eitaa logo
علی خضریان | Ali Khezrian
2.2هزار دنبال‌کننده
552 عکس
277 ویدیو
0 فایل
فعال سیاسی و رسانه‌ای/ نماینده مردم عزیز ایران از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دوره‌های یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی 🌐 khezrian.ireitaa.com/alikhezrian
مشاهده در ایتا
دانلود
💢چگونگی مشارکت مردم در تولید و اقتصاد (بخش اول) پیش از ورود محتوایی به شعار سال جدید که از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است؛ ضروری است تا از آنجایی که شعار سال به نوعی جهت‌گیری و مسیر دستگاه‌های مسئول برای سیاست‌گذاری اصلی کشور را در سال پیش‌رو مشخص می‌کند، پیرامون ادراکی که از سیاست‌گذاری وجود دارد، به اشتراک نظر برسیم. به کلام دیگر سیاست‌گذاری به چه معناست؟ وقتی در قلمرو حکمرانی می‌اندیشیم، با سه ساحت متفاوت و متمایز روبرو هستیم که این سه ساحت منطق متفاوتی دارند. یعنی نحوه مواجهه این سه ساحت با مسائل و موضوعات با هم تمایز دارد. ساحت اول، سطح هنجاری است که آرمان‌ها، مطلوب‌ها و غایات در این سطح تعریف می‌شوند. ساحت دوم، سطح توصیفی است که در این سطح وضع موجود و هست‌ها را توصیف و تحلیل می‌کنیم. ساحت سوم، سطح سیاست‌گذاری است که در سیاست‌گذاری عمده هدف سیاست‌گذار این است که وضع موجود را متکی به هنجارها و فهم واقعیت‌ها، به سطح هنجاری یا آرمانی نزدیک کنیم، یعنی سیاست‌گذاری درباره این است که بتوانیم تقربی از وضع موجود به وضع مطلوب ایجاد کنیم. بر مبنای آنچه گفته شد، باید ببینیم نسبت به شعار سال در کجا ایستادیم؟ و زمانی که قرار است بر اساس آن سیاست‌گذاری شود، در حقیقت می‌بایست سازوکارهای چگونگی تقرب وضع موجود به وضع مطلوب تعیین شود. ✅ @alikhezrian
💢چگونگی مشارکت مردم در تولید و اقتصاد (بخش دوم) اگر یک سیاست‌گذاری می‌خواهد موفق باشد، می‌بایست در چهار سطح گام بردارد. در سطح اول باید سازمان‌ هنجاری‌اش مشخص و معین باشد، که در بالاترین سطح، به تئوری نظریه حکمرانی پرداخته می‌شود. وقتی در تئوری حکمرانی یا نظریه حکمرانی چالش وجود داشته باشد و سیاست‌گذاری در خلأ تئوریک اتفاق بیفتد، پیشاپیش باید مطمئن باشیم این سیاست‌گذاری به نتیجه نخواهد رسید. سطح دوم که در سیاست‌گذاری مهم است و می‌بایست در آن جهت گام برداشته شود، سطح نهادی است. به این معنا که آن نهادهایی که در سطح تئوریک وظیفه‌ای بر دوش آن قرار می‌گیرد، ضروری است تا در سطح نهادی تعیین تکلیف شوند و مشخص شود وظایف آن توسط کدام نهاد قرار است اجرایی شود. به طور مثال اگر در سطح تئوریک می‌پذیریم که مردم‌سالاری قاعده حکمرانی می‌باشد، در امر سیاسی این نظام، نهادی به نام حزب وجود دارد که به‌طور کاملاً اختصاصی وظیفه‌ آن تنظیم امر سیاسی در حوزه عمومی است؛ وظیفه‌ای که هیچ نهاد دیگر عهده‌دار آن نیست. حال اگر مشارکت مردم در امر اقتصادی در چنین ساختاری دارای اهمیت است، کدام نهاد عهده‌دار مشارکت مردم در اقتصاد است؟ سؤالی که عدم پاسخ به آن باعث خواهد شد تا در موضوع سیاست‌گذاری برای ایجاد مشارکت مردم در امر اقتصاد دچار خلأ نهادی شویم. و در چنین شرایطی عمدتاً سیاست‌گذاری توسط نهادهای بالادستی صورت می‌پذیرد و معمولا فرصت ظهور و بروز مردم و طرح سیاست‌های آلترناتیو فراهم نمی‌شود. ضمن اینکه حتی اگر هم سیاست‌ها ناکام باشند، به دلایل متعدد از جمله منافع سیاست‌گذاران و مجریان، معمولاً استمرار پیدا می‌کنند. سطح سوم سیاست‌گذاری به امر اجتماعی مربوط می‌شود. به این معنا که ضروری است مشخص شود، سیاست‌گذاری تا چه میزان در نسبت با شرایط اجتماعی و مناسبات آن قرار دارد و مورد مطالبه اجتماعی قرار می‌گیرد؟ از این منظر تعیین شعار سال از سوی رهبری انقلاب را می‌توان سیاستی گفتمانی دانست که ضمن اینکه آحاد جامعه را نسبت به اولویت‌های اصلی کشور هوشیار می‌کند، ظرفیت اجتماعی را نیز برای ایجاد یک مطالبه ملی از مسئولان کشور متمرکز می‌کند. و سطح چهارم نیز برمی‌گردد به توانایی اجرایی و عملی نهادها و کارگزاران در اجرایی کردن سیاست‌های تعیین شده که خود بحث مفصلی را می‌طلبد. ✅ @alikhezrian
💢چگونگی مشارکت مردم در تولید و اقتصاد (بخش سوم) پیرامون جهش تولید با مشارکت مردم که از یک منظر می‌توان از آن تحت عنوان مردمی کردن اقتصاد نیز یاد کرد؛ به عنوان یکی از اصول انقلاب اسلامی، سیاست‌گذاری‌های مختلفی صورت پذیرفته است. اما ارزیابی نتایج حاصله حاکی از عدم تحقق مطلوب آن در سال‌های گذشته است. و به نظر می‌رسد همانطور که در مقدمه بحث نیز به آن اشاره شد، نظام جمهوری اسلامی در عرصه سیاسی تا حدود قابل توجهی توانسته بر مبنای الگوی مردم‌سالاری دینی، نهادسازی کرده و امر اجتماعی را فعال کند، اما در عرصه اقتصادی حتی نتوانسته خلأ تئوریک موجود را برطرف نماید. این در حالیست که عرصه اقتصاد یکی از اولویت‌دارترین عرصه‌هاست. و نقش مردم در اقتصاد و تولید را از دو جهت می‌توان بررسی کرد. نخست اینکه بدون شک یکی از اهداف دشمن از جنگ تمام عیار اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران، فشار بر مردم و بنابراین جدا کردن مردم از نظام است. و مهمترین خطری که انقلاب را تهدید می‌کند، ناامیدی مردم است. از جهت دوم نیز می‌توان به این نکته اشاره کرد که یکی از مشکلات مهم و ساختاری اقتصاد ایران، دولتی بودن حاد آن است. از نتایج مستقیم این امر می‌توان به پایین بودن میزان رشد اقتصادی، کاهش بهره‌وری عوامل تولید، طولانی شدن زمان سرمایه‌گذاری‌ها، افزایش فساد اداری، ناعادلانه شدن توزیع درآمد، ایجاد رانت‌های اقتصادی و... اشاره کرد. البته باید تأکید کرد که حرکت به سمت مردم‌بنیاد شدن اقتصاد، به معنای بی‌مسئولیتی دولت نیست. بلکه دولت هم مسئولیت برنامه‌ریزی، زمینه‌سازی، ظرفیت‌سازی، هدایت، کمک و نظارت را دارد. ✅ @alikhezrian
💢چگونگی مشارکت مردم در تولید و اقتصاد (بخش چهارم) باید دقت شود که ایجاد ظرفیت برای مشارکت مردم در تولید و اقتصاد، دچار آسیب‌هایی همچون نادیده گرفتن عدالت اجتماعی و به تبع آن ایجاد سودهای کلان و بادآورده برای بخشی از جامعه شود و عده‌ای در این میان از مواهب آن محروم بمانند. و ضروری است جهت تحقق مشارکت مردم در جهش تولید به چهار نکته اساسی توجه داشت: نکته اول اینکه مشارکت مردم در تولید نیازمند الگویی عملیاتی، قابل فهم و اعتماد بخش می‌باشد و نباید در این امر انتظار ایثارگری آحاد اجتماعی و عدم توجه جامعه به اصل سود را داشت. نکته دوم اینکه ارایه هر راهکاری باید در چارچوب آموزه‌های اسلامی باشد و از الگوبرداری‌های غیر دینی به شدت اجتناب شود. این مهم ضرورت دارد در سطح حوزه و دانشگاه مورد توجه و موجب تولید راهکارهای بومی شود. نکته سوم اینکه هر الگوی ارایه شده باید دو ویژگی افزایش ثروت ملی و توزیع عادلانه و رفع محرومیت اجتماعی را دارا باشد. به بیان دیگر می‌توان با جرأت بیان کرد هر روش و نسخه اقتصادی که بتواند این دو پایه را تأمین کند، معتبر است و نسخه‌های غیر آن فاقد اعتبار پیاده‌سازی در جامعه اسلامی می‌باشد. در نهایت نکته چهارم اینکه پیش از دعوت مردم به مشارکت در امر تولید، باید ساخت و بنای اقتصادی به گونه‌ای باشد که بتوان از مشارکت مردم استفاده کرد. نظام اقتصادی دارای یک ساخت حقوقی و یک ساخت حقیقی است. در مورد ساخت حقوقی، بیشترین بخشی که موجب تحقق مشارکت مردم در تولید و اقتصاد می‌شود، بخش تعاون است؛ اما ساخت حقوقی بدون ساخت حقیقی مناسب، کارآمد نیست. به عنوان نمونه اگر به لحاظ ساختاری، بخش تعاون به طور مناسب سامان یافته باشد ولی روح تعاون و همکاری در آن بخش نهادینه نشده باشد، نتایجی که از بخش اقتصاد انتظار می‌رود، محقق نخواهد شد. بنابراین ساخت حقوقی نظام اقتصادی باید طوری سامان یابد که عوامل ایجاد و استمرار امور سازنده ساخت حقیقی نظام اقتصادی را نیز در خود نهادینه کند. ✅ @alikhezrian
🔰علی خضریان در مصاحبه اخیر خود مطرح کرد؛ 🔺️از استیضاح وزیر آموزش و پرورش منصرف نشده‌ام/ آموزش و پرورش درگیر کارهای شکلی و روزمره است 🔸️منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم ادامه داد: گزارش‌های عملکرد وزارت آموزش و پرورش عموماً کارهای روزمره و جاری است و یک برنامه کامل و جامع برای اجرای سند تحول بنیادین و زیرنظام‌های آن و حل مشکلات متعدد آموزش و پرورش از نیروی انسانی تا برنامه درسی و کمبود مدرسه، دیده نمی‌شود. https://iusnews.ir/fa/news-details/499882/8 🆔 @iusnews 🌐 iusnews.ir 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/3975020545C3ba8a1068b
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢آفرینش اجتماعی جامعه ایرانی تجمع بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی ضمن جلوه‌گری در پایتخت ، بار دیگر ظرفیت‌های بزرگ جامعه ایرانی را نمایان کرد و نشان داد چگونه تنها با فراخوان یک برنامه تلویزیونی، جامعه ایران دست به بزرگی از دین‌داری، انسجام، همدلی و نشاط می‌زند. همچنین از آنجایی که در جهان جدید بخش مهمی از تلقیات اجتماعی را رسانه می­‌سازد و صورت بندی می­‌کند. دشمنان با هجوم رسانه‌ای تلاش دارند تا با غلبه سوژگی و جزمیت در بازتاب، اجازه ظهور جامعه، آنچنان که هست را ندهند. لذا مسأله بازنمایی جامعه ایرانی در تلویزیون اهمیت مضاعف پیدا می‌کند. ضمن اینکه اجتماع بزرگ مردمی در چارچوب سازوکار مردم گرایانه گفتمان انقلاب اسلامی توانست ظرفیت جدیدی برای اداره جامعه در عرصه فرهنگی را تولید کند. ظرفیتی که شرکت‌کنندگان و تماشاگران میلیونی آن در سراسر کشور، بار دیگر به خودآگاهی دینداری جامعه از پس هجمه‌های دشمن برسند. ✅ @alikhezrian
💢درک توأمان معنویت و عدالت در لیالی قدر تلاقی با نام مبارک علیه السلام یادآور اهمیت حفظ و ارتقای توأمان معنویت و عدالت‌خواهی است. دو ارزشی که از عوامل بقا و اجزای هویت‌بخش جامعه اسلامی است؛ و پایبندی و تلاش برای اقامه این ارزش‌های اصلی و اساسی، جزو اولویت‌های حیاتی همه نیروهای انقلاب است. البته صحبت از به معنای نادیده گرفتن نعمت حاکمیت دینی نیست، بلکه به این معنا می‌باشد که برای تداوم این نعمت الهی تکالیفی برعهده نیروهای انقلاب است؛ چرا که برای امری فراتر از اینها یعنی تحقق یافتن و زنده کردن حقیقت "کَلِمَةُ اللَّهِ هِیَ الْعُلْیَا" است. باید توجه داشت و عدالتی که همراه با و توجه به آفاق معنوی عالم نباشد، به ریاکاری، دروغ، انحراف و ظاهرسازی تبدیل خواهد شد و به بیانی می‌توان گفت در نظام فکری جریان انقلابی معنویت و عدالت در هم تنیده شده است. در حکومت امیرالمومنین(ع) که نماد عدل مطلق بود، چند استاندار و مسئول امور مالی، اجرایی و قضایی که برخی از آنها از نزدیکان (ع) بودند نیز به خاطر دزدی از بیت‌المال، سوءاستفاده از قدرت و فساد نامشان در نهج البلاغه آمده است و حضرت از این کارگزاران شکایت داشتند. افرادی همچون زیاد بن ابیه، منذِر بن جارود، نُعْمان بن عجْلاٰن، یزید بن حُجٖیّه، مَصْقلة بن هُبَیره، قَعْقاع بن شور از جمله کارگزارانی بودند که به جهت حیف و میل بیت‌المال، تصرفات ناروا به نفع خود و یا بذل و بخشش اموال عمومی مورد نکوهش امیراامؤمنین(ع) قرار گرفتند. افرادی که از آنها یاد شد، در حکومت اسلامی دارای خدمات و سوابق خوبی نیز بودند، اما رفته رفته فاسد شدند؛ لذا از نکات مهم در مبارزه با فساد، عدم گرفتار شدن در و یا افتادن در به دلیل مقهور شدن در فضای رسانه‌ای دشمن که اقدام به بزرگنمایی می‌کند، است. ✅ @alikhezrian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢جمهوری اسلامی و باور قلبی به مردم ایجاد یک نظم سیاسی جدید بر مبنای در زمانی مطرح شد که با هژمونی (ره) حتی اگر به شعار حکومت اسلامی نیز تبدیل می‌شد، بعید بود با مخالفت اجتماعی مواجه شود. و به طبع اگر نظام نوپای پس از انقلاب اسلامی، حکومت اسلامی می‌شد، اختیارات سیاسی مردم نیز محدود می‌شد. این مسأله از این لحاظ اهمیت دارد که بدانیم طرح در ایران از سوی امام(ره) بدون هرگونه فشاری و بر مبنای باور و اعتقاد قلبی ایشان به بوده است. و چنین نگاهی به مردم و مردم‌سالاری دینی، تکلیف نقش و جایگاه مردم را در نظام اسلامی و بر مبنای مشخص کرده است. ضمن اینکه ‏بر مبنای دیدگاه امام(ره)، مردم‌سالاری دینی به دلیل اینکه بر مبنای قانون الهی است، از دموکراسی‌های غربی مردمی‌تر است. چرا که در مردم‌سالاری دینی به دلیل اینکه منبع قانون الهی سمت و سویی برای نفع فردی و یا گروهی در نظر نگرفته، اراده حاکمان و اکثریت نمی‌تواند حقوق اقلیت را نادیده بگیرد. ✅ @alikhezrian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢سیلی ایران به اسرائیل قطعی است در برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه ایران به اسرائیل در زمان و مکانی که جمهوری اسلامی و فرماندهان مقاومت آن را تعیین می‌کنند، قطعی است. موضوع دست برتر و ترس سایه افکنده بر اردوگاه صهیونیست‌ها، تشریح شد. ✅ @alikhezrian
🔰خضریان ضمن گرامیداشت روز قدس؛ 🔺️رژیم صهیونیستی عقل حکمرانی خود را کامل از دست داده است/ حضور مردم و ملت‌های آزاده جهان در روز قدس نابودی رژیم صهیونیستی را تسریع می‌کند 🔸️این نماینده مجلس با اشاره به جنایات اخیر و واضح رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: امروز کودکان، زنان و مردان بی‌دفاع غزه، فضایی را فراهم کردند که کمتر کسی در جهان حاضر و در عصر ارتباطات می‌تواند ادعا کند حق را از باطل تشخیص نداده و از مظلومیتی که برای ملت مسلمان ما در غزه اتفاق می‌افتد و جنایاتی برای آن رقم خورده است، خبر ندارد. https://iusnews.ir/fa/news-details/500521/8 🆔 @iusnews 🌐 iusnews.ir 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/3975020545C3ba8a1068b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢ناکارآمدی داخلی مکمل تحریم خارجی در برنامه تلویزیونی با اشاره به تاب آوری اقتصادی ایران طی یک دهه گذشته و در دوران تحریم‌هایی که به اذعان خود غربی‌ها کمرشکن و فلج کننده بوده است، نسبت به برخی ناکارآمدی‌های داخلی از جمله گره زدن همه چیز کشور به مذاکرات و همچنین عدم کنترل نوسانات نرخ ارز انتقاد شد. ✅ @alikhezrian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢دو پیام مهم موضع‌گیری سریع آمریکا در برنامه تلویزیونی با اشاره به روند تغییر معادلات منطقه‌ای به نفع که با عملیات سرعت پیدا کرده است؛ دو پیام مهم موضع‌گیری سریع آمریکا درباره عملیات دمشق که حکایت از واقعیت افول آمریکا و پذیرش اقتدار جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، تشریح شد. ✅ @alikhezrian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢گلایه از کشورهای اسلامی همراه با اسرائیل در برنامه تلویزیونی با اشاره به مفتضح شدن اسرائیل در اثر عملیات هفتم اکتبر و همچنین آسیب دیدن اقتصادی این رژیم در طول شش ماه گذشته بر اثر هزینه‌های جنگ و همچنین تقویت ، نسبت به عدم اهتمام برخی دولت‌های اسلامی در تکمیل حلقه محاصره اقتصادی انتقاد شد. ✅ @alikhezrian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢نقش غیرقابل حذف فناوری هسته‌ای موضوع برخلاف تصور غیرتخصصی عده‌ای که صرفاً به عنوان کارت بازی مذاکره به آن نگاه می‌کنند و به همین جهت حاضر هستند برای رسیدن به مقاصد سیاسی، آن را قربانی کنند؛ نقش اصولی و غیرقابل حذف در کشور داشته و ان‌شاءالله خواهد داشت. با تصویب یک فضای امن و با اطمینان برای دانشمندان ایرانی ایجاد کرد تا به دور از تکانه‌های خارجی و نگاه‌های نامحرم، به انجام کارهای علمی خود برای توسعه این فناوری بپردازند. توسعه‌ای که در سال‌های اخیر به برکت خون به دست آمده است. همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای و در ادامه نظارت بر حسن اجرای قانون اقدام راهبردی، موضوع پیگیری اجرای کامل ماده ۵ این قانون در جهت طراحی و عملیاتی کردن راکتور IR-40 با هدف تولید رادیو ایزوتوپ بیمارستانی، در دستور کار مجلس قرار گرفت. ✅ @alikhezrian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢پارادایم مسلط جامعه ایران حضور گسترده مردم در نماز ، برای چندمین بار پارادایم مسلط و غیرقابل چشم‌پوشی جامعه را آشکار ساخت. و در جایگاه یک رسانه، توانست واقعیت وجودی خود را آنچنانی که هست پدیدار کند. و نشان دهد امکان فعال کردن شکاف اجتماعی حول اعتقادات مذهبی، همچنان مفروض خطایی است. ✅ @alikhezrian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُمْ ۚ وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ رَمَىٰ ۚ وَلِيُبْلِيَ الْمُؤْمِنِينَ مِنْهُ بَلَاءً حَسَنًا ۚ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ﴿١٧﴾ ذَٰلِكُمْ وَأَنَّ اللَّهَ مُوهِنُ كَيْدِ الْكَافِرِينَ ﴿١٨﴾ [به کشتن دشمنان بر خود مبالید] شما آنان را نکشتید، بلکه خدا آنان را کشت. [ای پیامبر!] هنگامی که به سوی دشمنان تیر پرتاب کردی، تو پرتاب نکردی، بلکه خدا پرتاب کرد [تا آنان را هلاک کند] و مؤمنان را از سوی خود به آزمایشی نیکو بیازماید؛ زیرا خدا شنوا و داناست. [سرنوشت مؤمنان و کافران از] این [قرار است که دیدید]، و قطعاً خدا سست کننده نیرنگ کافران است. (سوره انفال آیات ۱۷ و ۱۸) ✅ @alikhezrian
💢آموزش و پرورش روزمره و بدون تحول در نامه‌ای خطاب به وزیر با اشاره به گزارش جناب در خصوص پاسخ به بندهای مجلس، با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش به شدت درگیر امور روزمره شده است؛ تأکید شد: هیچ نقطه تحول و امید بخشی در برنامه‌های پرورشی دیده نمی‌شود. ضمن اینکه آموزش و پرورش شاخص و سازوکاری برای سنجش اثربخشی برنامه‌های خود ندارد و در نتیجه تصمیماتی مقرر و برای اجرای آن‌ها هزینه پرداخت می‌شود که انگار در خروجی رویه آموزش و پرورش هیچ تأثیری ندارد و یا تنها به بخش کوچکی از جامعه آموزش و پرورش بهره می‌رساند. در مجموع به نظر می‌رسد هیچ برنامه جامع و مشخصی برای اجرای در آموزش و پرورش وجود ندارد و تنها تلاش آن است که کارهای روزمره و جاری آموزش و پرورش ذیل سند تحول گنجانده شود. در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز به نظر می‌رسد در مجموع آموزش و پرورش فاقد برنامه‌ای مشخص برای بازنگری اساسی در محتوای کتاب‌های درسی و حذف محتواهای زائد است و صرفاً تلاش است با گنجاندن مطالبی یا اصلاح مواردی، مسئله را حل کند که حل شدنی هم نیست و همچنان کتاب‌های درسی دچار مشکلات عدیده‌ای هستند و نمی‌توانند آموزش و پرورشی را متناسب با نیازهای نسل امروز و تغییرات نسلی ارائه دهند. این‌ها بخشی از موضوعاتی است که در جریان استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح شده بود و با گذشت چند ماه از مطرح شدن این استیضاح و در جریان بررسی آن در مجلس، مقرر شد که وزیر آموزش و پرورش گزارشی از عملکرد خود را به صورت منظم ارائه کند. https://khezrian.ir/news/1497/@alikhezrian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢چرایی استیضاح وزیر آموزش و پرورش در گفتگوی با برنامه پیرامون استیضاح وزیر ، با اشاره به طرح سؤالاتی از عملکرد و برنامه‌های آقای در موضوعات عدالت آموزشی، صندوق ذخیره فرهنگیان، معاونت پرورشی و سند تحول بنیادین، بر استفاده از تمام ابزارهای نظارتی مجلس جهت اصلاح این وضع نامطلوب تأکید شد. ✅ @alikhezrian
💢خطر تکرار گفتمان توجیه‌گری در جمع دانشجویان حاضر در اردوی انجمن اسلامی دانشجویان در مشهد مقدس که با موضوع جریان شناسی برگزار گردید، نقش مهم برای اثرگذاری در محیط داخل دانشگاه و تقویت پشتوانه‌های فکری و نظری متقن همچون علامه مصباح یزدی تشریح شد. ضمن اینکه با اشاره به غلبه در ابتدای دهه ۷۰ در محیط دانشجویی و حاکم شدن از دل این گفتمان در نیمه دوم این دهه و خطای مشترک تحلیلی هر دو گفتمان در عدم تفکیک میان حکومت و حاکمیت، بر خطر تکرار آنها در صورت عدم توجه به انتقاد درون گفتمانی تأکید شد. ✅ @alikhezrian
⭕️ خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود 🔹️عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تعدد فراکسیون‌ها در مجلس دوازهم به معنای دادن فرصت به لابی‌بازان است، گفت: نباید بده بستان با خارج از جریان انقلاب برای هیچ یک از طیف‌های جریان انقلاب مجاز شناخته شود. https://iusnews.ir/fa/news-details/502063/8 🆔 @iusnews 🌐 iusnews.ir 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/3975020545C3ba8a1068b
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢دفاع از شأن قانونگذاری مجلس در نشست علنی و در جریان رسیدگی به طرح ، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات با اشاره به بیش از ۱۰۰ شورایی که همچون هیأت دولت مقرره وضع می‌کنند، از این طرح به دلیل تعیین تکلیف قواعد حقوقی کشور به صورت سلسله مراتب و ارتقای شأن مجلس دفاع شد. ✅ @alikhezrian