eitaa logo
علی خادمی
164 دنبال‌کننده
111 عکس
24 ویدیو
28 فایل
ارتباط با ما: @Ali_khademi313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اعلام برنامه
استاد حوزه: نماز امام حسین(ع) در ظهر عاشورا تجلّی اوج عبودیت است حجت‌الاسلام‌ والمسلمین خادمی گفت: این چه اعتقاد راسخی است که‌ امام حسین علیه السلام در وسط معرکه جنگ، دغدغه نماز دارند؟ انسان از این همه عبودیت تعجب می کند. به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین خادمی در مراسم عزاداری شب عاشورا در دفتر آیت الله فقیهی با بیان اینکه اصحاب سیدالشهدا علیه السلام در وسط معرکه جنگ دغدغه نماز آن هم به صورت جماعت داشتند، بیان داشت: این چه اعتقاد راسخی است که‌در وسط معرکه جنگ، دغدغه نماز دارد؟ انسان از این همه عبودیت تعجب می کند. امام حسین علیه السلام دستور داد که به دشمن پیشنهاد توقف جنگ برای نماز بدهید اما متأسفانه آن افراد ملعون قبول نکرده و به قتال و جنگ ادامه دادند. استاد حوزه در ادامه با اشاره به سؤالاتی پیرامون چرایی برگزاری نماز جماعت در میانه جنگ و در تیررس دشمنان تأکید کرد: ما امام حسین علیه السلام را امام معصوم می دانیم و این مباحث فقهی اصلا جای سؤال ندارد زیرا امام معصوم است و تصمیم درست را می گیرد. برخی می گویند که باید در پشت خیمه ها و یا دور از دسترس دشمنان نماز به جا آورده می شد اما ما اعتقاد داریم تصمیم امام، بهترین تصمیم است. وی با نقل صحنه شهادت سعید بن عبدالله حنفی اظهار داشت: این یار باوفای امام حسین علیه السلام، ۱۳ تیر را به جان خرید تا اباعبدالله علیه السلام اقامه نماز کند. ایشان یار بسیار باوفا و مؤمنی بود. نبی اکرم صلی الله علیه و آله در حدیثی فرموده است: «جَعَلَ اللّه جَلَّ ثناؤهُ قُرَّةَ عَینِی فی الصَّلاةِ، و حَبَّبَ إلَیَّ الصَّـلاةَ کما حَبَّبَ إلی الجائعِ الطَّعامَ، و إلی الظَّمآنِ الماءَ، و إنَّ الجائعَ إذا أکَلَ شَبِعَ، و إنَّ الظَمآنَ إذا شَرِبَ رَوِیَ، و أنا لا أشبَعُ مِن الصَّلاةِ» که نگاه عاشقانه ایشان را به نماز نشان می دهد. نگاه رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله مانند یک تشنه به آب است که در هیچ صورتی از این نماز سیر نمی شود. اگر نگاه ما به نماز اینگونه باشد فحشا و گناه کم می شود. خادمی در ادامه با اشاره به داستان مباهله تأکید کرد: مباهله مخصوص انبیاء نیست بلکه مؤمنین هم در طول تاریخ با مخاصمین خود به مباهله پرداختند. «یزید بن معقل» از سپاهیان عمر سعد پس از رویارویی با بریر در روز عاشورا اشعار سابق بریر در مدح حضرت علی علیه السلام را به وی یادآور شد که در شعری گفته بود معاویه و عثمان بر باطل است. بریر محکم دفاع کرد و گفت که هنوز هم علی علیه السلام را بر حق می داند. این دو قرار مباهله گذاشتند و پس از یک جنگ تن به تن یزید بن معقل کشته شد و بریر در مباهله پیروز شد. استاد حوزه در پایان با بیان اینکه مرحوم مغنیه در تفسیر خود بزرگ ترین معجزه رسول را پس از قرآن، مباهله دانسته است، گفت: پیشنهاد دهنده مباهله چهار احتمال پیش روی خود دارد: عذاب نازل نشود که در این صورت پیشنهاد دهنده بازنده است؛ عذاب بر هر دو نازل شود که باز پیشنهاددهنده بازنده است؛ عذاب بر پیشنهاد دهنده نازل شود که واضح است بازنده کیست؛ عذاب بر طرف مقابل نازل شود که در این صورت، پیشنهاد دهنده پیروز است اما نبی اکرم صلی‌الله علیه و آله چنین محاسباتی نمی کند؛ زیرا بر یقین خود استوار است و از چیزی نگرانی ندارد. کسی که ایمان را در وجود خود نهادینه کند می تواند در مشکلات، خدا را تکیه گاه خود قرار دهد. https://hawzahnews.com/xcXC4   •┈┈••✾••┈┈• آدرس کانال در ایتا و تلگرام           🌷@alikhademi110🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 اهمیت روضه‌خوانی ❖ آیت‌الله شبیری زنجانی: ● مرحوم حاج آقا رضا زنجانی می‌گفت: اخیراً من دارم با روضه‌خوان‌ها آشتی می‌کنم. روضه‌خوان‌ها به همه خانه‌ها رفته‌اند و سبب شده‌اند که دین در همه جای کشور منتشر شود و اگر آنها نباشند، در خیلی از جاها از دین خبری نخواهد بود. ● روضه‌خوان‌ها چه قصد قربت داشته باشند چه نداشته باشند، این اثر خارجی را دارد و باید از این جهت تأیید شوند. ● مرحوم حاج آقا رضا می‌گفت: بارها وقتی من به بالای شهر تهران می‌رفتم، بچه‌هایی که در حال بازی بودند، می‌گفتند: آقا روضه‌خوان آمد! آقا روضه‌خوان آمد! با این که حاج آقا رضا روضه‌خوان نبود، ولی مردم، معمّم را به عنوان روضه خوان می‌شناسند. ● در اهمیت روضه‌خوانی همین بس که رضاخان وقتی می‌خواست جلو دین را بگیرد و ایران را به سمت غرب سوق دهد، اوّل روضه‌خوانی را غدغن کرد و جلو مجالس روضه را گرفت. 📚جرعه‌ای از دریا، ج۳، ص۶۱۷. ✍پی‌نوشت: همه ما در حفظ حرمت و نگهداری از این میراث گران‌قدر، مسئولیم. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• آدرس کانال در ایتا و تلگرام           @alikhademi110
🏴روضه‌ای جانسوز و بدیع از شهید مطهری مى‏‌دانيد كه در روز عاشورا، كشتارها اغلب بعد از ظهر صورت گرفت. يعنى تا ظهر عاشورا، غالب صحابه ابا عبد اللَّه و تمام بنى هاشم و خود ابا عبد اللَّه كه بعد از همه شهيد شدند، زنده بودند. فقط در حدود سى نفر از اصحاب ابا عبد اللَّه، در يك جريان تيراندازى كه به وسيله دشمن انجام شد، قبل از ظهر به خاك افتادند و شهيد شدند. و الّا باقى افراد تا ظهر عاشورا در قيد حيات بودند. مردى از اصحاب ابا عبد اللَّه (ابوثمامه صاعدی) يك وقت متوجه شد كه الآن اول ظهر است. آمد عرض كرد: يا ابا عبد اللَّه! وقت نماز است و ما دلمان مى‏‌خواهد براى آخرين بار، نماز جماعتى با شما بخوانيم. ابا عبد اللَّه نگاهى كرد، تصديق كرد كه وقت نماز است. مى‏‌گويند اين جمله را فرمود: ذَكَرْتَ الصَّلاةَ (يا ذَكَّرْتَ الصَّلاةَ. اگر ذَكَرْتَ باشد يعنى نماز به يادت افتاد، اگر ذَكَّرْتَ باشد يعنى نماز را به ياد ما آوردى) جَعَلَكَ اللَّهُ مِنَ الْمُصَلّين نماز را ياد كردى، خدا تو را از نمازگزاران قرار بدهد. (مردى كه سر بر كف دست گذاشته است، يك چنين مجاهدى را امام دعا مى‏‌كند كه خدا تو را از نمازگزاران قرار بدهد. ببينيد نمازگزار واقعى چه مقامى دارد!) فرمود: بله نماز مى‏‌خوانيم. همانجا در ميدان جنگ نماز خواندند، نمازى كه در اصطلاح فقه اسلامى «نماز خوف» ناميده مى‏‌شود. نماز خوف مثل نماز مسافر دو ركعت است، نه چهار ركعت. يعنى انسان اگر در وطن هم باشد، بايد دو ركعت بخواند، براى اينكه مجال نيست. چون اگر همه به نماز بايستند، وضع دفاعى‏‌شان بهم مى‏‌خورد. سربازان موظف هستند در حال نماز، نيمى در مقابل دشمن بايستند و نيمى به امام جماعت اقتدا كنند. امام جماعت يك ركعت را كه خواند، صبر مى‏‌كند تا آنها ركعت ديگرشان را بخوانند. بعد آنها مى‏‌روند و پُست را از رفقاى خودشان مى‏‌گيرند، در حالى كه امام همين‏طور منتظر نشسته يا ايستاده است. سربازان ديگر مى‏‌آيند و نماز خودشان را با ركعت دوم امام مى‏‌خوانند. ابا عبد اللَّه چنين نماز خوفى خواند. ولى وضع ابا عبد اللَّه يك وضع خاصى بود زيرا چندان از دشمن دور نبودند. لهذا آن عده‏‌اى كه مى‏‌خواستند دفاع كنند نزديك ابا عبد اللَّه ايستاده بودند و دشمن بى‏‌حياى بى‏‌شرم حتى در اين لحظه هم آنها را راحت نگذاشت. در حالى كه ابا عبد اللَّه مشغول نماز بود، دشمن شروع به تيراندازى كرد، دو نوع تيراندازى؛ هم تير زبان، كه يكى فرياد زد: حسين! نماز نخوان، نماز تو فايده‏‌اى ندارد، تو بر پيشواى زمان خودت يزيد ياغى هستى، لذا نماز تو قبول نيست! و هم تيرهايى كه از كمان‌هاى معمولى‏‌شان پرتاب مى‏‌كردند. يكى دو نفر از صحابه ابا عبد اللَّه كه خودشان را براى ايشان سپر قرار داده بودند، روى خاك افتادند. يكى از آنها سعيد بن عبد اللَّه حنفى به حالى افتاد كه وقتى نماز ابا عبد اللَّه تمام شد، او هم جان داد. ابا عبد اللَّه در اين نماز تكبير گفت، ذكر گفت، سُبْحانَ اللَّه گفت، بَحَوْلِ اللَّهِ وَ قُوَّتِهِ اقومُ وَ اقْعُدُ گفت، ركوع و سجود كرد. دو سه ساعت بعد از اين نماز براى حسين عليه السلام نماز ديگرى پيش آمد، ركوع ديگرى پيش آمد، سجود ديگرى‏ پيش آمد، به شكل ديگرى ذكر گفت. اما ركوع ابا عبد اللَّه آن وقتى بود كه تيرى به سينه مقدسش وارد شد و ابا عبد اللَّه مجبور شد تير را از پشت سر بيرون بياورد. آيا مى‏‌دانيد سجود ابا عبد اللَّه به چه شكلى بود؟ سجود بر پيشانى نشد، چون ابا عبد اللَّه قهراً از روى اسب بر زمين افتاد؛ طرف راست صورتش را روى خاك‌هاى گرم كربلا گذاشت. ذكر ابا عبد اللَّه اين بود: بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ عَلى مِلَّةِ رَسولِ اللَّه. 📚مجموعه آثار شهيد مطهرى (آزادى معنوى)، ج‏23، ص532، با مقداری تغییر. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• آدرس کانال در ایتا و تلگرام           @alikhademi110
اعلام برنامه
🏴روضه‌ اصحاب امام حسین علیه‌السلام با بیان شهید مطهری عده زیادی همراه امام حسین (ع) آمدند. در ابتدا شاید هنوز بودند افرادی که خیال می‌کردند ممکن است در سخنان حسین بن علی (نسبت به کشته شدن خود و اصحابش) اندکی مبالغه در کار باشد. بین راه هم عده‌ای ملحق شدند، ولی حسین بن علی نمی‌توانست عناصر ضعیفی همراهش باشند. در مواطن مختلف سخنانی گفت که اصحابش را تصفیه کرد. افرادی که همچنان شایستگی‌ای نداشتند، (پس از خبر شهادت مسلم بن عقیل) جدا شدند، خارج شدند، غربال شدند. خالص‌ها ماندند، تمام‌عیارها باقی ماندند. افرادی باقی ماندند که حسین بن علی درباره آنها شهادت داد که: من یارانی از یاران خودم بهتر و باوفاتر سراغ ندارم. یعنی: ای اصحاب من! اگر امر دائر شود میان اصحاب بدر و شما، من شما را ترجیح می‌دهم. اگر امر دائر بشود میان اصحاب احد و شما، من شما را ترجیح می‌دهم. اگر امر دائر شود میان اصحاب صفین و شما، من شما را ترجیح می‌دهم. شما تاج سر همه شهدا هستید. در شب عاشورا، آن وقتی که اباعبدالله همه آنها را مرخص می‌کند و می‌گوید من بیعتم را برداشتم. از ناحیه دشمن به آنها اطمینان می‌دهد که کسی به شما کاری ندارد. در عین حال، اصحاب می‌گویند: آقا! ما شهادت در راه تو را انتخاب کرده‌ایم، یک جان که ارزشی ندارد، ای کاش هزار جان می‌داشتیم و همه را در راه تو فدا می‌کردیم. اول کسی که چنین سخنی را گفت، برادرش ابوالفضل العباس بود. چقدر قلب مقدس اباعبدالله شاد شد از اینکه اصحابی می‌بیند با خودش هماهنگ، همفکر، هم‌عقیده و هم‌مقصد. آن وقت اباعبدالله مطالبی را برای آنها ذکر کرد. فرمود: حالا که کار به این مرحله رسید، من وقایع فردا را اجمالا به شما بگویم: حتی یک نفر از شما هم فردا زنده باقی نخواهد ماند. اباعبدالله در روز عاشورا افتخاری به اصحاب خودش داد، پاداشی به اصحاب خودش داد که این پاداش برای همیشه در تاریخ ثبت شد. در آن لحظات آخر است. همه شهید شده‌اند. دیگر مردی جز امام سجاد (ع) که بیمار افتاده است، باقی نیست. حسین است و یک دنیا دشمن. وسط معرکه تنها ایستاده است. نگاه می‌کند، جز بدن‌های قلم‌قلم‌شده این اصحاب، کسی را نمی‌بیند. جمله‌هایی می‌گوید که معنایش این است: من زنده‌ای در روی زمین، جز این بدن‌های قلم‌قلم‌شده نمی‌بینم. شاعر گفت: مرده‌دلانند به روی زمین *** بهر چه با مرده شوم همنشین آنهایی که روی خاک افتاده‌اند، زنده‌اند. حسین بن علی در حالی که دارد استنصار می‌کند و یاری می‌خواهد، از تنها زنده‌هایی که می‌بیند کمک می‌خواهد. آن زنده‌ها چه کسانی هستند؟ همین بدن‌های قلم‌قلم‌شده. فریاد می‌کشد: «یا ابطال الصفا و یا فرسان الهیجاء»؛ ای شجاعان باصفا و باوفا، و ای مردان کارزار و ای شیران بیشه شجاعت! «قوموا عن نومتکم ایها الکرام و امنعوا عن حرم الرسول العتاة»؛ ای بزرگ‌زادگان! از این خواب سنگین بپاخیزید، حرکت کنید. مگر نمی‌دانید این افراد پست و کثیف قصد دارند به حرم پیغمبر (ص) شما حمله کنند. بخوابید، بخوابید، حق دارید، حق دارید. من می‌دانم که میان بدن‌ها و سرهای مقدس شما جدایی افتاده است. 📚مجموعه آثار شهيد مطهرى (آزادى معنوى)، ج‏23، ص۵۸۷، با مقداری تغییر. ۱. ای که به عشقت اسیر، خیل بنی‌آدمند! سوختگان غمت، با غم دل خرمند ۲. هر که غمت را خرید، عشرت عالم فروخت باخبران غمت، بی‌خبر از عالمند ۳.یوسف مصر بقاء در همه عالم تویی در طلبت مرد و زن، آمده با درهمند ۴. خاک سر کوی تو، زنده کند مرده را زان که شهیدان آن، جمله مسیحا دمند ۵. تاج سر بوالبشر، خاک شهیدان توست کاین شهدا تا ابد، فخر بنی‌آدمند فواد کرمانی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• آدرس کانال در ایتا و تلگرام           @alikhademi110
منبر- جلسات هفتگی -حجت الاسلام خادمی.mp3
9.49M
حجت الاسلام خادمی 💠دفتر مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمی نوری همدانی «مدظله العالی» 🏴 جلسات هفتگی صبح های جمعه 📆 امروز جمعه (۱۴۰۳/۵/۵)| قم https://eitaa.com/noorihamedani
اعلام برنامه
👈شش چیزی که موجب شگفتی سلمان فارسی شد 🔸امام صادق علیه‌السلام فرمود: سلمان رحمة الله علیه گفت: از شش چیز در شگفتم؛ سه چیز آن مرا می‌گریاند و سه چیز می‌خنداند؛ 🔻اما آنچه مرا می‌گریاند، عبارتند از: ◽️جدایی از دوستانم که محمد و یاران او هستند؛ ◽️ترس از قیامت؛ ◽️ایستادن در پیشگاه خدای عز‌وجل. 🔻اما سه چیزی که مرا می‌خنداند، عبارتند از: ◽️کسی که در پی دنیاست، در‌حالی‌که مرگ در پی اوست؛ ◽️غافلی که [خداوند] از او غافل نیست؛ ◽️کسی که به پُری دهان می‌خندد و نمی‌داند خداوند از او راضی است یا خشمگین. 🔹قَالَ سَلْمَانُ رَحمَةُ اللَّهِ عَلَيْهِ: عَجِبْتُ بِسِتِّ ثَلَاثٌ أَضْحَكَتْنِي وَ ثَلَاثٌ أَبْكَتْنِي، فَأَمَّا الَّتِي أَبْكَتْنِي: ۱- فَفِرَاقُ الْأَحِبَّةِ مُحَمَّدٍ وَ حِزْبِهِ، ۲- وَ هَوْلُ الْمُطَّلَعِ، ۳- وَ الْوُقُوفُ بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ. وَ أَمَّا الَّتِي أَضْحَكَتْنِي: ۴- فَطَالِبُ الدُّنْيَا وَ الْمَوْتُ يَطْلُبُهُ، ۵- وَ غَافِلٌ وَ لَيْسَ بِمَغْفُولٍ عَنْهُ، ۶- وَ ضَاحِكٌ مِلْ‏ءَ فِيهِ لَا يَدرِي أَ رَضِيَ اللَّهُ عنه أَم سَخِطَ؟! 📚خصال شیخ صدوق، ج۱، ص۳۲۶. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• آدرس کانال در ایتا و تلگرام           @alikhademi110
اعلام برنامه
الموت لاسرائیل
اعلام برنامه
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
✍️ آیت الله اعرافی: ◼️ دولت پاکستان با آمران و عاملان جنایت پاراچنار قاطعانه برخورد کند ◽️مدیر حوزه های علمیه، اقدام تروریستی گروه های تندرو و تکفیری در به شهادت رساندن و زخمی کردن عده ای از برادران مسلمان و پیروان اهل بیت(ع) در منطقه پاراچنار پاکستان را محکوم کرد. متن کامل: @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
👈امام حسين علیه السلام شأن امر به‏ معروف‏ و نهى از منكر را بالا برد ◽️عنصر امر به معروف و نهى از منكر، به نهضت حسينى ارزش داد؛ امّا حسين هم به امر به معروف و نهى از منكر ارزش داد. امر به معروف و نهى از منكر، نهضت حسينى را بالا برد؛ ولى حسين عليه‌السلام، اين اصل را به نحوى اجرا كرد كه شأن اين اصل بالا رفت؛ يك تاج افتخار به سر اصل امر به معروف و نهى از منكر نهاد. ◽️گاهى ما امر به معروف و نهى از منكر مى‏‌كنيم، ولى نه تنها به اين اصل ارزش نمى‏‌دهيم، بلكه ارزشش را پايين مى‏‌آوريم. ◽️الآن در ذهن عامه مردم، به چه مى‏‌گويند امر به معروف و نهى از منكر؟ يك مسائل جزئى. نمى‏‌گويم مسائل نادرست (بعضى از آن‌ها نادرست هم هست). ولى اين‌ها، وقتى در كلّش واقع شود، زيباست. ◽️مثلاً اگر امر به معروف و نهى از منكرِ كسى فقط اين باشد كه آقا! اين انگشتر طلا را از دستت بيرون بياور؛ اين در جاى خودش درست است، حرف درستى است؛ اما نه اينكه انسان هيچ منكرى را نبيند جز همين يكى، جز مسأله ريش. ◽️آن آمر به معروف و ناهى از منكرهايى كه در كشور سعودى هستند، آبروى امر به معروف و نهى از منكر را برده‏‌اند. فقط يك شلّاق به دست گرفته كه كسى مثلًا [كعبه يا ضريح پيغمبر را] نبوسد. اين ديگر شد نهى از منكر! ◽️ولى حسين را ببينيد! امر به معروف و نهى از منكر، كار او بود از بيخ و بن. به تمام معروف‌هاى اسلام نظر داشت و فهرست مى‏‌داد؛ و نيز به تمام منكرهاى جهان اسلام. مى‏‌گفت: اولين و بزرگترين منكر جهان اسلام، خود يزيد است‏! 📚مجموعه آثار شهید مطهری، ج۱۷، ص۱۵۵، (حماسه حسینی). •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• آدرس کانال در ایتا و تلگرام           @alikhademi110
بسم الله الرحمن الرحیم 🏴مقتل حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها🏴 محدث قمی در نفس المهموم، ص415، از عمادالدین طبری (از علمای قرن 7) در کامل بهائی، ج2، ص178: 🛑إنّ نساء أهل بيت النبوة أخفَينَ على الأطفال شهادةَ آبائهم و يقلن لهم: «إن آباءكم قد سافروا إلى كذا و كذا». و كان الحال على ذلك المنوال حتى أمر يزيد بأن يدخلن دارَه. و كان للحسين عليه‌السلام بنت صغيرة لها أربع سنين، قامت ليلة من منامها و قالت: «أين أبي الحسين (عليه‌السلام)، فإني رأيتُه الساعة في المنام مضطرباً شديداً». فلمّا سَمِعنَ النسوةُ ذلك، بَكينَ و بكى معهنّ سائرُ الأطفال، و ارتفع العويل، فانتبه يزيد من نومه و قال: ما الخبر؟ ففحصوا عن الواقعة و قصّوها عليه. فأمر بأن يذهبوا برأس أبيها إليها. فجاؤوا بالرأس الشريف إليها مُغطّىً بِمنديل، فوُضِع بين يديها و كُشِف الغطاءُ عنه، فقالت: ما هذا الرأس‌؟ قالوا: إنه رأسُ أبيك. ففزعت الصِّبيةُ و صاحت، فرفعته من الطست حاضنة له، و هي تقول: ـ يا أبتاه من ذا الذي خضبك بدمائك؛ ـ يا أبتاه من ذا الذي قطع وريديك؛ ـ يا أبتاه من ذا الذي أيتمني على صغر سني؛ ـ يا أبتاه من بقي بعدك نرجوه؛ ـ يا أبتاه من لليتيمة حتى تكبر. و ذكر لها من هذه الكلمات، ثمّ إنّها وضعت فمَها على فمه الشريف و بكت بكاءاً شديداً حتى غُشي عليها. فلمّا حرّكوها، فإذا هي قد فارقت روحُها الدنيا. فلمّا رأى أهلُ البيت ما جرى عليها، أعلوا بالبكاء و استجدوا العزاء. 🛑ترجمه: اهل بيت نبوت، شهادت پدران را از كودكان پنهان مى‏‌داشتند و به آنها مى‏‌گفتند: «پدر شما سفر كرده است». تا اینکه يزيد آنها را به کاخ خود برد. دختر چهار ساله حسين (ع) شبى از خواب برخاست و گفت: «پدرم به كجا رفت؟ اكنون او را در خواب ديدم كه نگران و پريشان بود». زنان از شنيدن اين سخن گريان شدند و كودكان ديگر هم به گريه افتادند و شيون بلند شد. يزيد از خواب بيدار شد و گفت: چه خبر است؟ از واقعه تحقيق كردند و به او خبر دادند. آن لعين دستور داد سر پدر را براى او ببرند. سر مطهر را درحالی‌که دستمال روى آن انداخته بودند، جلوى آن كودك نهادند؛ همین که پرده از روی آن برداشته شد، پرسید: اين چيست؟ گفتند: سر پدرت. كودك هراسان شد و صيحه كشيد و آن را از ميان طشت برداشت و به سينه گرفت و مى‏‌گفت: ـ پدر جان! چه كسى تو را با خونت خضاب كرده است؟ ـ چه كسى رگ‌هاى گردنت را بريده؟ ـ چه كسى مرا به اين كودكى يتيم كرده؟ ـ پدر جان، بعد از تو به چه كسى اميدوار باشيم؟ ـ پدر جان، چه كسى يتيم را نگهدارى كند تا بزرگ شود؟ ۱. پدر! چو مادر پهلو‌شکسته‌ات زهرا ببين به صورت و بازوی خود نشان دارم ۲. برای آنکه نبيند رخ مرا نيلی ز عمه‌ام به خدا، روی خود نهان دارم ۳. از آن شبی که فتادم ز ناقه روی زمين اگر که گوش دهی، بر تو داستان دارم ۴. به روی خار مغيلان ز بس دويدم من هنوز آبله در پا از آن زمان دارم و از اين سخنان با او گفت، تا آنكه لب بر لب پدر نهاد و آنقدر گريه کرد تا از هوش رفت. وقتی او را تکان دادند، روحش پرواز كرده بود. اهل بيت از ماجراى او بلندبلند گريه می‌کردند و عزا و ماتم آنان دوباره شروع شد. رموز عشق بر عالم نشان داد لبش را بر لبش بنهاد و جان داد •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• آدرس کانال در ایتا و تلگرام           @alikhademi110
اعلام برنامه
اعلام برنامه
اعلام برنامه
🏴 شهادت مظلومانه دومین اختر آسمان ولایت و امامت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) را خدمت امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) و شیعیان ایشان تعظیم و تسلیت عرض می‌کنیم. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• آدرس کانال در ایتا و تلگرام           @alikhademi110
محمد بن یوسف زرندی حنفی، از دانشمندان اهل سنت در قرن ۸، در کتاب نظم درر السمطین، ص۲۵۴ می‌نویسد: مردی نامه‌ای به دست امام حسن (ع) داد که در آن حاجت خود را نوشته بود. امام (ع) بدون آنکه نامه را بخواند، به او فرمود: «حاجتُک مَقضِیّة؛ حاجتت رواست»! شخصی از اطرافیان عرض کرد: ای فرزند رسول‌خدا ! خوب بود نامه‌اش را می‌خواندی و می‌دیدی حاجتش چیست، آنگاه بر طبق حاجتش پاسخ می‌دادی؟ امام (ع) پاسخی عجیب و خواندنی داد و فرمود: «اخشی ان یسئلنی الله عن ذل مقامه حتی اقرء رقعته؛  بیم آن را دارم که خدای تعالی، به همین مقدار که من نامه‌اش را می‌خوانم، به خاطر خواری و خجالت کشیدن این فرد، مرا مورد مواخذه قرار دهد!). •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• آدرس کانال در ایتا و تلگرام           @alikhademi110
حجت الاسلام خادمی- شب7 صفر- 21 مرداد 1403.mp3
8.06M
🔊فایل صوتی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی خادمی ◀️موضوع: مشترکات امام حسن و امام حسین علیهما السلام جلسه اول 🕘زمان: ۳۳ دقیقه 📆یکشنبه، ۶ صفر 🕌تهران، مسجد غدیر خم آدرس کانال در ایتا و تلگرام 🌷 @alikhademi110 🌷
👈بخشی از هشدارهای حاج شیخ عباس قمی قدس‌سره به گروهی از اهل منبر و مرثیه: ◽️...در حديثى، حال اينگونه مردم بيان شده كه گفته‏‌اند: "يطلبون الدّنيا باعمال الآخرة؛ یعنى با كار آخرتى، دنيا را مى‏‌جويند". ◽️و اين حركات، موجب محرومى از ثواب‏‌هاى عظيمه خواهد شد. و شيطان را عداوت تمامى به انواع انسان است؛ پس هر عملى كه نفعش بيشتر باشد، توجّه شيطان به افساد آن عمل زياده خواهد شد؛ مانند توسّل به حضرت سيّد الشّهداء عليه السّلام؛ كه به حسب ضرورت دين و اخبار ائمّه طاهرين عليهم السّلام، موجب رستگارى و نجات دنيا و آخرت است. ◽️و هر عمل كه موجب فوايد دنيويّه شود، نااهلان توجّهى تامّ و هجومى عامّ در آن عمل خواهند نمود؛ مانند ذكر مصائب كه يكى از وسايل معتبره معاش شده و جهت عبادت، كمتر ملحوظ شود؛ تا رفته‌رفته كار به جايى رسيده كه در مجامع علماى مذهب، اكاذيب صريحه ذكر مى‏‌شود و نهى از اين منكر ميسّر نيست. ◽️و جمله‏‌اى از ذاكرين مصائب، باكی از اختراع وقايع مُبكيه (داستان‌های گریه‌آور) ندارند. ◽️بسا باشد كه اختراع سخنى كند و خود را مشمول حديث: "من ابكى فله الجنّة؛ هر کس بگریاند، برایش بهشت است" مى‏‌داند و در طول زمان، همان حرف دروغ، شيوعى در تأليفات جديده پيدا كند و هرگاه محدّث مطلع امين، منع از آن اكاذيب نمايد، (آن شخص روضه‌خوان) نسبت به كتابى مطبوع (ولی ضعیف) يا به كلامى مسموع دهد، يا تمسّك به قاعده تسامح در ادلّه سنن نمايد، و دست‌آويز نقل‏‌هاى ضعيفه قرار دهد،...مانند جمله‏‌اى از وقايع معروفه كه در كتب جديده مضبوط و نزد اهل علم و حديث، عين و اثرى از آن وقايع نيست! 📚منتهی الآمال، ج۲، ص۱۰۷۶. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• آدرس کانال در ایتا و تلگرام           @alikhademi110