هدایت شده از اصرار
بخش اول 1⃣
🔻شهر [و مسجد الاقصی]
🔹نوار غزه ۱۲۰۰ مسجد داشت که تقریبا در این ۱۲۰ روز جنگ، هزار مسجد بهطور کامل تخریب شده است؛ در اخبار مشاهده میکنیم با اینکه شهر در ظاهر نابود شده است اما بر گلدسته ی مساجد باقیمانده دعا می خوانند که خداوندا به ما این توفیق را بده بتوانیم برای یکبار هم که شده در مسجد الاقصی نماز بخوانیم. این نکتهی بسیار مهم محوریت مسجد الاقصی را نشان میدهد.
این نکته به طور ویژه از این حیث حائز اهمیت است که مسجد الاقصی در چند ده کیلومتری غزه است؛ اما با این وجود ایجاد کنندهی هویت برای مردم فلسطین و بهخصوص مردم غزه همان مسجد الاقصی است.
🔹ما در مباحث توسعه و پیشرفت در نظام مهندسی و شهرسازی، اماکن مقدس را در مرکزیت کالبدی و فیزیکی نگاه می کردیم.
🔹سوال آن که غزه چطور شهریست که می تواند فراتر از فضای کالبدی و مرکزیت فیزیکیِ مسجد الاقصی این چنین به هم پیوسته باشد؟
شهر از کجا برپا می شود؟
معنابخشی اماکن مقدس به شهر از کجا می آید؟
#شهر
#اصرار
#مسجد_الاقصی
@Esrar3
هدایت شده از اصرار
بخش دوم 2⃣
🔻خبر [و خبرنگاری]
🔹در برخی اخبار قابلیت تکذیب و قابلیت کتمان را مشاهده میکنیم ولی طوفان الاقصی نه تنها قابل کتمان و تکذیب نیست بلکه آنچنان واضح و شفاف است که در سطح بین المللی، افراد بسیاری را درگیر خودش کرده.
🔹 طرف دیگر ماجرا خبرنگاران غزه هستند. در غزه یکی از ارکان مهم بین مردم همین خبرنگاران هستند. این نکته بسیار مهم است که خبرنگاران غزه تاجایی پیش رفتهاند که مردم برای خبر گرفتن از حال خانواده خود، به خبرنگاران مراجعه میکنند و احوال خانواده و شهدای خود را از آنان میگیرند. اینکه خبرنگار در بطن ماجرا باشد و در بین اتفاقات، خانواده خود را نیز از دست میدهد و تاجایی پیش میرود که خودش نیز به شهادت میرسد، این نوع جدیدی از خبرنگاری در جهان است.
🔹ما یک مولفهای داریم با این عنوان که خبر، واقعه و حادثه را میسازد. حرفه خبرنگاری تکنیکهای مختلفی دارد برای اینکه مخاطب خود را اقناع کند؛ اما در بحث غزه ما مشاهده میکنیم خبرنگاران بدون هیچگونه تکنیک و عملیاتی، فقط با بازگو کردن، اتفاقات و تحولات بسیاری از جمله ساختن یک هویت در سطح جهانی را رقم زدهاند.
🔹روایت جنگ شهید آوینی یک مقداری با خبرنگاری جنگ در غزه فرق میکند. کاری که شهید آوینی کردند بهنوعی خلق و پردازش هنری بود ولی خبرنگار غزه به واقعیت نزدیکتر است و بهعبارتی بخشی از واقعیت است. با شهید آوینی ما از روایت شنیدیم اما در طوفان الاقصی با خبرنگاران از خبر میشنویم. خبر با روایت و خبرنگار با راوی متفاوت هستند.
🔹خبرنگار غزه نه تنها يكي از اعضای خانواده هاست بلکه حتی سراغ زندگی مان را از او می گیریم. به حرکت دوربین خبرنگاران نگاه کنید. خبرنگار نه تنها دنبال سوژه که حتی دنبال پدیده هم نیست. او راه می رود و همه با او حرف می زند. خبرنگار خودش دوربین است.
🔹این تعبیر رهبری که فرمودند که این حماسه را در کتابها خواهند نوشت، این تعبیر بخاطر آن خبرهایی است که باعث شکستن هیمنهی صهیونیستها در سطح جهانی شد. شکستن هیمنه و هژمونی رژیم صهیونیستی فقط با نشان دادن فجایع و مظلومیت مردم غزه نبود بلکه با خبر یک اتفاق فرای این مظلومیت رخ داد که توانست آن رژیم را در سطح جهانی بیآبرو کند.
از شروع عملیات طوفان الاقصی بیش از سه هزار راهپیمایی در سراسر جهان شکل گرفته است.
🔹اغلب در مسألهی خبر تصور بر این بود که چالش اصلی ما چالش تحلیل است اما بعد از کمی دقت متوجه می شویم بحث اصلی خبر و منابع در دسترس افراد است.
#هنر
#خبر
#اصرار
#خبرنگار
@Esrar3
هدایت شده از اصرار
بخش سوم 3⃣
🔻نسل [و زمان]
🔹نگاه به تحولات و اتفاقات یک سوال نهان دارد که «چه اتفاقی در حال وقوع است؟» این سوال، سوال از آینده و زمان است. از این حیث زمینهی نادیدنی تمام عنوانها زمان است. اگر زمان حذف شود با تمام اتفاقات پیرامون خود میتوان هرکاری انجام داد.
🔹در خبرهایی که ذیل زمان نقل کردیم زمان به دو صورت دنبال شد. یک شکل پیگیری خبرهای زماندار بود مثل اینکه سید حسن نصرالله گفتند افراد در مقاومت ابزار نیستند و مستقل هستند و این در تاریخ بشریت بی سابقه است (بی سابقه بودن) و یا اینکه مردم در اروپا و آمریکا پس از چهار ماه هنوز هم در حمایت از فلسطین راهپیمایی می کنند و گویا زمان آنجا به وقت طوفان الاقصی ایستاده و نمی گذرد ( نگذشتن زمان) یا این صحبت محمد الضیف که همین امروز آهنگ فلسطین کنید، فردا دیر است (دیر شدنِ زمان).
🔹شکل دیگر این پیگری آنست که ما با توجه به مواردی مثل نسل بیشتر متوجهِ زمان می شویم مثل عبارات دهه ی هشتاد و ... و یا اصطلاح نسل زد. اما غزه چشم ما شد و با غزه توانستیم این نسل را فراتر از طبقه بندی های جامعه شناسانه و روان شناسی، با زمان در همه جای دنیا ببینیم.
#نسل
#زمان
#اصرار
#جهان
@Esrar3
بسمه تعالی
🔰مراسم هفتمین روز درگذشت محقق وارسته #دکتر_محمد_خادمی
🗓 پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲|بعدازنماز مغرب و عشاء
📍مکان: قم، بنیاد، بلوار شهید کریمی، کوچه ۱۵، مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س)
حضور شما سروران گرامی در این مراسم باعث تسلی خاطر بازماندگان و شادی روح آن مرحوم خواهد شد
هدایت شده از حسینیه هدایت
صوت کامل ارائه حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی.mp3
40.05M
🎙#صوت_کامل ارائه حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی با عنوان «رویا؛ فناوری به حرکت درآوردن مردم» در رویداد آرمان4
#رویداد_آرمان
🔻 #حسینیه_هدایت | اینجا انقلاب جریان دارد...
@hoseinie_hedayat
هدایت شده از خانه طلاب جوان
📄نامه جمعی از
گروه و مجموعههای حوزوی به مدیریت حوزه علمیه
👈🏽تصویب ایام سیاسی-اجتماعی خاص،مثل انتخابات،به عنوان ایام رسمی تبلیغی حوزه ها
👈🏽بستر سازی تبلیغی برای حضور طلاب در برهه های حساس اجتماعی
👈🏽استعلام طرح عملی حوزه ی علمیه جهت افزایش مشارکت در انتخابات ذیل فرمان رهبرانقلاب
👈🏽درخواست راهنمایی و هدایت گری علمای مجاهد و بزرگان حوزه جهت حضور فعال طلاب در صحنه انتخابات مجلسین 1402
و ...
#انتخابات
#وقت_مأموریت
🔹.............🔹............🔹
💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید:
🌐 @khanetolab
May 11
💢در کنار مردم، کاندیداها را هم دریابیم💢
🔹این ایام قاعدتا ایام دعوت مردم به مشارکت پای صندوق های رأی است. افراد و مؤسسات در این مدت زحمت کشیدهاند و برای در میان گذاشتن با مردم آماده کرده و منتشر کردهاند. ما هم با رفقا جلسات متعددی داشتیم تا بتوانیم مطالبی را برای در میان نهادن با مردم پیشنهاد کنیم که من برداشت خودم را از آن گفتگوها در ۶ محور جمع بندی کردم؛ ۶ محوری که به نظرم میآید با ترکیبهای مختلفی از آنها میتوان با مخاطبین متنوعی از ملت ایران گفتگو کرد و آنها را به شرکت در انتخابات ترغیب کرد. صوت ارائه این ۶ محور را می توانید در اینجا گوش دهید.
🔹 اما معضل کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس، معضلی تک وجهی نیست که بخواهیم آن را صرفا در سمت مردم جستجو کنیم، بلکه اتفاقاً یک دلیل اصلی آن را می توان در اختلالی که در ناحیهی #نمایندگی_امر_سیاسی توسط کاندیداها و سازو کارهای اعتباربخشی و بستن لیستهای انتخاباتی است، مشاهده کرد.
🔹 جامعه انقلابی ایران در مسیر حرکت و پویایی خود، گردنههای مهمی را پشت سر گذاشته و در عین حال، متحمل سختیها و مرارتهای فراوانی شده است؛ در آستانه عبور از چنبره تحریمهای بیسابقه و ظالمانه استکبار جهانی قرار گرفته است و در عین حال، به دلیل وجود رگهی تلخ تورم و گرانیهای کمرشکن هنوز شیرینی شهد این پیشرفتها را در ذائقه احساس نکرده است؛ امروز مردم ایران نقش الگوی مسکن را در آسایش، امنیت و فرزندآوری خود مشاهده می کنند؛ امروز مردم ایران نسبت به نقش مخرب بانکها در کار و تولید و صنعت حساس شده؛ امروز مردم ایران به ماجرای تضاد منفعت برخی از مسئولین با حقوق عامه واکنش بیشتری نشان میدهند؛ امروز مردم ایران از مسئولی که خانوادهاش از خارج کشور خرید می کند طلب پاسخ میکند؛ امروز رفتار فرزندان مسئولین کشور مورد توجه مردم ایران قرار گرفته است؛ امروز مردم ایران به راحتی زیربار هر حرفی نمیرود و همه اینها به این معناست که مردم ایران به معنای درست کلمه #سیاسیتر شده است و خط و ربط امور بیشتری را با غایات و جهتگیریهای خود ارزیابی میکند.
🔹از طرفی دیگر، از اول انقلاب و به خصوص از اوائل دهه هشتاد، بالاترين سطح رهبری و سیاستِ کشور، به غلبه الگوهای توسعه غربی در امر اداره کشور را واکنش نشان داده و الگوهای توسعه غربی را زمینهساز انحلال و فروپاشی همه هویتهای ملی در هویت تمدن غرب معرفی کرده است. به نحوی که مقام معظم رهبری از روز اول فروردین 1388 به صراحت اعلام کرده است که دیگر از لفظ «توسعه» _ به دلیل انصراف معنایی آن به الگوهای توسعه مدرن _ استفاده نمیکند و به جای آن و برای دلالت بر الگوی اسلامی ـ ایرانی حرکت بالنده مردم رشید ایران، اصطلاح «پیشرفت» را استخدام خواهد کرد.
🔹اما در این میان، یکی از معضلات اصلی در انتخابات این است که چه میزان کاندیداهای موجود و ساز و کارهای لیست بندی، در منزلت و شانِ نمایندگی سیاسی مردم و رهبری ایران قرار دارند؟
کاندیداها و احزاب در کشور چقدر با این رشد سیاسی مردم و اتفاقاً مقیاس انتظارات رهبری نظام، سیاست ورزی میکنند؟ جریانها و گروههای سیاسی، چه میزان توان دارند که با تبیین
_ " فتوحات و پیشرفتها"،
_ "در کنار بیان ریشه ناکامیها و عقب افتادگیها"
_ و "با توجه به میدان بازی دشمن"،
#طرحی برای نزدیکتر شدن به قله ارائه دهند؟
سیاست، موضوع اصلیاش به وحدت رساندن عزمها و ارادههای متکثر افراد برای حرکت به سوی تحقق مقاصد و آرمانهای مشترک است و ممکن نیست بدون داشتن طرحی ناظر به میدان و آینده، کسی بتواند در مَسند آن بنشیند.
فرصت زیادی نیست ولی باید در کنار گفتگو و دعوت از مردم، کمی هم به فرستندهها دست بزنیم و دعوت و گفتگویی هم با کاندیداها داشته باشیم ....
#سیاست_دینی
#عقلانیت_انقلابی
#ملت_سیاسی
https://eitaa.com/alimohammadi1389/1621
💢اتفاقی مبارک در سپهر سیاست ایران💢
🔹#انحصارِ بازی لیستبندی بعد از چندین دهه، امروز به نقطه پایان خود رسیده و دو قطبیِ کاذبِ اصولگرایان و اصلاح طلبان امروز تا حد زیادی از حیز انتفاع ساقط شده است.
🔹همین امر موجب شده جریانهای متعدد و متنوعِ نوظهوری، به نحوی مستقل اقدام به ارائه لیستهای ائتلافی خود نمایند و عملاً قُرُق دو قطب اصولگرایی و اصلاح طلبی را نقض کنند.
🔹در این میان برخی بر مردمی و شفاف بودن فرآیند رسیدن به کاندیداهای اصلح خود تاکید نموده و تلاش کردهاند با دخیل کردن افراد متخصص و سرشناس شهرها، بر وجه مردمی و کارشناسی بودن فرآیند خود صحه بگذارند، ولی به نظرم این شیوه راه به جایی نخواهد و برد و دیر یا زود یا "دچار همان آفت تصمیمات پشت پردهای اصولگرایان و اصلاح طلبها خواهد شد" و یا "لااقل بدان متهم خواهد شد".
🔹اما در انتخابات مجلس ۱۴۰۲، شاهد الگوی دیگری از سیاستورزی نیز هستیم که به جای اینکه بر صحت و سلامت فرآیند افراد برگزیده در لیست خود تأکید کند، بر #محتوایی که مورد حمایت اوست تأکید دارد و شفاف و بدون لکنت، محتوای سیاستی را به میان گذاشته که مدعی است میخواهد آن را از فردای انتخاب شدن دنبال کند.
نمونه بارز این کار را میتوان در حمایت تعدادی از مؤسسات و افراد سرشناس در شهرهایی چون تهران و قم مشاهده کرد که پای طرحها و ایدههایی مانند «طب سنتی»، «پولطلا»، «معماری اسلامی و خانه های ویلایی»، «بانکداری اسلامی»، « نفی احتکار منابع طبیعی»، «کاشت درختان مثمر» و ... ایستادهاند.
🔹هرچند بسیاری از این ایدهها به نظر حقیر اولیه و ناپخته برای اجرا در سطح کشورند، ولی فرود آمدن سیاست در طرحهای اداره امور زندگی مردم امر بسیار مبارکی است که باید پیگیری شود. اساسا دوگانه توسعه مدرن و پیشرفت اسلامی ایرانی در چنین آوردگاهی قابليت صورتبندی و مرزبندی پیدا میکند و سیاست به ناچار می بایست موضع خود را در نحوهی اداره و تمشیت مسئلههای واقعی مردم در دوراهی توسعه و پیشرفت مشخص کند.
🔹این اقدام را باید به فال نیک گرفت و برای بارورسازی و آفت زدایی از آن به عنوان یکی از مهمترین راههای ارتقای امر سیاسی در کشور به آن همت گمارد...
#عقلانیت_انقلابی
#نمایندگی_امر_سیاسی
#طرحِ_سیاست
#دوگانه_توسعه_و_پیشرفت
https://eitaa.com/alimohammadi1389/1622
هدایت شده از اندیشکده قصد
✅ مطالبه احیای اصل ۴۳ قانون اساسی
🔺سخنران: حجتالاسلام و المسلمین قنبریان
📆 سهشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ بعد از نماز مغرب و عشا ساعت ۱۹
📍قم ، شهرک پردیسان، خیابان سلمان، مسجد حضرت فاطمهالزهرا (علیها سلام)
💠 اندیشکده قصد
💡@qasdna_ir
🔴 امید و آینده با انحصار سیاست، معنا نمیشود!
🔷 بیانیۀ جمعی از نیروهای سیاسی-مدنی جبهه انقلاب و مقاومت
🔶 متن کامل بیانیه را میتوانید در آدرس زیر مطالعه فرمایید:
https://vrgl.ir/D6yvp
✍برای پیوستن به جمع امضاکنندگان این بیانیه به ادمین پیام دهید.
🇮🇷@Ensejam_iri
💢چرا بیانیه ائتلاف «انسجام» را امضاء کردم؟💢
🔹ما در آستانه تکوّن شکل جدیدی از سیاست در جمهوری اسلامی هستیم که البته تولد آن مدتهاست آغاز شده است. این شکل جدید هرچه هست، باید فاصله معناداری با آنچه امروز در رابطه جریانهای سیاسی با مردم میبینیم، داشته باشد.
_ این شکل جدید نمیتواند فقط در فصل انتخابات برُوید و در فردای انتخابات غیبش بزند!
_ این شکل جدید باید حقیقتاً اراده و خواست عمومی را نمایندگی کند و هویت و اعتبار خود را از این نمایندگی بگیرد نه از عضویت در گروهها و جریانهای سیاسی رسمی پایتختنشین!
🔹واضح است این بدان معنا نیست که کسانی که الان در مسند نمایندگی جمهور در مجلس تکیه زدهاند، همگی آدمهای بدی هستند و یا اینکه همه تصمیماتشان به سود خودشان و به ضرر منافع مردم است؛ نه خیر!
مجلس یازدهم بیتردید جزو بهترین مجلسهای بعد از انقلاب اسلامی بوده و در مدت چهارساله خود، هم مواضع انقلابی قابل قبولی داشته است و هم طرحهای رو به جلوی خوبی تصویب کرده است که از بهترین آنها می توان به "قانون جهش تولید دانش بنیان" و "طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار" و "لایحه نظام رتبهبندی معلمان" اشاره کرد، ولی علیرغم این کارهای خوب در نظرسنجیهای منتشر شده یکی از مهمترین علل رأی ندادن مردم این است که معتقدند که مجلس و حکومت کاری نکرده و اتفاقی نیفتاده است!
🔹شاید بگویید ریشه این احساس ناکارآمدی و بی خاصیتی، عدم اطلاع مردم و بیخبری آنهاست. بله؛ مردم در جریان امور نیستند ولی نکته مهم این است که سیاست اصطلاحاً طبعش گرم است و موقعیتش موقعیت تجمیع و جهتدهی ارادههاست و اگر مردم احساس دوری و بیحاصلی میکنند، فقط مشکل این نیست که نمیدانند و اطلاع ندارند، بلکه مشکل مهمتر این است که اساساً به نمایندگان خود #متصل نیستند و سامانه نمایندگی و وکالت دچار اختلال و عارضه است.
🔹امروز ما به نیروی تازه نفس سیاسی احتیاج داریم که بتواند پا به پای مردم ایران بدود، با او دم بگیرد و در سختیها و فرلز و فرودها با او همنفس شود؛ ما امروز در سیاست ایران نیازمند #هوای_تازه هستیم...
⬅️ با این حال، به ایده "ائتلاف انسجام» نقدی دارم که در یادداشت بعدی ان شاء الله توضیح خواهم داد ....
#عقلانیت_انقلابی
#نمایندگی_امر_سیاسی
#هوای_تازه
https://eitaa.com/alimohammadi1389/1634
💢به ایده ائتلاف "انسجام" چه نقدی دارم؟💢
🔹اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات از سال 98 به بعد دچار افت معناداری شده است، به نظرم جای شک و شبهه ندارد.
🔹ریشه این مشکل هم نه صرفاً در شیوه رد صلاحیتهاست که اصلاحطلبها بخواهند از پشم آن کلاهی برای خود دست و پا کنند و نه صرفاً در مشکلات معیشتی است که اصولگرایان بخواهند گردن این و آن بیندازند.
🔹مشکل اصلی همانطور که قبلاً گفتهام در #نمایندگی_امر_سیاسی است. نمایندگی مجلس، منصب وکالت و نمایندگی از مردم است و اینکه در مردمسالاری دینی باید نماینده از مردم باشد و با مردم باشد و در مردم باشد، از آنروست که مسئلهها را بفهمد و به دیگرانی بفهماند و پیچیدگیها و هزینه فایدهها را هم برای مردم #تبیین کند.
🔹ولی چه میتوان کرد که منصب سیاسی نمایندگی مجلس، خواه ناخواه موقعیت برخورداری از ارتباطات فراتر از دائره موکلین و قرار گرفتن در مناسبات سیاسی و اقتصادی گسترده است. همین جاست که محیط نماینده به تدریج از محیط موکلین جدا میشود و در مناسبات قدرت و ثروتی قرار میگیرد که در بهترین وضعیت در کنار نمایندگی مردم، نمایندگی امور دیگر هم بر او بار می شود!
🔹راهکاری که #ائتلاف_انسجام برای رفع این #نانمایندگی در پیش گرفته است، برون رفتن از «رویههای عادی» و «خلق مشارکت واقعی در ذیل تصویری روشن از آینده» از طریق «ایجاد پیمان سیاسی جدید حول شکستن انحصار محافل کنونی قدرت» است.
خب سوال اساسی این است که «تصویر روشنی که میفرمایید کجاست؟» و بر فرض هم که این تصویر هم ترسیم شده است؛ «با چه راهبردهای عملیاتی میخواهید این تصویر آینده را محقق کنید؟» این پرسش دوم از پرسش اول هم مهمتر است، چرا که اتفاقاً در مقام پیگیری این راهبردهای عملیاتی است که تزاحمها رخ می نماید و تعارض منافع آشکار می شود؛ دقیقاً در چنین موقعیتی است که مصلحتسنجیها و سبک سنگین کردنها باب توجیه همه چیز را می گشاید و هر کوتاه آمدنی را برچسب نرمش قهرمانه میزند!
🔹از اینرو به طور مشخص اشکالم به ائتلاف انسجام و هر مجموعه دیگری مانند مجمع همافزایی جوانان قم و امثالهم این است که از طریق طرح پیمان جدید سیاسی و یا با طراحی فرآیندهای شناسایی کاندیداها با شاخصهایی مانند ولایی بودن و مدیر بودن و انقلابی بودن و صادق بودن و ... نمی توان جلوی نانمایندگی سیاسی را گرفت. نانمایندگی سیاسی، راه مهارش مشخص شدن محتوای سیاست در دوگانه توسعه و پیشرفت در مسئله های اساسی مردم است، وگرنه ممکن است خروجی ارزیابیها بزرگواری مانند حاج آقای ذوالنوری بشود که با آن همه سوابق درخشان، کمر یکی از پیشروترین طرحهای تحولی و تمدنی ایران یعنی طرح احیاء ساخت خانههای ویلایی را قربة الی الله بشکند و بکند آنچه را نباید بکند ....
#عقلانیت_انقلابی
#نمایندگی_امر_سیاسی
#طرح_اداره
#محتوای_سیاست
https://eitaa.com/alimohammadi1389/1635
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸معیار مهم برای رأی دادن به یک فرد🔸
وقتی می خواهید نماینده انتخاب کنید، اول به ایمان بااللهاش نگاه می کنید یا به کفر به طاغوتش؟
اگر کفر به طاغوتش را احراز نکردی، هرچه [خوبی هم] داشته باشد، #ول_معطل است. اول چیزی که در او بررسی می کنی، #کفر_به_طاغوتش باشد. نبضش را بگیر ببین کفر به طاغوتش میزند یا نمیزند؟
اگر دیدی این نبض نمیزند، رأی خودت را برای کسی که این نبضش نمیزند، حرام نکن، فردا هم برای خودت #وزر_و_وبال درست نکن.
@haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر انتخابات ضعیف برگزار شود هیچ کس سود نمیبرد و همه ضربه میخورند
🔹من احدی را متهم نمیکنم اما به همه یادآور میشوم ما باید به انتخابات از زاویه منافع ملی نگاه کنیم نه از زاویههای جناحی و گروهی. اگر انتخابات ضعیف باشد همه ضرر میکنند.
🔹هرکسی که ایران، ملت و امنیت خود را دوست دارد بداند اگر انتخابات ضعیف برگزار شود هیچ کس سود نمیبرد و همه ضربه میخورند.
#رهبر_معظم_انقلاب