eitaa logo
گاه نگاشته ها / علی رئیسی
169 دنبال‌کننده
375 عکس
69 ویدیو
581 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📦 🔶 هر آنچه در مورد نشست و وضع در ایران نیاز دارید اینجا خواهید یافت... 🔰 متن کامل، صوت، گزارش تصویری و فیلم نشست ⚜️ مشاهده از طریق: 🌐 iict.ac.ir/taghizadeh-5 🆔 @iictchannel
rahyaft9.mp3
9.07M
💯 📟 ویژه برنامه رادیویی 🎙 با حضور: 🔻 حجت الاسلام دکتر مدیر گروه ✒️ جایگاه و معرفت شناسی مدرن 📅 پنجشنبه 9 خرداد ماه 98 🆔 @iictchannel
#کلام #کرسی #شبستری 📜 #بخوانید 🖋 #گزارش_محتوایی 📘 گزارش محتوایی از کرسی علمی ترویجی بررسی انتقادی گوهر و صدف دین از منظر #شبستری 🌐 iict.ac.ir/gohardin 📦 بسته محتوایی کامل کرسی (متن، صوت و اخبار مربوط...) 🌐 iict.ac.ir/korsi980411 🔰 دیگر گزارش های محتوایی ما را اینجا بیابید... 👉👉 iict.ac.ir/chandresanei/gozaresh 🆔 @iictchannel
kalam vojodi.mp3
6.3M
#صوت #کلام #کرسی #قطب_علمی_فلسفه_دین 💯 #بشنوید 🔰 کرسی علمی ترویجی #کلام_وجودی 🎙با ارائه دکتر #مهدی_عباس_زاده 📅 چهارشنبه 2 مردادماه 98 🏬 تهران، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🆔 @iictchannel
#کلام #کرسی #فلسفه_معرفت 📜 #بخوانید 🖋 #گزارش_محتوایی 📘 گزارش محتوایی از کرسی علمی ترویجی "فلسفه معرفت" 🌐 iict.ac.ir/falsafemarefat-2 📦 بسته محتوایی کامل کرسی (متن، صوت و اخبار مربوط...) 🌐 iict.ac.ir/korsi980627 🔰 دیگر گزارش های محتوایی ما را اینجا بیابید... 👉👉 iict.ac.ir/chandresanei/gozaresh 🆔 @iictchannel
dadjoo.mp3
5.23M
💯 🔰 کرسی علمی ترویجی 🔶 " قدیم و گذر به ذات‌گرایی جدید" 🎙با ارائه دکتر ابراهیم دادجو 📅 شنبه 30 آذر ماه 98 🏬 تهران / قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🆔 @iictchannel
#نشست #همایش_ملی #عرفان_اهل_بیتی 📜 #بخوانید 🖋 #گزارش_محتوایی 📘 گزارش محتوایی از نشست علمی "امکان‌سنجی و منطق اکتشاف #عرفان_اهل_بیتی(ع)" 🌐 iict.ac.ir/erfanporazghaadi 📦 بسته محتوایی کامل نشست علمی (متن، صوت و اخبار مربوط...) 🌐 iict.ac.ir/korsi980823 🔰 دیگر گزارش های محتوایی ما را اینجا بیابید... 👉👉 iict.ac.ir/chandresanei/gozaresh 🆔 @iictchannel
#ذات_گرایی #کرسی_ترویجی 📜 #بخوانید 🖋 #گزارش_محتوایی 📘 گزارش محتوایی از کرسی "#ذات_گرایی قدیم و گذر به ذات‌گرایی جدید" 🌐 iict.ac.ir/zatjgh 📦 بسته محتوایی کامل کرسی #علمی_ترویجی (متن، صوت و اخبار مربوط...) 🌐 iict.ac.ir/korsi980930 🔰 دیگر گزارش های محتوایی ما را اینجا بیابید... 👉👉 iict.ac.ir/chandresanei/gozaresh 🆔 @iictchannel
#کلام #میزگرد_علمی #مذاهب_اسلامی 📜 #بخوانید 🖋 #گزارش_محتوایی 📘 گزارش محتوایی از میز گرد علمی "بررسی و نقد #مذهب_اباضیه" 🌐 iict.ac.ir/abaziyeh 📦 بسته محتوایی کامل میزگرد علمی (متن، صوت و اخبار مربوط...) 🌐 iict.ac.ir/korsi980924 🔰 دیگر گزارش های محتوایی ما را اینجا بیابید... 👉👉 iict.ac.ir/chandresanei/gozaresh 🆔 @iictchannel
Borhan.mp3
10.48M
#صوت #کرسی #قرآن_پژوهی 💯 #بشنوید 🔰 کرسی علمی ترویجی 🔶 "برهان تاریخی بر تحریف ناپذیری قرآن کریم" 🎙با ارائه دکتر #محمدحسن_جواهری عضو هیات علمی گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه 📅 چهارشنبه 18 دیماه 98 🏬 قم، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم 🆔 @iictchannel
#کلام #کرسی #اسلامیت 📜 #بخوانید 🖋 #گزارش_محتوایی 📘 گزارش محتوایی از نشست علمی " اسلامیت تغییری در ماهیت یا هویت #علوم_انسانی" 🌐 iict.ac.ir/eslamiattarkhan 📦 بسته محتوایی کامل نشست علمی (متن، صوت و اخبار مربوط...) 🌐 iict.ac.ir/nashast981113 🔰 دیگر گزارش های محتوایی ما را اینجا بیابید... 👉👉 iict.ac.ir/chandresanei/gozaresh 🆔 @iictchannel
💎 استاد حسینی نسب 📙 عنوان تدریس: رجال متوسطه 🔊 تعدادجلسات: ۲۹ 🎧 کیفیت صوت: بالا 📅 تابستان ۹۸ 💠 محل تدریس: موسسه امام حسن عسگری (علیه السلام) •┈┈••✾🔔قسمت اول✾••┈┈• 🔴 جلسه اول تا پانزدهم ◀️ حجم: ۴۱۱ مگابایت 🌐 لطفاً برای دانلود اینجا را کلیک نمایید. @hoseininasab •┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈• 💎 محراب، جامع ترین کانال حوزوی 🆔️ @mehrab_133
هدایت شده از سخن تاریخ
@sokhanetarikh ✅ #یادداشت محسن الویری: درباره پیوندهای کلام و تاریخ، پیش از هر داوری و اظهارنظری باید به‌روشنی محل اصلی اختلاف را مشخص و صورت مسئله را ترسیم کرد. به نظر می‎رسد در این‌باره سه تلقی مختلف وجود دارد و به‌هم‌آمیختن این برداشت‌های چندگانه موجب ناهمدلی‌ها و ناهمزبانی‌ها شده است. 👉 https://b2n.ir/176460
هدایت شده از تفقه
🔊 معرفی ۵ پایگاه اینترنتی برای دروس حوزوی «طلبگی تا اجتهاد»: دروس مدرسه علمیه معصومیه قم 🌐 http://tt-ej.ir «صُدا»: صوت اساتید مطرحِ فعلی حوزه 🌐 http://soda96.ir «شیعه درس»: آرشیو صوت‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه (فارسی و عربی) 🌐 http://Shiadars.ir «دایرة المعارف الحوزویة»: دروس حوزه علمیه نجف، کربلا، قم (عربی و فارسی) 🌐 http://howza.net «درسگفتار»: ارائه صوت برخی دروس، هم‌گام سازی شده با متن کتاب و تقریر درس 🌐 https://darsgoftar.net @tafaqqoh
روش شناسی نقد پژوهش‌های مستشرقین در حوزه ی کلام امامیه 1.mp3
18.65M
🔹 موضوع: روش شناسی نقد پژوهش‌های مستشرقین در حوزه ی کلام امامیه 🔹 سخنران: دکتر احمد پاکتچی 🔹 جلسه‌ی اول 🔹 زمان: شنبه 10 دی 1393 🔹 مکان: مؤسسه‌ی دارالحدیث، تالار علامه مجلسی (رحمة الله علیه) 🆔 @OstadPakatchi
روش شناسی نقد پژوهش‌های مستشرقین در حوزه ی کلام امامیه 2.mp3
15.17M
#فایل_صوتی 🔹 موضوع: روش شناسی نقد پژوهش‌های مستشرقین در حوزه ی کلام امامیه 🔹 سخنران: دکتر احمد پاکتچی 🔹 جلسه‌ی دوم 🔹 زمان: شنبه 10 دی 1393 🔹 مکان: مؤسسه‌ی دارالحدیث، تالار علامه مجلسی (رحمة الله علیه) 🆔 @OstadPakatchi
recording-20191222-181814 (converted).mp3
48.19M
نشست نقد و بررسی نظریه دین حداکثری آیت الله جوادی آملی سخنران: حجت الاسلام دکتر محمد جعفری
هدایت شده از  کتابیتا
رجال الحدیث.apk
6.92M
📚 عنوان : نرم افزار جامع رجال الحدیث 📖موضوع: نرم افزار 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
هدایت شده از يا مولا علی
رجال الحدیث.apk
6.92M
👆👆 👆👆 👆👆 📚 نرم افزار جامع رجال الحدیث ✅ ویژه و ╭─═ঊঈ علے ঊঈ═─╮ 🌹 @shiaAlawi ╰─═ঊঈ مولا ঊঈ═─╯
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻پاسخ منطقی به جسارت و شبهه‌افکنی یک شبکه وهابی؛ 🎬 چرا امام زمان کرونا را از قم دور نکرد؟! کانال رسمی خبرگزاری حوزه: ↙️ eitaa.com/joinchat/415432704C8ae17cca99
آنچه باید خداوند بگیرد بیشتر و مهمتر از آن چیزهایی است که می خواهیم بدهد
*☘کرونا ویروس وجریان روشنفکری*☘ مرادازجریان روشنفکری دراین نوشتار،جریانی است که به دستاوردهای دنیای مدرن وعقلانیت ابزاری ایمان دارد وتلاش داردجریان های دیگررا ازجمله آموزه ها وباورهای دینی را به واسطه این عقلانیت موردسنجش قراردهد. وبه دوگروه دینی وغیردینی تقسیم می شود. شیوع بیماری کرونا درقم،فرصتی شده تا این جریان درتقابلی ساختگی جریان دین محوربا رویکردهای مختلف آن رابه انفعال بکشاند،روزانه شاهد کنایه ها ونیشخندهای وتشکیک های مختلف ازسوی این جریان باشیم البته گاه برخی مقاومت های غیرمنطقی ازسوی جریان های حاشیه نشین حوزوی نیزبه وخامت این اوضاع می افزاید،درنگاهی توصیفی می توان به مهمترین مواضعی که این جریان درپی اثبات یا پررنگ سازی آن با استفاده ازاین وضعیت است اشاره نمود: ۱-اثبات تاریخی بودن گزاره های نقلی دینی ازجمله روایات به صورت کلی. ۲پررنگ سازی برخی مقاومت های غیرمنطقی جریان حاشیه نشین حوزوی دربرابرتوصیه های وزارت بهداشت وقلمدادکردن آن به عنوان مصداقی برای نزاع علم ودین ۳-ایجادتشکیک وبی فایده خواندن برخی دستورالعمل های معنوی برای پیشگیری ازامراض جسمی که ازسوی مرجعیت دینی مطرح شده است. ۴-پل زدن ازتعطیلی برخی اماکن دینی وزیارتی برای اثبات عرفی سازی وسکولاریزاسیون دردستگاه روحانیت. ۴-تلاش برای کاهش اقتدار وآتوریته دستگاه روحانیت دینی درایران ومنفعل نشان دادن روحانیت. آنچه دراین نوشتار ادعاشد با نگاهی اندک ازسرخط مباحث وعناوین مباحث جاری دررسانه ها وفضای مجازی این جریان قابل رصد است.امیدواریم روحانیت اصیل شیعه با تلاش عقلانی وتبیین موضع عقلانی دین دراستفاده ازدستورالعمل های بهداشتی اجازه ندهدتقابلی غیرمنطقی میان دستگاه دینی ووزارت بهداشت شکل بگیردوزمینه احساسی وموج سواری این جریان راناکام بگذارد.
*⛔پیش فرض های غلط درباب شفا خواهی از عتبات مقدسه* در این روزها به جهت شیوع بیماری کرونا ،محدودیت های زیارتی در برخی از عتباب مقدسه به اجرا گذاشته شده است، عده ای با پیش فرض های غلط و با موج سواری بر رنج و نگرانی های مردم دامن به ترویج شبهاتی می زنند که در این جا به برخی از این پیش فرض های غلط به صورت اجمالی اشاره می کنیم: 1️⃣ مهمترین پیش فرض غلط در این گونه مدعیات، تقابل انگاری غلط میان عقل و دین است،به اینگونه که عمل به دستورالعمل های بهداشتی مصداق کار عقلانی و مقاومت بر لمس و بوسه بر ضریح مصداق امر دینی تلقی شده است، ✅ وحال آنکه عقل واحتیاطات عقلانی نه تنها در تقابل با دیانت نیست بلکه این امور داخل در هندسه معرفت دینی به حساب می آید و از مصادیق آیه شریفه « وَ لا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ _ خود را به دست خود به هلاكت نياندازيد.» 2️⃣ اصل منطق شفا واستشفاء از مباحث قابل استناد به آیات قرانی است- چنانکه در شفاء دادن حضرت عیسی به بیماری برص و کور مادر زاد و شفاء بخشی پیراهن یوسف در قرآن اشاره شده است- ، اما عده ای این مساله را مانند امری عادی و کوچه بازاری تلقی کرده اند و انگار قرار است تمامی دستاورده های پزشکی در طول تاریخ به کناری گذاشته شود و اولیای دین کاری جز شفاء دادن به پیروان نداشته باشند و روشهای خارق عادت برای شفاء دادن بکارگیری شود، ✅ وحال آنکه خود حضرات معصومین دچار بیماری می شدند و از همین اسباب طبیعی و از تجارب اطباء زمانه بهره می بردند و هیچگاه چنین مساله نافی قدرت و ولایت تکوینی مأذون ، آنها قلمداد نمی شد. 3️⃣ عده ای نیز به غلط پنداشته اند که مرجعیت و روحانیت مخالف دستاوردهای پزشکی مدرن اند و به دنبال تقابلی ساختگی میان حوزه و وزارت بهداشت هستند، ✅ و حال آنکه بجز جریانی قلیل و حاشیه نشین در حوزه ، بزرگان حوزه و مراجع تقلید از همان ابتدا با روی گشاده و با بیانیه های مکتوب یا صوتی _ تصویری مردم را به لزوم عمل به دستورات پزشکان فراخواندند و فرامین آنها را برخود حجت و مطاع دانستند. چنانکه در سیره عالمان بزرگ و از جمله حضرت امام «ره» نیز داستانهایی در عمل به فرامین پزشکی بیان شده است. 4️⃣ براساس فرهنگ دینی حقیقت زیارت به :« حضور قلبی زائر در کنار ولی خدا همراه با گرایش به بزرگی و عظمت مزور» تعریف شده است، لذا مسأله زیارت منحصر در زیارت جسمانی و حضور عنصری در کنار ضریح ولی خدا نیست،بلکه انسان می تواند با کمال رعایت دستورات بهداشتی، بدون حضور در کنار ضریح از صحن یا حتی از راه دور عمل زیارت را به جای آورد، لذا هیچ گاه عمل زیارت تعطیل بردار نیست چنانکه ما زیارت های از راه دور فراوانی نیز در کتب ادعیه داریم. اگرچه در صورت امکان رساندن خود با بدن جسمانی در کنار جسم مدفون ولی خدا به جهت ارتباط روح با بدن ،زمینه فیض بالاتری نصیب انسان می شود. 5️⃣ علاوه بر مستندات قرانی طلب شفا که در فوق اجمالا اشاره شد، مباحث حکمی نیز از باب مظهر بودن ائمه معصومین از اسم «شافی» خداوند یا مجرای فیض بودن آنان از پشتوانه های دیگر این مساله است، لذا طلب شفاعت از حضرات معصومین منحصر به حضور در نزد ضریح نیست-اگرچه در صورت امکان، این حالت بهترین حالت - به حساب می آید.
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید| شفای حرم را قبول کنیم یا نرده‌کشی آن؟! حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهبازیان در گفت‌وگو با حوزه نیوز به شبهه «مگر قرار نبود شفای جسمی را از حرم اهل بیت (ع) بگیریم؟ چرا دور آن را نرده کشیدند؟» پاسخ داد. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه