eitaa logo
علی صمیمی
1هزار دنبال‌کننده
377 عکس
215 ویدیو
12 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب علی صمیمی. ارتباط: @Alisamimi کانال تلگرام https://t.me/ali_samimi71. پیج اینستاگرام https://instagram.com/alisamimi.ir کانال برنامه نامیرا @namyraa
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چالشِ بررسی عملکردِ آقای مظلومی برای ما! ✍علی صمیمی 🔶 یکی از چالشهای ما بهبهانیها در ایام انتخابات، در دسترس نبودن اطلاعات درست برای تحلیل و بررسی صحنه است، شایعات متعدد آنقدر در زبانها میپیچد تا یکی را زمین بزند یا کسی را بالا ببرد. 🔶 از طرفی کاندیداهای موجود هم بخاطر ناهمخوانی رزومه آنها با مجلس به خواندن انشاء بسنده میکنند و بی تعارف یا از نشست چالشی فراری اند یا اصلا کسی قدرت چالش با آنها را ندارد یا اصلا چالش بی ثمر میشود چون دست آخر انشاء و کلیات حرف غالب گفتگو میشود. 🔶 بررسی ها وقتی سختتر میشود که نماینده موجود(مظلومی) هم علی رغم شعارهای انقلاب در هیچ سامانه رسمی از شفافیت شرکت نکرده و توضیح عمومی و رسانه ای هم نمیدهد که چقدر در آرا شرکت کرده؟ چه رأیی داده؟ چقدر غایب بود؟ چرا غایب بوده؟ چه لایحه ای پیشنهاد داده؟ در چه لایحه ای مشارکت فعال داشته؟ یا اقلا در قوانین مهم و موثر مجلس چه نظری داده و در کمیسیونها چه بندی های داشته؟ 🔶 دو کلیپ بالا سندی رسمی برای اثبات همین حرف ماست. 🔶 آقای مظلومی چگونه عملکردتان را بررسی کنیم خودتان باید دستاورد بگویید ماهم بدون قدرت بررسی بپذیریم؟؟ 💢 راه حلتان چیست؟؟ پی نوشت https://eitaa.com/ali_samimi71/1204 🔰@ali_samimi71
پی نوشت 👇👇 🔸این کلیپها را بنده همین امروز تهیه کردم یعنی کاملا اطلاعات بروزی دارد. شماهم ببینید: 🔰https://shafanama.ir 🔰https://www.parliran.ir
👇👇👇👇👇
🔰 بیماری « إِمَّعَةً »...! 🔸تولید واژه با یک محتوای ناب در سیره اهل بیت فراوان یافت میشود. اصل این اختراع برای بُلد شدن و نمادسازی ست تا در اذهان بماند و به عنوان یک خلق اجتماعی و محتوای جدید تبدیل به یک گفتمان شود. تا خُلقهای الهی و شیطانی جامعه را تفکیک کند. تا در برابر واژه های رقیب قد علم کند. 🔹بیماری «سِفله» یا «المومن الذی لا دین له» و یا... وقتی بیان شده اند محل سوال و تامل در آن عرف هم بوده اند. این نشان از یک تولید واژه دارد هرچند از قبل با محتوای واژه ها آشنا بوده اند اما به ثبت اذهان نرسیده؛ این یکی از کارهای ولی خداست. امام کاظم (ع) از واژه ای جدید پرده برمی دارند که اتفاقا بیماری همه زمانهاست وَ قَالَ ع لِفَضْلِ بْنِ يُونُسَ أَبْلِغْ خَيْراً وَ قُلْ خَيْراً وَ لاَ تَكُنْ إِمَّعَةً قُلْتُ وَ مَا اَلْإِمَّعَةُ قَالَ لاَ تَقُلْ أَنَا مَعَ اَلنَّاسِ وَ أَنَا كَوَاحِدٍ مِنَ اَلنَّاسِ (تحف العقول عن آل الرسول صلی ال، ج 2، ص 413) به فضل بن يونس فرمود: " خير را برسان و خير بگو و امعه نباش. عرض كردم: إِمَّعَةً چيست؟ فرمود: نگو«من با مردم هستم»و«من يكي از مردمم». " ⁉️ چقدر شده در حوادث فردی و اجتماعی، نگاهتان و تکیه تحلیل هایتان به انبوه مردم بوده ...؟! از بی تفاوتی توده ای از مردم نسبت به سنگ بزرگی که وسط خیابان افتاده! تا گذشتن از کنار تمام آرمانها و نیازهای کودک کار! یا حتی یک فقیر کارتن خواب و بی خیالی از اینکه در سرما و یا گرما چه پناهی خواهد داشت! یا بی تفاوتی به ظلم های بزرگ سیاسی و اقتصادی و اکتفا به غر و نق زدن! و ...! 💢 گاهی خلاف جهت باید شنا کرد آخر رودخانه همیشه رو به دریا نیست گاه ختم به آبشار میشود و سقوط را در پی دارد...! ✍ علی صمیمی @ali_samimi71
🔰 استبداد با نمای مصلحت! 🔶 بازخوانی جریانهای دینی و سیاسی که دنبال حذف یا نمایشی شدن انتخاباتند؟ 🔶 چرا اینبار اصلِ رای دادن مهمتر از منتخب خواهد بود؟ 🔰@ali_samimi71
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 صوت سخنرانی "استبداد با نمای مصلحت و توسعه" | ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ مسجد سیدالشهداء 💢عده ای میخواهند اصلا حق رای نباشد! 💠 همه مسلمانیم اما نه یک جور 🔺در ابتدای بحث این نکته مهم را تاکید کنم که همه ما یک دین داریم و با یک تشهد مسلمان می شویم اما همه یک قرائت از اسلام نداریم. 🔰 این تعدد قرائتها و مبناهای فکری و نظری مختلف در حوادث گوناگون خودش را نشان می دهد و به خصوص در زیست اجتماعی_سیاسی فرد تاثیر گذار است. 🔶 معمولا بین جریانهای مخالف انتخابات از شبکه های معاند و دشمن اسم برده میشود علی رغم اینکه دو جریان مهم و اثر گذار هستندکه میخواهند یا انتخابات نباشد یا نمایشی شود. 🔰 جریان مذهبی با پشتوانه صاحب نظران فقهی که اساسا جمهوریت را قبول ندارند یا مشروعت بخش نظام نمیدانند. 🔰 جریان دوم جمهوری اشرافی هستند که با در دست داشتن جمهوری های پشت پرده نبض اقتصاد را در دست داشته و رسما نهادهای تقنین و انتخاباتی را دور میزنند. ⛔️ رای ندادن به سبد کدام جریان خواهد رفت!؟ ⚠️در صوت به تفصیل این "دو جریان" را معرفی کرده ایم! 🔰@ali_samimi71
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 پرسش و پاسخ دانشجویی 🔰@ali_samimi71
🔰 نور، برای پارکینگِ طرفدارانِ نماینده آری، برای پارکِ مردمِ محل نه! 🔶 دورهمی های طرفداران آقای نماینده دوهفته ایست برقرار است. 🔶 زمینِ خالی محل را که محل تجمع سگهای ولگرد و موذی بود با لودر صاف کردند وبا کمک شرکت برق نور افکن زدند تا تبدیل به پارکینگِ اختصاصی طرفداران نماینده فعلی شود. 🔰 ده متر آن طرفتر پارکی که زمانی آرزویِ مردمِ محل بوده برای تفریح و ورزش و دورهمی های شیرین خانوادگی که با شعار بهسازی شخم زده شده و رها شده و در سیاهی کامل، محلِ تجمع شبانه اراذل و فسادِ برخی اربده کشان در تاریکی است و موجب نا امنی محل! 🔰 پارکِ محل برای مردمش نا امن باشد ولی ماشینِ طرفداران نماینده در امنیت!؟ 🔶 مردمِ محل درحال قضاوتند...! 🔰 آیا امکان برقرسانی برای همه کاندیداها وجود دارد؟! 🔰@ali_samimi71
🔰 «اقتصادِ بهشتی» 🔶 یک ماه و اندی تا عید مانده و با دوستان طلبه سطح دو تصمیم گرفتیم نگاهی به این کتابِ پر نکته و مهم داشته باشیم و طی ۴ جلسه به بحث بگذاریم. قبلا در 12 جلسه نگاهی کلی به اقتصاد کلان و شناخت موثرینِ تاریخ اقتصاد و ایده های آنها داشته ایم عمدتا جریانات غربی! 🔶 در ادامه آن جلسات، حالا نوبت شناخت کلان مساله های اقتصاد اسلامی است. 🎙 صوتها 👇 جلسه اول https://eitaa.com/ali_samimi71/1214 جلسه دوم https://eitaa.com/ali_samimi71/1220 جلسه سوم https://eitaa.com/ali_samimi71/1252 جلسه آخر https://eitaa.com/ali_samimi71/1256 🔰@ali_samimi71
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 جلسه اول از گعده کتابخوانی مباحث نظری نظام اقتصادی در اسلام شهید بهشتی! 🔰@ali_samimi71
🎙جلسه اول از گعده کتابخوانی مباحث نظری نظام اقتصادی در اسلام شهید بهشتی! https://eitaa.com/ali_samimi71/1214 🔺 چکیده مطالب ▪️مقدمه:فرضیه داروین و نظریه فیزیوکراسی طبیعت گرایان استدلال می کنند طبیعت و چرخه حیات از یک مجموعه نظام علّی و معلولی پیروی می کند که هر گونه دست بردن و دخالت در آن موجب به هم ریختگی و از هم پاشیدگی نظم هستی خواهد شد. زیست اجتماعی_اقتصادی بشر نیز قواعدی طبیعی برای خود دارد به مانند طبیعت که باید دست نخورده به مسیر خود ادامه دهد. فرضیه داروین همان قواعد طبیعی در زندگی انسان است که مبنای بسیاری از نظریات سیاسی اجتماعی و اقتصادی واقع شده است‌. و اگر تاثیرش را بر اقتصاد بخواهیم بررسی کنیم باید اسم آن را "اقتصاد داروینی" بنامیم. ▪️ اسپنسر اسپنسر از تکامل داروینی چنین برداشت می کند که چون از یک طرف منابع حیاتی محدودند و از طرفی نیازها نامحدودند، طبیعتا این وسط تنازع و جنگ و درگیری بر سر بقا شکل می گیرد. اسپنسر "تنازع بقا" در اقتصاد را اینگونه تفسیر می کند: تکامل و توسعه اقتصادی متوقف بر شکاف طبقاتی است. این عین عدالت است. ○ له شدن برخی زیر چرخ دنده های توسعه ○ برتر دانستن اشراف و نخبگان ○تلاش برای کنترل رشد جمعیتِ طبقات پایین دست ○ تولید فیلم های انگل/یخ شکن و... https://eitaa.com/ali_samimi71/1193 همه به دنبال تئوریزه کردن این اندیشه اقتصادی هستند. 🔸تکامل تاریخی منوط به وجود این شکاف و این نابرابری لازمه بقای زیست اجتماعی انسان است. حالا اگر دستی بخواهد قواعد بازی را به هم بزند و در این قواعد دخالت کند مانند این است که در نظام علّی و معلولی طبیعت بخواهد دخالت کند.[فیزیوکراسی] ▪️پیتر سینگر برخلاف جریان غالب در نظریات و تئوری پردازی های اقتصادی پیتر سینگر برداشت های سرمایه دارانه را بشدت نقد می کند و ثابت کرد که اتفاقا از داروین اندیشه تعاون،تعامل و همکاری و هم زیستی برداشت می شود. 💠 جلسه اول: اقتصاد بهشتی نوع انسانها با دو نوع "باید" مواجه است که بر اساس آن چگونگی روابط فردی و اجتماعی و ... را می چیند. ○ باید های علمی ○ باید های حقوقی طبیعت گرایان اقتصادی می گویند باید فقط از "بایدهای علمی" در اقتصاد استفاده کرد و "بایدهای حقوقی" هیچ ربطی به اقتصاد ندارند. ⁉️شهید بهشتی سوال می پرسد: آیا یکی از باید های علمی این نیست که انسان هدفمند است و نسبت به پدیده ها اثر گذار است؟ آیا یکی از آن باید ها اثبات اراده و اختیار برای انسان نیست؟ ✅در نتیجه: انسان هدفمند برای رسیدن به هدفش نیاز به تشکیلات و سازمانی دارد. نیاز به برنامه ریزی و قوانینی دارد؛ در واقع نیاز به "باید های حقوقی" دارد تا اگر چیزی در مسیر انسان هدفمند مانع شد با "دخالتِ باید های حقوقی" آنرا از بین ببرد. 🖇جریان اقتصاد داروینی از جبر طبیعت به دنبال جبر علمی هستند تا فقط یک نظریه اعتبار داشته باشد و مبنای نظامات اقتصادی قرار بگیرد. برای اطلاعات بیشتر یادداشت «چرا رستوران علم اقتصاد اين روزها فقط يک غذا دارد؟» را بخوانید. 💠@ali_samimi71
🇮🇷 برای انتخاباتِ پرشور! آیا ما رای ندهیم، مشکلات مان حل می شود؟ 🔺جلسه گفت و گوی خانواده محبان اهل بیت پیرامون انتخابات پیش رو 🔰 با حضور: حجت الاسلام والمسلمین علی صمیمی 2️⃣ دو جلسه 🕙 سه شنبه و چهارشنبه ١ و ۲ اسفند ماه ١۴۰۲ ساعت ۸ و نیم شــب 🕌 فلکه بیمارستان تأمین اجتماعی، حسینیه محبان اهل بیت علیهم السلام 🆔 [https://eitaa.com/moheban81]
☑️فارغ از اینکه مصوبه "غیرقانونی بودن استفاده از فیلترشکن توسط شورای عالی فضای مجازی" در این موقعیت مقابل سیاست نظام برای است و مصداق بارز دلسرد کردن مردم در انتخابات است؛ به ویژه قانونی که هیچ اقبالی ندارد و اکثریت مردم را مجرم میکند! یکی از مصادیق بارز تضعیف جمهوریت تکثیر این شوراهای موازی در کنار مجلس است که بدون جوابگو بودن با اختیارات گسترده و شفاف نبودن در مسائل مختلف سیاست گذاری کرده و قانون تصویب میکنند! 🔻یکی از مطالبه های جدی از نمایندگان مجلس آینده باید این باشد بسیاری از این شوراها یا منحل یا اختیارات آنها کاهش یابد و مجلس به معنای واقعی کلمه در راس امور قرار بگیرد؛ امروز این شورها موجب کاهش اختیارات مجلس شده و مردم می بینند بخشی از تصمیم های مهم اثر گذاری در زندگی شان از دست نمایندگان ملت خارج شده و به دست این شوراها افتاده، یکی از علل کاهش مشارکت مردم در همین امر است. راه حل تقویت مجلس به عنوان‌ مهم ترین نهاد جمهوریت نظام است. ✍ @m_amin_rezai
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 جلسه دوم از گعده کتابخوانی مباحث نظری نظام اقتصادی در اسلام شهید بهشتی! 🔶 اصول نه گانه ای که زیرساختی برای اقتصادی اسلامی هستند. 🔰@ali_samimi71
👇👇👇👇👇 🔺 چکیده مطالب ▪️مدل ارائه بهشتی 🔸مدل بهشتی در نوع خودش خیلی جذاب و خلاقانه ست. بدون اینکه بحث را مذهبی و تعبدی و یا مسئله را تخصصی و درگیر اصطلاحات اقتصادی بکند، نظام اقتصاد اسلامی را با بیانی ساده و روان اما پرمغز و عمیق توضیح می دهد. استاد در جلسه گذشته از یک منطق پذیرفته شده استفاده کرد که انسانِ هدفمند و نیازمندِ برنامه و تشکیلات با دو نوع "باید" مواجه است و در این مسیر محتاج " دخالتِ باید های حقوقی" است. ▪️قانون و تاثیر اقتصاد بر انسان دو وجهی 🔸در این جلسه نیز بر روی مفهوم "قانون" سوار می شود و توضیح می دهد که همه انسانها با قانون زندگی می کنند و بی قانون زیست اجتماعی معنا ندارد. حالا این قانون را چه کسی وضع می کند؟ برای چه کسانی وضع می شود؟ از چه نقطه نظر و دریچه نگاهی وضع شود؟ ✅اسلام به عنوان مکتبی الهی سلسله قوانینی را برای "کل انسانها بما هو انسان" [نه یک گروه یا افراد خاص] وضع می کند و از این دریچه که انسان دارای دو بُعد است و با توجه به این مطلب که این انسانِ دو وجهی از محیط پیرامون خود نظیر خانواده/تعلیم و تربیت و.. تاثیر می پذیرد و یکی از آن عوامل تاثیر پذیری "اقتصاد" است، "نظام اقتصادی اش بر مبنای 9 اصل کلیدی" شکل می گیرد. ▪️اصول نه گانه اقتصاد اسلامی 1_) انسان موجودی خودخواه است. [توضیح این اصل را در صوت بشنوید] 2_)حرکت انسان بر اساس مجموعه دلایلی است و خواست های طبیعی مانند ساختن و احساس مالکیت نسبت به محصول ساخته شده یکی از آنهاست. [یعنی این مسئله فطری است] 3_)ساختن و کار و فعالیت انسان دو نوع است: . کار مجسم . کار متبلور 4_)کار متبلور و جدا شده از انسان هم موجب مالکیت خواهد شد. 5_)در مورد ابزار تولید هم همین مسئله برقرار است در اسلام. 6_)ارزش و ایجاد مالکیت فقط منحصر در کار و فعالیت است. به عبارتی کار است که موجب ارزش دهی و مالکیت می شود. 7_)این مالکیت شخصی مادامی برقرار است که ضرر و زیانی برای جامعه نداشته باشد. 8_)اگر موجب زیانی شد باید نظام حاکم به عنوان نماینده جامعه ورود کند. [دقت شود: شهید بهشتی در واقع از دل این اصل اقتصادی،نظام سیاسی بیرون کشید] 9_)نظام اقتصادی اسلام دگم نیست و به فراخور شرایط زمان و مکان تغییر می کند. 💠@ali_samimi71
🔰 حقِ رأی و تاکتیکهای موجود دربهبهان...! علی صمیمی 💠 اصلح در شرایط موجود «گذار از وضعِ نامطلوب»است نه یک شخص! 🔶 بحثِ انتخابِ اصلح یا صالحِ مقبول بازهم در آستانه انتخابات، گرم و تازه دنبال میشود. 🔶 واقعیت این است که این دو انتخاب کاملا به تاکتیک ما ربط پیدا میکند و به هیچ عنوان کاری به فهم ما از دین و تکلیفِ ایمانی ما ندارد و خوانش دینی ازین دو گزینه بیشتر شبیه اغراء جهل است تا روشنگری دینی. 🔶 دین، برداشتهای یقینی عقل را نه تنها صحه میگذارد که اصلا یکی از منابع فهم دین خودِ عقل است(مثل قاعده اهم و مهم). 🔶 در شرایط موجود و دوره ای که هیچ کدام از نامزدها طراز ملی یک نماینده را ندارند شما دو تاکتیک بیشتر نخواهی داشت. 1⃣ یادلتان میخواهد از وضع موجود عبور کنید که باید از نامزد مقبول و صاحب رأیی حمایت کنید که شرایط بهتری از حیث تخصص نسبت به دیگران دارد و این یک باید است دیگر دعوای اصلح و صالح ندارد و انتخاب مقبول صالح یک باید است. 2⃣ یا بلغ ما بلغ میخواهید از کاندیدای اصلح به زعم خود، حمایت کنید که دیگر مقبولیت و صاحب رأی بودن و پیروزی اش اصلا برای شما اهمیت ندارد اینجا هم دعوای اصلح و صالح جایی ندارد و اینجا هم انتخاب اصلح یک باید است. 🔰 با توجه به شرایط موجودِ بهبهان و بررسی هایی که حقیر از صحنه داشته ام قائلین به تاکتیک دوم (انتخاب اصلح بلغ ما بلغ) را توصیه ای دارم که یا انتخاب اصلح را در شهر دیگری جستجو کنند (رهبری هم بعد از توصیه مردم به انتخاب اصلح مقید نکردند که حتما هرکس در شهرستان خودش باید اصلح را انتخاب کند.) یا اگر اصرار دارند در شهرستان رأی دهند ، اصلح را نه یک شخص بلکه «گذار از وضع نامطلوب» ببینند و سراغ مقبولی را بگیرند که از شرایط بهتری نسبت به نماینده موجود برخوردار است. 💠@ali_samimi71
🔰 رأی در ابهام...! 🔸دوره چالشی و گفت و گو محور همراه با پرسش و پاسخ و( مباحثه دانشجویی) 🔸باحضور : حجت السلام علی صمیمی 🔸بحث و گفت وگو پیرامون این سر فصل ها: 🔸چه جریاناتی کاهشِ مشارکت را دنبال میکنند؟ 🔸مردم یا روش حکمرانی دشمن!؟ 🔸رأی ندادن چقدر در تغییر سیاستها موثر است!؟ 🔸انتخاباتِ مردم ،مدیرت شده یا آزاد؟! 🔸رأی دادن یا ندادن؟کدامیک حکمرانی را متنبه میکند؟! زمان: دوشنبه ۷اسفند تا ۹ اسفند ۱۴۰۲ 🕛ساعت: ۱۳:۰۰ 📍مکان: دارالقرآن دانشگاه آزاد بسبج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان 🔰@ali_samimi71 🔰https://eitaa.com/azadbeharman
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 رسم مضطری در امنیت...! یک معما! 🔶 از طرفی امام اهل ایمانش خواندند و سرپا کننده مستضعفین! 🔶ازطرفی راه برون رفت از عصر غیبت را اضطرار معرفی کرده اند( یُجیبُ الْمُضْطَرَّ...وَ یَجعَلُکُم خُلَفاءَ الاَرضِ) و یاس از وضع موجود(هذا الامر لایاتیکم الا بعد ایاس) اما! 🔶 نه خود را مضطر میبینیم ونه نا امید! جنگی که نیست امنیت کلی که برقرار است حقوقمان هم که سر ماه واریز میشود بیمه هم که هستیم! استضعافی که در زندگی نمیبینیم ! پس دقیقا این اضطرار کجاست؟ 🔴 یا آن اهل ایمانِ مستضعفی نیستیم که مولی حقیقی عالم سرپامان کند(چون ظاهرا که سرپاییم) که افسوس هنوز با امام مستضعفین نسبتی نداریم! 🔴 یا اضطرار و استضعاف را درک نکرده ایم که افسوسش دوچندان است انگار هنوز خوابیم! ❓چگونه این آویختگی را درک کنیم تا با امامِ مستضعفین نسبت برقرار کنیم؟ 📢 تفصیل مطلب در صوت...! ☑️ @ali_samimi71
🖋گزیده ای از سخنرانی... 🔶 امام عصر ع امام مستضعفین و محرومین و سرپاکنندهٔ آنها به وقت ظهور است. 🔶 در آیات و روایات راه حل داده اند و راه برون رفت از غیبت کبری را " حال اضطرار " معرفی کرده اند (یُجیبُ الْمُضْطَرَّ...وَ یَجعَلُکُم خُلَفاءَ الاَرضِ) و " احساس ناامیدی از وضع موجود"(هذا الامر لایاتیکم الا بعد ایاس) 🔶 این حال اضطرار و احساس ناامیدی از جنس تشنگی ست / در امنیت در کُنج خانه نشستن و سر روال بودن زندگی ها ولو با نِق زدن ها و ناامیدی هایی سطحی، واقعا مُضْطَرّ نمی شویم و اضطرار حاصل نمی شود. 🔶 آن شیعه یمنی که در زیر بمباران و انواع تحریم ها و کمبود امکانات زندگی می کند، خیلی خوب اضطرار را می فهمد. 🔹اصل حرف این است. ما چگونه در امنیت و رفاه نسبی موجود مضطرّ و ناامید شویم؟! •| یا آن "اهل ایمانِ مستضعفی" نیستیم که قرارِ بر سرپا شدنمان است یا که مستضعف هستیم اما توجه نداریم "غافلیم" و اما با اندک توجه ای به آن اضطرار لازم می رسیم. اضطرار تحصیلی و بدست آوردنیست نه حصولی. 🔸اگر میخواهی حال اضطرار را تحصیل کنی(نه اینکه مثلا با ناامنی و موشک برایت حاصلش کنند) باید اول "آرمان گرا" و " اهداف متعال و بزرگ" داشته باشی. او که نهایت دغدغه اش رسیدن به خود و خانواده خودش است هیچگاه بی قراریِ کسی را که از فقر مردم شهرش در اضطرار است را پیدا نمی کند. •|بعد از "دیدن" ظلم ها و استضعاف مظلومان عالم، دوم اینکه باید رفت تو "کف میدان" برای رفع ظلم ها و تلاش برای برچیدن آن.وگرنه با دیدن چندتا عکس و فیلم حالت اضطرار بدست نمی آید. با صندوق صدقات اصلا مضطرّ نخواهی شد.باید این دست به دست یک آدم فقیر و مستضعف بخورد و زندگی ندارِ او را ببینی. اینها اثر گذار بر حال انسان هستند/جهادگران و گروه های جهادی بهتر درک می کنند. 🔹برای باز شدن "چشم" ها برای" دیدن" استضعاف ها باید "فهم خود از دین" را عوض کرد. _دین برای فرد و بهشت بردن یک نفر نیامده؛ برای اجتماع و به بهشت بردن اجتماع آمده است. _خدای متعال اجازه چشم بستنِ بر ظلم ها و بی تفاوتی را نداده و واجب کرده است که چشم ها باز باشند برای باخبر شدن از اطرافمان که چه می گذرد./به بیان علامه طباطبایی این تلقی از دین از "ضروریات اسلام" است. _بی اعتنایی یک فرد و تنظیم یک سیاست غلط نسبت به "یتیم" حتی تشویق نکردن دیگران به دستگیری از یتیم وقتی خود توانش را نداری هر سه مصداق" أَرَأَيْتَ الَّذِي يُكَذِّبُ بِالدِّينِ" هستند. •|"دیدِ فردی" مانع از باز شدن چشم ها در برابر مسائل اجتماع و مانع از مسئولیت پذیری در قبال جامعه می شود./ ضریب اهمیت به مسائل اجتماعی در "کارنامه آخرت" بسیار بالاست. •| خیریه ها و مومنین به جای افتخار به تحت پوشش قراردادن صد خانواده فقیرِ مستمند، به خوداکتفا کردن آن خانواده ها ببالند.به جای بسته های غذایی،اشتغال زایی کنند. 🔸امام صادق فرمود:«روابط مومنین مانند جسد است. اگر عضوی به "درد" آمد، دگر عضوها هم به "درد" می آیند.»بعد ادامه دادند که:« مومنی هرگز مومن نمی شود مگر اینکه مانند جسد باشد.» _آیت الله بهجت می فرمود:«اگر در چین مسلمانی ناله بزند و شما اهمیتی ندهید. لا اقل برایش دعا نکنید مسلمان نیستید.» •| ظهور امام عصر "درد و استغاثه" می خواهد. آمادگی برای ظهور اصلا آسان نیست./دین را باید طوری معرفی کنی تا درد و استغاثه معنا پیدا کند. اگر دین را فردی تفسیر کردی دیگر راهی برای اضطرار نخواهد بود. _امام صادق و ماجرای بنی ساعده ی سنی نشین _و چون شعله رویِ او را می سوزاند (امیرالمومنین) فرمود:«ای علی بچِش؛ این است کیفر کسی که از بیوه زنان غافل بماند.» _آیت الله جوادی آملی می فرمود:« اگر او قائم است تو هم باید قیام کنی تا به او"اقتدا" کنی ولو به یک سهم ناچیز.» •|به تعبیر شهید مطهری این انتظار "انتظار سازنده" ست. با این رویکرد، سر سجاده «اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج» گفتن بهتر فهم می شود. 🔶 برآیند همه احساس مسئولیتها و اضطرارها، فرج آقا امام زمان است. طوبي لمن أدرک قائم أهل بيتي وهو مقتد به قبل قيامه باتشکر از فاضل ارجمند یونس فاطمی ☑️ @ali_samimi71
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️حجت‌ الاسلام قنبریان: 🔻می‌گوید: من ضد جمهوری اسلامی‌ام و رأی نمی‌دهم! 〽️ همه‌ی واجدین شرایط بهبهان هم رأی دهند، یک درصد به آراء جمهوری اسلامی افزوده نمی‌شود، ولی برای شهرتان شرکت کنید! ❗️اینکه عده‌ای از شهر با صندوق قهرند و عده‌ای دیگر مشارکت می‌کنند، گسل اجتماعی آفریده و شهرمان را بیشتر از زلزله ارگان می لرزاند!
🔰 صدای من میاد؟ 🔥 تریبون آزاد...! 🔶 چرا رای ندم؟ به کی رأی بدم؟زمان: سه شنبه 8 اسفند ساعت 11:45 🏫 مکان: دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا؛ سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم. 🌱 انجمن اسلامی دانشجویی 🔰@ali_samimi71