فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ حضور استاد #تقوی
در برنامه ی سیمای خانواده
⏰ ۲۰ مرداد، شبکه یک
❓آیا برای #امر به معروف، آمر باید عامل باشد؟
❓چرا #امر به معروف بیشتر شامل بدحجابی میشه؟ 👇
گناهی که بیشتر دیده بشه، سرایتش هم بیشتره 😓
#تشکر فراموش نشه؟
☎️ تماس با 162
سامانه پیامکی 3000025 ، 30000162
پست الکترونیکی pr@irib.ir
شورای نظارت 64040
پیامک 200064040
تارنما http://www.64040.ir
پست الکترونیکی info@64040.ir
گویای بازرسی 021 22164343
پیامک برنامه 3000123
#مطالبه_اثر_دارد
#پیش_به_سوی_لشکر_مطالبه_گری
#رهبرم_عَلَم_مطالبه_گری_بالاست
✅ کانال #مطالبه_تلفنی در سروش، ایتا و بله
@phonemotalebe
@zedbanoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حتماً شما هم تا حالا دیدین کلیپهای طنز و دابسمش که با شعرهای مداحی و عزاداری ساخته میشه😏
⭕️ و این شده غیر مستقیم وسیلهای برای تمسخر محرم و عزاداری امام حسین علیهالسلام
👈اما وظیفهی ما چیه؟
@zedbanoo
audio_compress.mp3
27.4M
📻 بشنوید...
✳️ حافظان نسل
نقش زنان به عنوان کنشگران ازدیاد جمعیت
🎙خانم دکتر مریم اردبیلی
🚨خطای محاسباتی باعث میشود حتی دغدغهمندِ کنشگرِ دلسوزِ متدین ما سیبل اشتباه را هدف میگیرد. در نتیجه:
۱. از جنگ عقب میافتیم.
۲. کار بیفایده کردیم
۳. منابع و امکانات که میتوانست صرف کار با فایده بشود هدر دادیم.
۴. گاهی اثر معکوس و منفی به جا گذاشتیم.
💡 ما در مسئله جمعیت نگاه فرصتمحور میخواهیم.
🌟ما #جهش میخواهیم...
🗓 ۹ مرداد ماه؛ کارگاه تخصصی فعالین و موثرین فرهنگی
#جمعیت
@zedbanoo
«هضم شدگان»
وقتی سه سال به خاطر انقلاب فرهنگی دانشگاهها تعطیل شد، امید زیادی برای شکل گیری نسل جدید انقلابی در دانشگاههاو عرصه های علمی ایجاد شد.
امیدی که تاحدی به حقیقت پیوست و جهش ایران، در مقام های علمی، دست یابی به فناوری نانو، ارسال موجود زنده به فضا، دستیابی به انرژی هسته ای وغنی سازی ۲۰٪، را رقم زد.
اما بعضی عرصهها مثل عرصههای هنر و جو عمومی دانشگاهها، همچنان بافاصلهی نجومی از آرمانهای امام و انقلاب سیر میکنند.وتلاش هرازگاهی معتقدین ومتدینین برای حضور دراین عرصهها، با تغییر رویه ازسوی خود آنها ونه جریان سازی، وهضم شدن درجریان سکولار و ضد دین و انقلاب، منجر میشود.
ادامه ی این یادداشت را از ادمین کانال دررسا👇
https://rasanews.ir/002scI
بخوانید@zedbanoo
4_5926904866747188937.mp3
4.5M
فدای آنکه خونش تا ابد جاریست
همیشه نام او معنای بیداریست
نگاه خواهرش یک آسمان صبرست
علمدارش خداوند وفاداریست
▪️➿➿➿➿➿➿➿➿➿▪️
#فهادان
🎤 #میرحسین_کاسب
سکوت آغاز بیداد است...
#پیشنهاد
#مُحرّمانه
در ذكر آل محمد
۲۳۹- و من خطبة له ( عليه السلام )
> يذكر فيها آل محمد ( صلي الله عليه وآله ) <
هُمْ عَيْشُ الْعِلْمِ وَ مَوْتُ الْجَهْلِ يُخْبِرُكُمْ حِلْمُهُمْ عَنْ عِلْمِهِمْ وَ ظَاهِرُهُمْ عَنْ بَاطِنِهِمْ وَ صَمْتُهُمْ عَنْ حِكَمِ مَنْطِقِهِمْ لَا يُخَالِفُونَ الْحَقَّ وَ لَا يَخْتَلِفُونَ فِيهِ وَ هُمْ دَعَائِمُ الْإِسْلَامِ وَ وَلَائِجُ الِاعْتِصَامِ بِهِمْ عَادَ الْحَقُّ إِلَي نِصَابِهِ وَ انْزَاحَ الْبَاطِلُ عَنْ مُقَامِهِ وَ انْقَطَعَ لِسَانُهُ عَنْ مَنْبِتِهِ عَقَلُوا الدِّينَ عَقْلَ وِعَايَةٍ وَ رِعَايَةٍ لَا عَقْلَ سَمَاعٍ وَ رِوَايَةٍ فَإِنَّ رُوَاةَ الْعِلْمِ كَثِيرٌ وَ رُعَاتَهُ قَلِيلٌ .
خطبه ۲۳۹-در ذكر آل محمد
فضائل اهل بیت پیامبر (ص)
خاندان پیامبر (ص) مایه حیات و زنده بودن دانش، و نابودی جهل می باشند، بردباریشان شما را از دانش آنها خبر می دهد، و ظاهرشان از صفای باطن، و سكوتشان از حكمتهای گفتارشان باخبر می سازد، هرگز با حق مخالفت نمی كنند، و در آن اختلاف ندارند. آنها ستونهای استوار اسلام، و پناهگاه مردم می باشند، حق به وسیله آنها به جایگاه خویش باز گردید، و باطل از جای خویش رانده و نابود، و زبان باطل از ریشه كنده شد، اهل بیت پیامبر (ص) دین را چنانكه سزاوار بود، دانستند و آموختند و بدان عمل كردند، نه تنها شنیدند و نقل نمودند، زیرا راویان دانش بسیار، اما حفظ كنندگان و عمل كنندگان به آن اندكند.
#نهضت_نهج_البلاغه_خوانی
@zedbanoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سکانسی ناب از تئاتر تلویزیونی "دروازه ساعات" با بازی فوق العاده #مرحوم_علی_سلیمانی.
@zedbanoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️تذکر محمود کریمی به سینهزنان هیئتش: اگر یک نفر هم فاصله اجتماعی را رعایت نکند، همانجا سینهزنی را قطع میکنم و میروم
#هیأت_انقلابی
#مداح_انقلابی
@zedbanoo
🔴 مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر برگزار میکند 🔴
✨ مسابقه عظیم قرآنی و فرهنگی «نور علی نور» ✨
❇️ با ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی شامل:
🎁 ۱۰ کارت هدیه یک میلیون تومانی
🎁 ۲۰ کارت هدیه پانصد هزار تومانی
📆 تاریخ برگزاری مسابقه: ۵ شهریور ماه
📣 ثبت نام و شرکت در مسابقه برای عموم هموطنان عزیز از هر قوم و مذهبی، آزاد و #کاملا_رایگان است.
♨️ تا #دیر نشده #ثبت_نام کنید.
🌐 ثبتنام در مسابقه، دریافت نسخه PDF مقاله و عضویت در کانال اطلاعرسانی از طریق لینک زیر:
🆔 zil.ink/noor_test
هدایت شده از 💓💓مــــُـــــحَنــــــــــــّٰٓــــــــــا💓💓
بسم الله
«امانتدار»
همینـطور که به سمتـم می آید، خون روی دست وپایش می دود.
بغلش که می کنم،اشک امانش نمـیـدهد. به هقـ هقـ می افتد.
نگاهش که می کنم، چهره اش انگار که ازبلندی افتاده باشـد پر از کوفتگی ضربـ دیدگـی است.
این بار پرده های اشکـ دیدم را تار می کند.
آرام در آغوشش میـگیرم.
نحیفـترین جسمـش در این سه سال را پیدا کرده.
بابا می گوید و من تنها باید ساکتش کنـم.
دلم میـ خواهد قربانـ صدقه اش برومـ
اما نمی شود. نمی گزارند.
با این قلب پرتلاطم، تنها چاره ذکـر استـ.
اشک می ریزم وذکر می گویم و رقیهـ سه سالهـ را در آغوش می فشارمـ.
آرامش می کنم و با چشمانی لبریـز اشک، دوباره به راه می افتیم.
عجیب بی قرار استـ. نگران قلب کوچکش هستمـ. این همه مصیبت را تاب می آورد؟!!!
خداکـند تاب بیاورد. من هرگزامانـت دار بدی نبـوده ام.
#مُحرّمانه
#ملت_امام_حسین
@zedbanoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان آیتالله میرباقری درباره شهید مالامیری
شب سوم محرم امسال (۱۴۰۰/۰۵/۲۰) در حیاط #مدرسه_فیضیه پای منبر #آیت_الله_میرباقری بودیم که یک مهمان آسمانی وارد مجلس شد.
وقتی سخنان آیتالله #میرباقری را در لحظه ورود پیکر مطهر شهید «حجتالاسلام محمدمهدی #مالامیری» به #هیئت_ثارالله میشنیدم، از خدا خواستم به ما هم توفیق شهادتی بدهد که نیکان روزگار دربارهمان اینطور بگویند.
اللهم اجعل عواقب امورنا خیراً
پ.ن: شهید حجتالاسلام مالامیری، نخستین روحانی #شهید_مدافع_حرم است که پیکر او پس از شش سال بازگشت.
#مدافعان_حرم
#شهید_مالامیری
#دهه_محرم
#شب_سوم_محرم
🆔️ @m_rajaaei
@zedbanoo
شقشقيه
۳- و من خطبة له ( عليه السلام )
> و هي المعروفة بالشقشقية <
>و تشتمل علي الشكوي من أمر الخلافة ثم ترجيح صبره عنها ثم مبايعة الناس له <
أَمَا وَ اللَّهِ لَقَدْ تَقَمَّصَهَا فُلَانٌ وَ إِنَّهُ لَيَعْلَمُ أَنَّ مَحَلِّي مِنْهَا مَحَلُّ الْقُطْبِ مِنَ الرَّحَي يَنْحَدِرُ عَنِّي السَّيْلُ وَ لَا يَرْقَي إِلَيَّ الطَّيْرُ فَسَدَلْتُ دُونَهَا ثَوْباً وَ طَوَيْتُ عَنْهَا كَشْحاً وَ طَفِقْتُ أَرْتَئِي بَيْنَ أَنْ أَصُولَ بِيَدٍ جَذَّاءَ أَوْ أَصْبِرَ عَلَي طَخْيَةٍ عَمْيَاءَ يَهْرَمُ فِيهَا الْكَبِيرُ وَ يَشِيبُ فِيهَا الصَّغِيرُ وَ يَكْدَحُ فِيهَا مُؤْمِنٌ حَتَّي يَلْقَي رَبَّه ُ.
>ترجيح الصبر<
فَرَأَيْتُ أَنَّ الصَّبْرَ عَلَي هَاتَا أَحْجَي فَصَبَرْتُ وَ فِي الْعَيْنِ قَذًي وَ فِي الْحَلْقِ شَجًا أَرَي تُرَاثِي نَهْباً حَتَّي مَضَي الْأَوَّلُ لِسَبِيلِهِ فَأَدْلَي بِهَا إِلَي فُلَانٍ بَعْدَهُ ثُمَّ تَمَثَّلَ بِقَوْلِ الْأَعْشَي : شَتَّانَ مَا يَوْمِي عَلَي كُورِهَا * وَ يَوْمُ حَيَّانَ أَخِي جَابِرِ
فَيَا عَجَباً بَيْنَا هُوَ يَسْتَقِيلُهَا فِي حَيَاتِهِ إِذْ عَقَدَهَا لِآخَرَ بَعْدَ وَفَاتِهِ لَشَدَّ مَا تَشَطَّرَا ضَرْعَيْهَا فَصَيَّرَهَا فِي حَوْزَةٍ خَشْنَاءَ يَغْلُظُ كَلْمُهَا وَ يَخْشُنُ مَسُّهَا وَ يَكْثُرُ الْعِثَارُ فِيهَا وَ الِاعْتِذَارُ مِنْهَا فَصَاحِبُهَا كَرَاكِبِ الصَّعْبَةِ إِنْ أَشْنَقَ لَهَا خَرَمَ وَ إِنْ أَسْلَسَ لَهَا تَقَحَّمَ فَمُنِيَ النَّاسُ لَعَمْرُ اللَّهِ بِخَبْطٍ وَ شِمَاسٍ وَ تَلَوُّنٍ وَ اعْتِرَاضٍ فَصَبَرْتُ عَلَي طُولِ الْمُدَّةِ وَ شِدَّةِ الْمِحْنَةِ حَتَّي إِذَا مَضَي لِسَبِيلِهِ جَعَلَهَا فِي جَمَاعَةٍ زَعَمَ أَنِّي أَحَدُهُمْ فَيَا لَلَّهِ وَ لِلشُّورَي مَتَي اعْتَرَضَ الرَّيْبُ فِيَّ مَعَ الْأَوَّلِ مِنْهُمْ حَتَّي صِرْتُ أُقْرَنُ إِلَي هَذِهِ النَّظَائِرِ لَكِنِّي أَسْفَفْتُ إِذْ أَسَفُّوا وَ طِرْتُ إِذْ طَارُوا فَصَغَا رَجُلٌ مِنْهُمْ لِضِغْنِهِ وَ مَالَ الْآخَرُ لِصِهْرِهِ مَعَ هَنٍ وَ هَنٍ إِلَي أَنْ قَامَ ثَالِثُ الْقَوْمِ نَافِجاً حِضْنَيْهِ بَيْنَ نَثِيلِهِ وَ مُعْتَلَفِهِ وَ قَامَ مَعَهُ بَنُو أَبِيهِ يَخْضَمُونَ مَالَ اللَّهِ خِضْمَةَ الْإِبِلِ نِبْتَةَ الرَّبِيعِ إِلَي أَنِ انْتَكَثَ عَلَيْهِ فَتْلُهُ وَ أَجْهَزَ عَلَيْهِ عَمَلُهُ وَ كَبَتْ بِهِ بِطْنَتُهُ .
>مبايعة علي عليه السلام<
فَمَا رَاعَنِي إِلَّا وَ النَّاسُ كَعُرْفِ الضَّبُعِ إِلَيَّ يَنْثَالُونَ عَلَيَّ مِنْ كُلِّ جَانِبٍ حَتَّي لَقَدْ وُطِئَ الْحَسَنَانِ وَ شُقَّ عِطْفَايَ مُجْتَمِعِينَ حَوْلِي كَرَبِيضَةِ الْغَنَمِ فَلَمَّا نَهَضْتُ بِالْأَمْرِ نَكَثَتْ طَائِفَةٌ وَ مَرَقَتْ أُخْرَي وَ قَسَطَ آخَرُونَ كَأَنَّهُمْ لَمْ يَسْمَعُوا اللَّهَ سُبْحَانَهُ يَقُولُ تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُها لِلَّذِينَ لا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَ لا فَساداً وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ بَلَي وَ اللَّهِ لَقَدْ سَمِعُوهَا وَ وَعَوْهَا وَ لَكِنَّهُمْ حَلِيَتِ الدُّنْيَا فِي أَعْيُنِهِمْ وَ رَاقَهُمْ زِبْرِجُهَا أَمَا وَ الَّذِي فَلَقَ الْحَبَّةَ وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ لَوْ لَا حُضُورُ الْحَاضِرِ وَ قِيَامُ الْحُجَّةِ بِوُجُودِ النَّاصِرِ وَ مَا أَخَذَ اللَّهُ عَلَي الْعُلَمَاءِ أَلَّا يُقَارُّوا عَلَي كِظَّةِ ظَالِمٍ وَ لَا سَغَبِ مَظْلُومٍ لَأَلْقَيْتُ حَبْلَهَا عَلَي غَارِبِهَا وَ لَسَقَيْتُ آخِرَهَا بِكَأْسِ أَوَّلِهَا وَ لَأَلْفَيْتُمْ دُنْيَاكُمْ هَذِهِ أَزْهَدَ عِنْدِي مِنْ عَفْطَةِ عَنْزٍ . قَالُوا وَ قَامَ إِلَيْهِ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ السَّوَادِ عِنْدَ بُلُوغِهِ إِلَي هَذَا الْمَوْضِعِ مِنْ خُطْبَتِهِ فَنَاوَلَهُ كِتَاباً قِيلَ إِنَّ فِيهِ مَسَائِلَ كَانَ يُرِيدُ الْإِجَابَةَ عَنْهَا فَأَقْبَلَ يَنْظُرُ فِيهِ (فَلَمَّا فَرَغَ مِنْ قِرَاءَتِهِ) قَالَ لَهُ ابْنُ عَبَّاسٍ : يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ لَوِ اطَّرَدَتْ خُطْبَتُكَ مِنْ حَيْثُ أَفْضَيْتَ .فَقَالَ : هَيْهَاتَ يَا ابْنَ عَبَّاسٍ تِلْكَ شِقْشِقَةٌ هَدَرَتْ ثُمَّ قَرَّتْ . قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ : فَوَاللَّهِ مَا أَسَفْتُ عَلَي كَلَامٍ قَطُّ كَأَسَفِي عَلَي هَذَا الْكَلَامِ أَلَّا يَكُونَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ( عليه السلام ) بَلَغَ مِنْهُ حَيْثُ أَرَادَ .
#قال الشريف ( رضي اللّه عنه ) : قوله ( عليه السلام ) كراكب الصعبة إن أشنق لها خرم و إن أسلس لها تقحم يريد أنه إذا شدد عليها في جذب الزمام و هي تنازعه رأسها خرم أنفها و إن أرخي لها شيئا مع صعوبتها تقحمت به فلم يملكها يقال أشنق الناقة إذا جذب رأسها بالزمام فرفعه و شنقها أيضا ذكر ذلك ابن السكيت في إصلاح المنطق و إنما قال ( عليه السلام ) أشنق لها و لم يقل أشنقها لأنه جعله في مقابلة قوله أسلس لها فكأنه (
عليه السلام ) قال إن رفع لها رأسها بمعني أمسكه عليها بالزمام .#
خطبه ۳-شقشقیه
۱ شكوه از ابا بكر و غصب خلافت
آگاه باشید به خدا سوگند ابا بكر، جامه خلافت را بر تن كرد، در حالی كه می دانست جایگاه من نسبت به حكومت اسلامی، چون محور آسیاب است به آسیاب كه دور آن حركت می كند. او می دانست كه سیل علوم از دامن كوهسار من جاری است، و مرغان دور پرواز اندیشه ها به بلندای ارزش من نتوانند پرواز كرد. پس من ردای خلافت رها كرده و دامن جمع نموده از آن كناره گیری كردم و در این اندیشه بودم كه آیا با دست تنها برای گرفتن حق خود به پاخیزم یا در این محیط خفقان زا و تاریكی كه به وجود آوردند، صبر پیشه سازم كه پیران را فرسوده، جوانان را پیر، و مردان با ایمان را تا قیامت و ملاقات پروردگار اندوهگین نگه می دارد پس از ارزیابی درست، صبر و بردباری را خردمندانه تر دیدم. پس صبر كردم در حالی كه گویا خار در چشم و استخوان در گلوی من مانده بود. و با دیدگان خود می نگریستم كه میراث مرا به غارت می برند.
۲ بازی ابا بكر با خلافت
تا اینكه خلیفه اوّل، به راه خود رفت و خلافت را به پسر خطّاب سپرد. سپس امام مثلی را با شعری از أعشی عنوان كرد: مرا با برادر جابر، «حیّان» چه شباهتی است (من همه روز را در گرمای سوزان كار كردم و او راحت و آسوده در خانه بود.) شگفتا ابا بكر كه در حیات خود از مردم می خواست عذرش را بپذیرند، چگونه در هنگام مرگ، خلافت را به عقد دیگری در آورد. هر دو از شتر خلافت سخت دوشیدند و از حاصل آن بهره مند گردیدند.
۳ شكوه از عمرو ماجرای خلافت:
سرانجام اوّلی حكومت را به راهی در آورد، و به دست كسی (عمر) سپرد كه مجموعه ای از خشونت، سختگیری، اشتباه و پوزش طلبی بود زمامدار مانند كسی كه بر شتری سركش سوار است، اگر عنان محكم كشد، پرده های بینی حیوان پاره می شود، و اگر آزادش گذارد، در پرتگاه سقوط می كند. سوگند به خدا مردم در حكومت دومی، در ناراحتی و رنج مهمّی گرفتار آمده بودند، و دچار دو رویی ها و اعتراض ها شدند، و من در این مدت طولانی محنت زا، و عذاب آور، چاره ای جز شكیبایی نداشتم، تا آن كه روزگار عمر هم سپری شد.
۴ شكوه از شورای عمر:
سپس عمر خلافت را در گروهی از قرار داد كه پنداشت من همسنگ آنان می باشم پناه بر خدا از این شورا در كدام زمان در برابر شخص اوّلشان در خلافت مورد تردید بودم، تا امروز با اعضای شورا برابر شوم كه هم اكنون مرا همانند آنها پندارند و در صف آنها قرارم دهند ناچار باز هم كوتاه آمدم، و با آنان هماهنگ گردیدم. یكی از آنها با كینه ای كه از من داشت روی بر تافت، و دیگری دامادش را بر حقیقت برتری داد و آن دو نفر دیگر كه زشت است آوردن نامشان.
۵ شكوه از خلافت عثمان:
تا آن كه سومی به خلافت رسید، دو پهلویش از پرخوری باد كرده، همواره بین آشپزخانه و دستشویی سرگردان بود، و خویشاوندان پدری او از بنی امیّه به پاخاستند و همراه او بیت المال را خوردند و بر باد دادند، چون شتر گرسنه ای كه بجان گیاه بهاری بیفتد، عثمان آنقدر اسراف كرد كه ریسمان بافته او باز شد و أعمال او مردم را برانگیخت، و شكم بارگی او نابودش ساخت.
۶ بیعت عمومی مردم با امیر المؤمنین علیه السّلام:
روز بیعت، فراوانی مردم چون یال های پر پشت گفتار بود، از هر طرف مرا احاطه كردند، تا آن كه نزدیك بود حسن و حسین علیه السّلام لگد مال گردند، و ردای من از دو طرف پاره شد. مردم چون گلّه های انبوه گوسفند مرا در میان گرفتند. امّا آنگاه كه به پاخاستم و حكومت را به دست گرفتم، جمعی پیمان شكستند و گروهی از اطاعت من سرباز زده و از دین خارج شدند، و برخی از اطاعات حق سر بر تافتند، گویا نشنیده بودند سخن خدای سبحان را كه می فرماید: «سرای آخرت را برای كسانی برگزیدیم كه خواهان سركشی و فساد در زمین نباشند و آینده از آن پرهیزكاران است» آری به خدا آن را خوب شنیده و حفظ كرده بودند، امّا دنیا در دیده آنها زیبا نمود، و زیور آن چشم هایشان را خیره كرد.
۷ مسؤولیت های اجتماعی
سوگند به خدایی كه دانه را شكافت و جان را آفرید، اگر حضور فراوان بیعت كنندگان نبود، و یاران حجّت را بر من تمام نمی كردند، و اگر خداوند از علماء عهد و پیمان نگرفته بود كه برابر شكم بارگی ستمگران، و گرسنگی مظلومان، سكوت نكنند، مهار شتر خلافت را بر كوهان آن انداخته، رهایش می ساختم، و آخر خلافت را به كاسه اوّل آن سیراب می كردم، آنگاه می دیدید كه دنیای شما نزد من از آب بینی بزغاله ای بی ارزش تر است.
گفتند: در اینجا مردی از أهالی عراق بلند شد و نامه ای به دست امام علیه السّلام داد و امام علیه السّلام آن را مطالعه می فرمود، گفته شد، مسایلی در آن بود كه می بایست جواب می داد. وقتی خواندن نامه به پایان رسید، ابن عباس گفت یا امیر المؤمنین چه خوب بود سخن را از همان جا كه قطع شد آغاز می كردید امام علیه السّلام فرمود: هرگز ای پسر عباس، شعله ای از آتش دل بود، زبانه كشید
و فرو نشست، ابن عباس می گوید، به خدا سوگند بر هیچ گفتاری مانند قطع شدن سخن امام علیه السّلام این گونه اندوهناك نشدم، كه امام نتوانست تا آنجا كه دوست دارد به سخن ادامه دهد.
می گویم: (معنای سخن امام علیه السّلام كه فرمود،
كراكب الصّعبة،
این است كه اگر سوار كار مهار شتر سركش را سخت بكشد، و مركب چموشی نافرمانی كند، بینی او پاره می شود، و اگر مهارش را رها كند، چموشی كرده در پرتگاه سقوط قرار می گیرد و صاحبش قدرت كنترل او را ندارد. می گویند «اشنق الناقه» یعنی بوسیله مهار، سر شتر را بالا بكشد و «شنقها» نیز می گویند كه ابن سكّیت در كتاب اصلاح المنطق گفته است. اینكه فرمود
«اشنق لها»
و نفرمود «اشنقها» برای آنكه این كلمه را مقابل
«اسلس لها»
قرار داد، گویی فرموده باشد كه اگر سر او را بالا كشد. یعنی آن را واگذارد تا سر خود را بالا نگاه دارد).
#شقشقیه
#نهضت_نهج_البلاغه_خوانی
@zedbanoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅تفاوت سبک مدیریت اسلامی با مدیریت لیبرالـی✅
چندسال بود دلت برای این لحظه، این سبک مدیریت لک زده بود؟!!
چقدر دل مردم گرم می شود وقتی یک مسئول بی دنگ وفنگ، دراجتماعشان وارد می شود و پای درددلهایشان می نشیند. برای بارهزارم، مردم از نظام خسته نیستند، از جماعت خسته، خسته اند👍
✅برای حربودن، آزادگی کافی است ازادگی از وا دادگی،
✅آزادگی از منیت،
✅آزادگی از تکبـرـ
و عجب لبخند ودعای خیـری پشت این نگاه متعجب مردمان خوابیـده. 👍
✅الـهی که مانا باشی و برقـرارـ
🤲
#حال_خوب
#خبر_خوب
#رئیسی
zedbanoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ خطرات انتشار عکس بچهها!
📲 لطفاً لطفاً لطفاً بههیچوجه عکس بچههاتون یا بچههایی که میشناسین و دوست دارین رو تو صفحات عمومی منتشر نکنید و باز خواهش میکنیم صفحاتی که مسابقه با عکس بچهها میذاره رو دنبال نکنید...
🔸با انتشار این پست والدین رو هم آگاه کنید.
#⃣ #صیانت_از_کودکان
🇮🇷 جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
@zedbanoo