لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عدالتِ ضعیف کُش....!
🎤 بخشی از سخنرانی حاج آقا صمیمی
شب چهارم محرم هیات الرضا ع
🔶 تیغ عدالتِ حاکمیت باید برای همه بُرّنده باشد نه ضعیف را یقه بگیرد و از اشراف کمانه کند.
🔶 إنما أهلك الذين من قبلكم أنهم إذا سرق فيهم الشريف تركوه وإذا سرق فيهم الضعيف أقاموا عليه الحد وأيم الله لو أن فاطمة بنت محمد سرقت لقطعت يدها
https://lib.eshia.ir/40238/4/70
☑️ @ali_samimi71
هدایت شده از محسن قنبریان
روانشناسی اجتماعی کوفه.mp3
22.67M
🎙 روانشناسی اجتماعی کوفه
(گفتگوی مسعود دیانی با محسن قنبریان)
برنامه سوره: فصل کوفه
۱۴۰۱/۵/۱۹
☑️ @m_ghanbarian
🔰 نقد گفتمانی فیلم کاپیتان آمریکا!
لینکهای زیر در فهم سخنرانی شب هشتم محرم درمورد الگو سازی های جهان غرب در هیات کمک کنندست.
یادداشت اول
https://eitaa.com/ali_samimi71/146
https://eitaa.com/ali_samimi71/147
یادداشت دوم
https://eitaa.com/ali_samimi71/148
یادداشت سوم
https://eitaa.com/ali_samimi71/149
یادداشت چهارم
https://eitaa.com/ali_samimi71/150
https://eitaa.com/ali_samimi71/152
یادداشت نهایی
https://eitaa.com/ali_samimi71/156
جمع بندی دیدگاه مرحوم شهیدصدر.mp3
40.17M
🔊 صوت
💢 عنوان جلسه: جمع بندی دیدگاه آیت الله سیدمحمدباقر صدر(ره) در نقش اجتهاد در شکلدهی نظام اقتصاد اسلامی؛
📆 تاریخ جلسه: ۱۴۰۱٫۲٫۱۹
🔸 امسال در ارائهای با حضور برخی دانشجویان رشته اقتصاد، تلاش کردم جمعبندی نهایی خودم را از ایده شهید صدر(ره) دربارۀ جایگاه اجتهاد در شکلدهی نظام اقتصاد اسلامی بیان کنم.
🔸از نواقصی که در ارائههای رایج دیدگاه شهید صدر دیده میشود، غفلت از اجزاء متکثر طرح ایشان و جانمایی هر یک از این اجزاء در یک طرح کلان است.
🔸 از مهمترین برشهای مفهومی در ایدۀ کلان شهید صدر، میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
➖تفکیک مذهب و علم
➖تفکیک بخش ثابت و متغیر مذهب
➖ ایده «فقه النظریه» که ناظر به بخش ثابت و «ایده استنباط احکام متغیر در منطقه الفراغ» که ناظر به بخش متغیر مذهب است.
🔸 چهار راهکار ایشان در بخش فقه النظریه هم از این قرار است:
➖حرکت از روبنا به زیربنا
➖توجه به تفاوت معنایی مفاهیم منصوص کتاب و سنت با معنای عرفی آنها
➖ لزوم بهره گیری از روش تفسیری موضوعی ـ توحیدی به جای روش ترتیبی ـ تفصیلی
➖پرداختن به احکامی که مخاطب آن جامعه اسلامی است، نه آحاد مسلمین
🔸همچنین ایشان برای استنباط احکام متغیر در منطقهی فراغ از احکام الزامی، ۵ منبع اصلی را تحت عنوان «مؤشرات عامه» مطرح میکند که عبارتند از:
➖اتجاه التشریع
➖الهدف المنصوص لحكمٍ ثابت
➖القيم الاجتماعية التي أكّد الإسلام على الاهتمام بها
➖تجاه العناصر المتحرّكة على يد النبيّ أو الوصيّ
➖ الأهداف التي حُدِّدت لوليِّ الأمر
#عقلانیت_انقلابی
#فقه_حکومتی
#شهید_صدر
#فقهالنظریه
#مؤشرات_عامه
«لینک تلگرام»
«لینک ایتا»
13.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 شب هفتم محرم بحثی در ارتباط با نحوه درآمدزایی سایتهای مستهجن از بازدیدها داشتیم در سخنرانی به کلیپی اشاره میکنیم که نشان میدهد چگونه گوگل یک متن یا یک کلیپ را در اولویت بازدید برای مخاطبین قرار میدهد.
این همان کلیپ است. ☝️
صوت کامل
https://eitaa.com/ali_samimi71/250
☑️ @ali_samimi71
🔴 عالمانی که حلالشان هم حرام است...!
🔰 از امتیازات دین اسلام این است که در مهمترین منبع آسمانی خود از علمایی که واسطه تبیین و تبلیغ احکامند باعنوان صد عن سبیل نام برده و در برخی روایات قطاع الطریق وبندگان را ازین قشر برحذر میدارد.
🔰 این یعنی حسابکشی را از منسوبین به دین و دیانت و به اصطلاح خواص شروع میکند تا چه رسد به آدمهای عادی و به اصطلاح عوام.
🔰 جالب اینکه در آیه 34 سوره توبه مهمترین مشکل صد سبیل را اقتصادی عنوان میکند یعنی اکل مال به باطل علامه طبابایی در تفسیر شریف المیزان ذیل این آیه آورده مهم ترین چیزی که جامعه انسانی را بر اساس خود پایدار میدارد، اقتصادیات جامعه است که خدا آن را مایه قوام اجتماعی قرار داده
در ادامه دلیل آن را اینگونه بیان میکنند اگر انواع گناهان و جرائم و جنایات و تعدیات و مظالم را دقیقا آمارگیری کنیم و به جستجوی علت آن بپردازیم خواهیم دید که علت بروز تمامی آنها یکی از دو چیز است: یا فقر مفرطی است که انسان را به اختلاس اموال مردم از راه سرقت و... وا میدارد یا ثروت بی حساب است که انسان را به اسراف و ول خرجی در خوردن، نوشیدن، پوشیدن، تهیه سکنی و همسر، و بی بند و باری در شهوات و... سوق میدهد.
ایشان ضمن تاکید بر لزوم تعدیل این نظام اقتصادی تاکید میکنند وقتی این نظام منحرف شد پر واضح است که وقتی کار بدینجا بکشد شیوع فساد و انحطاطهای اخلاقی چه بلائی بر سر اجتماع بشری درمی آورد... و به هیچ سیاست و تربیتی و با هیچ کلمه حکمت آمیز و موعظه ای نمی شود افراد را کنترل نمود.
🔰 جالب تر اینکه ایشان اکل مال به باطل را اصلا نه ربا خواری معنا میکند (چون اختصاصی به روحانیون نداشت) و نه هدایای حلال مردم (چون اکل مال به باطل نیست) بلکه هرگونه تصرفی را ازطریق این شأن ولو حلال باشد را اکل به باطل میدانند.
میفرمایند أن الحق أن زعماء الأمة الدینیة و مربیهم فی سلوک طریق العبودیة المعتنین بإصلاح قلوبهم و أعمالهم إذا انحرفوا عن طریق الحق إلی سبیل الباطل کان جمیع ما أکلوه لهذا الشأن و استدروه من منافعه سحتا محرما لا یبیحه لهم شرع و لا عقل.
یعنی وقتی عالمان دین از مسیر حق منحرف شوند هرچه از عنوان و شان و مقام خود کسب کنند حرام است ولو حلال طیب به آنها رسیده باشد و حق کسی را نخورده باشند.
🔶 الميزان في تفسير القرآن العلامة الطباطبائي جلد : 9 صفحه : 249
🔶 https://lib.eshia.ir/12016/9/249
علی صمیمی 1400.5.27
☑️ @ali_samimi71
🔰 لینک شبهات اعتقادی پاسخ داده شده در کانال
🔶 اگر تقدیرات نوشته شده اند و در علم الهی ثابتند پس چه نیازی به دعا هست؟؟
https://eitaa.com/ali_samimi71/89
🔶 چرا و چگونه زندگی ابدی در بهشت خستگی ندارد؟؟
https://eitaa.com/ali_samimi71/102
🔶 شبهات پیرامون رهبری و دخالت ایشان در اقتصاد...؟
https://eitaa.com/ali_samimi71/142
🔶 دوبرهان با بیان آسان برای اثبات خدا
https://eitaa.com/ali_samimi71/168
https://eitaa.com/ali_samimi71/169
☑️ @ali_samimi71
هدایت شده از مستضعفین تیوی
کارگاه حلقههای میانی و قیام مردمی برای قسط_ جلسه 1.mp3
41.77M
⭕️ چطور از ایمان مردم به آرمانها میشود عمل آرمانخواهانه تولید کرد؟!
♦️ حجت الاسلام قنبریان در اولین جلسه کارگاه «حلقههای میانی و قیام مردمی برای قسط»:
چطور ایمان به عدالت و کفر به تبعیض منجر به عمل عدالتخواهانه میشود؟!
🔹 ایمان به عدالت و کفر به تبعیض فطرتاً در وجدان هر انسانی وجود دارد. اسلام نیز تاکید بیشتری بر آن دارد. و انسان شیعی به خاطر تعلق به اهل بیت ایمانش به عدالت و کفرش به تبعیض بیشتر است و بیشتر به ظلم و جور حساس است.
🔸 انواع عملها متناسب با سطح این ایمان و کفر متفاوت است:
➖ صبر نجیبانه
➖ عمل خیرخواهانه
➖ شورش و اعتراض
➖ دلسردی و سکوت
🔹 عدالتخواهان نباید صبر نجیبانه و عمل خیرخواهانه را تکفیر کنند و همه تقصیرات را به گردن ساختار بیاندازند! در بعضی از موارد خود عدالتخواهان هم نمیدانند دقیقا چه میخواهند!
🔸 در کنار صبر نجیبانه و عمل خیرخواهانه دو گام برای تغییر وضع موجود باید برداشته شود:
1️⃣ در مرحله اول در سطح نظری و کارشناسی باید به اجماع در توصیف صحنه و اجماع در راه حل رسید.
2️⃣ در مرحله دوم در سطح سیاسی و در تقابل با ذینفعان، فشار اجتماعی تنها راه حل است.
🔹 بدون گذشتن از خاکریز اول نباید به سراغ خاکریز دوم رفت، چرا که باعث شکست و ناامیدی میشود. دو لبهی قیچی برای تولید ناامیدی و دلسردی:
➖ تجمع و عملِ بدون کار علمی و کارشناسی
➖ برخورد قهری و امنیتی با اعتراضات
🔺تفصیل را در صوت جلسه بشنوید.
🎬 @Mostazafin_TV
... و جبریل برای آرامش رسولش و زینب برای آرامش جان امام سجاد ع حدیث ام ایمن خواند.
.... وَ یُقِیمُونَ رَسْماً لِقَبْرِ سَیِّدِ الشُّهَدَاءِ بِتِلْکَ
الْبَطْحَاءِ یَکُونُ عَلَماً لِأَهْلِ الْحَقِّ وَ سَبَباً لِلْمُؤْمِنِینَ إِلَی الْفَوْزِ وَ تَحُفُّهُ مَلَائِکَةٌ مِنْ کُلِّ سَمَاءٍ مِائَةُ أَلْفِ مَلَکٍ فِی کُلِّ یَوْمٍ وَ لَیْلَةٍ وَ یُصَلُّونَ عَلَیْهِ وَ یُسَبِّحُونَ اللَّهَ عِنْدَهُ وَ یَسْتَغْفِرُونَ اللَّهَ لِزُوَّارِهِ وَ یَکْتُبُونَ أَسْمَاءَ مَنْ یَأْتِیهِ زَائِراً مِنْ أُمَّتِکَ مُتَقَرِّباً إِلَی اللَّهِ وَ إِلَیْکَ بِذَلِکَ وَ أَسْمَاءَ آبَائِهِمْ وَ عَشَائِرِهِمْ وَ بُلْدَانِهِمْ وَ یُسَمُّونَ فِی وُجُوهِهِمْ بِمِیسَمِ نُورِ عَرْشِ اللَّهِ هَذَا زَائِرُ قَبْرِ خَیْرِ الشُّهَدَاءِ وَ ابْنِ خَیْرِ الْأَنْبِیَاءِ فَإِذَا کَانَ یَوْمُ الْقِیَامَةِ سَطَعَ فِی وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ ذَلِکَ الْمِیسَمِ نُورٌ تُغْشَی مِنْهُ الْأَبْصَارُ....
.... و براى قبر سيّد الشّهداء در آن سرزمين اثرى نصب كرده تا براى اهل حق نشانه اى بوده و براى اهل ايمان سببى براى رستگارى باشد و در هر روز و شب از هر آسمانى صد هزار فرشته گرداگرد آن طواف كرده و بر آن حضرت صلوات فرستاده و نزد قبرش تسبيح خدا گفته و براى زائرين آن جناب طلب آمرزش كرده و اسامى زائرين از امّتت را كه قربة الى اللّه آن حضرت را زيارت مى كنند و نيز اسماء پدران و خويشاوندان و شهرهاى ايشان را مى نويسند و در صورتهاى ايشان بامدادى كه از نور عرش الهى است اين عبارت را نقش مى بندند: اين شخص زائر قبر بهترين شهداء و زائر قبر فرزند بهترين انبياء مى باشد.
در روز قيامت از اثر اين مداد نورى ساطع شده كه از پرتوش چشمها تار مى گردد....
کامل الزیارات باب هشتاد هشتم.
یاللعجب!
حتی اسم شهرهایشان ثبت است.
اصلا شهر زائر چه ربطی به کربلا دارد؟
جزینکه میخواهد بگوید خصوصیِ خصوصی هوایشان را دارد.
☑️ @ali_samimi71
23.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 سیلِ عفتْ کَن...!
🔶 طواغیت فقط ظلم نمیکنند بلکه در تلاشند همه را به ابزار ظلم تبدیل کنند ولو ندانسته.
🔶 چگونه فاحشه خانه های مجازی ازبازدید یک مسلمان ویک شیعه هم درآمد زایی میکنند.
صوت کامل
https://eitaa.com/ali_samimi71/250
چکیده مطلب
https://eitaa.com/ali_samimi71/251
توضیح نحوه بارگزاری سایت گوگل
https://eitaa.com/ali_samimi71/268
دوره پیشرفته فضای مجازی فوق العاده که کلی استفاده بردم و پیشنهاد میکنم.
https://24on.ir/g/10/9
☑️ @ali_samimi71