eitaa logo
مسجدالرسول(ص) کرمان
1.5هزار دنبال‌کننده
13 عکس
0 ویدیو
16 فایل
مسجد الرسول (ص) کرمان پایگاه اطلاع رسانی و نشر مباحث حاج آقا سعادت فر Al-Rasool Mosque Haj agha Saadatfar St Felestine,Kerman,Iran www.alrasool.ir ارتباط با ادمین: @malrasool 034-32222836 09222003683
مشاهده در ایتا
دانلود
32 -26Ramazan 1445 (03-01-18).mp3
5.7M
شنبه - 1403/01/18 بیست و ششم ماه مبارک مدت 18:57 دقیقه با توجه به اینکه امشب شب بیست هفتم ماه مبارک رمضان و هر عمل عبادی دریچه ای از قرب دارد که عبد با انجام ان به مقام عند اللهی می رسد یکی از این اوقات شب بیست هفتم است که از امام سجاد (ع) دعایی وارد شده است " «اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي التَّجافِي عَنْ دارِ الْغُرُورِ، وَ الإِنابَةَ إِلى‏ دارِ الْخُلُودِ، وَ الاسْتِعْدادَ لِلْمَوْتِ قَبْلَ حُلُولِ الْفَوْتِ» " که شرح داده می شود. @alrasool14 alrasool.ir
33 -27Ramazan 1445 (03-01-19).mp3
5.71M
یک شنبه - 1403/01/19 بیست و هفتم ماه مبارک مدت 19:01 دقیقه با توجه به روز های پایانی ماه مبارک رمضان هستیم و یکی از موارد که باید به آن توجه کرد اینکه ایا به مقصد و هدفی که روزه برای ان قرار داده شده رسیده ایم یا خیر . قران دو هدف را برای روزه ذکر میکند یک هدف میانی و عام و یک هدف خاص تو ضیح و شرح آیه 183 سوره مبارکه بقره " يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ " مطلبی در خصوص کلمه صوم و صیام و تفاوت آن @alrasool14 alrasool.ir
34 -28Ramazan 1445 (03-01-20).mp3
5.32M
دوشنبه - 1403/01/20 بیست و هشتم ماه مبارک مدت 17:42 دقیقه با توجه به روز های پایانی ماه مبارک رمضان هستیم و انچه سزاوار است اینکه ایا به مقصد و هدف غائی که روزه برای ان قرار داده شده رسیده ایم یا خیر . قران مراتب سلوک را در آیه 33 سوره احزاب اورده که روزه و روزه داران در این امده است ودر ادامه شرح و توضیحی بر ایه 184 سوره مبارکه بقره " أَيَّامًا مَعْدُودَاتٍ ۚ فَمَنْ كَانَ مِنْكُمْ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۚ وَعَلَى الَّذِينَ يُطِيقُونَهُ فِدْيَةٌ طَعَامُ مِسْكِينٍ ۖ فَمَنْ تَطَوَّعَ خَيْرًا فَهُوَ خَيْرٌ لَهُ ۚ وَأَنْ تَصُومُوا خَيْرٌ لَكُمْ ۖ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ " ذکر ایام روزه داری را تعیین نموده و فرموده است این مدت را کامل نمایید (یک ماه) و بعد ذکر یک مسئله شرعی در خصوص نحوه انجام روزه قضا یا پرداخت فدیه . @alrasool14 alrasool.ir
35 -29Ramazan 1445 (03-01-21).mp3
7.38M
سه شنبه - 1403/01/21 بیست و نهم ماه مبارک مدت 24:35 دقیقه روز های پایانی ماه مبارک رمضان وادامه انچه که سزاوار است اینکه ایا به مقصد و هدف غائی که روزه برای ان قرار داده شده رسیده ایم یا خیر . قران کریم دو هدف را عنوان نموده یک هدف میانی و عام که جلسه قبل عنوان شد این جلسه شرح و توضیحی بر آیه 185 سوره مبارکه بقره " شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ فَمَنْ شَهِدَ مِنْكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ ۖ وَمَنْ كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۗ يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ " که هدف غایی را شکر و تکبیر الهی عنوان می کند در ادامه در بیان معنی وحقیقت شکر و مراتب رسیدن به آن که 5 مرحله وجود فقری خود را به خدای متعال ببیند توجه به نعمت هایی که به او داده شده استفاده از نعمت و صرف ان در مسیر سعادت و کمال تقدیر و تجلیل از نعمت دهنده است این که نعمت را در مسیر اطاعت و رضایت صاحب نعمت هزینه کند . @alrasool14 alrasool.ir
1403-01-25- Hadis.mp3
2.18M
شنبه - 1403/01/25 چهارم شوال 1445 مدت 07:13 دقیقه مطلبی پیرامون صوم و صیام و اینکه صیام امری است مستمر و آثار ان باید تا ماه مبارک رمضان سال اینده ادامه پیدا کند با شرح و توضیحی بر آیه 30 سوره مبارکه فصلت " إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ " @alrasool14 alrasool.ir
14-1403-01-25-Tafsir_QuranHegr).mp3
17.63M
تفسیر قران شنبه 1403/01/25 مدت 18:21 آیه بیستم و بیست و پنجم تا نهم سوره مبارکه حجر " بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ" وَإِنَّ رَبَّكَ هُوَ يَحْشُرُهُمْ إِنَّهُ حَكِيمٌ عَلِيمٌ ﴿۲۵﴾ وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ مِنْ صَلْصَالٍ مِنْ حَمَإٍ مَسْنُونٍ ﴿۲۶﴾ وَالْجَانَّ خَلَقْنَاهُ مِنْ قَبْلُ مِنْ نَارِ السَّمُومِ ﴿۲۷﴾ وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي خَالِقٌ بَشَرًا مِنْ صَلْصَالٍ مِنْ حَمَإٍ مَسْنُونٍ ﴿۲۸﴾فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي فَقَعُوا لَهُ سَاجِدِينَ ﴿۲۹﴾ " - در این آیات شریفه در ادامه اشاره ای به نعمت های خاص خدای متعال می باشد . که این ایات نشانه توحید در ربوبیت است در آیات بعد مراحل خلقت انسان را بیان میکند . حاج_آقا_سعادت_فر @alrasool14 alrasool.ir
1403-01-26- Hadis.mp3
3.24M
یک شنبه - 1403/01/26 پنجم شوال 1445 مدت 10:45 دقیقه ادامه مطلب روز گذشته اینکه در ایام بعد ماه مبارک رمضان هستیم مطلبی در بیان قرب که نزدیکی به حضرت حق تبارک و تعالی است و برای تمام موجودات به خصوص انسان است یک قرب تکوینی داریم که خاص موجوداتی است که خداوند برای امر خاصی خلق کرده نظیر ملائکه و یک قرب شهودی داریم که انسان می تواند با رفع حجاب به قرب خداوند برسد و برای رسیدن به آن (قرب شهودی) انجام عمل صالح بر پایه ایمان لازم است و از آثار رسیدن به آن خضوع و خشوع و خشیئت است. با ذکر چند آیه از قران کریم @alrasool14 alrasool.ir
1403-01-27- Hadis.mp3
2.28M
دوشنبه - 1403/01/27 ششم شوال 1445 مدت 07:34 دقیقه ادامه مطلب روز گذشته مطلبی در بیان قرب شهودی توضیح وشرح بر آیات 22 و 23 سوره مبارکه قیامت " وُ جُوهٞ يَوۡمَئِذٖ نَّاضِرَةٌ إِلَىٰ رَبِّهَا نَاظِرَةٞ " کسانی که عمر خود را در اطاعت از خدا باشند به مقام یقین که همان معرفت شهودی است می رسند. @alrasool14 alrasool.ir
1403-01-27- Ahkam.mp3
3.83M
سخنرانی شب دو شنبه(1403/01/27) مدت 12:43 دقیقه مطلبی در بیان مسا ئل و احکام نماز فصل واجبات نماز ادامه مطلب پیرامون احکام این جلسه از ماده شهود به معنی حضور و دیدن با چشم دل و باطن است تشهد از باب تفعل یعنی کسی که به این مرتبه از حضور رسیده است 7 واجب اول شهادتین (شهادت به توحید وشهادت به نبوت رسول اکرم(ص) ) دوم ذکر صلوات بر حضرت محمد(ص) و آل محمد(ص) سوم جلوس و نشستن به مقدار ذکری که گفته شد چهارم طمانینه در حال نشستن پنجم شهادت بر توحید مقدم بر شهادت به نبوت رسول اکرم(ص) و ذکر صلوات بعد از این دو شهادتین باشد ششم موالات ( بین کلمات فاصله نباشد) هفتم اینکه این اذکار را بر وجه صحیح و عربی ( چه از نظر اعراب و حروف و اداء حروف) خوانده شود . @alrasool14 alrasool.ir
1403-01-28- Hadis.mp3
1.78M
سه شنبه - 1403/01/28 هفتم شوال 1445 مدت 05:55 دقیقه ادامه مطلب روز گذشته مطلبی در بیان قرب شهودی اینکه معرفت شهودی برای انسان حاصل نمی شود مگر اینکه اهل صدق بشود ( صدق مطابقت حقیقت و واقع است) یک عمل داریم و یک فعل( فعل به صورت عام یعنی انچه در نیت دارد و انچه انجام شده) و عمل ظهور فعل است توضیح وشرح بر آیه 119 سوره مبارکه توبه " يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ " @alrasool14 alrasool.ir
230- Chehel Hadis (1403-01-28).mp3
6.2M
سخنرانی سه شنبه شب - 1403/01/28 - جلسه 230 حدیث‌ 27 مدت 20:38 دقیقه موضوع: خلاصه مطلب این فصل در خصوص حدیث از امام صادق(ع) فرمودند این مطلب در تورات امده است که خدای سبحان به بندگانش می فرماید ای فرزند ادم فارغ شو از برای عبادت من تا دل وقلب تو را پر از بی نیازی کنم و تو را به طلب خودت واگذار نکنم و بر من هست که راه فقر را بر تو ببندم و دل تو را از خوف خودم پر کنم اما اگر دل را فارغ برای من نکنی دل تو را از اشتغال به دنیا پر میکنم و راه فقر را بر تو نمی بندم و تو را واگذار به طلبت می کنم (تفرغ دل یعنی دل را تماما متوجه خدای متعال کردن )فراغت برای عبادت حاصل شود به و این جلسه مطلبی پیرامون فراغت قلب @alrasool14 alrasool.ir
1403-01-29- Hadis.mp3
2.41M
چهارشنبه - 1403/01/29 هشتم شوال 1445 مدت 08:00 دقیقه ادامه مطلب روز گذشته مطلبی در بیان قرب شهودی توضیح وشرح بر آیه 30 سوره مبارکه روم " فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا " @alrasool14 alrasool.ir
257- Sharhe Dua Kumeyl (1403-01-29).mp3
6.3M
دعای کمیل - (1403/01/29) جلسه 257 - مدت 20:57 دقیقه ادامه شرح دعای کمیل در ادامه جمله شرح عبارت : " يا سَيِّدِى فَكَيْفَ لى وَ اَنَا عَبْدُكَ الضَّعيفُ الذَّليلُ الْحَقيرُ الْمِسْكينُ الْمُسْتَكينُ " ای سید من چگونه هست من بتوانم ان بلاء ها و عذاب ها که از غضب و سخط تو سرچشمه گرفته را تحمل کنم در حالی که من بنده ای هستم ضعیف ذلیل حقیر مسکین و مستکین هستم. @alrasool14 alrasool.ir
1403-01-30- Hadis.mp3
2.28M
پنج شنبه - 1403/01/30 نهم شوال 1445 مدت 07:34 دقیقه ادامه مطلب روز گذشته مطلبی در بیان قرب شهودی توضیح وشرح بر آیه 15 سوره مبارکه فاطر " يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ ۖ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ " در بیان معنی فقر @alrasool14 alrasool.ir
1403-02-01- Hadis.mp3
2.12M
شنبه - 1403/02/01 یازدهم شوال 1445 مدت 07:02 دقیقه ادامه مطلب روز گذشته مطلبی در بیان قرب شهودی توضیح وشرح بیشتری در بیان فقر و نیاز ذاتی انسان در رابطه خدای متعال @alrasool14 alrasool.ir
15-1403-02-01-(Tafsir_QuranHegr).mp3
4.36M
تفسیر قران شنبه 1403/02/01 مدت 14:30 آیه بیستم و هفتم سوره مبارکه حجر " بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ" وَوَالْجَانَّ خَلَقْنَاهُ مِنْ قَبْلُ مِنْ نَارِ السَّمُومِ ﴿۲۷﴾ " - در این آیه شریفه اشاره ای به خلقت جن شده است در بیان معنی کلمه جان و سموم. حاج_آقا_سعادت_فر @alrasool14 alrasool.ir
1403-02-02- Hadis.mp3
1.78M
یک شنبه - 1403/02/02 دوازدهم شوال 1445 مدت 05:55 دقیقه ادامه مطلب روز گذشته مطلبی در بیان قرب شهودی توضیح وشرح بیشتری در بیان فقر و نیاز ذاتی انسان در رابطه خدای متعال اینکه کمال انسان در درک این فقر و نداری است @alrasool14 alrasool.ir
1403-02-03- Hadis.mp3
2.09M
حدیث ظهر دوشنبه - 1403/02/03 سیزدهم شوال 1445 مدت 06:56 دقیقه ادامه مطلب روز گذشته مطلبی در بیان قرب شهودی یکی از بهترین وسیله ها برای رسیدن به معرفت شهودی انجام نافله ها و به خصوص نافله شب است مطلبی در خصوص نافله ها که به تعبیری نردبان تقرب خدای متعال و رسیدن به مقامات عالیه معنوی است با ذکر ایه 7 سوره مبارکه اسراء و آیه 9 سوره مبارکه زمر و ذکر حدیث قدسی که می فرماید وقتی عبد در دل شب برمی خیزد و با خدا خلوت می کند و با او در دل تاریکی شب مناجات می کند خداوند نور ایمان و معرفت را در دل او ثبت می کند. @alrasool14 alrasool.ir
1403-02-04- Hadis.mp3
2.12M
حدیث ظهر سه شنبه - 1403/02/04 چهاردهم شوال 1445 مدت 07:03 دقیقه مطلبی در خصوص فضیلت و عظمت سوره مبارکه قدر که توصیه شده در نماز واجب و سایر عبادات تلاوت شود . از جمله حکمت های آن اول اینکه نزول قران کریم است دوم توجه به شب قدر و سوم توجه به امام زمان(ع) است. @alrasool14 alrasool.ir
231- Chehel Hadis (1403-02-04).mp3
7.1M
سخنرانی سه شنبه شب - 1403/02/04 - جلسه 231 حدیث‌ 27 مدت 23:37 دقیقه موضوع: خلاصه مطلب این فصل در خصوص حدیث از امام صادق(ع) در خصوص حضور قلب در عبادت که با دو راه فراغت وقت و فراغت قلب بدست می آید این جلسه و راه تمرین و ممارست برای حفظ قوه خیال و رسیدن به حضور در عبادت در ادامه حدیث از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) که می فرمایند برای تو آنچه ثبت و می ماند همان مقداری است که در آن حضور داشته ای و در آخر حدیث می فرماید اگر در نماز هیچ حضور از اول تا اخر نداشته باشی نماز ت را می پیچند و به صورت تو خواهند زد (مورد قبول واقع نمی شود) پس توصیه می شود حداقل در دو وقت ورود و خروج از نماز حضور داشته باشید که در این دو وقت شیطان تلاش بیشتری می کند تا تو حضور نداشته باشی در ادامه روایت از یکی از اصحاب امام سجاد(ع) که در هنگام نماز حتی عبای خود را که بر دوش افتاده بود درست نکرد و بعد از نمازدر پاسخ فرمود آیا میدانی در مقابل وکجا بودم و وقتی راوی گفت پس وای بر ما که هلاک شدیم فرمودند خیر ناراحت نباش که اگر نوافل را به جا آوری خداوند نقص نمازت را بر طرف می کند. @alrasool14 alrasool.ir
1403-02-05- Hadis.mp3
5.1M
حدیث ظهر چهار شنبه - 1403/02/05 پانزدهم شوال 1445 مدت 05:18 دقیقه فرمایشی از امیر المومنین علی(ع) که یک دستور کلی راجع به همه نعمت هائی که خدا به ما داده است چه نعمت هائی که مرتبط با روح و جسم و بدن است و چه آنها ئی که که خدا برای ما خلق کرده است فرمودند این نعمت ها را نیکو بدارید قبل از آنکه از دستان شما خارج شوند ( ماندگار نیستند) که این نعمت ها شهادت میدهند که صاحبش با آنها چه کرده است . @alrasool14 alrasool.ir
258- Sharhe Dua Kumeyl (1403-02-05).mp3
7.5M
دعای کمیل - (1403/02/05) جلسه 258 - مدت 24:58 دقیقه ادامه شرح دعای کمیل در ادامه جمله شرح عبارت : " يا سَيِّدِى فَكَيْفَ لى وَ اَنَا عَبْدُكَ الضَّعيفُ الذَّليلُ الْحَقيرُ الْمِسْكينُ الْمُسْتَكينُ يا اِلهى وَ رَبّى وَ سَيِّدِى وَ مَوْلاىَ لاِىِّ الاُْمُورِ اِلَيْكَ اَشْكُو وَ لِما مِنْها اَضِجُّ وَ اَبْكى " ای سید من چگونه هست من بتوانم ان بلاء ها و عذاب ها که از غضب و سخط تو سرچشمه گرفته را تحمل کنم در حالی که من بنده ای هستم ضعیف ذلیل حقیر مسکین و مستکین هستم. در بیان معنی مسکین و مستکین و مطلبی در خصوص " شکایت " که به معنی عرض حال است که 3 حالت می تواند داشته باشد عرض حال دوست به غیر دوست بردن که دلیل بیزاری از دوست است که خوب نیست نوع دوم شکایت غیر دوست را به دوست بردن که ان نیز خوب نیست و نوعی شرک خفی است اما سوم شکایت دوست را به دوست بردن که عین محبت است که در قران کریم نیز امده است . در انتها عرض ادب به ساحت اهل بیت علیه سلام @alrasool14 alrasool.ir
1403-02-06- Hadis.mp3
1.91M
حدیث ظهر پنج شنبه - 1403/02/06 شانزدهم شوال 1445 مدت 06:20 دقیقه رسول اکرم(ص) فرمودند خداوند 3 روز در هفته را برای امت من مبارک قرار داده است (عنایات و توجهات ویژه ای به بنده اش می کند) که روز پنج شنبه و جمعه و شنبه است و هر کدام از این ها تجلیات ویژه خود را دارد خداوند در قران ایه 43 سوره مبارکه احزاب می فرماید " هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَمَلَائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ ۚ وَكَانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيمًا " من و ملایکه ام بر مومنین هم صلوات دارم و از برکات آن خروج از ظلمات و ورود به نور است رسول اکرم می فرماید هرکس بر من صلوات بفرستد خدا ده مرتبه بر او صلوات می فرستد. @alrasool14 alrasool.ir
15-Serre_Rokoe_Namaz(1403-02-07).mp3
6.78M
سِرّ رکوع در نماز - جلسه پانزدهم (1403/02/07) مدت 22:34 سر رکوع در نماز این جلسه ادامه حدیث از امام صادق(ع) در خصوص رکوع فرمودند نیست عبدی برای رضای خدا رکوع انجام دهد با امر حقیقی آن خدای متعال او را با نور بهاء اش نورانی می کند این جلسه خلاصه جلسات قبل و ذکر این نکته که عمده سر رکوع به تعظیم خدای متعال بر می گردد که عبد با جسم و روح او به این مقام (مقام تعظیم ) در رکوع عبد با زبان خدای سبحان ذکر می گوید که خدا به رسول اکرم(ص) در هنگام نماز معراجی ایشان امر فرمودند فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ که در قران در 2 مورد آمده که یکی انتهای سوره الحاقه است و 74 سوره مبارکه واقعه که بهترین ذکر رکوع است امام صادق(ع) فرمودند ذکر رکوع حدی دارد که کمترین آن 3 بار «سُبحان رَبی اَلعَظیمِ وَ بِحَمده " است در ادامه توضیحی بر ذکر امام زمان (ع) در زیارت رجبیه " یَا باطناً فی ظهوره و ظاهراً فی بطونه و مکنونه یا مفرقاً بین النور و الدیجور یا موصوفاً بغیر کنه و معروفاً بغیر شبه حاد کل محدود و مشاهد کل مشهود و موجد کل موجود و محصی کل معدود و فاقد کل مفقود لیس دونک من معبود اهل الکبریاء و الجود " و ذکر تهلیل از امیرالمومنین علی(ع) که در دعای دهه اول ذی الحجه داریم «لا اله الا الله عدد الیالی و دهور...» که همه ذکر عظمت و تعظیم خداوند تبارک و تعالی است @alrasool14 alrasool.ir
1403-02-08- Hadis.mp3
1.37M
حدیث ظهر شنبه - 1403/02/08 هجدهم شوال 1445 مدت 04:33 دقیقه روایت از ابوحمزه ثمالی دیدم امام سجاد(ع) در حال نماز بودند وعبای حضرت از دوش افتاد ولی اعتنا نکردند تا نماز تمام شد وقتی دلیل آن را پرسیدم فرمود وای بر تو نمی دانی در محضر چه کسی بودم . آن مقدار از نماز مقبول است که حضور داشته باشی . ابوحمزه گفت پس وای بر ما که نماز مان با حضور نیست امام در پاسخ فرمودند خداوند راه جبران برای اینکار گذاشته و نقص نماز هایتان را با نافله جبران می کند . در بیان اهمیت و فضیلت نوافل @alrasool14 alrasool.ir