eitaa logo
الغدیر
2.9هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
42 فایل
مرکز فرهنگی،آموزشی الغدیر. با حضور اساتید ومشاوران برجسته کشوری ارتباط با ادمین وبیان پیشنهادات وانتقادات : @alqadir1 http://eitaa.com/joinchat/405602321Ce7a17b0824
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 سلسله نشست های مجازی دهه مهدویت 1401 | یار مهدوی 🎤 با حضور اساتید برجسته کشوری در حوزه مهدویت 👌 فرصتی عالی برای عموم مهدی یاوران از سراسر کشور برای بهره بردن از اساتید تخصصی حوزه مهدویت ( لیست اساتید در تصویر درج شده است) 🌸با محوریت بحث مهم " امید، خانواده منتظر و نسل آینده " 🗓 از 7 اسفند (5 شعبان) تا 17 اسفند (15 شعبان) ، هر شب ساعت 20 ، از همین حالا برنامه ریزی کنید برای از دست ندادن کلاس ها 🎁 هر شب از سخنان استاد مربوطه مسابقه ای به صورت تستی مطرح می گردد و به 3 نفر که سوالات کامل تری را پاسخ دهند ، جایزه ای نقدی پرداخت خواهد شد. 👈 مسابقه هر شب بلافاصله بعد جلسه شروع می شود و تا شروع جلسه شب بعدی فرصت ارسال خواهد بود👉 💢 جهت دریافت لینک ورود به جلسات به سایت یار مهدوی مراجعه کنید ، جلسات آنلاین در سایت زیر برگزار می شود که نحوه ورود به جلسه اطلاع رسانی خواهد شد 👇👇👇 🌐 https://yaremahdavi.ir
ضرورت بازی با فرزندان 🔹مسیر رشد کودکان رابطه­‌ی مستقیمی با میزان ارتباط والدین با فرزندانشان دارد و یکی از اصلی‌ترین راه ها بازی کردن است. 🔹وقتی والدین با فرزند خود بازی می کنند، پیام ساده ای را به کودک می فرستند: ✅ دوستت داریم ✅ برایت احترام و ارزش قائلیم. ✅ به نیازهایت واقفیم. ✅ برایت وقت اختصاصی می‌گذاریم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺به بچه هامون رحم کنیم... اونا خیلی نیاز به همبازی توی خونه دارند...
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
  💥 حلّالِ مشکلات! 👈 بعضی وقتا رابطه ما با دیگران دچار تنش و اختلاف میشه، ساده ترین راه برای بازسازی این رابطه ها چیه؟!
صحیفه سجادیه " دعای رفع اندوه " ※ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ فَرِّغْ قَلْبِي لَِمحَبَّتِكَ / قلبم را برای محبت خودت از همه چیز فارغ کن ... ※ وَ اشْغَلْهُ بِذِكْرِكَ / و آنرا به تکرار یاد خودت مشغول دار. ※وَ انْعَشْهُ بِخَوْفِكَ وَ بِالْوَجَلِ مِنْكَ / تا از تنها چیزی که می‌ترسد از دست دادن تو باشد، ※ وَ قَوِّهِ بِالرَّغْبَةِ إِلَيْكَ / و تنها رغبت محکمش تو باشی ※ وَ أَمِلْهُ إِلَى طَاعَتِكَ / و تنها آرزویش، آنگونه باشد که تو بخواهی ※ وَ أَجْرِ بِهِ فِي أَحَبِّ السُّبُلِ إِلَيْكَ / و در بهترین مسیری باشد که تو می پسندی،   ※ وَ ذَلِّلْهُ بِالرَّغْبَةِ فِيما عِنْدَكَ أَيَّامَ حَيَاتِي كُلِّهَا. و رام باشد در تمام زندگیم برای حرکت بسمت داشتنِ تو!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سه جمله ایکه کودک شما نیاز دارد هر روز بشنود: ۱ _تو دوست داشتنی هستی. ۲_ تو در امنیت هستی. ۳_ تو به اندازه کافی خوب هستی.  "تو دوست داشتنی هستی" با اینکه بگوییم دوستت دارم فرق دارد! "دوستت دارم" به این اشاره دارد که عشق از من می آید و عشق ممکن است اگه اتفاقی بیفتد کم شود یا از بین برود."تو دوست داشتنی هستی" مربوط به فرزندتان هست و میتواند از دنیا و دیگران عشق بگیرد. خیلی از بچه ها احساس امنیت ندارند. اخبار را می‌شنوند و ترس را از واکنش والدینشان میگیرند و فرضیه هایی در سرشان میسازند و بدترینش را تصور میکنند. وقتی امنیت را به آنها یادآوری میکنید میفهمند که صرف نظر از اینکه هر اتفاقی بیفتد شما از آنها مراقبت میکنید. در نتیجه احساس امنیت در ذهنشان شکل میگیرد. تو به اندازه کافی خوب هستی. ما در دنیایی زندگی میکنیم که "به اندازه کافی خوب" پذیرفته نیست. ما مستقیم و غیرمستقیم از فرزندانمان میخواهیم که بهتر باشند، بیشتر انجام بدهند، بیشتر درس بخوانند، بیشتر برنده باشند، بیشتر تغییر کنند و برای بهتر بودن ریاضت بکشند. وقتی به فرزندتان میگویید که به اندازه کافی خوب است بار سنگینی را از دوشش برمیدارید و آزادش میکنید. او مجبور نیست برای دوست داشته شدن  و مورد توجه بودن، پله های بلند ترقی را طی کند. نیاز ندارد که اول باشد. مجبور نیست آرزوها و نیازهای ما را برآورده کند. با ارزش است، کافی است. کودکان نیاز دارند که این جملات را هرروز بشنوند.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 شعبان ماه آشتی کنان است، آشتی کنانی که خدا پا پیش گذاشته برای آشتی با ما. 🎁 مناجات شعبانیه هدیه‌ایست دلکش و رشددهنده برای وصلِ دوباره... از این هدیه چقدر استفاده میکنیم؟! 🎤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برخی از راه‌های افزایش عزت نفس در کودکان ۱. شب هر کاری دارید کنار بزارید و برایش قصه بگید ۲.اشتباه‌ش راحت ببخشید ۳. خوبیهاشو بزرگ کنید ۴. به حرفاش خوب گوش بدید ۵. بی‌دلیل بغلش کنید و ببوسید ۶. مقایسه‌ش نکنید ۷. «اگه نکنی وای به حالت» رو نگید ۸.گاهی باهاش کارتون‌هایی که دوست داره ببینید ۹.بهش نگید «تو دیگه بزرگ شدی بچگی نکن» ۱۰. اگر اشتباه کردید راحت عذرخواهی کنید ۱۱. در سفر تلفن کنید و به او بگویید دلتان تنگ شده ۱۲.القای بینش: میدونم از عهده انجام اون بر میایی ۱۳. روابط‌تان را با همسرتان ترمیم و تصحیح کنید ۱۴. برای تفریح و بازی وقت بزارین.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸ثواب یه شب بچه‌داریتو بده به من!! ▫️ارزش خانه‌داری در اسلام
‍ 💠 مراقب_اندوخته_های_معنوی_مان_باشیم 🔻شیخ عارف کامل ما حضرت حجه الله الحق، آیه الله پهلوانی – قدس الله نفسه الزکیه – به تلامذه سلوکی خود سفارش می کردند که : 🔸«مراقب باشید تا شیطان، سرمایه ها و اندوخته های معنوی شما را از دستتان نگیرد؛ گاهی سه ماه رجب و شعبان و رمضان را زحمت کشیده اید و اندوخته هایی به دست آورده اید، برای آنکه از دستتان بگیرد و از نتایج آن محرومتان کند، همسرتان را تحریک می کند، تا اوقات تلخی کرده و بهانه جویی کند و شما در برابر رفتار نابجای او که دور از انتظارتان بوده، یک سخن ناشایسته ای بگویید و سرمایه های معنوی و اخروی را از دستتان بگیرد». 📖منبع : سلوک_با_همسر ، ص ۸۵
"فرزندم مرا عصبانی نمی‌کند، او فقط خشم درون مرا آشکار می‌کند." این جمله را وقتی فهمیدم که زمان‌هایی که عجله داشتم، سرم درد می‌کرد، از دست کسی یا چیزی کفری بودم یا هزارتا کار داشتم و نمی‌دانستم کدام‌شان را اول انجام دهم، وقتی توی ترافیک مانده بودم و ماشین‌ها بی‌هوا جلویم می‌پیچیدند توی هر رفتار بچه و هر کلمه‌ای که از دهانش خارج می‌شد، چیزی بود که مرا از کوره در ببرد. برای هر حرکت نابجایش یک فریاد و تهدید توی هوا ول می‌دادم و مدام این سوال توی سرم وول می‌خورد که این بچه چرا این‌قدر یک دنده‌ست؟ چرا اینقدر حرف می‌زنه؟ چرا این قدر یواش راه می‌ره؟ چرا….؟ اما او فرقی نکرده بود من کم حوصله بودم . وقت‌هایی که سرحال بودم، خبر خوشی شنیده بودم، وقتم آزاد بود، همه چیز آرام بود و من خوشبخت بودم، برای همان کارها و همان کلمات دلم غنج می‌زد و ذوق می‌کردم که چقدر این بچه شیرین است، چه خوب حرف می‌زند، چقدر اعتماد به نفس دارد، چه پشتکاری دارد و … مادر یا پدر شدن مثل این می‌ماند که آدم دوباره به خودش معرفی شود. من با فرزندم چهره‌هایی از خودم را دیدم که هرگز نمی‌دانستم در من وجود دارند. من کم حوصله باشم همه بدند همه اشکال دارند همه میخواهند مرا اذیت کنند من شاد باشم همه خوبند وبا گذشت ما همه ذات خودمان را تفسیر میکنیم دیگران را خوب یا بد میدانیم درحالی که اینگونه نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 صبح را با سلام به شروع کن اینکار اثر بسیار زیادی در برقراری ارتباط معنوی با حضرت مهدی علیه السلام دارد.... 🎙
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸حرکت نور و ظلمت در آخرالزمان🔸 عصر ما عصری است که به خاطر حاکمیت طاغوتها، هزار سال است که عدهای از نور به ظلمت میروند «وَ الَّذينَ کفَرُوا أَوْلِياؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمات» و به خاطر ولایت الله، عدهای هزار سال است از ظلمت به نور میروند. فاصله اینها در این عصر ما بیشتر از یک سال قبل است، بیشتر از ده سال قبل است، بیشتر از صدسال قبل است؛ چرا؟ چون هر دو در حال دور شدن از هم هستند. بشر به ظلمتی رسیده است که در هیچ تاریخی سابقه چنین ظلمتی نداشته است. ظلمهایی در این عصر میشود که در هیچ عصری چنین ظلمتی نبود. بالعکسش هم هست. پاکهایی پیدا میشوند در این عصر که در هیچ عصری چنین پاکهایی نبودند. اینها به خاطر ولایت الله است. «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّور» . اصل ولایت است. انسان اگر تحت ولایت الهی باشد مرتباً از ظلمت به سمت نور میرود. طاغوت اسم خاصی ندارد. هر جا خدا نبود طاغوت است. خود انسان وقتی غیر خدایی عمل کند، میشود طاغوت. ظلمتش را زیاد میکند. اما هنگامی با ولایت الله است که از ظلمت به نور میرود. شما میگویید من با نماز از ظلمت به نور میروم یا با ولایت الله از ظلمت به نور میروم؟ نه؛ با نماز نمیروی، با ولایت میروی. وقتی ولایت نبود، انسان را دور میکند از خدا. به عاشورا نگاه کن. مگر عاشوراییها نماز نمیخواندند؟ نماز بی ولایت میخواندند. شدند اشقیای کربلا با همان نماز، با همان حج، با همان جهاد، با همان امربهمعروف، با همان نهی از منکر، با همان روزه، با همان زکات، با همان صلهرحم. همه اینها را انجام میدادند، اما شدند اشقیای کربلا. چرا؟ چون با ولایت طاغوت بودند و این مهم است که انسان بگوید من به این رهبر (آیت الله خامنهای) حواسم هست و اقتدا کردهام، حرفهای دیگران هر که باشند حواست را پرت نکند.