eitaa logo
علی صمیمی
1هزار دنبال‌کننده
378 عکس
218 ویدیو
12 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب علی صمیمی. ارتباط: @Alisamimi کانال تلگرام https://t.me/ali_samimi71. پیج اینستاگرام https://instagram.com/alisamimi.ir کانال برنامه نامیرا @namyraa
مشاهده در ایتا
دانلود
🖋 در باب ژینا...! بعد از پذیرش اسلام سیاسی و تعهد حکومت به برپایی ارزشها و ازبین بردن منکرات(که خود بحث مفصلیست) به نظر میرسد حکمران باید پاسخگوی برخی جوانب برخورد با منکرات هم باشد. 1⃣ اول اینکه در برخورد با منکرات باید بدترین مصداق و قبح شکن ترین رفتار احصاء و مورد مواخذه قرار گیرد چون این مورد فضای روانی جامعه را بهم میزند و مرزهای اعتقادی را جابجا میکند. 2⃣ دوم اینکه باید اصل را از برخوردهای بازدارنده وعبرت آموز یک چیز بداند و آن تربیت آحاد جامعه است گاه برخورد خشن میتواند موقتا منکری را ازبین ببرد اما فهم جامعه تکانی نمیخورد حضرت امیرع در برخورد با خاطیان اهل کوفه در بیان عمومی(غیر از اجرای حدهای خاص) برخورد با شمشیر (که برخورد خشن آن دوره بود) را اثرگذار میداند ولی میفرماید نه دوست دارم چنین کنم و نه میخواهم موجب فساد نفسم شود 🔶 ألا ترون يا معاشر أهل الكوفة و اللَّه لقد ضربتكم بالدّرّة الّتي أعظ بها السّفهاء؛ فما أراكم تنتهون، و لقد ضربتكم بالسّياط الّتي أقيم بها الحدود؛ فما أراكم ترعوون فما بقي الّا سيفي، و انّى لأعلم الّذي يقوّمكم باذن اللَّه و لكنّى لا أحبّ أن ألي ‌تلك‌ منكم.اى مردم كوفه آيا ديده نمى‌گشاييد؟به خدا سوگند شما رابه تازیانه ای كه سفيهان رابه آن تأديب مى‌كنندزدم وشما از اعمالتان دست بر نداشتيد:شمارا به تازيانه‌اى كه گناهكاران را به آن حد مى‌زنم زدم به راه نيامديد.اكنون جز شمشيرم باقى نمانده است و من مى‌دانم كه شما را-به اذن خدا- چه کسی(زور شمشیر) به راه مى‌آورد ولى دوست ندارم كه خود در حق شما چنان كنم. الغارات جلد : 1 صفحه : 43 🔶 يا أهلَ الكُوفةِ ...و لقد عَلِمتُ أنّ الذي يُصلِحُكُم هو السَّيفُ، و ما كنتُ مُتَحَرِّيا صلاحَكُم بفَسادِ نَفسي.... من مى دانم كه آنچه شما را درست مى كند، شمشير است. ولى من بر آن نيستم تا با تباه كردن خودم، شما را اصلاح كنم. الإرشاد جلد : 1 صفحه : 281 3⃣ سوم در برخورد با مصادیق نباید دچار دوگانگی و تبعیض شد امیر بیان فرمود سِياسَةُ العَدلِ ثلاثٌ : ... و استِقصاءٌ في عَدلٍ .......(غرر الحكم : 5592) یعنی همه گیری یک قانون و سیاست و استثنا نخوردن آدمها ذیل تبصره های بیخود تا مردم احساس کنند ضعیف و قوی همه در برابر قانون یکسانند. این مورد اگر مراعات نشد مردم کماکان برخورد در جای درست راهم نمیپذیرند مردم از خود میپرسند چرا ژنهای خوب و سلبریتی جماعت آنهم در جشنواره های فجر سینما مدلینگ و شوآف را انداخته اند اما نه تنها تذکر نمیگیرند بلکه همچنان مدعو برنامه های متعددند و کماکان در سریالهای صداسیما فعالند. 🔶 نمونه برخورد حضرت امیر با فرزندشان در ماجرای قرض از بیت المال همین پیام را به حکمرانان بعدی مخابره میکند که تبعیض در برخورد ممنوع! 4⃣ چهاراینکه حکمران در برخوردها باید توجه ویژه ای به دین گریزی و اضلال مردم نسبت به ارزشها داشته باشد. گاهی باید لحاظ مصالح را کرد تا نهی از منکری موجب وهن دین و ارتداد فکری و عملی خود خاطی و مردم بیننده نشود. 🔶 لا اُقيم على رجل حداً بأرض العدو حتى يخرج منها مخافة أن تحمله الحميّة فيلحق بالعدوّ؛ در سرزمین دشمن، بر کسى حد جارى نمى کنم تا از آن بیرون رود، زیرا بیم آن مى رود که شخص مجرم بر اثر تعصب به دشمن ملحق شود. وسائل الشيعه، ج 18، ص 318، كتاب حدود، باب 10 از ابواب مقدمات حدود، ح 2. آنقدر ارتداد و اضلال برای حضرت امیر مهم است که اجرای یک حد را که حق است تاخیر می اندازد و قید میزند که نباید موجب دوری عقیدتی و عملی او از نظام اسلامی شود. همین بیان را امام خمینی درکتاب شرح جنود جهل و علم دارد که در باب امر به معروف و نهى از منکر ، یکى از مهمات ، همین رفق نمودن و مدارا کردن است .ممکن است انسان مرتکب معصیت یا تارک واجبى را با شدت و عنف بخواهد جلوگیرى کند ، کارش از معـصیت کوچـک بـه معاصى بزرگ یا به رده و کفر منتهى شود؛ در ذائقه انسان امر و نهى تلـخ و نـاگوار اسـت و غـضب و عـصبیت را تحریک میکند. البته بدین معنانیست که زمان اجرای هرحقی به بهانه دین گریزی عقب نشست وحکم خدا را زمین نهاد. ( حضرت امیرع نجاشی از یاران خود را حد زد ولو قوم او گریزان شدند و به معاویه پیوستند) بلکه سعی شود با شفاف سازی ازماجرا و برخورد با مصادیق قبح شکن وشناساندن دقیق منکر به جامعه (تا حدی که زشتی آن زبانزد شودولو عمل نشود) هرچه بیشتر دین گریزی راکمترکرد. ✅ فی الجمله هردونگرانی باید کنار هم دیده شود هم منکر اخلاقی و هم فرار عقیدتی و باظرافتی تمام جراحی شود. حکمران باید این مراحل را در نظر بگیرد قضاوت با شما آیا در مساله ژینا اینطور بود؟ 5⃣ و 6⃣ شناساندن معروف و منکر به جامعه و شفافیت در ماجرا الا در امور جنگی و امنیتی هم مهمند که به اندازه گفته شده. پیشنهادم برای مطالعه دقیق تر https://eitaa.com/m_ghanbarian/3367 علی صمیمی 1401.06.27 ☑️ @ali_samimi71
✅عکسنوشته یادداشت ژینا.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فصل دوم از سلسله جلسات ✅ کوچکهای بزرگ چکیده شب سوم 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🔶 رفتارهای ما ضریب بالایی دارند به گونه ای که مثل انداختن سنگ در حوض امواجش هم به گذشته میرسد هم حال و هم آینده. 🔶 روح اجتماعی مثل روحی که دست و پای مارا کنترل میکند، خلقها و رفتارهای افراد جامعه را جهت دهی میکند ممکن است رفتاری را تسهیل یا سخت کند. 🔶 نمونه ایثار در اربعین به ما نشان میدهد روح اجتماعی احتمالا از واژه فرهنگ بالاتر است مثل سایه ای با شعور عمل میکند. 🔶 مثَلُ المُؤمِنينَ في تَوادِّهِمْ وَ تَعاطُفِهِمْ وَ تَراحُمِهِمْ مَثَلُ الجَسدِ ؛ إذا اشتكى مِنهُ عُضوٌ تَداعى سائرُ الجَسَدِ بالسَّهَرِ و الحُمّى. این روایت همان آمیختگی رفتاری و اثرگذاری فراوان را نشان میدهد. 🔶 نتیجه رفتار کوچک نقدپذیر نبودن سی میلیون پدر و مادر در خانه از فرزندان، حاکمیت مسئولین نقدنا پذیر ، تعهد ناپذیر و بی صبر است. واداده بیگانه میشود و حاضر نیست ناملایمات را برای رسیدن به آرمانهایش تحمل کند. 🔶 بی نظمی سی میلیون پدر و مادر در خانه موجب نماز نخواندن فرزندان خواهد شد چون از رفتارهای پدر و مادر جواز بینظمی را میفهمد و به همه چیز سرایتش میدهد مثل اول خواندن نماز یا حتی انداختن پوست شکلاتش در خیابان! 🔶 حرف زدن زیاد و بدون تخصص حرف زدن سی میلیون خانواده موجب بی ارزش شدن سخن و کلام میشود و باعث دخالت هر کس و ناکسی در هر زمینه ای میشود مثل ورود طنزپرداز و سلبریتی و ...در سیاست و... امیر ع در نهج البلاغه فرمود لَا تَقُلْ مَا لَا تَعْلَمُ، بَلْ لَا تَقُلْ كُلَّ مَا تَعْلَمُ.... حتی هرآنچه میدانی هم نگو! 🔶 وَتَقُولُونَ بِأَفْوَاهِكُمْ مَا لَيْسَ لَكُمْ بِهِ عِلْمٌ وَتَحْسَبُونَهُ هَيِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِيمٌ آیه 15 نور سخن بدون علم نزد خدا بزرگ است...! رازش همین امواج اجتماعیست. ثبت نام 16هزار نفر در یک سال برای نمایندگی مجلس آنهم برای 290 کرسی! نشان ازهمین مقوله است. این اعتماد به نفس برای ورود به پستی که اصلا در تخصصت نیست یعنی حرف زدن زیاد شده و حرف بدون تخصص هم به تبع! شاید تلنبار شدن پرونده های دادگاه و قوه قضاییه بخاطر قسمهای دروغ و باز بیحرمتی کلام و قسم شده...! 🔶 وعده دادن و عمل نکردن 30 میلیون خانواده چه پالسی را به اجتماع میدهد؟ امیر ع فرمود وَعدُ الكَريمِ نَقدٌ و تَعجيلٌ ، وَعدُ اللَّئيمِ تَسويفٌ و تَعليلٌ وعده شخص بزرگوار، نقد و فورى است. وعده شخص فرومايه با سر دواندن و بهانه تراشى همراه است. امام کاظم ع حتی بالاتر فرمود عمل نکردن به وعده فرزند و نسل جدید جامعه را نسبت به خدا بد بین میکند. إِذَا وَعَدْتُمُ الصِّغَارَ فَأَوْفُوا لَهُمْ فَإِنَّهُمْ يَرَوْنَ أَنَّكُمْ أَنْتُمُ الَّذِينَ تَرْزُقُونَهُمْ وَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَيْسَ يَغْضَبُ لِشَيْ‏ءٍ كَغَضَبِهِ لِلنِّسَاءِ وَ الصِّبْيَانِ وَ بِإِدْخَالِ الْفَاكِهَةِ عَلَيْهِمْ خُصُوصاً فِي الْجُمَعِ. هرگاه به كودكان وعده داديد به آن عمل كنيد؛ زيرا آن ها فكر مى كنند، شما به آنها روزى مى دهيد . 🔶 احتمالا وعده های پوچ برخی مسئولین و جالب تر از آن رای آوردن آنها نشان از همین خلق زشت اجتماعی است. ☑️ @ali_samimi71
26.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‏🔰 صبری به پهنای جامعه...! 🔶 چقدر ضریب رفتارهای کوچک ما بزرگند؟ 🔶 صبر و انتقاد پذیری باید تحصیل شود یا خودش از آسمان می آید؟ 🔶 چگونه خلقهای اجتماعی ما در روند حکمرانی سیاسی اثر گذار است؟ ☑️ @ali_samimi71
💢 تجربه فعال ایرانی_اسلامی 🔅 تجربه پیراهن عثمان! ۱.حضرت امیر(ع) از منتقدین عثمان بود و چند نوبت هم واسطه معترضین با او شد؛ اما محاصره خانه او و کشتنش را کاری جاهلی خواند(خ۱۶۸) ۲.حزب قاسطین(معاویه)، خون عثمان را بهانه کرد. اول با شعار مطالبه خلافت و حکومت نیامد بلکه با شعار انتقام خون عثمان توسط ولیّ دم (پسرعمو) با استناد به "مَن قُتل مظلوماً فقد جعلنا لولیه سلطاناً" (۳۳اسراء)، لشکر کشید (شرح ابن ابی الحدید ج۴ص۹۳) ۳. فتنه وقتی عمیق شد که در حین اشتغال حضرت امیر(ع) به جنگ جمل، معاویه به حضرت نامه نوشت که قاتلین عثمان (به ادعای او مالک، عمار، محمد بن ابی بکر و.‌‌..) را تحویل بده! (همان تاص۱۰۲) حداکثر تنزل میکرد: "یا خودت قصاص کن"! در سپاه حضرت هم ۲۰هزارنفر گفتند در محاصره خانه عثمان حضور داشته اند! کار علی(ع) سخت شده بود که نه میتوانست عقلا و شرعا آن پاکان یا آن جمعیت را تقدیم معاویه کند و نه بخاطر ناامنی و جنگ داخلی موجود میتوانست دادگاه مقصرین واقعی ریخته شدن خون عثمان را تشکیل دهد! (ر.ک: خطبه۱۶۸) ⬅️ می بینید ماجراها مثل پیاز لایه لایه است، یک لایه حق یک لایه باطل! بسیط و یک خطی و ساده نیست که یک کنش واحد بطلبد. 🔅 تجربه فعال مردم ایران! ماجراهای ما ساده تر و سبک تر از دوران حضرت امیر(ع) شده است. بلاتشبیه بین مهسا و عثمان؛ اما پیراهن عثمان در جنگ روانی-رسانه ای امروز موجود است. کشته یا فوت معلوم نشده، کل نیروی انتظامی بلکه همه نظام مقصر خوانده شده است! گروهی خاص در خیابان دارند با آتش زدن مامور انتظامی و مسجد و زدن محجبه و... انتقام می گیرند! بعید ندانید به حکمیت های خارجی و کمیساریای حقوق بشر هم بکشانند؛ اما سودای اصلی، برگشت به خلافت و حکومت است؛ نه حتی خون خواهی مهسا و حجاب! ملت ایران از تکرار پیراهن عثمان ها یاد گرفته اول قاسطین را سرجایشان بنشاند. نظام اسلامی هم با این امنیت و استقرار (غیر قابل مقایسه با حکومت نوپای علوی)، باید یادگرفته باشد بهتر از بارهای قبل کمیسیون حقیقت یاب و دادگاه برای قصور و تقصیرهای احتمالی برگزار کند و روشها را چنانچه وعده شده اصلاح کند ان شاء الله! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۶/۳۰ ☑️ @m_ghanbarian
16.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 خدا قوت پهلوان 🔶 جای این انیمیشن های قهرمانی بین برنامه های کودک خالی بود؛دمشون گرم خدایی زیباست. 🔶 دومین قسمت از تیزر انیمیشن «ماجراهای نوید» با محوریت الگوگیری شخصیت اصلی داستان از قهرمان کشتی ایران «حسن یزدانی»، توسط شبکه نهال منتشر شد. در هر قسمت از تیزر انیمیشن «تیم بعد» - «ماجراهای نوید»، نوید با الگوگیری از یکی از قهرمانان ملی کشورمان، کنشی قهرمانانه متناسب با پیرامون خود انجام می‌دهد. در دومین قسمت از این انیمیشن، پس از آنکه الگوگیری از ابرقهرمان‌های خیالی هالیوودی کمکی به نوید نمی‌کند، او با الگوگیری از «حسن یزدانی» به مصاف شخصیتی مزاحم می‌رود و او را شکست می‌دهد. ⚠️مجموعه یادداشت های " کاپیتان انقلابی " در فهم سخنرانی شب هشتم محرم درمورد " الگو سازی های جهان غرب " کمک کنندست. ☑️ @ali_samimi71
💠 ..تاریخِ تحمیل یا تحمیلِ تاریخ.. 🔶 سال 94 در اوج مذاکرات برجام و فلسفه بافی های تیم حسن روحانی برای کنار آمدن با آمریکا بحثی را طی سه جلسه با عنوان ..تاریخِ تحمیل یا تحمیلِ تاریخ.. در آخر ماه صفر شروع کردیم. در این مباحث به نقد آن مباحث پرداختیم و با استنادات تاریخی و حقوقی اثبات کردیم که آن دولت بیش از اینکه بخواهد از تاریخ تحمیلات مذاکره بر پیامبر و امام حسن (ع) بگوید میخواهد تاریخ را به ایران و شرایط جامعه تحمیل کند. 🔺سر فصلهای مباحث طرح شده ✅ شرایط تطبیق تاریخ بر زمان حال ✅ شرایط زمانی دوره رسول اکرم (ص) ✅ صلح حدیبیه و اتفاقات ناگفته مذاکره ✅ واکنش پیامبر در زمان نقض عهد ✅ ماجرای فصل هفت شورای امنیت و... اگر نقدی بود استقبال میکنم.🌱 ☑️ @ali_samimi71
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تاریخِ تحمیل یا تحمیلِ تاریخ [شب اول] 🔸ذکر تاریخ اسلام و عبرت گرفتن از آن مهمترین نیروی محرک ما و موجبِ داشتن یک تجربه فعال بشدت موثر در عصر حاضر است. لذا اصل خوانش تاریخی برای آنکه تاریخ برایمان قصه و افسانه و اسطوره نشود‌ برای آنکه مجالسمان از اشک و عزا به عبرت و بصیرت برسد لازم و ضروریست. امیر(ع) فرمود: ..اتعظوا ممن کان قبلکم.. 🔸اما تطبیق تاریخ هم با اختلافهای جدی همراه است به گونه ای که میتواند جامعه را به دوقطبی بکشاند عده ای که شرایط زمان را با دوران حسین بن علی تطبیق میکنند و طرف مقابل را سازشکار میخواند و عده ای که چون خود را در مختصات امام حسن میداند و به دنبال صلح و مذاکره است، طرف مقابل را افراطی و بی بصیرت و تند رو میداند. و جالب اینکه هردو برای خود از تاریخ شاهد دارد. اینکه صدام خالد ولید است یا دوره ما شعب ابیطالب است یا مختصات جنگ خندق را دارد و.. نمونه هایی طرح شده در کشور ماست. 🔺اما شرط تطبیق تاریخ دو چیز است. ○ بررسی تام و همه جانبه تاریخ. ○ بررسی کامل شرایط و مختصات فعلی کشور. غالب تحلیلگران در شناخت هر دو مورد لنگ میزنند که یا ظرفیتها و شرایط کشور را نمیدانند یا بخشی از تاریخ را که به درد منافعشان میخورد بزرگ نمایی میکنند. 🔸جلسه اول اصلا فرض میگیریم شرایط ما با دوران حدیبیه یکی باشد و در دوره مذاکره باشیم اما دو تفاوت عمده در حرکت رسول الله در مواجهه با قریش با برجام داشت. ○ اول در نوع مذاکره و حواشی آن ○ بعد در اتفاقات بعد از مذاکره 🎙تفصیل ماجرا را در صوت بشنوید...! ☑️ @ali_samimi71
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تاریخِ تحمیل یا تحمیلِ تاریخ [شب دوم] 🔸اینکه از کل ماجرای حدیبیه فقط قسمت میز گفتگو را انتخاب کنیم و نه حتی گفت و شنودهای پیامبر و نه حواشی آن و نه نتیجه آن و نه ذکر بندهای مذاکره یعنی تاریخ را تحمیل کرده ایم و ابزار منافع خود قرار داده ایم. 🔺مذاکره پیامبر(ص) دو تفاوت عمده با برجام حسن روحانی داشت ○ بیعت پای ارزشها و اقتدار قبل از مذاکره: قبلِ مذاکره،پیامبر بدنه اصحابش را مقاوم سازی کرد و از آنان بیعت موت گرفت که از جنگ نهراسیم و تا آخرین قطره خون پای ارزشها باشیم ولو سلاحی هم در برنداریم. بعد از بیعت،خدا آیه فرستاد که مرحبا به این مقاومت لَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ این یعنی با اقتدار وارد مذاکره شدند. 💢اما دولت وقت جز ترساندن مردم از جنگ و در موضع ضعف قرار دادن کشور کاری انجام نداد بلکه عامل های اقتدار را هم تضعیف کرد و البته آخر این مذاکره مشخص است چه میشود. 🔸کدام یک از بندهای توافق شده پیامبر بوی ذلت و خواری مسلمین را می داد؟ چه کسانی اعتراض کردند و دارای چه ویژگی هایی بودند و بعداً همانها چه کردند؟ ○ واکنش پیامبر علیه نقض عهد: بعد از مذاکره رسول اکرم باتوجه به نقض یکی از بندهای مذاکره مارش جنگی زد و حتی حاضر به عذرخواهی طرف مقابل هم نشد تا اینکه مکه فتح شد. دستاورد برجام چه بود؟ 🔸مبانی قرآنی نقض عهد کفار و سخن جالب علامه طباطبایی در اینباره.. 🔸تفاوتهای حقوقی و حقیقی حدیبیه با برجام.. 🔸توضیح fatf و سوئیفت.. 🔸ماجرای فصل هفت شورای امنیت و سایه جنگ.. 🎙تفصیل ماجرا را در صوت بشنوید..! ☑️ @ali_samimi71
🔰 یواش یواش برادر...! "مرزبندی‌" به معنی "نفرت‌پراکنی" نیست... "علی کریمی" در عرض "حسن عباسی" نیست... "فوتبال"، مهم‌تر از "حقایق اسلامی و انقلابی" نیست... "تشخیص غلط"، حاکی از "بیان حقّ" نیست... مهدی جمشیدی پ ن: ایشون باهمه احترام قبلا هم در جای دیگری گفته بودند پیروزی تیم فوتبال موجب وحدت ملی و ایجاد شور و اشتیاق به کشور و... میشود. ایشون یا از ساختار منافی با عدالت فوتبال درایران بی اطلاعند یا از بینش خود بازیکنان تیم ملی بی خبرند. عجیب اینکه جای دیگری از شاخ کردن آنها و اظهارات نسنجیده شان هشدار میدهند. برادر رائفی پور! باهمین مصلحت بافی ها و نقد گریز کردنشان یک بازیکن تبدیل به لیدر اغتشاش شد. ☑️ @ali_samimi71
👇👇👇👇👇👇👇
آفرین آقای پرزیدنت...! 🔰 حاشیه ای بر بیان یک نکته خوب در گفتگوی تلویزیونی رئیسی! 🔹رئیس‌جمهور: چه اشکالی دارد مراکزی برای گفتگو و اعتراض نسبت به برخی تصمیم ها اختصاص دهیم؟ این در قانون اساسی وجود دارد باید حدفاصل بین اعتراض و اغتشاش مشخص شود. پ. ن؛ ✅ اگر بخواهیم یک جمع بندی از ماجرای تجمع اعتراضی داشته باشیم باید عرض شود که 🔰 برخی قائلند: از طرفی دراصل 27 قانون اساسی حق تجمع اعتراضی به مردم داده شده اما با دو قید که مخل مبانی اسلام نباشد و بدون سلاح باشد. ⚠️""تشکیل اجتماعات و راه پیمایی ها، بدون حمل سلاح ، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است ."" از طرفی هم اصل 4 قانون اساسی و اصل 9 در واقع کمک کننده و بازوی اصل 27 عمل میکنند. ⚠️ اصل چهارم میگوید: کلیه قوانین و مقررات مدنی ، جزائی ، مالی ، اقتصادی ، اداری ، فرهنگی ، نظامی ، سیاسی و غیر اینها باید براساس موازین اسلامی باشد. این اصل بر اطلاق یا عموم همه اصول قانون اساسی و قوانین و مقررات دیگر حاکم است. ⚠️ اصل نهم میگوید: در جمهوری اسلامی ایران آزادی و استقلال و وحدت وتمامیت ارضی کشور از یکدیگر تفکیک ناپذیرند و حفظ آنها وظیفه دولت و آحاد ملت است . هیچ فرد یا گروه یا مقامی حق ندارد به نام استفاده از آزادی به استقلال سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی ، نظامی وتمامیت ارضی ایران کمترین خدشه ای وارد کند و هیچ مقامی حق ندارد به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور آزادی های مشروع را، هر چند با وضع قوانین و مقررات ، سلب کند. 🔰 در واقع طبق این سه اصل تجمعی که همراه با سلاح باشد و مخل اسلام بوده و همچنین امنیت کشور را به خطر اندازد ممنوع است. ⛔️ ممکن است کسی دو اشکال کند: 1⃣ طبق آیین نامه وزارت کشور تجمع باید از شورای تامین مجوز بگیرد و مجوز هم فقط وقتی داده میشود که اشخاص حقوقی بوده و از احزاب رسمی و مجوز گرفته وزارت کشور باشند در واقع یک دور خنده دار پیش آمده که رسما وجود هرتجمعی را ازبین میبرد انگار باید برای اعتراض به یک نهاد از همان نهاد مجوز بگیریم که یک محال عرفیست در واقع انگار اجرای این اصل به میل و فکر مسئولین ربط دارد ممکن است مسئولی یک تجمع به حق اعتراضی را خلاف اسلام و امنیت کشور بداند ومجوز ندهد اما دیگری چنین نیندیشد به طور کلی درین بین مردم معترض باید دست به دعا باشند تا مسئولی خوش فکر بر راس کاربیاید و حق را به آنها بدهد🤷‍♂ 2⃣ادله امر به معروف و اصل 8 قانون اساسی مطلق است و شامل اشخاص حقوقی و حقیقی مجوز گرفته یا نگرفته میشود و نیازی به مجوز گرفتن نیست اینگونه حتی اشخاص حقیقی مستقل از هرگونه حزب و جناح هم اجازه تجمع دارند. هردو اشکال وارد است. اما اشکال دوم در قانون سال 94 اصلاح شد به این صورت که ""قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قانونی در ایران در جهت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است که پس از شهادت علی خلیلی توسط مجلس ایران تصویب شد طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در تیر ۱۳۹۳ از سوی هیئت رئیسهٔ مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد، کلیاتش در ۱۶ مهر همان سال و جزئیاتش در ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ به تصویب مجلس رسید. شورای نگهبان در ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ آن را تصویب کرد و علی لاریجانی در ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ آن برای اجرا به دولت یازدهم ابلاغ کرد."" دو تبصره ذیل ماده 16 این قانون وجود دارد و نشانگر این است که اشخاص حقیقی هم میتوانند مجوز تجمع بگیرند حتی مسئولین اگر بی دلیل مجوزی ندادند مشمول مجازاتند. هرچند اصل مجوز گرفتن و اشکال اول پابرجاست. تبصره ها بدین شرحند: ⚠️ تبصره ۲ـ ستادهای استانی و شهرستانی می توانند درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی برای تجمع و راهپیمایی در موضوعات مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر را بررسی و در صورت تأیید، نظر مشورتی خود را جهت صدور مجوز حسب مورد به استانداردی ، فرمانداری یا بخشداری ارسال کنند. ⚠️ تبصره ۳ـ هر گاه مسؤولان ذی ربط با تشخیص مراجع قضایی بدون عذر موجه از صدور مجوز موضوع تبصره های (۱) و (۲) استنکاف نمایند؛ مستوجب مجازات موضوع ماده (۵۷۰) قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم ـ تعزیرات و مجازات های بازدارنده مصوب ۲/۳/۱۳۷۵) می باشند. ☑️ @ali_samimi71