eitaa logo
مسجدالرسول(ص) کرمان
1.6هزار دنبال‌کننده
13 عکس
0 ویدیو
16 فایل
مسجد الرسول (ص) کرمان پایگاه اطلاع رسانی و نشر مباحث حاج آقا سعادت فر Al-Rasool Mosque Haj agha Saadatfar St Felestine,Kerman,Iran www.alrasool.ir ارتباط با ادمین: @malrasool 034-32222836 09222003683
مشاهده در ایتا
دانلود
30 -23Ramazan 1445 (03-01-15).mp3
7.35M
چهارشنبه - 1403/01/15 بیست و یکم ماه مبارک مدت 24:28 دقیقه ادامه بحث که رجوع دیگری در سوره حمد جمله " ایاک نعبد و ایاک نستعین " ابتدا خلاصه جلسات قبل در شرح این جمله که اول رابطه عبودیت و مالکیت دوم اینکه مالک نسبت به ملک خود اشراف دارد سوم حال که از ناحیه خدا سبحان حضور مطلق است سزاوتر است عبد نیز در عبادت حضور داشته باشد. نکته بعد در این جمله جمع امده چون اول می خواهد حصر مالکیت را برساند و بعد اضمحلال عبد است در جمع تا خود را نبیند. و دلیل اینکه جمله ایاک نعبد بر ایاک نستعین مقدم است اول اینکه عبد اول رابطه مالکیت و بنده بودن را ببیند و احتیاج و فقر خود را ببیند که محتاج عنایت او است در ادامه مقدمه ای بر جمله اهدنا صراط المستقیم @alrasool14 alrasool.ir
31 -24Ramazan 1445 (03-01-16).mp3
10.81M
پنج شنبه - 1403/01/16 بیست و چهارم ماه مبارک مدت 36:00 دقیقه ادامه بحث که رجوع آخر در سوره حمد جمله " اهدنا الصراط المستقیم " صراط مستقیم همان یکی شدن عبودیت تکوینی و اختیاری است و صراطی است که خدای سبحان انعام (عطاء نعمت) می کند هر نعمتی از ناحیه خداست اما بعض نعمت ها با توجه به ویژگی خاص که دارند خدای سبحان مستقیما به خود نسبت داده یکی از آن ها طهارت است عبد خودش نمی تواند تطهیر کند طهارت را باید خدای سبحان روزی بفرمایید. و عبد فقط خود را باید در معرض طهارت قرار بدهد از اسباب و عواملی که رجز و کدورت و ظلمت ایجاد می کند دوری کند (کنترل چشم و زبان و .. ) از جمله نعمت ها است که عبد باید خود را در معرض آن قرار دهد که یک از موارد نماز است در نماز سوره حمد را نیت قرائت باید خواند و نه دعا با توجه به مناجات شعبانیه امیرالمومنین(ع) " وَ اسْمَعْ دُعَائِي إِذَا دَعَوْتُكَ وَ اسْمَعْ " دعا انسان مستقیما از خدا درخواست می کند ولی ندا درخوااست غیرمستقیم و شرح حال است که شامل شخص شاید بشود . و بعد تفاوت مغضوب و ضالین مغضوب به عدهای که استکبار می ورزد به دستورات خدا و سقوط است و از رحمت خدا دور و مغضوب است اما ضالین دسته ای استکبار ندا رد اما راه را گم کرده (بنده در زندگی دقت کند ایا رجز و خلافی را مرتکب می شود که جزء این گروه می شود) در اخر عرض ادب به ساحت ابی عبدالله الحسین(ع) @alrasool14 alrasool.ir
32 -26Ramazan 1445 (03-01-18).mp3
5.7M
شنبه - 1403/01/18 بیست و ششم ماه مبارک مدت 18:57 دقیقه با توجه به اینکه امشب شب بیست هفتم ماه مبارک رمضان و هر عمل عبادی دریچه ای از قرب دارد که عبد با انجام ان به مقام عند اللهی می رسد یکی از این اوقات شب بیست هفتم است که از امام سجاد (ع) دعایی وارد شده است " «اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي التَّجافِي عَنْ دارِ الْغُرُورِ، وَ الإِنابَةَ إِلى‏ دارِ الْخُلُودِ، وَ الاسْتِعْدادَ لِلْمَوْتِ قَبْلَ حُلُولِ الْفَوْتِ» " که شرح داده می شود. @alrasool14 alrasool.ir
33 -27Ramazan 1445 (03-01-19).mp3
5.71M
یک شنبه - 1403/01/19 بیست و هفتم ماه مبارک مدت 19:01 دقیقه با توجه به روز های پایانی ماه مبارک رمضان هستیم و یکی از موارد که باید به آن توجه کرد اینکه ایا به مقصد و هدفی که روزه برای ان قرار داده شده رسیده ایم یا خیر . قران دو هدف را برای روزه ذکر میکند یک هدف میانی و عام و یک هدف خاص تو ضیح و شرح آیه 183 سوره مبارکه بقره " يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ " مطلبی در خصوص کلمه صوم و صیام و تفاوت آن @alrasool14 alrasool.ir
34 -28Ramazan 1445 (03-01-20).mp3
5.32M
دوشنبه - 1403/01/20 بیست و هشتم ماه مبارک مدت 17:42 دقیقه با توجه به روز های پایانی ماه مبارک رمضان هستیم و انچه سزاوار است اینکه ایا به مقصد و هدف غائی که روزه برای ان قرار داده شده رسیده ایم یا خیر . قران مراتب سلوک را در آیه 33 سوره احزاب اورده که روزه و روزه داران در این امده است ودر ادامه شرح و توضیحی بر ایه 184 سوره مبارکه بقره " أَيَّامًا مَعْدُودَاتٍ ۚ فَمَنْ كَانَ مِنْكُمْ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۚ وَعَلَى الَّذِينَ يُطِيقُونَهُ فِدْيَةٌ طَعَامُ مِسْكِينٍ ۖ فَمَنْ تَطَوَّعَ خَيْرًا فَهُوَ خَيْرٌ لَهُ ۚ وَأَنْ تَصُومُوا خَيْرٌ لَكُمْ ۖ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ " ذکر ایام روزه داری را تعیین نموده و فرموده است این مدت را کامل نمایید (یک ماه) و بعد ذکر یک مسئله شرعی در خصوص نحوه انجام روزه قضا یا پرداخت فدیه . @alrasool14 alrasool.ir
35 -29Ramazan 1445 (03-01-21).mp3
7.38M
سه شنبه - 1403/01/21 بیست و نهم ماه مبارک مدت 24:35 دقیقه روز های پایانی ماه مبارک رمضان وادامه انچه که سزاوار است اینکه ایا به مقصد و هدف غائی که روزه برای ان قرار داده شده رسیده ایم یا خیر . قران کریم دو هدف را عنوان نموده یک هدف میانی و عام که جلسه قبل عنوان شد این جلسه شرح و توضیحی بر آیه 185 سوره مبارکه بقره " شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ فَمَنْ شَهِدَ مِنْكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ ۖ وَمَنْ كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۗ يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ " که هدف غایی را شکر و تکبیر الهی عنوان می کند در ادامه در بیان معنی وحقیقت شکر و مراتب رسیدن به آن که 5 مرحله وجود فقری خود را به خدای متعال ببیند توجه به نعمت هایی که به او داده شده استفاده از نعمت و صرف ان در مسیر سعادت و کمال تقدیر و تجلیل از نعمت دهنده است این که نعمت را در مسیر اطاعت و رضایت صاحب نعمت هزینه کند . @alrasool14 alrasool.ir
1403-01-25- Hadis.mp3
2.18M
شنبه - 1403/01/25 چهارم شوال 1445 مدت 07:13 دقیقه مطلبی پیرامون صوم و صیام و اینکه صیام امری است مستمر و آثار ان باید تا ماه مبارک رمضان سال اینده ادامه پیدا کند با شرح و توضیحی بر آیه 30 سوره مبارکه فصلت " إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ " @alrasool14 alrasool.ir
14-1403-01-25-Tafsir_QuranHegr).mp3
17.63M
تفسیر قران شنبه 1403/01/25 مدت 18:21 آیه بیستم و بیست و پنجم تا نهم سوره مبارکه حجر " بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ" وَإِنَّ رَبَّكَ هُوَ يَحْشُرُهُمْ إِنَّهُ حَكِيمٌ عَلِيمٌ ﴿۲۵﴾ وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ مِنْ صَلْصَالٍ مِنْ حَمَإٍ مَسْنُونٍ ﴿۲۶﴾ وَالْجَانَّ خَلَقْنَاهُ مِنْ قَبْلُ مِنْ نَارِ السَّمُومِ ﴿۲۷﴾ وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي خَالِقٌ بَشَرًا مِنْ صَلْصَالٍ مِنْ حَمَإٍ مَسْنُونٍ ﴿۲۸﴾فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي فَقَعُوا لَهُ سَاجِدِينَ ﴿۲۹﴾ " - در این آیات شریفه در ادامه اشاره ای به نعمت های خاص خدای متعال می باشد . که این ایات نشانه توحید در ربوبیت است در آیات بعد مراحل خلقت انسان را بیان میکند . حاج_آقا_سعادت_فر @alrasool14 alrasool.ir
1403-01-26- Hadis.mp3
3.24M
یک شنبه - 1403/01/26 پنجم شوال 1445 مدت 10:45 دقیقه ادامه مطلب روز گذشته اینکه در ایام بعد ماه مبارک رمضان هستیم مطلبی در بیان قرب که نزدیکی به حضرت حق تبارک و تعالی است و برای تمام موجودات به خصوص انسان است یک قرب تکوینی داریم که خاص موجوداتی است که خداوند برای امر خاصی خلق کرده نظیر ملائکه و یک قرب شهودی داریم که انسان می تواند با رفع حجاب به قرب خداوند برسد و برای رسیدن به آن (قرب شهودی) انجام عمل صالح بر پایه ایمان لازم است و از آثار رسیدن به آن خضوع و خشوع و خشیئت است. با ذکر چند آیه از قران کریم @alrasool14 alrasool.ir
1403-01-27- Hadis.mp3
2.28M
دوشنبه - 1403/01/27 ششم شوال 1445 مدت 07:34 دقیقه ادامه مطلب روز گذشته مطلبی در بیان قرب شهودی توضیح وشرح بر آیات 22 و 23 سوره مبارکه قیامت " وُ جُوهٞ يَوۡمَئِذٖ نَّاضِرَةٌ إِلَىٰ رَبِّهَا نَاظِرَةٞ " کسانی که عمر خود را در اطاعت از خدا باشند به مقام یقین که همان معرفت شهودی است می رسند. @alrasool14 alrasool.ir
1403-01-27- Ahkam.mp3
3.83M
سخنرانی شب دو شنبه(1403/01/27) مدت 12:43 دقیقه مطلبی در بیان مسا ئل و احکام نماز فصل واجبات نماز ادامه مطلب پیرامون احکام این جلسه از ماده شهود به معنی حضور و دیدن با چشم دل و باطن است تشهد از باب تفعل یعنی کسی که به این مرتبه از حضور رسیده است 7 واجب اول شهادتین (شهادت به توحید وشهادت به نبوت رسول اکرم(ص) ) دوم ذکر صلوات بر حضرت محمد(ص) و آل محمد(ص) سوم جلوس و نشستن به مقدار ذکری که گفته شد چهارم طمانینه در حال نشستن پنجم شهادت بر توحید مقدم بر شهادت به نبوت رسول اکرم(ص) و ذکر صلوات بعد از این دو شهادتین باشد ششم موالات ( بین کلمات فاصله نباشد) هفتم اینکه این اذکار را بر وجه صحیح و عربی ( چه از نظر اعراب و حروف و اداء حروف) خوانده شود . @alrasool14 alrasool.ir
1403-01-28- Hadis.mp3
1.78M
سه شنبه - 1403/01/28 هفتم شوال 1445 مدت 05:55 دقیقه ادامه مطلب روز گذشته مطلبی در بیان قرب شهودی اینکه معرفت شهودی برای انسان حاصل نمی شود مگر اینکه اهل صدق بشود ( صدق مطابقت حقیقت و واقع است) یک عمل داریم و یک فعل( فعل به صورت عام یعنی انچه در نیت دارد و انچه انجام شده) و عمل ظهور فعل است توضیح وشرح بر آیه 119 سوره مبارکه توبه " يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ " @alrasool14 alrasool.ir