eitaa logo
علی صمیمی
1هزار دنبال‌کننده
503 عکس
288 ویدیو
16 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب علی صمیمی. ارتباط: @Alisamimi کانال تلگرام https://t.me/ali_samimi71. پیج اینستاگرام https://instagram.com/alisamimi.ir کانال برنامه نامیرا @namyraa
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 آغاز ثبت‌نام دوره روایت انسان 📍روایتی جذاب از ماجرای انسان در این عالم، بر مبنای پژوهش ۱۰ ساله 🔸مدرس دوره: حجت‌الاسلام نخعی 🆔ورود به دنیای بزرگ روایت انسان: https://b2n.ir/t43169
🔰تقریر جلسه سوم 🛑مقوله ی فرهنگ، اقتصاد و سیاست، سه مقوله ی به هم گره خورده است که برای حل مسائل ذی ربطِ هر کدام،نمی شود از دیگری غافل شد. 💠تو نمی توانی خودت را دغدغه مندِ حجاب بدانی، در حالیکه قدمی برای بهبود اقتصاد بر نداری! آیا بر کسی پوشیده است که درصد بالایی از بد حجابی ها به علت وضعیت معشیت یا اعتراض به رویکرد سیاسی است؟! ⁉️خب سوال:ما برای اصلاحِ (مثلا) مسئله ی حجاب، برویم فقط در حوزه ی اقتصاد تلاش کنیم؟ نه خیر! فرهنگ و اقتصاد و سیاست در کنار هم! 💢یک اختلاف نظری که الان خیلی مطرح است، "تذکر لسانی" در موضوع حجاب است. 💠در حال حاضر تذکر لسانی مسئله را حل نمی کند، چرا که الان ما در مواردی از آن سه مقوله عقب مانده ایم. وقتی آنها را پیش آمدیم،تذکر لسانی هم می تواند کارساز و موثر واقع شود. 💠شهید مطهری صحبتی به این مضمون دارند که اگر جامعه ای متعادل(از لحاظ فرهنگ، اقتصاد و... ) باشد، رشد و تزکیه ی نفس و عمل صالح در آن آسان تر است. آیا در صورت نامتعادل بودن هم باز امکان تزکیه ی نفس برای عموم مردم هست؟! 🔚بعد ایشان جواب می‌دهند که:هیچ عاقلی نخواهد گفت هر چه جامعه از لحاظ حق و عدالت آشفته تر باشد، زمینه برای عقاید پاک و تزکیه نفس و عمل صالح بهتر است. ‼️البته شاید در ذهن برخی از متدینین ما این باشد که جامعه ی عادل و تزکیه ی نفس ارتباطی باهم ندارد. 💠در حالیکه اینها کاملا متصل به هم هستند. تا حقوق رعیت، رعایت نشود؛چه انتظاری هست که گوش رعیت به دهن والی باشد؟ بله! در این میان معدود افرادی هم هستند که در این جامعه ی نامتعادل بتوانند نفْس خود را پاک نگه دارند لکن برای عموم جامعه اینطور نیست. مطمئنا عدالت اجتماعی در اعمال مردم، اخلاق مردم و حتی در افکار و عقاید مردم تاثیر دارد❗️ 🔘رسول الله صلی الله علیه و آله : اِسْتَوُوا تَسْتَوي قُلُوبُكُمْ (مساوی باشید تا قلب هایتان یکی شود.) 💠 توضیح ولاء طرفینی از استاد قنبریان با دو آیه 71توبه و 72 انفال. 🔺جالب است بدانید هنگام جنگ جهانی دوم در بریتانیا، پنج سال افزایش طول عمر داشتند. به علت جنگی که در حال وقوع بود، سطح اقتصادی خانواده های ارتشی ها را بهم نزدیک کرده بودند و همین عامل باعث افزایش طول عمر در بریتانیا شد. در حالیکه وقتی جنگی رخ می‌دهد باید عکس این مسئله اتفاق بیفتد. ببینید "هم ترازی در معیشت" چه قدر در یک جامعه می تواند موثر باشد. 🔺درصد قابل توجهی از جوانان در ایستلند دچار قمار و شراب و... بودند. که با همدلی و با هماهنگی بین همان سه مقوله[فرهنگ/اقتصاد/سیاست] باهم حل شد. ▫️مطهری میگفت: 🔺حدود 15 سال قبل انقلاب اسلامی، در منطقه ای از آمریکا یک عده از زنان دچار فحشا و... بودند. با یک تدبیر اجتماعی که ایجاد شغل شد، این مشکل را حل کردند. ♨️این "تدبیر اجتماعیست" که "مرحله سوم" نهی از منکر است؛ همه که "باتوم" نیست.♨️ ⚠️نکات تفصیلی و توضیح بیشتر را در صوت جلسه سوم بشنوید...!https://eitaa.com/ali_samimi71/900 ☑️ @ali_samimi71
جلسه چهارم mp3.mp3
36.5M
💠 دوره حوالی آزادشهر...! 🗓جلسه چهارم | 16مرداد ▫️برهم کنش ساحتها! 💠 چه ایده هایی میتواند به فرایند حجاب کمک کند؟ 💠 کمی از جغرافیای اقتصاد ایران! 💠 بررسی احادیثی که به برهم کنش آرمانها کمک میکند! 💠 تقریر جلسه چهارم https://eitaa.com/ali_samimi71/922 ⛔️ تفصیل را در صوت بشنوید تا تقریر آن موجب سوء تفاهم نشود...! 💠 @ali_samimi71
عکس_نوشته 7 💠 وقتی مردم یکی از ارکان مهم سرپاشدنِ ولایت شد، دیگر نباید فقط به حضورشان در راهپیمایی دلخوش بود و به شعاری کف خیابان اکتفا کرد. بیش از حضور خیابانی باید آنهارا در تدبیر کشور دخالت داد، البته دخالت هم نه تنها انتخابات بلکه لمس کردن آرمانِ جمهوریت در مسیر زندگی اوست از احیای شورای مدرسه و دخیل کردن دانش آموزش در تدبیر مدرسه اش تا عضو شدن کارگرِ کشورم در شورای کارگری و نظارتش بر مدیریت واگذاری ها و کارخانه ها! ☑️ @ali_samimi71
جلسه پنجم.mp3
32.85M
💠 دوره حوالی آزادشهر...! 🗓جلسه آخر | 18مرداد ▫️کدام جمهوری!؟ 💠 منظور از جمهوریت و رکن بودن مردم چیست؟ 💠 جمهوریت یعنی فقط مردم درخیابان و صحنه انتخابات حضور داشته باشند یا در تدبیر کشورشان دخالت و نظارت کنند؟ 💠 جمهوری اشراف یا جمهوری مستضعفین! 💠 حقوقی که یک دانش آموز در تدبیر مدرسه اش میتواند داشته باشد! 💠 شورای آموزشی، کارگری، دهقانی، کارمندی و... چه نقشی در آرمان جمهوریت دارند؟ ⚠️نکات تفصیلی را در صوت بشنوید...! ☑️ @ali_samimi71
💠 دوره حوالی آزادشهر...! 🗓 دسترسی به همه جلسات! جلسه اول! https://eitaa.com/ali_samimi71/881 جلسه دوم! https://eitaa.com/ali_samimi71/893 جلسه سوم! https://eitaa.com/ali_samimi71/900 جلسه چهارم! https://eitaa.com/ali_samimi71/909 جلسه پنجم! https://eitaa.com/ali_samimi71/912 ☑️ @ali_samimi71
عکس_نوشته 8 💠 کافیست حکمران به نیازهای اساسی مردم در حوزه های مختلف پاسخ دهد و به تعبیری اوامر و الزامات آنها را گوش دهد. آنوقت الزامات قانونی حکمران نیز برای او شنیدنی میشود ولو به اصل حجاب اعتقادی نداشته باشد. این رویه وقتی بهم میخورد هردو طرف، گوشی برای شنیدن نخواهند داشت. ☑️ @ali_samimi71
🔰 تقریر جلسه چهارم 🔺 صوت جلسه 👇 https://eitaa.com/ali_samimi71/909 💢یک آسیب جدی در میان قشر مذهبی تعصب و اصرارش به اجرا شدن احکام خداست ولو به زور و به هر قیمتی ؛حال آنکه احکام آسمانی،زمینی مناسب برای فرود می خواهد. اقتصاد بد و پریشان مانند جوّ هواییِ نامناسب است که هم مانع پرواز است و هم مانع فرود! 🔺بگذارید با دادن یک آمار🌐 دقیق تر و روشن تر منظورمان را برسانیم: ⁉️ "۶۰۰۰ هزار میلیارد تومان" گردش کل اقتصاد کشور ماست. تصور می کنید چه حجم از این پول دچار "فساد" می شود : ○ یک درصد = فساد ○ یک درصد = خیریه و این قبیل کارها ○ نود و هشت درصد بقیه = توزیع نابرابر قانونی 💢بنظر شما اثر "دعاهای" ما در هیئت ها و مراسمات مذهبی برای گسترش دین حق بیشتر است یا اثر بی دینیِ " توزیع نابرابری قانونی ۹۸ درصدی" بیشتر و موثرتر است. ❇️اللّهُمَّ بارِك لَنا فِي الخُبزِ ، و لا تُفَرِّق بَينَنا و بَينَهُ ؛ فَلَولاَ الخُبزُ ما صَلَّينا و لا صُمنا ، و لا أدَّينا فَرائِضَ رَبِّنا همین مطلب را میرساند. 🔚بنابراین اگر ساختارهای غلط و زمین های کجِ اقتصادی[نه صرفا فساد که سهمش فقط ۱٪ است] صاف شوند،دلها بیشتر برای پذیرش،نرم تر و آماده تر می شوند. 🔺غیر از عرصه سیاست و اقتصاد که مثالش را زدیم، در ساحت خود فرهنگ نیز که ابزارش بیشتر در دسترس مردم است اگر "مشارکت و جمهوریت" را لحاظ کردیم قطعا نتیجه مطلوب و بهتری را خواهیم گرفت. ▫️مردم سالاری در آموزش[مدارس] 💡یک ایده برای اجرایی کردن مردم سالاری در حوزه ی "پوشش مدارس" این است که یک مدل لباسِ از قبل تعیین شده را به دانش آموزان دیکته نکنیم! در عوض چندین مدل(مثلا چهار رنگ و مدل) متفاوت را به نظرسنجی دانش آموزی بگذاریم. هر کدام که رأی بالاتری آورد به عنوان پوششِ آن مدرسه انتخاب شود. اینگونه دیگر حس اجبار در نوع پوشش برای دانش آموز ما به وجود نمی آید. 💡ایده ی دیگر در این زمینه "مَحرَم سازی مدارس دخترانه" است. اینگونه که: هنگام حضور دانش آموزان در مدرسه،نپوشیدن مقنعه مجاز باشد و فقط هنگام خروج، تکلیف به رعایت آن شود. بالاخره باید جایی باشد که نیازِ خودنمایی زن تامین شود یا نه؟! چرا این نیاز در میان مَحرم هایش برای او فراهم نشود؟! ➕به علاوه، وقتی زن در همه جا ملزم به رعایت حجاب نباشد،هنگامی که در اجتماع قرار می گیرد حجاب برایش گران بهاتر خواهد شد. 📍باور بفرمایید کافی است این ایده تنها در یک مدرسه ی راهنمایی _دبیرستانی به درستی اجرا شود تا بقیه ی مدارس از آن الهام بگیرند. ✅کارهای خُردی که می توانیم در راستای احقاق مردم سالاری انجام دهیم را دریغ نکنیم تا راه برای ایده های کلان تر باز شود. ☑️ @ali_samimi71
عکس_نوشته 9 💠 مردم در اندیشه رهبری هم پایه مشروعیت ولایت هستند هم عامل استقرار نظام؛ هردو باهم: 🔶 نظر مردم تعیین کننده است اما نسبت به آن انسانی که دارای معیارهای لازم است اگر معیارهای لازم در آن انسان نباشد انتخاب نمیتواند به او مشروعیت ببخشد... آن کسی که این معیارها را دارد و از تقوی و صیانت نفس و دینداری کامل و آگاهی لازم برخوردار است آن وقت نوبت میرسد به قبول ،ما اگر همین آدم را با همین معیارها مردم قبول نکردند باز مشروعیت ندارد چیزی به نام حکومت زور در اسلام نداریم. [ر،ج: حکومت در اسلام سازمان تبلیغات اسلامی ج .. ۱ ص ۳۳] ☑️ @ali_samimi71
عکس_نوشته 10 💠 حکمران وظیفه راهبری یک ملت را به عهده دارد نه یک گروه خاصِ مرید را، قطعا همه پروتکلهای اسلامی در پوشش باید رعایت شود(پوشش شرعی و جلب توجه نکردن و...) اما اصرار بر چادر و یا رنگ مشکی در حجاب، حق انتخاب را از زن میگیرد، لازمه عرفها و آب و هوای متفاوت، پوششهای مختلف و متنوع است. چرا اقلا در مدارس دخترانه پوشش و رنگ لباس را به عهده خودشان نگذاریم؟؟ ☑️ @ali_samimi71