eitaa logo
الغدیر
2.8هزار دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
2.3هزار ویدیو
44 فایل
مرکز فرهنگی،آموزشی الغدیر. با حضور اساتید ومشاوران برجسته کشوری ارتباط با ادمین وبیان پیشنهادات وانتقادات : @alqadir1 http://eitaa.com/joinchat/405602321Ce7a17b0824
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 منشور حکومت علوی (شرح نهج البلاغه)آیت الله خامنه ای 📚 انتشارات انقلاب اسلامی 8⃣1⃣ (قسمت هجدهم) بدتربودن شیطانهای انسانی از شیطانهای جنّی ( خطبه ۱۴۷) 🔻برای اینکه « اَوثان » غلط معنا نشود و برای اینکه درست در ذهن ها جا بگیرد و اوثان را - بتها - به معنای همین موجودات بی جانِ چوبی و آهنی و مانند اینها فرض نکنیم و معنایش را درست بفهمیم ، جملهٔ بعد را می فرماید : 🔻وَ مِنْ طاعَةِ الشَّیْطانِ اِلى طاعَتِهِ ؛ تا مردم را از اطاعت و فرمان بری و مطیع بودن در مقابل شیطان نجات بدهد و به اطاعت و فرمان بری اللّه بکشاند ، مردم را مطیع خدا کند . 🔻شیطان کیست ؟ آیا شیطانها همانهایی هستند که ما نمی بینیمشان ؟ آنها یک نوع شیطانند ، [ اما ] از آنها خطرناک تر آن شیطانی است که او را می بینیم : « مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ » ؛ " شيطان اِنس وجن ، ما در زبان معمولمان این جور می گوییم و این جور یاد داده اند به ما که شیطانها در قالب انسان هم هستند . 🔻 شیطان و شیطان صفت باهم دعوایشان شد ، شیطان گفت من زرنگ ترم ، شیطان صفت گفت امتحان کن تا ببینیم چه کسی زرنگ است ؛ عِنْدَ اَلاِمْتِحَانِ يُكْرَمُ اَلرَّجُلُ أَو يُهَان . شيطان ، خودش را کشت تا دو گروه از قبیله را به جان هم انداخت که خونها بریزند ، [ امّا ] شیطان صفت یک زن و مرد حرام را به همدیگر رساند ؛ او یک روز زحمت کشید و بالا دِه و پایین دِه را به جان هم انداخت ، صد نفر کشته شدند ، این [ هم ] یک روز زحمت کشید ، یک عمل حرام انجام گرفت. بعد که بنا کردند چرتکه انداختن ،آن شیطان صفت به شیطان گفت من با این کاری که انجام دادم ، یک حرام زاده به وجود می آید که بیش از ده مرتبه بتواند همین کاری را که تو امروز انجام دادی ، انجام بدهد ؛ این مهم تر از آن است . 🔴 بعضی از شیطان صفتها از شیطانها خیلی بالاترند ؛ استادِ شیطانهایند ؛ شیطان را آنها برای مردم مورد اطاعت قرار می دهند. خیلی از انسان های پاک ، شیطانِ مُسکرات (مست کننده ها) را لعن کرده و از خودشان دور کرده اند، این شیطان صفت است که آن شیطان مُسکر را در اختیار آنها قرار می دهد و برای استفاده از آن ، آنها را تشویق می کند. خلاصه ، گاهی شیطان صفت ها از شیطانها بدترند ، خطرناک ترند . ↩️ ادامه دارد...
پدر در نظر کودک مظهر قدرت و شجاعت است و معمولاً در نظر کودکان بیش از مادر از هیبت و ابهت برخوردار است. تعریف از کودک، توسط پدر برای او بسیار ارزشمند و لذت‏بخش خواهد بود.
تمام جنگ وجدل کودکان با والدین به خاطر احساس ناتوانی و نادانی در وجود آنهاست بهمین دلیل میجنگند تا ثابت کنند من می دانم، من می توانم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 منشور حکومت علوی (شرح نهج البلاغه)آیت الله خامنه ای 📚 انتشارات انقلاب اسلامی 9⃣1⃣ (قسمت نوزدهم) 🔹هدف انبیا ؛ پرستش خدا 🔻پیغمبرها و پیغمبر اسلام برای این مبعوث شدند که انسانها را از عبادت بت های جاندار و بی جان و از اطاعت شیطانهای جن و انس نجات بدهند ، همه را به عبودیت مطلقهٔ پروردگار برسانند ، همه بشوند بندهٔ خدا ؛ مقرّراتشان از خدا باشد ، قدرتشان قدرت خدا باشد ؛ بر آنها جز خدا و زبان خدا و دست خدا کسی فرمان نراند ؛ فرامینشان را جز از خدا از کس دیگری نگیرند ؛ زندگی شان را جز به شکلی که خدا می خواهد ، به شکل دیگری نسازند و نپردازند ؛ پیغمبرها آمدند تا جامعه را و نظام را جامعه ای و نظامی اسلامی و الهی و قرآنی بسازند ؛ این وصف پیغمبران است . 🔹 قرآن کریم ؛ وسیلهٔ هدایت این دو معنی می دهد : پیغمبر به چه وسیله این رسالت و دعوت عظیم را انجام می دهد؟ 🔻 بِقُرْآنٍ قَدْ بَيَّنَهُ وَ أَحْکَمَهُ ؛ به وسیلهٔ قرآنی که آن را بیان کرده و روشن و محکم ساخته است . [ قرآن ] آن چنان است که قابل استفادهٔ همگان است و همه می توانند آن را بفهمند . اگر کلمات قرآن و جملات الهی در این کتاب مقدّس ، بطنهایی و باطنهایی دارد که جز راسخون در علم کس دیگری نمی داند ، بدین معنا نیست که انسانهای عادی معمولی از ظاهر آن استفاده نکنند . ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 منشور حکومت علوی (شرح نهج البلاغه)آیت الله خامنه ای 📚 انتشارات انقلاب اسلامی 0⃣2⃣ (قسمت بیستم) پیش بینی آیندهٔ جامعهٔ اسلامی (خطبه ۱۴۷) 💠 ۱. پنهان شدن حقیقت 🔻حالا پیش بینی آینده را می کند ؛ که از این پیش بینی وظیفهٔ ما مردم هم در روزگار جهالت ، در روزگار بدبختی ، در روزگار دوری از رفاه و سعادت خوشبختی معلوم می شود . 🔻 وَ إِنَّهُ سَیَأْتِی عَلَیْکُمْ مِنْ بَعْدی زَمَانٌ ؛ به یقین و بی گمان خواهد آمد، پس از من برای شما امّت اسلام روزگاری . 🔻لَيْسَ فِيهِ شَيْءٌ أَخْفَى مِنَ الْحَقِّ ؛ که در این روزگار چیزی از حق و حقیقت پوشیده تر نیست. این زمان کی است ؟ آدم جاهل خواهد گفت این زمان ، زمان معاویه است ؛ از او می پرسند که آیا زمان مروان حکم نیست ، مجبور است بگوید چرا، آن موقع هم هست... ؛ خب انسان باید بگوید ای نادان ! سخنی که در طول زمان ، به تجربهٔ تاریخ ، مثل آب روان جاری بوده ، چه اجباری دارد بگویی مقصود ، زمان معاوية بن ابی سفیان است ؟ چرا کلام نامحدود علی را محدود می کنی ؟ چرا عقل کوچک و دید کوتاه خود را بر سخن وسيع الآفاق اميرالمؤمنين تحمیل می کنی ؟ بگذار ما آن چنانکه علی سخن می گوید ، همان جور بفهمیم . زمانی خواهد آمد و این زمان استمرار دارد ؛ مال یک دوران خاصی نیست ، تا روزگار حکومت مطلقهٔ حق در سراسر عالم - که بدون تردید آن روزگار خواهد رسید - این مطلب در پاره پارهٔ زمان ها وجود دارد . 🔻لَیْسَ فِیهِ شَیْءٌ أَخْفَی مِنَ الْحَقِّ  ؛ روزگاری است که از حقیقت ، چیزی پوشیده تر و مستورتر و پنهانی تر نیست . 🔻وَلاَ أَظْهَرَ مِنَ الْبَاطِلِ ؛ و از باطل ، چیزی آشکارتر ، دم دست تر ، جلو چشم تر و بزرگ تر دیده نمی شود . تشیّع داخل خانه ها است ، تشیّع داخل بیغوله ها است . از امام صادق می پرسد این شیعیانی را که شما تصویر کردید ، کجا پیدا کنم ؟ می فرماید :علی رُءُوسُ اَلْجِبَالِ وَ بُطُونُ اَلْأَوْدِيَةِ ؛ در دل صحراها پیدایشان کن ، بر سر کوه ها دنبالشان بگرد . داخل شهرها و داخل خیابانها نامسلمان ها در جریانند ؛ حق ، آن گوشه ها است. این باطل است که با همهٔ عظمت و با همهٔ قدرت جلوهٔ حق را محدود می کند و نمی گذارد که خودش را نشان بدهد ؛ اگر فرصتی به وجود بیاید و حق جلوه ای بکند ، باطل مثل لکهٔ ابرسیاهی سر می رسد و خورشید حقیقت را مستور و پوشیده می کند . ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
میلاد امام علی علیه السلام مبارک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شعار لبیک یا خامنه‌ای در کشمیر در پی سوزاندن تصویر شهید سلیمانی
امروز از پایان نامه ای در دانشگاه تهران دفاع شد که ترس و دغدغه های کودکان را بررسی کرده است. کودکان اظهار کرده اند که از این مقوله ها می ترسند؛ «کرونا، امتحان، مرگ والدین، مشاجره والدین، صدمه بدنی، موجودات نامحسوس و تنهایی».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 منشور حکومت علوی (شرح نهج البلاغه)آیت الله خامنه ای 📚 انتشارات انقلاب اسلامی 1⃣2⃣ (قسمت بیست و یکم) پیش بینی آیندهٔ جامعهٔ اسلامی (خطبه ۱۴۷) 💠 ۲. دروغ بستن بر خدا و رسولش 🔻 وَ لَا أَكْثَرَ مِنَ الْكَذِبِ عَلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ؛ در متن اجتماع ، هیچ چیزی بیشتر از دروغ بر خدا و پیامبر دیده نمی شود . هر کس را می بینی و هر جا که می بینی ، از قول خدا حرف می زند ، از قول پیامبر سخن نقل می کند، اما بسیارش دروغ ، بسیارش خلاف واقع ، بسیارش بر ضدّ مسلّمات و محکمات قرآن [ است ] . 💠 ۳. بی رونق بودن قرآن حقیقی 🔻وَلَيْسَ عِنْدَ أَهْلِ ذَلِكَ الزَّمَانِ سِلْعَةٌ أَبْوَرَ مِنَ الْكِتَابِ إِذَا تُلِيَ حَقَّ تِلَاوَتِهِ ؛ هیچ متاعی بی رواج تر از قرآنی که درست خوانده بشود نیست . مردم را که نگاه می کنی ، دنبال قرآن خواندن های بدند . قرآن خواندن هم دو جور است ؛ سخن از دین گفتن هم دو نوع است ؛ یک نوعش بد است ، یک نوعش خوب . 🔹آن نوعی بد است که در آن روح دین نباشد. 🔹 آن نوعی خوب است که در آن روح دین باشد. 🔻روح دین چیست ؟ حقیقت ، آگاهی ، روشنی و روشنگری . در هر سخن دینی ای که روشنی هست ، روشنگری هست ، آگهی هست و آگاهی گری هست ، آن سخن خوب دین است ؛ سخن واقعی دین هموست . هر سخنی که به نام دین گفته شود [ اما ] در آن خمودی باشد ، در آن سستی باشد ، در آن بی حرکتی باشد ، در آن چیزهایی باشد که با زنده بودن و شکوفا بودن مخالف است ، در آن رکود باشد ، در آن خواب کردن و لالایی گفتن باشد ، در آن مغرور کردن انسانها به اعمال ناقصشان باشد ، سخن از دین نیست ، اگر چه به نام دین باشد . قرآنی که درست خوانده می شود ، آن قرآنی است که انسانها را آگاه می کند. قرآنی که بد خوانده می شود ، آن قرآنی است که اگر چه متن قرآن است اما جوری معنا می شود و جوری بیان می شود که انسانها را از آگاهی خارج می کند ، عقل انسانها را زیر سرپوش ها پنهان می کند . آنچه انسانها را آگاه می کند ، در اجتماع ، متاع کاسد و بی رواجی است ؛ اکثریت دنبال آن نوعی هستند که از دین نیست. ↩️ ادامه دارد...
🔴 پرهیز از خشم 💠 إِيَّاكَ وَ الْغَضَبَ فَإِنَّهُ طَيْرَةٌ مِنَ الشَّيْطَان 🔹 از خشم بپرهيز ؛ زیرا خشم از سبك مغزى های شيطان است. 📒 ، بخشی از نامه ۷۶
حرم امام رضا علیه السلام دعاگوی اعضای محترم هستیم
🔵 ارزش های والای اخلاقی 💠 سرمایه اى از عقل سودمندتر نیست و تنهایى ترسناک تر از خودبینى و عقلى چون دوراندیشى و بزرگوارى چون تقوا و همنشینى چون اخلاق خوش و میراثى چون ادب و رهبرى چون توفیق الهى و تجارتى چون عمل صالح و سودى چون پاداش الهى و پارسائى چون پرهیز از شبهات و زهدى چون بى اعتنایى به دنیاى حرام و دانشى چون اندیشیدن و عبادتى چون انجام واجبات و ایمانى چون حیاء و صبر و خویشاوندى چون فروتنى و شرافتى چون دانش و عزّتى چون بردبارى و پشتیبانى مطمئن تر از مشورت کردن نیست. 📒 ، حکمت ۱۱۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️اثر فوق العاده خواندن سوره قدر برای اموات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 منشور حکومت علوی (شرح نهج البلاغه)آیت الله خامنه ای 📚 انتشارات انقلاب اسلامی 2⃣2⃣ (قسمت بیست و دوم) پیش بینی آیندهٔ جامعهٔ اسلامی (خطبه ۱۴۷) 💠 ۴. رونق داشتن قرآن با تفسیر دنیاطلبانه 🔻وَ لَا أَنْفَقَ مِنْهُ إِذَا حُرِّفَ عَنْ مَوَاضِعِهِ ؛ اگر قرآن را از آنچه بر آن نازل شده است ، عوض کردند ، تغییر دادند ، بر طبق میلها و خواهشها و خواسته ها و هوسها درآوردند ، دلهای مردم را با قرآن به دست آوردند ، همه را خوشحال کردند به وسیلهٔ قرآن ، همه را راضی کردند به وسیلهٔ قرآن ، هر قداره بندی هم خوشحال بود که اهل قرآن است ، هر فاسق جاهل نادانی هم خوشوقت بود که مستوجب شفاعت قرآن است ، وقتی قرآن را این جوری بیان کردند ، این از همهٔ متاعها در اجتماع رایج تر خواهد بود ؛ عیناً همان وضعی که در طول تاریخ دیده اید و دیده ایم ، خوانده اید و خوانده ایم . 🔻مثلاً خطيب سلیمان بن عبدالملک می رفت بالای منبر و درباره ی قرآن ، دربارهٔ دین ، دربارهٔ توحید ، دربارهٔ نبوّت ، آنچه می خواست می گفت ؛ هر چه دلش می خواست. آن چنان می گفت که از مجموع این حرفها هيكل جناب سلیمان بن عبدالملک در می آمد ؛ هر چه می گفت ، جوری می گفت که چهرهٔ سلیمان بن عبدالملک مثلاً منوّر و موجه و پسندیده بشود ؛ این جوری بیان می کرد . در همان زمان امام سجاد ( صلوات الله علیه ) هم قرآن می خواند ، اما این قرآن را چند نفر می شنیدند ؟ یک وقتی حدیثش را خواندم ؛ بر طبق یک حدیث سه نفر ، بر طبق یک حدیث پنج نفر ، بر طبق یک حدیث هفت نفر ؛ می گوییم اواسط دورانشان بود ، شدند هفتاد نفر ؛ نه ، اصلاً شدند هفتصد یا هفت هزار نفر . در عالم پنج میلیونی اسلام ، هفت هزار نفر قرآن واقعی را می شنیدند ، اما میلیون ها انسان، قرآن بدلی را . نه اینکه الفاظش عوض شده ؛ نه ، الفاظ یکی بود [ اما ] معنا دو جور بود. الفاظ و آیات اختلافی پیدا نکرده بود ؛ بیانها ، تفسیرها ، توجیه ها ، مسأله هایی که از قرآن درمی آمد ، دو جور بود . 🔹متاع قرآن صحیح ، متاع بی رونقی بود اما متاع قرآن باطل ، متاع رایج و پر رونقی بود . ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا