلقی‌های اشتباه از تنبیهایران به اشتباه راهبردی خود پی برد 🔹برخی میگویند ما از اول هم گفتیم صبر راهبردی غلط است و باید با انتقام و تنبیه و سیلی جلوی اسراییل را گرفت. دائم میگفتید اسراییل میخواهد ایران را درگیر جنگ کند. حالا بفرما، خودتان هم فهمیدید این مسیر خطا بود. 🔺اولا صبر یا عدم صبر ایران را اهداف راهبردی او مشخص میکند. 🔺دو هدف راهبردی ایران برای محو اسراییل، یکی ایجاد «ایران قوی» است و دوم تشکیل حلقه محاصره آتشین حول اسراییل. چرا؟ 🔺شکست هژمونی اسراییل در منطقه باعث میشود فلسفه وجودی اسراییل زیر سوال برود، اسراییل اصلا در منطقه هست که محاسبات حاکمان و مردم مسلمان به نفع غرب تغییر کند و مانع وحدت و مبارزه آنها با اراده استکبار شود. شکست این اقتدار باعث خواهد شد هزینه غرب از جیب و آبرویش برای چنین موجودیتی به صرفه نباشد و به مرور پشتیبانی از اسراییل ضعیفتر شود. 🔺اقتدار ایران نیز باعث میشود هم محاسبات حاکمان در تعامل با جریان مقاومت تغییر کند و هم منطقه برای بعد از محو اسراییل یک الگوی مهم تمدنی داشته باشد. 🔺ضربه به کنسولگری ایران حمله به خاک ایران بود و این، بیش از همه، آن خط راهبردی که ایران دنبال میکرد را خراب مینمود. این غیر از ترور برخی سرداران ایرانی بود که در حین مبارزه شان شهید میشوند تعرض به خاک یعنی تعرض به ایران. یعنی تعرض رسمی به اقتدار. 🔺 شاهد اینکه پیش از این نیز ایران ضربه مستقیم به اسراییل زده بود او رسما اعلام کرد دو کشتی اسراییلی را در اقیانوس هند هدف قرار داده. این پذیرش مسوولیت رسمی همزمان با موشک باران مقر تروریستها در عراق و پاکستان بعد از ماجرای حمله تروریستی رخ داد. سطح و سبک ضربه البته هر زمان فرق میکند اما در نهایت باید طرح کلی راهبردی ایران دنبال شود. ✍ضربه ایران، آغاز جنگ است 🔹تنبیه ایران هر چه باشد شروع جنگ نیست بلکه ادامه آن است، این جنگ هم، فقط جنگ ایران نیست بلکه جنگ امت اسلام است گرچه ایران جلودار و محور اصلی آن است. ✍اسراییل ایران را منفعل کرد 🔹یک عائدی مهم طوفان الاقصی که کمتر مورد توجه قرارگرفته این است، که عقل حاکمان اسراییل منهدم شده، آنها خیال میکنند هنوز با ترور فرماندهان مقاومت یا خشونت نسبت به زن و بچه کارشان پیش میرود، حال آنکه هر عملی انجام میدهند صحنه در جهت طرح راهبردی ایران بیشتر تغییر میکند. ✍ضربه ایران ورق را بر میگرداند 🔹صحنه جنگ معطل حضور مستقیم ایران نبود، حرکت این جنگ به سمت پیروزی های مهم جبهه مقاومت با شتاب پیش میرود، اگر چه رفتار اسراییل هم امروز نیاز به سیلی و تنبیه داشته باشد. این جنگ رو به شکست مقاومت نبود که با حضور ایران بخواهد ورق برگردد. اگر چه همین تنبیه و سیلی هم میتواند یک «نقطه عطف» و شتاب دهنده جدی به افول اسراییل باشد که توسط خود اسراییل پاس گلش به ما داده شد. ✍ضربه ایران کنشی صرفا احساسی 🔹حالا ایران میتواند در چارچوب یک استدلال حقوقی سیلی بازدارنده بزند و اینگونه هم مراقبت از معیشت و امنیت و اقتصاد ایران کند و هم طرح کلان منطقه ای خود را در قبال محو اسراییل پیش ببرد. @ali_mahdiyan
الحمدلله رب العالمین مبارک باشه ❤️
ما ❤️این موشکها و پهپادها نقطه عطف تاریخ مقاومت شدند، اما صحنه را درست ببینیم. از این شمشیر صاحب خراشهای متعدد (ذوالفقار) عبور کنیم، پشت سرش آن دستی است که شلیک کرد، آن اراده ای است که تصمیم گرفت. نه هوشمندی که کی و کجا را بزند، نه، نه آن عقلی که میداند چه زمان باید ایران وارد صحنه شود، بلکه عمیق تر از اینها. ❤️پشت سر این «حدید» قوی و بران و براق، داغ هایی است که قلب صبور این مردم سالها است جمع کرده، سالها فشار اقتصادی، امنیتی، تحمل حمله بی امان زخم زبان ها، تحقیرها، هجوم روایتهای سیاه انسداد و ناامیدی و «ما بیچاره ایم» از زبان دوست نادان و دشمن دانا. ❤️عمیق تر ببینیم، پشت سر همه این داغهای مردم صبورمان، آن امید سبز مهدوی راسخ در جانشان که دست خدا را بالاتر از همه دستها میدیدند و صبر میکردند، آن ایمان سرخ حسینی را که باید ایستاد و کم نیاورد. پشت سر این موشکها شبهای احیا را ببینیم، ورزشگاه صدهزار نفری قرآن خوانها را، اشکهای حین قنوت فطر و «ان تدخلنی فی کل خیر ادخلت فیه محمد و آل محمد» را ❤️پشت سر این شمشیر صاحب خراشهای متعدد یعنی ذوالفقار دست علی ع را ببینیم. یدالله را ببینیم که فوق ایدیهم است. «و ما رمیت اذ رمیت» را. این جا ایران است. آری. صدای وز وز پهپادها و هو هوی موشکها زیبا بود اما نه به اندازه صدای تپش قلبهای صبور و مومن این مردم هوشمند و عاشق. ❤️دوستی بعد از یوم الله عین الاسد از من پرسید، چرا ماجرای هواپیمای اکراینی پیش آمد، بعد از آن اقتدار یداللهی؟ به او گفتم چون فراموش نکنیم پیروزی ها باید همزمان با رشد و معرفت مردم حاصل شود. و الا یوم الله را هم نخواهیم فهمید و نمیتوانیم مظهر «صبار شکور» باشیم. وقتی نصرت الهی ظهور پیدا میکند منتظر امتحانهای بعدی باشید چرا؟ چون اذا جاء نصرالله و الفتح که محقق شد نوبت فسبح بحمد ربک و استغفره است. باید دست او را دید و با این نعمت رشد کرد، ضعفهایمان را باید جبران کنیم. یا با قدم معرفت پیش میرویم یا با مدد امتحان و بلا. ❤️این گونه است که تاریخ را میسازیم. اینگونه «ما» لشکر سید خراسانی را سامان میدهیم برای مهیا شدن و زمینه سازی ظهور. ان شاء الله. یوم الله است دست افشانی کنیم با قلبی تسبیح گو و حمد گو و با عزم استغفار و جبران. @ali_mahdiyan
موشک بالستیک و عبور از پدافند چند لایه غربزدگی 🔺لایه اول : «انفعال ایران» در نبرد طوفان الاقصی خوراک رسانه ای بود که مدتها تلاش میکردند ذیل کلان پروژه «تحقیر و یأس و انسداد» به کام ذهن مردم ایران ریخته شود و طبق معمول عده ای که کمشان هم زیاد است تکرارش میکردند. 🔺لایه دوم: از این لایه اساسی تر اینکه بستر رسانه ای جدید که در ظاهر فضای گفتگو و همفکری را فراهم میکند، در حقیقت نقش جدی در ایجاد جهان های موازی فکری و دو قطبیهای اجتماعی دارد. به گونه ای که به مرور آدمها در یک جغرافیای واحد، هیچ زبان مشترکی با هم ندارند. این نکته را اضافه کنیم به اینکه اساسا حاکمیت مجازی مدتها است در دست همان کسانی است که نسل‌کشی غزه را مدیریت میکنند، و آنها دنبال فروپاشی ایران و کل جبهه مقاومت در بستر فکری و مجازیند. 🔺لایه سوم: از همه اینها جدی تر «خشیت فرهنگی» بخشی از مردم مقابل ابهت غرب است. این که «او با یک دکمه چنان میکند» که ظریف میگفت یک جمله معنا دار فرهنگی است. اصلا بسیاری از آدمها در ایران و کل جبهه مقاومت که تحلیلهای غرب را میپذیرند و ذهنشان را به «مدیریت رسانه ای» غرب میسپارند، حقیقتا در عمق جانشان مقابل هیمنه غرب کرنش میکنند. این یک واقعیت از فرهنگ باقیمانده پهلوی است. 🔺آری، شما باید درگیر این جنگ رسانه‌ای_ فرهنگی باشی تا بفهمی اگر چه عبور از فلاخن داوود و گنبد آهنین و پدافند اسراییل و فرانسه و انگلیس وآمریکا و رسیدن به صحرای نقب و زدن پایگاه هوایی نواتیم، مهم بود اما مهمتر از همه آنها، عبور از این بستر چند لایه انفعال فرهنگی و رسانه‌ای بود. 🔺هماهنگی جریانات مختلف ایران حتی تا سلبریتیها و بسیاری از خودتحقیرها و غربزده ها و برجامیها و اصلاحاتچی ها که شاید آخرین بار در ماجرای شهادت حاج قاسم اینطور با هم یکصدا شده بودند(حول مظلومیت جمهوری اسلامی) حالا حول هیبت و اقتدار جمهوری اسلامی یکصدا شدند. این عبور موشکها از دوقطبی های غربساخته ساده نبود که اتفاق افتاد. 🔺سطح دیگر عبور از رسانه های غربی بود. آچمز شدن نخست وزیر انگلیس در مصاحبه و یبوست شورای امنیت در دادن حتی یک بیانیه و اقتدار ایران در موضع گیری که نه فقط از زبان سلامی و امیرعبداللهیان که حالا از زبان دشمنان ایران حتی شنیده میشد و شکستن تصویر انفعال ایران را هم جدی بگیرید که موشکها از آن هم عبور کردند. 🔺و اما و هزار هزار اما ، از همه مهمتر و اساسی تر ضربه موشکها به آن فرهنگ عمیق ریشه دار «خشیت مقابل هیبت پوشالی غرب» بود. موشکها به آنجا خوردند. متزلزلش کردند. خیلی ها در عمق جانشان از خود میپرسند این همان اسراییل کذایی بود، آن همان آمریکای رویایی بود که اینطور همه با هم تحقیر شدند؟ این پیروزی مهمتر بود این را باید جشن گرفت. این که به قله نزدیکیم را ظاهربین ترین ایرانی ها هم تماشا کردند و در چشم خودتحقیرترین گفتمانها هم فرو شد، این یک واقعه تماشایی بود. 🔺من شخصا بیشترین لذت را از این عبور تماشایی موشکها از سطوح چند لایه فرهنگ غربزدگی بردم و سجده شکر بر خاک ایران کردم. @ali_mahdiyan
اینکه در ایام «تخریب بقیع» جشن «تحقیر اسراییل» را میگیریم نیز درش آیات و نشانه هایی است برای کسانی که صحنه تحولات عالم را عمیق، تاریخی و تمدنی تحلیل میکنند. تخریب تمدن تخریبگرشان خیلی وقت است که آغاز شده الان فقط همه چیز تماشایی شده. @ali_mahdiyan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در تذکر اجتماعی باید توجه داشته باشیم که چه حسی را القاء میکنیم. حس نباید حس تقابل و درگیری باشد. به تصویر رسانه ای رفتارها باید دقت کرد، بدون توجه به تصویر رسانه یک رفتار، نمی‌توان کاری انجام داد. اساسا تصویر تقابل پلیس و دخترک، به نفع کیست. http://www.telewebion.ir/episode/0xb77e017 @ali_mahdiyan
پرویز داوودی 🔺دو آرمان مهم دانشجویان را در دیدار رمضانی رهبری با دانشجویان چنین برشمردند. 🌱اداره‌ کشور به شیوه‌ اسلامی 🌱ارائه‌ یک الگو به مردم جهان برای اداره‌ خوب یک کشور به نظرتان اگر بخواهیم نمونه هایی از شخصیتهای دانشگاهی در پیگیری این دو آرمان معرفی کنیم، چه اسمهایی به ذهنمان میرسد؟ 🔺ارتباط با دانش حوزوی ما، ارتباط با دانشگاه، ارتباط با اداره کشور، ارتباط با نظام انقلابی. 🌱کسی که شاگرد آیت الله هاشمی شاهرودی و آیت الله مصباح یزدی است. تلاش میکند سالها با علوم حوزوی تعامل علمی کند. 🌱کسی که سالها مشغول کار اجرایی و اداره کشور است. با اینکه یک دانشمند و مدرسی میتواند باشد در حاشیه که فحش نخورد و توهین نشنود. او که حقوق از دولت هم نمیگرفت. 🌱کسی که تا آخر عمر به عنوان شخصیتی انقلابی و ولایی و معاون اول دولتی مردمی شناخته میشد. 🌱کسی که استاد برجسته اقتصاد خرد و کلان بود. شخصیت موثری در ساحت علم که از جایگاه خود هم دست به تولید علم میزد و هم پیاده کردن آن چه در قالب مدیریت و تولید فکر چه در قالب مطالبه و نقد. 🔺رفقا ما قدر داشته هایمان را نمیدانیم. همه را به هر بهانه ای کنار میگذاریم یا بی توجهی میکنیم. برگردید یک بار با دقت کلید واژه های رهبری درباره مرحوم داوودی را مرور کنید. «مدیر مومن انقلابی دانشمند»،«مدیر با اخلاص، کارآزموده، پر تلاش» و.... این افراد داراییهای ما هستند، خود موفقیتهای انقلابند و زمینه ساز موفقیتهای بعدی. رحمت خدا بر ایشان @ali_mahdiyan
پیشرفت 🔺این جمله که « توقف، عقبگرد است» و رهبری بارها گفته است، معنایش این است که شاخص موفقیت و مبنای محاسبات پیشرفت ما، دیگر نه اصل حرکت، بلکه سرعت و سبقت است. این نکته را رهبری در بیانیه گام دوم توضیح داد. گام دوم اساسا یعنی قیام بر بستر قیام. یعنی شما حرکت کرده اید، این حرکت را چهل سال تثبیت کرده اید، و الان باید شتاب بگیرید. در واقع این «هویت در حال حرکت» است که باید دوباره حرکت کند. معنای این جمله شتاب است. 🔺این «انقلاب شتابدار»، متن اصلی پیشرفت است. که به اراده مردم محقق میشود. آن دریای بیکران و قدرت لایزال که متن اصلی است و اصالت دارد، اراده مردم است. آنانکه میگویند اراده مردم اصل است پس موشک مهم نیست همانقدر معنای «اصالت اراده مردم» را نمیفهمند که آنانکه اراده مردم را کنار میزنند تا موشک داشته باشند. آنانکه برای تغییر فرهنگ حجاب نفی حضور قوه قهریه و سپاه میکنند همانقدر معنای «اصالت اراده مردم» را نمیفهمند که کسانی که تغییر وضع حجاب را صرفا منوط به قوه قهریه میکنند. همه چیز به اراده مردم است و اما این اراده عمومی است که در صورتهای مختلف خود را نشان میدهد. 🔺آنکه مسیر توسعه کشور را با کنار گذاشتن اراده عمومی مردم دنبال میکرد همانقدر خطا میکرد که آن دیگری که به اسم اراده عمومی کاری با توسعه کشور ندارد. آنکه اقتصاد را بدون اراده مردم سامان میدهد همانقدر خطا میکند که این دیگری که به اسم اراده مردم رشد اقتصادی را رها میکند. 🔺باید شتاب گرفت. این شتاب به اراده ملت محقق میشود و این اراده را اگر در قوای نظامی، انتظامی، امنیتی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، بین المللی ببریم، پیروزیم. آن وقت حقیقتا «دشمن احساس شکست و عصبانیت» میکند. «بن مایه اصلی پیشرفت همین اراده عمومی است» همین انقلاب که امروز در گام دوم است، همین «قیام مجدد» بر بستر «قیام تثبیت شده». کاش همه ارکان نظام و دولت رجوع جدی تری به این اراده عمومی متن ساز میکردند در این سال جهش تولید و مشارکت مردمی. @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس شیخ علی مهدیان 🔺جلسه سیزدهم 🔹تذکر 🔹نعمت، عظمت، حضور 🔹شکر، خوف، حیا 🔹فهم فطری @ali_mahdiyan
1912938240_-1728014032.pdf
528.8K
شیخ علی مهدیان تقریر تا جلسه دوازدهم @ali_mahdiyan
📷/ دومینوی استعفای صهیونیست‌ها 🔺از ابتدای عملیات طوفان‌الاقصی و جنگ غزه شمار زیادی از مقام‌های اسرائیلی استعفا کرده‌اند 🆔 @hamshahrinews
پاک ستان خیلی ها بعد از موشک باران مقر جیش العدل در پاکستان و پاسخ متقابل ارتش پاکستان و همینطور اعلام تروریست بودن زینبیون، معتقد بودند روابط ایران و پاکستان سمت درستی ندارد. برخی که اقتدار ایران در موشکباران پاکستان و عراق و گردن گرفتن حمله به دو ناو اسراییلی را خواستند طبق معمول با کمال خودتحقیری به بهانه رفتار ارتش پاکستان با ایران به حاشیه ببرند. اینکه کلا ذهنهایی داریم‌ که با رسانه غربی میاندیشند و تحلیل میکنند و فرضیه میدهند و حدس میزنند و مساله میسازند و رابطه یابی میکنند و چه و چه، بحث مهمی است اما از آن نیز عبور میکنیم. پرسش این است که اولا آیا سفر آقای رییسی به پاکستان، بیشتر معنایش اقتدار بود یا ذلت؟ ثانیا بیشتر این سفر رییس جمهور نقشه غرب را خراب کرد یا آن رفتار ارتش و دولت پاکستان؟ یعنی در مجموع رابطه این دو کشور با همه فراز و فرودش به نفع چه کسی و ضرر چه کسی تمام شد؟ این برای تحلیل وقایع پیرامون ما خیلی مهم است. به نظرم یکی از راههای پاسخ به این پرسش ها این است که نتیجه را دریابیم و خروجی کار را ببینیم. شبیه همین نکته را در بسیاری از اتفاقات مختلف دیگر در منطقه و جهان هم میشود دنبال کرد. غرض چه بود و خروجی چه شد؟ میدانید ایران اساسا حضورش امروز در پاکستان در بستر محبوبیت عمومی اش در آن کشور، بعد از عملیات «وعده صادق» محقق شد. پس رفتنش به پاکستان رفتن یک مقتدر در کشور همسایه ای بود که به ظاهر با او اختلافاتی هم داشت اما اقتدار او را پذیرفت و به اعلی صوت مدحش نمود. اگر این را اضافه کنیم به وحدت امتی دو کشور که یکی سلاح هسته ای دارد و دیگری هم محور مقاومت و قدرت نظامی مهمی در منطقه است، باز این مساله روشنتر میشود. باز این را بگذارید کنار «خط لوله صلح» که بنا است چرخش انرژی از غرب به شرق را در منطقه و آسیا سامان دهد و این اتفاق مهم اقتصادی برای ایران و برای کل منطقه و جهان خواهد بود. همه اینها یعنی رابطه ما و پاکستان در مجموع به نفع ایران در حال تمام شدن است. پیام اقتدار ایران جدی است و اراده سیاسی و اقتصادی ایران نیز به جد و به روشنی پیش میرود. اتفاقات مهمی به موازات قدرتنمایی بی عیب و نقص ایران در منطقه در حال رخ دادن است، ورود نرخ تورم در ریل سی درصدی که خیلی ها تحققش را احتمال هم نمیدادند، در کنار موفقیت ایران در پیشبرد پروژه های مهم اقتصادی اش مثل همین خط لوله صلح در منطقه، همگی نشان دهنده یک حرکت چند ضلعی پر قدرت به سمت قله های موفقیت است. به هر حال مقوله پاکستان یک نمونه است. در محاسبات پیروزی و شکست باید اولا کلان دید ثانیا راهبردی اندیشید و ثالثا (و خصوصا در این دوران) باید معنای حاکم بر وقایع را هم مشاهده کرد. و الا گرفتار تحلیلهای جزیی نگر و ظاهر بین و غلط و گمراه کننده خواهیم شد. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آنکه حقیقتا دارای اسم رضا است، چه کاره است در این عالم.... سلام بر حقیقت راضیه مرضیه سلام بر حقیقت رضایت خدا سلام بر آنکه رضایت هر کس به دست او است سلام بر آنکه رضایت عالم به دست او است @ali_mahdiyan
بگو مگوها و برکت کار 🔺در قصه طرح فراجا طعم تلخ فضای بگو مگو ها آزار دهنده بود. دعواهایی که اجازه تایید اصل اقدام در عین نقدهای ارتقا دهنده را نمیداد، یا اینوری باید میبودی یا آنوری. آنهم کجا؟ در بین نیروهای ولایی پیشرو که دوست دارند گوش به فرمان رهبری باشند. 🔺تاکید چندباره حضرت آقا خصوصا از حول و حوش انتخابات مجلس درباره این موضوع را خیلی هایمان جدی نگرفته ایم. و هر جا سخن او را جدی نگرفتیم سیلی خوردیم. 🌱«سخنان اختلاف انگیز، دعوا راه انداختن ها، ستیزه گری های دشمن پسند» کام مردم را تلخ میکند(۱۴۰۲/۱۲/۱۷) 🌱 وقتی «تقدم نگاه ملی بر نگاه حزبی و جناحی» نباشد، کشور ضربه میخورد (۱۴۰۲/۱۲/۹) 🌱«اینکه در فضای مجازی به هم بد بگویند، فحاشی کنند، اهانت کنند، تهمت بزنند» بی برکت میکند(۱۴۰۲/۱۱/۲۹) 🌱«اختلاف دو جور است، گاهی جوری است که هر چه از یک طرف صادر بشود از طرف دیگر محکوم است، این دو قطبی است» (۱۴۰۲/۱۰/۱۹) 🌱«بعضی گناهان هست که انسان توجه ندارد، خیلی از اظهاراتی که در فضای مجازی میکنیم» (۱۴۰۳/۱/۱۹) 🔺این همان سخن تکراری است که همگی حفظیم ولی معمولا عمل نمیکنیم. آیه ۴۶ انفال را میگویم. 🌱و لا تنازعوا (نزاع نکنید) 🌱فتفشلو : سست میشوید قدرتتان را از دست میدهید 🌱و تذهب ریحکم: عزتتان از دست میرود، خاک نشین میشوید (ترجمه رهبری ۱۴۰۱/۷/۲۲) 🔺حالا بیایید آثار روشن جنگ و جدالهایمان را، در ماجرای فراجا مرور کنیم. 🌱دست دشمن برای هجوم و حمله به ذهن مردم بازتر شد 🌱کسانی با اصل عمل قهریه موافق بودند، نقدهایی به برخی روشها داشتند. در فضای اختلاف سخن آنها گم شد 🌱اعتماد به بخشهای مهم کشور تضعیف شد اعتماد به فراجا اعتماد به دفتر حفظ و نشر رهبری اعتماد به برخی بخشهای دولت و قوه قضاییه 🌱اجازه رشد و ارتقای کار داده نشد. 🌱اجازه همفکری در سایه این نزاعها داده نشد 🌱عملا قدرت مردمی که باید پشت سر همه ارکان نظام باشد، برای اقدام آنها، گرفته شد 🌱فضای آزاد اندیشی و ایده پردازی مختل شد 🌱 فضای لازم برای گفتمان سازی مختل شد. 🔺این مسیر ما درست نیست. این راهش نیست. همشهری @ali_mahdiyan
دانش‌گاه 🔺نمیدانم شما هم با تحلیلهای یک عده آدم جالب مواجه شدید یا نه. کسانی که مثلا بودجه یک موسسه دینی را پیدا میکنند و بعد مینویسند آی مردم شما در فشار اقتصادی غوطه‌ورید، آن وقت مثلا موسسه امام خمینی قم اینقدر پول میگیرد. 🔺همینها جالب است که دلشان غنج میرود برای اینکه بچه هایشان مثلا در دانشگاه شریف پذیرفته شوند، هیچ وقت هم نمیپرسند این دانشگاه‌ها چند برابر کل موسسات دینی پول میگیرند؟ و نمیپرسند چرا باید بچه‌مان را بفرستیم به دانشگاه‌هایی که میل مهاجرت در آن ها طبق آمار رسمی ۷۰ درصد بوده؟ و چرا باید پول مملکت خرج دانشگاهی شود که هفتاد درصد تمایل به مهاجرت دارد؟ و میل مهاجرت به آمریکا درش رتبه اول است. 🔺خسته نکنید خودتان را چون آن وقت شروع میکنند از فشارهای اقتصادی و کم شدن عقاید عده‌ای و چه و چه نالیدن انگار نه انگار قرار بود همین دانشگاه ها خروجیشان مدیریت درست کشور باشد و همان موسسات دینی که نباید پول بگیرند نیز مسوول عقاید مردمند. 🔺قصه دانشگاه‌ها پر غصه تر از این حرفها است. رهبری این بار به وضوح به دانشگاه‌ها هشدار داد که مدیریت علم و تربیت اهل علم را به دست جریان استکبار نسپرید. بفهمید که خروجی تربیتی و پژوهشی‌تان در خدمت جبهه حق نباشد، کم‌کم همین میشود که امسال تمایل پسران برای دانشگاه رفتن زیر ۴۰ درصد بود، چون بین دانش و زندگی رابطه ای نمیبینند و این یعنی وضعیت ازدواج دختران و پسران دچار چالشهای جدی خواهد شد. و کم‌کم همین میشود که علوم انسانی‌تان نه بومی است و نه مرتبط به عقیده‌تان و آن وقت مدیرانی خواهید داشت که فقط از اداره اسلامی کشور، ریش و تسبیحش را دارند. ایام کنکور است و بد نیست به این فکر کنیم که اینکه مدیریت دانشگاه در دست استکبار است یعنی چه؟ 🔺دانشگاه اگر نخواهد تحت مدیریت استکبار باشد و قبله آمالش آمریکا باشد، آن وقت اوج میگیرد تا آسمان معنی تا شهادت. از خود بپرسید چرا باید ده‌ها دانشمند در ایران جلوی چشم دنیا ترور شوند و کل دنیا خفه خون بگیرند، چرا باید دانشگاه غزه با همه دانشجویان و اساتیدش با خاک یکی شود ، چرا باید در مهد آزادی عقیده و آزادی بیان و آزادی جنسی و آزادی هر نوع کثافت‌کاری و کثافت‌گویی و کثافت‌اندیشی، یعنی آمریکا و اروپا و کانادا، مخالفت با کشتن چهل و چند هزار کودک و زن و کهنسال و بی گناه، با چنین وحشیگری همراه شود جلوی چشم دنیا؟ این است، این قبله آمال همان کسانی است که پولهای کمک شده به حوزه های علمیه و مساجد و موسسات دینی را قران به قران میشمرند و چرتکه میاندازند و از کنار فساد ریشه دوانده در دانشگاه‌های با مدیریت استکباری به راحتی عبور میکنند، بلکه دل به آن دانشگاه و آمالش سپرده اند. 🔺حوادث اخیر در دانشگاه های آمریکا ذات کثیف نهاد علم را در این دنیا نشان داد. ذات کثیف مدیریت دانش و تربیت دانشمند را به چشم آورد و کاش مدیریت دانش و دانشگاه در ایران از دست این فرهنگ کثیف یهودیگری، فرهنگ استکباری و کودک کشی خلاص شود. تا همانها که میکشند، فراورده های علمیشان برایمان طراحی نظام اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و حکمرانی نکند. دانشگاه و علم تمدن کودک کش کی در ایران رسوا خواهد شد، خدا عالم است. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدیر موحد هم پر تلاش است و جهادی، هم دنبال بارهای زمین مانده است و گمنامی، هم دستش به داشته ها و تراث علمی و معنوی میرسد، هم مثل ابوتراب خاک نشین است و مردمی است، هم ساده زیست و محرومیت چشیده است، هم صاف است و خالص و بی شیله‌پیله، برایش تکلیف و سخن امامش حرف اول و آخر است، آینده و نتیجه را به خدا میسپارد. مدیر موحد به قول حاج قاسم مثل «قله است که وقتی زیبا میشود دامنه زیبا میشود». مدیر موحد خودش سیمای هویت امت است. مدیر موحد «نامش در تاریخ خواهد ماند» و چه راست گفت رهبری چون یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام، مدیر موحد دستش در دست وجه الله است. خدا رحمت کند حاج عبدالله را. میگفت انگیزه ام جمله خمینی است که گفت: «به داد بشاگرد برسید. از این سرزمین سربازان امام عصر عج قیام میکنند.» گریه میکرد و میگفت امام هوای سربازهایش را دارد. چقدر دلم هوایش را کرده. هشت اردیبهشت سالگشت رحلت او است. اما یک بار هم شده در عمرتان به «خمینی شهر» بشاگرد سری بزنید با تربیت شدگانش بنشینید ، آبادانی بشاگرد بوی توحید میدهد. بوی ولایت. بوی سربازان روح الله را. روز کارگر مبارک، روز معلم هم مبارک. معنای کار توحیدی و علم نافع را از تو آموختم حاج عبدالله. خدا شاهد است معنای اضطرار و انتظار واقعی را از تو آموختم قبل از آنکه طلبه شوم، شاگرد واقعی حضرت روح الله! ما زیاد با دوستانمان، این شعر را میخوانیم که : هر که شد عبدالله، والی دل ما است. ❤️ خاک بشاگردش خاک پای مولا است.❤️ شهر ولی‌نعمتان، شهر خمینی است.❤️ قلب فقیران، به‌سوی عالم بالا است.❤️ @ali_mahdiyan
چقدر زیبا بود این جمله آیت الله حائری شیرازی | عضوشوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
🔻اگر این صحنه‌ها در ایران بود... 🔻این چند روز که عکس‌ها و فیلم‌های ضرب‌وشتم دانشجویان آمریکایی در رسانه‌های خارجی سانسور می‌شود، نخستین سؤالی که به ذهن می‌رسد این است که اگر این تصاویر مربوط به ایران بود، روایت ماجرا چطور شکل می‌گرفت! ضرب‌وشتم وحشیانه دانشجویان و حتی استادان دانشگاه در حالی است که مطالبه معترضان تنها توقف جنایت در غزه است اما همین را هم تحمل نمی‌کنند. 600نفر را تا روز شنبه دستگیر و ده‌ها نفر را تحقیر كردند و زیر باد کتک گرفتند؛ تا آنجا که مجبور شدند خون‌های ریخته‌شده دانشجویان را با ماشین آبپاش شست‌وشو ‌دهند بلکه آثار جنایت پاک شود. اما تمام رسانه‌های اصلی این خروش بی‌سابقه را سانسور کرده‌اند. 🔻تا اینجا آزادی‌بیان به روایت آزادی آمریکایی است؛ اما بیایید فرض کنیم كه این ماجرا در ایران اتفاق می افتاد. آنگاه رسانه‌ها و سیاستمداران غربی و نهادهای حقوق بشری چطور رفتار می‌کردند؟ این در حالی است که کنشگری دانشجویان اعتراض به وحشی‌گری ناتمام و بی‌سابقه رژیم صهیونیستی است و نه اقدامی علیه امنیت ملی کرده‌اند و نه آسیبی به اموال عمومی زده‌اند و نه آدم کشته‌اند و نه کف خیابان مأموران را برهنه و سلاخی نموده‌اند و نه با گروه‌های آدمکش و تفرقه‌افکن و برانداز همکاری کرده‌اند و یا اجیر آنها شده‌اند. 🔻با همه اینها فرض کنید این وقایع در ایران بود؛ آنگاه آنها چه رفتاری می‌کردند؟ 1⃣یکم؛ تمام رسانه‌هایشان به‌خط می‌شدند تا شب و روز عکس‌ها و تصاویر را به کرات بازنشر و تحلیل کنند. اگر هم تصویری پیدا نمی‌کردند از عکس‌های گذشته یا ساختگی یا تصاویر تجمعات دیگر کشورها استفاده می‌کردند. 2⃣دوم؛ از فرصت استفاده و تمام گروه‌های آدمکش و تروریست و اراذل و اوباش را به‌صف می‌کردند تا وارد کشور شوند یا از گوشه و کنار شهر جمع‌شان می‌کردند تا تجمع دانشجویان را تبدیل به شورشی علیه امنیت کشور كنند. 3⃣سوم؛ تمام مسئولان و سیاستمداران در رده‌های مختلف در دیگر کشورها را رديف می‌کردند تا اين تصاویر را محکوم کنند. از دولت‌ها درخواست می‌کردند با ایران قطع‌رابطه کنند و نهادهای امنیتی ایران را تروریستی بنامند. 4⃣چهارم؛ تمام سلبریتی‌ها باید به‌صف مي‌شدند و موضع‌گیری مي‌كردند. هر سلبریتی‌اي هم اعلام موضع نمي‌كرد به‌صورت مجازی به او حمله ور می‌شدند تا از سر ترس سخن بگوید و ساکت نباشد. هر میزان هم لازم بود پول خرج می‌کردند . 5⃣پنجم؛ هر زمان اعتراضات از دایره اخبار خارج مي‌شد و به سمت آرامش پیش مي‌رفت با ریختن خون چند بی‌گناه آن‌ را شعله‌ور می‌ساختند. حتي اگر لازم بود، در کف خیابان مامور امنیتی یا انتظامی یا آدم عادی را نيز سلاخی می‌کردند و خون می‌ریختند. 6⃣ششم؛ همه نهادهای حقوق بشری را به‌خط می‌کردند تا بیانیه دهند و محکوم کنند و قطعنامه دهند و تحریم جدید وضع کنند. 7⃣هفتم؛ از صفحات آشپزی و آرایشگری و پیج‌های فیتنسی و صفحات رقص و جادوگری و شومنی گرفته تا همه اینفلوئنسرها را به‌خط می‌کردند و سکه می‌دادند تا مطالب آنها را بازنشر کنند و این احساس ایجاد شود که تنها یک صدا بیشتر در جامعه وجود ندارد. 8⃣هشتم؛ عده‌ای ساده‌لوح و خودحقیرپندار را هم تحریک می‌کردند تا کاملا واداده، غرب را تشویق کنند و کشور را متهم به ناکارآمدی و فساد و تباهی کنند. البته برای این گروه خرج نمی‌کردند؛ آنها خودبه‌خود همراهند. 9⃣نهم؛ جهت تهییج بیشتر و تحریک احساسات، آثار هنری توليد می‌کردند و شعر می‌ساختند و موسیقی درست می‌کردند. اما هیچ‌کس برای دختران و زنان دانشجوی آمریکایی شعر «برای خواهرم، خواهرت، خواهرامون» نمی‌خواند و با عکس‌های آنها فیلم و کلیپ نمی‌سازد. 🔟دهم؛ و دست‌آخر تا می‌توانستند به اموال عمومی و دارایی شخصی مردم و کشور لطمه می‌زدند تا ترس و وحشت در شهر حاکم شود و مردم احساس کنند همه‌‌چیز از دست رفته است و به‌زودی انقلاب می‌شود. بعد هم تصاویر آن ‌را با ضریب بالا توزیع می‌کردند تا بگویند قدرت برتر در میدان آنها هستند. 🔻این 10خط اصلی برایتان آشنا نیست؟ یقین بدانید نعل به نعل آن‌ را اجرا می‌کردند. اما امروز هتک حیثیت دانشجویان آمریکایی را نادیده می‌گیرند بلکه صدای‌شان آگاهی‌ساز و روشنگرانه نباشد. 🔻دانشجوی آمریکایی امروز به برکت خون‌های پاک غزه در دل تاریکی علمی دانشگاه‌های نظام سرمایه‌داری روزنه‌های نور و روشنایی را می‌بیند و فریاد می‌زند و این فریاد‌ها به‌زودی برای مظلوم عالمگیر و برای ظالم دامنگیر خواهد شد. همشهری @mahdian_mohsen
روز روان‌شناس تسلیت 🔹نهم اردیبهشت روز روان‌شناس و مشاور است. علم روان‌شناسی و اساسا هر علمی را در بستر تمدن غرب، هم میتوان بر اساس کارکردش و هم فلسفه پشتیبانش، توصیف کرد. 🔹مثلا روان‌شناسی به تعلیم و تربیت کمک میکند تا مکتب آموزشی درست کند. آموزش و پرورش هم قرار است انسانی تربیت کند که بتواند غایتهای تمدن مدرن را محقق کند. غایت تمدن مدرن، مثلا قراردادن حاکمیت یک نهادهایی است اعتباری، که مثل بت‌های دوران جاهلی به دست یک جمع خاصی اداره میشوند و همه بشر را برده خود میکنند. اراده اینها به جای حق مینشیند و اینگونه استکبار پا میگیرد. روان‌شناسی وقتی مثلا خیال را و اراده را و خلاقیت را جای اراده مینشاند و سر از مکاتب مختلف تربیتی در میآورد چنین هیولایی در نهایت میسازد. 🔹روان‌شناسی باید آدم تابع و اسیر سبک خاص زندگی تربیت کند. آدمهای شرطی شده یک نسل آن بودند، آدمهای اسیر فضای ذهن جمعی و دنیای خاص ذهنی گشتالتی یک نسل بودند و همینطور و همینطور... روان شناسی امروز در خدمت فضای مجازی و مدیریت افکار عمومی در یک دنیای ظاهرا آزاد و پر از روابط است. برای روان شناس مهم است که مثلا نقش عقیده و ایمان را بر سلولهای مغز حتی بیابد که بتواند مدیریتش کند. روان‌شناس امروز تولیداتش چه از جنس توصیفات چه از جنس فرضیات چه از جنس توصیه ها، تکمیل کننده یک کلان پروژه مدیریت ذهن و افکار عمومی است که بعد، راحت با شعار دموکراسی و لیبرالیسم بتوانند اراده ای را بر همه تحمیل کنند. کمی عمیق تر، اما همان پروژه استکبار و بردگی. 🔹روان شناسی از این جهت که در این دنیایی که همه به هم و به خودشان غریبه اند و خود را گم کرده اند به خود انسان فکر میکند و از قبل روان آدمی به مدیریت او میاندیشد رویکرد مهم و جالب توجهی است که کاش روزی در خدمت حق و وحی قرار گیرد اما دقت کنیم فعلا تعبیر «الطبیب النفسی» یا همان روان شناس ما را به اشتباه نیندازد، او صاحب علم‌النفس نیست و انسان‌شناس نیست و نمیتواند باشد چون ذات انسان تا افق «او ادنی» سرمیساید و «من عرف نفسه فقد عرف ربه» را بر سجده‌گاهش نشانده است و روان‌شناس حداکثر به کمی بالاتر از جسد فکر میکند حتی وقتی به ناخودآگاه میاندیشد. 🔹دنیای ما دردش با این روان‌شناسی مداوا نمیشود بلکه اساسا دنیای ما با همین روان شناسی‌اش دردمند است و این علم هم بخشی از آن درد عمیق بشر امروز است. اینکه حالا با آن چه کنیم مساله من نیست فعلا بد نیست به چیستی‌اش فکر کنیم، من که حقیقتا بایدن مفلوک و ترامپ دیوانه و‌ بی بی(نتانیاهو) جانی را استعاره خوبی میدانم برای فهم و شناخت این دنیای روانی، این تمدن غربی که برای برده هایش نیز به قول خودشان ذاتا دوران افسردگی و اضطراب را ساخته است. و انسانها به اندازه ای که آمیخته به آن شوند مثل پزشکان شیرازی اند که امروز با شراب دستسازشان یا مست میشوند یا مسموم یا بیهوش و یا میمیرند و با همین حال هم میخواهند مداوا کنند جسم آدمهای بیگناه اطرافشان را. این اتفاق تلخ در میان پزشکان و این وضع دیوانه وار و روانی جهان امروز همگی نشان میدهد روز روان‌شناس را باید تسلیت گفت به همه تمدن ذاتا مسموم غربی. من به «انقلاب درمانی» ایمان دارم. برای من «الطبیب النفسی»، انقلاب خمینی است. این حقیقت را دست‌کم نگیرید او میتواند همه گستره تمدنی و همه سطوح مختلف علوم و همه لایه های حیات بشری را مداوا کند. همین و بس. @ali_mahdiyan
اتحاد نصیری ساواک با مهدی نصیری 🔹میگه به گذشته نگاه نکنیم. خوب نگاه نکنید درس نمیگیرید که. اگر هشتاد درصد مردم با شما بودند که همون ۱۴۰۱ که همتون خیال میکردید با همید کار تموم میشد، حتی شل حجابهامون هم با کشف حجابتون همراهی نکردند که آخه. اتفاقا به نظرم اگر عاقل بودی به گذشته نگاه میکردی. 🔹میگه راهکار من اینه که تاجزاده با شاهزاده یکی بشن، این یعنی کل تاریخ ایران را نفهمیدی اصلا، جمهوری خواه یک بار با سلطنت مشروطه خواه جمع شد، خروجیش شد رضا قلدر و کاپیتولاسیون آمریکایی. این دو جریان دیگه هیچ وقت ذاتا نمیتونن به هم دست بدن. برای وحدت بیشتر از نیاز به حرف نفیی، محتاج حرف اثباتی واحدید 🔹اما همه اینها را بی خیال، چه خبر از عصر حیرت؟ چه خبر از ظهور امام عصر عج؟ چه خبر از تفکیک و مخالفت با فلسفه و عرفان؟ چه خبر از مخالفت با حکومت دینی؟ شنیدم از حیرت درومدی رفتی تو خانقاه کانادا متوسل بشی به حضرت مهسا اهل فلسفه آنگلوساکسن شدی حکومت رضا ربع پهلوی رو میپسندی چقدر انتظار امام زمانت جالبه @ali_mahdiyan