eitaa logo
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
4.5هزار دنبال‌کننده
591 عکس
74 ویدیو
1.5هزار فایل
🔻کانالی برای انتشار #دروس و #دیدگاه_های استاد معظم آیت الله علیدوست(زیدعزه)، توسط شاگردان؛ 🌐 سایت استاد: http://a-alidoost.ir ✍️ ادمین: @ILIASALEHI
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 پیامبر حکمت؛ ✔️ گفتاری از آیت الله علیدوست 🔻به گزارش خبرگزاری حوزه، هفته نامه افق حوزه در سومین نشست علمی با عنوان «مهمان ماه» گفت‌وگویی با آیت الله ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه، استاد خارج حوزه علمیه قم و مسئول کرسی های نظریه پردازی علوم عقلی حوزه با موضوع «پیامبر حکمت» انجام داده است که در ادامه می‌خوانید. ⏺ https://www.hawzahnews.com/news/1047805 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
🔰 نرم افزار مجموعه دروس آیت الله ابوالقاسم علیدوست 🔹 ، نرم افزار موبایلی تحت اندروید 🔻با استفاده از این نرم افزار می توانید مجموعه دروس حضرت آیت الله ابوالقاسم علیدوست را بر روی گوشی موبایل دانلود کرده و بدون نیاز به اینترنت مطالعه کنید. 🌐شما می توانید با مراجعه به لینک زیر آن را دانلود کنید:👇 http://a-alidoost.ir/persian/index/salsabeal/download ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
📣 🔔 برنامه تلویزیونی از شبکه تلویزیونی چهار 🎙 با حضور آیت الله علیدوست 🔹موضوع "اختلافات فقهی و فلسفه فقهی در نهضت مشروطه" 📺 شبکه 4 سیما 🗓 جلسه اول یکشنبه 17 مهرماه ساعت 23 شب 🗓 جلسه دوم یکشنبه 24 مهرماه ساعت 23 شب ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
اختلافات فقهی و فلسفه فقهی در نهضت مشروطه- جلسه اول.mp3
16.5M
🔈 🔔 صوت برنامه تلویزیونی 🎙 با حضور آیت الله علیدوست 🔹موضوع "اختلافات فقهی و فلسفه فقهی در نهضت مشروطه" 🗓 جلسه اول 17 مهر 1401 📺 شبکه 4 سیما ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
🔹عیادت استاد علیدوست از آیت الله العظمی نوری همدانی(دامت برکاته) 🗓 25/07/1401 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
✅ بررسی ماهیت احکام امضایی از سوی آیت‌الله علیدوست 🔹 وقتی حکمی بین عقلا امضا می‌شود ما لسان امضا را کشف می‌کنیم که به‌عنوان یک حکم ابدی امضا می‌شود، مثلاً «احل الله البیع» یا «النکاح سنتی» حکم امضایی در عقلا بوده است، اما وقتی امضا شده، به‌عنوان یک حکم شرعی بیان می‌شود. 🔹 اما گاهی حکم امضایی است، شارع امضا می‌کند، اما دلیلی ندارد به‌عنوان حکم ابدی امضا کند مثلاً الآن یک پدیده خوبی است؛ مثل برده‌داری، رفتار شارع مشخص است که به‌عنوان حکم ابدی نمی‌خواهد بیاورد و اگر زمانی مستنکر شد مثل الآن که برده به آن معنا نیست، قائل به باقی ماندن حکم نیستیم. 🔹 آیت‌الله خویی قطعاً تصریح دارد به اجرای حدود در عصر غیبت، منتها از ایشان هم سؤال بشود اگر مفسده‌ای داشته باشد چطور؟ آن جداست. برخی فقها مثل آیت‌الله خوانساری شاید نظرشان به‌طرف نفی تمایل داشته یا خود شیخ انصاری چنانکه از کتاب مکاسب ایشان استفاده می‌شود. 🔹 وقتی می‌گوییم قوانین اسلام کدام قانون اسلام؟ با یک فکر فارغ از اقتضائات زمان و مکان و مثلاً پر از تعبد که نمی‌شود گفت قانون اسلام! قانون اسلام یعنی قانونی که از منابع معتبر دینی توسط فقیهی جامع‌الشرایط که هم به پایایی فقه فکر می‌کند هم به پویایی فقه، اگر این‌طور باشد چرا نشود قانون جعل کرد؛ و جهتش هم این است: قوانینی که قرار است برای کشور وضع کرد از جنس عبادات نیست که بگوییم وجهش مشخص نیست، قوانینی است که می‌شود وجه عقلانیش را برای مردم توضیح داد. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=29512 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
✍️ متن فقه سیاسی صفحات 127 و 128 موضوع : اعتبار مرزهای جغرافیایی و ملی و مناسبت آن با دار الاسلام و
71.pdf
212.7K
✍️ متن فقه سیاسی صفحات 129 و 130 موضوع : مساله ششم؛ مشارکت سیاسی و غیر سیاسی مردم در شریعت مطهر تاریخ جلسه : 1401/07/27 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh