🤲 جهت خدایی
🔆 جادهٔ روشن اخلاص
❤️ بالاترین عاشق خدا
💫 تلاش برای افزایش معرفت
🌷بهترین هدیه به امام زمان
🤲 خودمان بهره ببریم
🤲 او نیاز ندارد
🕌 آثار محبت به حضرت را زنده نگه داریم
▪️آیتالله مصباح یزدی (قدس سره)
@mesbahyazdi_ir
#مهدویت
#امام_زمان (أرواحنا فداه)
🆔 @allame_tehrani
✍ متن پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت ارتحال آیةالله آقای حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی
📜 پیام مراجع تقلید، علما و نهادهای انقلابی در پی رحلت آیتالله مصباح
💠 مصباح انقلاب در کلام رهبر انقلاب
💡چراغ انقلاب
💥عالم مجاهد و پارسا
💠 آیتالله مصباح یزدی کیست؟
💠 برخی از تعبیرات مقام معظم رهبری دربارهٔ آیتالله مصباح یزدی
✨علامهٔ بصیر
🔰علامه مصباح یزدی در نگاه دیگران
📥جزوهٔ مصباح عزیز
💠 علامه مصباح یزدی در نگاه بزرگان
❤️ راه، راه بندگی است...
📥نرمافزار اندروید | مجموعه آثار گفتاری و نوشتاری حضرت آیتالله مصباح یزدی
👥 شریک تفسیر گرانسنگ المیزان
💡چراغ راه (وصیتنامهٔ حضرت علامه آیتالله مصباح یزدی)
📚نگاهی بر آثار و تألیفات آیتالله مصباح یزدی + لینک کتب
🔰مرور مختصری بر زندگی آیتالله مصباح یزدی
📹 بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار خانوادهٔ آیتالله محمدتقی مصباح یزدی (رضوان الله علیه) ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
☑️ مروری کوتاه بر زندگینامهٔ آیتالله مصباح یزدی (قدس سره)
⚡️اصلاح فکر با استاد فکر
😭 وداع با استاد
💠 خلاصهٔ عمر 90 ساله...
🆔 @allame_tehrani
کانال علامه طهرانی
🔥جــانفـــدا🔥 💥عجب شهادتی نصیبش شد که بدترین ، کثیفترین و خبیثترین موجودات، انسان مخلِص، فداکار،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 بهترین شهادت
🤲 خدایا مرا پاکیزه بپذیر!
▪️حضرت آیتالله حاج سید محمدصادق حسینی طهرانی (حفظهاللهتعالی)
#جان_فدا
#حاج_قاسم
@Nooremojarrad_com
🆔 @allame_tehrani
💫 تواضع، سرچشمهٔ زايندهٔ حقائق عرفانى است
نردبان عروج به عالم توحيد، تواضع در برابر حضرت پروردگار است كه رسول خدا صلّىاللـهعليهوآلهوسلّم مىفرمايند: مَن تَواضَعَ لِلَّهِ رَفَعَهُ اللَهُ.[۱]«هركس براى خداوند تواضع و فروتنى نمايد، خداوند مقام و منزلت او را بالا مىبرد.»
و نيز سرچشمهٔ زايندهٔ حقائق عرفانى كه بر قلب سالک جارى مىشوند و مقامات سنيّه از گسستن قيد نفس تا «ما لا عَينٌ رَأَتْ وَ لا أُذُنٌ سَمِعَتْ» همه، تواضع للّٰه و فىاللّٰه است كه حضرت امامصادق عليهالسّلام مىفرمايند: التَّواضُعُ أَصْلُ كُلِّ خَيْرٍ نَفيسٍ وَ مَرْتَبَةٍ رَفيعَةٍ.[۲] تواضع أصل و منشأ همهٔ خوبىها و مقامات عاليه مىباشد.»
و اين تواضع و فروتنى، صفت بندگانى است كه نسبت خود را از ماسوا بريده و نسبت عبوديّت و اضافهٔ خود به حضرت پروردگار را تصحيح كردهاند. و به خلعت: وَ عِبَادُ الرَّحْمَـٰنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا[۳] مشرّف شدهاند؛ چرا كه فقر ذاتى، اقتضاى تواضع و خاكسارى دارد نه استكبار در برابر خداى واحد قهّار. انسانى كه فريب سراب نفس و كمالات موهوم آن را خورده براى خود استقلال مىبيند و لذا مبتلاى به تكبّر مىشود، امّا بندگانى كه به توفيق الهى به فقر ذاتى خود كه مقصد اهل كمال است پى برده و آن را شهود كردهاند، همواره ملازم با فقر و ذلّ بوده و هيچگاه پا را از گليم بندگى بيرون نمىگذارند. و اگر در اين راه خداوند به آنها كمالاتى عنايت كند آنها را نيز سرمايهٔ عبوديّت و شكرگزارى مىكنند، نه اينكه از درگاه خدا اعراض كرده و با آنها براى خود تخت و تاج فرعونى بسازند.
📚نورمجرد، ج۱، ص۷۲۱
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۱. بحارالأنوار، ج۷۲، باب التّواضع، ص۱۲۰، ح۸
۲. بحارالأنوار، ج۷۲، باب التّواضع، ص۱۲۱، ح۱۲
۳. قسمتى از آيهٔ ۶۳، از سورهٔ ۲۵:(الفرقان)
📹 اثر نگاه توحیدی بر تحصیل تواضع
🆔 @allame_tehrani
💬 حكايت سلطان محمود و خاکبيز
در قديمالأيّام شغل بعضى از مردمان، خاکبيزى بود؛ يعنى از خاک راه يا ديگر أماكن تلّى مىساختند و آنها را با غربال مىبيختند و با سيم و زرى كه در ميان خاکها مىيافتند، إمرار معاش مىنمودند. شبى سلطان محمود براى اطّلاع از أحوال مردم مملكت خود با لباس مبدّل و بدون سپاه در شهر شروع به چرخيدن كرد و به يكى از اين خاکبيزها برخورد نمود. از سر ترحّم و كَرم، بازوبند مرصّع پادشاهى خود را مخفيانه در ميان تلّ خاك او انداخته و به سرعت از آنجا گذشت. شب بعد كه در شهر به گردش پرداخته بود باز آن خاکبيز را ديد كه همچنان مشغول بيختن خاکهااست! متعجّب شد، جلو رفت و به او گفت: اى مرد آنچه را كه ديشب در ميان اين خاکها يافتى به اندازهٔ خرج ده كشور است، با گنجى كه يافتى نوبت آنستكه پادشاهى كنى نه خاکبيزى! خاکبيز گفت: چون دولت من، از خاک و خاکبيختن آشكار شد، تا جان در بدن دارم اين كار را رها نخواهم كرد.[۱]
بارى، سالكى كه به اين پايه از معرفت و إدراک برسد و از إخلاص قدم در راه خدا بگذارد، نهتنها در برابر خداوند و أولياى او سر تواضع فرود مىآورد، بلكه در برابر مخلوقات خدا كه منتسب به حضرت ربّالعزّه هستند نيز متواضع و افتاده است؛ چه اينكه تكبّرورزيدن و خود را از ديگران بالاترديدن نشانهٔ غفلت و تغافل از نفس و عيوب آن بوده و سالكى كه به تهذيب اشتغال دارد شرمسارى گناه بزرگ أنانيّتش، او را از توجّه و ترفّع بر ديگران بازمىدارد.
📚نورمجرد، ج۱، ص۷۲۲
ــــــــــــــــــــــــــــ
۱. منطقالطير، ص۳۸۵
يك شبى محمود مىشد بىسپاه
خاکبيزى ديد سر بر خاک راه
كرده در هر جاى، كوهى خاک پيش
شاه چون آن ديد، بازوبند خويش
در ميان كوه خاکِ او فكند
پس براند آنگاه چون بادى سمند
پس دگر شب باز آمد شهريار
ديد او را همچنين مشغول كار
گفتش: آخر آنچه دوش آن يافتى
ده خراج عالم آسان يافتى
همچنان اين خاک مىبيزى تو باز؟
پادشاهى كن كه گشتى بىنياز
خاکبيزش گفت: آن زين يافتم
آن چنان گنجى نهان، زين يافتم
چون از اين در دولتم شد آشكار
تا كه جان دارم مرا ايناست كار
🆔 @allame_tehrani
⭕️ تا يك ذرّه أنانيّت در انسان هست محال است به حقيقت برسد
حضرت علّامه والد قدّساللـهنفسهالزّكيّة مىفرمودند: راه خدا، راه خاكسارى و مسكنت است. اگر انسان از خوديّت خود تنزّل كند و خود را پائين بياندازد، خداوند ترحّم میكند، ولى اگر از كبر و هستى پوشالى خود تنزّل نكند خدا نيز بر او ترحّم نكرده و از او دستگيرى نمىكند. او در كمال عزّ خود مستغرق است و میگويد: يا تو آقايى يا ما! دو پادشاه در اقليمى نمىگنجند.
مىفرمودند: سالک راه خدا براى وصول به خدا و رسيدن به كمال بايد از همهچيز حتّى از خودش بگذرد؛ تا يك ذرّه إنّيّت و أنانيّت در او هست محال است به شاهراه حقيقت برسد و از شريعهٔ آن ماء معين استفاده كند.
در ترسيم مجازى بودن هستى انسان گرفتار نفس و جلوههاى آن مىفرمودند: سابقا در جشنها و بازىها مرسوم بود كه فيلهاى بادى را هوا مىكردند و وقتى به آسمان نگاه مىكردى، فيلى بزرگ را در وسط آسمان مىديدى! امّا آن فيل، در عالم توهّم فيل بود، سنگينى نداشت، كافى بود سوزنى به آن بزنى تا باد آن خالى شده و ديگر فيلى در كار نباشد. انسان نيز چنين است؛ اگر به جاى عبوديّت و مسكنت، هواى نفس در آن رخنه كند، يك انسان بادى و كاذب از آن مىسازد كه با انسان حقيقى كه تجلّىگاه ولايت حضرت پروردگار است زمين تا آسمان تفاوت دارد.
📚نورمجرد، ج۱، ص۷۲۳
🆔 @allame_tehrani