eitaa logo
بحث تفسیر، فقه و اصول
3.8هزار دنبال‌کننده
37 عکس
21 ویدیو
96 فایل
مطالب را در سایت hoseinm.ir نیز می‌توانید پیگیری کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
مطالب مرتبط با جلسه فقه رؤیت هلال ٢٣٨ (١۶/ ٢/ ١۴٠٣) بررسی روایت لیس علی اهل القبلة الا الرؤیة: جلسه ۴۴ فقه رؤیت هلال رؤیت هلال نزد یهود قبله در آیین یهود توحید اطلاقی؛ امتیاز امت اسلام-کلام علامه طباطبائی بشارت انبیا به کتاب دارای حروف مقطعه مبحث فطحیه در جلسات فقه سال ١٣٩٢ از جلسه ۵٣(١٧/ ١٠/ ١٣٩٢) تا جلسه ۵٨(٢۴/ ١٠/ ١٣٩٢) افاده شده است: جلسه ۵٣ جلسه ۵۴ جلسه ۵۵ جلسه ۵۶ جلسه ۵٧ جلسه ۵٨
💥 قطب الدین راوندی ره: در مذهب امامیه، دو قرائت به منزله دو آیه مستقل «و قوله حتى يطهرن بالتخفيف معناه حتى ينقطع الدم عنهن و بالتشديد معناه حتى يغتسلن و... و على مذهبنا لا يحتاج إلى ذلك لأنا نعمل بالقراءتين فإنا نقول يجوز وطء الرجل زوجته إذا طهرت من دم الحيض و إن لم تغتسل متى مست به الحاجة و المستحب أن لا يقربها إلا بعد التطهير و الاغتسال. و القراءتان إذا صحتا كانتا كآيتين يجب العمل بموجبهما إذا لم يكن نسخ.» ✅پ.ن: «و لا تقربوهن حتی یطهرن»(سوره بقره، آیه ۲۲۲) قرّاء کوفه(حمزه و کسائی) و شعبه از عاصم: یطّهّرن قرّاء غیر کوفی و حفص از عاصم: یطْهُرن 📚 فقه القرآن، ج ١، ص ۵۵
مطالب مرتبط با جلسه تعدد قرائات مفتاح الکرامة ٩۴(٢۵/ ٢/ ١۴٠٣) مدی تأثیر التقیة فی اختلاف الاحادیث احتیاط مرحوم آیة الله شیخ عبدالکریم حائری در ملک و مالک اجماع علمای شیعه قبل از قرن یازدهم بر تعدد قرائات کلام مرحوم ملامحمدتقی مجلسی درباره قرائات آیا شیخ طوسی ره تعدد قرائات را انکار کرده است؟ کلمات سید نعمة الله جزائری ره درباره قرائات کلمات سید بن طاووس در سعد السعود کلام صاحب حدائق درباره قرائات بانک پاسخ های کوتاه و قاطع دربحث قرائات جزئیت بسم الله فتاوای عامه در نهی از بسم الله و الضحی و الم نشرح و بسم الله بینهما بحث اقسام جزء و قاعده لا تعاد(که در جلسه امروز مطرح شد) در بحث فقه سال ١٣٩۵-١٣٩۶ جلسات ٧١-٧٣ بیان شده است: جلسه ٧١ جلسه ٧٢ جلسه ٧٣ کیفیت اتخاذ قواعد اولیه و ثانویه-مشتمل بر بحث انواع جزئیت بررسی نظر سید بن طاووس و سید رضی در جلسات تعدد قرائات: جلسه ١٢ بررسی کلام صاحب حدائق در جلسات تعدد قرائات: جلسه ۵٨ جلسه ۶٠ جلسه ۶۶ جلسه ۶٧ جلسه ۶٨ بررسی هویت شخصیتی قرآن کریم: مصاحف قرآن کریم؛ شبه هولوگرامی تحریف ناپذیر جلسه ٢٨ تعدد قرائات
💥علامه طباطبایی ره: اختلاف قرائات مستند به اجتهاد نیست. "تلميذ: ممكن نيست كه بگوئيم همان‏طوركه نحوييّن مثل سيبويه و كسائى و غيرهما روى قواعدى كه در دستشان است اختلاف دارند يكى شعر عربىّ را بقسمى می خواند؛ و ديگرى بقسم ديگر؛ در اعراب اختلاف دارند همين‏طور ابىّ بن كعب و زيد بن ثابت و ساير از قرّاء هم عرب بوده ‏اند؛ اهل لسان بوده‏اند از حقيقت علم نحو و ادبيّت و عربيّت مطّلع بوده‏اند؛ و روى زبان مادرى و قواعدى كه در دستشان بود اين‏طور مى‏ خوانده‏ اند؛ و چنين بگوئيم كه اختلاف قرائت مستند به اختلاف و اجتهاد نظر خودشان است؟ علّامه: نه اين‏طور نيست؛ ظاهر اختلافشان از نقطه نظر روايت است؛ يعنى استناد به رسول الله مى‏ دهند؛ مثلا در ملك يوم الدّين رواياتى داريم كه مى ‏گويند رسول خدا هم ملك مى‏ خوانده‏ اند و هم مالك است؛ اگر دو روايت متواتر باشد لازمه‏ اش اينست." 📚 مهرتابان، ص ۴٠۴-۴٠۵