eitaa logo
استاد علامه محمد تقی جعفری (ره)
1.3هزار دنبال‌کننده
757 عکس
128 ویدیو
21 فایل
این کانال تنها کانال رسمی موسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری (ره)، در ایتا است و تحت نظر موسسه اداره می شود. آی دی کانال : @allameh_jafari ارتباط با مدیر کانال: @MTJafari لینک صفحه اینستاگرام : https://www.instagram.com/jafari_allameh/
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 شهادت هادی امت؛ امام علی النقی علیه السلام را خدمت امام زمان (عج) و محبان حضرتش تسلیت عرض مینماییم. @allameh_jafari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 💠 مراحل صیانت ذات 🔹 علامه محمد تقی جعفری 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari
💐ولادت امام محمد تقی علیه السلام را بر امام زمان عج و تمام شیعیان و محبان حضرتش تبریک عرض مینماییم 💐 @allameh_jafari
💠 ... هیچ پدیده برونی هر اندازه هم که دارای عظمت باشد ، شایستگی تجسم نیروها و استعدادهای درونی آدمی را ندارد ، اگر چه ناچیزترین آنها بوده باشد . 🔹 پول وسیله تبادل کارها و کالاها است که خود آنها نیز حقیقتی چیزی جز وسیله حیات نیستند . 🔸 مقام وسیله ای برای مدیریت انسان هائی است که برای ادامه حیات فردی و اجتماعی در سیستمی قرار می گیرند و به فعالیت می پردازند . 🔹 شهرت اجتماعی و توجه مردم اگر از روی استحقاق بوده باشد ، در حقیقت تقاضائی است که مردم از شخصیت مشهور درباره برآوردن احتیاجات مادی و معنوی خود دارند . 👈🏻 بنابراین ، همه پدیده های مزبور که نادانها خود را در آن مجسم می کنند ، وسایلی هستند که باید به مقداری ضروری و تنها برای هدف مورد توجه و علاقه قرار بگیرند . 👈🏻 این یکی از مختصات وسایل است که تکثیر و اندوختن آنها خلاف منطق خود وسایل است. 💠 علامه محمد تقی جعفری ، ، جلد ۴ ، خطبه ۱۷ 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari
💐ولادت مولا علی علیه السلام بر امام زمان عج و شیعیان و محبان حضرتش مبارکباد💐 @allameh_jafari
🎞 📌 نگاهی به شخصیت امیرالمومنین علی علیه السلام 🔰 سال ۱۳۷۲ 🌿کنگره نهج البلاغه - حسینیه ارشاد 👈🏻(کیفیت پایین به دلیل کاهش حجم است) https://www.aparat.com/v/R9XLJ 🌺استاد علامه محمدتقی جعفری🌺 @allameh_jafari
مشروح ترین بیاناتی را که مولوی درباره امیر المؤمنین علیه السلام آورده است ، در چند مورد از کتاب مثنوی است . 🌿 مورد یکم: داستان خدو انداختن خصم بر روی امیرالمومنین علیه السلام و انداختن آن حضرت شمشیر را از دست. (مثنوی دفتر اول ص ۷۲ نسخه رمضانی) 💠 ۱ نخست باید در نظر بگیریم که داستانهایی را که مولوی در مثنوی آورده است ، برای نقل وقایع و حوادث تاریخی که واقعا تحقق یافته باشند نیست ، بلکه منظور وی بیان حقایق آموزنده و توضیح عناصر شخصیت های پیشتازان بشری است که برای تفهیم به مردم و تحریک آنان به رشد و کمال احتیاج به تمثیل و تشبیه دارند . یعنی مطالبی که مولوی در این داستان در باره امیر المؤمنین می گوید ، حقایقی است که قابل تحقق واقعی از عناصر شخصیتی آن حضرت می باشد و او می خواهد با ارایه این حقایق از آن شخصیت بزرگ ، مقام والای انسانی را که در نتیجه تأدب به آداب اللّه و تخلق به اخلاق اللّه به آن ، نایل می گردد توضیح دهد . مولوی در این مورد چنین شروع می کند : 🔹از علی آموز اخلاص عمل 🔹شیر حق را دان منزه از دغل 🔸 در غزا بر پهلوانی دست یافت 🔸 زود شمشیری بر آورد و شتافت 🔹 او خدو انداخت بر روی علی 🔹افتخار هر نبی و هر ولی 🔸او خدو انداخت بر رویی که ماه 🔸 سجده آرد پیش او در سجدگاه در سرتاسر زندگی امیر المؤمنین علیه السلام که در بارگاه الهی سپری شده است نمی توان لحظه ای را پیدا کرد که از اخلاص بی بهره بوده باشد ، چون کسی که اخلاص ندارد ، راهی به بارگاه الهی ندارد . زیرا دوری از این گرایش محض روح به خدا ، ناشی از غوطه ور شدن در خود طبیعی و هوی و هوس های آن است . این شیر حق و این منبع خلوص و صفا در یکی از کارزارها بر پهلوانی پیروز می شود و آن پهلوان مانند گنجشکی ناتوان در پنجه آهنین آن بزرگ دلاور تاریخ زبون می گردد . یأس و نومیدی مطلق بر وجود آن پهلوان چیره می شود و چیزی برای مقابله با آن سر آمد یلان قرون و اعصار در خود نمی بیند ، با تلاشی سخت ، عصاره بقایای نیروی خود را که قطراتی از آب دهانش بود ، بر روی علی علیه السلام می اندازد قطراتی از آب دهان یک شکست خورده در راه دفاع از باطل . این روی چه کسی بود ؟ 👈🏻 ادامه دارد.... 🌿 علامه محمد تقی جعفری، ، ج ۲۱ ، خطبه ۱۱۴ 💐 @allameh_jafari
👈🏻 ادامه... 💠 این روی چه کسی بود ؟ ۱ روی مردی بود که همه انبیاء علیهم السلام به او افتخار نموده اند . زیرا همانگونه که روایت تساوی امیر المؤمنین علیه السلام با پیامبران عظیم الشان ‌‌‏(آدم و نوح و ابراهیم و موسی و عیسی علیهم ‌‌‏السلام) میگوید آنچه را که همه خوبان دارند او به تنهایی دارد . ۲ ماه در سجده گاه سجده بر روی او می آورد . منظور مولوی از سجده نهایت تعظیم است که کائنات عالم هستی درباره هدف اعلای خود که انسان کامل است دارند . وقتی که آن اهانت از آن نابکار شکست خورده سر می زند... 🔹در زمان انداخت شمشیر آن علی 🔹کرد او اندر غزایش کاهلی امری که انتظار آن نمی رفت ، بلکه چنان اهانتی مقتضی بود که امیر المؤمنین شدت عمل بیشتری بخرج بدهد و با شتاب و کیفیتی سخت تر جان آن پهلوان را بگیرد . ولی برخاست و او را بحال خود رها کرد ، که اگر بر فرض محال موج خشم آن بزرگوار نمی نشست ، دیگر برای کشتن او بر نمی گشت . با مشاهده این پدیده شگفت انگیز 🔸گشت حیران آن مبارز زین عمل 🔸 وز نمودن عفو و رحم بی محل این پدیده انسانی الهی چنان تحت تأثیرش قرار داده بود که نتوانست خود داری نماید و بی اختیار دهان به سخن باز کرد ‌‏ (پاورقی: تردیدی نیست که حقایق و عظمت هایی را که مولوی در ابیات مورد بحث می آورد ، مقاصد قلبی و معتقدات خود او درباره امیر المؤمنین علیه السلام است نه از یک پهلوان معمولی که شکست خورده است . مگر اینکه بگوییم : هنگامیکه دیوار زندگی آدمی برای خروج روح از هم شکافت ، حقایق و عظمت هایی را که در ظلمت کده زندگی نمی دید از آن شکاف مشاهده می کند .) 🔹 گفت بر من تیغ تیز افراشتی 🔹از چه افکندی مرا بگذاشتی ای سلحشور نا آشنا ، پیکار و تکاپو برای کشتن همچون من پهلوانی حادثه ای است بسیار بزرگ و وسیله افتخاری بس و الا و آرمانی است که هیچ کس را یارای صرف نظر از آن نیست ، پس - 🔸آن چه دیدی بهتر از پیکار من 🔸 تا شدی تو سست در اشکار من 🔹 آن چه دیدی که چنین خشمت نشست 🔹 تا چنین برقی نمود و باز جست 🔸آن چه دیدی که مرا زان عکس دید 🔸در دل و جان شعله ای آمد پدید ۳ ای شهود کننده حقیقی مافوق کون و مکان ، حال بفرما ای دلاور دوران که علت دست کشیدن از شکار کردن من چیست ؟ چه حقیقتی را دیدی و چه بارقه ای درخشیدن گرفت که چنین خشمت را فرو نشاند و آرامت ساخت ؟ چه دیدی که حتی انعکاسی از آن در درون من بوجود آمد و دل و جانم را که در ظلمت و جهل و هوی غوطه ور بود بر افروخت ؟ 🔹 آن چه دیدی برتر از کون و مکان 🔹 که به از جان بود بخشیدیم جان ‌‏👈🏻 ادامه دارد... 🌿 علامه محمد تقی جعفری، ، ج ۲۱ ، خطبه ۱۱۴ 💐 @allameh_jafari
👈🏻 ادامه... 🔹 آن چه دیدی برتر از کون و مکان 🔹 که به از جان بود بخشیدیم جان بگو ای قدرتمند عادل ، آن حقیقتی که برتر از کون و مکان در دیدگاه تو پدیدار گشت که پیروزی و لذت بالاتر از مالکیت کون و مکان را از دیدگاه تو ناپدید نمود چیست ؟ و چه حقیقتی بالاتر و بهتر از جان بود که جان از دست رفته ام را به من بخشیدی ؟ این همان حقیقت است که می تواند عامل همه گونه گذشت از لذایذ و فداکاری ها در این زندگانی بوده باشد . آری ، فقط این حقیقت است که می تواند هدف و غرض اقصای دل و جان آدمی بوده باشد . 🔸حاصل کارگه کون و مکان اینهمه نیست 🔸 باده پیش آر که اسباب جهان اینهمه نیست 🔹 از دل و جان شرف صحبت جانان غرض است 🔹 غرض این است و گرنه دل و جان اینهمه نیست 🔸 ای علی که جمله عقل و دیده ای 🔸 شمه ای واگو از آنچه دیده ای گوینده این سخنان و درخواست کننده پاسخ به این سؤالات ، خود مولوی است که در حقیقت برای کسانی که در صدد علی شناسی برآیند ، مطرح می نماید . اکنون مولوی با آن علی ابن ابیطالب علیه السلام رویاروست که گفته است : 🌿 لم أعبد ربّا لم أره ‌‏(خدایی را که ندیده باشم ‌‏نپرستیده ام) و گفته است : 🌿 لو کشف الغطاء ما ازددت یقینا ‌‏ (اگر پرده از روی واقعیات برداشته شود ، بر یقین من افزوده ‌‏نگردد) و گفته است : 🌿ما شککت فی حقّ مذ أریته ‌‏(از موقعی که حق به من ارائه شده است در هیچ حقی شکی ‌‏نکرده ام) اگر چه خود مولوی گاهی ادعای رؤیت و شهود کرده است مانند : 🔹 ذره ها دیدم دهانشان جمله باز 🔹 گر بگویم خردشان گردد دراز با این حال خود بهتر از همه می داند که نتوانسته است بکلی پرده را از روی واقعیات هستی بردارد و به قله مرتفع شهود کلی بر آید . لذا هم اوست که می گوید : 🔸کاشکی هستی زبانی داشتی 🔸 تا ز هستان پرده ها برداشتی 🔹 هر چه گویی ای دم هستی از آن 🔹پرده دیگر بر او بستی بدان 🔸 آفت ادراک آن قال است و حال 🔸 خون به خون شستن محال است و محال اینک مولوی با کمال صدق و خلوص از علی علیه السلام می خواهد و التماس می کند که مقداری از آنچه را که دیده است بازگو کند ، منظورش این است که آنچه ما از علوم و معارف و عرفان اندوخته ایم ، شبیه به آب کدر و آلوده آن مشک است که عرب از بیابان برداشته و به عنوان هدیه سراغ دربار خلیفه را می گرفت که دجله به آن عظمت در مسیر دربارش موج می زد . 🔹 چیست این کوزه تن محصور ما 🔹 و اندر آن آب حواس شور ما 🔸ای خداوند این خم و کوزه مرا 🔸 در پذیر از فضل اللّه اشتری 🔹کوزه ای با پنج لوله پنج حس 🔹 پاک دار این آب را از هر نجس 🔸 تا شود زین کوزه منفذ سوی بحر 🔸 تا بگیرد کوزه ما خوی بحر ‌‏👈🏻 ادامه دارد... 🌿 علامه محمد تقی جعفری، ، ج ۲۱ ، خطبه ۱۱۴ 💐 @allameh_jafari
🏴شهادت حضرت زینب سلام الله علیها را خدمت امام زمان (عج) و محبان حضرتش تسلیت عرض مینماییم. @allameh_jafari
👈🏻 ادامه... ۴ حلم و بردباری علی علیه السلام آن دلاور عرصه هستی ، در حدی است که جان آدمی با آن عظمت با درک و دریافت آن ، قدرت مقاومت را از دست می دهد و از هم می شکافد . ۵ شمه ای از آب حیات علم فراگیر او ، که هستی را در آینیه درونش ، چونان شعاعی از اشعه مشیت الهی منعکس می نماید ، موجودیت خاک آلود ما را پاک و آماده ورود در مسیر حیات و ممات از آن خدا و برای خدا می نماید . آری ، ای دانای توانا و بردبار- 🔹 تیغ حلمت جان ما را چاک کرد 🔹 آب علمت خاک ما را پاک کرد ای علی ‌‌‏(علیه السلام) ای مالک خویشتن که مالکیتت مستند بخداست 🔸بازگو ، دانم که این اسرار هوست 🔸 زانکه بی شمشیر کشتن کار اوست این گونه کشتن بی سلاح از اسرار خداوندیست که اگر با ما در میان بگذاری جان از دست رفته را با حقیقتی والاتر و با درکی عالی تر در خواهیم یافت . ‌‌‏( پاورقی : منظور از جان از دست رفته آن مصرع است که گفت : زانکه بی شمشیر کشتن کار اوست ) ۶ ای آشنای اسرار الهی ، شمه ای از آنچه دیده ای با ما در میان بگذار . این حلم فوق تصور بدون علم اعلی که اسراری از مقام ربوبی را برای تو روشن ساخته است ، امکان ندارد . 🔹 بازگو ای باز عرش خوش شکار 🔹 تا چه دیدی این زمان از کردگار 🔸 چشم تو ادراک غیب آموخته 🔸 چشم های حاضران بر دوخته ۷ تو آن عقاب تیز پرواز عرش خدایی که جان های آگاهان و بیداران قافله بشری شکار تو و مجذوب عظمت تو هستند . ۸ تأدب تو به آداب اللّه و تخلق تو به اخلاق اللّه ، دیدگان تو را بر عالم غیب پشت پرده باز کرده و ارتباط ترا با حقایق غیبی مستقیم نموده است . اما دیگران ، دیگران که قدرت شکافتن حجاب خود و خودپرستی را از دست داده اند ، خفاش وار از دیدن خورشید ، که آن حقایق را نشان بدهد خود را محروم ساخته اند . ۹ ای ولی رازدان ، ای علی مرتضی - بیا راز بگشا ، روامدار که پرده های جهل و خودبینی پرده های ما را بدرد . بیا... 🔹 رازی بکشای ای علی مرتضی 🔹 ای پس از سوء القضاء حسن القضاء راز بس بزرگ است که از مهلکه سوء القضاء به وادی ایمن حسن القضاء رهسپارم کردی و رازی بس فوق تصور است عبور آدمی به کمالات فردی و اجتماعی که ‌‌‏ از خارستان ها بگذرد . خود طبیعی ((رو به من اعلای انسانی)) ، از نقصی به کمالی از توحشی رو به تمدنی ، از جاهلیتی رو به اسلامی و از جنگی رو به صلحی. ‌ 🌿 علامه محمد تقی جعفری، ، ج ۲۱ ، خطبه ۱۱۴ 💐 @allameh_jafari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 💠 تاثیر تحمل، صبر و شکیبایی معلمان و مربیان در تعلیم و تربیت 🔹 علامه محمد تقی جعفری 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari
🏴 شهادت امام موسی کاظم( علیه السلام ) را خدمت امام زمان عج و شیعیان و محبان حضرتش تسلیت عرض مینماییم. @allameh_jafari
💐 عید مبعث مبارکباد 💐 🔹 امام مهدى عليه السّلام فرمودند: خداوند محمّد را برانگيخت تا رحمتى براى جهانيان باشد و نعمت خود را تمام كند . بحار الأنوار ، ج ۵۳، ص ۱۹۴ 🌿 @allameh_jafari
💠 در آیات قرآنی شواهد روشنی برای این مطلب وجود دارد که دین واقعی الهی دارای متن واحد بوده و در کتب و آثار معتبر و در سینه های پاکان شناخته شده بود . 🌿 نمونه هایی از آیاتی که دین حنیف واحد را متن واقعی ادیان معرفی می کند ، اینست : 🔸 شَرَعَ لَكُمْ مِنَ الْدّینِ ما وَصَّی بِهِ نُوحاً وَ الَّذی اَوْحَيْنا اِلَيْكَ وَ ما وَصَّيْنا بِهِ اِبْراهیمَ وَ مُوسی وَ عيْسی اَنْ اَقیمُوا الْدّینَ وَ لا تَتَفَرَّقُوا. ‌‏(برای شما از دین تشریع کرده است آنچه را که به نوح توصیه نموده ، آنچه را که بتو وحی کردیم و به ابراهیم و موسی و عیسی توصیه نمودیم که دین را برپادارید و پراکنده ‌‏نشوید) . 🔹 ما کانَ اِبْراهیمٌ يَهُودِيّاً وَ لا نَصْرانِيّاً وَ لكِنْ کانَ حَنیفاً مُسْلِماً . (ابراهیم نه یهودی بود و نه نصرانی ، بلکه او حنیف و مسلم ‌‏بود) . ‌‏(حنفیت که بمعنای رستگاری است ، در اصطلاح همان متن مشترک و اصلی ادیان را می ‌‏گویند) 🔸 اِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ الَّذینَ هادُوا وَ الْنَّصاری وَ الْصَّابِئيْنَ مَنْ آمَنَ بِالْلَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ عَمِلَ صالِحاً فَلَهُمْ اَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ ‌‏(کسانی که ایمان آوردند و آنانکه به یهودیت گرویدند و ملت نصرانی و صابئیون ، کسانی هستند که بخدا و روز قیامت ایمان آورده ، عمل صالح انجام بدهند ، برای آنان است پاداش شان نزد پروردگارشان و برای آنان نه ترسی است و نه اندوهگین خواهند ‌‏بود) 🌿 این دو آیه صریحا گوشزد می کند که عنوان خاصّ یهودیت و نصرانيّت و صابئی گری ، مکتب های ساخته شده ای است که مربوط به متن مشترک دین ابراهیم نیست . اگر شما ارباب ادیان مختلف بخواهید دین واقعی خدا را دریابید ، بیائید متن اصلی را پیدا کنید ، خواهید دید اسلام و یهودیت و نصرانیت و صابئیت بایستی یک حقیقت را بپذیرند که اسلام مشترک و کلی است . و آن عبارت است از ایمان به خدا و روز قیامت و انجام اعمال نیکو . 👈🏻 برپادارنده چنین دین حنیف و تصفیه کننده آن ، از آلودگی های نژادی و محلی و تفسیرات نابجا ، پیامبر اسلام است که متن اصلی دین الهی را بر شما عرضه می کند. 🔹 علامه جعفری رحمة الله علیه، ، جلد ٢، خطبه دوم 💐 استاد علامه محمدتقی جعفری 💐 @allameh_jafari
💠 دین اسلامی که پیامبر آورده است ، اشتباهات و تفسیرها و تحریف های دگرگون کننده دین حقیقی ابراهیم را از بین می برد ... 🔹 و النّاس فی فتن انجذم فیها حبل الدّین و تزعرعت سواری الیقین و اختلف النّجر و تشتّت الأمر ‌‌‏(این رسالت عظمی در دورانی و برای جامعه ای درخشیدن گرفت که : طناب وحدت انگیز دین از هم گسیخته و پایه ها و ستون های یقین به لرزه در آمده و اصول بنیادین متلاشی و واقعیت امر پراکنده ‌‌‏بود) 🌿 علامه جعفری رحمة الله علیه، ، جلد ٢، خطبه دوم 💐 استاد علامه محمدتقی جعفری 💐 @allameh_jafari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 💠 مربیان، زاینده انسان ها 🔹 علامه محمد تقی جعفری 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari
💐ولادت امام حسین ، امام سجاد و حضرت اباالفضل علیهم السلام را خدمت امام زمان عج و شیعیان و محبانشان تبریک عرض مینماییم.💐 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari
امام صادق عليه السّلام فرمودند: كانَ عَمُّنَا العَبّاسُ بنُ عَلِيٍّ نافِذَ البَصيرَةِ صُلبَ الإيمانِ جاهَدَ مَعَ أبي عَبدِاللّه ِ و أبلى بَلاءً حَسَنا و مَضى شَهيدَا ؛ عموى ما ، عبّاس ، داراى بينشى ژرف و ايمانى راسخ بود ؛ همراه با امام حسين عليه السلام جهاد كرد و نيك آزمايش داد و به شهادت رسيد . عمدة الطّالب ، ص ۳۵۶ مناسبت‌هاي قمري-۴ شعبان: ميلادحضرت عباس عليه‌‏السلام و روز جانباز 💐ولادت حضرت عباس علیه السلام را خدمت امام زمان عج و محبان حضرتش تبریک عرض مینماییم.💐 @allameh_jafari
💐ولادت امام سجاد علیه السلام را خدمت امام زمان عج و شیعیان و محبان حضرتش تبریک عرض مینماییم.💐 🔹 امام سجاد عليه السّلام فرمودند: كانَ آخِرُ ما أوصى بِهِ الخِضرُ مُوسى بنَ عِمران عليهماالسلام أن قالَ لاتُعَيِّرَ نَّ أحَدا بِذَنبٍ ؛ آخرين سفارش حضرت خضر به حضرت موسى اين بود كه: هرگز كسى را به سبب گناهش خوار نكن . الخصال ، ص ۱۱۱ 🌿 @allameh_jafari
بسمه تعالی عید سعید نوروز از راه رسید و پیام محبت الهی را به وسیلۀ سر برآوردن چمنزارها و گل‌ها و ریاحین به بندگان او رسانید. نسیم‌های بهاری وزیدن گرفتند و بار دیگر نشاطی توصیف ناپذیر در اجسام و ارواح انسان‌ها به‌وجود آوردند. این هیجان و طراوت چمنزارها و گل‌ها و ریاحین و وزیدن نسیم‌های عطرآگین بهاری، پیامی بالاتر برای کسانی که زندگی آگاهانه‌ای دارند، آورده‌اند و مخاطب این پیام، جان‌های مشتاقِ کمالِ پاکانِ اولاد آدم(ع) است که می‌گوید: ای خاک‌نشینان زمین و ای رهگذران گذرگاه پرمعنای حیات! همان‌گونه که خزان و زمستانِ کرۀ خاکی، بهاری حیات بخش به‌دنبال می‌آورد، هم‌چنان خزان زندگی و زمستان مرگ و زیر خاک، فرارسیدن بهار ابدیت را که رو به دیدار خداوندی دارید، نوید می‌دهد. با امید شکفتن در آن بهار حقیقی و جاودانی، در مسیر اطاعت خداوند کمال‌آفرین گام برداریم و در مسابقه برای ورود به جاذبیت ربوبی شرکت کنیم. انشاء الله محمدتقی جعفری 💐💐💐💐💐💐💐💐💐 سال نو مبارک 🌺استاد علامه محمدتقی جعفری(ره)🌺 @allameh_jafari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 💠 همه انسان ها آزاد آفریده شده اند 🔹 علامه محمد تقی جعفری 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari
💠 ...اگر ما با طوفان های هوا و هوس و گردبادهای تندوز تخیلات و برف و کولاک های افسرده کننده یأس و نومیدی، درون را در خزان غم انگیز فرو نبریم ، بار دیگر بهارِ درون از راه میرسد و ترانه ها سر می کشند و گلها و ریاحین شکوفا می شوند و عطر افشانی ها شروع می کنند . 🔹 ای برادر عقل یکدم با خود آر 🔹 دمبدم در تو خزان است و بهار 🌿 علامه جعفری رحمة الله علیه، ، جلد ۱۱، خطبه ۶۵ 💐 استاد علامه محمدتقی جعفری 💐 @allameh_jafari
💐ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان مبارکباد💐 @allameh_jafari