99_12_14ارتباط_دین_و_حکومت_آقای_مهدیان،آقای_عبدلی_.m4a
24.84M
جلسه سوم
گفتگو درباره کارآمدی تاریخی دین خاتم
#مناظره
@ali_mahdiyan
99_12_21_ارتباط_دین_و_حکومت_آقای_علی_مهدیان_آقای_سینا_عبدلی_و_آقای.m4a
18.61M
جلسه چهارم
گفتگو درباره کارآمدی تاریخی دین خاتم
#مناظره
@ali_mahdiyan
چرا در عدالت عقبیم؟
🔻به قول امام خمینی والعصر اساسا قسم به او است که عصاره است. او همان حقیقت لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم است. جریان تاریخ یعنی حرکت عمومی عالم به سمت ظهور و بروز او که عین عدالت. و لو اتبعت الحق اهوائهم لفسدت السماوات و الارض...این یعنی آنچه خود را به مرور باید با حقیقت تنظیم کند، اهواء مردم است نه بر عکس. عالم گام به گام به سمت حق پیش میرود و نفی ظلم. و اما ما ینفع الناس فیمکث فی الارض یعنی آنچه در زمین میماند همان است که برای همه مردم نفع دارد و همان هم حق است.
🔻نمودار رشد تاریخی بشر فقط وضعیت خطی ندارد بلکه حالت جهش و ارتقا دارد مثل حرکت روی فنر. انقلاب ها جهش های تاریخند. بعد انقلاب و قبل انقلاب نیز با هم قابل مقایسه نیست. لذا یملا الله به قسطا و عدلا کما ملئت ظلما وجورا در هر جهش تاریخی رخ میدهد. و بروز واقعی اش در انقلاب و قیام قائم است.
🔻اما این حرکت توسط بشریت و جبهه حق پیش میرود. و لو لا دفع الله الناس بعضهم ببعض لفسدت الارض. یعنی حرکت تاریخ توسط جبهه حق پیش میرود. حرکت انقلاب را در این قواره و اندازه باید فهمید. او پیش برنده تاریخ بشریت است برای تحقق عدالت نهایی. عصر خمینی در واقع عصر ظهور و بروز حرکت بشر است به سمت ظهور عدالت. عصر خمینی همان عصر انتظار است. انتظار از جنس حرکت و نه تماشا.
🔻حالا به این پرسش مهم فکر کنیم که آیا از وضعیت پیشرفت عدالت در جامعه خود راضی هستیم؟ هم امت و هم امام جامعه معتقدند که خیر. سوال این است که چرا از این جهت عقبیم؟ برای پاسخ به این سوال هم باید بپرسیم چه کسی قرار بود عدالت را پیاده کند؟ حکومت و نظام؟ بله اما حکومت و نظام هم حقیقتی جوشیده از مردم دارد جمهوری اسلامی هویت آن است و به قول امام خمینی مظهر و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض است. بخواهیم یا نخواهیم برای ملتی که میخواهد روی پای خود بایستد کسی غیر از خودش نیست که فعال و حرکت کننده باشد. خوب چرا مردم در عدالت عقبند؟ پاسخ را در میان پیشروان و خواص حرکت جبهه حق دنبال باید کرد. در میان خوبان. در میان انقلابیون. در حرکتشان و در همراه کردن عموم مردم.
🔻چرا در عدالت عقبیم. چون پیشروان و انقلابیون در عدالت خواهی اشکال دارند. در این سالها عدالت ما یا بنا بوده به تبع سرمایه داری لیبرال و بازار آزاد (بلکه در واقع بازار اسیر سرمایه داران ) محقق شود که خروجی اش معلوم است. یا بنا بوده توسط عدالت خواهی اجباری و پارتیزانی یا سوپرمنی محقق شود یعنی عدالت ظاهرگرا، عدالت بی روح عدالت خالی از عقلانیت و معنویت که خروجیش این است که مردم انقلابی آن را پس میزنند و همراه نمیشوند.
🔻از خود بپرسید چرا بعد از دولت هشت ساله احمدی نژاد با شعار عدالتخواهی یک دولت لیبرال سرکار آمد؟ جوابش ساده است به شعارهای روحانی در انتخابات نگاه کنید، تدبیر ، امید، کلید. یعنی چی؟ یعنی مردم در مدل عدالتخواهی دولت احمدی نژاد، انسداد و بن بست میفهمیدند، بی تدبیری و بی عقلی میفهمیدند. رهبر هم در نوروز نود و دو یکی از اشکالات دولت را عدم استفاده از عقل جمعی برشمرد. ما بقی کاندیداها هیچ یک توان نداشتند خود را در جایگاهی بنشانند که مردم باورشان کنند.
🔻من معتقدم راه حل امروز ما پختگی جوان حزب اللهی است. باید خودمان خودمان را نقد کنیم. باید سبک آرمانجویی و عدالتخواهی ما پخته تر شود. خیلی ها از شخص احمدی نژاد عبور کرده اند اما از سبک عدالتخواهی او نه. باید در عدالتخواهی پخته شویم. نقد گفتمان را لازم داریم بیش از نقد این و آن. نیاز به تواصی به حق و تواصی به صبر داریم. یعنی یک اتصال اجتماعی لازم است باید نقد پذیر باشیم. صحنه دو قطبی که جزو فرهنگ آرمانجویی ما شده اجازه پختگی در عدالتخواهی و آرمانجویی را نخواهد داد. مشکل دقیقا خود ماییم باور کنیم همانطور که راه حل هم خود ماییم. نسل جوان حزب اللهی.
@ali_mahdiyan
اسماعیل
🌱اگر خودم نمیدیدم باورم نمیشد. در روستایی دورافتاده، که خیلی از امکانات عادی زندگی درش وجود ندارد، این آقای دکتر تربیت شود. دکتر اسماعیل مخلصی. دوست داشتنی، متواضع ولی اهل اندیشه و اهل همت بلند .
🌱میگفت از روستایشان ساعتها راه میرفته تا خمینی شهر، خمینی شهر حاج عبدالله والی. همانکه به تعبیر رهبر نامش در تاریخ ماندگار خواهد شد. اسماعیل آنجا درس خوانده.
🌱حاج عبدالله نماد مقابله با فرهنگی است که اعتماد و باور به خود نداشت و تو چه میدانی مقابله با یک فرهنگ نه این فرد و آن فرد ، چقدر دشوار است.
🌱به او گفتم خاطره ای از آن ایام بگو. میگفت ذائقه ام تلخ است از برخی معلمها که طوری با ما رفتار میکردند و حرف میزدند که همتمان بلند نباشد. آنها تواناییمان را باور نداشتند. انقدر ذائقه اش تلخ بود از این فرهنگ که برای من عجیب بود. گویا او این درد را با همه وجود لمس کرده بود.
🌱میگفت در دانشگاه شریف که قبول شدم اساتیدی را میدیدم که اینها مسوول راضی کردن دانشجویان بودند برای مهاجرت به خارج کشور. راضیشان میکردند و راه را هم هموار میکردند. باز هم همانقدر تلخ میگفت. تلخی فرهنگ خودحقیرپنداری.
🌱 من بعد از گفتگوی با او یک مانع بزرگ بر سر راه جوشش استعدادهای این کشور را لمس کردم. میدانستم و میدیدم اما با او بیشتر این درد را و این مانع را لمس کردم. مانعی سهمگین تر و ریشه ای تر از فقر و محرومیت و نداری، و آن مانع فرهنگ چشم داشتن به دست غیر و خودحقیرپنداری بود. فرهنگ شیفتگی نسبت به داشته های مادی دیگران. (راستی چه جالب که این ها را در سال رفع مانع از تولید میدیدم)
🌱هر محرومیتی را میتوان نابود کرد اگر این بیماری نباشد. چهل سال است این سم یادگار از دوران طاغوت را ذره ذره از جانمان بیرون میکنیم. و اسماعیل مخلصی نماد جوانه زدن گام دوم انقلاب ما است و فراگیری فرهنگ خالص شدن جان ما از آن سموم مهلک آنهم در کوهستانهای دورافتاده و محروم ولی حاصلخیز و زرخیز این دیار.
🌱او میگفت هیچ وقت کوتاه همتان و ناامیدان نسبت به داشته ها و خودحقیرپندارها نتوانستند مانع تلاشش شوند.
🌱میگفت هر وقت معنوی تر شدم احساس کردم بیشتر انگیزه دارم برای تلاش و خسته نشدن.
🌱میگفت رهبر از طریق یک گروه جهادی مطلع شده بود شرح حال او را، انگشترش را برایش فرستاده بود و دعایش کرده بود. و من این رابطه را عمیقتر میفهمم از یک هدیه. خیلی عمیقتر.
🌱به او گفتیم بیاید و هنگام جشن برای مردم روستایش یک جمله بگوید. آمد و گفت
همه ما هر جا که هستیم باید همانجا یک حاج ق.ا.س.م سلیمانی باشیم.
@ali_mahdiyan
درباره تفاهم راهبردی
۱٫۱۰
بعد از ماجرای عین الاسد، یک جلسه ای بود بعضی فعالهای رسانه ای انقلابی جمع شده بودند، با سردارهای سپاه گفتگو میکردند. برام جالب بود از یک سو بچه هایی که قرار بود عملیات رسانه ای کنن مملو از ابهام و سرگشتگی بودند از یک سو مسوولین هم منتظر بودند اینها کاری کنند
۲٫۱۰
من اونجا احساس میکردم کلا جمهوری اسلامی خودش رو توی رسانه بازسازی نکرده. یعنی جبهه رسانه ای ما مختل شده. خیلی وقت پیش وقتی رهبری فرمان آتش به اختیار داد، یک استدلالی آورد که اون هم به اندازه فرمانش مهم بود. او گفت مرکز فرماندهیمون مختل شده پس آتش به اختیار عمل کنید
۳٫۱۰
واقعیت اینه چه بپذیریم چه نپذیریم، دنیای امروز دنیای رسانه است. دشمن ما حتی موقعی که تحریم اقتصادی مون میکنه بخش عمده توانش را روی این بعد میگذاره. بعد تحریف. تحریم اگر بعلاوه رسانه نباشه، نمیتونه اراده مردم را تغییر بده. یعنی نمیتونه منتج باشه.
اما وضعیت ما چگونه است؟
۴٫۱۰
ما عین الاسد را با خاک هم که یکسان میکنیم، یوم الله یعنی بروز قدرت الهی را که رقم میزنیم، توان روایتش را نداریم. یعنی اصلا به روایتش فکر نمیکنیم. در آن جلسه سرداران میگفتند ما زدیم، شما بروید رسانه اش باشید. این جمله یک مفهوم روشن دارد و آن اینکه ما برای انتقام در بعد رسانه
۵٫۱۰
کاره ای نیستیم. یعنی نظام حکمرانی رسانه را سپرده به دیگران و خودش کارهای مهمتری دارد. یعنی جمهوری اسلامی که معنایش حرکت مردم در عین هدایت مرکز است. در ساحت رسانه اصلا خود را باز تعریف نکرده. حکمرانی در حوزه رسانه نمیکند. حالا خودتان بنشینید ببینید چه اتفاقی افتاده
۶٫۱۰
شیطان و لشکر شیطنت که فی قلوبهم زیغ است اینها سبک رفتارشان مقابل حقایق این است که روی نقاط مبهم مینشینند فیتبعون ما تشابه منه ابتغاء الفتنه. دستگاه مدیریت حق تلاش میکند بر محور محکمات و نقاط روشن صحنه ابهام را روشن کند. اگر صحنه مدیریت ما فقط نقاط کور و غیر شفاف تولید کند
۷٫۱۰
خروجی اش چه خواهد بود؟ اینکه رهبر میگوید صحنه مجازی ول است. یک دلیلش آن است که مسوول ما خودش را یک کنشگر در آن صحنه تعریف نمیکند.
به نظرم یکی از تفاوتهای رییسی با لاریجانی در قوه قضاییه این بود که رییسی میفهمید قوه قضاییه باید در ساحت رسانه و ذهنیت مردم نقش آفرین باشد
۸٫۱۰
در همان سطح اعتماد ایجاد میکرد و ذهنیتها را در اختیار میگرفت. این را میگویم که منظورم را به توییتهای مسخره آذری جهرمی تقلیل ندهید.
حالا بپرسیم مجلس برای این حوزه چه میکند؟ همه دعوای ما بر سر بحث شفافیت به دلیل این بود که لشکر جوان انقلابی توان رزم داشته باشد چه در نقد چه
۹٫۱۰
چه در دفاع.
شورای نگهبان از کجا آماج اتهام است؟ از آنجا که بخش عمده ای از رفتارش را نمیدانیم که چیست و چگونه است. یک سخنگو با پاسخهای دیپلماتیک و کلی به درد درگیری رسانه ای نمیخورد.
حالا در همین ماجرای تفاهم راهبردی با چین هم از این زاویه نگاه کنید. بحث این نیست که اطلاعات
۱۰٫۱۰
طبقه بندی شرکتهای تجاری برای فرار از تحریمهای ثانویه لو برود. بحث این است که یک مسوولی که وقتی سخن میگوید حرفش شنیده میشود نه یک مدیر یا سخنگوی رسمی کلی گو، بیاید و درباره یک اراده راهبردی دو سه دهه ای تبیین کند، پاسخ بدهد. مردم را همراه کند. تا طرف مقابل از ابهام سود نبرد
@ali_mahdiyan
این بیست و سه نفر
❤️ماجرای «این بیست و سه نفر» مال امروز ما است. ماجرای درگیری با جبهه رسانه ای دشمن آنهم با دستهای خالی. ماجرای کشف اراده دشمن پشت سر لبخندهایش پشت سر گل دادنهایش پشت سر رسیدگیهایش و پشت سر دوربینهایش.
❤️ماجرای «این بیست و سه نفر» برایم لذت بخش بود. لذت بوی خاک. بوی خاک پاک ایران. ایران مقدسم. بعد از مدتها یک قرائت درست از خاک ایران را دیدم. همان که طهارت بخش است. خاک لباسهای خاکی که دست روی آن میگذاریم و یکی میشویم. تفسیر خاک وطن را این بیست و سه نفر چه درست انجام دادند. خاک ایران معنا دارد معنای خاک را چه دلفریب به تصویر کشیدند.
❤️ماجرای این بیست و سه نفر قصه امروز ما است.داستان رنج تحریمی که باید با هم تحمل کنیم تا اراده دشمن را شکست دهیم. همه با هم و اگر با هم نباشد فایده ای ندارد. همه با هم بودنی که در بستر تحمل هم و پختگی جمعی حاصل میشود. داستان یک قد کشیدن و مرد شدن جمعی. داستان اتصال به دریای هویت مجاهدین و مبارزین از گوشه سلول تاریک کودکی به دشت وسیع بزرگ شدن . داستان تغییر انسانها وقتی از دالان بلا و مصیبت میگذرند و یک انسان دیگر یک جماعت دیگر یک ملت دیگر. انگار متولد میشوند از رحم خودخواهی با بلا و درد و رنج. یافتن مرز طفل بودن و رشیدشدن.
❤️صبح روز دوازدهم فروردین چه لذتی داشت دیدن این بیست و سه نفر. و چقدر بوی سردار شهید را داشت این فیلم. بوی شهید نظام. رای گیریشان مقدس. وحدتشان مقدس. جهادمظلومانه شان مقدس. خاک ایرانشان مقدس. آرمانهایشان واقعی و مقدس.
❤️خسته نشدم از دیدن این فیلم. تصویرها زیبا بود. بازی ها لذت بخش بود. اتصال فیلم به تصاویر واقعی امروز دلربا و الهام بخش بود. گوشه زندان های تاریک دیدن اقتدار و مظلومیت آقای جمهوری اسلامی یعنی نظام مقدس من، جذاب بود. و چقدر راهنمایان در این فیلم به موقع و به جا راهنمایی میکردند. و چقدر اعتماد به راهنمایان مرتبط بود با فهم و آگاهی جمع. یک تبعیت آگاهانه و از سر فهم در عین راهنمایی شدن.
مرز طفل بودن و بزرگ شدن در زندگی ما دائمی است و رمز آن را در این فیلم باید ببینیم.
@ali_mahdiyan
جمهوری تخیلی اسلامی
نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد
🔻طرف لیست کرده جملات امام خمینی را قبل از انقلاب که ما دنبال چی هستیم. بعد نوشته مردم به اون چیزی که امام گفت رای دادند. جامعه ای آباد، آزاد، پر از عدل، پر از آرامش، پر از معنویت
بعد هم نوشته الان چی؟ الان هم مردم رای میدن؟
🔻در نظر اینها مردم به یک جامعه تخیلی مطلوب رای دادند نه یک مسیر واقعی جهتدار. چهل و چند سال، هر سال خودشون را با اون وضعیت تخیلی مقایسه میکنند و هی آه میکشند و بعد میگویند تا کی وضعیت حساس کنونی؟ دیگه خسته شدیم.
🔻نمیبینند چهل ساله اراده کلی جامعه ایران تو دنیا با راس استکبار و ظلم درگیریم. میگویند مردم که درگیر نیستند. میپرسیم پس چرا دشمن موشکها را در شهر ها میزد؟ فشار به کی میآورد؟ به مردم؟ مگر مردم چه اراده ای کرده بودند؟ چرا تهاجم فرهنگی کردند؟ تهاجم به کی بود؟ به مردم؟ مگر مردم چگونه بودند که نیاز به هجوم فرهنگی داشتند؟ چرا تهاجم اقتصادی کردند؟ فشار و تحریم اقتصادی به کی است؟ به مردم؟ مگر مردم چگونه بودند.
🔻بهشون بگید اصلا خود شما وجودتون بهترین دلیل است. وجود شما نقض کننده استدلالتونه چرا؟ چون شمایی که درد شعارهای انقلاب داری بعد از چهل و چند سال، و حرفهایت هم خریدار دارد بین مردم. این معنی اش چیست؟ یعنی شعارهای انقلاب زنده است. میدانی مرگ انقلاب به چیست؟ به مرگ شعارهایش در جان و دل مردم. و نظام چه کاری دارد جز حفظ انقلاب؟ چه چیزی شعارهای انقلابی را در جان مردم حفظ کرده؟ خودش حفظ شده؟ میدانستی اصلا حفظ شعارها در جان یک امت موتور حرکت یک جامعه است؟
🔻با بی شرمی تمام میگوید انقلاب یک سوی میرود جمهوری اسلامی یک سوی دیگر. آن مردمی بود و این غیر مردمی. بپرس چه چیزی مقابل همه قدرتهای دنیا که میخواهند نظام اسلامیتان نباشد، این نظام را حفظ کرده؟ تسلیحات نظامی؟ آن که محمدرضا هم داشت همه دنیا هم پشت او بودند چرا حفظ نشد؟ چه چیزی این نظام را حفظ کرده؟
🔻اینها جمهوری اسلامی تخیلی را طلب میکنند نه جمهوری اسلامی حقیقی که با اراده مردم پیش میرود. تخیلی بودن آرمانهایشان باعث میشود همیشه ناامید باشند. همیشه داشته ها را نبینند. همیشه قدر داشته ها را ندانند. خدا رحمت کند شهید مظلوم حا.ج.قا.س.م را در همان سال آخر عمرش میگفت همه خوبان عالم و بلکه بهترین انسان عالم که امام عصر عج است جانش فدای همین جمهوری اسلامی. او از همه این جماعت خیالباف واقعی تر این نظام را میشناخت. جماعتی که بیش از وصیتنامه سردار به عکسهای او علاقه دارند.
@ali_mahdiyan
وحدت قبل انتخابات
🔻وحدت قبل از این که یک تاکتیک باشه یک عقیده است یک روحیه است یک مسیر واقعیه. اون آقایونی که اسم وحدت رو میارن و منظورشون اینه که به کاندیدای ما رای بدید چون میدونن ته روالهاشون خودشونن، مظهر کثرتند.
🔻اونهایی که دم هر انتخابات به اسم وحدت فضای دو قطبی رو تبدیل میکنن به یک صحنه تعیین تکلیف بزرگترها برای مردم، که تکرار کنند و بقیه تبعیت، دارن ذره ذره مرگ وحدت رو به ملت میچشونن. وحدت توی مردمسالاریه. توی اراده عموم مردم.
🔻شما رو به خدا اشتباه نگیرید. من مثل بقیه اون ور جوبی ها هم نیستم که دم از کثرت و مردمسالاری بزنم تا جا وا بشه برای کاندیدای خودم. مدت ها است گرفتار و بیچاره دم انتخاباتی، ماییم. ما که باید اخلاق زشت حزب اللهی ها رو هنگامی که بوی قدرت به مشامشون میرسه تماشا کنیم.
🔻دعوای مسخره احمدی نژاد قالیباف را یادتون هست؟ همون اصلح نامقبول و صالح مقبول!، دعوای جلیلی قالیباف را چطور، حالا امروز این آقای سردار که استعفا داده و هر جا مینشینه از فسادهای قالیباف میگه که رسواش کنه و روبروش یه مشت سردار دیگه و خبرگزاری شون که به صورت هم چنگ میزنن. زشت نیست؟ بس کنید شما رو به خدا.
🔻نکند انتخابات را که فرصت تعالی مردم است و با هر انتخابی(به خدا با هر انتخابی) هویت آن را که نور است، تبدیل نکنید به همون بازی مسخره شبه آمریکایی در جنگ قدرت ولی اینبار با ریش و تسبیح.
وحدت شیعی اول در جان ها رقم میخورد بعد خودش را در یک نفر و دو نفر بودن یا نبودن دم انتخابات نشان میدهد.
🔻شما را به خدا اگر شکست خورده انتخاباتها هم هستید کاپ اخلاق را زمین نزنید نشکنید به لجنش نکشید. فقط با خبرگزاری فارس و جناب معاون سیاسی و کی و کی نیستم با همه مان هستم. من یقین دارم دولت ضعیف فعلی محصول همه بی اخلاقیهایی است که در دوران احمدی نژاد و پیش از آن بین انقلابیون شکل گرفت. رهبری بارها و بارها (مثلا چند روز بعد از استیضاح جناب کردان) فریاد زد که اثر این بی اخلاقیها و ناشکریهایتان را لمس خواهید کرد و سیلی خواهید خورد. و خوردیم. باز هم ادامه دهیم باز هم سیلی میخوریم.
پ ن: سخنان رهبری چند روز بعد استیضاح کردان و رفتار زشت مخالفین دولت:
«بارها من عرض کرده ام بنی اسرائیل همان کسانی هستند که خدای متعال در قران مکرر میفرماید انی فضلتکم علی العالمین... همین بنی اسرائیل به خاطر اینکه لوس شدند، قدر نعمت خدا را ندانستند و کفران کردند کونوا قرده خاسئین و ضربت علیهم الذله و المسکنه تبدیل شدند به این..... این فضای بی بند و باری در حرف زدن در اظهارات علیه دولت ، علیه کی به خاطر اغراض اینها چیزهایی نیست که خدای متعال از اینها به آسانی بگذرد......بله اینجوری است بعضی از ظلمها بعضی از کارها هست که نتیجه و اثر آن دامن همه نه فقط دامن آن ظالم را میگیرد. بر اثر رفتار یک عده ای که در گفتار خودشان در قضاوت خودشان ظلم میکنند. باید مراقب این چیزها بود»(15 -8-87)
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا امام رضا
آقا جان
موج دیگر کرونا شروع شده. همه حرفها و نقدها و همه و همه جای خود اما این مردم جز تو کسی را ندارند خودت دفع بلا بنما
مولای ما
و ای ولی نعمت ما
چند ماه دیگر زمان انتخاب دیگر این مردم است. مقلب القلوب تویی
دلهای این مردم را به سوی نور بازگردان به آن سویی که بت ها و طاغوت های عالم را بشکنند
یا ضامن آهو
این مردم غریبند و مظلوم...
@ali_mahdiyan
انتخابات و ظهور
🌱انتخابات برای یک عده موقف خیلی مهمی نیست. چیزی عوض نمیشود. یکی میرود یکی دیگر میاید. همه هم مثل هم. همه بی عرضه. همه بی لیاقت. همه فکر دعواهای سیاسی خود. همه بی خیال دردهای مردم. همه فقط دم انتخابات به فکر مردم. همه اهل لابی. همه در خانه های راحت و بچه هایی که بی دغدغه درس خوانده اند و در راحتی بزرگ شده اند. همه خانه هایشان بالاشهر. همه اهل شعارهای مشمئز کننده بی عمل. همه فقط گذشته شان انقلابی. پس ولشان کن . وقتی انها درد ما را نمیفهمند چرا اصلا باید به آنها فکر کنیم تا چه رسد به انتخاب کردن و رای دادن به آنها.
🌱اما انتخابات فقط ابزار نیست بلکه خودش موضوعیت دارد. انتخابات نشان دهنده قدرت مردم است. انتخابات بروز دادن آن هویت واحد و قدرتمند جامعه است. وقتی این هویت واحد، خود را نشان میدهد فضا برای رشد تک تک آدمها فراهم تر میشود. وحدت جامعه وجه ایمانی و الهی جامعه است ، در یک فضای ایمانی همه قدرتمند تر و معنوی تر میشوند. «انتخابات ابزاری» بعد از صندوق رای تمام میشود، لذا کسی که قدرت میگیرد با هر مقدار رای هر غلطی پس پرده میکند. اما انتخابات حقیقی با صندوق رای باقی میماند، هر کس رای بیاورد پیش چشم همه است. هر کس، ولو بدترین آدم روی زمین باشد، آن وقت دست قدرت الهی مردم، اجازه نمیدهد او هر غلطی انجام دهد. اصلا جامعه پای کار اجازه نمیدهد متصدیان تشخیص صلاحیت ها هم حتی خطا کنند. جامعه غایب راه را برای خطای مسوولین باز میکند.
🌱اشتباه نکنید. اصلا ماجرا از این هم عمیقتر است. ما در هر انتخابات با چهارتا کاندیدای قد و نیم قد مواجه نیستیم. بلکه با خودمان مواجهیم. ملت با خودش مواجه است.
ظلم به انتخابات ظلم به خودمان است. ظلم به نفس، نیز ریشه ظلم های زیادی است در دل جامعه. شیطان یا همان دشمن خارجی نیز به نفسی که به خود ظلم کرده بیشتر امید میبندد. شک نکنید، با بی تفاوتی به انتخابات، امنیت کمتر خواهد شد. شک نکنید تحریم بیشتر میشود. شک نکنید فقر بیشتر میشود. انتخاب نکردن خودش یک انتخاب است باید دید چه نصیبمان میکند. چه میدهد و چه میگیرد.
🌱انتخاب نکردن یعنی فریاد مردم بلند نشود یعنی قدرت مردم خود را نشان ندهد. یعنی هر طور بخواهند تفسیرمان کنند. هر بلایی به سرمان بیاورند. مثل دورانی که پادشاهان با جنگ قبیله ای روی کار میامدند و مردم سرشان به کارشان بود. جامعه ای که فضایش را ضعف و بی خیالی بگیرد، تک تک آدمها در آن با یک زندگی بی روح و بی انگیزه خواهند زیست. بدتر از هر زمان دیگر. در این جامعه قبیله ای حکومت اجنبی زمینه سازی میشود مثل پهلوی بعد قاجار. جامعه غایب که حاضر در میدان نیست به مرور خود را میفروشد به اجنبی به دشمن.
🌱 یک روز یک نادانی میگفت بین بنی العباس و بنی امیه کدام را انتخاب کنم؟ جواب دادم انتخاب نکردن، از هر دو بدتر است.چون به معنای انتخاب اراده شیطان است، از هر دو بدتر است. چون به معنای حاضر نبودن و خود را به دست آنها سپردن است از هر دو بدتر است. چون به معنای خود را رها کردن است. این آدم قدرت تقابل و یا تعامل درست با حاکمان را هم حتی نخواهد داشت. چون نیست. چون از صحنه غایب است. امام معصوم هم مشغول آوردن مردم پای کار بود، دنبال قیام کننده بود. لذا گفت ما انت من رجالی و لا الزمان زمانی. او کنار نکشید و کنار نکشیده، پیروزی او در این است که مردم حقیقتا پای کار بیایند. کنار کشیده ها یا باید لاحکم الا لله سر دهند مثل خوارج یا زیر پای حکومت حجاج به پایش بیعت کنند و به زور تن دهند و البته هر دو هم به یک جا ختم میشود. تکلیف مردم با خودشان روشن باشد با همه چیز روشن میشود. من عرف نفسه فقد عرف ربه.
🌱 آری انتخابات دوران رشد معنوی تک تک ما است. رشد معنوی واقعی جامعه باعث رشد مادی او هم میشود. انسانهای مومن آرامند. پر تلاشند. پر امیدند. صبورند. خسته نمیشوند. آری ، زمان انتخابات در یک کشور، بهار بیداری است. بهار یک انقلاب است. برای همین انتخابات کمر دشمن را میشکند. اگر همه ما ، همه با این نیت بیاییم وسط و کار کنیم در این دوران، حقیقتا هم وارد مبارزه و هم معنویت، میشویم. انتخابات را درست ببینیم. تا معلوم شود چگونه هر انتخابات یک گام ما را به ظهور نزدیک میکند.
@ali_mahdiyan
دن کیشوت ها
🔻دو قطبی غیر از اختلاف نظر است. دو قطبی یعنی دشمنی. یعنی انکار. دو قطبی یعنی ما خیال کنیم فلانی نماینده طاغوت است. آدم انگلیس است. او هم ما را مظهر استبداد و ظلم و اجبار و نفاق و پنهانکاری بداند. همه همدیگر را منافق بدانند و عین دشمن. یکی منافقانه استعمار را پیش میبرد و دیگری منافقانه استبداد را.
🔻عادت کرده ایم شور انتخاباتی با همین شمشیر کشیدنها و تهمت زدنها ایجاد شود. ما بگوییم رقیب خانه اش پر از گاندو است و او بگوید شما ظالم و فاسد با ریش و تسبیح هستید. زیر عمامه ایده دیوارکشی و گازانبری و لوله کردن دارید. حالا اگر اینطور حس نکردیم یا نتوانستیم چنین تلقی در مردم ایجاد کنیم آن وقت دیگر خیلی شور انتخابات نداریم. انگیزه نداریم. بلد نیستیم انگیزه ما فراتر از این دعواها باشد. بلد نیستیم مثل رهبر نگاه کنیم. حزب اللهی باشیم. نظر هم داشته باشیم اما شخصیتمان یک کشور باشد نه یک جناح.
🔻واقعا تاسف میخورم. هنوز هم یک مشت انقلابی آرمانجو مستند میسازند به نام « کلاه وحدت» که بگویند همه کاندیداها همه شان با همند و همه منحرف و اهل تردیدند و ما خوبیم که بگویند اگر وحدت برقرار نمیکنیم چون همه دیگران مثل همند کلاه سرتان گذاشته اند. ما که همان روزهای مذاکرات هم این جماعت را متهم به جاسوسی میکردیم. نمیفهمیدیم چرا رهبر اعتماد درست میکند در مردم نسبت به اینها. رهبر میخواست مردم دشمنی آمریکا را لمس کنند ما دنبال اشکالات متن برجام بودیم و اثبات اینکه کاندیدای ما بیانیه نمیخوانده. رهبر میگفت اقتصاد مقاومتی را گفتمان کنید که بعد از شکست این راه بن بست، مردم ناامید نشوند. ما دنبال اثبات این بودیم که چه کسی متن برجام را خوانده است؟ مچ بگیریم که ببین الکی اعتماد کرده ای به مسوولین! حالا برای اینکه بگوییم هستیم، هم چاره ای نیست جز اینکه بگوییم ما خوبیم و آنها همه با هم نادانند و اهل تردید و انحراف.
🔻به نظرم این انتخابات دو قطبی بردار نیست. همه در یک طیف قرار دارند با کم و زیادش همه انقلابیند. هر کدام هم با کمی اختلاف با دیگری. آنها که بنای دشمنی با انقلاب دارند، این بار میگویند نیایید. نه به نظام بگویید. آدرس غلط به این و آن ندهیم. عرضه داریم با اراده دشمن در بیفتیم. عرضه داریم در یک جو صمیمی بین نخبگان و بین مردم ، دنبال حضور حداکثری و انتخاب اصلح باشیم. بس کنیم آدرسهای غلط را. حزب اللهی ها را مشغول دعواهای بیهوده و بیفایده نکنیم. دعوایی که نه به اراده دشمن مربوط است و نه اراده رهبر.
@ali_mahdiyan
41.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم تربیتی مربوط به سال ۵۸
تفاوت نگاه ها از کیانوری تا ابراهیم یزدی و از انتظامی تا خلخالی
نمونه واضحی از تفکرات شخصیت های سیاسی تا هنری است.
فیلم را با دقت و تامل جدی ببینید.
اکثر تحلیلها دچار یک ظاهرگرایی انقلابی است.
ولی فیلم با یک مساله مهم در حوزه اعمال حاکمیت نیز مواجه است.
در باره این فیلم در ادامه تحلیل خود را خواهم نوشت.
@ali_mahdiyan
چند نکته درباره فیلم بالا👆👆👆
🔻یک نفر در فضای جامعه کار خلافی میکند و مشکلی ایجاد میکند، در مثال ما یکی از شاگردان در فرایند تعلیم و تربیت که ساختار کلاس و نظام کلاس برای تحقق آن شکل گرفته مشکلی ایجاد میکند. ولو این خطای او به ضعف در تدریس معلم نیز مربوط باشد.
🔻در کلاس همه بچه ها با او همراهند یعنی هیچ کس او را توصیه یا امر به معروف و نهی از منکر نمیکند، یعنی کل کلاس به رفتار او راضی اند یا میترسند. یا برایشان مهم نیست. پس خطا خطای کل کلاس است. آیا میتوان گفت همه با هم مقصرند؟
🔻به نظرم فیلم نشان میداد تقریبا تحلیلهای همه انقلابیون اسیر یک نوع ظاهرگرایی در انقلابی گری است. هر تقابلی با معلم یا حاکم، خوب نیست ولو ضعفهایی در او باشد. هر انسجام و مقاومت اجتماعی و ظاهر انقلابی هم خوب نیست. اگر حق را به بچه خطا کار و کلاس همراه میدهیم، دچار ظاهرگرایی در انقلاب هستیم که خطا است.
🔻اما یک بحث مهم تر در فیلم به نظرم تحلیل رفتار معلم است.
معلم باید چه کند؟ روش معلم باعث از بین رفتن انسجام کلاس میشود. آیا این کار او درست است؟
🔻در ماجرای موسی و هارون و گاو سامری یک پاسخ جناب هارون به عصبانیت حضرت موسی این است که جلوی شرک را به صراحت نگرفتم که اختلاف نشود. یعنی وحدت جامعه بر توحید هم مقدم شده.
🔻 اما جالب است سبک توبه ای که موسی به قوم خود میدهد این است که یکدیگر را بکشند. و سامری هم به عذاب لامساس رسید. یعنی یک نوع از هم پاشیدگی ظاهری در جامعه.
🔻 بین وحدت جامعه و جهت و غرض و هدف جامعه کدام مقدم است بین وحدت و عدالت مثلا کدام مقدم است. بین توحید بمثابه ساختار و توحید بمثابه جهت کدام مقدم است؟
🔻به نظرم ریشه پاسخ به فهم و روشن بودن ماجرا برای کل جامعه مربوط میشود. اگر توحید بمثابه جهت روشن بود برای همه و همه متوجه بودند که عالما و عامدا به انحراف میروند، اختلاف اشکالی ندارد این اختلاف دیگر ظاهری است و به سوی وحدت است. مثل همه دشمنی هایی که جبهه حق با طاغوت دارد
🔻ولی اگر مساله روشن نبود، آن وقت راهش مدارا است و تبیین.
در ماجرای این معلم فرض کنیم همه بچه ها قبح رفتارشان را میدانستند، در این صورت روش او خوب بود. والا نیاز به مدارا و تبیین بود. نه این رفتار انسجام شکن.
@ali_mahdiyan
راهبرد آمریکا و داستان نطنز
🔻هدف بایدن تغییر واقعی چیزی نیست او فقط میخواهد پرستیژ آمریکایی را حفظ کند.
در نوع برخوردش با یمن
در نوع برخوردش با عربستان
در نوع برخوردش با چین و روسیه
در نوع برخوردش با ایران
کاملا این خط ظاهر سازی مشهود است
🔻ترامپ آدم عوضی بود ولی واقعیات آمریکا ربطی به او یا بایدن ندارد. واقعیت است کاریش نمیشود کرد.
شکن های جدی بین مردم سیاه و سفید یا پولدار و فقیر
حکومت مطلقه پشت صحنه انتخاباتها که در دست خرپولها و رسانه هایشان است
سرعت گرفتن رشد قدرتهای موازی مختلف در دنیا
نارضایتی عمومی
🔻دیده اید معتادهایی که تلو تلو میخورند و از همه وجودشان شکست میبارد ولی تلاش میکنند خود را دارای پرستیژ و شخصیت نشان دهند؟
بایدن آمده چنین کند.
برای همین است که حتما شنیده اید که او به مذاکرات مجدد برجامی محتاج است.
🔻ایران درست تشخیص داده که بحث را برده روی عمل. فقط عمل.
اینطرف هم البته تفکری جدی در دولت هست که محتاج حتی چند قدم به عقب ولو فرمالیته بایدن است . گفتمان توبه بایدن که رییس جمهور از آن دم میزند را در این چارچوب باید فهمید.
🔻اما ضربه به نطنز و تحریمهای اروپا همه برای آن است که حالا که بایدن نمیتواند با کش دادن مذاکرات صوری مجدد چهره آمریکا را در داخل ترمیم کند پس ایران را وادار کند به عجله. چرا عجله؟
🔻چون عجله خطای دستگاه دیپلماسی و بلکه راهبردی ما را بالا میبرد. ایران ممکن است عجله کند و به شکلاتهای کره جنوبی یا برخی کوتاه آمدنهای محدود آمریکایی راضی شود. این راه نفس بایدن را باز میکند.
و ایران ممکن است عجله کند و دست به رفتاری بزند که برگه حق به جانب بودن را در داخل و
🔻خارج از دست بدهد. انسجام درونی پشت سر تصمیم ایران و تصویر حق به جانب ایران در فضای حقوقی دنیا بالاخره دارایی مهمی است.
در هر صورت اگر بایدن بتواند خود را حق به جانب نشان دهد و هیچ قدم موثری در کم کردن فشار ایران برندارد به هدف خود رسیده است.
🔻راه اصلی تقابل با آمریکا خراب کردن اراده او است. چند ماه دیگر هر دولتی انتخاب شود در ایران ، احساس ناامیدی و انسداد در کشور حتما کمتر میشود. توپ هم در زمین آمریکا خواهد بود و او اگر قدمهای واقعی بردارد یا برندارد در هر دو صورت در داخل و خارج متهم میشود و این سرعت یافتن شکست اوست
@ali_mahdiyan
گرفتار «لاس زدن» و «خودحقیرپنداری» شدیم
🔻انصافا قلب انسان به درد میاید وقتی میبیند یک عده بعد از ضربه ای که در نطنز خوردیم و اتفاقات بعد از آن، یک چهره مفلوک و شکست خورده از ما میسازند. بله اینکه در این دولت امنیتی و بعد از روی خوش نشان دادن به دنیا این قدر ضربه امنیتی میخوریم، نیاز به گاندو ساختن ندارد. اظهر من الشمس است که سوراخی داریم نفوذی داریم. دولتی که دو تابعیتی و فرزندان خارج نشین و اطرافیان دزد و متقلب اطرافش کم نیستند معلوم است که نفوذ درش ساده است. حرف الان هم نیست هفت هشت سال پیش خیلی ها پیش بینی کردند. اما خوب است آدم هر دو چشمش را باز کند و درست ببیند.
خوب آخه اقتدار ایران تماشایی نیست وقتی همین الان کل قدرتهای اقتصادی و سیاسی دنیا دنبال ایرانند؟ ایرانی که باید به قول شما در حال احتضار باشد اینهمه دست و پا زدن لازم ندارد. کشور قدرتمندی که با وجود یک دولت ضعیف و مفلوک زیر سنگین ترین فشار ها هنوز برای کل دنیا شرط میگذارد و آنها مجبورند اعتنا کنند و تمام هجومهای رسانه ایشان حتی نتوانست وسط ماجرای هجوم آبان و بی کفایتی های دولتی ها مردم را از سردارشان که آدم نظام بود به معنای حقیقی کلمه، جدا کند، آیا قدرتمند نیست؟ قدرت را اصلا چه میدانید؟ منشا قدرت را چه میبینید؟ یک قدم مقابل آمریکا عقب رفته ایم؟ کشور از وسط دو قطبی های هلاک کننده که بر سر چوب خشک هم مردم را به جان هم میاندازد، با تدبیر رهبرش با چهره ای منسجم خارج شده و مقابل دشمن منسجم ایستاده چه وقتی که در قصه برجام مجلس قانون میگذارد و دولت عمل میکند چه در ماجرای رابطه با چین و روسیه چه در موضع گیری مقابل اروپا و آمریکا اینها قدرت نیست؟ چه در زدن عین الاسد و کشتیهای دشمن و چه و چه. این انسجام مسوولین که حربه دشمن را گرفته و او را مستاصل کرده، ساده پدید آمده؟ عجب از شما. حالا کشتی اسراییلی را زدیم یا نزدیم. مرکز جاسوسی اسراییل را زدیم یا نزدیم. که امیدوارم ضربات مهلک تری برای ادب کردن اسراییل به پیکره نحسش وارد کنیم، اما قدرت این است؟ خاک به صورت خورشید نپاشید این قدر. مخصوصا تحت لوای انقلابی گری و آرمانجویی.
🔻و اما درد دوم ما جماعت لاس زن با آمریکا است. همانها که تورهای دیدن داشته های دفاعی مان هم سر عقلشان نیاورد. مذاکره ارضایشان نمیکند اینها دنبال مجوز لاس زنی هستند. رهبری امروز گفت حرفهایم را بارها گفتم در جلسات در خصوصی در عمومی. چرا اینقدر تاکید کرد؟ خوب همو گفته بود« برگشت آمریکا به برجام قبل لغو عملی تحریمها به سود ما نیست بلکه ممکن است به ضرر ما باشد»19/10/99 امروز گفت برای لغو عمل مجوز مذاکره میدهم. چرا؟ در نهایت هم گفت مذاکرات را کش ندهید. همو که گفته بود (در روز اول نوروز) که این دولت عجول است در برجام به خاطر عجله آقایان ضررها کردیم. چرا میگوید کشش ندهید. چون میداند ماجرای دلدادگی اینها جدی است. اینها بال بال میزنند که تصویر ویران شده خود را ترمیم کنند. خود مذاکرات برای آمریکا و این جماعت ارزشمند است. و عجله در اقدامات هم میکنند چون اعتماد به طرفشان دارند. برای این جماعت آمریکا دشمن نیست بلکه جمهوری خواههای آمریکا اون هم بعضی شان مثل ترامپ، دشمنند. اسراییل دشمن است. اما بایدن و اوباما نه. انگلستان نه. گرفتار این جماعت لاس زن و خودباخته ایم. قبول دارم اداره شدن یک کشور با دستان این جماعت دشوار است خیلی دشوار.
@ali_mahdiyan
نانوایی
🌾دو ساعت مانده بود به غروب. وقت خوبی نبود برای نان خریدن. هم شلوغ بود هم مردم دم افطار اعصاب ندارن و دعوا و بحث سر نوبت و تعداد نان و بدون نوبت و امثالهم زیاد اتفاق میافتد. با این حال باید میرفتم. صفی که معمولا اندازه اش از داخل تا دم در نانوایی بود این بار تا کنار بقالی همسایه ادامه داشت. یاد صفهای نانوایی دهه شصت افتادم، همینقدر طولانی بود و ساعتها باید میایستادی تا نوبتت شود. با این حال رفتم و ته صف ایستادم.
🌾هر چه به اذان نزدیک میشدیم بگو مگو ها بیشتر میشد. صف خانمها و صف یکی و صف چند تا یی از هم جدا بود. سه صف بود. حجم آدمها که اکثرا با ماسک بودند و بدون فاصله لازم ایستاده بودند با آن صف های طولانی روی مخ همه بود. گفتگوهای مختلف بین مردم سر همه چیز بحث میکردند و نظر میدادند. معمولا هم تهش به بحثهای کلان سیاسی اجتماعی میکشید
🌾 یک دفعه صدای بگو مگو بالا گرفت. یک آقایی به نانوا میگفت حق نداری بدون صف نان بدهی، نانوا هم عصبانی بود و داد میزد که بابا یک دانه برای خانه خودم هم نمیتوانم بدهم؟ آن آقا بلندتر داد میزد که صداتو بلند نکن حق نداری بدون صف بدهی. نانوا داد میزد هیچی نیستی . آن آقا هم فریاد میزد من هیچی نیستم ولی تو هم حق نداری.... بعد از چند دقیقه بحثشان تمام شد. دعوا هم نشد. یکی میگفت خوب نیست دم اذان موقع افطار. یکی میگفت خوب راست میگه نباید ... من تو ذهنم این بود که چه جالب این آقا گفت من هیچی نیستم ولی... وقتی نوبتش شد نانش را گرفت و رفت.
🌾 کلا اعصاب نداریم خیلی با هم دعوا میکنیم شاید بگید این مسوولین اعصاب برامون نگذاشتند یا بگید به خاطر روزه و گرسنگی و استرس و صف طولانیه اینها همه درسته ولی به نظرم این اخلاق ما ایرانی ها است. حقمون رو میخواهیم بگیریم و زیر بار زور نمیریم. نمیدونم والا .
🌾یادم افتاد یک بار توی راه اربعین توی صف دستشویی دو نفر ایرانی دعواشون شده بود. دعواشون که تمام شد. دیدم یکیشون که لات تر هم بود تی رو که کنار دستشویی بود، برداشت و شروع کرد زیر پای زائرها را تمیز کردن. اون روز هم خندم گرفته بود از این اخلاق با حال ایرانی ها. هم با محبتند هم نمیگذارند حقشون رو کسی بگیره
🌾تو همین حین وقت اذان شد. نانوا پرسید اذان شده؟ یکی گفت بله. دیدم رفت شیر آب را باز کرد. معلوم بود فقط خیلی تشنه است. دو دست را زیر شیر گرفت و آب خورد. بعد آن نانوای دیگر آمد. معلوم بود خیلی تشنه اند. به سرعت سر کار برگشتند که نان مردم را بدهند. نگران بودند که همه به سفره افطارشان برسند. این را از حرفهاشون با هم متوجه شدم.
🌾نزدیک دخل که شدم دیدم هر کس میخواهد حساب کند نانوا بهش میگوید امروز نان صلواتی است. مردم عمدتا نمیدانستند. نان صلواتی برایشان آن قدر مهم نبود که زودتر بردن نان سر سفره هایشان مهم بود. نوبت من شد. بلند گفتم شاطر خسته نباشی. قبول باشه ایشالا. این رو که گفتم انگار دلش میخواست برای همه توضیح بده. گفت باور کن فقط برای خانوادم این یک نان را بی صف دادم. چیزی نگفتم و لبخند زدم که آن هم بعید میدانم از پشت ماسکم معلوم شده باشد..
@ali_mahdiyan
هدایت شده از مکتب امام
بسم الله الرحمن الرحیم
دوره آموزش مجازی #تواصی_توحیدی (گفتمان انتخابات 1400)
با محوریت کتاب روح توحید، نفی عبودیت غیرخدا
✅ ویژه طلاب، دانشجویان و فعالین فرهنگی
🎁 مزایا:
۱. آشنایی با مفاهیم توحیدی با رویکرد عملیاتی کردن
۲. برگزاری دوره به صورت رایگان
۳. حضور اساتید مجرب به صورت مجازی
۴. ارائه گواهی از پژوهشکده باقرالعلوم (علیهالسلام)
⛔️ مهلت ثبت نام تا جمعه ۳ اردیبهشت
👨💻لینک سایت جهت ثبتنام 👇
🌐 www.qomgram.ir/tavasi
📲 قبل از برگزاری دوره لینک کلاس آنلاین ارسال میشود
🗓 زمان برگزاری: دهه دوم ماه مبارک رمضان ( ۴ تا ۱۳ اردیبهشت)
⏰ ساعت وبینار: ۱۷ الی ۱۸
________
ارتباط با ادمین
@gofteman_admin
گفتمان توحید
@goftemane_tohid
📣#پذیرش_مدرسه_علمیه_معصومیه_قم
♻️مدرسه علمیه معصومیه قم برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ از بین داوطلبان مومن، انقلابی و ممتازی که ضمن برخورداری از تحصیلات دانشگاهی و شرایط عمومی حوزه، واجد شرایط اختصاصی پذیرش در این مدرسه مبارکه میباشند، بر اساس #سند_راهبردی و
#طرح_تحول ویژه طلاب فارغ التحصیل از دانشگاه، طلبه می پذیرد.
🔰مزایای #طرح_تحوّل_راهبردی مدرسه علمیه معصومیه:
✅محوریّت اندیشه های امامین انقلاب در نظام علمی و تربیتی
✅تربیت محوری، جامعیّت، تعمیق و کارآمدی عالمانه
✅رشد و هدایت علمی و تربیتی با نظارت اساتید برجسته و مجرّب
✅کوتاه شدن دوره تحصیل و کاهش تعطیلات زائد و بی ضابطه
✅رشد جامع و توانمندسازی تخصصی در قالب رویکردهای پایه
✅پیوستگی برنامه در مقدمات و سطح عالی با هدف نقش آفرینی اجتماعی و تمدنی
⏳زمان ثبت نام:
28 فروردین لغایت 31 اردیبهشت
⚠️ کلیه داوطلبانی که موفق به ثبت نام در سامانه پذیرش مرکز مدیریت شده و یا داوطلبانی که هنوز موفق به ثبت نام در آن نشده اند، بایستی از طریق #لینک_ثبت_نام_پایگاه_پذیرش_معصومیه، اطلاعات خود را وارد نمایند تا در نوبت مصاحبه ها قرار گیرند.
لینک ثبت نام:
http://reg.masoumieh.ir
رشته توییت
مشارکت
🔻رفیقی دارم رفته بود میوه فروشی میگفت دو تا طلبه داشتن با هم حرف میزدن
میگفتن استادمون گفته به هیچکی رای نمیدم. همشون مثل همن
سبزی فروشه هم گفت الاغ از استادتون بیشتر میفهمه
چون
اولا بین بد و بدتر ، بد رو انتخاب میکنه
ثانیا با همه الاغیش میفهمه انتخاب نکردن هم خودش یه انتخابه
🔻یکی از رفقا میگفت رای نمیدم که ادب بشن.
گفتم مثل بچه هایی که از لج معلم امتحان نمیدن.
نمیفهمن معلمشون ضرر نمیکنه خودشون ضرر میکنن.
گفت چه ضرری؟
گفتم اولا میزان فشار خارجیها روی ایران نسبت مستقیم داره با کم شدن قدرت اون. اساس قدرت ما هم حضور مردمه
ثانیا هر جا دشمن احساس کرده
🔻احساس کرده مردم پای کار نیستند، امنیت کشور رو بیشتر تهدید کرده.
ثالثا دقیقا میخوای کی ادب بشه؟
گفت همشون. گفتم ادب بشن که چی کار کنن؟
گفت بگذارن یک آدم حسابی مسوول بشه؟
گفتم کی مثلا؟ اسم ببر...
🔻یکی میگفت رای نمیدم. گفتم که چی بشه؟ گفت که نشون بدم رضاخان بهتر از اینها کشورداری میکرد.
گفتم کار خوبی میکنی
تعجب کرد. گفت چطور؟
گفتم رای ندادنت دقیقا همین رو ثابت میکنه. در واقع داری میگی ما نباید سرنوشتمون رو انتخاب کنیم ما عقل نداریم انگلیس و آمریکا برامون انتخاب کنن بهتره
🔻ولی کلا به نظر من
مردم کم کم متوجه میشوند که دوران سوپر من بازی تموم شده. سیمرغ واقعی هم خودشونند.
سوپرمنهای عالم هم همه منتظر اوج گرفتن این سیمرغند.
این سیمرغ که پر میگیره، امثال سلی.مانی و فخری زاده ها بیشتر تربیت میشن
و همین راز اصلی ماجرای غیبت و ظهور امام معصومه.
@ali_mahdiyan
اینجا بایست تا بیایم
❤️ درباره مساله فقر و غنا از منظر امام خمینی زیاد سخن گفته ام و معتقدم، فهم مقوله «دنیا» و نسبت ما با آن اصل و مغزای مکتب سیاسی اجتماعی امام است. هر کس این را فهمید بقیه امور را هم میتواند تبیین کند. مکتب امام اینهمه از کوخ نشینان و فقرا سخن میگوید و محرومیت را نشانه رحمت خدا میداند، اما فقرزدایی را هم راه و رسم زندگی میداند. او که توصیه به این رحمت الهی میکند خودش قدرت و رهبری یک کشور را در دست داشت. آری دنیا به شرط آنکه خرج مقاصد جبهه حق شود ارزشمند است و الا از آب بینی بز بی ارزشتر است. همیشه در کلاسهای مکتب امام مثال میزدم که من بازاریهایی را میشناسم که قطعا تحت عنوان «کوخ نشین» قرار میگیرند در مکتب خمینی.
❤️امروز یکی از آنها پر کشید و رفت. «حاج امیر آشتیانی». به قول رفقای داش مشدی اش حاتم طایی لنگ میانداخت پیش پای او. من اولین بار که دیدمش با آن لبخند شیرینش و با آن محبت و صمیمیتش طوری تحویلم گرفت که احساس میکردم سالها است میشناسمش. با ادب چقدر با ادب ولی مشدی و با محبت. با همه هم اینطور بود.
❤️وارد حسینیه اش شدیم. حسینیه معنوی و اسرار آمیزش که حتی ارمنی ها هم درش سهیم بودند و حاجت گرفته بودند. انگار وارد بهشت میشدی. تک تک رفقای قدیمی اش را جمع کرد از حاج عزیز اسماعیلی و پسر شیخ رجبعلی و که و که، بعد هر کدام حکمت میگفتند و نکته ای و تجربه ای. کلاس درسی شد برای ما چند تا طلبه . بعد هم یک جوان کار آفرین را دعوت کرد و همانجا هدیه ای داد به او و تکریمش کرد و معرفی و تشویقش نمود.
❤️حسینیه عجیبی بود، هم محل عزای اهل بیت بود و هم محل جمع شدن مردم و برگزاری مراسماتشان و کمک به این و آن. کنارش کتابخانه و باز کنارش حجره کارش. کار میکرد خوب هم کار میکرد انصافا. در بحثهای مالی خیلی هم دقیق بود خیلی. اما هر چه درآمد داشت خرج کار خیر میکرد. خودش و خانواده اش زندگی اعیانی نداشتند و درآمدش را میداد برای هر کار خیر اقتصادی و فرهنگی و انقلابی.
❤️امروز رفت و مرا در حسرت یکبار دیگر در آغوش کشیدنش گذاشت. من خیلی از خودم با او حرف نزده بودم ولی وقتی در آغوش میگرفتمش قلبم آرام میشد. یک بار گفت یک روز میایم قم بهت سر میزنم آشیخ. و من منتظرش بودم و هنوز هم .... یاد خاطره ای افتادم که یک بار تعریف کرد و گریست.
❤️میگفت به یکی از این مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست رفته بودم دیدم دختر چند ساله ای کنار میله ها ایستاده و جایی نمیره. مسوولین آن مرکز میگفتند مادرش که او را اینجا سپرد وقتی خواست برود به او گفته بوده «اینجا بایست تا بیایم». دخترک چشم انتظار مادرش چند روز بود آنجا ایستاده بود. جایی نمیرفت. حاج امیر این را که گفت بغضش ترکید و شروع کرد به گریه کردن. و من هم
❤️امان از چشم انتظاری. گاهی با خودم میگویم چه خوبانی دیده ام در این دنیا. خوبانی که تا قیامت چشم انتظار همه شان هستم. و دلم برای همه شان تنگ میشود. برای همه این سربازان مکتب روح الله. سربازان گمنام و نورانی، آری منتظر همه شان هستم تا دوباره گرم در آغوش بگیرمشان....
@ali_mahdiyan
🔹بالاخره منتشر شد.
کتاب «مصیر عصر توحید»
چند مساله را تلاش کرده ام در این کتاب مورد توجه قرار دهم.
✅اولا مختصات تاریخی انقلاب اسلامی، بر مبنای فلسفه تاریخی مبتنی بر اندیشه های عرفانی امام ره که تلاش کرده ام تبیین کنم.
✅ثانیا نقش حضرت امام را در ساحت علوم مختلف روشن کنم. عمدتا امام ره را در بستر حرکت سیاسی اجتماعی معرفی میکنند، من معتقدم او به موازات این انقلاب، در بستر علوم مختلف نیز انقلابی را ایجاد کرده. انقلابی در عرفان و حکمت و علوم بنیادین انقلابی در اخلاق و سلوک و انقلابی در فقه.
✅ثالثا هنوز هم برای عده ای این مساله مهم مطرح است که حرکت امام ناشی از فقه او بود یا معنویت او و یا اندیشه های فلسفی و عرفانی او، این کتاب تلاش کرده این پرسش را نیز پاسخ دهد پاسخی بر محور نظام اندیشه امام.
✅رابعا کمتر دیده ام همه نظام فکری امام از عمیقترین ساحت تا رویین ترین ساحت تبیین شود و نسبت و تناسب اندیشه او از عمیقترین لایه ها تا اقدام و عمل حضرت امام تبیین شود. این کتاب تلاش کرده سیمای کلان و ساختارمند و منسجم و ممتد تا اقدام کلان اجتماعی او را تبیین کند.
🔻اگر کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت» بیشتر به امتداد مکتب سیاسی اجتماعی حضرت امام تا امروز میپرداخت، کتاب «مصیر عصر توحید» به بنیانها و منظومه و زمانه امام خمینی میپردازد و رویکردی هم عمیقتر و هم در بستر تاریخ علوم را انتخاب کرده است.
🔻چاپ این کتاب در ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۰ را به فال نیک میگیرم و خدای متعال را شاکرم و امیدوارم این کتاب به حرکت علمی طلاب جوان انقلابی در حوزه مقدسه علمیه مدد رساند.
bookroom.ir
@ali_mahdiyan
کتاب را انتشارات «کتاب فردا» چاپ کرده
از طریق این شماره تلفن هم میتوانید پیگیر بشید
۰۲۵۳۷۷۴۶۹۹۲
لینک خرید سریع کتاب "مصیر عصر توحید"
https://bookroom.ir/track/5141H9