eitaa logo
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
4.5هزار دنبال‌کننده
599 عکس
77 ویدیو
1.6هزار فایل
🔻کانالی برای انتشار #دروس و #دیدگاه_های استاد معظم آیت الله علیدوست(زیدعزه)، توسط شاگردان؛ 🌐 سایت استاد: http://a-alidoost.ir ✍️ ادمین: @ILIASALEHI
مشاهده در ایتا
دانلود
1_539635437.pdf
187.5K
✍️ برگ صفحات 265 و 266 فقه القضاء موضوع: شرایط قاضی - علم، اجتهاد و اعلمیت تاریخ : 99/08/03 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ برنامه تلویزیونی (فصل محمد رسول الله) 💠 شبکه چهار سیما 🔶 کارشناس : 📚 موضوع : (صل الله علیه و آله و سلم) 🔸تفاوت و در چیست؟ - فقه است. - شریعت معصوم و مِن الله است لذا در آن اختلافی نیست. - فقه از بشر و تلاش فقهاست. - از فقه به شریعت رسیدن خطاست. 🔹رابطه با چیست؟ - بین اخلاق و شریعت هیچگونه جدایی و دوگانگی وجود ندارد. 🔻 قسمت ( 13 )
99019fe.MP3
11.64M
💠 نوزدهم، سال تحصیلی 99-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: شرایط قاضی - علم، اجتهاد و اعلمیت تاریخ جلسه: 99/08/05 صفحات : 265 و 266 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
99024os.MP3
12.02M
💠 بیست و چهارم، سال تحصیلی 99-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: مصداق شناسی مرجحات تاریخ جلسه: 99/08/05 برگ صفحات 1733 و 1734 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ برنامه تلویزیونی (فصل محمد رسول الله) 💠 شبکه چهار سیما 🔶 کارشناس : 📚 موضوع : (صل الله علیه و آله و سلم) 🔸نسبت و چگونه است؟ - اخلاق باید در مورد سنجش قرار گیرد. - فقه را باید در چارچوب اخلاق تعریف کرد و لذا اخلاق مسلم را کنار می‌گذاریم. 🔹فقیه به نصوص مبین احکام و شریعت مراجعه و استنباط می‌کند اما این نصوص باید در کنار و عقل تفسیر شود. 🔸 در ممکن است روایت خاص، عام معنا شود و یا روایت عام، خاص معنا شود و یا اگر با شارع تضاد داشت کنار گذاشته شود. 🔻 قسمت ( 14 )
99020fe.MP3
12.44M
💠 بیستم، سال تحصیلی 99-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: شرایط قاضی - اعلمیت و اجتهاد/تحقیق تاریخ جلسه: 99/08/06 صفحات : 266 و 267 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
1_546479659.pdf
193K
✍️ برگ صفحات 267 و 268 فقه القضاء موضوع: شرایط قاضی - اجتهاد و اعلمیت/تحقیق تاریخ : 99/08/06 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
99025os.MP3
12.2M
💠 بیست و پنجم، سال تحصیلی 99-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: گفتگویی مجدد و نهايی از مخالفت با عامه و تقیه تاریخ جلسه: 99/08/06 برگ صفحات 1734 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
9906fs.MP3
10.16M
💠 - جلسه ششم (30) سال تحصیلی 99-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: ادامه بررسی سند عهدنامه تاریخ جلسه:99/08/07 صفحات : 48 و 49 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
1_549330936.pdf
177.9K
✍️ متن فقه سیاسی صفحات 49 و 50 موضوع: ادامه بررسی سند عهدنامه تاریخ جلسه: 99/08/07 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
99026os.MP3
12.69M
💠 بیست و ششم، سال تحصیلی 99-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: گفتگویی مجدد و نهايی از مخالفت با عامه و تقیه تاریخ جلسه: 99/08/07 برگ صفحات 1735 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
اصول 3244.pdf
195.5K
✍️ برگ صفحات 1735 و 1736 خارج اصول موضوع: گفتگویی مجدد و نهايی از مخالفت با عامه و تقیه تاریخ : 99/08/07 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ برنامه تلویزیونی (فصل محمد رسول الله) 💠 شبکه چهار سیما 🔶 کارشناس : 📚 موضوع : (صل الله علیه و آله و سلم) 🔸به دو شرط می‌توان از معصومین علیهم السلام استنباط کنیم . - سیره به خلاف روایت ندارد و باید شود. - لسان سیره را باید با و تجربه و با مقایسه موارد مشابه به دست آورد. 🔹 معصوم علیه السلام چیست ؟ - باید بررسی شود که سیره از کدام صادر شده است؟ - در کتاب به 12 شان معصوم اشاره شده و همه آن‌ها با یکدیگر یکسان نیستند. 🔻 قسمت ( 15 : آخرین قسمت)
بسم‌الله ✔️ در اندیشه آیت‌الله علیدوست 🔴بخش اول 🔹 اینگونه نیست که چنین مباحثی در دهه‌های اخیر مطرح شده باشد. بلکه هماره مورد نظر امام صادق و ائمه‌ی هدی علیهم‌السلام بوده است. 🔹 ما مدافع همگرایی هستیم ولی برخی حرکت‌های ناصحیح در تحقق این آرمان دیرینه، تقریب بین مذاهب را ناصحیح و غیر شرعی می‌سازد و این ناشی از کج سلیقگی طراحان آن حرکت هاست. 🔹 عده‌ای سعی در تنزل دادن بحث امامت از جایگاه خود_از اصل مسلّم به فروع_ را دارند. اینکه گاهی اوقات در برخی از صحبت‌ها یک کج سلیقگی‌ای دیده می‌شود این صحیح نیست. در حالیکه اصل امامت باید در جایگاه خود باشد، تفسیر شود و بین عالمان به دور از آسیب‌های تفرقه انگیز مورد گفتگو قرار گیرد. 🔹 مشترکات مذاهب اسلامی بسیار است. 🔹 گاهی افرادی که قطعا از صلاحیت علمی حتی در بین اهل تسنن هم برخوردار نیستند، می‌آیند مسائلی را مطرح می‌کنند که ضربه اساسی به همگرایی وارد می‌کند. طبعا اشکال کار به این حد ختم نشده و اشکال اساسی‌تر آنجاست که با تفوق دادن برخی شخصیت‌های مورد مناقشه_حتی از دیدگاه خودشان_ از جمله ابوهریره بر بزرگانی همچون امام و رهبری، جریان تقریب در بین مذاهب را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهند. 🔸 تقدس‌تراشی برای هر شخصیتی از جمله ابوهریره و نظیر چنین مواردی را از عوامل زیان رساننده به وحدت امت اسلامی می‌دانم. 🔹 بنابراین تنزل دادن بحث امامت از اصول به فروع و تقدس‌تراشی برای هر شخصیت ، موضوعاتی است که بحث تقریب را عملا بی نتیجه می کند. 📖 برگرفته از کتاب "حق هستی" _دفتر یکم ✍️علی خردمردی؛ @alikheradmardii
خارج فقه القضا (99-1400) - جلسه 21.mp3
7.18M
💠 بیست و یکم، سال تحصیلی 99-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: شرایط قاضی - اعلمیت و اجتهاد/تحقیق تاریخ جلسه: 99/08/10 صفحات : 267 و 268 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
تعارض ادله (99-1400) - جلسه 27.mp3
6.49M
💠 بیست و هفتم، سال تحصیلی 99-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: گفتگویی مجدد و نهايی از مخالفت با عامه و تقیه تاریخ جلسه: 99/08/10 برگ صفحات 1736 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
خارج فقه القضا (99-1400) - جلسه 22.mp3
5.96M
💠 بیست و دوم، سال تحصیلی 99-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: شرایط قاضی - اعلمیت و اجتهاد/تحقیق تاریخ جلسه: 99/08/11 صفحات : 268 و 269 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
تعارض ادله (99-1400) - جلسه 28.mp3
5.53M
💠 بیست و هشتم، سال تحصیلی 99-1400 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: گفتگویی مجدد و نهايی از مخالفت با عامه و تقیه تاریخ جلسه: 99/08/11 برگه صفحات : 3244 و 3245 یا 1736 و 1737 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
265.pdf
837.6K
✍️ برگه صفحات 269 و 270 فقه القضاء موضوع: شرایط قاضی - اجتهاد و اعلمیت/تحقیق تاریخ : 99/08/11 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
266.pdf
862.3K
✍️ برگ صفحات 1737 و 1738 خارج اصول موضوع: گفتگویی مجدد و نهايی از مخالفت با عامه و تقیه تاریخ : 99/08/11 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
ادوار اخباری گری- استاد علیدوست.mp3
7.64M
🌀 از دیدگاه استاد علیدوست 🔻بیانات استاد علیدوست در بزرگداشت جناب علامه سید دلدار علی غفران مآب محورهای اصلی: 1️⃣ دوره اول: عصر حضور: (خصوصاً دوره امام صادق و امام باقر علیهما السلام: جریان حمران ابن اعین و ...) 2️⃣ دوره دوم: نیمه اول قرن چهارم: جریان شیخ صدوق، ابن قولویه، کلینی و ... 3️⃣ دوره سوم: قرن دهم: جریان شهید ثانی، صاحب معالم، صاحب مدارک، محقق اردبیلی و.. 4️⃣ دوره چهارم: قرن یازدهم و دوازدهم: جریان میراز محمد استرآبادی و محمد امین استرآبادی، محمد تقی مجلسی، ملا عبدالله تونی، شیخ حسین کرکی، ملا محسن فیض کاشانی، ملا محمد طاهر قمی، شیخ حر عاملی، بحرانی، علامه مجلسی، شیخ سلیمان بحرانی، میرزا محمد اخباری، شیخ یوسف بحرانی و... 5️⃣ دوره پنجم: دوره معاصر. فقیهانی که اصولی حرف می زنند و اخباری فتوا می دهند... ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
🔻بیانیه حقوقی انجمن‌های علمی حوزه علمیه در محکومیت اهانت به ساحت رسول رحمت محمد مصطفی(ص) بسم الله الرحمن الرحیم َقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَّحِیمٌ. (سوره توبه- ۱۲۸) بار دیگر اهانت به پیامبر رحمت محمدمصطفی (ص) در کشور فرانسه رخ نمود و حمایت رئیس جمهوری فرانسه از این حرکت پلید به بهانه دفاع از آزادی بیان بر تاسف‌ها افزود. این اهانت و حمایت‌های سیاسی پس از آن، در حالی است که بر اساس اسناد متعدد بین‌المللی ممنوعیت اهانت به مقدسات مذهبی و مخصوصا پیامبران گرامی، به گونه‌ای مبرهن است که نمی‌توان به ادعای آزادی بیان، چشم خود را بر جریحه‌دار کردن احساسات صد‌ها میلیون مسلمان و انسان‌های آزاده بست. در اسناد حقوق بشری مانند اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاقین، آزادی از جمله آزادی بیان محدود به حدودی گردیده و به صورت مطلق آزاد اعلام نشده است. بر آزادی، مهار‌ها و محدودیت‌هایی مانند نظم عمومی، آزادی دیگران، حیثیت دیگران، اخلاق عمومی در ماده ۲۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر [۱]، ماده هشتم میثاق بین‌المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی [۲]، ماده دوادزهم میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی [۳] در چارچوب اصل حاکمیت قانون اعمال شده که نمی‌توان به راحتی به اطلاق آزادی بیان تمسک نمود. این محدودیت‌ها مخصوصاً در مورد اصل آزادی بیان هم در اسنادی مانند ماده نوزدهم میثاق حقوق مدنی و سیاسی به همراه قاعده مسئولیت پذیری مورد تصریح قرار گرفته است [۴]. محدودیت‌هایی اینچنینی حتی در ماده دهم کنوانسیون اروپایی حقوق بشر مورد تائید قرار گرفته است [۵]. احترام به ادیان و حفظ احترام باورمندان دینی و ممنوعیت نفرت افکنی دینی و مذهبی در قطعنامه‌های گوناگون مانند قطعنامه‌هایی شورای حقوق بشر پیرامون توهین به ادیان در سال ۱۹۹۹ نیز مورد تصریح قرار گرفته است؛ بنابراین افزون بر مبانی انسانی، اخلاقی و دینی، مطابق اسناد حقوق بین‌الملل نیز ممنوعیت توهین به مقدسات از اصل آزادی بیان استثنا شده است. بر این اساس نمی‌توان به بهانه آزادی بیان، اهانت به پیامبر اسلام(ص) را (که محبوب‌ترین و مقدس‌ترین پیامبران نزد مسلمانان است) روا داشت. تحریک مذهبی و نفرت‌افکنی دینی مدت‌هاست که ابزاری برای اسلام‌هراسی از سوی برخی از کشور‌های غربی شده است. بی شک مسلمانان جهان اجازه چنین موج‌آفرینی را به مدعیان غربی آزادی نخواهند داد و این تحرکات نمی‌تواند گسترش اسلام‌خواهی را در میان انسان‌های واجد وجدان پاک متوقف نماید. انجمن‌های علمی حوزه علمیه ضمن محکوم نمودن این اقدام ضد اخلاقی و غیر انسانی و بیانات نفرت‌پراکنانه رئیس جمهور فرانسه، از مجامع علمی و دینی جهان بویژه کشور‌های اروپایی و فرانسه انتظار دارد تا با توجه به ارزش‌های انسانی و نیز قواعد و اسناد حقوقی بین‌المللی، این حرکات سخیف را محکوم کرده و ضمن ناکافی و ناکارآمدن دانستن ضمانت اجرای نظام حقوق بین‌الملل در پیشگیری و مواجهه با چنین اعمال سخیف و زننده‌ای، پیگیری حقوقی و سیاسی این موضوع در مجامع بین‌المللی را خواستار شوند. انجمن‌های علمی حوزه علمیه ۱۰ آبان‌ماه - ۱۳۹۹ @alidost_fiqh * ارجاعات بیانیه و نیز ترجمه عربی و انگلیسی بیانیه را در فایل های ذیل ملاحظه بفرمائید:👇