خب
یه سری میگن آقا تو دین که اجبار نیست
سندش هم همین آیه
حالا چه اتفاقی می افته با این اعتقاد؟
اول
آقا آیه میگه لا اکراه فی الدین
نه اینکه لا اکراه فی احکام دین🗿
اینکه یه عده هر قسمت دوست داشته باشن قبول میکنن و نداشته باشن نه
مثلا با لاک نماز میخونن ... نماز رو قبول دارن ولی احکام وضو رو نههه
یا حجاب رو قبول دارن ولی تو روزه گرفتن سست شدن
جالب هم اینه اگر چیزی بگی بلافاصله این آیه رو میخونن و کارشون رو توجیح میکنن
پس اگر اینطوریه چرا برا کسایی که همه دین رو نمیپذیرند یا بهش عمل نمیکنن مجازات وجود داره ؟
نکته آیه همینجاست
تو نمیتونی یه بخش از دین که دلت میخواد بپذیری یه بخش دیگه نه .
آخ آخ همین جاست که میگن دلش با خداست حالا ظاهرش فرق داره😐
خواهر من برادر من پس تکلیف آیه:
قُل إِن كُنتُم تُحِبّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعوني
اگر خدا را دوست میدارید، از من پیروی کنید!
چی میشه؟
دوم
از طرفی این آیه میگه پذیرفتن دین با اجبار و جبر امکان پذیر نیست
اگر قراره ما دعوت به اسلام انجام بدیم چه خوبه با قانع کردن ... استدلال و صحبت های منطقی این کار رو انجام بدیم.
اینکه داره میگه آی آدم ... تو اراده داری. درسته میتونی ظلم کنی ولی میتونی طرفدار عدالت هم باشی . میتونی عصیان کنی ولی عبادت هم میتونه انتخاب تو باشه .
سوم
اینکه آدم مختار آفریده شده نه به این معنی که هررررکار دلش خواست بکنه
بیشتر یعنی آزاده. آزاد بین انتخاب درست و غلط .
یعنی هیچ جبری در کار نیست
خودت باید راه درست رو انتخاب کنی!
و در آخر
تو این آیه یه نکته هست میگه تو پذیرش دین اجباری نیست ولی وقتی واردش شدی دیگه نمیتونی سرپیچی کنی مثل اینکه تو تا زمانی وارد زمین فوتبال نشدی ملزم به رعایت قوانینش نیستی ولی وقتی اومدی تو دیگه باید گوش به فرمان حاکمانی که قوانینش رو وضع کردند باشی
یا علی
#کتاب_زندگی
#جز_سه
#هیئت_محبین_الزهرا(س)
احتمالا خیلی شنیدید که میگن اگه اسلام خوبه و باعث خیر و نزول برکات میشه پس چرا وضع بعضی افراد بی دین از ما بهتره؟
حالا جواب قرآن به این سوال چیه؟
لا یَغُرَّنَّکَ تَقَلُّبُ الَّذِینَ کَفَرُوا فِی الْبِلَادِ (196) مَتَاعٌ قَلِیلٌ ثُمَّ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمِهَادُ (197- آل عمران)
:
فریب این زندگی مرفه و پر زرق و برق بی خدایان را نخورید و وضع به ظاهر خوب آنها را دلیل بر عنایت خدا به آنها قلمداد نکنید. آنچه در دست آنهاست مال ناچیز و زودگذر دنیاست که خداوند به دلیلی در اختیار آنها قرار داده است؛ یا خواسته در همین دنیا با آنها تسویه حساب کند تا در آخرت بهره ای از بهشت نبرند و یا قانون مهلت که در فراز پنجم گذشت را در مورد آنها اجرا کرده است. در هر صورت اینها در قیامت جایگاهی جز جهنم نخواهند داشت.
#کتاب_زندگی
#جز_چهار
#هیئت_محبین_الزهرا(س)
وَإِذَا حُيِّيتُمْ بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّوا بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا
هر گاه شما را تحیت و سلامی گفتند شما نیز باید به تحیت و سلامی بهتر از آن یا مانند آن پاسخ دهید
آقا تحیت یعنی هررررر دعا و آرزوی خیری برای دیگران . مثلا سلام کردن یه نوع تحیت به شمار می آد. یا کارایی که به قصد شاد کردن دیگران یا آرزو های خوب براشون انجام میدیم .
حالا قرآن چی میگه؟
هنگامی که کسی به شما تحیت گفت، پاسخ آن را به طرز بهتر بدهید و یا لا اقل به طور مساوی به او برگردانید.
پس اگه کسی برامون تحیت انجام داد سعی کنیم بهترش رو براش انجام بدیم.اگر نشد حداقل مثلش رو .
همونطور که توی آیه اول میگه بهترش رو.
تازه اونم با ف فوریت بیان میکنه فحیو ...
یعنی تاخیر هم ننداز تو انجام دادم این کار🤌🏻
#کتاب_زندگی
#جز_پنج
#هیئت_محبین_الزهرا(س)
وَمَنْ یَسْتَنْکِفْ عَنْ عِبَادَتِهِ وَیَسْتَکْبِرْ فَسَیَحْشُرُهُمْ إِلَیْهِ جَمِیعًا (172) فَأَمَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَیُوَفِّیهِمْ أُجُورَهُمْ وَیَزِیدُهُمْ مِنْ فَضْلِهِ وَأَمَّا الَّذِینَ اسْتَنْکَفُوا وَاسْتَکْبَرُوا فَیُعَذِّبُهُمْ عَذَابًا أَلِیمًا وَلَا یَجِدُونَ لَهُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلِیًّا وَلَا نَصِیرًا (173 - النساء)
: کسانی که از عبادت و بندگی پروردگار امتناع ورزند و این امتناع از تکبر و خودبینی آنها سرچشمه بگیرد، خداوند همه آنها را در روز رستاخیز حاضر خواهد ساخت و به هر کدام کیفر مناسب خواهد داد. در آن روز به آنها که دارای ایمان و عمل صالح بودهاند پاداششان را به طور کامل خواهد داد و از فضل و رحمت خود بر آن خواهد افزود؛ ولی کسانی را که از بندگی خدا امتناع ورزیدند و راه تکبر را پیش گرفتند به عذاب دردناکی گرفتار خواهد کرد.
استنکاف؟
استکاف یعنی امتناع و انزجار از چیزی.
این حالت در مورد عبادت و بندگی خدا، گاهی ریشه در جهل و نادانی دارد و گاهی به خاطر تکبر و خودبینی و سرکشی است.
علامه طباطبایی(ره) می فرماید: استنکاف به تنهایی باعث سخط الهی نمی شود، زیرا استنکاف دو جور ممکن است باشد، یکی از نادانی و استضعاف و دیگری از استکبار، آن استنکافی باعث خشم و غضب الهی می شود که برخاسته از روح استکبار باشد.(2)
کفر، تمام اعمال و عبادات گذشته انسان را نابود می کند
وَمَنْ یَکْفُرْ بِالْإِیمَانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَهُوَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِینَ (5- مائده)
قانون قرآن این است: اگر کسی نسبت به آنچه که باید ایمان بیاورد، کفر بورزد و راه مؤمنان را رها کرده و در راه کافران قرار گیرد، اعمال او بر باد می رود و در آخرت در زمره زیانکاران خواهد بود.
«**کفر به ایمان**» یعنی آدمی به آنچه که می داند حق است عمل نکند؛ مانند اینکه می داند اسلام حق است ولی مشرکین را دوست بدارد و با آنان اختلاط کند و نیز مانند کسی که می داند نماز و روزه و زکات و حج، جزء دین و از ارکان آنند ولی با این حال آنها را ترک کرده و به آنها عمل نکند.(3)
#کتاب_زندگی
#جز_شش
#هیئت_محبین_الزهرا(س)
سلام سال نومبارک 🥳🥳
طاعات و عبادات تون قبول باشه 🥰🥰
⚡️یه خبر مهم⚡️
به خاطر اینکه امسال عید✨️ ماه رمضان🌙 یکی هست .
از سفره های افطاری☕️ و هفت سین🍎 خودتون عکس های جذاب و خلاقانه😍 بگیرید و برای ما ارسال کنید☺️
این دفعه بهترین عکس رو شما انتخاب میکنید.
عکس 📷های ارسالی رو در کانال میگذاریم و شما رای میدید و به بهترین عکس جایزه🎁 تعلق میگیره
عکس های قشنگتون رو به آیدی @Elhesdt
ارسال کنید
https://eitaa.com/kanoonirangardi
#کانون_گردشگری
#پردیس_الزهرا(س)
و لا تَسُبُّواْ الَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ فَیَسُبُّواْ اللَّهَ عَدْوَا بِغَیرْ عِلْمٍ . (108- انعام).
خداوند متعال در این آیه مؤمنان را به رعایت یک اصل مهم سفارش میکند و آن اینکه مبادا به مقدسات کسانی که با شما هم عقیده نیستند بی احترامی کنید که آنها نیز معتقدات شما را مورد اهانت قرار میدهند.
نکته اول اینکه منع آیه در مورد اهانت به مقدسات طرف مقابل است نه آنکه خواسته باشد هر گونه بحث علمی و به چالش کشیدن منطقی عقاید طرف مقابل را ممنوع کند. (12).
نکته دوم اینکه معنای آیه احترام گذاشتن به مقدسات طرف مقابل نیست بلکه پیام آیه پرهیز از هر کاری است که اهانت تلقی شود.
#کتاب_زندگی
#جز_هفت
#هیئت_محبین_الزهرا(س)
گر طالب هدایتی از اکثریت پیروی نکن
وَإِنْ تُطِعْ أَکْثَرَ مَنْ فِی الْأَرْضِ یُضِلُّوکَ عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ إِنْ یَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلَّا یَخْرُصُونَ (116- انعام)
در این آیه خداوند به پیامبرش به عنوان مخاطب خاص و به همه مردم به عنوان مخاطب عام هشدار می دهد که اگر به دنبال اکثریت بیفتند از مسیر هدایت و بندگی خدا خارج شده و گمراه می شوند. آنگاه علت را هم اینگونه بیان می کند که اکثر مردم بر اساس علم و حقیقت عمل نکرده و سخن نمی گویند ملاک کار بیشتر مردم بر حدس و گمان استوار است در حالی که یافتن جاده سعادت و حرکت در آن نیاز به علم حقیقی دارد که آن در مکتب وحی و عقل سلیم (عقل و نقل) یافت می شود و بس
جدای از این در خیلی از آیات قرآن اومده
اکثرهم لا یعقلون
اکثرهم لا یعلمون
اکثرهم فاسقون...
#کتاب_زندگی
#جز_هشت
#هیئت_محبین_الزهرا(س)
هدایت شده از بی نهایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امشب، از شهیدهی بینهایت بشنویم...
این ویدیو رو فائزه رحیمی برامون فرستاده بود؛
وقتی با شرکت در یکی از دورههای تکمیلی، بینهایتیتر شدهبود و داشت با طیکردن مرحلهها و عملکردن به آموختههاش، قدمبهقدم به خدا نزدیکتر میشد... «طـپـش»💓 دورهای که "مسافر سفر بینهایت" بودنِ عملی و کاربردی رو یادت میده! یا به قول شرکتکنندههاش، همون کـامـلکنـندهی واقـعیِ بینـهایـت!
با درخواستهای شما، مهلت ثبتنام
دوره های تکمیلی تا ۶ فروردین تمدید شد!
اگه قبلاً بینهایت رو تا آخر کامل کردی،
پا جای پای شـهـیده فائـزه رحـیـمی بذار...
ثبتنام برای فارغالتحصیلان بینهایت:
p.javanan.org/takmili
تاریخ این میزان جنایت رو به خود نخواهد دید
هر روز یک جنایت جدید
روزی برسه تک تک مردان و زنان و فرزندانشون رو خونه به خونه به بردگی و اسارت بگیریم
مسلمونای جهان مسخ گناه شدن و کسی درد ها رو نمی بینه
الجزیره به نقل از افراد داخل بیمارستان گزارش داد نیرو های ارتش رژیم صهیونیستی در غزه وارد بیمارستان شفا شده و پس از تجاوز دسته جمعی به زنان پناهنده حاضر در بیمارستان آن ها را به قتل رساندند.
شوهر زن مورد تجاوز ارتش "اسرائیل" در بیمارستان الشفاء غزه می گوید:
سربازان به او دستور دادند لباسهایش را درآورد و شروع به کتک زدن کردند، سپس او به آنها گفت: «من پنج ماهه باردار هستم، مرا نزنید» اما متأسفانه به کتک زدن او ادامه دادند. بعد از ساعت ها همه زن ها را به جز زن باردار و فرزندانش بیرون آوردند، جلوی چشم شوهر و اقوام و فرزندانش بردند و به آنها تجاوز کردند. آنها به مردان دستور دادند که چشمان خود را نبندند وگرنه به آنها شلیک می کنند.
آجرک الله یا بقیه الله