eitaa logo
کانال علامه طهرانی
3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
789 ویدیو
190 فایل
❤️عرفان با طعم زندگی❤️ 💎نشر آثار و معارف منتخب و ناب حضرت علامه آیت‌الله حسینی طهرانی (قدس سره) و سایر علما و عرفای بالله💎 ادمین: @Ya_bab_allah پیام ناشناس: daigo.ir/secret/allametehrani کانال خانواده و زندگی الهی: @ezdevaje_elahi
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5904453023991596737.mp3
11.28M
📖 قرآن بر سر نهادن شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان ١٤٢٥ هجری قمری 🎙حضرت آیت‌الله حاج سید محمدصادق حسینی طهرانی (حفظه‌الله) @jazbeh_eshgh 🔉 قرآن بر سر نهادن شب نوزدهم: eitaa.com/jazbeh_eshgh/5634 🆔 @allame_tehrani
🌙 فرصت بازگشت به خدا 🔰مروری بر توصیه‌های معنوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای استفاده از فرصت شب‌های قدر 🆔 @allame_tehrani
amin-allah-halvaji.mp3
1.9M
📜 زیارت امین‌اللّٰه 🎙اباذر حلواجی ▪️این زیارت که زیارت معروف به «امین‌الله» است، در نهایت اعتبار می‌باشد و در تمام کتاب‌های زیارتی و مصابیح نقل‌شده. علّامه مجلسی (رحمة‌الله‌علیه) فرموده: این زیارت از جهت متن و سند از بهترین زیارات است و باید در تمام روضه‌های ائمه (علیهم‌السلام) بر آن مواظبت نمایند. دربارهٔ این زیارت به سندهای معتبر از جابر، از امام باقر (علیه‌السلام) روایت شده: حضرت امام زین‌العابدین (علیه‌السلام) به زیارت امیر‌المؤمنین (علیه‌السلام) آمد و در کنار قبر آن حضرت ایستاد و گریست و چنین گفت: (مفاتیح‌الجنان) 🆔 @allame_tehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قدرِشوبدون!.mp3
18.7M
💫 شب قدر را قدر بدانیم... 🎙استاد وکیلی (حفظه‌الله) 🌱 در شب‌های قدر چکار کنیم؟ 🌱 در شب قدر از خدا چه بخواهیم؟ 🌱 اهمیت دستاوردهای ماه رمضان 🆔 @allame_tehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭 شب شرمندگی... 🤲 خدایا ما را ببخش... 🔸حضرت موسی و شخص گنهکار... 🔹هیچ امیدوار به عمل خودم نیستم... 🎙مرحوم آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی (رحمة‌الله‌علیه) 💌 به ضیافت الهی دعوت شدید:👇 eitaa.com/allame_tehrani/1301 😭 روضهٔ جانسوز و بسیار سوزناک أمیرالمؤمنین (علیه‌السلام):👇 eitaa.com/allame_tehrani/1430 🆔 @allame_tehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 کدام عبادت انسان را به خدا می‌رسانَد؟ 🎙مرحوم علامه آیت‌الله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی (قـدس‌اللـه‌نـفـسـه‌الـزکـیـة) 🆔 @allame_tehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ چگونه می‌توان به دیدار خدا رسید؟ 🎙مرحوم علامه آیت‌الله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی (قـدس‌اللـه‌نـفـسـه‌الـزکـیـة) 🆔 @allame_tehrani
کعبه مستوره.mp3
8.08M
🕋 کعبهٔ مستوره 🕌 دور عـلـی بگرد... 🎙حضرت آیت‌الله حاج سید محمدصادق حسینی طهرانی (حفظه‌الله) 🆔 @allame_tehrani
🔰شرح حالات حضرت أمیرالمؤمنین علیه‌السّلام در شب نوزدهم ابن اثیر جزرى گوید با سلسله اسناد خود از عثمان بن صهیب، از پدرش که: قال: قال على: قال لى رسول‌الله صلى الله علیه و آله و سلم: من اشقى الاولین؟ قلت: عاقر الناقة، قال: صدقت. قال: فمن اشقى الآخرین؟ قلت: لا علم لى یا رسول‌الله، قال: الذى یضربک على هذا - و اشار بیده الى یا فوخه - و کان یقول: وددت انه قد انبعث اشقاکم فخضب هذه من هذه، یعنى لحیته من دم راسه.(۲) صهیب از امیرالمؤمنین علیه‌السلام روایت مى‏کند که رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم به من فرمود: «شقى‏ترین از پیشینیان کیست؟ گفتم: پى کنندهٔ شتر صالح. فرمود: راست گفتى، سپس فرمود: شقى‏ترین از پسینیان کیست؟ گفتم: نمى‏دانم اى رسول خدا، فرمود: آن کسى که بر اینجا شمشیر بزند و اشاره کردند به استخوان سر امیرالمؤمنین علیه‌السلام. و آن حضرت بعضى از اوقات مى‏فرمود: دوست دارم که شقى‏ترین شما برانگیخته گردد و این را از این خضاب کند یعنى ریش مبارکش را از خون سرش‏». و سپس ابن اثیر گوید: ان علیا جمع الناس للبیعة فجاء عبد الرحمن بن ملجم المرادى فرده مرتين، ثم قال: ما يحبس اشقاها؟! فوالله ليخضبن هذه من هذه، ثم تمثل: اشدد حيازيمك للمو ت فان الموت لاقيك و لا تجزع من القتـ ـل اذا حل بواديك[۳] گويد: «على عليه‌السلام تمام مردم را براى بيعت جمع نمود، عبدالرحمن بن ملجم مرادى آمد كه بيعت كند، دو مرتبه حضرت او را رد كرد و سپس فرمود: چه چيز جلوگير و مانع شقى‏ترين امت مى‏شود، سوگند به خدا كه ابن ملجم محاسن مرا از خون سرم خضاب مى‏كند. و بعداً تمثل جست به اين شعر: كمربند خود را براى مرگ محكم كن چون مرگ به تو خواهد رسيد، و از مرگ جزع و فزع نكن زمانى كه در آستان تو فرود آيد». و سپس گويد عثمان بن مغيره گفت كه: لما دخل شهر رمضان جعل على يتعشى ليلة عند الحسن، و ليلة عند الحسين، و ليلة عند عبدالله بن جعفر لا يزيد على ثلاث لقم، و يقول: ياتى امر الله و انا خميص، و انما هى ليلة او ليلتان[۴]. «چون ماه رمضان داخل شد اميرالمؤمنين يک شب در نزد امام حسن و يک شب در نزد امام حسين و يک شب در نزد عبدالله بن جعفر بود و زياده از سه لقمه ميل نمى‏فرمود و مى‏فرمود: امر خدا مى‏رسد و من بايد در آن حال گرسنه باشم، يكى دو شب بيشتر نمانده است‏». و سپس گويد: خرج على لصلاة الفجر فاستقبله الاوز يصحن فى وجهه، قال: فجعلنا نطردهن عنه، فقال: دعوهن فانهن نوائح، و خرج فاصيب. و هذا يدل على انه علم السنة و الشهر و الليلة التى يقتل فيها، و الله اعلم[۵]. «اميرالمؤمنين براى نماز صبح از منزل بيرون شد مرغابيان در مواجهه با على به صيحه درآمدند. كثير كه راوى اين حديث است مى‏گويد: ما شروع كرديم كه مرغابيان را از آن حضرت دور كنيم، فرمود: آنها را به حال خود گذاريد، آنها نوحه‏ مى‏كنند بر من. حضرت خارج شد و در همان وقت ضربت به او رسيد. و اين دلالت دارد بر آنكه آن حضرت سال و ماه و شبى را كه در آن شب شهيد شده همه را مى‏دانسته است، و خدا عالم‏تر است‏». و ابن حجر هيثمى گويد: فلما كانت الليلة التى قتل فى صبيحتها اكثر الخروج و النظر الى السماء، و جعل يقول: والله ما كذبت و لا كذبت و انها الليلة التى وعدت.[۶] «در آن شبى كه در صبحش حضرت ضربت خوردند بسيار از اطاق بيرون آمده و به آسمان نظر مى‏كردند و مى‏گفتند: سوگند به خدا كه نه دروغ مى‏گويم و نه دروغ به من گفته شده است، امشب همان شب ميعاد من است‏». 📚 امام‌شناسی، ج۳، ص۲۲ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱- دربارهٔ علم غيب در «نهج‌البلاغه‏» سخنانى از اميرالمؤمنين عليه‌السلام وارد است از قبيل: انك ترى ما ارى و...و... لو شئت لاخبرت كل واحد منكم... و لكن اخاف ان تكفروا فى برسول الله. ۲- «اسدالغابة‏» ج۴، ص۳۵ ۳- «اسدالغابة‏» ج۴، ص۳۵ ۴- همان كتاب، ص۳۶، و نيز بعضى از جملات فوق در دو مقام در «الصواعق‌المحرقة‏» ص۸۰ ذكر شده است. ۵- همان. ۶- «الصواعق‌المحرقة‏» ص۸۰ 🆔 @allame_tehrani
🔸إخبار غیبی امیرالمؤمنین عليه‌السلام به شهادت خود ابن حجر هيتمى گويد: و سئل و هو على المنبر بالكوفة عن قوله تعالى: «رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضى نحبه و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا»[۱] فقال: اللهم غفرا، هذه الآيات نزلت فى و فى عمى حمزة و فى ابن عمى عبيدة بن الحارث بن عبدالمطلب، فاما عبيدة فقضى نحبه شهيدا يوم بدر، و حمزة قضى نحبه شهيدا يوم احد، و اما انا فانتظر اشقاها يخضب هذه من هذه و اشار بيده الى لحيته و راسه - عهد عهده الى حبيبى ابوالقاسم صلى الله عليه و آله و سلم[۲]. مى‏گويد: «حضرت اميرالمؤمنين عليه‌السلام بر فراز مسجد كوفه بودند كه كسی از تفسير آيهٔ شريفه «رجال صدقوا» و شأن نزول آن سؤال كرد. حضرت فرمود: خدايا آمرزش با توست، سپس فرمود: اين آيات دربارهٔ من و دربارهٔ عموى من حمزه و دربارهٔ فرزند عموى من عبيدة بن الحارث نازل شده است. اما عبيده در جنگ بدر به درجهٔ شهادت رسيد، و اما حمزه در جنگ احد شهيد گشت، و اما من منتظرم كه شقى‏ترين امت اين را از اين خضاب كند - و با دست‏خود اشاره به محاسن خود و به سر خود نمودند - و اين پيمانى است كه حبيب من محمد صلى الله عليه و آله و سلم با من بسته است‏». و روى ان عليا جاءه ابن ملجم يستحمله[۳] فحمله، ثم قال رضى الله عنه: اريد حياته و يريد قتلى عذيرى[۴] من خليلى من مراد ثم قال: هذا والله قاتلى، فقيل له: الا تقتله؟ فقال: فمن يقتلنى؟![۵] «و در روايت آمده كه ابن ملجم خدمت اميرالمؤمنين عليه‌السلام آمده و طلب حاجت و مركب سوارى كرد، حضرت به او اسبى داد و حاجت او را برآورد و سپس فرمود: من براى او زندگى و حيات مى‏خواهم و او ارادهٔ كشتن مرا دارد، بياور پذيرندهٔ عذر مرا در اين صورت از دوستان من از طائفه مراد. و سپس فرمود: سوگند به خدا كه اين مرد قاتل من است. به حضرت گفتند: آيا او را نمى‏كشى؟ حضرت فرمود: پس چه كسى مرا خواهد كشت؟». 📚 امام‌شناسی، ج۳، ص۳۸ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱- سورهٔ احزاب (۳۳) - آيهٔ ۲۳. ۲- «الصواعق‌المحرقة‏» ص۸۰، و «نورالأبصار» شبلنجى ص۹۷. ۳- معناى «يستحمله‏» اين است كه از حضرت مركبى طلب مى‏نمود و شاهد بر اين معنى روايتى است از ابن سعد در «طبقات‏»، مرحوم مجلسى در ج۹ «بحارالأنوار» ص۶۴۷ گويد: و ذكر ابن سعد فى «الطبقات‏»: ان اميرالمؤمنين عليه‌السلام لما جاء ابن ملجم و طلب منه البيعة طلب منه فرسا اشقر فحمله عليه فركبه فانشد اميرالمؤمنين عليه‌السلام: اريد حياته - البيت. ۵- در «نهايه‏» ابن اثير عذيرك من خليلك من مراد ذكر كرده است و گفته است «عذير» به معنى اسم فاعل يعنى عاذر است و عاذر پذيرندهٔ عذر را گويند، و «عذيرك‏» منصوب است به فعل مقدر «اى هاك عذيرك. و بنابراين عذيرك و عذيرى فرق نمى‏كند و كاف خطاب مراد نفس خود متكلم است، و اين شعر را به خود اميرالمؤمنين عليه‌السلام نسبت داده است و تمثل نيست، و در بعضى از نسخ به جاى «حياته‏» «حباءه‏» آمده است. ۶- «الصواعق‌المحرقة‏» ص۸۰. 🆔 @allame_tehrani