eitaa logo
گاه نگاشته ها / علی رئیسی
169 دنبال‌کننده
375 عکس
69 ویدیو
581 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
راهنمایی های استاد فیاضی درباره سیرمطالعه فلسفه👆👆
📚مژده به دوستان پژوهشگر و اهل مطالعه ام😊 💐همه کتاب های الکترونیکی دانشگاه تهران رایگان شد 📘با توجه به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و عدم دسترسی پژوهشگران، دانشجویان و استادان گرامی به منابع علمی، مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران همه کتابهای الکترونیکی خود را به صورت رایگان در اختیار همه علاقه مندان قرار داده است. 📖 برای دریافت کتاب ها می توانید به اپلیکیشن فیدیبو یا به کتابخوان الکترونیکی مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران مراجعه کنید. 🌐نشانی صفحه کتابخوان الکترونیکی برای دانلود نسخه اندروید و نسخه ویندوز اپلیکیشن کتابخوان👇 https://press.ut.ac.ir/help?menu=14 @pooyanevisi
دسترسی به اشعار شعرای پارسی گوی: https://ganjoor.net/
بخش آفریقا و خاورمیانه کنگره آمریکا به مناسبت نوروز تعداد زیادی از نسخه های کمیاب فارسی و برخی چاپ سنگی نایاب فارسی رو رایگان در سایت خودش قرار داده. بعضی نسخه ها بی نظیرن. اگه حالش رو دارین استفاده کنید https://www.loc.gov/collections/persian-language-rare-materials/?sb= از کتابدار بپرس @ketabdar52
گلشن راز: ✳ عبرت های کرونایی در عرصه دین شناسی وحوزه ها @Aliraeisi10 🔅عبرت گرفتن یکی ازمهمترین ارزش هایی است که درفرهنگ دینی،قرانی وروایی ما مورد تاکید قرارگرفته است،برخی از آیات امر به عبرت آموزی می کند.« فَاعْتَبِرُوا یا أُولِی الأبْصَارِ»پس عبرت بگیرید ای صاحبان بصیرت. دستور این است که صاحبان بصیرت ،حوادث گذشته را آئینه قرار داده و مسائل آینده را با الهام از آن ها تحلیل کنند. ماجرای کرونا باتمام تلخی ها وتهدیداتش می تواند زمینه ای برای عبرت گیری ما درحوزه های مختلف باشد وبستری برای بازشناسی نقاط قوت وضعف هارافراهم آورد. به نظرمی آید کرونا درحوزه دین شناسی نیزبرای ما داری عبرت ها وپیام هایی است که درآئینه آن می توانیم بازبینی مجددی درحوزه دین شناسی وتبلیغ دینی خودانجام دهیم. ۱- دعواهایی مانند عقل ودین،علم ودین،طبیعت وماوراء طبیعت،دواء وشفاء و....که بسیاری ازما به زعم خویش آنهارا حل کرده بودیم وپنبه آنهارا زده بودیم، باهجوم کرونا دوباره سربازکرد،تا نشان دهد توجیهات گذشته یا ناکافی بوده اند یا نیازبه برجسته سازی وبه روزرسانی مجدد دارند ودین شناسان ما باید دوباره این دوگانه ها را مورد بازشناسی مجدد قراردهند. ۲-حوزه های دینی نمی توانند با برخی پدیده ها مانند« طب اسلامی» رفتاری انفعالی ازخود نشان دهند،وهرازگاهی با پراکنده گویی وبیان جملاتی کوتاه ،مبهم وکلی ازخود در رد یا تایید آن ازخود سلب مسئولیت نمایند،مدعیان طب اسلامی اخیرا با برخی حرکات ناشایست مانند کتاب سوزی یا تجویزهای غیر علمی ودامن زدن به اختلافات با وزارت بهداشت ومراکزآکادمیک پزشکی، دراوج بحران کرونا فضایی تحریک آمیزعلیه حوزهای دینی وروحانیت ایجادکردند،لذا متولیان حوزه باید قاطعانه دراین رابطه واردعمل شوند وتکلیف این مساله را درهردوحالت سلب یا ایجاب، روشن نمایند وبسترهای لازم رابرای سنجش الهیاتی، ودرمانی آن توسط مراکز معتبر فراهم آورند. ۳- کرونا به ما نشان داد مادرعرصه های تبلیغ برخی ازمعارف دینی درحوزه زیارت عتبات و مناسک دینی نیز دچارآسیب هایی هستیم،مستمع ما باید می آموخت که آنچه شفاء می دهد وشافی است خود امام معصوم یا ولی خداست نه صرف ضریح یا حرم،بالاترآنکه حتی مساله شفاخواهی نیز به این معنا نیست که اگردرخواست شفا شودحتما شفاء محقق شود،یااینکه انتقال ویروس درحالت ازدحام ربطی به حرم ندارد وامری است طبیعی، زیارت امام اگرچه درکنارمدفن اوبه جهت ارتباط روح باجسم ،توفیق خاصی است اما درادعیه وزیارات ما موارد بسیاری اززیارات راه دور نیزوجود دارد، بنابراین بستن حرم ها به معنای بستن راه زیارت نیست. و.... ۴- استقبال کثیری ازحوزویان برای تصدی گری مناصب اجرایی وبه تبع آن تلقی بسیاری ازمردم ازنقش انحصاری روحانیت درحوزه قدرت سیاسی، موجب نگاه های بدبینانه ای ازسوی برخی ازمردم شده بود، اما حضوربرخی ازطلاب دهه های شصتی وهفتادی دربیمارستان ها، درکنارمبتلایان وخدمت رسانی به مردم درحوزه ضدعفونی مراکزعمومی وتغسیل وتکفین اموات کرونایی ازصحنه هایی است که مورد استقبال مردم قرارگرفت ونشان داد مردم ازاصل روحانیت وحوزه ها برنگشته اند و لی ازفاصله گذاری های که برخی ازروحانیون با مردم ایجاد کرده اند معترضند،لذا بازگشت روحانیت درکنار جامعه مدنی فرصتی دوباره برای حوزویان درجهت بازیابی جایگاه روحانیت دربین مردم خواهد داشت. ♻️تقدیم بامهر: علی رئیسی،طلبه وپژوهشگرعلوم دینی https://eitaa.com/joinchat/2678784004Cc1187cbe40
گزارش الجزیره قطر ازوقایعی تاریخی که موجب تعطیلی مساجد،حرم نبوی ونمازهای جماعت شد.👆👆
🔹 دانشگاه مک گیل کانادا 100 عنوان کتابی را که به صورت مشترک با دانشگاه تهران چاپ کرده است، به صورت رایگان برای دانلود قرار داده است. عمده کتابها در فلسفه و کلام و الهیات و منطق و تاریخ علم ایران و اسلام و ادبیات است. لینک دانلود کتاب ها: http://www.mcgill.ca/islamicstudies/tehran-branch/tehran-branch-publications از کتابدار بپرس @ketabdar52
داریوش شایگان_پنج اقلیم حضور.pdf
18.26M
عیدانه پنج اقلیم حضور (بحثی درباره شاعرانگی ایرانیان) نویسنده : داریوش شایگان پنج شاعر کلاسیک ایران، دست مایه تالیف کتابی با عنوان «پنج اقلیم حضور: بحثی درباره شاعرانگی ایرانیان» به قلم دکتر داریوش شایگان شده اند؛ کتابی که نگارنده در آن، اشعار شاعران را با چشم اندازی معنوی و فلسفی بررسی کرده است. شایگان فردوسی را مظهر اوج حماسه ای می داند که با تاثیر از اساطیر اوستایی و افسانه های پارتی و ساسانی، چندی پس از ورود مسلمانان به ایران در پی بازیابی هویت ایرانی احیا شده است. وی اعتقاد دارد، عمرخیام با این که اصالت دقیق رباعیاتش همچنان پس از گذر سالیان دراز محل مباحثه است، مظهر نوعی تعارض در نبوغ ایرانی است، که طی آن جریان های متناقض، مانند ایمان و شک، اطاعت و عصیان و لحظه و ابدیت در مواجهه با یکدیگر قرار می گیرند. شایگان در مورد انتخاب مولوی می‌گوید: پیشنیه تبار شناسی مولانا با گذر از حلاج و بایزید بسطامی به سنایی و عطار می رسد. بی سبب نیست که ایرانیان برای شاهکار بزرگ وی ــ مثنوی ــ شأنی شامخ در حد تقدس قائل اند. مولانا از سرایندگان عشق است. او از سعدی نیز با عنوان «پایدیا» (paedeia) یعنی صورت آمرانه آداب اجتماعی ایرانیان یاد می کند . حافظ از منظر داریوش شایگان، «ترجمان الاسرار» ادب فارسی و شاعری منحصر به فرد است. در شعر حافظ، تعادل بین صورت و محتوا در جریان تکاملی تجربه ناپذیر شکل می گیرد. مصراع های اشعارش اغلب متقارن ، فاقد توالی زمانی و گاه ارتباط با یکدیگرند.
Shabanieh-Mirdamad.mp3
15.36M
مناجات شعبانیه با صدای سید مهدی میردامادی التماس دعا
تحلیلی برحکمت بلاهای عمومی ازمنظراسلام👆👆 حسین عبدالمحمدی دراین مقاله نویسنده بازاویه دید فراگیری بلا به این مساله بارویکرد الهیات اسلامی پرداخته است.
📕 دانلود فایل word مقالات 💥 عنوان مقاله: ﺗﺤﻠﯿﻞ اﻧﺘﻘﺎدی دﯾﺪﮔﺎه ﻣﺪرﺳﯽ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﯾﯽ در ﮐﺘﺎب ﻣﮑﺘﺐ در فرایند ﺗﮑﺎﻣﻞ در ﻣﻮرد اﺣﺎدﯾﺚ ﺷﯿﻌﯽ 👥نویسندگان: ﻋﺒﺪاﻟﻬﺎدی ﻓﻘﻬﯽ زاده؛ ﻣﺤﻤﺪﻣﻘﺪاد اﻣﯿﺮی 💾فرمت فایل: PDF و WORD 📚 مشخصات مقاله: رده مجله: مجلات علمی پژوهشی علوم قرآن و حدیث؛ سطح مقاله: علمی پژوهشی – سال انتشار: ۱۳۹۴؛ تعداد صفحات: ۲۱ … 💡لینک دانلود: http://maarefnet.ir/?p=14712 🌐 معارف نت : پایگاه مقالات علوم قرآن و حدیث maarefnet.ir 🎁کانال کتابخانه قرآن پژوهی @ketabemobin114
گلشن راز: ✳️ زیبایی های کرونا 🌱نوشتن از زیبایی های کرونا، دراین اوضاع کنونی که نفس هامان ازترس بندآمده، وبیم ازابتلا به این ویروس کلافه مان کرده است،وشایدعزیزانی راازدست داده ایم، یادرکناربستر ناخوش احوال آنهاهستیم کاری است دشوار،اما اگر نغمه «ومارایت الا جمیلا » زینب راشنیده باشی،این جمله به توقدرتی می دهد که بتوانی درسخترین لحظات وسنگین ترین مشکلات، زیبائی ها راببینی،آری چه کسی است که ندانددراین اواخر،بسیارازهم غریبه شده بودیم وبه نشناختن همسایه ها مان افتخارمی کردیم،دیگرمفاهیمی مانند ایثارو ازخودگذشتگی، کم کم داشت فراموش مان می شد،خودمحوری درهمه امورفردی واجتماعی داشت دروجودمان ریشه می دواند، ازداشتن داشتهِ هامان خوشحال نمی شدیم ،آری کرونا به یادمان آورد که باید هوای هم رابیشتر داشته باشیم،کرونا فرصت باهم بودن رابرای مان فراهم کرد،کرونا فرصتی برای اندیشیدن درباره مرگ ،اضطراب، یاس،تنهایی رابرای مان ایجادکرد،تادرک کنیم باهردم وبازدم به مرگ نزدیک می شویم،دراوج این عوامل غفلت زای دنیای مدرن، فرصتی پیداکردیم تا باخودحقیقی مان خلوت کنیم وبفهمیم چقدرتنهائیم،فهمیدیم که دراین دنیای وانفسا هنوزانسان های خوش قلبی هستند که حاضرند ایثار رامعنا کنند، بادیدن لبخند دیگران ازته قلب شادمان شوند،حاضرند ازراحتی خودبگذرند تانفسی راحت کشیده شود،آری آنچه این روزها ازایثارها،خطرکردن ها ،خرج کردن ها،وقت گذاشتن ها ومهربانی ها شاهدیم،گوشه ای اززبیایی هایی است که درپرتوکرونا برای ما پدیدار شده است. 📝 تقدیم بامهر:علی رئیسی https://eitaa.com/joinchat/2678784004Cc1187cbe40
20110208134331-ابن سينا و تحول منطق ارسطو.pdf
320.7K
ابن سینا و تحول منطق ارسطو( تحقیق محمد تقی دانش پژوه )
20110208152122-المبادي و الرؤس العشرة لتعلم الفلسفه.pdf
828.1K
المبادي و الرؤس العشرة لتعلم الفلسفه( تحقیق محمد تقی دانش پژوه )
دلخسته و ملولم مولی دلم گرفته بی حال و بی نوایم مولی دلم گرفته بیمار و درد ناکم بی تو طبیب ندارم من لا طبیب له باش مولی دلم‌گرفته دلبسته نینوایم بی تو شفیق ندارم من لا شفیق له باش مولی دلم گرفته دوستی بجز تو باشد مرگم فرا رسیده من لا حبیب له باش مولی دلم گرفته عشق و صفای مستی تا در دلم تو باشی من لا صفای له باش مولی دلم‌گرفته ماه رجب به سر شد غفران من به در شد من لا غفور له باش مولی دلم گرفته شعبان سلام و صلوات بر خاندان تطهیر من لا صلاه له باش مولی دلم گرفته ماه صیام و تقدیر ماه رفیق و تاویل من لا رفیق له باش مولی دلم گرفته اهل شریعتم ساز با علم و حکمتم ساز من لا علیم له باش مولی دلم‌گرفته من با طریقت تو سکر و طرب گزیدم من لا عشیق له باش مولی دلم گرفته من طالب حقیقت نی در ره طریقت من لا حقیق له باش مولی دلم گرفته صائم بریده از خاک سالک ز وصل تو بود من لا سلوک له باش مولی دلم گرفته دوم شعبان ۱۴۴۱
شعری ازاستادعبدالحسین خسروپناه👆👆
🔴 ، پیامبر خودخوانده آخرالزمان! 🔸️کرونا را می توان پیامبر خودخوانده ی آخرالزمان نامید! پیامبری که بی دعوت، دامنه رسالتش را سینه به سینه به اقصی نقاط عالم گسترش داده و هر روز به خیل پیروانش اضافه می شود. عده ای وجود او را انکار می کنند، جمعی به جنگ با او می روند، جماعتی نفاق گونه از آمدنش استقبال می کنند تا مشکلات را گردن او بیندازند و مردمانی برای او می میرند. 🔸️معجزه اش این است که در عین ناپیدایی، اثرش آشکار و ملموس است، در عین کوچکی و بی مقداری، تکانه های بزرگی برای بشریت به ارمغان آورده و بی آنکه با کسی تکلم کند، مرزهای زبان و جغرافیا و فرهنگ را در نوردیده تا آحاد بشریت شبانه روز درباره او بگویند و قلم فرسایی کنند. نظامات عالم را بهم ریخته است. چه نظامات خودساخته بشر مدرن و چه نظامات اجتماعی انسان که از عمق تاریخ تا عصر حاضر سیر کرده و همچنان پذیرفته شده هستند. مردم از اجتماع گریزان شده و به خانه ها پناه می برند. از دست دادن و روبوسی امتناع می کنند. نظام آموزش و تعلیم را معلق می کنند. عبادتگاه ها را تخلیه می کنند. راه های ارتباطی را مسدود می کنند. کسب و کار را تعطیل می کنند. تفریح و خوش گذرانی را محدود می کنند. از مرده های خود هراسناکند و از آنها دوری می جویند. هر لحظه و هر ساعت، دستی بر آب می زنند و ... 🔸️در یک کلام، انسان عصر ارتباطات، به معجزه کرونا در خویشتن خویش فرو رفته است. و چه معجزه ای بالاتر از این که بشر گرفتار در چنبره لذت طلبی مادی، به یکباره سر بر آورده و در خلوتی ناخواسته در برابر دنیای درون قرار گیرد؟ مجالی برای بازگشت به فطرت؛ فرصتی برای کشف راز خلقت؛ بزنگاهی برای عمیق تر کردن آستانه لذت؛ گریزگاهی برای فرار از جلوت و پناه گرفتن در سایه خلوت. اینها همه آورده ی کرونا برای بشریت هستند. 🔸️اما خوب که نگاه می کنی، در پناه بردن انسان به آب و شستشو نشانه هایی برای اهل خرد می یابی. دست ها را باید شست، اما جور دیگر باید دید. دستها را باید شست تا یادمان نرود باید روزی از دنیا دست بشوییم. دست ها را مرتب باید شست تا یادمان نرود مرتبا باید از کج دستی و حرام دستها را پاکیزه کنیم. خوراک را باید خوب شست تا یادمان نرود که خوراک باید پاکیزه و طیب باشد. خانه را باید شست تا یادمان نرود که خانه دل باید آب و جارو شود. راستی آنها که در این هنگامه به امداد بیماران و کمک به مردم شتافته اند، چه زیبا دست از جان شسته و چه نیکو اندرون آراسته اند. 🔸️کرونا آمد تا نشان دهد بشر مدرن چقدر بی پناه است، چقدر ضعیف است، چقدر نحیف است، چقدر حیف است. کرونا آمد تا نشان دهد امر خدا بر اراده بشر استیلا دارد. آری خداوند موجود ضعیف و بی مقداری را بر حیات و ممات بشر مسلط کرد و تیغ دروگرش را بر خرمنزار هستی آدمی انداخت. کرونا را آفت جسم قرار داد تا از دل آن عافیت روح بیافریند. ویروسی را به نمایش گذاشت تا خود را از پس پرده ظلمت و جهالت مدرن آشکار کند. رخصت حیات را از پاره ای مردمان گرفت تا فرصت زندگانی مجددی به دیگران دهد ... کرونا در آستانه بهار طبیعت آمد تا دلهای مرده را زنده کند و احوال فسرده را به انقلاب درآورد ... 🔸️گوش جان باز کنید تا پیام این پیغام آور را به روشنی دریافت کنید: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ يَا أَيُّهَا النَّاسُ ضُرِبَ مَثَلٌ فَاسْتَمِعُوا لَهُ إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ لَنْ يَخْلُقُوا ذُبَابًا وَلَوِ اجْتَمَعُوا لَهُ وَإِنْ يَسْلُبْهُمُ الذُّبَابُ شَيْئًا لَا يَسْتَنْقِذُوهُ مِنْهُ ضَعُفَ الطَّالِبُ وَالْمَطْلُوبُ به نام خداوند بخشایشگر مهربان ای مردم! [برای شما و معبودانتان] مَثَلی زده شده است؛ پس به آن گوش فرا دهید، یقیناً کسانی که به جای خدا می پرستید، هرگز نمی توانند مگسی بیافرینند اگر چه برای آفریدن آن گرد آیند و اگر مگس، چیزی را از آنان برباید، نمی توانند آن را از او بازگیرند، هم پرستش کنندگان و هم معبودان، ناتوانند (آیه 73 سوره حج). ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
VID-20200326-WA0023(2).mp3
7.89M
📛 نقدِ آفات و خرافاتِ دکتر عبدالکریم سروش ❇️ ناقد: آیت الله ابوالقاسم علیدوست 🔹 فایل صوتی سخنان حضرت آیت الله علیدوست مسئول محترم انجمن فقه و حقوق اسلامی در پاسخ به دکتر سروش درباره خرافه در جامعه دینی و ... ✅ کانال دروس استاد علیدوست 🆔 @alidost_fiqh
👆👆👆👆
پیشنهاد میکنم با توجه به دوران خانه نشینی، سلسله گفتگوهای رودررو @rudarru57 را ببینید. تمام‌ قسمت های برنامه رودررو را میتوانید بصورت رایگان دانلود کنید. ۱. گفتگویی چالشی با فائزه هاشمی درباره اصلاحات، براندازی، ولایت فقیه، امام خمینی، منافقین، برجام و... http://www.aparat.com/v/ugbep ۲. گفتگویی متفاوت با حاج مهدی رسولی درباره ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هیاتها و کارکردهای آن در جامعه http://www.aparat.com/v/Wk42x ۳. گفتگویی صریح با علی باقری درباره برجام و عملکرد تیم مذاکره کننده سابق در مذاکرات هسته ای http://www.aparat.com/v/YO20i ۴. گفتگویی چالشی با الهه کولایی درباره اصلاحات و دولت روحانی http://www.aparat.com/v/afDJ5 ۵. گفتگویی تاریخی با سردار نقدی؛ از جنگ تحمیلی و تشکیل سپاه بدر تا جنگ بوسنی، مفاسد اقتصادی، دوره اصلاحات و دیدار خاتمی با شاه سعودی http://www.aparat.com/v/epHCE ۶. گفتگویی صریح با نقوی حسینی درباره عملکرد لاریجانی در مجلس دهم https://www.aparat.com/v/r4JDe ۷. گفتگویی چالشی با طیبه سیاوشی درباره فراکسیون امید و عملکرد مجلس دهم و مسایل سیاسی روز https://www.aparat.com/v/bOUXr ۸. گفتگویی متفاوت با محمد حسین پویانفر درباره اربعین و هیاتهای مذهبی http://www.aparat.com/v/OlDGg ۹. گفتگویی چالشی با سید محمد رضا خاتمی درباره تسخیر لانه جاسوسی، دوره اصلاحات، حوادث سال ۸۸، دولت روحانی، برجام، جنگ سوریه و... http://www.aparat.com/v/b47ac ۱۰. گفتگویی صریح با علیرضا زاکانی درباره مفاسد اقتصادی حسین فریدون، مسایل سیاسی روز، کوی دانشگاه ۷۸ و... http://www.aparat.com/v/S3Afj ۱۱. گفتگویی متفاوت با فریدون عباسی درباره ترورش توسط موساد، عملکرد سازمان انرژی اتمی در دولت دهم، برجام، احمدی نژاد، روحانی، صالحی، جلیلی و... https://www.aparat.com/v/4VCOe ۱۲. گفتگویی صریح با داریوش سجادی درباره روابط ایران و امریکا، دموکراتها و جمهوری خواهان، مدل دموکراسی در امریکا، جریان شناسی اپوزیسیون جمهوری اسلامی، حوادث سال ۸۸ و... http://www.aparat.com/v/JNDI9 ۱۳. گفتگویی جنجالی با علی مطهری درباره فرهنگ و سیاست؛ از دفاع از قانون حجاب تا برجام و نهضت آزادی! http://www.aparat.com/v/Rdk9w ۱۴. گفتگویی متفاوت با بهروز افخمی درباره سینما، تلوزیون، مجلس ششم، حضور در ستاد خاتمی و کروبی، جشنواره فجر و مسایل سیاسی روز https://www.aparat.com/v/5XCTa ۱۵. گفتگویی تاریخی با عزت شاهی.؛ از چگونگی تشکیل کمیته ها تا بسیاری از تحولات دهه ۶۰ https://www.aparat.com/v/wY890 ۱۶. گفتگویی چالشی و صریح با حمید رسایی، از احمدی نژاد و روحانی تا مجالس هشتم و نهم ،برجام و فردوسی پور! https://www.aparat.com/v/xLOyj ۱۷. گفتگویی متفاوت با جانباز مدافع حرم امیرحسین حاجی نصیری درباره حاج قاسم سلیمانی، جنگ سوریه و ابعاد کمتر شنیده شده درباره مدافعان حرم https://www.aparat.com/v/0zr6I ۱۸. گفتگویی چالشی با محمد علی وکیلی درباره اصلاحات، حوادث سال ۸۸، مجلس دهم، عملکرد دولت روحانی و برجام https://www.aparat.com/v/DfgOk ۱۹. گفتگویی چالشی با محمد توسلی درباره نهضت آزادی، جنگ‌ تحمیلی و برخی تحولات قبل انقلاب و دهه ۶۰ https://www.aparat.com/v/508B3 ۲۰. بخش اول گفتگوی تاریخی با سردار سعید قاسمی درباره تحولات دهه ۶۰ و جنگ تحمیلی، در این‌گفتگو پاسخ بسیاری از شبهات درباره جنگ را خواهید دید https://www.aparat.com/v/XqgQw ۲۱. بخش دوم گفتگو با سردار سعید قاسمی؛ از قطعنامه ۵۹۸ تا حضور در جنگ بوسنی، خدمت رسانی به زلزله زدگان بم، رودبار، کرمانشاه و تحلیلهایی جذاب از مسایل روز سیاسی https://www.aparat.com/v/I1hOS ۲۲. گفتگویی متفاوت با حاج امیر عباسی رباره خدمت رسانی هیاتهای مذهبی در بحرانهای اجتماعی در منطقه سیل زده پلدختر https://www.aparat.com/v/glwAy ۲۳. گفتگویی تاریخی با کاظم دارابی درباره ۱۵ سال زندانهای آلمان و حادثه میکونوس+ خاطراتی از شهید شاطری https://www.aparat.com/v/G3Qp8 ۲۴. گفتگویی تاریخی با روح الله حسینیان درباره تحولات دهه ۶۰، شخصیت منتظری، تصمیم امام خمینی درباره عزل منتظری، باند مهدی هاشمی، عملیات مرصاد و... https://www.aparat.com/v/jnLs9 ۲۵. گفتگویی فرهنگی با وحید جلیلی درباره آسیب شناسی فرهنگ؛ از صداوسیما تا سینما و جشنواره های فرهنگی https://www.aparat.com/v/67yC0 ۲۶. گفتگویی چالشی با صادق شهبازی درباره عدالتخواهان https://www.aparat.com/v/pThl5 ۲۷. گفتگویی تاریخی با سید محمود نبویان؛ از طرح ولایت و علامه مصباح یزدی تا نکاتی تکان دهنده درباره برجام و بنیانهای فکری شخص و دولت روحانی https://www.aparat.com/v/JvlBT @Sabeti@salmanraoofi
🔆 دکتر عبدالکریم سروش و نقل قول های خلاف واقع برای اثبات مدعیاتش و پاسخی به هجمه جدید وی به روحانیت شیعه 🔹چندین سال است که دکتر سروش مدعیاتی جنجالی را مطرح می کند. آن گاه برای اثبات مدعایش به نقل قول هایی خلاف واقع متوسل می شود که در ذیل به نمونه هایی اشاره می کنیم: ✅ نمونه اول: آبان ماه سال 1393 دکتر سروش در مقاله ای که درباره اسیدپاشی در اصفهان نگاشت، خاطره ای از آقای عطاء الله مهاجرانی نقل می کند تا بر اساس آن، امام جمعه و حزب الله اصفهان را تخریب کند. اما سید عطاءالله مهاجرانی، نقل قول منسوب به خود در مقاله عبدالکریم سروش درباره ی انصار حزب الله اصفهان را تکذیب کرد و با طعنه به دکتر سروش می نویسد: " حتما ناقل خاطره‌ای که به نام اینجانب در مقاله دکتر سروش آمده است، فرد دیگری بوده است." 📡 سایت: جنبش راه سبز www.rahesabz.net(1393؛ 16 آبان) ✅نمونه دوم: در تیر ماه سال 1392 دکتر سروش در مقاله "بازی با دین مردم" که در باب نقد حکم فقهی " بهتان به مخالفان" نوشته، به دروغ به آیت الله مومن نسبت می دهد که وی وارد کردن اتهام لواط و زنا و ... به مخالفان را مجاز می داند. این ادعای خلاف واقع سروش با واکنش مهاجرانی روبرو شده است. متن یادداشت آقای مهاجرانی در زیر می آید:  ««دانشمند گرامی، جناب آقای دکتر سروش در مقاله تازه خود که در ۲۷ تیرماه، با عنوان: "بازی با دین مردم" در سایت جرس منتشر شده است؛ به عنوان شاهدی و مصداقی بر نوشته خویش مطلبی را از فقیه ارجمند آیه الله مومن روایت کرده اند:  (فقیهی چون آیت الله محمد مومن، عضو فقهای شورای نگهبان، صریحاً فتوا می دهد که جائز بل راجح است که به بد دینان و بدعت گذران تهمت زنا و لواط بزنیم تا از میدان به در روند و از شرّشان آسوده شویم.) به گمانم دکتر سروش متن نوشته آیه الله مومن را ندیده اند، و یا دقیق نخوانده اند و یا نسخه مورد استناد ایشان به کلی متفاوت از نسخه ای است که اینجانب دیده ام و گرنه ممکن نبود چنین نسبتی را به آیه الله مومن نمی دادند. 📡 منبع: تامل درشیوه تدقیق یک متن فقهی، پاسخی به سروش ... - سایت جنبش راه سبز www.rahesabz.net (1392؛ 31 تیر) ✅دکتر سروش در سال 1387 با خبرنگا هلندی میشل هوبینگ مصاحبه می کند. سروش در این مصاحبه اظهار داشته که قرآن کلام بشر است نه کلام خدا. سپس سروش مدعی می شود که معتزله نیز چنین دیدگاهی داشتند. انتساب چنین دیدگاهی به معتزله برای کسی که اندک آشنایی با دیدگاه و آثار متفکران معتزله درباره قرآن داشته باشد، بسیار مضحک است؛ زیرا معتزلیان بر خلاف اهل حدیث، قرآن را مخلوق می دانستند نه قدیم؛ یعنی قرآن را مخلوق خدا می دانستند.(ر.ک: الفائق؛ شرح اصول خمسه؛ ذیل بحث وحی و قرآن) در حالی که دکتر سروش، دیدگاه معتزله درباره مخلوق بودن قرآن را به دروغ به این معنا معرفی می کند که آنان قرآن را مخلوق بشر می دانستند تا پشتوانه ای برای مدعایش در انکار الهی بودن قرآن دست و پا کند. 📡 منبع: کلام محمد -- گفت و گو با عبدالکریم سروش www.drsoroush.com ✅اخیرا نیز دکتر سروش، برای تخریب روحانیت شیعه، داستانی را نقل کرده است. طبق نقل سروش، وقتی که آیت الله جوادی آملی به شوروی سفر کرد تا نامه امام خمینی را به گورباچف بدهد مترجم روسی از آیت الله جوادی سوال می کند چرا خداوند زلزله را می فرستد که در اثر آن هزاران نفر کشته می شوند؟ و آیت الله جوادی آملی از پاسخ دادن عاجز می شود؛ چون تاکنون به این مسئله فکر نکرده بود. 📡منبع: عبدالکریم سروش: امروز قم به‌دست مداح‌ها افتاده است - رادیو فردا(1399؛ 4 فروردین) www.radiofarda.com 🔆بدیهی است که نقل مزبور نادرست است؛ زیرا مسئله شرور یکی از مباحث اصلی علم کلام و فلسفه و تفسیر است که حتی طلاب متوسط حوزه بارها در طول تحصیل در حوزه آنها را می خوانند؛ چه برسد به آیت الله جوادی آملی که در تفسیر آیات ناظر به شرور و در مباحث فلسفی به طور عمیق و تحلیلی به مباحث شرور پرداخته اند(ر.ک: جوادی آملی، تفسیر تسنیم، تفسیر آیات مرتبط با شرور- رحیق مختوم، مباحث مرتبط با شرور) ⬅️ همچنین دکتر سروش، همان طور که در بالا به نمونه هایی اشاره شد، در نقل قول ها و انتساب های خلاف واقع، کارنامه سیاهی دارد و دستور قرآن مجید در این باره چنین است: "یا ایها الذین آمنوا ان جائکم فاسق بنبا فتبینوا"(حجرات، 6)
بسم الله الرحمن الرحیم  قل ما یعبؤُا بکم ربی لولا دعاؤکم ابتلای اخیر عوارض گوناگون فردی و اجتماعی برای همه داشته است، اما برای مؤمن فرصت مغتنمی است برای توجه بیشتر به قدرت لایزال ربوبی و احساس کوچکی در مقابل آن. چنانکه رهبر معظم انقلاب هم فرمودند، دعا و توسل جمعی یکی از آیین‌های زیبا در زندگی مردم ایران است، اما اکنون که ملاحظات بهداشتی موجب تعطیلی اماکن مقدسه و اجتماعات دینی شده است، اعضایی از خانواده که این روزها در کنار یکدیگرند می توانند بدون خروج از منزل، سنت مبارک روضه‌های خانگی و قرائت حدیث کساء را برای استغاثه احیاء کنند. این سنت مبارک راهی برای حضور با تضرع به درگاه قادر بی‌همتا و استمداد از ذوات مقدسه اهل‌بیت با ذکر فضائل و مناقب و یادکرد از مظلومیت و مصائب آنان، و دعا برای رفع بلا است. یا من اسمه دواء و ذکره شفاء اغفر لمن لا یملک الا الدعاء.
پیشنهاد ارزنده رئیس قوه قضائیه.👆👆