eitaa logo
الکتاب
4.2هزار دنبال‌کننده
439 عکس
91 ویدیو
3.9هزار فایل
📎هر چیزی نیاز داری هست🌹✨🪐🖋 کتاب '. جزوه:"حوزه_دانشگاه_حقوق نمونه سوال :حوزه_تست_کنکور نکات و... برای تبادل یا تبلیغ ب این آیدی👇👇👇 پیام دهید...😊 مدیر✍💕 https://eitaa.com/saeed3332💕 کانال ما درتلگرام:https://t.me/allketab1
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵حضرت على عليه السلام درباره حالات و اعمال پیامبر بوقت سحر فرمود: 💠هر گاه رسول خدا صلى الله عليه و آله براى نماز شب بر مى خاست ، نخست مسواك مى كرد، سپس به آسمان مى نگريست و اين آيات را زمزمه مى كرد: ((إِنَّ فِى خَلْقِ السَّمواتِ وَ الاَْرْضِ وَاخْتِلافِ اللَّيْلِ وَالنَّهارِ لاَ ياتٍ لاُِوْلِى الاَْلْبابِ...)) مسلّماً در آفرينش آسمانها و زمين و آمد و رفتِ شب و روز، نشانه هاى (روشنى ) براى خرمندان است ... (در روايات اهل بيت عليهم السلام نيز دستور داده شده كه هر كس براى نماز شب بر مى خيزد، اين آيات را تلاوت كند) https://eitaa.com/allketab
بسم الله الرحمن الرحیم... 📒سیرمطالعاتی اسلام.. 🌛جهت مطالعه کسانی که به تاریخ علاقه دارند خیلی مناسبه این سیر در سه مرحله مقدماتی، متوسطه و پیشرفته تنظیم شده و برای هر مرحله درنه محور زیر، کتب متناسب و مورد تأیید به صورت آسان به مشکل معرفی شده است: 1-🌷✅ ٢- تاریخ عصر ٣- تاریخ عصر 4- تاریخ بیت علیهم السلام 5- تاریخ 6- تاریخ عصر 7- تاریخ 8- 9- https://eitaa.com/allketab
بسم الله الرحمن الرحیم —مطالعاتی—تاریخ—اسلام —نبوے سیره نبوی دربردارندهٔ زندگی‌نامه‌های سنتی نوشته شده توسط مسلمانان، دربارهٔ پیامبر اسلام و گفتارهای منتسب به اوست.[۱] قدیمی‌ترین زندگی‌نامه از محمّد، نگاشته شده در حدود ۱۲۰ و یا ۱۳۰ سال پس از درگذشتش به قلم ابن اسحاق است، با عنوان «زندگی رسول خدا»؛ که متن اصلی از میان رفته،[۲] ولی بخش‌هایی از آن در آثار نوشته شده توسط تاریخ‌نگاران پس از او یعنی ابن هشام و طبری به جای مانده است. بسیاری از محقّقین البته نه همهٔ آن‌ها، صحّت و سقم این زندگی‌نامه‌های قدیمی را پذیرفته‌اند، در حالیکه میزان اعتبار و درستی آن‌ها قابل سنجش نیست. به نوشتهٔ چیز رابینسون از محقّقین تاریخ اسلام، تقریباً اطّلاعات معتبر و مدارک موثّقی دربارهٔ زمان و شرایط تولّد محمّد، دوران کودکی و همچنین آغاز بزرگسالی او در دست نیست و احتمالاً نسل اوّل مسلمانان توجّهی به زندگی پیامبرشان قبل از بعثت نداشته‌اند و داستان‌های نقل شدهٔ موجود، در طی دو سدهٔ بعدی ساخته شده‌اند.[۳] حتی به نوشتهٔ رسول جعفریان، تعیین تاریخ دقیق تحوّلات ابتدای دورهٔ پیامبری دشوار است، زیرا وقایع به دقّت ثبت نشده‌اند و همچنین اشتباهاتی سهوی و یا اغراض قبیله‌ای و منفعت‌های سیاسی، در نقل وقایع آن دوران دخالت داشته است.[۴] آبان بن عثمان (؟ -۷۲۳ق)، فقیه مسلمان و تابعی را نخستین سیره‌نویس می‌دانند. او هر آنچه نگاشته بود به سلیمان بن عبدالملک سپرد و سلیمان آن‌ها را نابود کرد.[۵] —نوشته(1) https://eitaa.com/allketab
❓ امام جماعت باید خود را عادل بداند؟ 🔸 آقای خویی در بحثِ «نماز جماعت‌خواندنِ فاسق» آورده که بعضی از امام جماعت‌ها می‌‌گویند ما که خودمان را می‌‌شناسیم و می‌دانیم که عادل نیستیم، می‌‌توانیم برویم امام جماعت بشویم؟ مردم نماز می‌‌خوانند پشت سر ما! ولی خودمان می‌‌دانیم که عادل نیستیم! 🔹 مشهور می‌‌گویند جایز است که «مَنْ یعرف نفسه بأنه فاسق» امام جماعت بشود. بعضی‌ها مثل آقای سیستانی می‌‌گویند شرط عدالت امام جماعت اصلاً عدالت «لدی المامومین» است، نه عدالت واقعیه. لذا {در فرض مذکور} این امام جماعت، عدالت لدی المامومین دارد، {و همین} کافی است. خود امام جماعت هم می‌‌تواند آثار جماعت را بار کند. این را از روایات استفاده کردیم. 🔸 برخی مثل آقای خویی می‌‌گویند نه، این جماعت صحیح نیست، لکن حدیث لاتعاد جاری می‌‌شود در حق این مأمومین. این مأمومین وقتی آمدند پشت سر این آقا نماز جماعت خواندند، ‌حمد و سوره را ترک کردند. ‌حمد و سوره که از ارکان نماز نیست. این امام جماعت سبب شد در ترک قرائت در نماز، ولی چون سبب بطلان نماز این مأمومین نشده اشکال ندارد. این را صریحا آقای خویی فرموده. بله، اگر این امام جماعت بداند در این مسجد طلبه‌ها شرکت می‌‌کنند، ‌طلبه‌ها هم مسائل نماز جماعت را چون می‌‌دانند، چه بسا به خاطر متابعتِ امام «زیاده رکن» انجام بدهند، {مثلاً مأموم} سر از رکوع بر‌می‌‌دارد و می‌‌بیند که امام هنوز در رکوع است، {سپس مأموم} بر می‌‌گردد رکوع دوم بجا می‌‌آورد به عنوان متابعت! ‌امام جماعت اگر این را بداند، دیگر نمی‌تواند با اعتراف به این‌که فاسق هست یا حتی با شک در این‌که فاسق هست یا فاسق نیست، امام جماعت بشود! چون در این صورت تسبیب کرده به ترک واجب یا به تعبیر دیگر تسبیب کرده به بطلان نماز این مأمومین؛ چون با زیاده رکوع، نماز این‌ها باطل شده، {درست است که} خودش زیاده رکوع نکرده و مأمومین زیاده رکوع کردند، {اما} منشأش این است که این آقا آمد امام جماعت این‌ها شد. بله، اگر ایستاد تا نماز فرادا بخواند، یکی به او اقتداء کرده لازم نیست به او بگوید من عادل نیستم! ولی وقتی بلند می‌‌شوی می‌‌روی در محراب، ‌متصدی منصب امامت جماعت می‌‌شوی، داری تسبیب می‌‌کنی این افراد را به ترک واجب. حالا اگر واجب قرائت است -چون واجب رکنی نیست- نماز را باطل نمی‌کند ترک این قرائت، مشکل ایجاد نمی‌شود. ولی اگر زیاده رکوع پیش می‌آید نه {یعنی مشکل ایجاد می‌شود}.آنجا ‌تسبیب به ترک نماز واجب است، تسبیب به بطلان نماز است و این جایز نیست. https://eitaa.com/allketab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صرف 3.pdf
5.95M
🌸🍃 درس کتاب صرف خواهران از تدریس 🦋استاد حجت الاسلام محمدصادق https://eitaa.com/allketab
منطق2نمونه سوال.zip
7.15M
🌸🍃نمونه سوال منطق مظفر ۲ با جواب https://eitaa.com/allketab
منطق 2.pdf
14.61M
جزوه کامل منطق ۲ https://eitaa.com/allketab
منطق 2.pdf
14.61M
جزوه کامل منطق ۲ https://eitaa.com/allketab
جواب پرسشها.pdf
19.29M
📖 پاسخنامه پرسش های صحیفه سجادیه 📖 📔 https://eitaa.com/allketab