فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 با افتخار ایرانی ام✌️✌️
#ژیلا_صادقی
⭕️ چرا باید برم جایی که ایرانیارو تحقیر میکنن و بزرگ مرد کشورشون رو کشتن؟
⭕️ قسم میخورم آقای خامنهای اگه الان برن تو خیابون صحنههایی خواهید دید که هرگز ندیدید.
🆔@alqatreh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جواب رئیسی دربرابر خبرنگاران غربی چیزی کمتر از بمب اتم نداشت
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🆔@alqatreh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
#اینجا_خیمهای_برپاست
📚 سلسله مباحث حسین(علیهالسلام) در مقتل دنیای یزید
🎥 اشرافیتِ دینی، دینِ اشرافی
🎙 حجتالاسلام مهدوینژاد
🗓 شب پنجم محرمالحرام ۱۴۴۵ه.ق/۱۴۰۲ ه.ش
🕌 آستان مقدس امامزاده سیدجعفرمحمد علیهالسلام(علیهالسلام)
☑️ لینک آپارات👇
https://www.aparat.com/v/8OCKM
————————
🏴 به القطره بپیوندید:
🆔 @alqatreh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
#اینجا_خیمهای_برپاست
📚 سلسله مباحث حسین(علیهالسلام) در مقتل دنیای یزید
🎥 بغی اقتصادی
🎙 حجتالاسلام مهدوینژاد
🗓 محرمالحرام ۱۴۴۵ه.ق/۱۴۰۲ ه.ش
🕌 آستان مقدس امامزاده سیدجعفرمحمد علیهالسلام(علیهالسلام)
☑️ لینک آپارات👇
https://www.aparat.com/v/wU0Yf
————————
🏴 به القطره بپیوندید:
🆔 @alqatreh
📸 این قاب ها از آقای رئیسی برای همیشه در خاطرمان به یادگار خواهد ماند !
#ایران_مقتدر_قوی
#دولت_خدوم_انقلابی
#رئیسی_مچکریم
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🆔@alqatreh
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعّالان دفاع مقدّس و مقاومت ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
💠درباره واقعه دفاع مقدس
🔖اهمیت شناخت دفاع مقدس
✔️واقعه دفاع مقدّس یک برهه برجسته و مهمّی از تاریخ کشور ما است.
◀️این مقطع را باید درست بشناسیم و آن را به اذهان نسلهای بعدی معرّفی کنیم.
♦️ در این شناخت درسهای بزرگی وجود خواهد داشت و کارهای بزرگی پیش خواهد رفت.
🔖زوایا و دیدگاههای مختلف در شناخت عظمت دفاع مقدّس
🔍عظمت این حادثه را از چند زاویه میشود مشاهده کرد:
1️⃣ از چه چیزی دفاع میشد؟
♦️انقلاب اسلامی
♦️جمهوری اسلامی
♦️تمامیت ارضی کشور
👈طرف مقابل به این سه چیز حمله کرده بود. البتّه هدف جبههی اساسی و مهمّ دشمن انقلاب بود.
2️⃣دفاع در مقابل چه کسی انجام میگرفت؟
⭕️همه قدرتهای مطرح آن روز دنیا شدند و در حمله به جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، سهیم شدند.
📍گفته میشد مشوّق اصلی حمله به ایران هم آمریکاییها هستند
📌آمریکاییها:
❌جایگاه و آرایش نیروهای ما را نقشهبرداری میکردند به طور مداوم در اختیار آنها میگذاشتند.
🔺شیوههای راهکنشی را، یعنی تاکتیکی را، در اختیار صدّام قرار میدادند.
📌اروپاییها:
❌ فرانسویها پیشرفتهترین تجهیزات هوایی را در اختیار عراق قرار دادند.
❌آلمانیها امکانات تهیّه تسلیحات شیمیایی را در اختیار صدّام قرار دادند و کمک کردند.
🔻بلوک شرق، شوروی سابق و کشورهایی که در اروپای شرقی بودند:
❌از امکانات زمینی و هوایی، هرچه میخواستند در اختیار او گذاشتند.
❌کشورهای عربی پول بیحساب در اختیارش گذاشتند. هم پول دادند، هم مسیر رفتوآمد.
👈همه کمک کردند. مهاجم اینها بودند؛ ما چه؟
◀️ما کمککنندهای نداشتیم؛ حتّی امکانات و تسلیحاتی که حاضر بودیم پول بدهیم بخریم، فراهم نمیشد مگر بندرت.
❇️در یک چنین رویاروییای ملّت ایران توانست روی سکّوی پیروزی بِایستد و با شکوه خودش را به دنیا نشان بدهد.
3️⃣دفاعکنندگان چه کسانی بودند؟
🔍ظاهر دفاعکنندهها، ظاهر ارتش و ظاهر سپاه، یا به شکل همین تنظیمات متعارف دنیا بود امّا باطنش اصلاً شباهت به لشکرکشیهای دنیا نداشت.
🌟فرمانده این مجموعه ــ امام بزرگوار ــ یک مرد الهی بود؛
✨یک عنصر الهیِ بینظیر؛
✨در کنار دانش و فکر و تجربه دارای آن روح زلال و صفای معنوی بود؛
🔺لذا نفَسش تأثیر داشت.
🌟صبغه دینی دفاع مقدّس
🔻وقتی صبغه دینی هست، نتیجه این میشود که:
✨این جوان با شوق شهادت حرکت میکند برای اینکه برود جبهه.
✨خانوادهها، پدرها، مادرها، همسرها راضی میشدند به اینکه این جوان برود جبهه، برای خدا.
✨خطوط مقدّم جبههی ما، محراب عبادت بود.
🌟حضور عمومی ملت
♦️جبهه جنگ فقط منطقهی زدوخورد نبود، پشت جبهه هم جبهه جنگ بود.
🔻در دنیا پادگانها محلّ تأمین نیرویند؛
👌اینجا پادگانها هم بودند:
📍مسجدها
📍هیئتها
📍دانشگاه
📍حوزه
📍مدارس و دبیرستانها هم بود.
👌در بخشهای گوناگون پشتیبانی، خانوادهها، زنان خانهدار و دیگران هم بودند.
⬅️نمیگویم همه آحاد ملّت بودند امّا در سطح عموم مردم و لایههای گوناگون اجتماعی این حرکت حضور داشت.
❇️در این بخش، بخصوص در این بخش سوّم دهها کار تبیینی و هنری میشود انجام داد
4️⃣آثار و دستاوردهای این دفاع چه بود؟
🔹حفظ تمامیّت ارضی
🔸کشف عظمت تواناییهای ملّت
🔹ایمنسازی کشور از تهاجمهای نظامیِ محتمل
🔸شناخت ظرفیّتهای انسانی ملّت ایران
🔹گسترش مرزهای فکری و معرفتی انقلاب اسلامی
🔸گسترش فرهنگ مقاومت و اتّکاء به نفس
🔹رشد و استحکام فکر مقاومت در داخل کشور
💠درباره نیروهای مسلّح
❇️نیروهای مسلّح جزو نوامیس حتمی هر جامعهای هستند؛ وجودشان جزو آن عناصر اصلی است که بدون آن، یک جامعه سرپا نمیماند.
♦️باید به نیروهای مسلّح از جهات مختلف رسیدگی کرد، حضورشان را مغتنم دانست، تلاششان را ارج نهاد؛
👈چه آن کسانی که این ایمنی را در مرزها به وجود میآورند، چه آنهایی که در داخل به وجود میآورند.
🔖نکتهای خطاب به خود نیروهای مسلّح
✔️منطق قدرت در اسلام، استعلاء نیست؛
👈یعنی هرچه قدرت شما بیشتر بشود:
◀️باید تواضعتان بیشتر باشد،
◀️انعطافتان بیشتر باشد،
◀️توجّهتان به خدا بیشتر باشد.
❇️اقتدار با زبان خوش منافاتی و رفتار مهربانانه هیچ منافاتی ندارد.
✨با زبان نرم گاهی بیشتر و بهتر میشود خیلی از موفّقیّتها را به دست آورد.
💡نیروهای مسلّح کار خودشان را قدر بدانند، ارج بنهند، اهمّیّت بدهند، افتخار کنند به کاری که انجام میدهند؛
📍مردم هم بایستی قدر اینها را بدانند.
☑️نیّتها را خدایی کنیم.
👈همین که شما:
🔹به مردم رحم میکنید
🔸به کشور میخواهید خدمت کنید
🔹میخواهید یک کار هنری خلق کنید که چهار نفر را هدایت کند
🔺این نیّت خدایی است.
✨با نیّت خدایی که وارد بشویم، خدای متعال هم کمک خواهد کرد.
🆔@alqatreh
#اطلاعیه
#قرار_هفتگی
🔳 مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری(عليهالسلام)
▪️ سخنران
🎙 حجتالاسلام مهدوینژاد
📎 با موضوع: شرح روایت شراب و شیعه۲
▪️ مداح
🎙 کربلایی محسن محمدیپناه
🖇 مراسم بیاد شهید حاجحسن دانش
🗓 شنبه ۱ مهرماه ۱۴۰۲
⏰ یکساعت بعد از اذان مغرب و عشاء
🕌 آستان مقدس امامزاده سیدجعفرمحمد(علیهالسلام)
➖➖➖➖➖
🏴 هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد
🆔 @darozzekr_com
🆔@alqatreh
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
برادر گرانقدر جناب آقای علی اشرف
مدیر محترم سازمان حج و زیارت استان یزد
سلام علیکم
درگذشت والده گرامی را تسليت عرض نموده و مغفرت و رضوان الهی را برای ایشان آرزومندم.
از خداوند متعال برای آن مرحومه؛ علو درجات و همنشینی با حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) و همچنین صبر و اجر برای شما و بازماندگان مسئلت دارم.
اللهم اغفرها وارحمها واحشرها مع اولیائک المعصومین
مهدی مهدوی نژاد
🆔@alqatreh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام حسن عسکری صلوات الله علیه؛ عزیزِ غریب
حتماً ببینید 👁👁
چهل حدیث از امام عسکری(ع).docx
56.5K
.
#چهل_حدیث از #امام_حسن_عسکری_علیه_السلام
🗒 فایل Word
🔅آن كه به حقوق برادران خود آشناتر باشد ودر رعايت كردن آنها كوشاتر، نزد خداوند ارجمندتر است.
⁙ أعْرَفُ النّاسِ بحُقوقِ إخْوانِهِ وأشَدُّهُم قَضاءً لَها أعْظَمُهُم عِند اللّه شَأنا .
◅ منتخب ميزان الحكمة، ص۱۶۰
@hadithnet | معارف حدیث
🆔@alqatreh
✍️#اخلاقی
🔵#حسن_معاشرت در کلام حضرت #امام_حسن_عسکری علیه السلام
🔹الإمام العسكريّ عليه السلام ـ لِشيعَتِهِ ـ
اُوصيكُم بِتَقوَى اللّه ِ ، وَالوَرَعِ في دينِكُم ، وَالاِجتِهادِ للّه ِِ، وصِدقِ الحَديثِ، وأداءِالأَمانَهِ إلى مَنِ ائتَمَنَكُم مِن بَرٍّ أو فاجِرٍ، وطولِ السُّجودِ، وحُسنِ الجِوارِ ، فَبِهذا جاءَ مُحَمَّدٌ صلي الله عليه و آله . صَلّوا في عَشائِرِهِم ، وَاشهَدوا جَنائِزَهُم ، وعودوا مَرضاهُم ، وأدّوا حُقوقَهُم ، فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنكُم إذا وَرَعَ في دينِهِ وصَدَقَ في حَديثِهِ وأدَّى الأَمانَةَ وحَسَّنَ خُلُقَهُ مَعَ النّاسِ قيلَ: هذا شيعِيٌّ، فَيَسُرُّني ذلِكَ. اِتَّقُوا اللّه َ وكونوا زَينًا ولا تَكونوا شَينًا ، جُرّوا إلَينا كُلَّ مَوَدَّةٍ وَادفَعوا عَنّا كُلَّ قَبيحٍ ، فَإِنَّهُ ما قيلَ فينا مِن حَسَنٍ فَنَحنُ أهلُهُ ، وما قيلَ فينا مِن سوءٍ فَما نَحنُ كَذلِكَ . لَنا حَقٌّ في كِتابِ اللّه ِ وقَرابَةٌ مِن رَسولِ اللّه ِ وتَطهيرٌ مِنَ اللّه ِ ، لا يَدَّعيهِ أحَدٌ غَيرُنا إلاّ كَذّابٌ . أكثِروا ذِكرَ اللّه ِ وذِكرَ المَوتِ وتِلاوَةَ القُرآنِ وَالصَّلاةَ عَلَى النَّبِيِّ صلي الله عليه و آله ، فَإِنَّ الصَّلاةَ عَلى رَسولِ اللّه ِ عَشرُ حَسَناتٍ . اِحفَظوا ماوَصَّيتُكُم بِهِ، وأستَودِعُكُمُ اللّه َ، وأقرَأُ عَلَيكُمُ السلام
💠حضرت امام عسكرى عليه السلام ـ به شيعيان خود می فرماید: 🔸شما را سفارش مى كنم به
1️⃣تقواى الهى و پارسايى در دينتان
2️⃣ و كار و كوشش براى خدا
3️⃣و راستگويى
4️⃣و اداى امانت به كسى كه امانتى به شما سپرده است، نيكوكار باشد يا تبهكار
5️⃣و سجده طولانى
6️⃣و نيكو همسايه دارى ؛ زيرا محمّد صلي الله عليه و آله براى اين امور آمده است.
7️⃣در ميان عشيره هايشان، نماز بخوانيد،
8️⃣در تشييع جنازه هايشان، شركت ورزيد،
9️⃣از بيمارانشان، عيادت كنيد،
🔟حقوق آنان، را بگزاريد؛ زيرا هرگاه فردى از شما در دينش، پارسا و در گفتارش، راستگو باشد و امانت را ادا كند و با مردم خوشخويى كند، گفته شود: اين شيعه است و اين، مرا شاد مى سازد.
1️⃣1️⃣از خدا پروا كنيد و مايه آراستگى ما باشيد، نه باعث ننگ و زشتى،
2️⃣1️⃣هرگونه دوستى را براى ما جلب كنيد
3️⃣1️⃣و هرگونه زشتى را از ما دور سازيد؛ زيرا هر خوبى كه در حقّ ما گفته شود، ما اهل آن هستيم و هر بدى كه درباره ما گفته آيد، نه چنانيم.
4️⃣1️⃣ما را در كتاب خدا، حقّى است و با رسول خدا، خويشاونديم وخداوند، ما را پاك شمرده است و جز ما، هر كس چنين ادعايى كند، دروغ گوست.
5️⃣1️⃣خدا و مرگ را، فراوان ياد كنيد
6️⃣1️⃣و بسيار قرآن بخوانيد و فراوان بر پيامبر صلي الله عليه و آله صلوات فرستيد؛ زيرا صلوات بر رسول خدا صلي الله عليه و آله ده ثواب دارد.
👈آن چه را به شما سفارش كردم پاس داريد، شما را به خدا مى سپارم و بدرودتان مى گويم.
📕تحف العقول : 487.
🆔@alqatreh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#کلیپ_مهدوی
🎙حجت الاسلام صراف
🔸ما صاحب داریم...
👌بسیار زیباست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطره شهید سلیمانی از توسل به امامین عسکریین در جمع رزمندگان حزب الله
در مقطعی به نقطه یاس و ناامیدی رسیدیم....
➖➖➖
🆔@alqatreh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سالروز_ازدواج_حضرت_محمد
🌱دهم ربیع سالروز ازدواج پیامبر صلی الله و حضرت خدیجه سلام الله علیها
🌹از بهر قیامتت براتی بفرست
🌹یک توشه برای روز آتی بفرست
🌹در روز عروسی نبی، جانانه
🌹از عمق وجودت صلواتی بفرست
🍃آسمان می خندد این اتفاق زیبا را و زمین کِل می کشد این پیوند آسمانی را.
چه طرب انگیز است مهتاب امشب! چه روح فزاست هلهله ممتد نخلستان های عرب!
چشم های ملائک، با لهجه ای بارانی شادباش می گویند این وصلت خوشایند را.
🌹مقدسترین پیوند هستی بر #امام_زمان ارواحنا فداه و منتظران حضرتش مبارکباد🌹
╭🌷🕊 ┅────────┅╮
🆔@alqatreh
╰ ┅ ───────── ┅ ┅ ╯
⛔️ #بدعت_مقدس1⃣
#عیدالزهرا_خرافه_ای_وحدت_شکن
⛔️سالیانی است که جمعی از دوستان ناآگاه اهل بیت علیهم السلام به تحریک غیرمستقیم و نامحسوس ایادی استعمار دقیقا در آستانه وحدت ، جشنی خرافه و غالباً مملو از سخنان و حرکات شنیع برپامی کنند تحت عنوان جعلی #عیدالزهرا سلام الله علیها و متاسفانه در سالهای اخیر جریانات وابسته ای که به نظر نگارنده ذیل عنوان #شیعه_انگلیسی گونه شناسی می شوند به دست و پا کردن دلیل و توجیه و کتاب و ... در این خصوص اقدام می ورزند.
⛔️این دسته از مدعیان محبت آل الله و بغض و برائت از دشمنان اهل بیت علیهم السلام اگر از بحث و فحص علمی نمی ترسند و اگر در مقابل اسناد مفصل و متقن روایی و تاریخی دهان به فحش و ناسزا وتهدید باز نمی کنند (همچنان که در دو سال اخیر درباره بنده به کرات اطهار کرده اند) جای بسی خوشحالی است ولی اگر اجازه تحقیق و روشنگری در این واقعه را نمی دهند لااقل به این سوال یک طلبه ستده پاسخ بدهند:
⛔️سالهاست رژیم اشغالگر قدس با حمایت انگلیس و امریکا سرزمینهای ملت مظلوم و مسلمان فلسطین را غصب و تاکنون صدهاهزار نفر مرد و زن و کودک آنها را کشته است به بهانه پدیده ای جعلی به نام #هولوکاست!
⛔️آنها مدعی اند که هیتلر نازی جمعیتی قریب به ۶ میلیون نفر یهودی را در کوره های آدم پزی در آلمان یا جای دیگری از اروپا زنده زنده سوزانده است و یهودیها هم در عوض سرزمین فلسطینیان را که مدعی اند سرزمین اباگ و اجدادی یهودیان است تصرف کرده اند.
🔹 گنه کرد در بلخ آهنگری
🔹به کرمان زدند گردن مسگری!
⛔️از آن روز تاکنون قانون مضحک و احمقانه در اروپا اجرا میشود مبنی بر جرم بودن تحقیق درباره #هولوکاست! و تا امروز جمعی از آزاداندیشان و محققان صرفا به جهت تحقیق و راستی آزمایی این ادعا محاکمه و زندانی شده اند،
⚠️اکنون سوال من از کسانی که متعصابنه معتقد و ملتزم و مروج جشن #عیدالزهرا هستند و هرگونه تحقیق و روشنگری علمی و مستند را با تهدید و توهین جواب می دهند این است:" فرق بین شما و صهیونیستها چیست"❓
🔹🔹🔹
⏬اصل مدعا
اما اصل ادعای این جماعت ۳ چیز است:
1⃣ خلیفه دوم در ۹ ربیع الاول سال ۲۳ هجری کشته شد.
2⃣ قاتل او شیعه مخلص امیرالمومنین علیه السلام فیروز ایرانی بود که بخاطر داشتن دختری به نام لوء لوء کنیه اش ابولوءلوء بود.
3⃣روایتی برای خصوص این شب و روز از امام هادی یا عسگری علیهماالسلام به نقل از احمدبن اسحاق قمی نقل شده که در این عید، قلم تکلیف برداشته شده و هر کس برای شادی دل حضرت زهرا سلام الله هر رفتاری حرامی انجام بدهد، گناه نوشته نمی شود. رفتارهای شنیعی مثل فحش های رکیک ، اعمال شنیع جنسی، رقص و غنا و... در برخی از این مجالس با همین توجیه انجام می شود که زبان از بیانش شرم دارد.
⚠️حداقل خیانت این برنامه به مکتب اهل بیت علیهم السلام این بوده است که صدها و بلکه هزاران شیعه بی گناه از طریق پخش صوت و فیلم این مجالس در میان جوانان اهل سنت، به خاک و خون غلطیدند!
👈نکته جالبی که در این موضوع به چشم می خورد این است که سردمداران جریان انحرافی ۹ ربیع غالبا کسانی هستند که به ظلم های آشکار و علنی نظام سلطه به اسلام و مسلمانان در عراق و سوریه و یمن و لبنان و فلسطین و... کوچکترین عکس العملی نشان نمی دهند و به قول معروف نشان دادند که "چاقو هرگز دسته ی خود را نمی بُرَد!!"
به قول ملک الشعرای بهار:
🔹خـادم شمر كنوني گشته، وانـگه نالــه ها
🔹با دو صد لعنت، ز دست شمر ملعون ميكنند
🔹بر يزيد زنده ميگويند، هر دم صد مجـيز
🔹پــس شمـاتت بر يــزيد مـرده ي دون ميكنند
🔹پيش ايشان صد عبيداالله سرپا، وين گروه
🔹نــالـه از دســت عـبيــداالله مـدفون ميكنند
👈ما در این نوشتار بطور اجمالی کولی مستند هر سه مدعا را نقد و ردّ کرده ایم و امیدواریم خداوند به همه پیروان عزیز اهل بیت علیهم السلام روشنی و بصیرت در دین داری عطا فرماید.
📌در نهایت شجاعت شماره تلفن همراه بنده همچنان پذیرای فحشها، ناسزاها و تهدیدهای #شیعه_انگلیسی و البته نقدهای منصفانه و مشفقانه فضلای حق طلب خواهد بود....
🖊مهدوی ارفع
↩️ادامه دارد....
🆔 @mahdavi_arfae
⛔️ #بدعت_مقدس2⃣
#عیدالزهرا_خرافه_ای_وحدت_شکن
♦️مطلب اول : آیا خلیفه دوم در ۹ ربیع به قتل رسید؟
👈به شهادت اکثر قریب به اتفاق منابع اصیل، معتبر و قدیمی شیعه و سنّی خلیفه دوم در روز ۲۶ ذیحجه سال ۲۳ هجری قمری به قتل رسید و روز نهم ربیع الاول روز مرگ عمرسعد از قاتلان سیدالشهدا علیه السلام بود.
🔽برای مطالعه این واقعیت که نهم ربیع روز قتل عمرسعد توسط مختار ثقفی بود به دو منبع زیر مراجعه فرمایید:
📚علامه مجلسي، زاد المعاد، ص412 .
📚رسول جعفريان، صفويه در عرصه دين، فرهنگ و سياست، ج1 ،ص476-477
⚠️اما به جهت تشابه اسمی بعدها برای شیعیان این امر مشتبه شد که نهم ربیع روز قتل خلیفه دوم است. اما اسناد معتبر شیعه و سنی که روز قتل خلیفه دوم را ۲۶ ذیحجه دانسته اند بسیار زیاد است که به برخی از آنها اشاره می کنیم:👇
📚مروج الذَهب، علي بن حسين مسعودي(متوفي 346 ،(ج2 ،ص352
📚تاريخ يعقوبي، يعقوبي(متوفي 284 ،(ج 2 ،ص 159
📚تاريخ مدينه، ابن شَبه نميري(متوفي 262 ،(ج 3 ،ص 895 و943
📚تاريخ خليفه بن خياط، خليفه بن خياط عصفري(متوفي 240 ،(ص 109
📚أخبار الطوال، ابوحنيفه دينوري(متوفي 282 ،(ص 139
📚تاريخ كبير، بخاري(متوفي 256 ،(ج 6 ،ص 138
📚المصنف، ابن أبي شيبه كوفي(متوفي 235 ،(ج 8 ،ص 41
📚تاريخ طبري، طبري(متوفي 310 ،(ج 3 ،ص 265
📚المعارف، ابن قُتَيبه دينَوري (متوفي 276 ،(ص 183
📚2 فتوح، أحمد بن أعثم كوفي(متوفي 314 ،(ج 2 ،ص ۳۲۹
📚موطأ، مالك بن انس (متوفي 179 ،(ج 2 ،ص 824
📚الآحاد والمثاني، ضحاك(متوفي 287 ،(ج 1 ،ص 102
📚المصنف، عبدالرزاق صنعاني(متوفي 211 ،(ج 11 ،ص 315
📚مسند احمد، احمد بن حنبل(متوفي 241 ،(ج 1 ،ص 55
📚طبقات الكبرى، محمد بن سعد(متوفي 230 ،(ج 3 ،ص 364
📚أنسابالأشراف، بلاذرى (متوفي 279 ،(ج10 ،ص439
📚المحبر، محمد بن حبيب هاشمى بغدادي(متوفي 245 ،(ص14
📚الثقات، ابن حبان(متوفي 354 ،(ج 2 ،ص 238
📚مسند ابن جعد، علي بن جعد بن عبيد(متوفي 230 ،(ص 195
📚التنبيه والإشراف، علي بن حسين مسعودي(متوفي 345 ،(ص 250
📚استيعاب، ابن عبد البِرّ(متوفي 463 ،(ج 3 ،ص 1152
📚المعجمالكبير، طبراني(متوفي 360 ،(ج 1 ،ص 70
📚مستدرك، حاكم نيشاپوري (متوفي 405 ،(ج 3 ،ص 92
📚التعديل والتجريح، سليمان بن خلف باجي(متوفي 474 ،(ج 3 ،ص 1054
📚سنن كبرى، بيهقي(متوفي458 ،(ج 8 ،ص 150
📚البدء و التاريخ، مطهر بن طاهر مقدسى (متوفي 507 ،(ج5 ،ص191
📚تاريخ مدينه ي دمشق، ابن عساكر(متوفي 571 ،(ج 44 ،ص 14
📚صفوه الصفوه، ابن جوزي(متوفي597 ،(ج1 ،ص291
📚الإنباء، ابن عمرانى (متوفي580 ،(ص۴۸
📚 اُسدالغابه، ابن اثير(متوفي 630 ،(ج 4 ،ص 77
📚شرح نهج البلاغه، ابن أبي الحديد(متوفي 656 ،(ج 12 ،ص۱۴۸
🖊مهدوی ارفع
↩️ادامه دارد...
🆔 @mahdavi_arfae
⛔️ #بدعت_مقدس3⃣
#عیدالزهرا_خرافه_ای_وحدت_شکن
♦️مطلب دوم: ابولولو که بود و به چه انگیزه ای خلیفه دوم را کشت؟
🔹برخلاف افسانه سرایی های افراد ناموجه و بی اطلاع در طول تاریخ خصوصا از زمان حکومت های آل بویه و صفویه _ که حکومتهای شیعی بودند_ ابولولو نه تنها عاشق و شیفته امیرالمومنین نبود بلکه تمام کتب شرح حال، او را غیرمسلمان می دانند.
🔹درباره ي دين و آئين ابولؤلؤ ميان منابع تاريخي، نقطـه نظـر مشـتركي ديـده ميشود و آن اينكه وي هرگز مسلمان نبوده است و تنها اختلاف آنها بر سـر آن است كه آيا وي مسيحي شده بود يا بر آئين زرتشت باقي بوده است.
🔹بعضي از منــابع كهــن همچــون «مــرُوج الــذهب» مســعودي و يــا «المصــنف» ابن ابي شعبه کوفي از او به عنوان مجوسي ياد كرده اند. ۱
🔹با این همه عده ای از مورخان همچون طبري و ابن عبد البر وي را مسيحي دانسته اند.۲ اما متأسفانه با وجود اين نصـوص تـاريخي معتبـر كـه همگـي حكايـت از غيرمسلمان بودن ابولؤلؤ دارد، بعضي از عوام شيعه به خـاطر وجـود تعصـبات مذهبي از وي فردي مسلمان و شيعه ساخته و حتي بعضي او را در شمار ياران خاص اميرالمؤمنين، عليه السلام، نيز قرار داده اند كه اين موضوع نه تنهـا انكـار نصوص معتبر تاريخي است بلكه از آن جهت كه حرفي بدون دليل و مـدرك است، موجب وهن و سست نشان دادن آموزه هاي شيعي خواهد بـود كـه ايـن نيز به نوبه ي خود موجب ايجاد كشمكش و تفرقه ميان مسلمين خواهد شـد.
👈با مراجعه به دلايلي كه درباره اسلام و يا حتي تشيع ابولؤلؤ گفته ميشود در خواهيم يافت كه اولين دليلي كه بر اين مطلب اقامه ميشود همان روايـت مربوط به #نهم_ربيع است. زيرا در آن روايت براي قاتل خليفـه طلـب رحمـت شده است؛ (رحمة االله علي قاتله).
✔️لكن از آنجا كه مـا دربـار بـي اساسـي و سست بودن اين روايت در نکته سوم به قدر کافی بحث مستند خواهیم کرد، لذا اصل ادعا باطل است و بی سند.
🔹🔹🔹🔹
⏬اما دلايل ديگري كه براي تشيع ابولؤلؤ ذكر ميشود چنين است:
1⃣در كتاب «الهدايةالكبري» سخني از اميرالمؤمنين، عليهالسلام، نقل شده كه به خليفه دوم ميفرمايد:
⚜ «اني اراك في الدنيا بجراحة ابن عبـد ام معمـر تحكـم عليـه جـورا فيقتلك توفيقا يدخل واالله الجنان علي رغم منك»؛
💠من همانا می بینم كه در دنيا به جراحت ابن عبدام معمر[= ابولؤلؤ] به جهت ظلمـي كـه بر او نموده بودي كشته ميشوي پس او توفيق كشتن تو را پيدا ميكند و به خدا قسم بر خلاف ميل تو داخل بهشت ميشود.» ۳
2⃣اين روايت را حافظ رجب برسي نيز در «مشارق الأنوار اليقـين» آورده است. ۴
🔹كسان ديگري كه آن را نقل كرده اند همگي آن را از اين دو كتاب گرفتـه انـد. بدين جهت در اينجا فقط به نقد و بررسي اين دو منبع و روايت مورد نظر در آنها خواهيم پرداخت.
📌اما درباره كتاب «الهدايـةالكبـري» نوشـته حسـين بـن حمـدان خَصـيبي جنْبلاني(م 358 هـ.ق) بايد گفت كه تمامي رجاليون شيعه مؤلف آن را فـردي فاسـدالعقيده و غيـر معتبـر مـيداننـد بگونـه اي كـه بـر روايـات او هرچنـد صحيح السند نيز اعتماد نكرده اند.
👈چنانچه ابن غضائري و علامه حلي درباره وي مي نويسند:
«هو كذاب فاسد المذهب، صاحب مقالة ملعـونـة، لايلتـف اليـه» فردي بسيار دروغگو و داراي مذهبي فاسد و گفته ها و اعتقادات زشـتي دارد كه به آنها توجهي نميشود».۵
_______________________
📚پی نوشت ها:
1.علي بن حسين مسعودي، مروج الذهب، ج2 ،ص352؛ ابن أبـي شـيبة كـوفي، المصـنف، ج8،
ص576؛ ابن قتيبه دينوري، الامامه و السياسه، ج1 ،ص40؛ أحمد بن أعـثم كـوفي، الفتـوح، ج2،
ص323؛ ضحاك، الآحاد والمثاني، ج1 ،ص112و ابن شبه نميري، تاريخ المدينه، ج3 ،ص913.
2 .تاريخ طبري، ج3 ،ص263؛ ابن عبد البر، الاستيعاب، ج3 ،ص1155و ابـن أثيـر، الكامـل فـي التاريخ، ج3 ،ص4
3.حسين بن حمدان الخصيبي، الهداية الكبرى، ص162 .
4.حافظ رجب برسي، مشارق الانواراليقين، ص125
.
5.رجال ابن غضائري، ص54 و علامه حلي، خلاصة الأقوال، ص339
🖊مهدوی ارفع
↩️ادامه دارد....
🆔 @mahdavi_arfae
بغداد، ج10 ،ص227 و ابن عساكر، تاريخ مدينه دمشق، ج28 ،ص44؛ اين رابطه به گونه اي بـوده
است كه وي حتي به نقل رواياتي مي پرداخته كه در راستاي اهداف شوم بني اميه جعل شده اسـت؛
مانند روايتي ساختگي كه در آن به فضليت روزه گرفتن و شادماني در روز عاشورا پرداخته شده و
فضائل بسياري را براي اين روز جعل نموده اند.( ابن جوزي، الموضوعات، ج2 ،ص200)
۳. .ميرزا محمد باقر موسوي خوانساري، روضات الجنات، ج3 ،ص343-344 .
٤.شيخ علي نمازي شاهرودي، مستَدرك سفينة البحار، ج9 ،ص215 به نقل از رياض العلماء.
__________________________
كه از قضا همين يك مورد نيز كه اجازه ورود يافت، دست به قتل خليفه زد. از اين حيث ميتوان گفت اگر اين جريان بيان شده واقعيت نيز داشته باشد، ورود ابولؤلؤ به مدينه در نوع خود يك استثناء بوده است.
🔹ثانياً؛ حقيقت دستور پيامبر، صلي االله عليه وآله، بـه اخـراج كفـار از مكکه و مدينه، را بايد اخراج كفاري دانست كه حُرّ بوده و آزادانه در مکـه و مدينـه زندگي مي نمودند اما در مورد بندگان و كنيـزان اصـولاً چنـين حكمـي قابـل تصور نيست زيرا كساني كه در آن زمان به بنـدگي گرفتـه مـي شـدند عمـدتاً كفاري بودند كه در جنگ با مسلمين به اسارت آنها در مي آمدند و بعد از اسارت نيز هيچ الزامي بر مسلمان شدن آنهـا وجـود نداشـت. بـا ايـن مقدمـه چگونه مي توان تصور نمود كساني كه توسط مسلمين به بندگي گرفته شده اند تا به صاحبان مسلمان خود خدمت كنند را از جزيرةالعرب اخراج نمود.
🔹🔹🔹🔹
1. علي بن حسين مسعودي،
( مروج الـذهب، ج2 ،ص352؛ )
از ايـن جهـت عمـر پـس از مجـروح
شدنش كساني را كه موافق آمدن چنين افرادي به مدينه بودند سرزنش ميكرد و آنان را مسبب قتل خود مي خواند.
(ابن أثير، النهاية في غريب الحديث، ج3 ،ص286»
قال [عمر] لابن عبـاس:
قـد كنت أنت وأبوك تحبان أن تكثر العلوج بالمدينة»)
اما مخالفان نظر وي مي گفتند كه مدينه جـز بـا ورود علوج- افراد عجمي كه با تحقير به اين اسم ياد مـي شـدند- آبـاد نمـي شـود.
(رك: رسـول جعفريان، تاريخ سياسي اسلام، ج2، تاريخ خلفا، ص109 )
🖊مهدوی ارفع
↩️ادامه دارد...
🆔 @mahdavi_arfae
مهدوی ارفع:
⛔️ #بدعت_مقدس4⃣
#عیدالزهرا_خرافه_ای_وحدت_شکن
👈نجاشي و ابن داود نيز درباره وي مينويسند:
«الحسـين بـن حمـدان الخصـيبي الجنْبلانـي ابوعبـداالله كـان فاسـد المذهب».۱
🔹علاوه بر اين، سند روايتي كه او نقل كرده مرسل و مجهول اسـت و از ايـن جهت نيز هيچ اعتباري بر آن نميباشد.
🔹امـا كتـاب «مشـارق الانـوار» حـافظ رجب برسي نيز وضعي بهتر از كتاب «الهدايةالكبري» نـدارد و تقريبـاً تمـامي رجاليون شيعه بعد از خودش اين كتاب را بي اعتبـار دانسـته و نويسـنده آن را هم متهم به غلو نموده اند.۲
👈 به گونه اي كه علامه مجلسي درباره كتاب وي مي نويسد:
«من بر آنچـه كه اين كتاب به تنهايي نقل نموده است اعتماد نميكنم زيرا آن را مشـتمل بـر اشتباه و آشفتگي و غلو يافته ام».
👈ميرزا محمد باقر موسوي خوانساري نيز در كتاب روضات الجنّات درباره وي مي نويسد:
«...امر اين مرد در تقويت ستونهاي اهل ارتفاع و غلو و احيـاء مراسـم بدعتگزاران و خروجش از دايره ظواهر شريعتي كه اصولش وابسته و استوار به فروعش است و بلند پروازيش بر شالوده غلات و مفوضه و التزامش به تخطئه بزرگان اهل ملّت و دين و تزكيـه او كسـاني كـه مخالف روش فقهاء و مجتهدين هستند... و اعتقادش به عـدم مؤاخـذه هيچيك از محبين اهلبيت، عليهمالسلام، بـه هـر گنـاه و جرمـي كـه فرض شود، و اينكه پايه هاي مذهب را بر تـأويلات هوائيـه فاسـده اي كه دليلي ندارد بنا كرده است، با اينكه همانگونه كه سـخن دربـاره آن فراوان گفته شده اولين مراتب الحاد و خروج از دين گشـودن بـاب تأويل است؛ همه اينها از جمله مطالب مسـلَّمه و يقيني هايی اسـت كـه براي همه آشنايان به گفتارش آشكار و روشن است و بـراي احـدي از تأمل كنندگان در تصنيفاتش شك و ترديدي بجاي نميگذارد».۳
✔️در مجموع مشخص گرديد كه اين روايت از نظر سند قابل اعتماد نيسـت و نميتواند دليل واقع شود.
🔹اينها علاوه بر آن است كه، آنچه از ايـن روايـت نيـز برداشـت مـيشـود هيچگاه بيانگر درستي اعتقاد و يا مؤمن بودن ابولؤلؤ نيست بلكه ايـن روايـت تصريح بر آن دارد كه انگيزه ابولؤلؤ براي قتل خليفه دوم بـه جهـت ظلمـي بوده كه بر او ميشده است.
3⃣ دليل ديگر آن است كه افنـدي در ريـاض العلمـاء گفتـه اسـت: «فيـروز (ابولؤلؤ) از بزرگان مسلمين و مجاهدين بلكه از پيروان مخلص اميرالمـؤمنين بوده اس سپس درباره اين مطلب چنين اسـتدلال مـيكنـد كـه ذكـوان است و عبـداالله بـن ذكـوان از خـواص ياران امام سجاد، عليهالسلام، بوده است پس اين بهترين دليل بر تشيع ابولؤلؤ قاتل می باشد.
با آنكه صاحب رياض العلماء به تتبع و تحقيق شهرت دارد ليكن اين سخنان وي حاكي از مطالب ديگر است زيرا:
🔸اولاً؛ برادري ذكوان و ابولؤلؤ مسلم نيست فقط برخي رجاليون اهل سـنت اين سخن را نقل كرده اند ولي دليلي قطعي براي آن وجود ندارد.
🔸ثانياً؛ به فرض قبول برادري آن دو، ذكـوان نـه از خـواص، بلكـه حتـي از ياران اميرالمؤمنين، عليه السلام نيز به حساب نمي آيد.
🔸ثالثاً؛ عبداالله بن ذكوان فقط در شمار كساني كه از امام سجاد، عليه السـلام، روايت كرده اند ذكر شده و به عنوان يار و همـراه امـام چهـارم سـخني از او نيست. ذكوان و فرزندش عبداالله نه تنها از شمار شيعه نيستند كـه از مـوالي و خادمان بني اميه و وابسته به همسر خليفه سوم، عثمان، قلمداد شده اند.۴
🔸 رابعاً؛ ايمان داشتن و مسلمان بودن ذكوان و پسرش چه رابطه اي با ايمان يـاعدم ايمان داشتن ابولؤلؤ دارد؛ گويا در اين استدلال چنين فرض شده كه بـرادر هركس مسلمان شود او نيز قطعاً مسلمان است...
🖊 مهدوی ارفع
↩️ادامه دارد...
🆔 @mahdavi_arfae
⛔️ #بدعت_مقدس5⃣
#عیدالزهرا_خرافه_ای_وحدت_شکن
4⃣بعضي نيز خواسته اند با تكيه بر اين گفته كه پيامبر، صـلي االله عليـه وآلـه، امر به اخراج كفار از جزيرةالعرب و خصوصاً مكّه و مدينه نموده اند، اثبـات كنند كه ابولؤلؤ مسلمان بوده است زيرا اگر ابولؤلؤ مسـلمان نبـود، نبايـد بـه مدینه راه می یافت.
🔻اما آنچه در اين استدلال به آن توجه نشده آن است كه:
🔹اولا؛ بنا به نقل منابع از آنجا كه عمر اجازه ورود افراد بالغ از عجمـان را به مدينه نمي داد مغيرة بن شعبه، مولاي ابولؤلؤ، نامه اي به خليفه نوشـت و بـا اشاره به مهارتهايي كه در ابولؤلؤ وجود داشت از وي اجازه ورود ابولؤلؤ را به مدينه گرفت.
_______________________________
📚 پی نوشت ها:
۱. ابن حجر، تهذيب التهذيب، ج5 ،ص178.
۲ .ابن حبان، الثقات، ج7 ،ص6؛ ابن حجر، تهذيب التهذيب، ج5 ،ص178؛ خطيب بغدادي، تـاريخ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🎥 فیلم ١٠٠ ثانیهای #آمبولانس
📣 انتشار برای نخستین بار به مناسبت #هفته_دفاع_مقدس
💬 یه وقتهایی هم ایثار این بود که خودت رو به شهادت بزنی...
▫️کارگردان: محسن جهانی
▫️تهیهکننده: مجتبی احسانی، هاشم مسعودی
▫️تولید #شمسه_فیلم
🔰 محصول #مرکز_فیلم_جوان_سوره
🆔@alqatreh
❌از روحانیون بی مرجع تا هیئات بی روحانی
⬅️نقل است که عده ای از سران هیئات مذهبی محضر آیت الله العظمی بروجردی رسیدند تا درباره برخی رسوم عزاداری مانند طبل و سنج و قمه زدن و...کسب تکلیف کنند
ایشان فرمودند از نظر حقیر اینگونه استفاده از این ابزار در عزاداری حرام است
سران هیئات بعد از یک مشورت و همفکری طولانی نتیجه را اینگونه خدمت ایشان معروض داشتند :
حضرت آیتالله ما در تمام سال مقلد شما هستیم و فتاوای شما چراغ راه ماست اما در این ده روز مقلد امام حسین هستیم و به فتوای شما کاری نداریم .
⬅️حکایت روحانیونی این که این روزها با بی اعتنایی به فتاوای مراجع با چنگ زدن به برخی روایات لزوم تبری ، جواز لعن و... خود را برای حضور پر شور در مراسم لعن به بهانه عید الزهرا آماده میکنند
✅وقتی میگویی این اقدام شما خلاف فتواست
◀️میگویند: تبری فتوا بردار نیست ما به حدیث عمل میکنیم
❌یعنی اجتهاد و تقلید کشک
✅وقتی میگویی حدیث ضعف سندی و دلالی دارد
◀️میگویند : همینکه عالم بزرگی چون سید ابن طاووس ، علامه مجلسی، شیخ عباس قمی در کتبشون آوردند برای ما کافیه
❌یعنی حدیث شناسی، رجال شناسی کشک
✅وقتی میگویی مصالح امت اسلام اقتضاء این اقدامات را ندارد و لا اقل اقتضای عقلانیت شیعی حکم به تقیه میکند
◀️میگویند : ما غیرت داریم ،شاد کردن دل حضرت زهرا بر هر چیز برتری دارد و ما چون عاشق حضرتیم میخواهیم دلشان را شاد کنیم
❌یعنی عقلانیت و مصلحت امت و تقیه کشک
✅وقتی میگویی مگر امیر المومنین حضرت زهرا سلام الله علیها را دوست نداشت ؟ چرا برای شادی دلش مهاجمین به بیت و ضاربین به پهلوی حضرت را با قدرت حیدری خود را وپار نکرد
◀️میگویند: امام مامور به صبر بود برای حفظ اسلام ولی ما که مامور به صبر نیستیم
❌یعنی تأسی به سیره امام معصوم کشک
⬅️اگر این نوع برخورد با دین توسط این دست از روحانیون ادامه پیدا کند خطر بزرگی دینداری تمامی مردم را تهدید میکند چه اینکه مستمعین اینگونه روحانیون از این نوع برخورد با فتوا و تخصص حدیثی و نظام الگو گیری نتیجه میگیرند پس ما هم نیازی به این امور نداریم و آنچه خودمان تشخیص دادیم درست است انجام میدهیم منبری و مبلغ و روحانی و راهبر میخواهیم چه کنیم ؟
⬅️کم کم هیئات قید روحانی که باید مغز متفکر ، چشمه جوشان معرفت و تربیت و بصیرت برای اعضاء هیئت باشند را زده و به مداح بسنده میکند .
⛔️برادر عزیز روحانی و منبری حتی اگر میخواهی جایگاه خودت را در هیئت حفظ کنی ، همراهی با افراطیون هیئتی برای راضی نگه داشتن او و طمع به دعوتهای بعدی ، راه درستی نیست بلکه عمل به فتوا ، التزام به ارشادات و سیره فقها بهترین راه است
من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم
تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال
🆔@alqatreh