eitaa logo
علیرضا مهرپرور
132 دنبال‌کننده
325 عکس
704 ویدیو
46 فایل
در این کانال یافته ها را تقدیم میکنم ارتباط @mehrparvar110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر ایمان ابوبکر وعمر واقعی نبود چرا در زمانی که اسلام به نفع او نبود اسلام آورد؟آیه الله قزوینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از دلایل اسلام آوردن ابوبکر بن ابی قحافه و عمر بن خطاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روز جمعه است دقایقی بیاد امام زمانمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺دلیل نجنگیدن مولا امیرالمومنین صلوات الله علیه با ابوبکر و عمر در کلام خود حضرت با تصویر سند🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺 از اسحاق بن موسی از پدرش امام کاظم علیه السلام و او از حضرت صادق علیه السلام به واسطه پدران گرامی ایشان علیهم السّلام نقل است که حضرت امیر المؤمنین علیه السّلام در کوفه مشغول ایراد خطبه ای بود که در آخر آن فرمود: بدانید که من از مردم به خود مردم سزاوارترم، و من از آن روز که پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله وفات یافت، پیوسته مورد ظلم واقع شده ام. پس اشعث بن قیس برخاست و گفت: ای امیر المؤمنین، از وقتی به کوفه آمده اید، در تمام خطبه‌ها این جمله را که «من از مردم به خود مردم سزاوارترم، و من از آن روز که پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله وفات یافت پیوسته مورد ظلم واقع شده ام» را فرموده اید، پس برای چه ابوبکر و عمر ولایت یافتند، و برای چه با شمشیر خود برای دفاع حقّت نبرد نکردی؟ حضرت امیر علیه السّلام به او فرمود: ای پسر شرابخوار، سخنی پرسیدی، پس جواب آن را بشنو: به خدا سوگند، ترس و کراهت از مرگ، مرا از این کار بازنداشت و تنها چیزی که مرا از این کار بازداشت، عهدی است که با رسول الله صلّی اللَّه علیه و آله داشتم.زیرا آن حضرت به من خبر داده بود که: «امّت من تو را جفا و مکر روا می‌دارند، و پیمان و وصیّت مرا در باره ات نقض می‌کنند، و این را بدان که تو نزد من به منزله هارون نسبت به موسی هستی. » پس من گفتم: ای رسول خدا، در آن زمان وظیفه من چیست؟ فرمود: «اگر یار و یاوری یافتی با آنان مبارزه کن و حقّ خود را بگیر، در غیر این صورت دست نگهدار و خون خود را حفظ کن، تا هنگامی که مظلومانه به من ملحق گردی. » و چون رسول خدا صلی الله علیه و آله وفات کرد، مشغول تجهیز و دفن جسد مبارک آن حضرت و فراغ از آن شدم. سپس سوگند یاد کردم که جز برای نماز از خانه بیرون نروم تا وقتی که قرآن را یک جاجمع نمایم، و به تصمیم و قصد خود عمل نمودم. و بعد از آن دست دختر پیامبر ودو فرزندم حسن و حسین را گرفتم و به خانه‌های اهل بدر و اهل سابقه در اسلام رفتم و تضییع حقّ خود را به آنان تذکّر دادم و یکایک ایشان را به یاری خود دعوت نمودم، ولی از میان ایشان تنها چهار نفر: سلمان، عمّار، ابوذر و مقداد دعوت مرا اجابت کردند، و جز آن چهار تن، کسی مرا یاری و مساعدت نکرد. و خویشان و اقوامم که می‌توانستم به کمک آنان برای اقامه دین خدا تکیه کنم، همه رفتند و تنها عقیل و عبّاس که نزدیک به عهد جاهلیّت بودند در میان اهل بیت من دیده می‌شدند، و از ایشان هیچ کاری ساخته نبود. اشعث به حضرت گفت: ای امیر مؤمنان، عثمان نیز این گونه بود، چون یاوری نیافت از جنگیدن دست کشید تا اینکه مظلومانه کشته شد! امیرالمؤمنین علیه السّلام فرمود: ای پسر شرابخوار، این طور که تو قیاس کردی نیست، عثمان چون در جایگاه غیر خود نشست و لباس دیگری را بر تن کرد و با حقّ مبارزه کرد، حق او را به زمین زد و مقهور و مغلوب کرد. سوگند به آنکه محمّد صلّی اللَّه علیه و آله را به حقّ مبعوث کرد، اگر در روز بیعت ابوبکر، تنها مرا چهل یار و همراه بود، هر آینه به جنگ برمی خاستم و در راه خدا جهاد می‌کردم، تا اینکه عذر من در مقابل حقیقت روشن گردد. و ای مردم، بدانید که اشعث در پیشگاه پروردگار متعال به اندازه پر مگسی ارزش ندارد و در دین خدا پست تر از آب بینی گوسفند است. بحار الأنوار - ط مؤسسةالوفاء 29/419 _باب 13 روایت دوم الإحتجاج الناشر:مؤسسة الأعلمي للمطبوعات جلد : 1 صفحه : 190 #
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عمر بن خطاب در جریان صلح حدیبیه به نبوت پیامبر صلی الله علیه وآله شک کرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عایشه هم مثل عمر در نبوت رسول خدا صلی الله علیه وآله شک داشت و به آن حضرت توهین می کرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خلیفه دوم اهل تسنن یعنی عمر بن خطاب شک داشت که منافق هست و در ترور پیامبر شرکت داشت یا خیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روز شنبه خود را با نام و یاد امام زمان حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف آغاز میکنیم .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جهان در انتظار توست مهدی عدالت بیقرار توست مهدی برای رفع ظلم و دفع ظالم بیا این کار ، کار توست مهدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍁🍂🍁🍂🍁🍂هدف و انگیزه ی فتوحات عمر بن الخطاب؛ از کنیز و اسیر گرفتن زنان و مردان تا تصاحب آب و غذای ایران !(باتصویر سندها)🍁🍂🍁🍂🍁🍂 بارها شنیده ایم و می شنویم که مخالفین شیعه به فتوحات خلفای مورد قبولشان به خصوص عُمَر بن الخطاب افتخار کرده و آن را عامل مسلمان شدن ایرانیان می دانند ! هرچند که مسلمات تاریخی این ادعا را باطل می سازد و باقی ماندن ایرانیان تا مدت های طولانی پس از حمله ی لشکر عُمَر بن الخطاب به ایران نشان ثابت کننده ی بطلان این ادعاست، اما ممکن است این سؤال پیش بیاید که انگیزه ی این لکر کشی چیست ؟ مغیرة بن شعبة (صحابی جلیل القدر در نزد مخالفین شیعه و از عوامل شرکت کننده در حمله به خانه ی دختر پیامبر (ص)) انگیزه ی اساسی و اصلی حمله ی لشکر عُمَر بن الخطاب را در روایتی صد در صد صحیح السند بیان کرده است که آن را نقل کرده و ترجمه می کنیم : حَدَّثَنَا عَلِیُّ بْنُ حَمْشَاذٍ، وَیَحْیَى بْنُ مُحَمَّدٍ الْعَنْبَرِیُّ، قَالَا: ثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ إِبْرَاهِیمَ الْعَبْدِیُّ، ثَنَا أُمَیَّةُ بْنُ بِسْطَامٍ، ثَنَا یَزِیدُ بْنُ زُرَیْعٍ، ثَنَا حَجَّاجُ الصَّوَّافُ، حَدَّثَنِی إِیَاسُ بْنُ مُعَاوِیَةَ بْنِ قُرَّةَ، عَنْ أَبِیهِ، قَالَ: لَمَّا کَانَ یَوْمُ الْقَادِسِیَّةِ بُعِثَ بِالْمُغِیرَةِ بْنِ شُعْبَةَ إِلَى صَاحِبِ فَارِسَ، فَقَالَ: «بَعَثُوا مَعِی عَشْرَةً فَبُعِثُوا فَشَدَّ عَلَیْهِ ثِیَابَهُ، ثُمَّ أَخَذَ حَجَفَةً، ثُمَّ انْطَلَقَ حَتَّى أَتَوْهُ» ، فَقَالَ: «أَلْقُوا لِی تُرْسًا» ، فَجَلَسَ عَلَیْهِ فَقَالَ الْعِلْجُ: إِنَّکُمْ مَعَاشِرَ الْعَرَبِ قَدْ عَرَفْتُمُ الَّذِی حَمَلَکُمْ عَلَى الْمَجِیءِ إِلَیْنَا أَنْتُمْ قَوْمٌ لَا تَجِدُونَ فِی بِلَادِکُمْ مِنَ الطَّعَامِ مَا تَشْبَعُونَ مِنْهُ، فَخُذُوا نُعْطِیکُمْ مِنَ الطَّعَامِ حَاجَتِکُمْ، فَإِنَّا قَوْمٌ مَجُوسٌ، وَإِنَّا نَکْرَهُ قَتْلَکُمْ إِنَّکُمْ تُنَجِّسُونَ عَلَیْنَا أَرْضَنَا، فَقَالَ الْمُغِیرَةُ: «وَاللَّهِ مَا ذَاکَ جَاءَ بِنَا، وَلَکِنَّا کُنَّا قَوْمًا نَعْبُدُ الْحِجَارَةَ وَالْأَوْثَانَ، فَإِذَا رَأَیْنَا حَجَرًا أَحْسَنَ مِنْ حَجَرٍ أَلْقَیْنَاهُ وَأَخَذْنَا غَیْرَهُ، وَلَا نَعْرِفُ رَبًّا حَتَّى بَعَثَ اللَّهُ إِلَیْنَا رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِنَا، فَدَعَانَا إِلَى الْإِسْلَامِ فَاتَّبَعْنَاهُ، وَلَمْ نَجِئْ لِلطَّعَامِ إِنَّا أُمِرْنَا بِقِتَالِ عَدُوِّنَا مِمَّنْ تَرَکَ الْإِسْلَامَ، وَلَمْ نَجِئْ لِلطَّعَامِ وَلَکِنَّا جِئْنَا لِنَقْتُلَ مُقَاتِلَتَکُمْ، وَنَسْبِیَ ذَرَارِیَّکُمْ، وَأَمَّا مَا ذَکَرْتَ مِنَ الطَّعَامِ، فَإِنَّا لَعَمْرِی مَا نَجْدُ مِنَ الطَّعَامِ مَا نَشْبَعُ مِنْهُ، وَرُبَّمَا لَمْ نَجْدْ رِیًّا مِنَ الْمَاءِ أَحْیَانًا، فَجِئْنَا إِلَى أَرْضِکُمْ هَذِهِ فَوَجَدْنَا فِیهَا طَعَامًا کَثِیرًا وَمَاءً کَثِیرًا، فَوَاللَّهِ لَا نَبْرَحُهَا حَتَّى تَکُونَ لَنَا أَوْ لَکُمْ» ، فَقَالَ الْعِلْجُ بِالْفَارِسِیَّةِ: صَدَقَ. قَالَ: «وَأَنْتَ تُفْقَأُ عَیْنُکَ» ، فَفُقِئَتْ عَیْنُهُ مِنَ الْغَدِ أَصَابَتْهُ نُشَّابَةٌ. الحاکم النیسابوری، ابو عبدالله محمد بن عبدالله (متوفاى405 هـ)، المستدرک على الصحیحین، ج3، ص 510 و 511، ح 5901، تحقیق: مصطفی عبد القادر عطا، ناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت الطبعة: الأولى، 1411هـ - 1990 م. [تعلیق الحاکم : غریب صحیح الاسناد تعلیق الذهبی : صحیح] الطبرانی، ابوالقاسم سلیمان بن أحمد بن أیوب (متوفاى360هـ)، المعجم الکبیر،ج 20،ص 269، تحقیق: حمدی بن عبدالمجید السلفی، ناشر: مکتبة ابن تیمیة - القاهرة، الطبعة: الثانیة. الهیثمی، ابوالحسن علی بن أبی بکر (متوفاى807 هـ)، مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، المحقق: حسام الدین القدسی، ناشر: مکتبة القدسی - القاهرة، عام النشر: 1414 هـ، 1994 م. [تعلیق الهیثمی : رجاله رجال الصحیح] معاویه بن قُرَّه روایت کرده است که در روز قادسیه مغیره بن شعبه به نزد فرمانده فارس فرستاده شد.مغیره گفت : ده تن دیگر را باید با من بفرستید. و این کار را کردند، وى لباس‏هاى خود را محکم بست.سپس سپر چرمى را که چوپ نداشت با خود برداشت.تا این که نزد فرمانده فارس رسیدند.مغیره گفت : یک سپر را به من بدهید و بر آن نشست، عِلج به مغیره و همراهانش گفت: شما - اى گروه عرب - من این را مى‏دانم که چه انگیزه‏اى باعث آمدن شما به دیار ما شده است.شما قومى هستید که در کشور خود آنقدر طعام نمى‏یابید که از آن سیر شوید، بنابراین به قدر همان نیازمندى‌تان به شما طعام مى‏دهیم، و آن را بگیرید، چون ما قومى مجوس هستیم و کشتن‌تان را خوب نمى‏بینیم، به خاطر این که شما سرزمین ما را نجس و پلید مى‏گردانید.
مغیره در پاسخ به وى گفت: به خدا سوگند، این چیز ما را به اینجا نیاورده است،ولى ما قومى بودیم که سنگ‏ها و بت‏ها را عبادت مى‏کردیم . چون سنگى را بهتر از سنگى مى‏دیدیم، سن گ قبلى را انداخته و دیگرى را مى‏گرفتیم، و پروردگارى را نمى‏شناختیم، تا این که خداوند از خودمان به‌سوى ما پیامبرى فرستاد، و او ما را به اسلام دعوت نمود، و ما از وى پیروى نمودیم، و اینجا به خاطر طعام نیامده‏ایم، ما به قتال دشمن‏مان - کسانى که اسلام را ترک نموده‏اند - مأمور شده‏ایم. ما براى طعام نیامده‏ایم، بلکه به خاطر این آمده ‏ایم تا جنگجویانتان را به قتل برسانیم و زنان و فرزندانتان را کنیز و غلام بگیریم.اما آن چه در ارتباط با غذا گفتی، سوگند به جانم، ما آن قدر طعام نمى‏یابیم که از آن سیر شویم، و گاهى آنقدر آبى نمى‏یابیم که ما را سیراب نماید. چون به سرزمین شما آمدیم، در اینجا طعام زیاد و آب فراوان یافتیم. به خدا سوگند، ما از این جا بیرون نمى‏رویم تا این که آن یا برای ما باشد یا برای شما.همان علج به زبان فارسى گفت : راست گفت، فرمانده فارس به وى گفت: و چشم تو فردا کور مى‏شود، (از قضا) چشم وى فرداى آن روز بر اثر اصابت یک تیر ناگهانى کور گردید، که دانسته نشد چه کسى و از کدام جهت آن را زده است. * روایت از جهت سندی کاملا صحیح است و هیچ اشکالی در سند آن نمی باشد.