💠 دوره فشرده «تفسیرپژوهی»
#تفسیر_فقهی
🌙 ویژه ماه مبارک رمضان
🎙 با حضور آیت الله علیدوست
🔖 گواهی شرکت در دوره از دانشگاه تهران و آکادمی بین المللی حکمت
⚠️ جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت زیر مراجعه کنید:
🌐 hikmat.academy/courses/study-of-tafsir/
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #اصول_فقه_مقارن جلسه نهم، سال تحصیلی 1398-1399 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 تاریخ جلسه : 1399/03/26
اصول فقه مقارن - جلسه 10.mp3
14.78M
💠 #اصول_فقه_مقارن جلسه دهم، سال تحصیلی 1398-1399
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
تاریخ جلسه : 1399/03/26
#استاد_علیدوست
#خارج_اصول
#اصول_فقه_مقارن
#صوت_درس
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 متن #اصول_فقه_مقارن جلسه نهم، سال تحصیلی 1398-1399 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 تاریخ جلسه : 1399/0
1_1536447870.pdf
228.7K
💠 متن #اصول_فقه_مقارن جلسه دهم، سال تحصیلی 1398-1399
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
تاریخ جلسه : 1399/03/26
#استاد_علیدوست
#خارج_اصول
#اصول_فقه_مقارن
#متن_درس
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #اصول_فقه_مقارن جلسه دهم، سال تحصیلی 1398-1399 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 تاریخ جلسه : 1399/03/26
اصول فقه مقارن - جلسه 11.mp3
13.06M
💠 #اصول_فقه_مقارن جلسه یازدهم، سال تحصیلی 1398-1399
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
تاریخ جلسه : 1399/03/26
#استاد_علیدوست
#خارج_اصول
#اصول_فقه_مقارن
#صوت_درس
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 متن #اصول_فقه_مقارن جلسه دهم، سال تحصیلی 1398-1399 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 تاریخ جلسه : 1399/0
1_1536447873.pdf
202.6K
💠 متن #اصول_فقه_مقارن جلسه یازدهم، سال تحصیلی 1398-1399
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
تاریخ جلسه : 1399/03/26
#استاد_علیدوست
#خارج_اصول
#اصول_فقه_مقارن
#متن_درس
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
🔹همگرایی حقوقی جهان اسلام
✔️آیت الله ابوالقاسم علیدوست
Islamic unity Conference
🔻سخنرانی در سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی
🌐 https://www.namasha.com/v/8a4Vi8CR
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #اصول_فقه_مقارن جلسه یازدهم، سال تحصیلی 1398-1399 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 تاریخ جلسه : 1399/03
اصول فقه مقارن - جلسه 12.mp3
18.66M
💠 #اصول_فقه_مقارن جلسه دوازدهم، سال تحصیلی 1398-1399
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
تاریخ جلسه : 1399/03/26
#استاد_علیدوست
#خارج_اصول
#اصول_فقه_مقارن
#صوت_درس
#جلسه_آخر
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 متن #اصول_فقه_مقارن جلسه یازدهم، سال تحصیلی 1398-1399 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 تاریخ جلسه : 139
1_1536447874.pdf
191.6K
💠 متن #اصول_فقه_مقارن جلسه دوازدهم، سال تحصیلی 1398-1399
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
تاریخ جلسه : 1399/03/26
#استاد_علیدوست
#خارج_اصول
#اصول_فقه_مقارن
#متن_درس
#جلسه_آخر
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
باسمه تعالی
از تاریخ 24 فروردین 1401 (چهارشنبه) صوت و متن 14 جلسه #ادله_عام_قراردادها (ادله عام قرآنی و روایی) در کانال بارگزاری میگردد.
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
♦️ مبنای رأی اکثریت، حق تعیین سرنوشت مردم به دست خود میباشد؛ در این صورت اصابت انتخاب به مصلحت، موضوعیت ندارد
✅ آیت الله ابوالقاسم علیدوست در درس خارج «فقه سیاسی» بیان کرد:
⬅️ با بررسی اندیشه نظارت و ولایت فقیه جامع شرایط در امور الهی در کنار انتخاب مردم برای اجرای امورالناس، مشکل تعیین فقیهِ ناظر و حاکم مشاهده میشود. گفته میشود باید ناظری برای رأی مردم وجود داشته باشد که خلاف اصول اساسی اسلام رأی داده نشود.
⬅️ عدهای بر این باور هستند هر فقیهی که زودتر از دیگران اقدام به نظارت کند، ناظر محسوب میشود. این نظری است که در بحث رویت هلال نیز جریان دارد. در پاسخ باید گفت موضوع حکومت را نباید با موضوع رویت هلال یکی دانست هر چند که در بحث رویت هلال نیز این نظریه مشکل ساز شده است. در اینجا بحث انتخابات پیش میآید.
⬅️ نمیتوان گفت ولی فقیه به صورت مستقیم به وسیله مردم انتخاب میشود؛ زیرا مردم فقیه شناس نیستند. از سوی دیگر به دلیل اینکه بحث نظارت بر اصول و امر دین است، مردم نمیتوانند دخالت کنند. به نظر میرسد این موضوع را باید بحث صنفی دانست و انتخابات صنفی برگذار شود.
⬅️ بازگشت تاریخچه انتخابات صنفی در کشور ما به نظام نامهای که مظفر الدین شاه در 17 شهریور صادر کرد و معروف به نظام نامه انتخابات صنفی است، میباشد. در این نظام نامه فقط به اصناف شاهزادگان، روحانیان، تجار و اشراف حق رأی داده شده بود.
⬅️ بعضی از بزگان، مبنای رأی اکثریت را وجود حق تعیین سرنوشت برای مردم، دانستهاند. همچنین آنها بر این باور میباشند، به دلیل اینکه معیار «حق تعیین سرنوشت» است، دیگر اصابت انتخاب به مصلحت موضوعیت ندارد. در مقابل برخی دیگر مانند مرحوم آقای منتظری مبنای اعتبار رأی اکثریت را این میدانند که اصابت اکثریت به واقع، بیشتر از اقلیت میباشد.
متن کامل: https://b2n.ir/z53416
————————————————————————————-—
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
ادله عام قراردادها - ادله عام قرآنی و روایی (99-1400) - جلسه 1.mp3
9.51M
💠 #ادله_عام_قرآنی_و_روایی جلسه اول، سال تحصیلی 1399-1400
💢 استاد علیدوست
💠💠💠💠💠
تاریخ جلسه : 1399/07/20
#استاد_علیدوست
#خارج_فقه
#ادله_عام_قراردادها
#ادله_عام_قرآنی_و_روایی
#صوت_درس
#جلسه_اول
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh