eitaa logo
آل یاسین
145 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
11 فایل
Montazr147 مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌺✶﷽✶🌺🍃 - احادیث- اهل بیت(ع) معصوم شناسی حضرت فاطمه (س) حدیث۳۱ قال الله عزّوجلّ: اگر علی را نیافریده بودم، همسری مناسب فاطمه، از فرزندان آدم و نسل او نبود. (عیون اخبارالرضا (ع) ۲۰۳) ◽️کانال ما در ایتا ⊰ • ⃟♥️྅  @Alyasin278 ⊰ • ⃟♥️྅
خدانکندکه‌برای‌تعجیل فرج‌امام‌دعاکنیم‌ولی کارهایمان‌برای‌تبعید فرج‌آن‌حضرت‌باشد.. آیت‌ الله‌ بهجت ◽️کانال ما در ایتا   ⊰ • ⃟♥️྅  @Alyasin278 ⊰ • ⃟♥️྅
4_5830257833320385879.mp3
2.11M
🔊# کلیپ - صوتی شناخت امام زمان استاد حسن محمودی قسمت شش ◽️کانال ما در ایتا   ⊰ • ⃟♥️྅  @Alyasin278 ⊰ • ⃟♥️྅
‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌᪥࿐࿇🌺✶﷽✶🌺࿇࿐᪥ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌-آخرالزمان- ظهور- منجی- موعود فصل چهارم: علائم و نشانه‌های ظهور حضرت مهدي (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ۳- حمران بن اعین از امام صادق (علیه السلام) نقل می‌کند که فرمود: از علائمی که حتماً پیش از قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در خارج محقّق شود، خروج سفیانی و فرو رفتن در زمین بیداء و کشته شدن نفس زکیّه و ندای آسمانی است. [۳] ۴- امام صادق (علیه السلام) فرمود: پیش از ظهور قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پنج نشانه حتمی است؛ یمانی، سفیانی، صیحة آسمانی، قتل نفس زکیّه و فرو رفتن در بیابان. [۴] ۵- پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) فرمود: ده چیز است که پیش از قیامت حتماً به وقوع خواهد پیوست؛ سفیانی، دجّال، دابّه، خروج قائم و... [۵] ب - علائم غیر حتمیّه براساس روایات وارده آنها بسیارند، بعضی ظاهر شده و بعضی هنوز واقع نشده و ما در اینجا به بعضی از آنها به نحو اجمال اشاره می‌کنیم: ۱- خراب شدن دیوار مسجد کوفه. ۲- جاری شدن نهری است از شط فرات در کوچه‌های کوفه. ۳- آباد شدن شهر کوفه است بعد از خراب شدن آن. ۴- آب در آوردن دریای نجف. ۵- جاری شدن نهری است از فرات به غرّی که نجف اشرف باشد. ۶- ظاهر شدن ستاره دنباله دار است در نزدیک ستارة جُدیّ. ۷- ظاهر شدن قحطی شدید است قبل از ظهور آن حضرت. ۸- وقوع زلزله و طاعون شدید است در کثیری از بلاد. ۹- قتل پیوح است یعنی قتل بسیار که آرام نمی گیرد. ۱۰- خراب شدن مسجد بُراثا. ۱۱- ظاهر شدن سرخی شدید است که در اطراف آسمان پهن می‌شود که همة آسمان را می‌گیرد. ۱۲- ظاهر شدن آتشی است در سمت مشرق زمین که تا سه روز یا هفت روز در میان زمین و آسمان افروخته می‌شود که محل تعجّب و خوف باشد. ۱۳- کثرت قتل و خونریزی است در کوفه از جهت پرچم‌های مختلفه. ۱۴- حرکت کردن پرچم‌های سیاه است از خراسان. ۱۵- خراب شدن بصره. ۱۶- کسوف خورشید در سیزدهم یا چهاردهم ماه رمضان. ۱۷- کسوف خورشید در نیمه ماه رمضان و خسوف ماه در آخر همان ماه رمضان. ۱۸- قیام یمانی و خروج مروانی. ۱۹- آمدن باران شدید در ماه جمادی الثانی و ماه رجب که مثل آن هرگز دیده نشده است. ۲۰- فرا گرفتن ظلمت کفر و فسوق و معاصی است تمام عالم را و... [۱] ◽️کانال ما در ایتا ⊰ • ⃟♥️྅  @Alyasin278 ⊰ • ⃟♥️྅
دو شیطان عیاض بن حمار مجاشعی، ساکن بصره تا سال پنجاه هجری زندگی کرد گفت: به رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و سلّم عرض کردم: «مردی از بستگانم مرا با زبان دشنام می‌دهد با این‌که از من پایین‌تر است، آیا اگر جوابش دهم بدکارم؟» پیامبر صلی‌الله علیه و آله و سلّم فرمود: «دو نفر که به یکدیگر دشنام می‌دهند، دو شیطان‌اند که به همدیگر کمک می‌کنند که سخن بیهوده گویند.» پیامبر صلی‌الله علیه و آله و سلّم فرمود: «یُعذِّبُ اللّهُ اللِّسانَ بِعَذابٍ لا یُعذِّبُ بِهِ شَیئا مِنَ الْجَوارِحَ: خداوند، زبان را عذابی کند که هیچ یک از جوارح را همانند آن عذاب نکند.» اصول کافی، ج 2، ص 94 ◽️کانال ما در ایتا   ⊰ • ⃟♥️྅  @Alyasin278 ⊰ • ⃟♥️྅
آمادگی‌های دوران غیبت - آمادگی اخلاقی.mp3
2.92M
# کلیپ - صوتی آمادگی‌های دوران غیبت آمادگی اخلاقی حجةالإسلام رفیعی ◽️کانال ما در ایتا   ⊰ • ⃟♥️྅  @Alyasin278 ⊰ • ⃟♥️྅
•┈••✾•🍃 ﷽ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃•✾••┈• # موعود ادیان تعداد راويان حديث ثقلين نكتۀ سوّم: اگر قبول كنيم كه حديث «خلفايى اثنا عشر» در كتابها و نوشته هاى شيعيان در قرن هاى دوم و سوم مورد توجه شيعيان در رابطه با انطباق آن با دوازده امام اماميه قرار نگرفته است، همين امر خود بهترين دليل بر آن است كه شيعيان در نقل و ضبط و انتشار آن در سطح عموم نقش چندانى نداشته است، بلكه عامل حفظ و انتشار آن عالمان اهل سنّت و طرفداران خلفا بوده اند. پس اتهام جعل اين حديث توسط عالمان شيعه در قرن چهارم كه از بعضى نوشته هاى مخالفين استفاده مى شود به دور از واقعيت و حقيقت مى باشد. و با فرض قبول اين ادعا كه در قرن هاى دوم و سوم از طرف شيعيان، به اين حديث توجه خاصى در رابطه با انطباق آن با دوازده امام نشده است، دو چيز را مى توان به عنوان علت ذكر نمود: ۱-سوء استفاده اى كه-بنابر نظر بعضى معاصرين [۱] -توسط طرفداران خلفاى بنى اميه امثال هشام بن عبد الملك از آن حديث به نفع خود مى كردند و خلفاى اثناعشر را منطبق بر آنان مى نمودند. بديهى است در چنين جوّى شيعيان، حديث مذكور را يك حديث ضد شيعى تلقى نموده و آن را مورد اعراض قرار بدهند، هرچند بعدا روشن شود كه اين حديث نه فقط ضدّ شيعه نبوده، بلكه كاملا در راستاى مذهب شيعه صادر شده، منتها به خاطر سوء استفادۀ دستگاه هاى تبليغاتى خلفا از آن، مورد بى توجهى شيعيان قرار گرفته است. ۲-جدايى بين شيعه و اهل سنّت و حساسيت آنان نسبت به عقايد و افكار مذهبى يكديگر است. اين جدايى هرچند از زمان حضرت على عَلَيْهِ السَّلاَمُ شروع شد ولى در طول زمان نمود يافت و هرچه از صدر اسلام فاصله گرفته مى شد اين جدايى و حساسيت بيشتر مى شد. بنابراين علاوه بر سوء استفادۀ سياسى از اين حديث، فاصله و حساسيت موجود بين شيعه و سنى نيز بدون تأثير در عدم انتشار اين حديث در بين عامۀ شيعيان نبود. از طرف ديگر مى توان گفت با سخت گيرى‌ها و تضييقاتى كه در دوران خلفاى بنى اميه و بنى عباس نسبت به شيعه و نشر معارف و روايات مربوط به آنها اعمال مى شد، به خصوص آنچه به موضوع مهم امامت و خلافت به حق رسول اللّه صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ و سَلَّم مربوط است، طبيعى است كه اين گونه روايات در محاق قرار گيرد و در سطح عمومى شيعيان مطرح نشود و جز آنچه به عنوان اصول اربعمأة-كه جزو اسناد و مستندات كافى مى باشد و به زمان حضرات صادقين عليهما السّلام مى رسد-چيز ديگرى در دست نباشد. ادامه دارد ... ◽️کانال ما در ایتا ⊰ • ⃟♥️྅  @Alyasin278 ⊰ • ⃟♥️྅
در قید غمم، خاطرِ آزاد کجایی؟ تنگ است دلم، قوّت فریاد کجایی؟ کو هم نفسی، تا نفسی شاد برآرم؟ ای آن که نرفتی دمی از یاد کجایی؟ ◽️کانال ما در ایتا   ⊰ • ⃟♥️྅  @Alyasin278 ⊰ • ⃟♥️྅
مداحی آنلاین - چه غم اگر که نگاه همه جوابم کرد - کریمی.mp3
3.95M
# کلیپ - صوتی چه غم اگر که نگاه همه جوابم کرد نگاه مادرت امسال هم حسابم کردم محمود کریمی ◽️کانال ما در ایتا   ⊰ • ⃟♥️྅  @Alyasin278 ⊰ • ⃟♥️྅
---- ◦ • ○ 🌿 ﷽ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🌿 ○ • ◦ ---- -بین-اسلام-مسیحیت-گذشته-حال- آینده فصل دوم: پيشینۀ تاريخي مسيحيت قبل از اسلام تلاش اسكندر كبير (۳۵۶-۳۲۳ ق. م. ) جهت انضمام و ادغام خاورميانه به امپراتوري وسيع خود از طريق تحميل فرهنگ يوناني به ساكنان خاورميانه زمينه ساز كشمكش و درگيري بين اسلام و مسيحيت به هنگام ظهورشان در سده‌هاي بعدي شد. جريان از آنجايي آغاز شد كه اسكندر سپاه ايران را در سال ۳۲۴ ق. م. شکست داد و در پيشروي خود به سوي شرق همۀ موانع را از سر راه خود برداشت، به نحوی که هنگام مرگ وی در سال۳۲۳ ق. م. آسياي صغير، سوريه، فلسطين، مصر، بين النهرين، ايران و هند تا رود سند را تحت تصرف امپراتوري خود درآورده بود. بعد از مرگ اسكندر فرماندهان ارتش براي گسترش مرزهاي امپراتوري تلاش كردند ولي ديري نپاييد كه از هم جدا شده و هر كدام قسمتي از امپراتوري را تحت كنترل خود درآوردند و خاورميانه نيز دستخوش يك قرن بي نظمي سياسي آن دوره و شاهد جنگ‌هاي مداوم و بسياري گرديد. با اين همه، اين دوره اوج شكوفايي تمدن يوناني بود كه تا دو قرن بعد ادامه يافت و با خودكشي كلئوپاترا [۱] در سال ۳۰ ق. م. آخرين بقاياي دوران حاكميت تفكر بطلميوسي از ميان رفت. بعد از مرگ كلئوپاترا، خاورميانه به ايالت‌های شرقي امپراتوري روم تبديل شد و سياست اسكندر در تحميل فرهنگ يوناني ادامه يافت. با آغاز گسترش مسيحيت در قرن دوم در منطقۀ خاورميانه اين سياست شتاب بيشتري گرفت. از آنجايی که كليساي امپراتوري روم شرقی با فرهنگ يوناني همدست شد، گسترش مسيحيت تقريباً انحصاراً در ايالات و شهرهاي امپراتوری روم كه به فرهنگ و زبان يوناني گراييده بودند به وقوع پيوست. به اين ترتيب، مسيحيت به منزلۀ دين شهری که منحصراً زبان يونانی را استفاده مي‌کرد صرفاً بر طبقۀ بالای جامعۀ یونانی تأثير می‌گذاشت و موفق به برقراري رابطه ای حيات بخش با زبان‌ها و شيوه‌های زندگی فرهنگ بومي باستاني مردمان ساكن در آن مناطق نشد. به عبارت ديگر بيشتر ساكنان ايالات شرقي امپراتوري روم به دور از فرهنگ يوناني و در نتيجه در حوزۀ دينی به دور از مسيحيت به حيات خود ادامه دادند. از اين مهم تر، در حالی كه مسيحيت به طبقات مرفه و بالاي يوناني عرضه گرديد و با اقبال عمومي مواجه شد، طبقات ديگر اجتماعي تلاش کردند که تلفيق و ترکيبی از فرهنگ شرقي، يوناني مآبی و مسيحيت به وجود آورند. اين تلاش‌ها به تدوين سؤال بر انگيز آموزه هایی مسيحی منجر گرديد که پيرامون تجسم و تثليث دور مي‌زدند و از مهمترين آن‌ها مي‌توان آريانيسم [۱] و آيين نسطوري [۲] و مانوفيستيسم [۳] را نام برد. ◽️کانال ما در ایتا ⊰ • ⃟♥️྅  @Alyasin278 ⊰ • ⃟♥️྅
امام علی عليه السلام : الكمالُ في ثلاثٍ : الصَّبرُ علَى النَّوائبِ ، و التَّورُّعُ في المَطالِبِ ، و إسعافُ الطّالِبِ . امام على عليه السلام :  كمال در سه چيز است: شكيبايى در برابر مصائب، پارسايى در خواهشها و خواستها و كمك كردن به كمك خواه. ◽️کانال ما در ایتا   ⊰ • ⃟♥️྅  @Alyasin278 ⊰ • ⃟♥️྅
10.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
# کلیپ - تصویری ماجرای برخورد یک روحانی با زنی بدکاره آیت الله استاد فاطمی نیا ◽️کانال ما در ایتا   ⊰ • ⃟♥️྅  @Alyasin278 ⊰ • ⃟♥️྅