eitaa logo
استاد علامه محمد تقی جعفری (ره)
1.5هزار دنبال‌کننده
774 عکس
148 ویدیو
22 فایل
این کانال تنها کانال رسمی موسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری (ره)، در ایتا است و تحت نظر موسسه اداره می شود. آی دی کانال : @allameh_jafari ارتباط با مدیر کانال: @MTJafari لینک صفحه اینستاگرام : https://www.instagram.com/jafari_allameh/
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹نماد حیات معقول، علامه محمدتقی جعفری 💠 پرترۀ آواتار ــ کاری از هنرمند گرامی جناب آقای محمود همتی ترابی 🌿 @allameh_jafari
نظم و قانون گرایی در زندگی.mp3
19.5M
🎞 📌 اخلاق در نهج البلاغه 💠 قسمت پنجم 👈🏻 موضوع: 🔹 نظم و قانون گرایی در زندگی 👈🏻 تهران، مسجد بلال، دی ماه ۱۳۷۶ ، ماه مبارک رمضان 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari
🏴شهادت امام صادق (علیه السلام ) را خدمت امام زمان عج و شیعیان و محبان حضرتش تسلیت عرض مینماییم. @allameh_jafari
🎞 📌 اخلاق در نهج البلاغه 💠 قسمت پنجم 👈🏻 موضوع: 🔹 نظم و قانون گرایی در زندگی 👈🏻 تهران، مسجد بلال، دی ماه ۱۳۷۶ ، ماه مبارک رمضان 💠 https://www.aparat.com/v/nfdl2 💠 https://www.youtube.com/watch?v=J_RAVnMaBD8 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari
💐ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر مبارکباد💐 @allameh_jafari
📌 🔴 فوری 🌿 عرضه آثار علامه محمد تقی جعفری رحمه الله علیه با ۳۰ درصد تخفیف 👈🏻 اطلاعات بیشتر در تصویر 💠 @allameh_jafari
📌 🔴 فوری 🌿 عرضه آثار علامه محمد تقی جعفری رحمه الله علیه با ۳۰ درصد تخفیف 🔴 تمدید تا ۲۵ خرداد 🔰 شماره تماس: ۰۹۹۰۲۲۰۶۰۶۶ انتشارات ارمغان طوبی 👈 موجودی و قیمت کتاب ها در سایت موجود است: www.ketabfroosh.com 💠 @allameh_jafari
💐ولادت امام رضا علیه السلام بر امام زمان عج و تمام شیعیان و محبان حضرتش مبارکباد💐 @allameh_jafari
🌿 ...۴ تقسیم ساعتهای عمر در زندگی بر چهار قسمت در بعضی از روایات و بر سه قسمت در برخی دیگر از آنها است که یک قسمت برای آسایش و تفریح و برخوردار شدن از لذائذ مشروع یکی از بهترین دلائل اثبات کننده همین معنی است که دین اسلام دین مشقت و سختی نیست. ما بعنوان نمونه یکی از آن روایات را در اینجا می آوریم و مأخذ بقیه روایت مربوطه را متذکر می گردیم: 💠 امام رضا علیه السّلام فرموده است : . . . و کوشش کنید زمانی که بر شما میگذرد چهار قسمت باشد : 🔹 قسمت یکم برای مناجات ‌‏[و عبادت] خداوندی . 🔸 قسمت دوم برای تحصیل معاش . 🔹 و قسمت سوم برای انس و الفت با برادران مورد وثوق که عیوب شما را برای شما بشناسانند و در درونشان برای شما اخلاص بورزند ‌‏[این قسمت شامل تعلیم و تربیت و ارشاد به معارف دینی و اعمال صالحه نیز میباشد] 🔸و قسمت چهارم برای برخورداری از لذائذی که برای شما مباح شده و با این قسمت است که برای عمل در سه قسمت قبلی تقویت می گردید ‌‏. ( بحار الانوار ، مجلسی ، 17 208 و الفروع من الکافی کلینی 5 87 و مستدرک نهج البلاغه ص 119 و تحف العقول حسن بن علی بن شعبه ص 203 ) 📌 علامه محمد تقی جعفری، ، ج ۲۱ ، خطبه ۱۱۴ 💐 @allameh_jafari
قسمت ششم اخلاق در نهج البلاغه.mp3
13.65M
🎞 📌 اخلاق در نهج البلاغه 💠 قسمت ششم 👈🏻 موضوع: 🔹 ایمان و عشق و ادامه بحث نظم و قانون گرایی در زندگی 👈🏻 تهران، مسجد بلال، دی ماه ۱۳۷۶ ، ماه مبارک رمضان 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari
🏴 شهادت امام محمد تقی(علیه السلام ) را خدمت امام زمان عج و شیعیان و محبان حضرتش تسلیت عرض مینماییم. @allameh_jafari
🎞 📌 اخلاق در نهج البلاغه 💠 قسمت ششم 👈🏻 موضوع: 🔹 ایمان و عشق و ادامه بحث نظم و قانون گرایی در زندگی 👈🏻 تهران، مسجد بلال، دی ماه ۱۳۷۶ ، ماه مبارک رمضان 💠 https://www.aparat.com/v/zuV3X 💠 https://www.youtube.com/watch?v=C4IH0afpqZs 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari
💐سالروز ازدواج مولا علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) مبارکباد💐 🌿 @allameh_jafari
قسمت هفتم اخلاق در نهج البلاغه.mp3
15.24M
🎞 📌 اخلاق در نهج البلاغه 💠 قسمت هفتم 👈🏻 موضوع: 🔹 بی نظمی و خسارت های آن 👈🏻 تهران، مسجد بلال، دی ماه ۱۳۷۶ ، ماه مبارک رمضان 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari‌
💠 ... از نظر شخصیت رشد یافته، یک فرد از افراد جامعه بعنوان اینکه انسان است ، محبوب است ، از طرف دیگر قوانین فردی و اجتماعی وجود دارد که آن انسان خواه ناخواه مشمول آن قوانین است ، تطبیق آن قوانین به آن انسان محبوب ، جریان عدالت را درباره او نیز حتمی می سازد ، پس محبوبیت آن شخصیت در اجتماع با عدالت درهم آمیخته است ، یعنی اگر آن انسان خلاف قانونی مرتکب شود ، در عین حال که از محبوبیت انسانی برخوردار است ، مستحق کیفر نیز می باشد . اگر محبت بانگیزگی عاملِ مادیِ شخصی لذت بار بوده باشد ، همینکه مشمول کیفر گشت ، آن محبت به خصومت و عداوت مبدل می گردد در صورتیکه چون برای شخصیت رشد یافته ، خود انسان ذاتا محبوب است ، و هنوز حق انسانیت او ساقط نگشته است ، لذا محبت مبدل به خصومت شخصی نمی شود ، بلکه رفتار خلاف قانونی به اندازه خود نه کم و زیاد، از موجودیت او در مجرای انسانیت میکاهد ، امّا او با اینحال انسان است و از همان جهت انسانی مطلوب و محبوب است . 🔹 این پدیده را رفتار عینی علی بن ابیطالب ‏‏‏(علیه السلام) در همه زندگانیش اثبات نموده است . در جنگ های صفین لشکریان معاویه ، آب فرات را بروی لشکریان علی می بندند و آنان را در معرض هلاکت قرار می دهند ، با فرمان علی فرات بدست لشکریان علی می افتد و می خواهند در مقابل خلاف قانون لشکریان معاویه ، آب را بروی آنان ببندند ، علی ‏‏‏(علیه السلام) فرات را در اختیار آنان می گذارد و از بستن آب بروی لشکریان معاویه ، آن دشمن خونخوار جلوگیری می کند . همچنین رفتار او با قاتلش . و بطور عموم رفتار او با همه دشمنانش که دنیا را بر او تنگ کرده بوده اند... 🌷 علامه محمد تقی جعفری ، ، جلد ۱ 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari
🏴شهادت امام محمد باقر(علیه السلام) را خدمت امام زمان عج و شیعیان و محبان حضرتش تسلیت عرض مینماییم. @allameh_jafari
🏴شهادت حضرت مسلم ابن عقیل و همچنین حضرت هانی ابن عروه (علیهم السلام) تسلیت باد @allameh_jafari
🔰 🌿 روز عرفه، روز دعا و نیایش 💠 التماس دعای فرج 💠 @allameh_jafari
💐عید سعید قربان مبارکباد💐 💠 @allameh_jafari
💠 ... در تورات قضيّه قربانی کردن ابراهیم فرزند خود را بدینقرار است : و حدث بعد هذه الأمور أنّ اللّه امتحن إبراهیم . فقال له یآ إبراهیم ... ‌‏(تورات سفر تکوین اصحاح ۲۲ از جمله ۱ تا جمله ۱۴) ‌‌‏(و پس از این امور چنین پیش آمد که خداوند ابراهیم را امتحان کرده و به او گفت یا ابراهیم ، ابراهیم گفت : اینک من اینجا حاضرم . خدا فرمود : یگانه فرزندت اسحاق را که دوست داری بگیر و برو به زمین مريّا و او را مذبوح ‌‌‏(قربانی ‌‌‏شده) در بالای یکی از کوه هائی که به تو نشان می دهم قرار بده . ابراهیم شب را صبح کرد و الاغش را آماده نمود و دو نفر از غلامانش و فرزندش اسحاق را برداشت و هیزمی را برای عمل ذبح آماده کرد و برخاست و به آن موضعی که خدا به او فرموده بود رفت و در روز سوم ابراهیم چشمانش را باز کرد و به بالا نگریست و آن موضع را از دور دید . ابراهیم به دو غلامش گفت : شما در اینجا با الاغ بنشینید . امّا من و فرزندم به آن موضع می رویم و سجده می کنیم و سپس بسوی شما بر می گردیم . سپس ابراهیم هیزم مربوط به ذبح را برداشت و به اسحاق حمل کرد و آتش و کارد را به دستش گرفت . و هر دو باهم رفتند . و اسحاق با ابراهیم گفتگو کرد و گفت : ای پدر . ابراهیم گفت : اینک من اینجا حاضرم ای فرزندم . اسحاق گفت : این آتش و هیزم ، پس کو بره برای ذبح ؟ ابراهیم گفت : ای فرزند من ، خدا بره را برای ذبح می بیند . و هر دو با هم رفتند . وقتی که ابراهیم و فرزندش بموضعی رسیدند که خدا فرموده بود ابراهیم در آنجا قربانگاهی ساخت و هیزم را مرتب کرد و فرزندش اسحاق را بست و در آن قربانگاه روی هیزم نهاد . سپس ابراهیم دستش را دراز کرد و کارد را گرفت تا فرزندش را ذبح کند . فرشته خداوندی از آسمان صدا کرد و گفت : ابراهیم ، ابراهیم . ابراهیم گفت : اینک من در اینجا حاضرم . فرشته گفت : دست بطرف فرزند دراز مکن و هیچ کاری درباره او انجام مده زیرا من حالا دانستم که تو از خدا می ترسی و یگانه فرزندت را از خدا دریغ نداشتی . سپس ابراهیم چشمانش را بلند کرد و ناگهان قوچی را در پشت سرخود دید که در جنگل از دو شاخش گرفته شده است . پس ابراهیم رفت و قوچ را گرفت و برای ذبح بجای فرزندش در بالا نهاد . پس ابراهیم اسم آن موضع را یهوه یرأه ‌‌‏(خدا او را می ‌‌‏بیند) نهاد . حتّی امروز گفته میشود آن موضع در جبل الرّبّ یری ‌‌‏(کوه ‌‌‏خدا) دیده میشود ‌‌‏.) 💠 داستان ذبح فرزند در قرآن بدینقرار است : وَ قَالَ إِنِّی ذَاهِبُ إِلَی رَبِّی سَيَهْدِینِ ...‌‌‏ (الصّافّات آیات ۹۹ تا ۱۰۷) ‌‌‏(و ابراهیم گفت : من بطرف پروردگارم می روم و او مرا هدایت خواهد کرد . پروردگارا ، از صالحان برای من عنایت فرما . پس ما او را به فرزندی بردبار مژده دادیم . وقتی که فرزند ابراهیم در دامان پدرش به دوران جوانی رسید ، ابراهیم گفت : ای فرزندم ، در عالم رؤیا می بینم که تو را ذبح می کنم ، نظر کن ‌‌‏[در این امر] ببین که چه می بینی . فرزند ابراهیم گفت : ای پدر ، آنچه که به تو امر می شود انجام بده ، اگر خدا بخواهد مرا از بردباران خواهی یافت . وقتی که ‌‌‏[پدر و فرزند] تسلیم امر خدا شدند و ابراهیم فرزندش را ‌‌‏[برای قربانی] بر پیشانی خواباند ، ما او را ندا در دادیم که ای ابراهیم ‌‌‏[آنچه که] در خواب به تو دستور داده شده بود بجای آوردی . ما بدینسان نیکو کرداران را پاداش می دهیم . قطعا این بود آزمایش آشکار . و ما ذبح عظیمی را بجای فرزند ابراهیم پذیرفتیم ‌‌‏.) 🍃 علامه محمد تقی جعفری ، ، جلد ۱۷ ، خطبه ۹۴ 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari
👈🏻 ادامه... 💠 در اینکه حضرت ابراهیم علیه السّلام با دستور به قربانی کردن فرزندش آزمایش شده است ، هم در تورات متذكّر شده است و هم در قرآن آمده است . فرقی که قرآن در این داستان با تورات دارد از این قرار است : 🔸۱ فرزندی که حضرت ابراهیم برای قربانی کردن به قربانگاه برده است ، در تورات اسحاق بوده است و در قرآن نام این فرزند برده نشده است . و روایات وارده در تعیین این فرزند دو قسم است : قسم یکم می گوید : اسحاق بوده است که حضرت ابراهیم علیه السّلام برای قربانی برده است . قسم دوم می گوید : این اسماعیل بوده است . طبرسی میگوید : از امیر المؤمنین علیه السّلام و ابن مسعود و قتاده و سعید بن جبیر و مسروق و عکرمه و عطا و زهری و سدی و جبائی روایت شده است که اسحاق بوده است و از ابن عبّاس و ابن عمر و سعید بن المسيّب و الحسن و الشّعبی و مجاهد و ربیع بن انس و کلبی و محمّد بن کعب قرظی روایت شده است که این قربانی حضرت اسماعیل بوده است . ( مجمع البیان ج ۸ ص ۴۵۳ تفسیر سوره الصّافّات ) سپس طبرسی می گوید : قابل تأییدترین روایت همین روایت دوم است و سپس استشهاد می کند به اینکه در همین موقع خداوند حضرت ابراهیم را به تولّد اسحاق بشارت میدهد که معنایش اینست که در موقع اقدام حضرت ابراهیم علیه السّلام به قربانی کردن فرزندش ، حضرت اسحاق علیه السّلام هنوز متولّد نشده بوده است . 🔹 ۲ در تورات چنین آمده است که حضرت ابراهیم علیه السّلام دو غلام و یک الاغ به همراه خود برده بود . ولی در قرآن این قضيّه وارد نشده است . 🔸 ۳ در قرآن چنین آمده است که دستور به قربانی کردن فرزند در عالم رؤیا و خواب به حضرت ابراهیم علیه السّلام رسیده است ، ولی در تورات ظاهر جملات اینست که این دستور در بیداری برای آن حضرت وحی شده است . 🔹 ۴ نکته ای در این داستان در قرآن آمده است که در تورات دیده نمیشود و آن اینست که حضرت ابراهیم علیه السّلام آنچه را که در عالم رؤیا دیده بود به فرزندش بازگو میکند و برای اقدام به انجام دستور از فرزندش نظر خواهی مینماید . و فرزندش هم با تمام صبر و شکیبائی و در کمال صراحت میگوید : ای پدر ، به دستوری که به تو داده شده است ، عمل کن که انشاء اللّه مرا از بردباران خواهی یافت. 🍃 علامه محمد تقی جعفری ، ، جلد ۱۷ ، خطبه ۹۴ 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari
📌 👈🏻 جهت خرید مجموعه ۱۱ جلدی تفسیر نهج البلاغه علامه جعفری( ره ) با ۳۰ درصد تخفیف ، علاوه بر امکان خرید از سایت 🔹 www.ketabfroosh.com میتوانید در روزهای غیر تعطیل به فروشگاه های انتشارات ارمغان طوبی مراجعه کرده یا با شماره های زیر تماس بگیرید. 🔰 قم: بلوار معلم ، مجتمع ناشران، کتاب ارمغان 🔹 ۰۲۵۳۷۷۳۳۷۷۹ 🔰 تهران: انقلاب، خیابان منیری جاوید، کوچه نوروز، پلاک ۲۰ ، پخش ارمغان 🔹 ۰۲۱۶۶۹۵۹۹۴۵ 👈🏻 در صورت خرید غیر حضوری، ارسال کتاب از تاریخ ششم مرداد خواهد بود. 🌿 @allameh_jafari
📌 👈 نسخۀ الکترونیکی مجموعۀ ترجمه و تفسیر نهج‌البلاغه از طریق سایت یا اپلیکیشن فیدیبو در دسترس قرار دارد. خرید هر جلد از این مجموعه به صورت مجزا نیز میسر است. بهای هر جلد ۷۵,۰۰۰ تومان می‌باشد. در صورتی که برای اولین بار از سایت فیدیبو خرید می‌نمایید، می‌توانید از کد تخفیف ۵۰٪ بهره‌مند شده و هر جلد را فقط ۳۷,۵۰۰ تومان تهیه کنید. کد تخفیف: hifidibo در قسمت جستجوی سایت واژۀ "تفسیر نهج البلاغه" را جستجو نمایید. 🌿 @allameh_jafari
💐 ولادت امام علی النقی الهادی علیه السلام را خدمت امام زمان عج و شیعیان و دوستداران آن حضرت تبریک عرض مینماییم 💐 @allameh_jafari
پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند: ولايَةُ عَلِيِّ بنِ أبي طالِبٍ وِلايَةُ اللّه ِ و حُبُّهُ عِبادَةُ اللّه ِ وَ اتِّباعُهُ فَريضَةٌ مِنَ اللّه ِ ؛ ولايت على بن ابى طالب عليه السلام ولايت خدا و محبّت او عبادت خدا و پيروى از او فريضه اى از جانب خدا است . بشارة المصطفى ، ص ۱۶ 💐 عید سعید غدیر مبارکباد 💐 @allameh_jafari