eitaa logo
🏴کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🏴
10.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
534 ویدیو
99 فایل
لینک کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 گروه مباحثه👇 https://eitaa.com/joinchat/2520646120Ced09c8b1f5 بایگانی👇 @allame_hasanzadeh_bayegani تبادل و تبلیغ👇 @Mahdii233 کمک کانال👇 6037998130386609 🔴مدیریت کانال👇 @alfaghir_59
مشاهده در ایتا
دانلود
14.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام خمینی قدس سره: «اگر نبود در ادعیه الّا دعای مناجات شعبانیه، کافی بود برای اینکه امامان ما، امامان بحقند؛ آنهایی که این دعا را انشا کردند و تعقیب کردند. تمام این مسائلی که عرفا در طول کتابهای طولانی خودشان یا خودشان می‌گویند در چند کلمه مناجات شعبانیه هست، بلکه عرفای اسلام از همین ادعیه و از همین دعاهایی که در اسلام وارد شده است از اینها استفاده کرده‌اند.» ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
اعمال ماه شعبان ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گلبـانـگ الله اکبــــر 🇮🇷به شکــرانه ۴۵سال عزت و افتخار جمهــوری اسلامی ایـران ۲۱بهمــن مــاه ۱۴۰۲ سـاعــت ۲۱ همــزمان‌ در ســراســر کشــور ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 ویژه 📹 نماهنگ | نشان اقتدار 📣 بر اساس بیانات رهبر انقلاب درباره راهپیمایی ۲۲بهمن ۱۴۰۲ ✏️ رهبر انقلاب: ما چند روز دیگر راه‌پیماییِ بیست‌ودوّم بهمن را داریم. ✏️ ان‌شاءاللّه مردم عزیز ما در این راه‌پیماییِ پُرشور شرکت خواهند کرد. ✏️ این هم نشان‌دهنده‌ی اقتدار است؛ در این ۴۵ سال، مردم هر سال بدون تعطیل یک نوبت، در سرتاسر کشور ــ شهرهای بزرگ، کوچک، حتّی روستاها ــ روز بیست‌ودوّم بهمن آمدند در خیابانها و شعار دادند و از انقلاب خودشان دفاع کردند. ✏️ نام امام بزرگوار را بلند کردند و تبعیّت خودشان و بیعت خودشان را با امام تجدید کردند. امسال هم ان‌شاءاللّه به فضل الهی همین‌جور خواهد بود. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
دو چیز اثر گذار در باز شدن چشم باطنی دو چیز در بصیرت و باز شدن چشم باطنی انسان عجیب دخیل و عجیب مزاحمند تا قوی بشود. 🔰این دو چیز یکی بخش غذاست که غذا باید طیب و پاک باشد و عامل دوم محرم و نامحرم است که برای باز شدن چشم باطنی انسان باید غض بصر کند... ✍علامه حسن زاده آملی 📚سرح العیون •┈┈✾🍀﷽🍀✾┈┈• @Etratoa https://eitaa.co/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از هم اکنون که ماه شعبان است و میقات شهر الله است، غسل توبه کن و لباس وفا و ولا از دل و جان محرم شو و از صمیم قلب لبیک گو و در خویشتن سفری کن و گرد کعبه عشق طواف کن که دستی از غیب برون آید و کاری بکند. 📚 نامه ها برنامه ها، ✍حضرت علامه حسن زاده آملی •┈┈✾🍀﷽🍀✾┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣شرح بحارالانوار مرحله سوم از مراحل ۶ گانه مرگ انسان / مرحله "تراقی" و آغاز شهود ملائکه / دشوارترین مراحل سه گانه زندگی انسان از نگاه امام رضا علیه السلام.../ فرمایشی از خلع روح از بدن توسط یکی از اولیاء... 🎙حجت الاسلام علی اکبر بیات •┈┈✾🍀﷽🍀✾┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
اعتقاد به زندگانى روح ما مى بينيم كه همه فرقه هاى دنيا از هند و عرب و عجم و جميع ارباب ملل و نحل و يهود و نصارى و محبوس و مسلمين و ساير فرق و طوائف آنان براى مردگانشان صدقه مى دهند و در حق ايشان دعا مى كنند و به زيارتشان مى روند و اگر مردگان پس از موت بدن زنده نمى ماندند تصديق در راه ايشان عبث بود، پس اجماع آن همه بر اين صدقه و بر اين زيارت دليل است كه فطرت اصليه سليمه شان شاهد است كه انسان چيزى است جز اين جسد و آن چيز نمى ميرد بلكه اين جسد مى ميرد. ✍ علامه حسن زاده آملی 📚گنجينه گوهر روان ، ص 161 •┈┈✾🍀﷽🍀✾┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🌷💐🌹میلاد با سعادت مرکز عالم وجود، مطلب محبین و مقصد عشاق، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام مبارک و فرخنده باد. 🍃🌹🌷🌺🌼🌺🌷🌹🍃 ✨ صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلةِ عَرشِهِ و جَمیعِ خَلقِه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ علی المُتَوَحِّدِ بِالهِمَّة العُلیا، المُتَوَسِّدِ بِالشُّهُودِ و الرِّضا، مَرکَزِ عالَمِ الوُجودِ، سِرُّ الواجِدِ و المَوجودِ، شَخصِ العرفانِ، عَینِ العیانِ، نور الله و سِرِّه الأتَمِّ، المُتَحقِّق بالکَمالِ الأعظَمِ، نُقطَةِ دائرةِ الأزلِ و الأبَدِ، المُتَشَخِّصِ بألِفِ الأحَدِ، فاتِحة کِتابِ الشهادة، والی وِلایة السِیادة، الأحَدیة الجَمع الوُجودی، الحَقیقِة الکُلیَّة الشُّهُودی، کَهفِ الإمامةِ، صاحِبِ العَلامةِ، کَفیلِ الدّینِ، الوارِثِ لِخُصُوصیّاتِ سَیِّدِ المُرسَلینَ، الخارجِ عَن مُحیطِ الأیْنِ و الوُجُودِ، إنسانِ العَینِ، لُغَزِ الإنشاء، مَضْمونِ الإبداعِ، مُذَوِّقِ الأذواقِ و مُشَوِّقِ الأشْواقِ، مَطلَبِ المُحبّین و مَقصَدِ العُشّاق، المُقدَّسِ عَن کُلِّ الشَّین، أبی عبدالله الحسین صلواتُ الله و سلامُهُ علیه ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
(ولایت و انسان کامل) ولایت خاصّه‌‌ی محمدیّه جامع همه‌ی مراتبِ ولایاتِ انبیاء است. (چه اینکه نبوّت همه‌ی انبیاء مَجالی و از شئونِ نبوّت اویند.) "لی مَعَ‌‌اللهِ وَقتٌ لایَسَعُنی فِیهِ مَلَکُ مُقرّبٌ ولا نَبیٌ مُرسَلٌ" که نبی و مَلَک نکره در سیاقِ نفی و شاملِ خود آن حضرت که نبیِ مُرسل است، هم هست. که در این مقام همه‌‌ی تعیُّنات را زیر پَر دارد و این همان مقامِ فوقِ خلافتِ کبری است؛ زیرا که خلافت، به لحاظِ روی به خلق داشتن است و در این مقام، ظهورِ دولتِ ولایتِ مطلقه است. انسان کامل صاحبِ همّت و دارای مقامِ کُن و صاحبِ اَمر است و دارای ولایت تکوینی است که ماسِویَ‌‌الله به منزله‌‌ی اعضاء و بدن او، و او به منزله‌‌ی روح آنهاست. ولایت درِ بهشت است، ولایت زبان قرآن است، ولایت معیار و مِکیالِ انسان‌‌سنج است، و میزانِ تقویم و تقدیر ارزش انسانهاست؛ "اَنَا مَدینةُ الْحکمةِ واَنتَ یاعلی بابُها" که شهر حکمت، بهشت و حضرت خاتم است و علی باب آن. ولایت از اسم شریف "الباطن" است و نبوّت از اسم شریف "الظّاهر". "ولی" اسمی از اسماءالله است به خلاف "نبی". لذا ختم نمی‌گردد. ولایت ولیّ محبوبی کسبی نیست بلکه ازلیّه‌‌ی ذاتیّه‌‌ی وَهَبیّه، و از آنِ صاحب نَفْس مُکتَفیّه است که سیّد اولیاء و اوصیاء فرموده است: "کُنتُ ولیّاً وَ آدم بّین الْماء و الطّین" ولایتِ مطلقه‌‌ی حضرت خاتم (صَلّی‌‌الله علیهِ وَآلهِ وَسلّم) اَجلّ و اعظم از مرتبه‌‌ی نبوت است و مقام وحدت است؛ به خلاف مرتبه‌‌ی نبوت که مال مقام کثرت است. و وحدت، اجلّ و اعلی از کثرت است. خاتم ولایتِ مطلقه‌‌ی محمّدیّه در عصر غیبت، ولی‌‌الله اعظم و حجّت الهی، امام غایب، خاتم‌‌الْاَولیاء م ح م د بن الْاِمام الْحسن الْعسکری (علیه السّلام) است. ✍علامه حسن زاده آملی 📚 مآثر آثار، تدوین استاد صمدی آملی، جلد اوّل، ص ۱۲۳ •┈┈✾🍀﷽🍀✾┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
بسم الله 🔸 *دستورالعمل روش دعا با اسم اعظم از مولا امیرالمومنین علی (علیه السلام)* 🔸 ▫️١ 🔸مرحوم علامه حسن‌زاده آملی در کتاب «نورٌ علی نور در ذکر و ذاکر و مذکور» این را با این مقدمه نقل می‌فرمایند که: *«دستورى بسيار بسيار گرانقدر و ارزشمند به رسم بهترين تحفه و عطيه به حضور گوهر شناس قدردان تقديم بدارم»* 👇 🔸فقام البراء بن عازب و قال: یا أمیرالمؤمنین؛ أسألک بالله و رسوله إلاّ خصصتنی بأفضل ما خصّک به رسول الله (صلّی اللّه علیه و آله)، مما اختصه به جبریل، مما بعث به إلیه الرّحمن - عزّ و جلّ -. فضحک أمیر المؤمنین (علیه السّلام) ثم قال: 🔻لو لا ما سألت ما نشرت ذکر ما أرید أن أستره حتّی أضمّن لحدی. 🔻یا براء؛ إذا أردت أن تدعو الله (عزّ و جلّ) *باسمه الأعظم* : 💥 فاقرأ من *أوّل سوره الحدید إلی آخر ستّ آیات منها*، إلی «علیم بذات الصدور»، و *آخر أربع آیات من سوره الحشر*؛ ⚡ ثم ارفع یدیک فقل: 💥 *یا مَن هُوَ هٰکَذا و لَیسَ شَیءٌ هٰکَذا غیرُهُ، أَسأَلُکَ بِحَقِّ هذِهِ الأَسماءِ أَن تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ ، وأَن تَفعَلَ بی* (کذا و کذا ممّا ترید) 🔻 فو الّذی لا إله غیره لتقبلنّ حاجتک. و لو دعوت علی شقیٍّ لسعد. 🔻 فقال البراء: فو اللّه لا أدعو بها لدنیا أبدا. 🔻 فقال (علیه السلام): أصبت. کذا أوصانی رسول اللّه (صلّی اللّه علیه و آله). غیر أنّه أمرنی أن أدعو بها فی الأمور الفادحه. 🔸 ✅ *ترجمه* : 🔸جناب بَراء بن عازب ایستاد و به مولا علی (علیه السلام) گفت: ای امیرالمؤمنین! به حقّ خدا و رسولش از تو درخواست می کنم که برترین چیزی را که پیامبر خدا فقط به تو مخصوصا عطا کرد، و جبرئیل آن را از جانب خدای رحمن بعنوان عطایی اختصاصی برای پیامبر (صلی الله علیه و آله) عطا نموده باشد، می‌خواهم از آن عطای مخصوص به من هم عطا بفرمایی (و مرا هم مخصوص بداری). 🔻مولا علی (علیه السلام) خندید و سپس فرمود: ⚡«ای براء! اگر نبود این درخواست تو، این دستورالعمل را تا زمان مرگم که من را در لحد قراردهند، منتشر نمی‌کردم. ⚡هرگاه خواستی خداوند را به اسم اعظمش بخوانی، از اوّل سوره حدید تا آخر آیه ششم آن، یعنی تا «علیم بذات الصدور»، و چهار آیه آخر سوره حشر را بخوان. آنگاه دستانت را [به دعا] بلند کن و بگو: 💥 *یا مَن هُوَ هٰکَذا و لَیسَ شَیءٌ هٰکَذا غیرُهُ، أَسأَلُکَ بِحَقِّ هذِهِ الأَسماءِ أَن تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ ، وأَن تَفعَلَ بی* (اینجا دعا و حاجت خاصت را از خدا بخواه). 🔻ای خدایی که چنین هستی، به حقّ این نام هایت از تو درخواست می کنم که بر محمّد و خاندان محمّد، درود فرستی و برایم چنین و چنان کنی. 🔻آنچه را می‌خواهی، بگو. 🔻سپس امیرالمومنین قسم جلاله می خورند: قَسَم به خدا که معبودی جز او نیست، به خواست خداوند، به حاجتت می رسی. و حتی اگر برای هدایت انسانی شقی دعا کنی، او سعادتمند خواهدشد و از شقاوت خارج میشود» 🔻سپس براء بن عازب به مولا گفت: بخدا قسم که با این دعا هرگز برای دنیا درخواست نمی‌کنم. 🔻حضرت فرمودند: درست است این را برای دنیایت نخواه. همانا پیامبر (ص) هم همینطور من را وصیت کرد. منتها پیامبر (ص) سفارش نمودند که در امور سخت و خیلی مهم دنیا هم این دستوری که به تو دادم را انجام بده. 📚علامه حسن‌زاده در کتاب «نور علی نور، ص٢٩و٣٠»، نقل از کتاب «دستور معالم الحكم و مأثور مكارم الشيم من كلام اميرالمؤمنين (عليه السلام)» 📚کتاب «تمام نهج البلاغه، ج٣ ص۴٩١ و ۴٩٢» کتاب «کنز العمال، ج٢ ص٢۵٠ حدیث ٣٩۴۵ ذیل فصل في الإسم الأعظم» و «تفسیر الدر المنثور (سیوطی) ج۸ ص١٢٢» و...، همه به نقل از کتاب «فوائد عبدالرحمن أبي علي بن فضالة، ص٢٢ حدیث ٢١» ادامه👇تکمیل این دستور با حدیثی دیگر 👇
▫️٢ 🔸 *تکمله* : ✅ نظیر همین ، از امام سجاد (علیه السلام) نیز نقل شده، با این تفاوت که در آن حضرت می‌فرمایند اول دو رکعت نماز بخوان، و بعد از نماز هم ابتدا با حال دعا خدا را حمد کن و صلوات بر رسولش بفرست، سپس آیات مذکور را بخوان. 🔻همچنین حضرت علاوه بر آیات سوره حدید و سوره حشر، بعد آنها، به *دو آیه مشهور سوره آل عمران* هم اشاره می‌فرمایند، که بر اساس بیان علامه مجلسی و قطب راوندی *«آیه مالکَ المُلک» (آل عمران٢۶و٢٧)* و نیز *«آیه شَهِدَ الله» (آل عمران١٨)* هستند👇 🔸 🔸در دعوات راوندی نقل شده که حضرت زین العابدین (علیه السلام) بر شخصی که بر درب خانه مردی نشسته بود گذر کرد و به او فرمود: چه چیزی سبب شده تو بر درب خانه این شخص ظالم مترف بنشینی؟ گفت: بخاطر بلا و مصیبت. امام (ع) فرمود: برخیز من تو را به دربی راهنمایی می‌کنم که از درب خانه او بسی بهتر است، تو را به خدایی هدایت کنم که برایت از او بهتر است. پس دست او را گرفت تا اینکه به مسجد النبی (صلی الله علیه و آله) رسیدند. سپس امام (ع) فرمود: 💥 *اسْتَقبِلِ الْقِبْلَةَ فَصَلِّ رَکعَتَیْنِ ثُمَّ ارفَعْ یَدَیْکَ إِلَی اللهِ (عز و جل)، فَأَثْنِ عَلَیهِ وَ صَلِّ عَلَی رَسُولِهِ، ثُمَّ ادْعُ بِآخِرِ الحَشْرِ، وَ سِتِّ آیَاتٍ مِن أَوَّلِ الحَدِیدِ، و بِالْآیَتَیْنِ اللَّتَینِ فی آلِ عِمرَانَ، ثُمَّ سَلِ اللهَ فَإِنَّکَ لَا تَسأَلُ شَیئاً إِلَّا أَعطَاکَ.* 🔻رو به قبله دو رکعت نماز بگذار، بعد از نماز دستانت را به دعا بلند کن و خدا را حمد و ثنا بگو و بر رسولش محمد مصطفی(ص) صلوات بفرست، سپس: 💥 *شش آیه اول سوره حدید، و آیات آخر سوره حشر، و دو آیه‌ی سوره آل عمران را بخوان، سپس از خداوند درخواست کن. پس دعا و مسئلتی نمی کنی مگر اینکه به تو عطا کند.* بحار الأنوار، ج ۸۸ ص۳۷۵ 🌐 hadith.inoor.ir/hadith/278767 🔸 ✅ *مراحل کامل دستورالعمل* (بر اساس هردو حدیث) : دو رکعت نماز بخوان. بعد از نماز با توجه به خدا، شکر و حمد خدا کن و بر رسول خدا (ص) صلوات بفرست. سپس آیات ذیل را با توجه بخوان: *۶ آیه اول سوره حدید* : ⚡️بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم ⚡️سَبَّحَ لِلّهِ ما فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيم (١) ⚡️لَهُ مُلْكُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ يُحْيِي وَ يُمِيتُ وَ هُوَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِير (٢) ⚡️هُوَ الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ وَ الظّاهِرُ وَ الْباطِنُ وَ هُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيم (٣) ⚡️هُوَ الَّذِي خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيّامٍ ثُمَّ اسْتَوى عَلَى الْعَرْشِ يَعْلَمُ ما يَلِجُ فِي الْأَرْضِ وَ ما يَخْرُجُ مِنْها وَ ما يَنْزِلُ مِنَ السَّماءِ وَ ما يَعْرُجُ فِيها وَ هُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ ما كُنْتُمْ وَ اللّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصِير (٤) ⚡️لَهُ مُلْكُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ إِلَى اللّهِ تُرْجَعُ الْأُمُور (٥) ⚡️يُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهارِ وَ يُولِجُ النَّهارَ فِي اللَّيْلِ وَ هُوَ عَلِيمٌ بِذاتِ الصُّدُور (٦) 🔸 *۴ آیه آخر سوره حشر* : ⚡️لَوْ أَنْزَلْنا هذَا الْقُرْآنَ عَلى جَبَلٍ لَرَأَيْتَهُ خاشِعاً مُتَصَدِّعاً مِنْ خَشْيَةِ اللّهِ وَ تِلْكَ الْأَمْثالُ نَضْرِبُها لِلنّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُون (٢١) ⚡️هُوَ اللّهُ الَّذِي لا إِلهَ إِلاّ هُوَ عالِمُ الْغَيْبِ وَ الشَّهادَةِ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحِيم (٢٢) ⚡️هُوَ اللّهُ الَّذِي لا إِلهَ إِلاّ هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبّارُ الْمُتَكَبِّرُ سُبْحانَ اللّهِ عَمّا يُشْرِكُون (٢٣) ⚡️هُوَ اللّهُ الْخالِقُ الْبارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الْأَسْماءُ الْحُسْنى يُسَبِّحُ لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيم (٢٤) 🔸 *دو آیه مالک الملک* : ⚡️قُلِ اللّهُمَّ مالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشاءُ وَ تَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشاءُ وَ تُعِزُّ مَنْ تَشاءُ وَ تُذِلُّ مَنْ تَشاءُ بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِير (٢٦) ⚡️تُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهارِ وَ تُولِجُ النَّهارَ فِي اللَّيْلِ وَ تُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَ تُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ وَ تَرْزُقُ مَنْ تَشاءُ بِغَيْرِ حِساب (٢٧) 🔸 *آیه شهدالله* : ⚡️شَهِدَ اللّهُ أَنَّهُ لا إِلهَ إِلاّ هُوَ وَ الْمَلائِكَةُ وَ أُولُوا الْعِلْمِ قائِماً بِالْقِسْطِ لا إِلهَ إِلاّ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيم 🔸 بلافاصله بعد از اتمام تلاوت کل آیات، دست به دعا بلند کن، به خدا بگو: *یا مَن هُوَ هٰکَذا و لَیسَ شَیءٌ هٰکَذا غیرُهُ، أَسأَلُکَ بِحَقِّ هذِهِ الأَسماءِ أَن تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ ، وأَن تَفعَلَ بی* (اینجا دعا و حاجت خاصت را از خدا بخواه). •┈┈✾🍀﷽🍀✾┈┈ @Salehi786 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
👈🏻کاشف الکرب   از امام جعفر صادق(ص)مروی است ؛ در هر کربی(مشکلی) توسل به صاحب لوای سید الشهدا(ع) به عدد شریف آن جناب: یا کاشف الکرب عن وجه الحسین(ع)اکشف کربی بحق اخیک الحسین 133 بار(133=عباس) منبع: کلمه873 هزار و یک کلمه کانال علامه حسن زاده آملی ره
💠 امام سجّاد عليه السلام: اَلْقَوْلُ اَلْحَسَنُ يُثْرِي اَلْمَالَ وَ يُنْمِي اَلرِّزْقَ 🍃امام زين العابدين(ع)فرمود: گفتار نيك ثروت را زياد كند و روزي را فراوان می کند. 📚منبع : الخصال، ج 2، ص 317 🌸 فرا رسیدن سالروز میلاد زین العابدین حضرت امام سجاد علیه السلام را تبریک می‌گوییم. @allame_hasanzadeh
زنده كننده نسل حسينى (ع ) ابوالحسن ، على بن الحسين بن على بن الى طالب عليه السلام ، مشهور به زين العابدين است و او را على اصغر خوانند و حسين را جز از طريق او، نسلى نيست . او يكى از امامان دوازده گانه و از سادات تابعين است . زهرى گفته است : هيچ قريشى نسبى را برتر از او نيافتم و زين العابدين عليه السلام را ابن الخير تين مى گفته اند؛ زيرا رسول خداوند فرموده : لله تعالى من عباده خيرتان فخيرته من العرب قريش و من العجم فارس ‍ . (( خداوند از ميان بندگانش دو تيره را انتخاب فرمود: از عرب ، تيره قريش را و از عجم ، تيره فارس را )) ✍علامه حسن زاده آملی 📚فضایل و سیره چهارده معصوم در اثار علامه حسن زاده آملی •┈┈✾🍀﷽🍀✾┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
اوج مقام حضور شخص هميشه در حضور است و پاسبان حرم دل است كه امام صادق عليه السلام فرمود: القلب حرم الله فلا تسكن حرم الله غير الله و محاسب اعمال خود و مواظب زبان و قلم خود است ، حتى نياتش را متوجه است . نيت بد هر چند به مرحله عمل نرسد و از جمبه فقهى كيفر نداشته باشد و تعزير و حد بر آن مترتب نشود، در روح و جان او اثر مى گذارد، نيت بد انسان را تيره مى كند. حضرت امام سجاد عليه السلام در صحيفه بيانى دارد قريب به اين مضمون كه : بارالها! كسى كه نيت گناه تو مى كند، استحقاق كيفر تمام گناهكاران را دارد. جز اين كه بزرگوارى تو عقابش نمى كند و عذابش نمى دهد. اين مقام حضور تام يك انسان كامل است ، از اين گونه لطايف عرفانى و نكات ذوق در كلمات ائمه اطهارمان عليه السلام بسيار است . ✍علامه حسن زاده آملی 📚فضایل و سیره چهارده معصوم در اثار علامه حسن زاده آملی •┈┈✾🍀﷽🍀✾┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
صدرالمتألّهين می‌‌گوید: من پیوسته در این آیات (آیات سوره‌‌ توحید و اوّل سوره‌ حدید) تفکّر می‌‌کردم تا وقتی این حدیث (حدیث امام سجّاد) را دیدم، از شوق گریه کردم. امام زین‌‌العابدین (ع) فرمود: چون خداوند متعال می‌‌دانست که در آخرالزّمان مردمی مُتَعَمِّق، موشکاف، دانش‌‌پژوه، فَحّاص و بَحّاث پیدا می‌‌شوند، برای آن‌‌ها سوره‌‌ی "قُلْ هُوَ اللهُ اَحَد" و آیات اوّلِ سوره‌‌ی حدید تا "عَلیمٌ بِذَاتِ الصّدُور" را فرستاد تا هر فیلسوفِ مُتألّه‌‌ مُتعَمِّق، و هر عارفِ پخته و گردنه‌‌ها پیموده و مراحل و منازل سِیر کرده، بخواهد در معرفةالله سخن بگوید و در دریای بیکرانِ معارفِ الهی غوّاصی بنماید، سوره‌‌ی اخلاص و آیات اوّلِ سوره‌‌ی حدید را بیان فرموده است و میزانِ قسطِ همه‌‌ی آراء و عقائد است. برای مردم متعمّق و مرد و زن دانش‌‌‌پژوه اجتماع، خزانه‌‌ها داریم، انبارها و کُنوزِ علوم و معارف داریم. این خزانه‌‌ها و کُنوز، آیات قرآنیّه و جوامعِ روائیه است؛ "نهج‌‌البلاغه" و "صحیفه سجادیّه" و دیگر ذخائر علمیّه‌‌ی محمّد و آل محمّد (ص) است‌. امام سجّاد (ع) آیات قرآن را خزائن خوانده است: "آياتُ القُرآنِ خَزَائِنُ فَكُلَّمَا فَتَحْتَ خِزَانَةً يَنبَغِی لَکَ اَن تَنظُرَ مَا فِيهَا" آیات قرآن خزینه‌‌ها هستند؛ پس هر خزینه را گشوده‌‌ای، سزاوار است که در آن نظر کنی. ✍علامه حسن زاده آملی 📚 رساله‌‌ی قرآن و عترت(ع)/ صفحه ۱۳ •┈┈✾🍀﷽🍀✾┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🔺لینک مباحثه اثار علامه حسن زاده آملی ره👇 https://eitaa.com/joinchat/2520646120Ced09c8b1f5
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣شرح بحارالانوار مرحله چهارم از مراحل ۶ گانه مرگ انسان مرحله "الحلقوم" است/ لحظه پرخطر "فتنه الممات" بر انسان چه می گذرد؟! / مرحله تجسم اعمال همین مرحله است / ...🌦 •┈┈✾🍀﷽🍀✾┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
حال اکثری مردم از نظر علامه اكثرى مردم از تحصيل معارف حقه و سير بماوراى طبيعت و انس بعالم قدس كه عيش در جوار حق تعالى است مطرودند بلكه بعكس بحيوة دنيا خو كرده اند و به لعب و لهو و زينت و تفاخر و تكاثر در اموال و اولاد سرگرمند و بلذائذ نفسانى و أكل و تمتع حيوانى دل باخته اند أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِكَ هُمُ  الْغافِلُونَ‏ (الاعراف 180) ذَرْهُمْ يَأْكُلُوا وَ يَتَمَتَّعُوا وَ يُلْهِهِمُ الْأَمَلُ فَسَوْفَ يَعْلَمُونَ‏ (الحجر 4) بلكه كسانى در مراقبت و حضورند و از مناهى و ملاهى دورند و بحيلت علم‏ و عمل‏ متحلى اند، باز طائر عرشى جانرا از طيران به قله قاف قرب، و از عروج بمعارج و مدارج ملكوت آنچنانكه مى بايد دور مى بينند تا چه رسد به اولئك كالانعام      ✍ علامه حسن زاده آملی  📚نصوص الحكم بر فصوص الحكم 131     •┈┈✾🍀﷽🍀✾┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ ⭕️جلسه چهاردهم (و قوامه بذاته لذاته) 🔺موضوع: عرفان 📎پایه: تخصصی مجموعا ۲۳۵جلسه سال تدریس: ۱۳۶۵ ه.ش ✅شارح: حضرت علامه حسن زاده آملی ره 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7