eitaa logo
عقل‌نوشته‌های انقلابی
1.9هزار دنبال‌کننده
561 عکس
194 ویدیو
54 فایل
#علی_محمدی جُستِجُوگَرِ عَقلانِیَتِ اِنقِلابِ اِسلامِی؛ از بنیان تا عینیت ارتباط با بنده: @alimohammadi89 آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/ali.mohammadi89/
مشاهده در ایتا
دانلود
از ملاحظاتی بر نقد ص ۲ از ۲👆 3ـ در خصوص امروز نیز به نظر حقیر از اشتباهاتی که ما مرتکب شده ایم این است که توانسته اند بسیاری از خباثتهای خود و در حقیقت پی جوییِ منافع سیاسی و اقتصادی خود را به اسم ملتهای مسیحی و یهودی و .... جلوه دهند و ما نیز ناخواسته با نشانه رفتن اصل نظامات اجتماعی آنها، برای آنها منافع مشترک فراهم کرده و خود را در مقابل همه امتها قرار داده ایم. یادم هست در قضیه کاریکاتورهای موهن ده پانزده سال پیش که در دانمارک چاپ شده بود و ما نیز به نشانه اعتراض پرچم دانمارک را به آتش می کشیدیم، حضرت آقا تذکر دادند که نقش پرچم دانمارک، صلیب است و آتش کشیدن آن تداعی کننده جنگهای صلیبی. ایشان بارها تذکر داده اند که دشمن می خواهد جنگ را به بدنه عمومی بکشاند و جنگهای صلیبی را که جنگ ملتها با یکدیگر بود، تدارک کند. حال در قبال این حربه، نشانه رفتن همه انگشتهای اتهام به شخصیتهای حقوقی و تهدید منافع عمومی که هدم آنها به منزله هدم کل نظام اجتماعی جامعه‌ی مقابل است، به نظرتان صحیح است؟ آیا این به معنای پرهزینه کردن درگیری نیست؟ آیا این به معنای آب به آسیاب دشمن ریختن و منسجم تر ساختن آنها نمی شود؟ بله در آیات قران هرگاه حمله طرف مقابل جمعی صورت می گیرد، ما نیز باید با تمامی آنها به مقابله و مقاتله برخیزیم؛ «وَ قاتِلُوا الْمُشْرِكينَ كَافَّةً كَما يُقاتِلُونَكُمْ كَافَّةً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقينَ» (توبه/36) ولی از طرفی وَ إِنْ نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُوا في‏ دينِكُمْ فَقاتِلُوا إِنَّهُمْ لا أَيْمانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ (توبه/12) هم داریم، نسبت بین این دو حکم به نظرم محل نظر است و عرض بنده این است که راهی جز ساماندهی این احکام در ذیل سنن تاریخی و اجتماعی نداریم و یا لااقل یکی از مهمترین طرق این طریق است. 4ـ در خصوص این که آیا شخصیت حقوقی و یا شخصیت غیرحقوقی باید نشانه رود؟ باید عرض کنم ظاهرا بهترین حالت نشانه رفتن منافع شخصی در زمان تصدی گری شخصیت حقوقی است. این حالت در مقابل این است که بگوییم منافع حقوقی ریاست جمهوری و یا بگوییم منافع شخصی در دوران عزل و بازنشستگی. ملاک این تعیین نیز اثر بیشتری است که این حالت در تضاد پیدا کردن منافع سردمداران کفر در ضربه زدن به اسلام پیدا خواهند کرد. 5ـ البته این مسئله در خصوص طرح گردیده است و منافاتی با این که کل نظام کفر و استکبار باید از بین برود که راه آن، در سیاست خارجه، جهاد کبیر و کفر به طاغوت و در سیاست داخله مردم سالاری دینی و بسط عدالت اجتماعی و قوی تر شدن درون است، ندارد..... ببخشید از اینکه به درازا کشید.
ماهنامه‌ی فرکانس 52.pdf
15.86M
💢بهیار صنعت💢 🔹قریب به دو سال پیش بازدیدی داشتم از شرکت دانش‌بنیانی به نام در شهرک صنعتی اصفهان. 🔹شرکتی از جنس انقلاب اسلامی و برخوردار از عمق نظری و عقلانیتی متفاوت از عقلانیت و روشهای مرسوم در «شرکت‌داری» و «قراردادهای فی مابین کارگر و کارفرما»، «پروژه نویسی»، «بازاریابی»، «فراگیری دانش»، «دستیابی به فناورزیهای پیچیده و شکستن مرزهای آن» و ... . 🔹شرکتی که در عین این تفاوت جوهری، نسبت درستی با ساختارهای جمهوری اسلامی برقرار کرده بود و با برخورداری از ، علی‌رغم فشارهای ناشی از بروکراسی معیوب و فشل جمهوری اسلامی در لایه های مدیریت کلان آن، به نحوی بروز و ظهور یافته بود که امکان نادیده گرفته شدن را از مدیران و مسئولین گرفته بود. 🔹این شرکت برای من بود از امکان انقلابی در بورکراسی و اقتصاد مبتنی بر فرهنگ و عقلانیت انقلاب اسلامی ... 🔹متن زیر توضیحات خود این شرکت است درباره ماهنامه‌ای که آنها برای خود به نام منتشر می کنند:👇
💢توضیحی درباره ی ماهنامه ‌ی فرکانس ۵۲💢 ✳️ نوشته شده توسط شرکت بهیار صنعت 🔹بعداز پیروزی انقلاب اسلامی، ظرفیتی بزرگ و تاریخی به نام جهادسازندگی شکل گرفت، جهاد سازندگی ابتدا به صورت خودجوش در روستاهای سرتاسر کشور مشغول به خدمت رسانی شد و گامی اساسی در راستای محرومیت زدایی از روستاهایی که با سیاست‌های تقسیم اراضی به فقر افتاده بودند برداشت، بعد از این، جهاد فعالیت های مهم فنی مهندسی خود را آغاز کرد و حداکثر توان خود را در ۸ سال دفاع مقدس به کار گرفت و توانست تا بعضی از صنایع مهم نظیر موشک سازی و نیروگاه سازی را کلید بزند‌. 🔹در کنار کارهای مهم و اساسی مهندسی جهاد سازندگی، شهید آوینی(ره) در مجله‌ی هفتگی جهاد سازندگی شروع به نوشتن متونی کرد که به زعم او نگاهی به آینده‌ی حرکت جهاد داشت، آوینی میدانست که کاری که در مهندسی جهاد شروع شده است با مفاهیمی نظیر علم، دانش، اقتصاد، کار و توسعه گره خورده است که اگر نتوانیم به درستی این مفاهیم را شناسایی کنیم و زندگی خود را مطابق با این شناسایی سامان دهیم ممکن است رو به سستی و ضعف برویم. 🔹مقالات آوینی در مجله‌ی جهاد به بنیاد ها توجه میکرد، مثلا مقاله‌ی خواندنی او با نام از دیکتاتوری پول تا اقتصاد صلواتی بنیادهای اقتصاد سرمایه‌داری را بررسی میکرد و تلویحا هشدار میداد که اگر به سمت لوازم اقتصاد سرمایه داری حرکت کنیم، حرکت پر شور و نشاط تاریخی خود را از دست میدهیم. 🔹ماهنامه فرکانس ۵۲ با تاسی از شهید اوینی سعی دارد تا در کنار بررسی فنی مهندسی دست اوردهای شرکت های دانش بنیان، نگاه خود را کمی عمیق تر کند و به مفاهیمی که با مقوله‌ی دانش بنیان گره خورده است بیشتر بپردازد. از همین رو این مجله تلاش میکند تا علاوه بر نگارش مقاله ها و مصاحبه هایی در باب علوم فنی و مهندسی، توضیحاتی درباره‌ی تاریخ ورود علوم جدید در ایران، تاریخ پیشرفت صنعتی کشور، نقش دانشگاه ها در پیشبرد علم، تاریخ سرمایه‌داری و نسبت آن با اقتصاد فعلی، مفهوم کار مهندسی و نحوه‌ی توسعه و پیشرفت کشور بدهد. 🔹در شماره‌ی قبلی از ماهنامه‌‌ی فرکانس ۵۲ متن سخنرانی دکتر رضا داوری اردکانی در دومین همایش ملی آموزش عالی، در باب چیستی دانشگاه و نقش آن در کشور آورده شد تا با بررسی مهمترین نهاد علم کشور به شناخت درستی از وضع فعلی علم و فناوری ایران دست یابیم. همچنین مصاحبه هایی درباره‌ی بخش های اپتیک ولیزر، بیوتکنولوژی و مهندسی مواد و پروژه های در حال انجام در این بخش ها انجام شد تا آشنایی بیشتری با عقلانیت ساختن در شرکت‌های دانش بنیان به وجود آید. 🔹در شماره‌ی فعلی ماهنامه ی فرکانس ۵۲ سعی شده تا روایتی همه جانبه از تولید ماسک توسط شرکت بهیارصنعت ارائه شود. در دل موضوع تولید ماسک، اتفاقات مختلفی رخ داد که با بررسی صحیح ابعاد مختلف آن میتوان به طلیعه‌ی اقتصاد مردمی امیدوار بود. متن دومین شماره از ماهنامه فرکانس ۵۲ در قالب pdf تقدیمتان میگردد.
💢خلاصه ای از آنچه در نشست اقتراحی "اشکال انتقام سخت در جهت بازدارندگی" گفتم.💢 ✳️ موسسه فتوح اندیشه/۱۳آذر۹۹ 🔹 مانند هر پدیده فردی و اجتماعی برای فهم ظرفیتش و فهم جایگاه و کارکردش، می بایست در وهله اول در افق سنت های تاریخی ـ ربانی مورد مطالعه قرار گیرد. 🔹برای فهم ماهیت و جایگاه انتقام در جامعه دینی، می بایست توجهی به القاب (حضرت اسماعیل علیه السلام) و (امیرالمؤمنین و سیدالشهداء علیهما السلام) کرد. بنا به مشیت بالغه خدای متعال، حضرت حق جلّت عظمته در تاریخ، قربانی ای دارد که احساسات مؤمنین را با آن برانگیخته است؛ 🔹این برانگیختگی احساسی که در آیات و روایات به (توبه/15) و درمان آن به (توبه/14) تعبیر شده است، دو اثر مهم؛ یکی در روابط درونی جامعه دینی و یکی در رابطه جامعه دینی با غیر خود دارد. 🔹در درون جامعه دینی مهمترین اثر غیظ قلوب مؤمنین، بر اساس روایات یکی تعلق و استغاثه به خدای متعال برای گرفتن انتقام است؛ (َ در زیارت سیدالشهداء می خوانیم: أَنَّكَ ثَارُ اللَّهِ فِي الْأَرْضِ وَ الدَّمُ الَّذِي ... لَا يُدْرِكُهُ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَه‏؛ کامل الزیارات/زیارة اخری/216) یا در دعای صدیقه طاهره سلام الله علیها می خوانیم:َ اللَّهُمَّ كُنِ الطَّالِبَ لَهَا مِمَّنْ ظَلَمَهَا وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّهَا وَ كُنِ الثَّائِرَ اللَّهُمَّ بِدَمِ أَوْلَادِهَا و همین غیظ قلب، زمینه پیوستن به اولیای الهی برای خونخواهی میگردد. (اشاره به گرد آمدن مردم حول حضرت بقیه الله عج با شعار یا لثارات الحسین ع؛ این الطالب بدم .... ) همچنین مسئله غیظ قلب و انتقام، یکی از مهمترین عوامل تبری جامعه دینی از مستکبرین و صف بندی و قتال با اولیای طاغوت است. همانطور که در بسیاری از زیارات سیدالشهداء علیه السلام با سلام شروع می گردد و در نهایت به لعن و حرب با اعدای خدای متعال و طلب ثار و خونخواهی در معیت امام منصور علیه السلام ختم می گردد. 🔹حال با توجه به جایگاه مسئله غیظ قلب و انتقام در منزلت تاریخی آن لازم است که مسئله انتقام سردارانی مانند حاج قاسم و دانشمندانی مانند فخری زاده عزیز را تحلیل و آسیب شناسی کنیم:👇 ➖از منظر انسجام درونی هر چند جمهوری اسلامی به درستی، مسئله انتقام سرداران و دانشمندان خود را به مسئله قصاص قاتلین فرو نکاهیده است، ولی متأسفانه مناسبی برای ضرب این غیظ قلب در حرکت تمدن ساز انقلاب اسلامی پیدا نکرده و عملاً با وعده های بلندمدت موجب سرخوردگی حس انتقام گردیده است که در صورت تداوم چنین رویه ی غلطی می بایست منتظر بی‌حسی و کرختی جامعه در چنین حادثه هایی بود. تأملی در حادثه عاشورا و رمز جریان یافتن تاریخی آن، این نکته را آشکار می سازد که بقای احساسات نسبت به یک حادثه، در بستر زمان، نیازمند فناوری های اجتماعی متناسبی است که بتوانند متضمن و حامل روح آن حادثه در بستر زمان باشد که این فناوری اجتماعی در خصوص واقعه عاشورا، همانا نهاد روضه و بکاء و نهاد زیارت سیدالشهداء است که مانع از افول و تنزل احساسات قلبی مؤمنین نسبت به حادثه عاشوراء می گردد. ➖از منظر مقابله با دشمنان نیز، انتقام می بایست جبهه دشمن را نشانه رود و با قطع رابطه فرمان و تبعیت بین ائمه کفر و بدنه جامعه‌ی آنها، زمینه فروپاشی اجتماعی آنها را فراهم آورد. این مهم جز با برانگختن جامعه باطل امکان‌پذیر نخواهد بود. جامعه باطل بنا به آیات قرآنی برخوردار از ائتلاف قلوب نیست و در زیر تجمع ظاهری آنها، برخوردار از قلوبی پراکنده و ناهمساز هستند (حشر/14) که در صورت مواجهه شدن با سختی و عذاب، پیوندشان از هم می گسلد (بقره/166) . بر این اساس به نظر می رسد یکی از آسیبهای خونخواهی ما بر می گردد به و بخشیدن به هویت جمعیِ شکننده‌ی دشمنان؛ به صورتی که منافع کل جریان باطل را توأمان مورد هجمه قرار می دهیم که این کار موجب به هم پیوستگی بیشتر جامعه باطل به یکدیگر می شود، در حالی که استراتژی انتقام می بایست، منافع ائمه الکفر را نشانه رود که سایر آحاد جامعه باطل، امکان سوا کردن حساب خود از ائمه الکفر را داشته باشند. ❇️ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
29.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 " در تمدن اسلامی " ┅┅❅❈❅┅┅ 🔸انجمن علمی تاریخ و تمدن اسلامی 🆔 @r_kh_tarikh 🌐 www.r-kh-tarikh.rzb.ir
هدایت شده از فقاهت
کسانی که علاقه مند به شرکت در این وبینار هستند می توانند از طریق کانال فقاهت در روبیکا این وبینار را مشاهده بفرمایند. https://rubika.ir/Feghahat_ir
💢نشست‌های فلسفه اصول💢 🔹به همت دوستان خوبم در گروه «فلسفه و روش فقه حکومتی» در دفتر فرهنگستان علوم اسلامی قم، سلسله جلسات با پنج سرفصل زیر شروع شده است:👇 1ـ شأن شارع 2ـ زبان و ادبیات دین 3 ـ حکم شناسی 4 ـ حجیت 5-موضوع شناسی 🔹تاکنون چندین جلسه از این سلسله جلسات انجام پذیرفته است. 🔹خوشبختانه برخی جلسات از لحاظ محتوایی بسیار غنی و قابل استفاده است. 🔹 در ادامه صوت این جلسات تقدیم می شود:👇 https://eitaa.com/alimohammadi1389/269
دیدگاه آیت الله سیستانی علی الهی خراسانی.MP3
30.75M
🔷سلسله نشست های تخصصی مبانی روش تفقه پنج شنبه 7\11\98 📒پرونده اول: شان شارع در مقام تخاطب 🔻دیدگاه آیت الله سیستانی در شأن شارع 🔺ارائه: حجت الاسلام علی الهی خراسانی 1 https://eitaa.com/alimohammadi1389/271
دیدگاه شهید صدر محمد متقیان.mp3
39.5M
🔷سلسله نشست های تخصصی مبانی روش تفقه شنبه 24\3\99 📒پرونده اول: شان شارع در مقام تخاطب 🔻دیدگاه آیت الله شهید محمدباقر صدر در شأن شارع 🔺ارائه: حجت الاسلام محمد متقیان 2 https://eitaa.com/alimohammadi1389/273
دیدگاه حضرت امام ـ علی اصغر نجابت.MP3
19.67M
🔷سلسله نشست های تخصصی مبانی روش تفقه سه شنبه 27\3\99 📒پرونده اول: شان شارع در مقام تخاطب 🔻دیدگاه مرحوم امام خمینی در شأن شارع 🔺ارائه: حجت الاسلام علی اصغر نجابت 3 https://eitaa.com/alimohammadi1389/275
دیدگاه آیت الله مددی ـ یحیی عبدالهی.MP3
12.88M
🔷سلسله نشست های تخصصی مبانی روش تفقه شنبه 31\3\99 📒پرونده اول: شان شارع در مقام تخاطب 🔻دیدگاه آیت الله مددی در شأن شارع 🔺 ارائه: حجت الاسلام یحیی عبداللهی 4 https://eitaa.com/alimohammadi1389/277
دیدگاه میرزای نائینی ـ علی محمدی.mp3
10.9M
🔷سلسله نشست های تخصصی مبانی روش تفقه چهارشنبه 4\4\99 📒پرونده اول: شان شارع در مقام تخاطب 🔻دیدگاه مرحوم نائینی (با تکیه بر کتاب تنبیه الامه) 🔺ارائه: حجت الاسلام علی محمدی 5 https://eitaa.com/alimohammadi1389/279
دیدگاه شهید صدرـ مؤذنی.mp3
11.4M
🔷سلسله نشست های تخصصی مبانی روش تفقه شنبه 7\4\99 📒پرونده اول: شان شارع در مقام تخاطب 🔻دیدگاه مرحوم شهید صدر (با تکیه بر نظریه و مکتب اسلامی) 🔺حجت الاسلام سیدامید مؤذنی
ظرفیت‌شناسی حکمت متعالیه در تولید علم دینی، بخش ۱، حمید پارسانیا.wma
10.32M
ظرفیت‌شناسی حکمت متعالیه در تولید علم دینی، بخش یکم حمید پارسانیا دی۱۳۹۲ دانشگاه علوم اسلامی رضوی @hparsania
ظرفیت‌شناسی حکمت متعالیه در تولید علم دینی، بخش ۲، حمید پارسانیا.wma
9.01M
ظرفیت‌شناسی حکمت متعالیه در تولید علم دینی، بخش دوم حمید پارسانیا دی۱۳۹۲ دانشگاه علوم اسلامی رضوی @hparsania
بررسی پدیدارشناسی در فیزیک کوانتومی و حکمت صدرایی، سیدامیر سخاوتیان و حمید پارسانیا و مسعود عبدالله‌زاده.pdf
592.7K
بررسی پدیدارشناسی در فیزیک کوانتومی و حکمت صدرایی سیدامیر سخاوتیان حمید پارسانیا مسعود عبدالله‌زاده فصل‌نامۀ «آیین حکمت»، سال دوازدهم، بهار۱۳۹۹، مسلسل ۴۳ @hparsania
هدایت شده از 
✅ مجله فقه اهل بیت(سلام الله علیهم) در شماره دوم، میزگردی سه جانبه با حضور آیات؛ محمدی گیلانی، هاشمی شاهرودی و محمدیزدی (رضوان الله علیهم) ترتیب می‌دهد و نظرات ایشان را پیرامون «وجوه شرعی در نظام اسلامی» جویا می‌شود. حضرت آیت الله یزدی(ره) خمس را از منابع مالی حکومت اسلامی می‌داند و برای آن ادله‌ای را طرح می‌کند. ایشان در مقاله‌ای با عنوان در شماره 14 این مجله به طور مستوفی به بیان دیدگاه خود می‌پردازد. آنچه در این مطلب، ارائه می‌شود برشی از آن میزگرد سه جانبه و با تمرکز بر دیدگاه ایشان است. محققین گرامی که علاقمند به این موضوع هستند، حتماً به مقاله مذکور مراجعه نموده و تفصیل دیدگاه ایشان را به دست بیاورند. 👇👇👇 http://monir110.blogfa.com/post/7/ @monir110
🔹امروز فرصتی شد و با دوستان قریب به 2/5 ساعت، فیلم مصاحبه دکتر را با سایت تسنیم در خصوص «اصلاح ساختار بودجه» مشاهده و مباحثه کردیم. 🔹، یکی از مطالبات چندین ساله مقام معظم رهبری است که ظاهراً جامه عمل پوشیدن آن را می بایست از انتظار داشت! 🔹دکتر عادل آذر از سال 1389 تا 1395، حدود 6 سال رئیس سازمان آمار ایران و از سال 1395 تا 1399، حدود 4 سال رئیس دیوان محاسبات کشور بوده است. ایشان رساله دکتری خود را با عنوان «طراحي مدل رياضي بودجه دستگاههاي دولتي با رويكرد فازي» در سال 1374 دفاع کرده و بیش از 300 مقاله که عمدتاً در موضوع برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و مدیریت دولتی و سازمانی است، در کارنامه خود دارد. 🔹بی تردید ایشان یکی از در کشور است. 🔹مصاحبه بسیار خوب ایشان با سایت تسنیم را می توانید در لینک‌های زیر مشاهده کنید تا با ابعاد و برخی جزییاتِ «اصلاح ساختار بودجه» آشنا شوید. لینک قسمت اول مصاحبه:👇 https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/07/29/2373298/ لینک قسمت دوم مصاحبه:👇 https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/07/29/2373324/