eitaa logo
بر پا
6.9هزار دنبال‌کننده
637 عکس
364 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
دوران مبارزه با فساد ☘ این اشکال را جدیدا زیاد میشنوم و آن اینکه چرا رهبری مانند امیرالمومنین با فساد مبارزه نمیکند؟ منظورشان هم چند تا قضیه است که حضرت احکام ویژه و سنگین برای عمال حکومت بریده اند. ☘کلا چند وقتی است که استدلال به سیره در مقابل استدلال به فقه قرار گرفته. سر ماجرای اجبار حجاب هم عده ای اینطور ورود کرده بودند. بدبینانه بخواهم تحلیل کنم باید بگویم اخلاق شبکه های مجازی را برخی وارد فهم دین کرده اند. یعنی داوری بر اساس اخبار کوتاه کنده شده از تحلیل و نظام فکری اهل بیت. راهی در برابر مسیر فقه ☘اما باید دقت کرد که در بررسی های سیره باید اصول و منطق ثابت رفتار را از مقتضیات زمان و مکان جدا کرد. خصوصا در تعزیرات حاکمیتی که تنبیه متناسب با شرایط زمانه است. ☘مخصوصا که رفتار امام جامعه در تناسب با وضعیت کل جامعه است نه یک فرد خاص. لذا از منظر امام باید شرایط کلان اجتماعی را مورد توجه قرار داد ☘با این مقدمه به نظرم سبک رفتار امیرالمومنین متناسب با جامعه ای است که فساد درش فراگیر شده است. لذا او برای مردم در همان ابتدا خط و نشان میکشد که از کابین همسرانتان هم حرام را بیرون میکشم. خواص ولو خواص معنوی جامعه هم به خطا افتاده اند و سهم از بیت المال میطلبند. جامعه پر فساد و در معرض رشد جدی و فراگیری فساد است. رفتارهای حضرت مقابله با این مرض اجتماعی است. ☘اما جامعه ما درش فساد فراگیر نیست. بلکه فساد درش وجود دارد. آنچه در جامعه ما خطرناک است کاهلی و کم توجهی به همین فساد موجود است. دیروز جناب جنتی به جناب لاریجانی تذکر جدی داد که آفتابه دزدها مهم نیستند. او معتقد است مبارزه با مقوله فساد در کشور ضعیف است. رهبری بارها تلاش کرده پرچم مبارزه عملی و عادلانه با فساد بلند شود این را به طور جدی به قوا تذکر داده. ☘رهبر معتقد است فساد در جامعه فراگیر نیست ولی وجود دارد اما همه باید وارد مقابله با آن شوند او از قوه میخواهد که این نکته را علنی و با تبلیغ درست خبر دهد. اتفاقا در شرایط فعلی با رشد حساسیت مردم نسبت به ظلم وقت مناسبی است برای مقابله با همین میزان فساد که در دستگاه ها و در مردم وجود دارد. ☘اگر بپذیریم که زمانه ما با زمان امیرالمومنین از این جهت متفاوت است آن وقت باید بیشترین فریاد رهبر بر سر مسوولین باشد که چرا در مبارزه با فساد ضعیف هستند. رهبر معتقد است برخوردهای تند و خارج از عقلانیت و عدالت اتفاقا ممکن است مقابله با فساد را تحت الشعاع قرار دهد. روشهای قوه قضاییه در محاکمه هایش خیلی مهم است. رهبری تاکید کردند که رسیدگی به فساد سریع ولی عادلانه باشد تا پرچم مبارزه با فساد پایین نیاید. ☘من فکر میکنم مقایسه سیره امام معصوم با سیره رهبری بدون فهم فقاهتی باعث توهین غیر مستقیم به مردم خواهد بود چرا که مردم ما قطعا از مردم زمان امیرالمومنین بهترند فلذا نباید نسخه ای که متناسب با وضع مردم آن دوران است برای مردم ما هم پیچیده شود. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
نقشه متفاوت رهبری و ضعف جدی نخبگان 🔸سخنان رهبری با خبرگان فاصله کل بدنه انقلابی با ایشان را نشان میداد. تقریبا یقین دارم کمتر کسی از جریانها و نخبگان کشور تاکنون طرح رهبری را پیش میبرده است. 🔸اصلاح طلبها که در شرایط جدید احساس بی آبرویی میکنند راه چاره خود را در تبری جستن نسبت به دولت یافته اند. همین طرح را کارگزاران به گونه دیگری دارند. 🔸بهاریها فارغ از شامورتی بازیهایشان با قوه قضاییه، طرحشان شکل دادن جریانهای جوششی مردم و وادار کردن دولت به استعفا است. 🔸جریانهای سیاسی حزب اللهی مخالف دولت فرصت را برای مفتضح کردن دولت فراهم میبینند و تلاش میکنند به مردم یادآوری کنند که دیدید چه شد؟ تقصیر خودتان بود. 🔸دولت اما بدون پشتوانه و طرفداری احزاب و جریانها، اعتماد عمومی را هم از دست داده است. 🔸یک طرح این بود که دولت استعفا دهد. طرح دوم استیضاح مجلس بود طرح سوم حکم حکومتی به برکناری دولت خسته و بی پشتوانه بود. طرح چهارم دولتی موازی بود که همه یا بخشی از کار را بر عهده بگیرد. طرح دیگر کمتر کردن اعتماد عمومی به دولت بود تا مردم از اینها بیشتر متنفر شوند. همه این طرحها حل مشکل را به نوعی ابطال تصمیم سال گذشته مردم میدانند. نوعی استفاده از شوک اجتماعی در اکثر آنها وجود دارد. اما این طرح ها چقدر درست است؟ 🔸نخبگان یا تلاش میکردند جلوداری خروشهای مردمی کنند یا از دولت تبری بجویند یا سکوت کنند. 🔸طرح رهبری با همه فرق میکرد. او میگفت دولت نباید برود اولا. جلوی اراده قانونی مجلس و دیگران برای کنار گذاشتن دولت را هم گرفت ثانیا. از همه مهمتر نخبگان کشور را فراخواند به ترمیم اعتماد عمومی مردم به چنین دولتی. البته در کنار نقدها و مطالبه گری و امثالهم ولی اصل را گذاشت بر ایجاد امید و اعتماد به دولت. که این وظیفه نخبگان و حزب اللهی ها را نیز روشن میکند. او معتقد بود مشکل کشور باید با همین نیروها و قوای سه گانه حل و فصل شود. 🔸چرا این طرح؟ روشن است چون هدف جنگ اقتصادی و به تبع رسانه ای دشمن تغییر اراده مردم است. احساس تشتت و به هم ریختگی و ابهام و شوک و امثالهم دشمن را در دستیابی به هدف کمک میکرد. قطع ارتباط با دولت به معنای این نیست که دولت بعدی لزوما یک اعتماد عمومی داشته باشد بعلاوه اینکه در فاصله این جابجایی قطعا شرایط کشور متشتت و مبهمتر میشد. 🔸ریشه اشکال را رهبری دو چیز میدانست اول ضعفهای دولت که اتفاقا خود را تازه نشان داده و دولت نمیتواند پنهانش کند. دولتی که ظاهرا بنا دارد بیشتر حرف گوش کند چون تنها پشتیبان او رهبری است. دوم بی اعتمادی اجتماعی که این نکته بهترین دولتها را هم زمین خواهد زد. این دومی محصول جنگ اقتصادی و رسانه ای است. 🔸نقشه رهبری بر اساس هدف دشمن تعیین میشد و توجه به وضعیت کل امت. خیلی ها نفهمیدند چطور دولتی که بیشترین اختلاف گفتمانی با رهبر را دارد و رهبر بیشترین حذر را نسبت به گفتمان آنها داده بود باید در این شرایط فلاکتش اینطور مورد پشتیبانی رهبر باشد. و چرا رهبر سخت ترین راه را انتخاب کرده است. با توجه به این طرح رهبری به وضوح میتوان مشاهده کرد کل نخبگان فاصله جدی با او دارند و خیلی ها در حال تکمیل طرح دشمنند. 🔸به نظرم سبک امام جامعه فقط زمانی درک میشود که در افق نگاه او قرار بگیریم. توجه به هدف دشمن در تحرکاتش بعلاوه فهم درست وضعیت کل امت. و الا با روحیه انقلابی و نیت الهی پازل دشمن را تکمیل خواهیم کرد. به نظرم نخبگان ما تا امروز نمره خوبی نگرفته اند. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
هدایت شده از یازهرا س ادرکینی
🏴 👥تجمع عاشورایی 🔰 دسته ی عزاداری حضرت قاسم بن الحسن (ع) 📆 یکشنبه 25 شهریور، ساعت 16:30 🚩 حرکت از میدان بازاردوم، نمایشگاه هوای حرم ▪️ هیأت زوارالزهراء (س) ◾️ @ZovvarAlzahra
🔸حدود چهل سال پیش مقاله ای از منتشر شد با عنوان "روح توحید نفی عبودیت غیر خدا". 🔸مقاله با همه مقالاتی که درباره توحید خوانده اید و شنیده اید متفاوت است. برخی از جملات ابتدایی این مقاله اینگونه است: ☘"روزی که پیامبر اسلام شعار لااله الا الله را اعلام کرد ..نخستین کسانی که با او بر سر ستیزه شدند سران و اشراف قبایل بودند...همواره عکس العملهای خصومت آمیز درباره یک فکر و یک نهضت مفسر گویایی است برای جهت گیریهای اجتماعی آن و عمق و ضریب تاثیر آن جهت گیریها. از راه مطالعه در چهره دشمنان این نهضت و وابستگیهای طبقاتی آنان میتوان جهت گیری طبقاتی و اجتماعی آن نهضت را دانست و از مطالعه در شدت و جدیت دشمنیهایشان میتوان عمق و تاثیر آن را اندازه گیری کرد. 🔸یک مبنای محاسباتی کاملا روشن. بر این اساس چند سوال دارم: 🔺اولا چه کسانی دشمن ایران هستند؟راس دشمنی با ایران چه کسانی هستند؟ 🔺ثانیا دشمنی آنها چه میزان شدید است آیا با همه قدرت آمده اند یا نه. 🔺ثالثا با چه کسی دشمنند؟ با مردم یا مسوولین یا یک طایفه خاص؟ 🔸از روی همین شاخصهای ساده نتایجی به دست میاید که با تلقی خیلی از رفقای ما ناسازگار است. 🔸اولا دشمن اصلی ما مقر اصلی ثروتمندان و قدرتمندان عالم است یعنی آمریکا. این یعنی جهت گیری ما کاملا رودرروی زورگویان و ظالمان عالم است. درست داریم میرویم. 🔸ثانیا با همه قدرت و آبرویشان آمده اند. آخرین توانایی آمریکا دیسیپلین حقوقی و آبرویش بود و همینطور ارتباطات و دارایی اقتصادی اش. که دارد خرج میکند. همه توانشان را آورده اند. این نشان میدهد قدرتمندیم. اگر ضعیف بودیم و با دست خودمان در حال نابودی بودیم این همه قدرت بیرونی لازم نبود. 🔸 ثالثا نقطه مقابل جنگ اقتصادی نه اولا رهبر است نه مسوولین و نه هیچ کس دیگر. فشار اقتصادی به میآید همه مردم خصوصا طبقه متوسط به پایین مخاطب این جنگند. این یعنی قرار است اراده عوض شود. و معنای این جمله آن است که اراده مردم مقابل خواست آمریکا است. 🔸اینکه در فشار و سختی هستیم روشن است. اما آیا واقعا در مجموع داریم پیش میرویم یا عقب گرد میکنیم؟ به نظرم یک نگاه کلان به اوضاع کافی است که نشان دهیم با وجود همه بی تدبیری ها و ضعفها و سختیها اما مردم ایران در حال پیش روی هستند. درست میروند و با قدرت هم پیش میروند. 🔸صحنه اینگونه است ولو منفی بافها نفهمند و نبینند. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥كليـــپ ســـخـــنـــرانـــي . 🔴 رســـــــــانـــه دشــــمـــن 🔵‌سخنران:شيخ‌علي‌مهديان . #حداث_الحسين @hoddass @ali_mahdiyan
نخبگی انقلابی 🌾یک پیرمرد در مسجد محله ما است که صف اول جماعت مینشیند. اطلاعیه ها را او میخواند. پیر مرد باصفایی است. همیشه پای کار حرکتهای انقلابی و مردمی است. دوست داشتنی و حزب اللهی است. چند شب پیش میخواست اعلام کند تجمع و جلسه ای درباره FATF در یکی از مساجد شهر برگزار میشود. به کلمه FATF که رسید هر چه تلاش کرد نتوانست درست تلفظ کند. در نهایت با لبخند گفت آخرش هم نفهمیدیم این کلمه تلفظش چیست؟ 🌾من احساس کردم نه او که جمع زیادی از مردم با مفاد لایحه ای که مدتها است ذهن و دل جمع زیادی از نخبگان را به خود مشغول کرده است خبر ندارند. دقیقا نمیدانند مشکل این لایحه چیست؟حالا لایحه CFT تصویب شد. اینکه مفاهیم کنوانسیونها، تعاریف و شاخصهایش، خارج از مرزها تبیین میشود. اینکه در جنگ اقتصادی، تصویب این لایحه شبیه این است که به نفع دشمن و در جبهه خودی منور بزنیم. اینکه این میزان اتکا و اعتماد به اروپا و آمریکایی که همین تازگی زیر قول و قرارهایشان زده اند چقدر اشتباه است و هزاران استدلال دیگر باعث نشد جلوی رای سیاسی نمایندگان گرفته شود. نمایندگانی که همه چیز را در دو تایی های سیاسی تحلیل میکنند و در همان چارچوب رای میدهند. 🌾پرسش من این است که ما باید چه میکردیم؟ رفتار این چند روز حزب اللهی ها هیچ فایده ای نداشت مگر تشدید تنفر از دولت و مجلس. آنچه بود را آنچنان تر کردیم. خوب؟ ثم ماذا؟ 🌾من هنوز هم معتقدم راه حل فقط یک نکته است و آن رفتن سراغ مردم. گفتگوهایی که مخاطبش مردم نیست شبیه نقدهای دقیقی که دوستان ما به برجام میکردند، نتیجه اش قطعا تغییر اراده مردم نخواهد بود بلکه اگر درست هم باشد نتیجه اش صرفا یک نوع رشد عقلانیت در تصمیم گیریها خواهد شد که آنهم با وجود تصمیم گیرندگانی که تصمیماتشان را نه بر اساس عقلانیت بلکه بر محور احساس دشمنی با شما و اعتماد به خارج تنظیم میکنند تلاش شما عملا هیچ اثری نخواهد داشت. 🌾یادم نمیرود داستان 2030 را هم ما نتوانستیم حل کنیم.آن هم آخرش با هزینه شدن رهبری حل و فصل شد (البته اگر شده باشد). باید در تلاشهای سیاسی، روی مان به سمت مردم باشد و حواسمان به دشمن. اول باید دل مردم با ما صاف شود و برادریمان را اثبات کنیم باید باور کنیم راهی به جز این نداریم. اگر این را بپذیریم آن وقت ادبیاتی را انتخاب میکنیم و موضوعاتی را بر میگزینیم که برای مردم روشن تر است و تبدیل شدن آنها به ساده تر. 🌾باید در بستر ادبیات انقلابی حضرت امام، زبان دیگر و رفتار دیگری را پیدا کنیم که از طریق آن بتوانیم به دلها و اندیشه مردم دست پیدا کنیم. روی نقاط کاملا روشن و ادبیاتی که درش موضع گیری و برچسب کمتری وجود دارد بایستیم. 🌾گفتمانی که زبان ساده تری دارد. مثل لزوم مجاهدت و تلاش مسوولین. لزوم توجه به کالای فراورده خودمان یعنی توجه به تلاش خودمان. لزوم پاک کردن دعواهای پرسپولیس استقلالی در مردم و رجوع به درد مشترکمان. لزوم نقد ویژگیها و خصلتهای بد خودمان. یا مقولاتی مثل تبیین چرایی امید به آینده که ضرب آهنگش در کلمات رهبری به جد زیاد شده است. تبیین دوباره انقلاب به عنوان راه حل مشکلات. خلاصه در یک کلام گفتمان 🌾والا تبدیل میشویم به یک جمع بسته ای که فقط عصبانیت روی عصبانیت میگذارند به زمین و آسمان فحش میدهند همه سعیشان این است که دل خود را خنک کنند. جماعتی که قدرت پیشروی و رهبری اجتماعی ندارد و نمیتواند تاثیری در اراده مردم ایجاد کند و یعنی در این شرایط مبارزه یک جماعت بیفایده است. 🌾یک راه بیشتر نداریم آنرا هم امام و رهبری به ما آموخته اند اگر بنا است واقعا در صحنه امروز ایران نقش آفرین باشیم باید یاد بگیریم چگونه اراده مردم را به روش انقلابی ناب، عوض کنیم. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
سبک حکم 🌱چرا رهبری در مقوله fatf تذکر داد ولی ورود حاکمیتی نکرد؟ ما از او در امور دیگری شبیه به این ورودهای جدی تری دیده ایم. مثلا در قصه اصلاح قانون مطبوعات در مجلس ششم رهبری منتظر شورای نگهبان و غیره هم نشد و دستور داد بحث اساسا از دستور کار خارج شود. 🌱شبیه به این قصه بلکه شدیدتر و عجیب تر از آن را در ماجرای 2030 مشاهده کردیم. رهبری در کوران انتخابات ناگهان این داستان را بر ملا کرد و منتظر عاقبت انتخابات و غیره هم نشد. و به جد مقابل اجرای آن ایستاد. او به همه ارکان زیر مجموعه خود مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تذکرهای شدیدی داد. 🌱ماجرای fatf چه تفاوتی با آن موارد دارد و اساسا سبک رهبری در حکم حکومتی چیست؟ 🌱رهبری در مواردی مقابل خواست منتخبین مردم حکم حکومتی میدهد و در مواردی مقابل فهم فقهی اولیه حکم میدهد. در مورد دوم اصلی ترین ملاک مصلحت است و شاخص اصلی در مصلحت نیز مراعات جامعه و مردم است. مراعات یعنی فهم و شناخت توان و قابلیت و فهم عمومی با توجه به اهداف جامعه. مراعات غیر از تساهل و تسامح است مراعات و مدارا نوعی همراهی است که نتیجه اش دستیابی سریعتر به اهداف باشد. چرا که اهداف جامعه دینی باید در نهایت به دست مردم و به خواست و اختیار و اراده جامعه محقق شود و نه به اجبار. 🌱اما جایی که رهبری در مقابل نظر منتخبین مردم میایستد دو دلیل عمده دارد اول اختلاف و دوم انحراف است. در موارد اختلاف نظر او جمع کننده و نهایی کننده است. در موارد انحراف حکم او محافظت از انحراف جامعه است. 🌱موارد مصلحت و رفع اختلاف عمدتا بر اساس ساز و کارهای قانونی ورودهای رهبری قابل حل و فصل است مگر اینکه لازم باشد ورودهای خود را و مراعات خود را علنی بیان کند مثل اجازه به ورود آقای معین به انتخابات با اینکه رد صلاحیت شده بود. 🌱اما پرسش اصلی که در بالا بیان شد مربوط به مقوله انحراف است. واقعیت آن است که بین قضیه 2030 و اصلاح قانون مطبوعات با ماجرای fatfتفاوت ماهوی وجود دارد. دو ماجرای اول یکی به مقوله تربیت و دومی گفتمان سازی در کشور مربوط میشدند. اولی تربیت نیروی انسانی را به دشمن میسپرد و دومی گفتمان سازی را. اگر اراده حرکت کننده در جامعه را اراده مردم میدانیم این دو انحراف در جامعه و سپردن مدیریت و هدایت جامعه به دست دشمن بودند. 🌱اما در مقوله fatf اتفاقی که میافتد شبیه برجام است و از مقوله انحراف نیست بلکه از جنس مقوله تحمیل هزینه بر کشور است. اگر چه عده ای از سر ترس یا احساس حقارت به این لایحه رای دادند اما این لایحه محصولش در جامعه و مردم تحقیر نیست انحراف هم نیست بلکه ایجاد هزینه است. دقت کنید حتی جان عزیزترین عزیزان کشور حتی تسلیحات در کشور اینها ولو عزیزند و ناموسی اما به هر حال هزینه اند نه انحراف. در سبک تصمیم گیری رهبران اراده مردم و قانون بر هزینه ها مقدم است و اراده رهبر و امام جامعه در مقوله انحراف بر اراده مردم مقدم است. اگر بنا باشد جامعه به انحراف کشیده شود رهبر حکم میدهد و تا زمانی که مردم بنای بر اطاعت از شریعت و حکم الهی دارند این انحراف جلوگیری خواهد شد. ملاک در تشخیص انحراف در جامعه نیز توجه به اراده مردم و رشد جامعه است. نه تسلیحات نه جان انسانها و نه هیچ چیز دیگر. 🌱 هزینه اگر به اندازه ای شود که کیان جامعه و موجودیت جامعه به خطر بیفتد البته این هزینه نیز با انحراف فرقی نمیکند چون در هر دو آنچه به خطر میافتد حرکت امت به سمت هدف است یکی اصل امت را نابود میکند یکی جهت را. 🌱در غیر این موارد رهبر تذکر میدهد راهنمایی میکند ولی تصمیم را به اراده مسوولین و منتخبین میسپارد. او انتخاب شده به اذن خدا و به دست قدرت مردم تا مراقب جهت گیری جامعه و رشد جامعه باشد. برداشتن گامها با خود مردم است. ساختار قانونی کشور در همه بخشها برای تصدی اراده جامعه کافی به نظر میرسد. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥كليپ تصويري🎥 . ▪️مشکل اساسی▪️ آیا فساد مسئولین مشکل اساسی است؟ . سخنراني: شيخ علي مهديان . #شيخ_علي_مهديان #هيئت_حداث_الحسين_عليه_السلام Telegram.me/hoddass @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
دو چشم داده خداوند تا که گریه کنم/یکی برای حسن آن یکی برای حسین... 🏴 🏴 🏠 بلوار امين به سمت بلوار الغدير بعداز ميدان ارتش،اولين کوچه(کوچه۱)،فرعي اول،مدرسه صهبا ⏱ چهارشنبه ۲۵ مهر،ساعت ۱۹:۳۰ الي ۲۱:۳۰ 🎙 سخنران:حجةالاسلام و المسلمین (ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی) 🎙مداح:حاج مهدی @KhaneTolab
بُن باز 🏔 برخی خیال میکنند سخنان امیدبخش رهبری و نگاه متفاوت او به صحنه صرفا یک کوری خوانی سیاسی است یا صرفا روحیه دادنی تخیلی به مردم است. در ابتدای دهه پنجاه جوان هیچ کاره در گوشه مشهد در دوران سیاه و تلخ سیطره دولت جبار و خشن و آمریکایی محمدرضا که دست سعودی های امروز را هم از پشت میبست در جنایتکاری، در آن دوران مبانی رفتار خود را بیان میکند. در کتاب میتوانید این مبانی را مطالعه کنید: 🏔 دیدید بعضی ها در دشواریهای زندگی... چه میکنند؟ یکی از چند کار را انجام میدهند: یا دشمن میشوند یا ...عملا راهی و روالی پیش میگیرند ...باطنا تسلیم دشمن میشوند. 🏔راه دیگر این است که به زندگی خود خاتمه بدهند آن جنابی که وقتی به حکومت میرسد مثلا از اطراف گربه رقصانهای بین المللی او را به ستوه میآورند ....خسته میشود بیچاره میشود و میکند. 🏔اما برای انسان با خدا در دیگری در بن بست ها باز میشود که باز شدن آن در ، درهای دیگر را درهای شرافت کش را به روی او میبندد. آن در چه دری است؟ در توکل به خدا....همه بن بست ها با دست قدرت خدا است. 🏔بن بست از بالاتر؟ ...به خاطر غفلت چند تا سرباز یک عده از جلو حمله میکنند یک عده از پشت...یک لشکر بی سلاح و بی جهاز در یک چنین مواقعی چه میکنند؟ فرار 🏔از نقشه های خیلی روشن و از دستهای رو شده شیطان یکی این است: زودتر از موعد شکست جبهه الهی و رحمانی را اعلام بکند. 🏔آدم با توکل در اینجا مثل چه کسی عمل میکند؟ مثل امیرالمومنین... 🏔آن کس که توکل را دست بر روی دست گذاشتن، به امید آینده مجهول بی تلاش نشستن ایمان خود را از نیروی خود سلب کردن معنا میکند.... این چنین آدمی یا توکل را نمیفهمد و اسلام سرش نمیشود ... یا نه میفهمد شرف سرش نمیشود... 🌺صفحات 66 تا 69 کتاب. سخنرانی سال 1353 در مشهد. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
طلبه دوران خمینی 🌺 پشت چراغ قرمز بودم. توی افکار خودم. یه وقت دیدم یه راننده تاکسی توی ماشین کناری یه فریاد کشید که هوی! چی کار میکنی؟.... 🌺نمیدونم چرا احساس کردم سر من داد کشیده. با عصبانیت چشم غره ای کردم بهش و گفتم با من بودی؟ از رفتار من جا خورد. گفت نه حاج آقا با شما نبودم. با اون ماشین بودم که پیچید جلوم. 🌺 کمی ماشینها جابجا شدند رفت جلو تر. هنوز پشت چراغ قرمز بودیم. دیدم راننده تاکسیه در ماشینش رو باز کرد اومد پایین. احساس کردم میخواد چیزی بهم بگه. حدس میزدم دلش آروم نشده از جواب به این رفتار تند من... 🌺 اومد کنار ماشینم و گفت : "ولی حاج آقا! کاش اینقدر که برای دفاع از خودت عصبانی میشی دلت برای امثال ما هم میسوخت. مردم توی فشارند دارید چی کار میکنید؟" 🌺میتونستم چیزی بهش بگم. ولی ترجیح دادم حرفش تا عمق وجودم نفوذ کنه. لبخندی زدم و گفتم درست میگی. 🌺گذشت اون زمانی که مردم از ما مساله طهارت و نجاست میپرسیدند. امروز چه بخواهیم چه نخواهیم چه باور کنیم چه باور نکنیم، مردم انتظار دیگری از ما دارند. 🌺کسی که قواره دردهایش اندازه کل جامعه و بلکه کل عالم نباشد انگار طلبه این دوران نیست. طلبه همیشه و در همه دورانها باید گستره دغدغه هایش اندازه امام زمان میبود اما امروز همه دیگر این نکته را فهمیده اند. است و روز به روز حقیقت این دوران خود را به همه ما تحمیل میکند. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
صهیب بصری 🏔سید محمد میگفت شوهر خواهرم صهیب دعوت کرده توی راه اربعین بریم موکبی که دوستاش دایر کرده اند. ما هم هر سال اربعین یک شب توی راه میرفتیم موکبی که بچه های اونجا بودند.رفیقهای صهیب. 🏔هیچ وقت خودش رو اونجا ندیدیم. جبهه بود. ولی یک سال وقتی رفتیم دیدیم عکسش رو روی دیوار حسینیه زده بودند؛ شهید . شهید نبرد با داعش. 🏔سید محمد برادر خانمش میگفت پدربزرگ صهیب از مجاهدین عراقی بوده. صدام شهیدش کرد. میگفت صدام رسم داشت اگر مجاهدی رو میکشت کل خانواده اش رو هم شهید میکرد. برای همین مادر صهیب هم اینطوری بود که به دست صدام شهید شد. 🏔صهیب چهل روزش بود که مادرش و داییش و خاله هاش رو صدام شهید کرد. پدر صهیب زندانی صدام بود و صهیب او رو هم ندید. جمع باقیمانده از خانواده فرار کردند به کشورهای دیگر. 🏔رفیق صهیب میگفت نوجوان که بودیم وقتی به صهیب میگفتیم میخوای چی کاره بشی؟ میگفت میخوام شهید بشم. بهش گفتیم شهادت که شغل نیست کمی فکر کرد دوباره گفت میخواهم شهید شوم. 🏔هم رزماش میگفتن خیلی شجاع بود. ولی خودش از رشادتهاش تعریف نمیکرد. کتوم بود. 🏔امسال قسمت شد با رفقا بریم سر قبرش تو . با خودم نیت کردم توی حرم امیرالمومنین این متن رو توی کانال بگذارم. الان در حرم پدر همه یتیمهای عالمم. پدر صهیب شهید هم. 🏔امروز یکی از رفقای طلبه ام میگفت با صهیب درباره طلبگی ام حرف میزدم . خوب گوش داد بعد با یک هیجانی گفت فلانی! من وظیفه ام جنگیدن است تا دست این لعنتیها کوتاه شود. اما شما تلاش کنید تا این مسیر پیش برود تا روزی که تمدنی الهی و اسلامی در عالم برپا شود. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
وادی السلام کنار قبر صهیب بصری #خانواده_شهادت #حب_الحسین_یجمعنا #اربعین @ali_mahdiyan
دو لبه قیچی ⚡️اولین باری که را خواندم یک سوال خیلی ذهنم را مشغول کرد و آن اینکه چرا امام در جبهه مقابل اسلام ناب دو طایفه را قرار داده است یکی لیبرالها و دوم متحجرین. برایم سوال بود که این دو طایفه چطور در یک جبهه قرار میگیرند و چگونه به هم مدد میدهند. ⚡️روزگاری که توسط سعودی ها و لیبرالها هر دو حمایت میشد باز این نکته برایم زنده شد که چطور متحجرین عالم با لیبرالها مقابل جبهه مقاومت و اسلام ناب قد علم میکنند. ⚡️این جملات امیرالمومنین که جاهلین اهل تنسک یا به تعبیر امام مارهای خوش خط و خال با زرنگ های اهل دنیا در مقابل او دو لبه قیچی هستند به نظرم مرتبط با این مساله بود. ⚡️حتی در فضای نسبت ادیان مختلف با استکبار برایم جالب بود که یهودیت از جنس اسرائیلیش چطور به کاتولیکهای رهبانی دست میدهند و مسیحیان صهیونیست را متولد میکنند. ⚡️خدا رحمت کند امام را که میگفت این متحجرین جاده صاف کن آنها هستند. ⚡️اسم نمیبرم که خدای نکرده به هیچ عالم بزرگواری توهین نشود اما علمایی در این قم تنفس میکنند که طلبه ها را از ورود در مسائل سیاسی منع میکردند به این توجیه که ورود در این مسائل پیچیده کار هر کسی نیست. بعد خودشان جاده صاف کن لیبرالهای نشان دار در این کشور شدند. ⚡️برای پیشنهاد دهندگان به مذاکره با ترامپ آغوش گشودند و در مقابل متدینین انقلابی عذرشان همیشه بیماری بود. نگویید حوزه سکولار است سکولار کجا بود؟ این همه ورود های جدی در عرصه سیاست را مگر نمیبینید؟ ⚡️ اصلا به ما چه مربوط؟ خدای نکرده عرش خدا به لرزه میافتد اگر بپرسیم بین کسانی که دم از استقلال حوزه میزنند با این جریانات لیبرال تندرو چه نسبتی است و چرا همیشه اینها به کمک هم میآیند؟ ⚡️به من طلبه یک لا قبا چه ربطی دارد که بپرسم روزگاری که فتنه 88 کشور را در مهلکه برد و همین لیبرالهای بی همه چیز راه را برای شنیع ترین توهین ها به اباعبدالله باز کرده بودند آقایان چرا سکوت کردند و حالا چرا بانیان آن وقایع را میپذیرند. ⚡️چه کنم که در این حوزه یاد گرفته ام هر چیز فقط زمانی الهی است و مقدس که در خدمت جبهه الله باشد و الا هیچ که هیچ. ⚡️به ما یاد داده اند مثل آدمهای گیج وسط جنگ امیرالمومنین با معاویه و طلحه و زبیر و دیگران اسیر قداستها نشویم و حق را اول بشناسیم بعد اهل قداست را تشخیص دهیم. ⚡️خدا را شکر وسط این همه گرفتاری مردم معنای حوزه مستقل را فهمیدیم الحمدلله.... https://eitaa.com/ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سبک رحمت اباعبدالله به بیست ملیون زائر را نمیتوانید حدس بزنید. قصه دو کیلو شکر برای موکب #حسن_خلج https://eitaa.com/ali_mahdiyan
☘اگر به مناجات امیرالمومنین هنگام جنگ و نبرد دقت کنیم متوجه میشویم که بخش عمده توجه او به ضعفهای جبهه خودی است. اللّهُمَّ إنّا نَشْكو إلَيكَ غَيْبَةَ نَبِيّنا ، وكَثْرَةَ عَدُوِّنا ، وتَشَتُّتَ أهْوائنا ... ☘حضرت ابالفضل العباس در میدان نبرد خود را مورد خطاب قرار میدهد این مصرع جزو رجزهایش هست که یا نفس لا تَخشی مِن الکفار و اَبشِری بِرحمَه الجَبار تخاطب با نفس در هنگامه نبرد با دشمن . ☘پیامبر اکرم به مجاهدین میگوید نبرد با نفس و جهاد اکبر که هنگام جهاد اصغر وجود داشت، هنوز باقی است. یعنی هنگام جنگ درگیر با نفس خود بودید. ☘آیات قرآن علت شکست جنگ احد را ضعفهای درونی میداند که فشلتم یعنی سستی کردید و تنازعتم یعنی اختلاف کردید و عصیتم یعنی حرف گوش ندادید. ☘اینها نشان میدهد در هنگامه نبرد باید ضعفهای درونی جبهه حق دیده و مداوا شود. و بلکه میتوان گفت بهترین زمان برای یافتن دردهای داخلی و مداوای آنها همین زمان جنگ است. ☘البته با تذکر این توجه مهم که این کار باعث ناامیدی جبهه حق و رشد جبهه باطل نشود. ☘اما این روزها باید توجه کنیم که روز نابودی همه سرابی است که برای مردم ساخته شده بود. روز شکست گفتمان معامله و تمسخر مقاومت بود. ☘همه امید آمریکا به این گفتمان بود. بیایید مرور کنیم ببینیم این گفتمان چه اضلاعی را برای خود دست و پا کرد. 🔺1. در پیشرفت: افول علمی و کند شدن سرعت رشد علمی کشور یعنی کند شدن سرعت پیشرفت در کشور. 🔺2. در سبک اداره: مدیریت پنهانی با تبختر که هر زمان لازم میبیند مخالف را بی حرمتی میکند و رسانه ها را ضایع میکند و علاقه به تریبونهای یک طرفه دارد. مدیریتی فرتوت و پیر و کند. 🔺3. در قانون گرایی و مردمسالاری: تطهیر سران ضد قانون و مستبد فتنه که رای مردم را هیچ گرفتند و قلدرمآبانه مقابل قانون و مردم ایستادند با هیاهو. همینطور اهانت گاه و بیگاه به انتخابهای مردم در دهه هشتاد. 🔺4. در مبارزه و تقابل با سلطنت طاغوتی غرب: بی تفاوتی و رهاسازی فضای مجازی و جنگ رسانه ای بازکردن راه اسناد و قانونهای بین المللی مثل 2030 و فتف و امثالهم به صورت پنهانی و آشکار تمرکز بر مذاکره به جای کار با ظرفیتهای داخلی. 🔺5.در بعد گفتمانی و اندیشه ای: جدی شدن خطر تحریف مکتب امام و تحریف انقلاب مخالفت‌های گفتمانی و گاه بی‌ادبانه با رهبری تحقیر توان داخلی و دست‌آوردهای ملی و القای حس حقارت در برابر نظام سلطه 🔺6.در بعد اجتماعی: دامن زدن به دوقطبی ها و ایجاد اختلافات شدید اجتماعی. ☘قطعا سیاهه ما بیش از این است اما اگر تهدیدها خوب فهرست شود و روی آن مطالعه شود شاید پیامهای جالبی داشته باشد. ☘آنچه مهم است بیماری ریشه داری است که در داخل باعث شکل گرفتن این مشکلات شد. خلاصه اش آن است که عده ای راه به دست آوردن رفاه و گشایش دنیایی را در مسیری به جز مقاومت میجستند. 🔸حالا خوب تماشا کنید امروز نه چرخ هسته ای را داریم نه سفره رفاه مردم. کلا هیچ. اگر این درس را با همه وجود فرابگیریم امروز را باید جشن بگیریم. چون روز عبرت همه ما است. روز . 🔸 اگر این درس به جانمان بنشیند با همه وجود انقلاب را میچسبیم و این یعنی . دنیا و آخرت ما در گرو مقاومت است و راهی جز این نداریم که به انقلاب بچسبیم. ان ربی علی الصراط المستقیم https://eitaa.com/ali_mahdiyan
چهل سالگی سید محمد ❤️سیدمحمد را نمیشناسید وقتی در دهه هفتاد یک تنه میرفت وسط جماعت قمه بدست روز عاشورا با هیکلی لاغر و سنی در حدود پانزده شانزده سال و فریاد میزد که مگر آقا نگفته قمه زنی حرام است؟ و همه آن جماعت از ترس همین یک الف بچه فرار میکردند. ❤️سید محمد را نمیشناسید وقتی یک تنه میرفت وسط جماعت اراذل و اوباش که به شهر قم و ناموس مردم بی حرمتی میکردند و تک و تنها جلویشان میایستاد و مفصل کتک میخورد اما از رو نمیرفت. ❤️سید محمد را نمیشناسید وقتی با لباس خاکی جهادی روی دیوارهای مسجد نیمه ساز جهادی به بنا ها و معمارها یاد میداد خانه خدا را چگونه باید ساخت. وقتی زیر باران و در گل و لای روستاهای سرپل ذهاب برای مردم خانه میساخت تا مردم زیر باران نلرزند. ❤️سید محمد را نمیشناسید وقتی چند شب نمیخوابید تا مسجدها را تمام کند و آذوقه ها را پخش کند و در جلسات اردو حاضر باشد و در میان جهادی ها مثل خورشید بدرخشد. اما وقتی همه به به و چه چهش میکردند میگفت مرا نمیشناسند که تعریفم میکنند. ❤️پدرش جزو مدیران قم بود مدیرانی که مثل همیشه از چشمهای منفی باف من و شما پنهانند ولی زیادند. بهترین مدارس غیر انتفاعی قم زیر دست پدرش بودند اما سید محمد میگفت بچه های من باید در مدارس دولتی درس بخوانند مثل مردم عادی. ❤️پدرش میگفت پسرم سرشار از استعداد است که هر کدام میتواند یک نفر مشهور کند ولی محمد ما گویا بنا داشت جلوی همه کسانی که با دنیا به هم فخر میفروشند دلش میخواست زهد را به رخ بکشد و بی تفاوتی به دنیا را فریاد بزند. همیشه با یک جفت دمپایی و ظاهری که انگار از دهات آمده. ❤️سید محمد میتوانست خیلی پولدار باشد اما در خانه بیست سی متری با همسرش زندگی را شروع کرد خانه ای که آنقدر زیبا طراحیش کرده بود که دلت را میبرد. ❤️استاد گرافیک بود استاد عکاسی بود استاد نقاشی بود جزو بهترین شاگردهای استاد نجابتی بود استاد معماری بود استاد هزار هنر ریز و درشت بود که من اسمهایشان را هم بلد نیستم. همه کاره بود اما میدیدی زندگیش را تعطیل کرده تا برای فلان فامیل یا همسایه خانه بسازد یا مشکلش را حل کند. لج همه را در میآورد با این زندگی کردنش. ❤️میگفت قصد کرده طلبه هایی که میشناخت را برای اولین خانه شان کار کند و خانه را مرتب کند. میامد در خانه اول هر طلبه کارگری میکرد. ❤️اهل فکر بود وقتی با او بحث فکری میکردم لذت میبردم. میگفت تو طلبه ای باید فیلم ببینی و تحلیل کنی فیلم میآورد با هم میدیدیم و تحلیل میکردیم. ❤️نترس ترین آدمی بود که دیده بودم ولی مهربان بود خیلی مهربان. بچه های کوچک روستا را مینشاند روی پایش برایشان حرف میزد میگفت بوی بدن کودک روستایی دلم را میبرد پاهای برهنه این بچه ها دیوانه ام میکند. همیشه از بزرگواری و کرامت روستاییان تعریف میکرد. ❤️بیست سال است میشناسمش. اوائل زود عصبانی میشد اما این اواخر فرق کرده بود وقتی عصبانی اش میکردیم سکوت میکرد بعد لبخندی بزرگوارانه تحویلمان میداد و شرمنده مان میکرد. ❤️پنج فرزند داشت و همسری که مثل کوه پشتش بود. همسری که خانمهای ما میگفتند مثل خواهر بزرگترمان بود مادری میکرد. همسری که در طول سال پول جمع میکرد از فامیل و دوست و آشنا که محمد ببره برای اهالی روستاها. ❤️چهار دختر نورانی داشت با حجاب زیبا. سید محمد میگفت حجاب باید بخشی از وجودشان شود فاطمه سادات و مریم سادات و رقیه سادات و زینب سادات و سید حسن کوچولو. ❤️امسال اربعین همه این خانواده را با یک عشقی روانه کربلا کرد. این بار رفت و کربلا دیگر برنگشت بعد از زیارت با خانواده اش پرکشید و رفت. ❤️نزدیک چهل سالگی اش بود سید محمد. به خدا او محصول این انقلاب بود. او با انقلاب رشد کرد و قد کشید. چقدر کوتاه بینند آنانکه نمیبینند ثمرات این انقلاب را. ❤️مثل او زیاد است هر چند نشناسید هر چند توجه نکنید. اطرافتان را خوب نگاه کنید با دقت ببینید. خیلی سید محمدها با این انقلاب رشد کرد که با نفس نفس زدنشان دلگرمی امام عصر هستند. ❤️سید محمد ساجدی! برادر گلم! رفیق خواستنی ام! تا صبح ظهور خدا نگهدار.... @ali_mahdiyan
سید محمد ساجدی بعد از این هر بار به کربلا برگردم و سلامی به امام حسین بدهم سلامی هم به تو خواهم داد. @ali_mahdiyan
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سید محمدساجدی هنرمند، طراح، معمار و از مسئولین گروه جهادی محبین الائمه طی سانحه ای دربازگشت از کربلا به دیار باقی هجرت کرد. 🔹همسر و دو فرزند وی نیز در این سانحه جان باختند. @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یار گمنام سید علی خامنه ای از پیشگامان اردوهای جهادی سید محمد ساجدی او به همراه همسر و سه دخترش بعد از زیارت کربلا در اربعین پر کشیدند و رفتند. او که بود؟..... #ثمره_انقلاب @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
درباره مجاهدی گمنام که به همراه خانواده اش در سفر کربلا پر کشید و رفت. هر که شد عبدالله والی دل ماست @ali_mahdiyan
هدایت شده از 
سخنرانی حاج علی مهدیان.mp3
6.83M
سخنان حجةالاسلام علی مهدیان در وصف هنرمند جهادی، مرحوم #سیدمحمد_ساجدی مراسم بزرگداشت - 16 آبان 1397 - مسجد الغدیر قم @KhaneTolab