eitaa logo
عقل‌نوشته‌های انقلابی
2هزار دنبال‌کننده
595 عکس
205 ویدیو
54 فایل
#علی_محمدی جُستِجُوگَرِ عَقلانِیَتِ اِنقِلابِ اِسلامِی؛ از بنیان تا عینیت ارتباط با بنده: @alimohammadi89 آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/ali.mohammadi89/
مشاهده در ایتا
دانلود
دیدگاه شهید صدر محمد متقیان.mp3
39.5M
🔷سلسله نشست های تخصصی مبانی روش تفقه شنبه 24\3\99 📒پرونده اول: شان شارع در مقام تخاطب 🔻دیدگاه آیت الله شهید محمدباقر صدر در شأن شارع 🔺ارائه: حجت الاسلام محمد متقیان 2 https://eitaa.com/alimohammadi1389/273
دیدگاه حضرت امام ـ علی اصغر نجابت.MP3
19.67M
🔷سلسله نشست های تخصصی مبانی روش تفقه سه شنبه 27\3\99 📒پرونده اول: شان شارع در مقام تخاطب 🔻دیدگاه مرحوم امام خمینی در شأن شارع 🔺ارائه: حجت الاسلام علی اصغر نجابت 3 https://eitaa.com/alimohammadi1389/275
دیدگاه آیت الله مددی ـ یحیی عبدالهی.MP3
12.88M
🔷سلسله نشست های تخصصی مبانی روش تفقه شنبه 31\3\99 📒پرونده اول: شان شارع در مقام تخاطب 🔻دیدگاه آیت الله مددی در شأن شارع 🔺 ارائه: حجت الاسلام یحیی عبداللهی 4 https://eitaa.com/alimohammadi1389/277
دیدگاه میرزای نائینی ـ علی محمدی.mp3
10.9M
🔷سلسله نشست های تخصصی مبانی روش تفقه چهارشنبه 4\4\99 📒پرونده اول: شان شارع در مقام تخاطب 🔻دیدگاه مرحوم نائینی (با تکیه بر کتاب تنبیه الامه) 🔺ارائه: حجت الاسلام علی محمدی 5 https://eitaa.com/alimohammadi1389/279
دیدگاه شهید صدرـ مؤذنی.mp3
11.4M
🔷سلسله نشست های تخصصی مبانی روش تفقه شنبه 7\4\99 📒پرونده اول: شان شارع در مقام تخاطب 🔻دیدگاه مرحوم شهید صدر (با تکیه بر نظریه و مکتب اسلامی) 🔺حجت الاسلام سیدامید مؤذنی
ظرفیت‌شناسی حکمت متعالیه در تولید علم دینی، بخش ۱، حمید پارسانیا.wma
10.32M
ظرفیت‌شناسی حکمت متعالیه در تولید علم دینی، بخش یکم حمید پارسانیا دی۱۳۹۲ دانشگاه علوم اسلامی رضوی @hparsania
ظرفیت‌شناسی حکمت متعالیه در تولید علم دینی، بخش ۲، حمید پارسانیا.wma
9.01M
ظرفیت‌شناسی حکمت متعالیه در تولید علم دینی، بخش دوم حمید پارسانیا دی۱۳۹۲ دانشگاه علوم اسلامی رضوی @hparsania
بررسی پدیدارشناسی در فیزیک کوانتومی و حکمت صدرایی، سیدامیر سخاوتیان و حمید پارسانیا و مسعود عبدالله‌زاده.pdf
592.7K
بررسی پدیدارشناسی در فیزیک کوانتومی و حکمت صدرایی سیدامیر سخاوتیان حمید پارسانیا مسعود عبدالله‌زاده فصل‌نامۀ «آیین حکمت»، سال دوازدهم، بهار۱۳۹۹، مسلسل ۴۳ @hparsania
هدایت شده از منیر اندیشه
✅ مجله فقه اهل بیت(سلام الله علیهم) در شماره دوم، میزگردی سه جانبه با حضور آیات؛ محمدی گیلانی، هاشمی شاهرودی و محمدیزدی (رضوان الله علیهم) ترتیب می‌دهد و نظرات ایشان را پیرامون «وجوه شرعی در نظام اسلامی» جویا می‌شود. حضرت آیت الله یزدی(ره) خمس را از منابع مالی حکومت اسلامی می‌داند و برای آن ادله‌ای را طرح می‌کند. ایشان در مقاله‌ای با عنوان در شماره 14 این مجله به طور مستوفی به بیان دیدگاه خود می‌پردازد. آنچه در این مطلب، ارائه می‌شود برشی از آن میزگرد سه جانبه و با تمرکز بر دیدگاه ایشان است. محققین گرامی که علاقمند به این موضوع هستند، حتماً به مقاله مذکور مراجعه نموده و تفصیل دیدگاه ایشان را به دست بیاورند. 👇👇👇 http://monir110.blogfa.com/post/7/ @monir110
🔹امروز فرصتی شد و با دوستان قریب به 2/5 ساعت، فیلم مصاحبه دکتر را با سایت تسنیم در خصوص «اصلاح ساختار بودجه» مشاهده و مباحثه کردیم. 🔹، یکی از مطالبات چندین ساله مقام معظم رهبری است که ظاهراً جامه عمل پوشیدن آن را می بایست از انتظار داشت! 🔹دکتر عادل آذر از سال 1389 تا 1395، حدود 6 سال رئیس سازمان آمار ایران و از سال 1395 تا 1399، حدود 4 سال رئیس دیوان محاسبات کشور بوده است. ایشان رساله دکتری خود را با عنوان «طراحي مدل رياضي بودجه دستگاههاي دولتي با رويكرد فازي» در سال 1374 دفاع کرده و بیش از 300 مقاله که عمدتاً در موضوع برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و مدیریت دولتی و سازمانی است، در کارنامه خود دارد. 🔹بی تردید ایشان یکی از در کشور است. 🔹مصاحبه بسیار خوب ایشان با سایت تسنیم را می توانید در لینک‌های زیر مشاهده کنید تا با ابعاد و برخی جزییاتِ «اصلاح ساختار بودجه» آشنا شوید. لینک قسمت اول مصاحبه:👇 https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/07/29/2373298/ لینک قسمت دوم مصاحبه:👇 https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/07/29/2373324/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢ماجرای هجوم به خانه‌ی فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها از زبان رسای رهبر معظم انقلاب:👇 🔹بریده باد زبانی که که شأن زهرا سلام‌الله‌علیها را از به تبدیل دهد! 🔹اگر خطبه زهرا را نگفتی، گریه زهرا هم معنا پیدا نمی‌کند🌺 https://eitaa.com/alimohammadi1389/299
💢در رثای سردار حاج قاسم سلیمانی💢 و فقدان سیاستمدارِ سپاهیِ دیپلمات 🔹یکم: و ، را ای کاش به تصمیم‌گیری و تدبیر و تعریف نکرده بودیم. و را ای کاش به دفاع و جنگیدن تعریف نکرده بودیم. و را ای کاش به گفتگو با دیگران، به منظور هدایت رابطه‌ها ‌ و تعریف نکرده بودیم. 🔹دویم: و اگر سیاست را به رتق و فتق امور از طریق مسئولیت‌پذیر کردن مردم و برانگیختن عزمها و انتظام اراده ملی تعریف کرده بودیم(از مردم بودن و امام و جلودار بودن)‌؛ و اگر سپاهی‌گری را به بسیج اراده‌ی جمعی برای دفاع از حریم و کیان جامعه در برابر تجاوزات تعریف کرده بودیم (شجاع‌بودن و شهادت‌طلبی)؛ و اگر دیپلماسی را به بلوغ رساندن مردم، نسبت به روابط بیرونی خود، با برخورداری از منطق قوی و سدید در برابر دشمنان و بدخواهان تعریف کرده بودیم (برخورداری از خردِ مذاکره و دشمن‌شناس)؛ ✳️ آنگاه امروز می توانستیم به راحتی از سخن بگویم امری که شاید بتوان مَثَل اعلای آن را در دید که برای امیرالمؤمنین علیه السلام ➖هم است ➖ و هم (برای مصر) است ➖و هم پیشنهاد حضرت امیر علیه السلام، برای در ماجرای حکمیت ... (برای شناخت بیشتر مالک اشتر به ابتدای خطبه 38 نهج البلاغه؛ جایی که امیرالمؤمنین، مالک را برای مردم مصر معرفی می کند، مراجعه کنید.) 🔹سیُّم: اگر کسی به دنبال غربزدگی و پروژه نفوذ است، یکی از مجاری مهم آن همین حاکمیت است که بسی مخرب‌تر از تفکیک قواست که نتیجه آن مواجه شدن ما با مسئولینی و است:👇 ➖سیاستمدارانی، ترسو و بی‌منطق ➖نظامیانی، غیرمردمی و بی‌منطق ➖دیپلماتهایی، غیرمردمی و ترسو 🔹حاج ، را می بایست از این ناحیه هم مورد مطالعه قرار داد؛ مسئولی از جنسِ مردم، شجاع، دشمن‌شناس و برخوردار از منطق گفتگو و مذاکره خدایش او را غریق رحمت نماید و به همراه همراهانِ شهیدش، او را همراه و ملازمِ همیشگی سیدالشهداء علیه السلام قرار دهد ... 🌺 ❇️تاریخ انتشار: 1399/10/10 https://eitaa.com/alimohammadi1389/300
💢آیت‌الله مصباح ره و سه‌گانه‌ی ➖دفاع از دین ➖محذوریت اخلاقی ➖و حریت انقلابی 💢 ◾️روح آیت‌الله مصباح یزدی، به ملکوت اعلی پیوست. 🔹هر کس که اندک مراوده ای با حضرت آیت‌الله داشت، می‌تواند بر «خداترسی»، «دقت‌نظر»، «تواضع» و «مهربانی» این مرد بزرگ شهادت دهد. 🔹ولی برای من از همه اینها مهمتر، جمع شدن این صفات، با » و در ایشان بود. 🔹بسیاری از بزرگان را دیده‌ام و مطالعه کرده‌ام که چگونه رفاقت‌های قدیمی آنها را کُند می کند و روابط خانوادگیِ سببی و نسبی، در رو در بایستی‌ها، چگونه آنها را ملاحظه کار می گرداند. من تا توانسته‌ام ماجرای آیت‌الله منتظری و آیت‌الله طاهری اصفهانی و ... را به دقت مطالعه کرده‌ام که چگونه برخی از بزرگانی که بعضاً هنوز هم در قید حیات هستند، در رو در بایستی گیر کردند و برای دفاع از حریم ولایت و دین و انقلاب، در «محذور اخلاقی»! قرار گرفتند. 🔹ولی آیت‌الله مصباح از معدود کسانی بود که هیچگاه اسیر این روابط و ملاحظه کاری ها نشد. هیچ گاه اجازه نداد که حتی تصمیمات قبلی خود او ـ که در آن زمان آنها را درست می دانست ـ ، مانعی شود که امروز تصمیمی را که بینی و بین الله درست می داند، اتخاذ کند؛ کاری که درباره دولت نهم و دهم اتفاق افتاد. هیچ گاه نترسید از این که به او بگویند، تو قواعد سیاسی را رعایت نمی کنی! هیچ گاه نترسید که به او أنگ خشونت‌طلب و قدرت‌طلب بزنند، در حالی‌که به توصیه برخی اطرافیان و دوستان قدیمی، می توانست عافیت‌طلبی کند و از اریکه‌ی درس خارج فقه و اصول و فلسفه، نظاره‌گر صحنه‌ی انقلاب باشد و البته هر از چند گاهی برای سربلندی و عزت اسلام و مسلمین دعایی بکند! ➖خدایش رحمت کند؛ هیچ‌گاه عرض ارادت‌های مسئولین و دست بوسی‌هایشان نتوانست مانع صراحت ایشان در حق‌گویی شود. در یک کلام هیچ گاه وارد نشد و خود را به پای محذوریت‌های اخلاقیِ غیراخلاقی فدا نکرد. ❇️ خداوند ایشان را با اولیای معصومش محشور کند و خیل عظیم شاگردان و پیروانش را باقیات صالحات ایشان قرار دهد ... https://eitaa.com/alimohammadi1389/302
هدایت شده از فکرت
base.apk
31.16M
مجموعه کتب (ره) 📚 نرم افزار اندروید مجموعه آثار گفتاری و نوشتاری حضرت آیت الله مصباح یزدی 💥بسیار قابل استفاده💥 شادی روح ایشان فاتحه ای عنایت بفرمایید 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
💢روشنفکران و مقام آلزایمرِ اختیاری💢 🔹بعد از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت ورود واکسن از آمریکا و انگلیس و فرانسه، جریان روشنفکری در کشور از جمله تاجزاده، به صورت خودجوش و هماهنگ! شروع کرده‌اند به تاختن به این تصمیم. 🔹من نمی دانم که این طفلکی‌ها چه درسی خوانده‌اند و در کجا بزرگ شده‌اند که فکر می کنند، تنها معادله حاکم بر روابط جهانی از جمله روابط کرونایی فقط علمی و دانشگاهی است و سیاست، صرفاً بر پاشنه‌ی علم و دانش می چرخد؛ چه اینکه با قدری خواندن و شنیدن ویا لااقل، نگاهی به تاریخ صد ساله ایران و منطقه و آفریقا و آمریکای جنوبی و جنوب شرق آسیا ‌انداختن، آنقدر شواهد و مستندات در خصوص « معادلات جهانی قدرت و نسبت آن با علم و دانش» به چشم و گوش انسان می‌خورد که جای انکار باقی نماند. 🔹لذا من فکر می‌کنم بزرگواران آنقدر در سیر و سلوک رشد کرده‌اند که به مقام و یا به تعبیر دیگر (بر وزانِ مرگِ اختیاری) رسیده‌اند! خدا رحمت کند آیت الله شهید بهشتی، چقدر اصرار داشت که در دنیایی که مناسبات اصلی آن را رقم میزند، نمی‌توان بازرگانی خارجی را به بخش خصوصیِ اقتصاد واگذار کرد و باید در انحصار حاکمیت کشور باشد... 🔹 آیه شریفه زیر کاملاً گویای حال این افراد است: 👇 أ فَلَمْ يَسيرُوا فِي الْأَرْضِ فَتَکُونَ لَهُمْ قُلُوبٌ يَعْقِلُونَ بِها أَوْ آذانٌ يَسْمَعُونَ بِها فَإِنَّها لا تَعْمَي الْأَبْصارُ وَ لکِنْ تَعْمَي الْقُلُوبُ الَّتي‏ فِي الصُّدُورِ(سوره حج/46) https://eitaa.com/alimohammadi1389/305
💢رسانه ملی یا زنگ تفریح ملی💢 ❇️درباره اخراج مجری برنامه زاویه! 🔹بخشی از ادبیات مهمان برنامه زاویه به هیچ وجه قابل دفاع نیست. 🔹ولی مدیریت صدا و سیما، این‌بار نیز ضعیف و منفعل ظاهر شد. 🔹کشور ما بیش از هرچیز به محتاج است. 🔹تحقق چنین مهمی بی‌تردید اشتباهاتی به دنبال دارد که نیازمند مواظبت‌ها و البته استقامت‌هایی است؛ 🔹ولی متأسفانه صدا و سیما چه در ماجرای حاج محمود کریمی در اوایل امسال و چه در ماجرای مناظره آقایان سوزنجی و نصیری و ... و چه در مورد اخیر برنامه زاویه، نشان داده که رسانه ای مذبذب و غیرقابل اعتماد است که ترس از ملامت شدن و فشار دیگران، قدرت ریسک‌پذیری و خلاف‌آمدگویی را از او گرفته است؛ رسانه‌ای که بیش از اینکه بخواهد و باشد، تصمیم گرفته که و و باشد و در بحبوحه حادثه‌ها، را برگزیند؛ این یعنی رسانه ملی می خواهد رسانه‌ای باشد پربیننده و البته بی‌خاصیت! 🔹اگر صدا و سیما، مدیرانی مقتدر و راهبردی داشت، در یک نطق چند دقیقه‌ای از ادبیات به‌کار گرفته شده توسط میهمان برنامه زاویه ابراز تأسف می کرد و سپس اعلام می کرد که رسانه‌ی ملی، گفتگو و نقادی را نه یک تاکتیک، که یگانه راهبرد تعالی و همگرایی جامعه می داند و تا آخر پای کار گفتگو و نقادی ایستاده و با اصلاح رویه‌ها و پروتکلهای برنامه‌های خود، تلاش می‌کند که این دست اشتباهات را به حداقل برسد تا مبادا بهانه‌ای باشد برای صاحبان قدرت و ثروت که بتوانند با مظلوم نمایی اخلاقی، از ایستادن پشت میز پاسخگویی طفره بروند ...😕
🔹آیت الله حائری شیرازی ره: 🔸امام راحل؛ پیراهن یوسف🔸 🔹چه جاذبه ای جوانان را به سمت جبهه میکشید؟ چه اتفاقی افتاده که در صد سال پیش یک شهید نداشتیم، حالا بیش از دویست هزار شهید داریم؟ هزار سال شهرهایمان بدون شهید بود، حالا نگاه به بهشت زهرای خودتان کنید! 🔹اینها از محبت بود که اتفاق افتاد. اینها عاشق امام شدند. وقتی امام میگفت بروید جبهه، سر از پا نمی شناختند. 🔹شما میگویی فرق امام با مراجع تقلید قبل از خودش چه بود؟ جاذبه ای که در امام بود چرا در بقیه نبود؟ یک اتفاقی افتاد. یعقوب(ع) از دوری یوسف(ع) کور شده بود. از بس غصه خورده بود و گریه کرده بود چشمانش سفید شده بود. یوسف(ع) میخواست که یعقوب(ع) به مصر بیاید. چه کرد؟ یعقوب(ع) با چشم نابینا که نمیتوانست به سمت مصرِ یوسف برود؟ یوسف(ع) لباس و پیراهنش را به برادرانش داد که به پدر بدهند و بعد دست جمعی پیشاش بازگردند. 🔹در این جا امام زمان(عج)، یوسف(ع) است. امت که عاشق امام است، یعقوب(ع) است. همانها که هزار سال گریه کرده اند و میخواهند چشمانشان بینا شود و سراغ امام زمانشان بروند. خُب، امام زمان(عج) چکار میکند؟ امام راحل را کرد پیراهن خودش، فرستاد برای امت! امام خمینی(ره) پیراهن امام زمان(عج) بود. به چشم هرکه افتاد بینا شد. وقتی امت بینا شدند، به سمت امام زمان(عج) حرکت میکنند. 🔹امام زمان آمد به سمت مردم یا مردم میروند به سمت امام زمان(عج)؟ مردم میروند. اما چگونه؟ اول بصیر میشوند بعد میروند. این پیراهن می افتد روی چشمهایشان و بینا میشوند و میروند سمت امام زمان خودشان. محبت یعنی همین!