eitaa logo
المرسلات
10.1هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
512 ویدیو
38 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
◽️| انسان را به صورت سربازی در می آورد که مطمئن است فرضا خودش از میان برود، ایده اش و هدفش قطعا در آینده پیروز است. 📚یادداشت های شهید مطهری، ج ۹، ص ۳۹۵ @almorsalaat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊| علم، گوهر کم یاب است! 🎙استاد علی فرحانی 📌علم گوهری کم یاب است لذا توجه به این مطلب و تفکیک بین ظن و یقین، موجب میشود که کثیری از صفات رذیله مانند سوءظن از بین رود. 📚 تدریس رسائل. استصحاب. سال 87 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢نقش اساتید و متخصصین رشته های دانشگاهی در بحث های فقهی و علوم انسانی چیست؟ 🔰 مقام معظم رهبری ✅ استفاده از اساتید و از دانشهای گوناگون در بحثهای فقهی حرف درستی است و خیلی خوب است و معنایش استفاده از تخصّصها برای است. ✅ یکی از کمبودهای اساسی ما، ضعف معرفت به  است؛ چون حکم فقهی، حکمی کلّی است که بر روی  سوار میشود؛ به یک موضوع تعلّق پیدا میکند. اگر فقیه موضوع را نشناسد، در شناخت حکم و در ، اشتباه خواهد کرد؛ ✅کما این‌که مثلاً در زمینه مسائل مالی، بعضیها پول را نمیشناسند، اعتبار بانکی را نمیشناسند، بانک را نمیشناسند؛ در نتیجه حکم ربای قرآنی را درست نمیفهمند و ممکن است طور دیگری فتوا بدهند. این یک مثال است؛ مثالهای فراوان دیگری هم وجود دارد.  ، خیلی خوب است؛ من استقبال میکنم. این کار خوبی است؛ البته راهش ارتباط با قم است.  📚 بیانات در دیدار دانشجویان 77.02.22 🌐 المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد @almorsalaat
💢حکمت چگونه متعالی شد؟ 👈(همراهی با ملاصدرا از مشاء تا متعالیه) 🔰حجت الاسلام سید مجتبی جواهری @smojtabaamin 🌐🌐🌐🌐🌐🌐 🔸حتما تا به حال زیاد شنیده اید که برای تأسیس حکمت متعالیه و نظام فلسفی نوین از دست آوردهای قرآنی و میراث عرفانی بهره برد و توانست را به کمک برهان فلسفی در راقی ترین معنای ممکن تبیین کند. ولی این پرسش به ذهن می رسد که چگونه می توان معنایی را از قرآن تعقل کرد یا شهودی را از عارف تحویل گرفت و ره آورد برهان را در مسیرِ او قرار داد؟ 🔸این پرسش ما را در درک مسائل اساسی و لمس وجدانیات مرحوم ملاصدرای شیرازی کمک می کند. 🔸مسلم است که زیربنایی ترین کبرای فکری در حکمت متعالیه «نظریه اصالت وجود» است. از کجا به ذهنِ صاحب نظریه رسیده است؟ او چه تأملی در کدامین سرفصل های فلسفه می کند تا هستی شناسی خود را از زنجیرهای ماهیت رها کرده و متنِ وجود را موضوعِ قرار می دهد؟ 🔸بگذارید مروری کنیم بر آنچه از حکمت در اختیار او بوده است. حکما پیش از ملاصدرا با قانون علیت به تفسیر هستی مشغول بودند و در صفحه به صفحه کتب خود، علیت را مبدأ قرار دادند. مثلاً قیام عرض به جوهر را با علیت تفسیر کردند، مراتب عالم را با علیت توضیح دادند، از علیت برای تبیین رابطه ممکن با واجب بهره بردند و نمونه های زیادی از این قبیل که بیان آن به تفصیل این نوشتار می انجامد. 🔸مرحوم ملاصدرا با دقت در معنای نسبت به هر یک از این فصول به این نتیجه می رسد که رابطه علت با معلول در انتساب افعال به واجب با رابطه علت و معلول در انتساب معالیل متعارف به علت هایشان متفاوت است. این تفاوت در اندیشه متکلمین یعنی معتزله و اشاعره وجود نداشت از این رو آن ها نتوانستند رابطه صفات با ذات را حل کنند. آن ها یا به انکار صفات تن دادند یا صفات را معلول و مخلوق ذات دانستند و به ناچار قائل به نظریه قدمای ثمانیه شدند. 🔸در ارتکاز حکمای اسلامی همیشه واجب الوجود لایتناهی بود و هیچ محدودیت نمی توانست او را به تناهی بکشاند. این واقعیت با الهام حکما از توحید قرآنی بدست آمده است. از این رو در تبیین برهانی، واجب و صفات و افعالش را عاری از حدود می خوانند چون هر حدی در ذات یا صفات و افعال، نوعی از ترکب را در او ایجاد می کند. چه این که ترکب ناشی از ماهیت باشد چه ناشی از حیثیات عقلانی و حقیقی، در هر صورت پذیرش لایتناهی بودن، ملازم بساطت محض در واجب است. بنابراین برای تبیین رابطه صفات واجب با ذات به نظریه «عینیت صفات با ذات» معتقد شدند. عینیت صفات با ذات در واجب چگونه منجر به ترکب نمی شود؟ 🔸حکما همچون معتقدند واجب تنها موجودی است که برای توضیحِ صفاتش ناچاریم به رابطه ای غیر از رابطه طبیعی و فرد استناد کنیم. در رابطه طبیعی و فرد علت و معلول هر دو ماهیت هستند. مثل نفس ناطقه و علم که یکی جوهر و دیگری عرض است. اعراض معلول جواهر هستند و علیت در هر دو سو به یک ماهیت ختم می شود ولی در واجب، علیت به ماهیات ختم نمی شود ولی رابطه ضروری همچنان پابرجاست. علیت در واجب به عنوان و معنون در معقول ثانی فلسفی می انجامد و این امر خطر ترکب و کثرت در ذات را دفع می کند. 🔸حکما می دانستند که ترکب و کثرت در ذات به معنای تناهی است و لایتناهی بودن نتیجه دقت در معنای واجب الوجود بالذات است. پس آن ها دست به دامان رابطه ای غیر از طبیعی و فرد نسبت به واجب می شوند. به دیگر سخن، واجب و صفات و افعالش را عاری از حدود دانسته آنگاه علیت را بر او جاری می کنند و بارگاه او را از کثرات تطهیر می کنند. 🔸ملاصدرا از سویی ندای وحدت در را می شنود و از سوی دیگر مشاهدات عرفا مبنی بر وحدت در وجود را به چشم می بیند و با ظرفیتی که در حکمت نسبت به واجب و صفاتش دیده است، آن را به کل هستی سرایت می دهد. یعنی ایده نفی حدود از واقعیت را در ذهن خود پرورش می دهد. از نظر او اگر واجب عاری از حدود است باید افعال و صفاتش نیز عاری از حدود باشد و چه موجودی در عالم از دایره افعال و صفات واجب خارج است که در او حد جاری شود؟ 🔸ماهیت بنابر سنخیتی که میان علت و معلول هست نمی تواند نسبتی با واجب داشته باشد بنابراین حضور بی واسطه او در عالم واقعیت ناخواسته حکم به تناهی ذات واجب و فعل اوست. از این رهگذر تأمل بر ماهیت را آغاز می کند و اساس یک نظریه زیربنایی در حکمت را طراحی می کند. ماهیت به اعتراف حکما یعنی آنچه وجود و عدم بر او مساوی است پس هر گونه خروج از تساوی ماهیت را لاماهیت می کند. بنابراین آنچه پا به عرصه هستی می گذارد ماهیت نیست بلکه متن وجود است. او در ادامه تلاش می کند که موضوع سخن خود را متن وجود قرار داده و با تحقیق در هر یک از محمولات فلسفی مویدی بر آن بیاورد تا نشان دهد حُکمی که بر واجب و فعلش در ارتکاز حکما وجود داشته، حُکمِ سراسر هستی است و نباید این دو را از یکدیگر تفکیک کرد. 🔸پس ملاصدرا از سویی دغدغه توحید را با نور قرآن در خود مشاهده می کرد و از سوی دیگر این ظرفیت را در حکمت تعقل کرد تا توانست ضوابط رابطه واجب با صفاتش را به کل هستی سریان دهد. از این پس هر آنچه واقعیت دارد فاقد حد است و تنها اوصافی که از رابطه عنوان و معنون (معقول ثانی فلسفی) تبعیت می کنند، حکایت از متن واقعیت دارند. 🔸 در امتداد همین مسیر، جایگاه ماهیات را در نظام شناختی روشن می کند و ذیل بحث از مخصصات وجود آن ها را لغو یا خطا نمی خواند بلکه کیفیت حکایت آن ها را تبیین می کند. حدود ماهوی حاکی از اختلاف آثار واقعی است ولی مستقیم خبر از متن واقع نمی دهد. 🔸با این تفسیر یک تحول معنایی در علم فلسفه ایجاد می شود و همه محمولات فلسفی را دچار مشترک لفظی می کند. قوه و فعل، علت و معلول، واحد و کثیر، رابط و مستقل و ... همگی در صورتی فیلسوف را به متن هستی می رساند که عاری از حدود تبیین شود. 🔸نظر به مواجه اندیشه ملاصدرا با توحید قرآنی و ظرفیت های حِکمی موجود، بهترین تعبیر برای مکتب او را می توان همان «حکمت متعالیه» دانست. حکمتی که با نظر به توحید تعالی پیدا می کند و پرسش های متعدد بشر را در همان مسیر برهانی حل می کند. @almorsalat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊| طریق مواجهه و مقابله مرحوم شیخ با جریان اخباری گری 🎙استاد علی فرحانی 📌استاد در صوت بالا با اشاره به برخی مباحث کتاب شریف رسائل، کیفیت مقابله شیخ با اخباریین را توضیح می دهند. استاد نشان می دهند شیخ با هوشیاری کامل، کم کم اخباری گری را به حاشیه برد. حتما ! 📚تدریس رسائل(برائت). سال ۹۹ @almorsalaat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊| هر آنچه میخواهید می توانید از حضرت فاطمه معصومه بگیرید! 🎙استاد علی فرحانی 📌میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه را به تمام شیعیان تبریک عرض میکنیم. @almorsalaat
🌀امروز برگزار می شود: ✅فقه نظام روابط اجتماعی ✅تدریس کتاب تعادل و تراجیح امام خمینی (ره) ⏰ساعت۱۴ 🏢 میدان معلم، خیابان سمیه، بعد از موسسه فقهی ائمه اطهار، بین کوچه ۲۶ و ۲۸، پلاک ۴۷۲، موسسه مفتاح 📡پخش زنده از اسکای روم👇 https://b2n.ir/t49719 ♦️حضور برای عموم طلاب بلامانع است. @almorsalaat
🔰 لوح | حضرت معصومه (س) دختر تربیت‌شده‌ی دامان اهل‌بیت 🔻 رهبر انقلاب اسلامی: بدون تردید نقش (سلام الله علیها) در قم شدن قم و عظمت‌ یافتن این شهر عریقِ مذهبىِ تاریخی، یک نقش ما لا کلام فیه است. این بانوی بزرگوار، این دختر جوانِ تربیت‌شده‌ی دامان اهل‌بیت پیغمبر، با حرکت خود در جمع یاران و اصحاب و دوستان ائمه (علیهم‌السّلام) و عبور از شهرهای مختلف و پاشیدن بذر معرفت و ولایت در طول مسیر در میان مردم و بعد رسیدن به این منطقه و فرود آمدن در قم، موجب شده است که این شهر به عنوان پایگاه اصلی معارف اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) در آن دوره‌ی ظلمانی و تاریکِ حکومت جباران بدرخشد و پایگاهی بشود که انوار علم و انوار معارف اهل‌بیت را به سراسر دنیای اسلام از شرق و غرب منتقل کند. 💻 @Khamenei_ir
🌀فردا (چهارشنبه) برگزار می شود: ✅فقه نظام روابط اجتماعی ✅تدریس کتاب تعادل و تراجیح امام خمینی (ره) ⏰ساعت۱۴ 🏢 میدان معلم، خیابان سمیه، بعد از موسسه فقهی ائمه اطهار، بین کوچه ۲۶ و ۲۸، پلاک ۴۷۲، موسسه مفتاح 📡پخش زنده از اسکای روم👇 https://b2n.ir/t49719 ♦️حضور برای عموم طلاب بلامانع است. @almorsalaat
📌تعادل و تراجیح حضرت امام 📚۱۸ خرداد ۱۴۰۱
بسمه تعالی 🌀دبیرخانه بینش مطهر استان قم برگزار می کند: 🔰سیرمطالعاتی_آموزشی آثار شهید مطهری ⏪آغاز ثبت نام مراحل تا بینش مطهر 🔸حضور اساتید مجرب حوزه و دانشگاه از قم 🔸مجازی و حضوری(درصورت به حد نصاب رسیدن) 🔸تربیت مدرس 🌐لینک ثبت نام : https://idpay.ir/binesh14010302/1200000 آیدی راهنمایی برادران: @binesh_qom آیدی راهنمایی خواهران: @shahid133 ⏳مهلت ثبت نام : ۲۰ خرداد ماه ------------------•[]💠[]•--------------- https://eitaa.com/joinchat/2767650840Cd17f406221 دبیرخانه بینش مطهر استان قم
⭕️ توجه ⭕️ 🔵 عزیزانی که از طریق کانال می خواهند در دوره «بینش مطهر» شرکت کنند عبارت ✅ را به آیدی ذیل ارسال کنند تا لینک در اختیارشان قرار گیرد 🆔 @binesh_qom
🌀امروز (چهارشنبه) برگزار می شود: ✅فقه نظام روابط اجتماعی ✅تدریس کتاب تعادل و تراجیح امام خمینی (ره) ⏰ساعت۱۴ 🏢 میدان معلم، خیابان سمیه، بعد از موسسه فقهی ائمه اطهار، بین کوچه ۲۶ و ۲۸، پلاک ۴۷۲، موسسه مفتاح 📡پخش زنده از اسکای روم👇 https://b2n.ir/t49719 ♦️حضور برای عموم طلاب بلامانع است. @almorsalaat
💢 در حوزه به چه معناست؟ 🔰 مقام معظم رهبری ✅ بالندگی به معنای و یک قدم جلو رفتن و آفاق تازه ای را کشف کردن است. ✅ بالندگی به این معنا نیست که ما در یک بحث، دقت بیشتری به خرج دهیم. فرض کنیم مسئله را که ملّای قرن ششم به گونه ای استدلال می کرد، ما حالا دقّت بیشتری به خرج بدهیم و بعضی از های او را تحکیم و بعضی را ردّ کنیم و مسئله را استوارتر از آب در آوریم؛ کار فقط این نیست ✅ بلکه [بالندگی] باز شدن آفاق نویی، هم در یعنی فقاهت و هم در ، یعنی مباحث فقهی است. ✅ اصول و کلام و دیگر مباحث نیز همین طور است. همۀ اینها به بالندگی نیاز دارد. 📚 بیانات در جمع فضلا و نخبگان حوزه علمیه قم، 1374.09.14 🌐 المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد @almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ ⭕️ شیوه مراجعه به کتب مرجع 🎙استاد علی فرحانی 🔰 جلسه اول تدریس تعادل و تراجیح رسائل 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
🔻 «الفُرصَةُ تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَير » نهج البلاغة / حکمت 20 🔰 ایام تعطیلات تابستان فرصت مناسبی است تا طلاب برنامه های علمی که در طول سال فرصت انجام آن نیست را پیگیری کنند. 🔹 یکی از مشکلاتی که سبب عدم انگیزه برای فعالیت های علمی و پژوهشی می شود این است که طلاب نمی توانند با منابع و کتب مرجع ارتباط برقرار کنند. 🔸 استاد در این صوت توضیحاتی دربارۀ شیوۀ مواجهه با کتبی مانند رسائل و کفایه بیان می کنند که اگر این روش ملکه شود، می توان به کتاب های مرجع فقهی، اصولی و ... به راحتی مراجعه کرد.
💢دوره جهاد کبیر💢 🔸 زمان برگزاری: ۴تیرماه الی ۶مرداد ماه🔸 بسیج حوزه علمیه شهید صدوقی۴ با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام برگزار می کند: ✅ سرفصل های دوره: 1⃣ضرورت اندیشه صحیح و نظامند 2⃣شناخت دوران مدرن ، و فکر و فلسفه و تمدن غرب 3⃣ آشنایی با دو مکتب کاپیتالیسم و کمونیسم 4⃣ آشنایی با جهان بینی توحیدی پشتیبان انقلاب اسلامی 5⃣ تمایزات اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی با سایر اندیشه های درون دینی ✅ اساتید دوره: حجج اسلام سید محمد هاشمی، سید مهدی موسوی ، سید مجتبی جواهری ، امین اسدپور ، محسن قنبریان ، رضا خانجانی ، میثم قاسمی ، محمد مهدی مقدسی 🔰مزایای دوره: 🔸 اعطای مدرک پایان دوره 🔸 امتیاز ویژه جهت شرکت در برنامه های تفریحی و ورزشی و زیارتی کربلا 🔸 امتیاز ورود به دوره های تربیت مدرس ، تربیت مدیر، تربیت مبلغ، و سایر دوره های منظومه فکری انقلاب اسلامی ⏱ مهلت ثبت نام تا ۲۷خرداد ۱۴۰۱ 📝جهت ثبت نام با شماره 09028455773 تماس حاصل فرمایید. 📞 برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09172165311 تماس حاصل فرمایید. 🔻برگزاری دوره به صورت حضوری در مدرسه علمیه شهید صدوقی۴ 🔹 هزینه ثبت نام: ۵۰هزار تومان @jahad_kabir1400
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سخنرانی به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) (به زبان عربی) 🎙استاد علی فرحانی 📌برگزار شده توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (ایکرو) 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
🔴| جمع بندی کتاب المنطق 🔰استاد علی فرحانی 💠تعداد جلسات: ۱۸ 📌 معرفی مختصر دوره eitaa.com/almorsalaat/1011 🔊دانلود صوت جلسات 👇 soda96.ir/jam-m soda96.ir/jam-m 📜دانلود متن پیاده شده👇 soda96.ir/jam-m soda96.ir/jam-m 📌پ.ن: متن این جلسات توسط مجموعه صُدا @soda96 آماده و منتشر شده است. @almorsalaat
♨️ مرتبه اول حضور قلب در عبادات 🔰 امام خمینی (ره) 🔅باید دانست که عبادات مطلقاً ثنای مقام مقدّس ربوبیّت است به مراتب‏‎ ‎‏آن، که کلّیِ آن رجوع کند به ثنای ذات یا ثنای اسما و صفات و یا ثنای‏‎ ‎‏تجلّیات، تنزیهاً یا تقدیساً یا تحمیداً؛ و هیچ عبادتی به حسب سرّ و حقیقت،‏‎ ‎‏خالی از یک مرتبه از ثنای معبود نیست.‏ ‏🔅 بنابراین، اولْ مرتبۀ حضور قلب در باب عبادات، حضور قلب در‏‎ ‎‏عبادات است اجمالاً؛ و آن از برای همه کس میسور است. و آن، چنان است‏‎ ‎‏که انسان به قلب خود بفهماند که باب عبادات باب ثنای معبود است. و از اوّل‏‎ ‎‏عبادت تا آخر آن، به طور اجمال قلب را به این معنی که اشتغال به ثنای معبود‏‎ ‎‏دارد متوجّه و حاضر کند؛ گرچه خود نمی داند چه ثنایی می کند و ذات مقدس‏‎ ‎‏را به چه و با چه ثنا می کند و آیا این عبادت ثنای ذاتی است یا اسمایی یا غیر‏‎ ‎‏آن، تقدیسی یا تحمیدی است؛ 🔅مثل آنکه شاعری مدیحه ای برای کسی ‏‎ ‎‏بگوید و به طفلی بفهماند که این در مدح فلان است، ولی او نداند که ممدوح‏‎ ‎‏را با چه و به چه مدح و ثنا کرده؛ او اجمالاً می داند که مدح می کند گرچه‏‎ ‎‏تفصیلاً نداند. همین طور اطفال دبستان معارف محمّدی صلی الله علیه و آله‏‎ ‎‏که مدایح و ثناهایی را که به کشف کامل تامّ آن حضرت مکشوف و به وحی و‏‎ ‎‏افاضۀ حضرت حقّ جل جلاله بر قلب شریفش نازل شده، در پیشگاه‏‎ ‎‏مقدس می سرایند؛ گرچه خود نمی دانند که چه ثنایی می گویند و به چه و برای‏‎ ‎‏چه مدح می سرایند؛ ولی اوّل مرتبۀ کمال عبادات آنها آن است که قلب آنها‏‎ ‎‏در عبادت حاضر باشد که ثنای حقّ می کنم به ثنائی که حقّ تعالی برای خود‏‎ ‎‏فرموده و خاصّان درگاه به آن رطب اللّسان شده اند. 🔅بلکه اگر ثناگوئی به لسان‏‎ ‎‏اولیا کند بهتر است، زیرا از شوائب کذب و نفاق خالی شود؛ زیرا که در‏‎ ‎‏عبادات، و خصوصاً در نماز، ثناهایی است مشتمل بر دعاوی که جز کُمَّل‏‎ ‎اولیا و خُلَّص اصفیاء(ع) کسی به آن نتواند قیام کرد؛ مثل قوله: ‏‏وَجَّهْتُ‏‎ ‎‏وَجْهِیَ لِلَّذی فَطَرَ السَّمٰوٰاتِ وَ الاَرْض... ‏‏الخ .‏‏ و مثل قوله:‏‏ اَلْحَمْدُلله ِ و اِیّاکَ‏‎ ‎‏نَعْبُد‏‏. و در اوضاع، مثل رفع ید در تکبیرات و سجده و غیر آن؛ و برای هرکس میسور نیست. 🔅و در ادعیۀ‏‎ ‎‏شریفۀ وارده از ناحیۀ مقدّسۀ ائمۀ اطهار علیهم السلام نظیر آن بسیار است که‏‎ ‎‏برای هرکس میسور نیست دعوت به آن دعاها؛ مثل بعض فقرات دعای‏‎ ‎‏شریف «کمیل». در این موارد شیخ کامل، شاه آبادی، روحی فداه،‏‎ ‎‏می فرمودند: «خوب است شخص داعی در این مقامات به لسان خودِ مصادر‏‎ ‎‏دعا علیهم السلام دعا کند.»‏ ‏‏🔅بالجمله، در اذکار و قراءآت یا اعمال نماز قصد ثناجویی و مدیحه گویی‏‎ ‎‏به لسانِ مصدر آن، که به وجهی حقّ جلّ و علا و به وجهی رسول خاتم‏‎ ‎‏صلّی الله علیه و آله و سلّم است، برای امثال ما که سرّشان تصفیه نشده و‏‎ ‎‏تعلّقشان از غیر حقّ نبریده بهتر است. 📚 سرالصلوه ص17 @almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 💢 خطر به نتیجه نرسیدن در امور معنوی و سایر امور زندگی، انکار کردن است 🔹 اگر به نتیجه نرسیدیم، حداقل انکار نکنیم. 🔰 استاد علی فرحانی @almorsalaat
☣️ماه امام رضا (ع) ماه ذی‌القعده، ماه حضرت ثامن‌الحجج (سلام‌الله‌علیه) هم هست که ولی‌نعمت همه - بخصوص ما ایرانی‌ها - هستند که از برکات مضجع ایشان و مرقد ایشان ان‌شاءالله بهره ببریم، استفاده کنیم و ان‌شاءالله خودمان را به ارزشهای رضوی نزدیک کنیم. 🔰 مقام معظم رهبری 93.06.13 @almorsalaat
⭕️ 23 ذی القعده؛ روز زیارتی امام رضا علیه السلام 🔅 و رأيت في بعض تصانيف أصحابنا العجم رضوان الله عليهم أنه يستحب أن يزار مولانا الرضا ع يوم ثالث و عشرين من ذي القعدة من قرب أو بعد ببعض زياراته المعروفة أو بما يكون كالزيارة 🔰 سید بن طاووس 📌 إقبال الاعمال؛ ج1؛ ص 310 @almorsalaat