eitaa logo
علی صمیمی
1هزار دنبال‌کننده
380 عکس
220 ویدیو
12 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب علی صمیمی. ارتباط: @Alisamimi کانال تلگرام https://t.me/ali_samimi71. پیج اینستاگرام https://instagram.com/alisamimi.ir کانال برنامه نامیرا @namyraa
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 فصل دوم... از سری مباحث « کوچکهای بزرگ » که در هیات الرضا ع ارائه داده شد رو همراه با چکیده بحث به مرور به اشتراک میذاریم اگر نکته بحث و یا نقدی بود استفاده میکنم. فصل اول این بحث در هیات منتظران عج به طور اجمال طرح شد. اما در فصل دوم تفصیلا و با مبانی و مثالهای بیشتری ارائه شد. ✅ لینکهای فصل اول بزرگهای کوچک...! جلسه اول و چکیده https://eitaa.com/ali_samimi71/56 https://eitaa.com/ali_samimi71/57 جلسه دوم و چکیده https://eitaa.com/ali_samimi71/59 مدارک و استنادات سوژه های طرح شده https://eitaa.com/ali_samimi71/81 ☑️ @ali_samimi71
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فصل دوم از سلسله جلسات ✅ کوچکهای بزرگ چکیده شب اول 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
بخش اول مبانی 🔶 به گزارش علامه طباطبایی ره در المیزان ذیل آیه200 آل عمران تنها دینی که اساس و بنیانش را مسائل اجتماعی تشکیل داده اسلام است. «« لا ريب أن الإسلام هو الدين الوحيد الذي أسس بنيانه على الاجتماع صريحا ولم يهمل أمر الاجتماع في شأن من شئونه فانظر ـ إن أردت زيادة تبصر في ذلك ـ إلى سعة الأعمال الإنسانية التي تعجز عن إحصائها الفكرة...»» https://lib.eshia.ir/12016/4/94 🔶 آنقدر اجتماعی که توجه به اطراف و آدمها و سیاستها و... درش واجب است و منکرش مرتد...! 🔶 آنقدر اجتماعی که خداوند در سوره ماعون فرمود از جمله کسانی که تکذیب دین میکنند این صفت را دارند که وَلَا يَحُضُّ عَلَىٰ طَعَامِ الْمِسْكِينِ نه اینکه به مسکین کمک نمیکنند بلکه دیگران را به این امر تشویق و ترغیب نمیکنند. 🔶 آنقدر اجتماعی که به گزارش علامه ذیل آیه ذَٰلِكَ يَوْمٌ مَجْمُوعٌ لَهُ النَّاسُ (هود 103) حتی برای حساب و کتاب قیامت هم در صحنه ای همه را جمع میکنند از اولین آدم تا آخرین بشر چرا؟؟ ازباب اینکه رفتارهای آدمها همه درطول تاریخ بر هم اثر گذار بوده ««فإن من الواضح أن العمل الواحد من إنسان واحد يرتضع من جميع أعماله السابقة المرتبطة بأحواله الباطنة ، ويرتضع منه جميع أعماله اللاحقة المرتبطة أيضا بما له من الأحوال القلبية ، وكذلك عمل الواحد بالنسبة إلى أعمال من معه من بني نوعه من حيث التأثير والتأثر ، وكذلك أعمال الأولين بالنسبة إلى أعمال الآخرين وأعمال اللاحقين بالنسبة إلى أعمال السابقين ، وفي المتقدمين أئمة الهدى والضلال المسئولون عن أعمال المتأخرين»» https://lib.eshia.ir/12016/11/8 🔶 وقتی این دین تا این حد اجتماعیست پس همه رفتارهای ولو کوچکمان را نیز باید خوانش اجتماعی کنیم و از تاثیراتش در امواج اجتماعی و خلقهای سازنده اش بگوییم. 🔶 موج های اجتماعی میتوانند سیاستمداران را دچار چالش جدی کنند الناس علی دین ملوکهم را زیاد شنیده ایم اما میخواهیم در باره آنسوی سکه صحبت کنیم روایتی از رسول الله ص که میفرماید كَماتَكُونوا يُوَلّى علَيكُم (كنزالعمّال : 14972) همانگونه که هستید برِتان حکومت میکنند. ادامه دارد..... ☑️ @ali_samimi71
🔰 بخش دوم و ادامه چکیده مصادیق 🔶 رابطه حکمرانی و رفتارهای مردمی دوسویه است و متاثر از یکدیگرند. 🔶 گاهی من و شما با رفتارهای کوچک اما باتعداد جمعیت بالا موج های اجتماعی درست میکنیم و مساله هایی که اصلا برای حکمران مهم نیست را در اولویت قرار میدهیم. 🔶 پنج ساعت تماشای فوتبال وقتی به تعداد انبوه جمعیتی میرسد بودجه بیت المال را سمتِ سرگرمیِ فوتبال میکشاند و بدون اعتراضِ مردمی روزی 50 میلیون تومان تقدیم مربی اش میکند. https://www.radareghtesad.ir/news/29414 🔶 ضمن اینکه نسل آینده ما فقط یاد نمیگیرد پنج ساعت فوتبال تماشا کند بلکه از پدرش یاد میگیرد که میتواند پنج ساعت از وقتش را فقط خرج هیجانی کند که هیچ سودی ندارد که این هیجان اختصاصی به فوتبال ندارد. 🔶 2هزار میلیارد خرج کرد بازیهای یارانه ای در سال 1400 نشان از همین دارد و جالب است که مشابه همین مبلغ را برای کمکهای مردمی به هیاتها در سال98 ثبت کرده اند. https://farhikhtegandaily.com/page/179587/ https://www.mehrnews.com/news/4718303/ 🔸وقتی فوتبال هوادارهای میلیونی پیدا می کند و ورزش غالب کشور می شود و بازی های دیگری مثل هفت سنگ از کوچه ها و...حذف می شوند. ✅ چالش مسابقه تیم ملی با «شب عاشورای حسینی» ✅ چالش فوتبال و حضور زنان/ حتی بعضی از کاندیدها با شعارش «رأی»می گیرند. ✅ چالش فوتبال با عدالت؛ آیا VAR را از «شرکت اسرائیلی» بخریم؟! ✅ چالش فوتبال با حب و بغض .دیدار با «لیونل مسی» مسئله رسانه های مملکت و کمک 1 میلیون یورویی او به «اسراییل» ✅ قربان زاده (رییس خصوص سازی کشور):«ما درباره باشگاه استقلال و پرسپولیس باید به یک تضمین سودآوری و موفقیتِ بعد از واگذاری، اطمینان پیدا کنیم، چون قصه این‌ها با هفت تپه و مغان فرق می‌کند! میلیون‌ها هوادار قلبشان برای این باشگاه‌ها می‌تپد.»/هزار کارگر زیر فشار می میرند اما برایمان مهم نیست چون مسئله رسانه ها و مردم فوتبال است نه کارگر. ✅ برای جام جهانی قطر ورزشگاه های بزرگش نمایش داده می شود نه «مرگ4000 کارگر» تفصیل را در صوت بشنوید......! https://eitaa.com/ali_samimi71/285 ☑️ @ali_samimi71
قابل توجه دوستانی که پیگیر مستندات هستند تقریبا همه مستنداتی را که در قسمت مبانی فکری و تاریخی و حدیثی ارائه میشود از این سایت گرفته یا به این سایت ارجاع میشود. خدا خیرشان دهد یک مجموعه کم نظیر از کتابهای مرجع و با قابلیت جست و جو و اشتراک گذاری مطالب که کار را برای مثل حقیری آسان کرده. ☑️ @ali_samimi71
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فصل دوم از سلسله جلسات ✅ کوچکهای بزرگ چکیده شب دوم 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🔶 باتوجه به میزان اجتماعی بودن اسلام که گفته شد نگاه دین به افعال کوچک ما هم تفاوت خواهد داشت لذا خداوند به آنها ضریب داده یعنی هیچ دینی به این میزان به افعال انسانها شخصیت نداده به طوری که هرفعل باید به اندازه پهنای یک تاریخ دیده شود. 🔶 با این دید نگاهمان به همه اجزا دین هم متفاوت خواهد شد مقوله ظهور، گناه، توبه و... اکنون باید بدانیم مثلا گناه بخصوص وقتی دیگران را متاثر میکند مثل تمسخر و... میتواند آینده او را ویران یا آباد کند. از طرفی اگر خلق اجتماعی شد برایش برنامه و فیلم و سریال ساخته شد، موج اجتماعی درست میکند و اعتماد به نفس و جدیت را از یک ملت و حکمرانش میگیردبا این دید آیا فالوور شدن برای یک پیج و لایک کردن یک کلیپ به عنوانی که او هم شما را دنبال کند منطقیست؟؟؟ 🔶 راز و معنای امثال جمله من أساء سرا فليتب سرا ومن أساء علانية فليتب علانية که در روایات هم بااین محتوا زیاد نقل شده همین است توبه علنی به معنای جبران اجتماعیست اگر فعلی تاثیر اجتماعی داشت باید با فعالیت رسانه ای و اجتماعی جبران شود چه در عرصه علمی چه اخلاقی و.... 🔶 قرآن کریم راز معرفی امت اسلام را به عنوان بهترین امت همین توجه به اجتماع میداند كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ 🔶 شاید هیچ جمله به اندازه خطبه 12 نهج البلاغه حضور و شراکت انسان را در تاریخ نشان ندهد امیر ع فرمود لقدْ شهِدنا في عسْكرِنا هذا اقْوامٌ في اصْلابِ الرِّجالِ و ارْحامِ النِّساءِ، سيرْعفُ بِهِمُ الزّمانُ، و يقْوي بِهِمُ الاْيمانُ. در لشکرگاه جمل عده ای حضور دارند که هنوز در ارحام نساء هستند و زدر زمان دیگری زندگی میکنند. 🔶 تیرنهایی را در خطبه 192 میزنند اَيهَا النّاسُ، اِنَّما يجْمَعُ النّاسَ الرِّضا وَالسُّخْطُ. وَ اِنَّما عَقَرَ ناقَةَ ثَمُودَ رَجُلٌ واحِدٌ فَعَمَّهُمُ اللّهُ بِالْعَذابِ لَمّا عَمُّوهُ بِالرِّضا. یعنی شراکت فیزیکی اصلا شرط نیست کار به یک رضایت قلبی رسیده. 🔶 مثالهای اخلاق اجتماعی را در جلسه بعد بشنوید....! ☑️ @ali_samimi71
# معرفیبرای عزیزانی که از تفاسیر روایی میخوان بهره ببرن فوق العاده این سایت قابل استفادست و کم نظیر. از کتابهای حدیثی زیادی برای تک تک آیات قرآن استفاده کردن. ☑️ @ali_samimi71
🖋 در باب ژینا...! بعد از پذیرش اسلام سیاسی و تعهد حکومت به برپایی ارزشها و ازبین بردن منکرات(که خود بحث مفصلیست) به نظر میرسد حکمران باید پاسخگوی برخی جوانب برخورد با منکرات هم باشد. 1⃣ اول اینکه در برخورد با منکرات باید بدترین مصداق و قبح شکن ترین رفتار احصاء و مورد مواخذه قرار گیرد چون این مورد فضای روانی جامعه را بهم میزند و مرزهای اعتقادی را جابجا میکند. 2⃣ دوم اینکه باید اصل را از برخوردهای بازدارنده وعبرت آموز یک چیز بداند و آن تربیت آحاد جامعه است گاه برخورد خشن میتواند موقتا منکری را ازبین ببرد اما فهم جامعه تکانی نمیخورد حضرت امیرع در برخورد با خاطیان اهل کوفه در بیان عمومی(غیر از اجرای حدهای خاص) برخورد با شمشیر (که برخورد خشن آن دوره بود) را اثرگذار میداند ولی میفرماید نه دوست دارم چنین کنم و نه میخواهم موجب فساد نفسم شود 🔶 ألا ترون يا معاشر أهل الكوفة و اللَّه لقد ضربتكم بالدّرّة الّتي أعظ بها السّفهاء؛ فما أراكم تنتهون، و لقد ضربتكم بالسّياط الّتي أقيم بها الحدود؛ فما أراكم ترعوون فما بقي الّا سيفي، و انّى لأعلم الّذي يقوّمكم باذن اللَّه و لكنّى لا أحبّ أن ألي ‌تلك‌ منكم.اى مردم كوفه آيا ديده نمى‌گشاييد؟به خدا سوگند شما رابه تازیانه ای كه سفيهان رابه آن تأديب مى‌كنندزدم وشما از اعمالتان دست بر نداشتيد:شمارا به تازيانه‌اى كه گناهكاران را به آن حد مى‌زنم زدم به راه نيامديد.اكنون جز شمشيرم باقى نمانده است و من مى‌دانم كه شما را-به اذن خدا- چه کسی(زور شمشیر) به راه مى‌آورد ولى دوست ندارم كه خود در حق شما چنان كنم. الغارات جلد : 1 صفحه : 43 🔶 يا أهلَ الكُوفةِ ...و لقد عَلِمتُ أنّ الذي يُصلِحُكُم هو السَّيفُ، و ما كنتُ مُتَحَرِّيا صلاحَكُم بفَسادِ نَفسي.... من مى دانم كه آنچه شما را درست مى كند، شمشير است. ولى من بر آن نيستم تا با تباه كردن خودم، شما را اصلاح كنم. الإرشاد جلد : 1 صفحه : 281 3⃣ سوم در برخورد با مصادیق نباید دچار دوگانگی و تبعیض شد امیر بیان فرمود سِياسَةُ العَدلِ ثلاثٌ : ... و استِقصاءٌ في عَدلٍ .......(غرر الحكم : 5592) یعنی همه گیری یک قانون و سیاست و استثنا نخوردن آدمها ذیل تبصره های بیخود تا مردم احساس کنند ضعیف و قوی همه در برابر قانون یکسانند. این مورد اگر مراعات نشد مردم کماکان برخورد در جای درست راهم نمیپذیرند مردم از خود میپرسند چرا ژنهای خوب و سلبریتی جماعت آنهم در جشنواره های فجر سینما مدلینگ و شوآف را انداخته اند اما نه تنها تذکر نمیگیرند بلکه همچنان مدعو برنامه های متعددند و کماکان در سریالهای صداسیما فعالند. 🔶 نمونه برخورد حضرت امیر با فرزندشان در ماجرای قرض از بیت المال همین پیام را به حکمرانان بعدی مخابره میکند که تبعیض در برخورد ممنوع! 4⃣ چهاراینکه حکمران در برخوردها باید توجه ویژه ای به دین گریزی و اضلال مردم نسبت به ارزشها داشته باشد. گاهی باید لحاظ مصالح را کرد تا نهی از منکری موجب وهن دین و ارتداد فکری و عملی خود خاطی و مردم بیننده نشود. 🔶 لا اُقيم على رجل حداً بأرض العدو حتى يخرج منها مخافة أن تحمله الحميّة فيلحق بالعدوّ؛ در سرزمین دشمن، بر کسى حد جارى نمى کنم تا از آن بیرون رود، زیرا بیم آن مى رود که شخص مجرم بر اثر تعصب به دشمن ملحق شود. وسائل الشيعه، ج 18، ص 318، كتاب حدود، باب 10 از ابواب مقدمات حدود، ح 2. آنقدر ارتداد و اضلال برای حضرت امیر مهم است که اجرای یک حد را که حق است تاخیر می اندازد و قید میزند که نباید موجب دوری عقیدتی و عملی او از نظام اسلامی شود. همین بیان را امام خمینی درکتاب شرح جنود جهل و علم دارد که در باب امر به معروف و نهى از منکر ، یکى از مهمات ، همین رفق نمودن و مدارا کردن است .ممکن است انسان مرتکب معصیت یا تارک واجبى را با شدت و عنف بخواهد جلوگیرى کند ، کارش از معـصیت کوچـک بـه معاصى بزرگ یا به رده و کفر منتهى شود؛ در ذائقه انسان امر و نهى تلـخ و نـاگوار اسـت و غـضب و عـصبیت را تحریک میکند. البته بدین معنانیست که زمان اجرای هرحقی به بهانه دین گریزی عقب نشست وحکم خدا را زمین نهاد. ( حضرت امیرع نجاشی از یاران خود را حد زد ولو قوم او گریزان شدند و به معاویه پیوستند) بلکه سعی شود با شفاف سازی ازماجرا و برخورد با مصادیق قبح شکن وشناساندن دقیق منکر به جامعه (تا حدی که زشتی آن زبانزد شودولو عمل نشود) هرچه بیشتر دین گریزی راکمترکرد. ✅ فی الجمله هردونگرانی باید کنار هم دیده شود هم منکر اخلاقی و هم فرار عقیدتی و باظرافتی تمام جراحی شود. حکمران باید این مراحل را در نظر بگیرد قضاوت با شما آیا در مساله ژینا اینطور بود؟ 5⃣ و 6⃣ شناساندن معروف و منکر به جامعه و شفافیت در ماجرا الا در امور جنگی و امنیتی هم مهمند که به اندازه گفته شده. پیشنهادم برای مطالعه دقیق تر https://eitaa.com/m_ghanbarian/3367 علی صمیمی 1401.06.27 ☑️ @ali_samimi71
✅عکسنوشته یادداشت ژینا.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فصل دوم از سلسله جلسات ✅ کوچکهای بزرگ چکیده شب سوم 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🔶 رفتارهای ما ضریب بالایی دارند به گونه ای که مثل انداختن سنگ در حوض امواجش هم به گذشته میرسد هم حال و هم آینده. 🔶 روح اجتماعی مثل روحی که دست و پای مارا کنترل میکند، خلقها و رفتارهای افراد جامعه را جهت دهی میکند ممکن است رفتاری را تسهیل یا سخت کند. 🔶 نمونه ایثار در اربعین به ما نشان میدهد روح اجتماعی احتمالا از واژه فرهنگ بالاتر است مثل سایه ای با شعور عمل میکند. 🔶 مثَلُ المُؤمِنينَ في تَوادِّهِمْ وَ تَعاطُفِهِمْ وَ تَراحُمِهِمْ مَثَلُ الجَسدِ ؛ إذا اشتكى مِنهُ عُضوٌ تَداعى سائرُ الجَسَدِ بالسَّهَرِ و الحُمّى. این روایت همان آمیختگی رفتاری و اثرگذاری فراوان را نشان میدهد. 🔶 نتیجه رفتار کوچک نقدپذیر نبودن سی میلیون پدر و مادر در خانه از فرزندان، حاکمیت مسئولین نقدنا پذیر ، تعهد ناپذیر و بی صبر است. واداده بیگانه میشود و حاضر نیست ناملایمات را برای رسیدن به آرمانهایش تحمل کند. 🔶 بی نظمی سی میلیون پدر و مادر در خانه موجب نماز نخواندن فرزندان خواهد شد چون از رفتارهای پدر و مادر جواز بینظمی را میفهمد و به همه چیز سرایتش میدهد مثل اول خواندن نماز یا حتی انداختن پوست شکلاتش در خیابان! 🔶 حرف زدن زیاد و بدون تخصص حرف زدن سی میلیون خانواده موجب بی ارزش شدن سخن و کلام میشود و باعث دخالت هر کس و ناکسی در هر زمینه ای میشود مثل ورود طنزپرداز و سلبریتی و ...در سیاست و... امیر ع در نهج البلاغه فرمود لَا تَقُلْ مَا لَا تَعْلَمُ، بَلْ لَا تَقُلْ كُلَّ مَا تَعْلَمُ.... حتی هرآنچه میدانی هم نگو! 🔶 وَتَقُولُونَ بِأَفْوَاهِكُمْ مَا لَيْسَ لَكُمْ بِهِ عِلْمٌ وَتَحْسَبُونَهُ هَيِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِيمٌ آیه 15 نور سخن بدون علم نزد خدا بزرگ است...! رازش همین امواج اجتماعیست. ثبت نام 16هزار نفر در یک سال برای نمایندگی مجلس آنهم برای 290 کرسی! نشان ازهمین مقوله است. این اعتماد به نفس برای ورود به پستی که اصلا در تخصصت نیست یعنی حرف زدن زیاد شده و حرف بدون تخصص هم به تبع! شاید تلنبار شدن پرونده های دادگاه و قوه قضاییه بخاطر قسمهای دروغ و باز بیحرمتی کلام و قسم شده...! 🔶 وعده دادن و عمل نکردن 30 میلیون خانواده چه پالسی را به اجتماع میدهد؟ امیر ع فرمود وَعدُ الكَريمِ نَقدٌ و تَعجيلٌ ، وَعدُ اللَّئيمِ تَسويفٌ و تَعليلٌ وعده شخص بزرگوار، نقد و فورى است. وعده شخص فرومايه با سر دواندن و بهانه تراشى همراه است. امام کاظم ع حتی بالاتر فرمود عمل نکردن به وعده فرزند و نسل جدید جامعه را نسبت به خدا بد بین میکند. إِذَا وَعَدْتُمُ الصِّغَارَ فَأَوْفُوا لَهُمْ فَإِنَّهُمْ يَرَوْنَ أَنَّكُمْ أَنْتُمُ الَّذِينَ تَرْزُقُونَهُمْ وَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَيْسَ يَغْضَبُ لِشَيْ‏ءٍ كَغَضَبِهِ لِلنِّسَاءِ وَ الصِّبْيَانِ وَ بِإِدْخَالِ الْفَاكِهَةِ عَلَيْهِمْ خُصُوصاً فِي الْجُمَعِ. هرگاه به كودكان وعده داديد به آن عمل كنيد؛ زيرا آن ها فكر مى كنند، شما به آنها روزى مى دهيد . 🔶 احتمالا وعده های پوچ برخی مسئولین و جالب تر از آن رای آوردن آنها نشان از همین خلق زشت اجتماعی است. ☑️ @ali_samimi71
26.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‏🔰 صبری به پهنای جامعه...! 🔶 چقدر ضریب رفتارهای کوچک ما بزرگند؟ 🔶 صبر و انتقاد پذیری باید تحصیل شود یا خودش از آسمان می آید؟ 🔶 چگونه خلقهای اجتماعی ما در روند حکمرانی سیاسی اثر گذار است؟ ☑️ @ali_samimi71
💢 تجربه فعال ایرانی_اسلامی 🔅 تجربه پیراهن عثمان! ۱.حضرت امیر(ع) از منتقدین عثمان بود و چند نوبت هم واسطه معترضین با او شد؛ اما محاصره خانه او و کشتنش را کاری جاهلی خواند(خ۱۶۸) ۲.حزب قاسطین(معاویه)، خون عثمان را بهانه کرد. اول با شعار مطالبه خلافت و حکومت نیامد بلکه با شعار انتقام خون عثمان توسط ولیّ دم (پسرعمو) با استناد به "مَن قُتل مظلوماً فقد جعلنا لولیه سلطاناً" (۳۳اسراء)، لشکر کشید (شرح ابن ابی الحدید ج۴ص۹۳) ۳. فتنه وقتی عمیق شد که در حین اشتغال حضرت امیر(ع) به جنگ جمل، معاویه به حضرت نامه نوشت که قاتلین عثمان (به ادعای او مالک، عمار، محمد بن ابی بکر و.‌‌..) را تحویل بده! (همان تاص۱۰۲) حداکثر تنزل میکرد: "یا خودت قصاص کن"! در سپاه حضرت هم ۲۰هزارنفر گفتند در محاصره خانه عثمان حضور داشته اند! کار علی(ع) سخت شده بود که نه میتوانست عقلا و شرعا آن پاکان یا آن جمعیت را تقدیم معاویه کند و نه بخاطر ناامنی و جنگ داخلی موجود میتوانست دادگاه مقصرین واقعی ریخته شدن خون عثمان را تشکیل دهد! (ر.ک: خطبه۱۶۸) ⬅️ می بینید ماجراها مثل پیاز لایه لایه است، یک لایه حق یک لایه باطل! بسیط و یک خطی و ساده نیست که یک کنش واحد بطلبد. 🔅 تجربه فعال مردم ایران! ماجراهای ما ساده تر و سبک تر از دوران حضرت امیر(ع) شده است. بلاتشبیه بین مهسا و عثمان؛ اما پیراهن عثمان در جنگ روانی-رسانه ای امروز موجود است. کشته یا فوت معلوم نشده، کل نیروی انتظامی بلکه همه نظام مقصر خوانده شده است! گروهی خاص در خیابان دارند با آتش زدن مامور انتظامی و مسجد و زدن محجبه و... انتقام می گیرند! بعید ندانید به حکمیت های خارجی و کمیساریای حقوق بشر هم بکشانند؛ اما سودای اصلی، برگشت به خلافت و حکومت است؛ نه حتی خون خواهی مهسا و حجاب! ملت ایران از تکرار پیراهن عثمان ها یاد گرفته اول قاسطین را سرجایشان بنشاند. نظام اسلامی هم با این امنیت و استقرار (غیر قابل مقایسه با حکومت نوپای علوی)، باید یادگرفته باشد بهتر از بارهای قبل کمیسیون حقیقت یاب و دادگاه برای قصور و تقصیرهای احتمالی برگزار کند و روشها را چنانچه وعده شده اصلاح کند ان شاء الله! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۶/۳۰ ☑️ @m_ghanbarian