♨️فتوای اولیه آقای صانعی درباره ی رهبر معظم انقلاب
م🔻رحوم صانعی در سال ۱۳۶۸ و در مراسم هفتمین روز درگذشت امام خمینی (ره) در حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفته بود:
"من بهعنوان یک مسئله شرعی میگویم که تخلف از فرمان آیت الله خامنهای گناه و معصیتی است بزرگ و رد بر او، رد بر امام صادق (ع) و رد بر امام صادق (ع)، رد بر رسول الله (ص) و رد بر رسول الله (ص)، رد بر الله و موجب خروج از ولایت الله و ورودبه ولایت شیطان است".
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️آقای صانعی مدعی بود که زهرا رهنورد، مفسره است. بد نیست تا صحبتهای قدیمی شهید دیالمه درباره میرحسین موسوی و زهرا رهنورد را بشنویم
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️آقای یوسف صانعی مرجع تقلید مطلوب معاندین اسلام درگذشت.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
انالله و انا الیه راجعون
با كمال تأسف مطلع شديم بانوی فرهیخته و جهادگر، سرکار خانم دکتر طوبی کرمانی پس از سالها فعالیت و مجاهدت علمی و تبلیغی دعوت حق را لبیک گفتند. ایشان که نخستین زن فوق دکترای فلسفه در ایران و فارغالتحصیل فلسفه تطبیقی و کلام بودند، سالها در کسوت استاد دانشگاه به تربیت شاگردان مؤثر و اندیشمند پرداختند و در کنار استادی دانشگاه، عضو بعثه مقام معظم رهبری، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان، مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عضو کمیسیون بانوان و جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان بودند و به تبلیغ و ترویج معارف دینی و گفتمان انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان اهتمام ورزیدند. ولایتمداری، پایبندی و پاسداری نسبت به آرمانهای انقلاب اسلامی و اخلاقمداری از ویژگیهای بارز ایشان بود. این مصیبت را به محضر مقام معظم رهبری ،خانواده محترمشان، اساتید و فرهیختگان، جامعه زنان و مبلغین دین در عرصه ملی_منطقه ای_ بین المللی تسلیت عرض میکنیم و از خداوند متعال برای این بانوی مومنه و فاضله، آرزوی غفران و علو درجات را داریم. روحشان غرق رحمت الهی باد.
فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی
هدایت شده از بیداری طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 توضیحات کامل سید کمیل موسوی در مورد جریانات و حواشی مرتبط با حجت الاسلام #پناهیان ☝️
👈 آقای مطلبی کاشانی میخواست کل ملک را به پناهیان ببخشد، اما ایشان قبول نکردند! حتی یک واحد را هم قبول نکردند!
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
Nazari_@:
🔴نقد عالمانه بر شبهه افکنی آقای نصیری درباره حجاب
♦️آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند.
✅چند نکته در این رابطه:
🔸1.اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟
🔸2.مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور.
🔸3. آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است.
جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟
🔸4. آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند.
🔸5. گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است.
🔸6. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟
🔸7. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است.
🔸8.گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟
🔸9. می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟
📝 محسن مهدیان
هدایت شده از مجمع عالی حکمت اسلامی
انا لله و انا الیه راجعون
آیت الله ممدوحی از اساتید مبرز فلسفه و عرفان اسلامی دار فانی را وداع گفت.
ارتحال این عالم فرزانه به حوزه های علیمه، شاگردان و بیت شریفش تسلیت باد.
مجمع عالی حکمت اسلامی
@hekmateislami