eitaa logo
جامعه‌شناسی مقاومت
1.5هزار دنبال‌کننده
106 عکس
27 ویدیو
61 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بسمه‌تعالی مدرسهٔ پاییزی شبهه‌پژوهی کرونا - ۶ و ۱۳آذر۱۳۹۹، به‌صورت مجازی - همراه با اعطای گواهی شرکت در دوره - ویژهٔ اساتید سطوح عالی و طلبه‌های سطح ۴ - مهلت ثبت‌نام تا ۳آذر۱۳۹۹ - ارائهٔ استاد پارسانیا: کرونا و الهیات اجتماعی @spasokh @hparsania
چالش‌های کرونایی و هویت دینی در ایران، تقی آزادارمکی.pdf
239.2K
چالش‌های کرونایی و هویت دینی در ایران تقی آزادارمکی فصل‌نامهٔ «حوزه»، شمارهٔ ۷ @hparsania
وضعیت اپیدمی و جهش ابعاد باطنی دین‌داری، حمید پارسانیا.pdf
399.6K
وضعیت اپیدمی و جهش ابعاد باطنی دین‌داری حمید پارسانیا فصل‌نامهٔ «حوزه»، شمارهٔ ۷ @hparsania
بسمه‌تعالی درس‌گفتارهای غرب‌شناسی انتقادی ایمانوئل کانت و پروژهٔ نقدی او حمید پارسانیا - زمان: یکشنبه‌ها، ساعت ۱۵ تا ۱۷ - شروع از ۱۶آذر۱۳۹۹ غیرحضوری، پخش برخط آپارات: https://www.aparat.com/icssiran/live اینستاگرام: https://www.instagram.com/icssiran مجتمع فرهنگی حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها)، المرکز الإسلامي للدراسات الإستراتيجية تلفن: ۰۲۵۳۷۷۳۱۱۳۳ وبگاه: http://www.iicss.iq @ENOEnsani @hparsania
ظرفیت‌شناسی حکمت متعالیه در تولید علم دینی، بخش ۱، حمید پارسانیا.wma
10.32M
ظرفیت‌شناسی حکمت متعالیه در تولید علم دینی، بخش یکم حمید پارسانیا دی۱۳۹۲ دانشگاه علوم اسلامی رضوی @hparsania
ظرفیت‌شناسی حکمت متعالیه در تولید علم دینی، بخش ۲، حمید پارسانیا.wma
9.01M
ظرفیت‌شناسی حکمت متعالیه در تولید علم دینی، بخش دوم حمید پارسانیا دی۱۳۹۲ دانشگاه علوم اسلامی رضوی @hparsania
فص یونسی در حکمت نفس انسانی، حمید پارسانیا.pdf
367.1K
فص یونسی در حکمت نفس انسانی حمید پارسانیا فصل‌نامۀ «آیین حکمت»، سال یکم، پاییز۱۳۸۸، مسلسل ۱ @hparsania
عقلانیت سکولار و قدسی در ساحت جهان‌دانی، جهان‌داری و جهان‌آرایی، حمید پارسانیا.pdf
508.5K
عقلانیت سکولار و قدسی در ساحت جهان‌دانی، جهان‌داری و جهان‌آرایی حمید پارسانیا اصغر اسلامی‌تنها فصل‌نامۀ «آیین حکمت»، سال پنجم، تابستان۱۳۹۲، مسلسل ۱۶ @hparsania
صدرالمتألهین و تقریر سینوی برهان صدیقین، حمید پارسانیا.pdf
249.3K
صدرالمتألهین و تقریر سینوی برهان صدیقین حمید پارسانیا فصل‌نامۀ «آیین حکمت»، سال دوم، تابستان۱۳۸۹، مسلسل ۴ @hparsania
بررسی پدیدارشناسی در فیزیک کوانتومی و حکمت صدرایی، سیدامیر سخاوتیان و حمید پارسانیا و مسعود عبدالله‌زاده.pdf
592.7K
بررسی پدیدارشناسی در فیزیک کوانتومی و حکمت صدرایی سیدامیر سخاوتیان حمید پارسانیا مسعود عبدالله‌زاده فصل‌نامۀ «آیین حکمت»، سال دوازدهم، بهار۱۳۹۹، مسلسل ۴۳ @hparsania
مبانی فلسفی علوم انسانی، جلسۀ ۱، حمید پارسانیا.mp3
10.11M
مبانی فلسفی علوم انسانی، جلسهٔ یکم حمید پارسانیا مؤسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران @hparsania
مبانی فلسفی علوم انسانی، جلسۀ ۲، حمید پارسانیا.mp3
10.42M
مبانی فلسفی علوم انسانی، جلسهٔ دوم حمید پارسانیا مؤسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران @hparsania
مبانی فلسفی علوم انسانی، جلسۀ ۳، حمید پارسانیا.mp3
10.17M
مبانی فلسفی علوم انسانی، جلسهٔ سوم حمید پارسانیا مؤسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران @hparsania
مبانی فلسفی علوم انسانی، جلسۀ ۴، حمید پارسانیا.mp3
9.41M
مبانی فلسفی علوم انسانی، جلسهٔ چهارم حمید پارسانیا مؤسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران @hparsania
مبانی فلسفی علوم انسانی، جلسۀ ۵ و پایانی، حمید پارسانیا.mp3
10.17M
مبانی فلسفی علوم انسانی، جلسهٔ پنجم و پایانی حمید پارسانیا مؤسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران @hparsania
بسمه‌تعالی پژوهش‌های دفتر تبلیغات اسلامی آینده‌نگرانه باشد برش‌هایی از متن: پژوهشگاه [علوم و فرهنگ اسلامی] از یک سو در ذیل دفتر تبلیغات قرار دارد که از این طریق متصل به حوزه می‌شود و از طریق دیگر نیز جایگاهی در نظام دانشگاهی داشته و از آموزش عالی مجوز دارد. لذا هویت حوزوی و دانشگاهی دارد. [همچنین،] از طریقی دفتر تبلیغات اسلامی، ذیل دفتر مقام معظم رهبری قرار دارد؛ یعنی ریاست دفتر تبلیغات اسلامی و اعضای هیئت‌امنا را رهبر انقلاب تعیین می‌کنند و این یک ویژگی منحصربه‌فرد برای این پژوهشگاه است. وقتی دفتر تبلیغات و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی زیرمجموعهٔ دو نهاد علمی اصلی کشور یعنی حوزه و دانشگاه قرار می‌گیرد و از هر دو سو رسمیت می‌یابد، به معنای این است که کانال رسمی ارتباط‌های معرفتی و علمی حوزه و دانشگاه است. یکی از مسیرهای رسمیت‌یافته‌ای است که گفت‌وگوی این دو نهاد را برای حل مسائل و مشکلات و برای ایجاد هم‌افزایی‌ها و تأمین نیاز این دو نهاد مهم کشور دارد؛ یعنی باید پژوهش‌ها و فعالیت‌های آن در این سطح باشد؛ اما وقتی که در ذیل دفتر رهبری قرار می‌گیرد و ارتباط مستقیم با رهبری پیدا می‌کند، سطح فعالیت‌های پژوهشی در عالی‌ترین سطح راهبردی باید قرار گیرد. البته این کار لوازمی هم برای خودش دارد و قرار گرفتن در سطح پژوهشگاه راهبردی و اقدام برای فعال شدن این امور، یک چالاکی متناسب با خود را طلب می‌کند. چون در مقاطع مختلف، مسائل تأثیرگذار و تعیین‌کنندهٔ مهمی به وجود می‌آید. همچنین، در سطح مسائل حوزوی و دانشگاهی و قلمرو فرهنگ عمومی نیز که بعضاً بحران‌زاست، باید توجه لازم صورت گیرد که این بحران‌ها مدیریت بحران مربوط به خود را طلب می‌کند. نتیجه این می‌شود که اگر شناسایی نیازها و یا پژوهش‌های مربوط به این حوزه صورت گیرد، بخش قابل توجهی از پژوهش‌های دفتر باید آینده‌پژوهانه و آینده‌نگرانه باشد و به شناسایی نیازهای موجود بپردازد که در محدوده مسئولیت‌های این مجموعه قرار می‌گیرد؛ یعنی دفتر باید از یک سو سر برافرازد و فضای حوزه و دانشگاه و توانمندی‌ها را رصد کند و از یک سو نیازهای پژوهشی موجود را در قلمرو و سطح راهبردی شناسایی کند و این خود یک حوزه پژوهشی اختصاصی و بنیادی است. ۲۹آذر۱۳۹۹ اختتامیهٔ نمایشگاه پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی متن کامل: https://iqna.ir/00GXUt @hparsania
پژوهش‌های دفتر تبلیغات اسلامی آینده‌نگرانه باشد، حمید پارسانیا.mp3
6.99M
پژوهش‌های دفتر تبلیغات اسلامی آینده‌نگرانه باشد حمید پارسانیا ۲۹آذر۱۳۹۹ اختتامیهٔ نمایشگاه پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی @hparsania
جامعه‌شناسی مقاومت
بسمه‌تعالی عقل سرخ یادنامهٔ علوم اجتماعی ایران برای حاج قاسم سلیمانی و جهان پس از شهادتش زیر نظر ح
بسمه‌تعالی معرفی و بررسی کتاب عقل سرخ یادنامهٔ علوم اجتماعی ایران برای حاج قاسم سلیمانی و جهان پس از شهادتش حمید پارسانیا سیدمجید امامی قاسم زائری - زمان: چهارشنبه ۱۰دی۱۳۹۹، ساعت ۱۳ - پخش زنده از اینستاگرام خانهٔ کتاب و ادبیات ایران @hparsania
بسمه‌تعالی پای درس خمینی مشهد واکاوی کتاب «طرح کلی اندیشهٔ اسلامی در قرآن» پیوند خرید: http://www.khanetolab.ir/khomeini-khorasan/ خانهٔ طلاب جوان @khanetolab @hparsania
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پای درس خمینی مشهد واکاوی کتاب «طرح کلی اندیشهٔ اسلامی در قرآن» حمید پارسانیا: طرح کلی اندیشهٔ اسلامی در قرآن، تفسیر موضوعی است. @khanetolab @hparsania
بسمه‌تعالی قهرمان بدون مرز هم‌اندیشی اصحاب علوم انسانی در باب جهان مقاومت پس از شهادت سردار سلیمانی حمید پارسانیا حسین کچوییان حسین اکبری ادریس هانی - زمان: پنجشنبه، ۱۸دی۱۳۹۹، ساعت ۱۰ تا ۱۲ - پیوند نشست: https://b2n.ir/841384 دانشگاه باقرالعلوم(علیه‌السلام) @hparsania
جامعه‌شناسی مقاومت
بسمه‌تعالی قهرمان بدون مرز هم‌اندیشی اصحاب علوم انسانی در باب جهان مقاومت پس از شهادت سردار سلیمان
بسمه‌تعالی قهرمان بدون مرز برش‌هایی از متن: چهارچوب نظری که [برای تحلیل جایگاه شهید سلیمانی] پیشنهاد شد، بحث جهان‌های اجتماعی است؛ به این معنا که زندگی اجتماعی افراد، جوامع، گروه‌ها در ذیل آرمان‌ها و ارزش‌ها و معانی است. افراد با معانی و ارزش‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و آن را جزء شخصیت وجود خود می‌کنند. امروز در جهانی با یک حوزهٔ معنایی مربوط به خودش زندگی می‌کنیم. در کانون این جهان یک فرهنگ و نظام معنایی با غلبه بر سایر فرهنگ‌ها به ساخت‌وساز جهان می‌پردازد. جهان غرب با رویکرد دنیوی و این‌جهانی با همهٔ لوازم و کثرت‌هایی که به اقتضای خودش داشته است و با سلطه‌جویی کشورهای اروپایی و غربی، توانست میراث جهان اول را در نخستین گام مستعمره کند و جمعیت وسیعی را به‌نام استعمار به خدمت بگیرد. خلافت عثمانی در جنگ جهانی اول و پس از آن، با فروپاشی مواجه و به چندین کشور جدید با هویت‌های نوین در ذیل مفاهیم و تعاریف مدرن تبدیل شد. همچنان مردم در زندگی خصوصی مسلمان بودند؛ اما روابط آنها از ذیل نظام معنایی اسلام بیرون بود و احساس حقارت و تحقیر می‌کردند. پس این وضعیت جهان اسلام بود که واقعیت تاریخی و عقبه تاریخی آن به رغم یک هزاره اقتدار، به فروپاشی منجر شد. الگوهای مقاومت نیز در این کشورها رنگ‌وبوی حوزه‌های معنایی جهان مدرن را گرفت. هر گاه مسلمانان با این نوع مقاومت، استعمارگران را از در بیرون می‌کردند آنها از پنجره وارد می‌شدند. انقلاب اسلامی بازگشتی به سوی مفاهیم اسلامی بود که با مکاتبی چون مارکسیسم و لیبرالیسم آغاز نشد. اینجا شخصیت را در حاشیه این حرکت معنایی جهان اسلام می‌بینیم که ظرفیت فرامرزی دارد؛ یعنی مرزهای نظام معنایی اسلام، مرزهایی است که نه زبان و نه قوم و نه قبیله می‌شناسد و تا جایی که انسان است، پیش می‌رود؛ یعنی تا خلیفةالهی می‌رود و مرزهای ملک و ملکوت را درمی‌نوردد. نه‌تنها تمام زندگی، بلکه بعد از جهان را نیز معنادار می‌کند و شهادت آغاز زندگی حقیقی می‌شود و با معنا کردن مرگ، دگربار، زندگی معنا می‌یابد. این حوزه از معناست که نه در کتاب و مکتب و نه در درس و نوشته یافت نمی‌شود؛ بلکه شهید سلیمانی، مشق زندگی می‌کند. در مدرسه‌ای درس می‌خواند و کار می‌کند که امام عارفان مدرس آن است و الگو می‌دهد و درس عرفان فرا می‌گیرد. راهی که یک عارف در یک سلوک، چند دهه باید برود، نوجوانانی در این مدرسه هستند که در یک زیست روزانه طی می‌کنند و راه می‌یابند. ۱۸دی۱۳۹۹ نشست «قهرمان بدون مرز» متن کامل: https://iqna.ir/00GYbZ @hparsania