eitaa logo
علی صمیمی
1هزار دنبال‌کننده
377 عکس
214 ویدیو
12 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب علی صمیمی. ارتباط: @Alisamimi کانال تلگرام https://t.me/ali_samimi71. پیج اینستاگرام https://instagram.com/alisamimi.ir کانال برنامه نامیرا @namyraa
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞️ اقتصاد نابسامان حقوق سیاسی و معنویت جامعه راهم نابسامان میکند. 🔶 حجت‌الاسلام محسن قنبریان صوت کامل این سخنرانی https://eitaa.com/eslamenaab_ir/1407
🔰 آغاز ثبت‌نام دوره روایت انسان 📍روایتی جذاب از ماجرای انسان در این عالم، بر مبنای پژوهش ۱۰ ساله 🔸مدرس دوره: حجت‌الاسلام نخعی 🆔ورود به دنیای بزرگ روایت انسان: https://b2n.ir/t43169
🔰تقریر جلسه سوم 🛑مقوله ی فرهنگ، اقتصاد و سیاست، سه مقوله ی به هم گره خورده است که برای حل مسائل ذی ربطِ هر کدام،نمی شود از دیگری غافل شد. 💠تو نمی توانی خودت را دغدغه مندِ حجاب بدانی، در حالیکه قدمی برای بهبود اقتصاد بر نداری! آیا بر کسی پوشیده است که درصد بالایی از بد حجابی ها به علت وضعیت معشیت یا اعتراض به رویکرد سیاسی است؟! ⁉️خب سوال:ما برای اصلاحِ (مثلا) مسئله ی حجاب، برویم فقط در حوزه ی اقتصاد تلاش کنیم؟ نه خیر! فرهنگ و اقتصاد و سیاست در کنار هم! 💢یک اختلاف نظری که الان خیلی مطرح است، "تذکر لسانی" در موضوع حجاب است. 💠در حال حاضر تذکر لسانی مسئله را حل نمی کند، چرا که الان ما در مواردی از آن سه مقوله عقب مانده ایم. وقتی آنها را پیش آمدیم،تذکر لسانی هم می تواند کارساز و موثر واقع شود. 💠شهید مطهری صحبتی به این مضمون دارند که اگر جامعه ای متعادل(از لحاظ فرهنگ، اقتصاد و... ) باشد، رشد و تزکیه ی نفس و عمل صالح در آن آسان تر است. آیا در صورت نامتعادل بودن هم باز امکان تزکیه ی نفس برای عموم مردم هست؟! 🔚بعد ایشان جواب می‌دهند که:هیچ عاقلی نخواهد گفت هر چه جامعه از لحاظ حق و عدالت آشفته تر باشد، زمینه برای عقاید پاک و تزکیه نفس و عمل صالح بهتر است. ‼️البته شاید در ذهن برخی از متدینین ما این باشد که جامعه ی عادل و تزکیه ی نفس ارتباطی باهم ندارد. 💠در حالیکه اینها کاملا متصل به هم هستند. تا حقوق رعیت، رعایت نشود؛چه انتظاری هست که گوش رعیت به دهن والی باشد؟ بله! در این میان معدود افرادی هم هستند که در این جامعه ی نامتعادل بتوانند نفْس خود را پاک نگه دارند لکن برای عموم جامعه اینطور نیست. مطمئنا عدالت اجتماعی در اعمال مردم، اخلاق مردم و حتی در افکار و عقاید مردم تاثیر دارد❗️ 🔘رسول الله صلی الله علیه و آله : اِسْتَوُوا تَسْتَوي قُلُوبُكُمْ (مساوی باشید تا قلب هایتان یکی شود.) 💠 توضیح ولاء طرفینی از استاد قنبریان با دو آیه 71توبه و 72 انفال. 🔺جالب است بدانید هنگام جنگ جهانی دوم در بریتانیا، پنج سال افزایش طول عمر داشتند. به علت جنگی که در حال وقوع بود، سطح اقتصادی خانواده های ارتشی ها را بهم نزدیک کرده بودند و همین عامل باعث افزایش طول عمر در بریتانیا شد. در حالیکه وقتی جنگی رخ می‌دهد باید عکس این مسئله اتفاق بیفتد. ببینید "هم ترازی در معیشت" چه قدر در یک جامعه می تواند موثر باشد. 🔺درصد قابل توجهی از جوانان در ایستلند دچار قمار و شراب و... بودند. که با همدلی و با هماهنگی بین همان سه مقوله[فرهنگ/اقتصاد/سیاست] باهم حل شد. ▫️مطهری میگفت: 🔺حدود 15 سال قبل انقلاب اسلامی، در منطقه ای از آمریکا یک عده از زنان دچار فحشا و... بودند. با یک تدبیر اجتماعی که ایجاد شغل شد، این مشکل را حل کردند. ♨️این "تدبیر اجتماعیست" که "مرحله سوم" نهی از منکر است؛ همه که "باتوم" نیست.♨️ ⚠️نکات تفصیلی و توضیح بیشتر را در صوت جلسه سوم بشنوید...!https://eitaa.com/ali_samimi71/900 ☑️ @ali_samimi71
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 دوره حوالی آزادشهر...! 🗓جلسه چهارم | 16مرداد ▫️برهم کنش ساحتها! 💠 چه ایده هایی میتواند به فرایند حجاب کمک کند؟ 💠 کمی از جغرافیای اقتصاد ایران! 💠 بررسی احادیثی که به برهم کنش آرمانها کمک میکند! 💠 تقریر جلسه چهارم https://eitaa.com/ali_samimi71/922 ⛔️ تفصیل را در صوت بشنوید تا تقریر آن موجب سوء تفاهم نشود...! 💠 @ali_samimi71
عکس_نوشته 7 💠 وقتی مردم یکی از ارکان مهم سرپاشدنِ ولایت شد، دیگر نباید فقط به حضورشان در راهپیمایی دلخوش بود و به شعاری کف خیابان اکتفا کرد. بیش از حضور خیابانی باید آنهارا در تدبیر کشور دخالت داد، البته دخالت هم نه تنها انتخابات بلکه لمس کردن آرمانِ جمهوریت در مسیر زندگی اوست از احیای شورای مدرسه و دخیل کردن دانش آموزش در تدبیر مدرسه اش تا عضو شدن کارگرِ کشورم در شورای کارگری و نظارتش بر مدیریت واگذاری ها و کارخانه ها! ☑️ @ali_samimi71
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 دوره حوالی آزادشهر...! 🗓جلسه آخر | 18مرداد ▫️کدام جمهوری!؟ 💠 منظور از جمهوریت و رکن بودن مردم چیست؟ 💠 جمهوریت یعنی فقط مردم درخیابان و صحنه انتخابات حضور داشته باشند یا در تدبیر کشورشان دخالت و نظارت کنند؟ 💠 جمهوری اشراف یا جمهوری مستضعفین! 💠 حقوقی که یک دانش آموز در تدبیر مدرسه اش میتواند داشته باشد! 💠 شورای آموزشی، کارگری، دهقانی، کارمندی و... چه نقشی در آرمان جمهوریت دارند؟ ⚠️نکات تفصیلی را در صوت بشنوید...! ☑️ @ali_samimi71
💠 دوره حوالی آزادشهر...! 🗓 دسترسی به همه جلسات! جلسه اول! https://eitaa.com/ali_samimi71/881 جلسه دوم! https://eitaa.com/ali_samimi71/893 جلسه سوم! https://eitaa.com/ali_samimi71/900 جلسه چهارم! https://eitaa.com/ali_samimi71/909 جلسه پنجم! https://eitaa.com/ali_samimi71/912 ☑️ @ali_samimi71
عکس_نوشته 8 💠 کافیست حکمران به نیازهای اساسی مردم در حوزه های مختلف پاسخ دهد و به تعبیری اوامر و الزامات آنها را گوش دهد. آنوقت الزامات قانونی حکمران نیز برای او شنیدنی میشود ولو به اصل حجاب اعتقادی نداشته باشد. این رویه وقتی بهم میخورد هردو طرف، گوشی برای شنیدن نخواهند داشت. ☑️ @ali_samimi71
🔰 تقریر جلسه چهارم 🔺 صوت جلسه 👇 https://eitaa.com/ali_samimi71/909 💢یک آسیب جدی در میان قشر مذهبی تعصب و اصرارش به اجرا شدن احکام خداست ولو به زور و به هر قیمتی ؛حال آنکه احکام آسمانی،زمینی مناسب برای فرود می خواهد. اقتصاد بد و پریشان مانند جوّ هواییِ نامناسب است که هم مانع پرواز است و هم مانع فرود! 🔺بگذارید با دادن یک آمار🌐 دقیق تر و روشن تر منظورمان را برسانیم: ⁉️ "۶۰۰۰ هزار میلیارد تومان" گردش کل اقتصاد کشور ماست. تصور می کنید چه حجم از این پول دچار "فساد" می شود : ○ یک درصد = فساد ○ یک درصد = خیریه و این قبیل کارها ○ نود و هشت درصد بقیه = توزیع نابرابر قانونی 💢بنظر شما اثر "دعاهای" ما در هیئت ها و مراسمات مذهبی برای گسترش دین حق بیشتر است یا اثر بی دینیِ " توزیع نابرابری قانونی ۹۸ درصدی" بیشتر و موثرتر است. ❇️اللّهُمَّ بارِك لَنا فِي الخُبزِ ، و لا تُفَرِّق بَينَنا و بَينَهُ ؛ فَلَولاَ الخُبزُ ما صَلَّينا و لا صُمنا ، و لا أدَّينا فَرائِضَ رَبِّنا همین مطلب را میرساند. 🔚بنابراین اگر ساختارهای غلط و زمین های کجِ اقتصادی[نه صرفا فساد که سهمش فقط ۱٪ است] صاف شوند،دلها بیشتر برای پذیرش،نرم تر و آماده تر می شوند. 🔺غیر از عرصه سیاست و اقتصاد که مثالش را زدیم، در ساحت خود فرهنگ نیز که ابزارش بیشتر در دسترس مردم است اگر "مشارکت و جمهوریت" را لحاظ کردیم قطعا نتیجه مطلوب و بهتری را خواهیم گرفت. ▫️مردم سالاری در آموزش[مدارس] 💡یک ایده برای اجرایی کردن مردم سالاری در حوزه ی "پوشش مدارس" این است که یک مدل لباسِ از قبل تعیین شده را به دانش آموزان دیکته نکنیم! در عوض چندین مدل(مثلا چهار رنگ و مدل) متفاوت را به نظرسنجی دانش آموزی بگذاریم. هر کدام که رأی بالاتری آورد به عنوان پوششِ آن مدرسه انتخاب شود. اینگونه دیگر حس اجبار در نوع پوشش برای دانش آموز ما به وجود نمی آید. 💡ایده ی دیگر در این زمینه "مَحرَم سازی مدارس دخترانه" است. اینگونه که: هنگام حضور دانش آموزان در مدرسه،نپوشیدن مقنعه مجاز باشد و فقط هنگام خروج، تکلیف به رعایت آن شود. بالاخره باید جایی باشد که نیازِ خودنمایی زن تامین شود یا نه؟! چرا این نیاز در میان مَحرم هایش برای او فراهم نشود؟! ➕به علاوه، وقتی زن در همه جا ملزم به رعایت حجاب نباشد،هنگامی که در اجتماع قرار می گیرد حجاب برایش گران بهاتر خواهد شد. 📍باور بفرمایید کافی است این ایده تنها در یک مدرسه ی راهنمایی _دبیرستانی به درستی اجرا شود تا بقیه ی مدارس از آن الهام بگیرند. ✅کارهای خُردی که می توانیم در راستای احقاق مردم سالاری انجام دهیم را دریغ نکنیم تا راه برای ایده های کلان تر باز شود. ☑️ @ali_samimi71
عکس_نوشته 9 💠 مردم در اندیشه رهبری هم پایه مشروعیت ولایت هستند هم عامل استقرار نظام؛ هردو باهم: 🔶 نظر مردم تعیین کننده است اما نسبت به آن انسانی که دارای معیارهای لازم است اگر معیارهای لازم در آن انسان نباشد انتخاب نمیتواند به او مشروعیت ببخشد... آن کسی که این معیارها را دارد و از تقوی و صیانت نفس و دینداری کامل و آگاهی لازم برخوردار است آن وقت نوبت میرسد به قبول ،ما اگر همین آدم را با همین معیارها مردم قبول نکردند باز مشروعیت ندارد چیزی به نام حکومت زور در اسلام نداریم. [ر،ج: حکومت در اسلام سازمان تبلیغات اسلامی ج .. ۱ ص ۳۳] ☑️ @ali_samimi71
عکس_نوشته 10 💠 حکمران وظیفه راهبری یک ملت را به عهده دارد نه یک گروه خاصِ مرید را، قطعا همه پروتکلهای اسلامی در پوشش باید رعایت شود(پوشش شرعی و جلب توجه نکردن و...) اما اصرار بر چادر و یا رنگ مشکی در حجاب، حق انتخاب را از زن میگیرد، لازمه عرفها و آب و هوای متفاوت، پوششهای مختلف و متنوع است. چرا اقلا در مدارس دخترانه پوشش و رنگ لباس را به عهده خودشان نگذاریم؟؟ ☑️ @ali_samimi71
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 گزارش نو و جالبِ استاد خاکی از دیدارشون با رهبر انقلاب درمورد تعلیم و تربیت کشور! ☑️ @ali_samimi71
🔰روایت یک دیدار 📌 روایتی از دیدار فعالان حوزه تعلیم و تربیت با رهبر معظم انقلاب 🕓زمان: امشب ساعت ۲۱ 🌐محل برگزاری اسکای روم https://www.skyroom.online/ch/alborzcfu/basij
💠 نکات بیشتر رو در این برنامه به شما پیشنهاد میکنم!
عکس_نوشته 11 یکی از راه حلهایی که میتواند به حجاب کمک کند تدبیری اجتماعی ست تا استفاده از حجاب را به حداقل برساند. مَحرَم سازی مدارس دخترانه و یا بخش زنان زایمان و... ایده خام و خوبی ست با این فرض که مردی آنجا نمیرود و یا دوربینی اطلاعات را به بیرون منتقل نمی کند. آیا تدبیری کرده ایم در این مکانهایی که نامحرمی نیست چه احتیاجی به روسری دارند؟ حجاب فقط در نماز و برابر نامحرم واجب است. وقتی در محیطی که حجاب واجب نیست الزام کنیم، ارزش حجاب پایین می آید. همانگونه که وقتی ماسک را همه جا بدون نیاز می زنیم. ارزش ماسک وقتی درک میشود که محیط مخلوط با هوای آلوده باشد. ☑️ @ali_samimi71
💠 یه تلاش خوب و مردمی در بهبهان جهت پر کردن خلأهای تبعیضِ آموزشی داره ساماندهی میشه ازطرف چند معلم و دانشجوی رتبه برتر کنکور 🔥 امشب پوستر و توضیحاتش رو پخش میکنیم! 💠 کار قشنگیه هرکس به دنبال عدالت آموزشی و یا اقلا کم کردن فاصله ندار و دارا در عرصه آموزش هست تبلیغ کنه! ☑️ @ali_samimi71
🔘 آیه ای برای فتنه ها https://eitaa.com/m_ghanbarian/3471 ☑️ @m_ghanbarian
⁉️درمورد این عکس نوشته برخی دوستان اشکال کردند که مَحرَم سازی اگر به معنای روسری برداشتن دربرابر زنان باشد حرف اشتباهی ست. چون طبق حدیث زنان مسلمان حتی دربرابر زنان یهودی و نصرانی باید حجاب سر کنند. 🔰لا ینبغی للمراة ان تنکشف بین یدی الیهودیة و النصرانیة، فانهن یصفن ذلک لازواجهن: " سزاوار نیست زن مسلمان در برابر زن یهودی یا نصرانی برهنه شود، چرا که آنها آنچه را دیده‌اند برای شوهرانشان توصیف می‌کنند". این طور استدلال میکنند که ممکن است زنان مسلمان هم مثل یهود و نصارا برای شوهران خود از زنان مسلمان دیگر توصیف کنند و این درست نیست.‼️ ▫️پاسخ به شبهه👇 ✅ اصل حرف ما این بود که در جایی که حکم وجوبی نداریم بلکه از قضا از جانب شریعت آزادی به ما داده شده،الزام بی معناست. 🔶 البته آزاد گذاشتن به معنای برهنه شدن یا آرایش و لباس تنگ و پاره و... نیست. 🔶 بحث در مورد آزادگذاشتن روسری است در برابر محرم و همجنس خود با حفظ پروتکل ها! ✅ همین هم باید مصلحت سنجی شود شاید در شرایط خاص مثل مباحث امنیتی یا مشکلات اخلاقی یا... گذاشتن روسری لازم باشد. اما آنچه واضح است شریعت برای حجاب زن در برابر زن آزادی قائل شده و آسان گرفته این آسانی را باید به مخاطب چشاند حال هرطور که صلاح دانست و باید حتما تفاوت قائل بود با جایی که نامحرم حضور دارد نه اینکه یک نوع پوشش را در هردو حالت با همان شداد و غلاظ الزام و اجرا کرد. ⛔️ لازمه این تفکر عبث بودن حکم اختصاص حجاب به نامحرم است یعنی میشود از شارع سوال کرد که اگه دربرابر همه باید حجاب گرفت پس چرا فقط در برابر نامحرم واجب است و بقیه حلال شده؟! 🔸 شهید مطهری در مورد همین حدیث محل شبهه میفرماید: "در اين روايات استناد شده است به اينکه زنان غيرمسلمان ممکن است زيبايي زنان مسلمان را براي شوهران يا برادران خود توصيف کنند: لِانَّهُنَّ قَدْ يصِفْنَ لِازْواجِهِنَّ وَ اخْوَتِهِنَّ.. در مورد زنان غيرمسلمان اطمينان نيست، ممکن است آنان براي مردان خود از وضع زنان مسلمان سخن بگويند. لهذا به زنان مسلمان دستور داده شده است که خود را از ايشان بپوشانند. البته آيه صراحت کامل ندارد به اينکه ظاهرکردن زينتها و زيباييها در برابر آنها حرام است. لهذا با قرائن و دلائل ديگر ممکن است گفته شود که اين عمل مکروه است. فقها معمولًا در اين مسأله قائل به وجوب پوشش زن نسبت به زنان غيرمسلمان نيستند و تنها به کراهت بي‌‌‌‌‌پوششي فتوا مي‌‌‌‌‌دهند." (مساله حجاب) 🔸یعنی حداکثر مکروه آن هم در برابر زن غیر مسلمان... 🔸هیچ دلیلی وجود ندارد این حکم نسبت به زن مسلمان هم جاریست بلکه هیچ فقیهی هم فتوا نداده! ✅ بله توصیف کار جایزی نیست اما دلیل نمیشود چون ممکن است یک نفر زن مسلمان با آن همه حیا و عفت و هزاران مانع از زن دیگری توصیف کند، پس ما کلا حکم به وجوب و الزام حجاب حتی دربرابر محرمان و همجنسان بدهیم. 🔸ضمن اینکه آن توصیفی هم که میگویند فقط ناظر به مو نیست بلکه اندام و آرایش و صورت هم هست که از قضا اگر قرار باشد چیزی مرد را به شهوت آورد مو نیست بلکه قیافه و صورت و آرایش و اندام است. ⛔️ خوب لازمه اینکه نکند کسی توصیف کند این است که الزام کنیم همه حتی در برابر محارم و همجنس خود چادر سر کنند و آرایش نکنند و حتی پوشیه بزنند تا نکند صورت زنی مسلمان برای مردش توصیف شود 💢این لازمه را میپذیرید؟ این همان خلافت اسلامی داعش و طالبان است.💢 ☑️ @ali_samimi71
ریاست محترم جمهوری ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ریاست محترم شورای نگهبان ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام با سلام همانطورکه همگی اذعان دارند بسیاری از نارضایتی‌های کنونی جامعه، به‌خصوص اقشار مستضعف، محروم یا کم‌برخوردار ناشی ازعدم اجرای اصل ۴۳ قانون اساسی است. در طول سالیانی که از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد، دولت‌ها به بهانه‌های مختلف از این اصل شانه خالی کرده یا طفره رفته‌اند و به‌واسطه بی‌توجهی دولت و مجلس و نفوذ تفکر سرمایه‌داری و سرمایه‌سالاری در لایه‌های پنهان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر اجازه اجرای درست و کامل این اصل داده نشده است. لذا برای تأمین استقلال اقتصادی جامعه و ریشه‌کن ‌کردن فقر و محرومیت و برآوردن نیازهای انسان در جریان رشد، با حفظ آزادگی او، تقاضا داریم اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر اساس ضوابط مندرج در اصل ۴۳ قانون اساسی احیاگردد. «درخواست اجرای کامل اصل ۴۳ قانون اساسی»ازطریق لینک زیر: https://www.karzar.net/81932
🌇 عکس نوشته های دوره 💠 ولایت توافقی دو طرفه برای تحقق آرمانها https://eitaa.com/ali_samimi71/883 💠 ولایت نامدارها https://eitaa.com/ali_samimi71/885 💠بسیجیِ عدالت طلب https://eitaa.com/ali_samimi71/887 💠 منتقدِ ولایی https://eitaa.com/ali_samimi71/891 💠 دشمن و به هم ریختگی آرمانها https://eitaa.com/ali_samimi71/895 💠گره خوردگی آرمانها https://eitaa.com/ali_samimi71/898 💠 لمسِ آرمان جمهوریت https://eitaa.com/ali_samimi71/911 💠 گوشی برای شنیدن https://eitaa.com/ali_samimi71/921 💠 مردم در اندیشه رهبری https://eitaa.com/ali_samimi71/923 💠 راهبری یک ملت نه یک گروه خاص https://eitaa.com/ali_samimi71/925 💠 تدبیری برای مَحرَم سازی https://eitaa.com/ali_samimi71/929 🔸این لازمه را می پذیرید؟! [پاسخ به یک اشکال] https://eitaa.com/ali_samimi71/935 ☑️@ali_samimi71
🔻بعد از مدتها شوق و طلب با استاد مرتضی فرهادی هم کلام شدم. آرامش محض در اوج امیدواری، سلوکش از کلامش هویدا بود و اصالت ایرانی-اسلامی در او موج میزد. جمله ای گفت که برایم ماندگار شد."شما باید اقتصاد مغلوبین(محرومین) را بنویسید. برای این باید هزینه داد، بسیار خواند و با قناعت زندگی کرد" از کسی که ۳۰ سال ایران را زیر پا گذشته تا به صورت علمی ثابت کند "انسان اسلامی" و "جامعه ایرانی" عمیقا با "انسان بازاری" و "جامعه بازار" متفاوت است. ما صاحب تاریخی هستیم که یک هویت جمعی مبتی بر کار و یاری گری( تعاون) را به ما نشان میدهد. این یکی از بزرگترین پرژوه های ضد سرمایه داری است که باید انسان ایرانی بیاموزد 📚این سه کتاب از دکتر فرهادی را باید خواند ۱:صنعت بر فراز سنت یا در برابر آن ۲: انسان‌شناسی یاریگری ۳:واره [درآمدی به مردم شناسی و جامعه شناسی تعاون] ✍ @m_amin_rezai
🔰 بی قرارِ فقر 🔺مقدمه کتاب "فقر احمق می کند" از فرضیه ای دردناک می گوید که فصل های بعدی کتاب به دنبال اثبات آن هستند. 🔸به عنوان مثال از مطالعات انجام شده متعددی استفاده می کند که هرچند ساده بنظر می رسند اما نشان می دهد که فقر و نوعی کمبود داشتن در هر مساله ای به ویژه فقر اقتصادی می تواند ذهن شما را تسخیر و خودش را بر شما تحمیل کند و اینگونه است که شما در همه ابعاد شناختی_رفتاری مدام در گرداب فقر و اشتباهات مکرر خواهید افتاد. 📍در اواخر جنگ جهانی دوم دانشگاه مینه سوتا آزمایشی را تحت عنوان " گرسنگی مهلک " روی ۳۶ نفر داوطلب انجام می دهد تا با دادن گرسنگیِ شدید و افراطی به آنها، رفتارهایشان در این شرایط ارزیابی کنند. 🔸اینها برخی از نتایج اند: " آن ها نسبت به غذایشان احساس تملک می کردند. بعضی روی سینی غذایشان خم می شدند و دست هایشان را جوری می گذاشتند که از غذایشان محافظت کند.همه غذاها را تا لقمه آخر می خوردند بعد ظرفشان را لیس می زدند...غذا به تنها موضوع اساسی زندگی فرد تبدیل شده بود مثلا وقتی به سینما می رفتی خیلی به صحنه های عاشقانه علاقه ای نداشتی اما هربار که چیزی می خوردند توجهت جلب می شد و دقت می کردی چه می خورند." ⁉️اینجا برایم سوال شد: پس چگونه امیرالمومنین و خانواده ایشان وقتی آن گرسنگی مهلک را کشیدند و فقط با آب افطار می کردند هر سه بار غذای ناچیزشان را بخشیدند؟! ✅جز این است که "دردِ فقر" خیلی بیشتر از درد گرسنگی وجود این خاندان را تسخیر کرده است. رهبر انقلاب نیز در طرح کلی،ماجرای "يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ" را چنین تفسیر می کند: "یعنی یک انسان آن قدر دل بسته به مساوات باشد، به قدری علاقمند به انفاق باشد، به قدری برایش دیدن فقر و فقیر دردآور باشد که صبر نکند نمازش تمام بشود، این سائل برود، فقیر دیگری بیاید.فقیری دیده،فقری دیده،جلوه ای دیده که خدا آن جلوه را دوست نمی دارد او هم دوست نمی دارد." وقتی امام عزیز در زندان قزل قلعه تهران بودند این نامه را به سید احمد دادند: "مطلع شدم وضع فقرای قم بسیار بد است. این معنی اینجانب را کاملا ناراحت کرده است؛ مع الاسف با توجه به اینکه در حبس به سرمی برم ، آن طوری که باید و شاید نمیتوانم به بندگان محترم خدای تعالی خدمت کنم هرکس به مقدار مقدور خود به سادات محترم و سایر فقرا کمک کند اگر خدای نخواسته کسی در این سرما تلف شود همه مسئول هستیم و از انتقام خدای تعالی میترسم." خلاصه اینکه ما مسلمانِ به این اسلامیم... ✍سید یونس فاطمی اصل لینک های مرتبط👇 ○ بی قرارِ فقر۱ https://eitaa.com/ali_samimi71/159 ○ تعقیباتِ خمینیhttps://eitaa.com/ali_samimi71/816 ☑️ @ali_samimi71