🔰 قسمتی از کتاب فتح خون:
👈اول: مناظره عقل و عشق
💥راوی: صبح شد و بانگ الرحیل برخاست و قافله عشق عازم سفر تاریخ شد.
❓خدایا، چگونه ممکن است که تو این باب رحمت خاص را تنها بر آنان گشوده باشی که در شب هشتم ذی الحجه سال شصتم هجری مخاطب امام بودهاند و دیگران را از این دعوت محروم خواسته باشی؟ آنان را میگویم که عرصه حیاتشان عصری دیگر از تاریخ کره ارض است. هیهات ما ذلک الظن بک ـ ما را از فضل تو گمان دیگری است. پس چه جای تردید؟
🔺راهی که آن قافله عشق پای در آن نهاد راه تاریخ است و آن بانگ الرحیل هر صبح در همه جا بر میخیزد. واگر نه، این راحلان قافله عشق، بعد از هزار و سیصد چهل و چند سال به کدام دعوت است که لبیک گفته اند؟
🔺الرحیل! الرحیل!
🔺اکنون بنگر حیرت میان عقل و عشق را!
🔺اکنون بنگر حیرت عقل و جرأت عشق را!
🔺بگذار عاقلان ما را به ماندن بخوانند... راحلان طریق عشق میدانند که ماندن نیز در رفتن است. جاودانه ماندن در جوار رفیق اعلی و این اوست که ما را کشکشانه به خویش میخواند.
#فتح_خون
#محرم
#اباعبدالله_الحسین
#محرم_خوانی
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
Azarakhshi_digar.pdf
2.51M
📗آذرخشی دیگر از آسمان کربلا: مجموعه سخنرانیهای استاد محمدتقی مصباح یزدی
✍نویسنده: محمدتقی مصباحیزدی
🔸فایل PDF
📖 240 صفحه
🔰معرفی کتاب:
این کتاب مجموعه ای از سخنان علامه #مصباح یزدی است که در 10 شب اول محرم در قم ایراد شده است. این سخنرانی ها در سال 78 و در اوج دوره دوم خرداد و حاکمیت به اصطلاح اصلاح طلبان صورت گرفت . به همین دلیل سخنرانی ها ناظر بر شبهات مطرح در آن سال ها و عملکرد این جریان سیاسی در کشور بود که بسیار به دوران امام حسین علیه السلام و یزید شباهت داشت.
در همان سال این سخنرانی ها تبدیل به کتاب شد و در دسترس علاقمندان قرار گرفت. #رهبر_معظم_انقلاب در همان سال به منزل علامه مصباح تشریف آوردند و در تجلیل از این کتاب فرمودند: « من دوبار این کتاب را خوانده ام زیبایی این کتاب به این دلیل است که جریان کربلا و صدر اسلام را ناظر بر جریان امروز بیان شده است.»
در این کتاب ناظر بر شمر امروز و عمر سعد امروز سخن گفته شده است. در ضمن معظم له به این کتاب نقدی هم داشتند به علامه فرمودند برخی شبهات نیز در ضمن مباحث کتاب به آن اشاره شده است که به آن ها پاسخی داده نشده است. پاسخ به این شبهات نیز بیانی مثل بیان خودتان می طلبد. به دنبال این نقد دلسوزانه، علامه مصباح در دفتر رهبر معظم انقلاب به طرح آن شبهات و پاسخ تفصیلی به آن ها پرداخت و حاصل آن کتاب دیگری شد به نام «در پرتوی آذرخش».
#آذرخشی_دیگر_از_آسمان_کربلا
#آیت_الله_مصباح_یزدی
#محرم
#اباعبدالله_الحسین_علیه_السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🔰بخشی از کتاب آذرخشی دیگر از آسمان کربلا:
📌بخش سوم این کتاب به "زمینه های قیام عاشورا" اختصاص یافته و در این بخش آیت الله مصباح یزدی بعد از مروری اجمالی بر تاریخ اسلام بعد از رحلت پیامبر(ص)، زمینههای اجتماعی انحراف جامعه و عوامل انحراف جامعه را بیان میکند.
درمورد #عوامل_انحراف_جامعه، ایشان سه عامل "**تبلیغ**" ، "**تطمیع**" و "**تهدید**" را عوامل اساسی انحراف جوامع معرفی میکند که در زمان معاویه، مقدمات شکل گیری واقعه عاشورا را فراهم میکردند.
🔺... معاویه خیلی راحت با این سه عامل «تبلیغ» به وسیله شعرا، محدثین و قراء، و عامل «تطمیع» نسبت به روسای قبایل و اشخاص سرشناس، و عامل «تهدید» نسبت به سایر مردم، و به کارگیری این ابزارها جامعه را به سوی اهداف شیطانی خود منحرف کرد.
🔺... امروز هم اگر کسی بخواهد جامعه اسلامی را از مسیر خود منحرف کند، ابزاری غیر از سه عامل تطمیع، تهدید و تبلیغات ندارد. شما خیال نکنید که اگر کسی بخواهد حکومت انقلاب اسلامی ایران را نابود کند، حتماً باید از ینگه دنیا بیاید. بلکه در درون همین کشور منافقانی هستند و همان کاری را میکنند که منافقان صدر اسلام با حسین(ع) کردند. آن روز هم احتیاجی نبود از روم و ایران یا از چین و ماچین بیایند، پسر عموهای خود حسین(ع) بودند. منظورم پسر عموی نزدیک و بدون واسطه نیست، بلکه عشیرههایی که مربوط به قریش است. بنیامیه و بنیهاشم، عموزاده بودند. در جامعه امروزی علاوه بر مصیبت خیانت خودیها، کمکهای خارجی هم اضافه شده است. اما نقش مستقیم را عوامل داخلی ایفا میکنند.
🔺 فکر نکنید اگر بخواهند مسیر انقلاب اسلامی ایران منحرف بشود حتماً آمریکا باید مستقیما عمل کند. آمریکا عوامل داخلی را شناسایی میکنند، آنها را به وسیلهی حمایت تبلیغاتی، کمکهای مالی و احیاناً قضایای دیگری، مانند ایجاد فتنهها، آشوبها و ترورها تقویت میکند. درست است که بسیاری از این ترورها به دست منافقان انجام گرفته است، اما منافقان که آمریکایی نیستند؛ از کجا آمدهاند؟ از همین جامعهی ایرانی آمدهاند و بسیاری از اینها به نام طرفداری از اسلام به وجود آمدند. ملحدی که امروز علیهالسلام و علیه امام قدسسره سخن میگوید و در خارج مصاحبه میکند،او از درون جامعه اسلامی سر بر آورده و شاید روزگاری هم به عنوان محافظ امام (ره) در این جامعه زندگی میکرده است؛ و امروز اسلام را انکار میکند! و میگوید امام قدسسره را باید به موزهی تاریخ سپرد!(1) چنین فردی حتماً نباید از آمریکا بیاید. لکن این که چنین افرادی روزگاری به عنوان محافظ امام (ره) در این جامعه زندگی میکردهاند، به این معنا نیست که آمریکا آنها را تأیید نمیکند.
1- ر.ک کیهان 24 / 1 / 1379، گزارش مصاحبهی اکبر گنجی با نشریه آلمانی تاکس اشپیگل
#آذرخشی_دیگر_از_آسمان_کربلا
#آیت_الله_مصباح_یزدی
#محرم
#محرم_خوانی
#اباعبدالله_الحسین_علیه_السلام
📚📚📚کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
کتاب مقتل نفس المهموم (مرحوم محدث قمی).pdf
16.6M
📕 نفس المهموم
✍نویسنده: شیخ عباس قمی
✍ مترجم: آیت الله میرزا ابوالحسن شعرانی
🔸فایلPDF
📖 589 صفحه
🔰معرفی کتاب:
📌 شیعیان شیخ عباس قمی را با مفاتیح الجنان میشناسند، اما حق او بر گردن شیعه بیش از اینهاست. شیخ عباس، مقتلی مفصلتر از لهوف به یادگار گذاشته با نام «نفسالمهموم» که نامش برگرفته از حدیث امام صادق (ع) است که فرمود: «نَفَسُ المَهمومِ لِظُلمِنا تَسبیحٌ وَ همُّه لَنا عِبادَةٌ وَ کِتمانُ سِرّنا جِهادُ فی سَبیلِ الله»( نَفَس کسی که به خاطر مظلومیت ما اندوهگین شود تسبیح است، اندوه بر ما عبادت است و کتمان و پوشاندن راز ما جهاد در راه خداست.)
این کتاب از لهوف مفصلتر است و از همین روی به لحاظ تاریخشناسانه دقیقتر است.
📌 كتاب را عالم بزرگوار "حاج میرزاابوالحسن شعرانی" از علمای بزرگ ترجمه نموده و با پاورقی ها و گاهی اضافاتی كه در بعضی قسمت ها نموده، ارزش و اعتبار بیشتری به كتاب داده است.
📌نظر رهبر انقلاب در مورد این کتاب:
اگر براى ذكر مصيبت، كتاب «نفس المهموم» مرحوم «محدث قمى» را باز كنيد و از رو بخوانيد، براى مستمع گريهآور است و همان عواطف جوشان را به وجود مىآورد.
من خودم الان در ايام ماه محرم كه نمىتوانم روضه بروم و چون آن احساس و عشقى كه در دل هر شيعه هست و دلش مىخواهد در عزادارى شركت كند، لذا من اين را با خواندن «نفسالمهموم» حاج شيخ عباس قمى - كه يك كتاب عربى است - اشباع مىكنم؛ اين خودش گريهآور است و براى من كار چند نفر روضهخوان را مىكند.
#نفس_المهموم
#محرم
#روضه
#عاشورا
#اباعبدالله_الحسین_علیه_السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🔰 بخشی از کتاب نفس المهموم:
🔺عصر روز سه شنبه در خرابه در کنار حضرت زینب (س) نشسته بود.جمعی از کودکان شامی را دید که در رفت و آمد هستند.
➖پرسید: عمه جان! اینان کجا می روند؟
➕حضرت زینب (س) فرمودند: عزیزم اینها به خانههایشان می روند.
➖پرسید: عمه! مگر ما خانه نداریم؟
➕ فرمودند: چرا عزیزم، خانه ما در مدینه است.
🔺تا نام مدینه را شنید، خاطرات زیبای همراهی با پدر در ذهن او آمد.
➖بلافاصله پرسید: عمه! پدرم کجاست؟
➕ فرمود: به سفر رفته.
🔺طفل دیگر سخن نگفت، به گوشه خرابه رفته زانوی غم بغل گرفت و با غم و اندوه به خواب رفت.پاسی از شب گذشت. ظاهرا در عالم رؤیا پدر را دید. سراسیمه از خواب بیدار شد، مجددا سراغ پدر را از عمه گرفت و بهانه جویی نمود، به گونهای که با صدای ناله و گریه او تمام اهل خرابه به شیون و ناله پرداختند.
🔻خبر را به یزید رساندند، دستور داد سر بریده پدرش را برایش ببرند. رأس مطهر سیدالشهدا (ع) را در میان طَبَق جای داده، وارد خرابه کردند و مقابل این دختر قرار دادند. سرپوش طبق را کنار زد، سر مطهر سیدالشهدا (ع) را دید، سر را برداشت و درآغوش کشید.
🔺بر پیشانی و لبهای پدر بوسه زد و آه و نالهاش بلند تر شد، گفت: پدر جان چه کسی صورت شما را به خونت رنگین کرد؟ پدر جان چه کسی رگهای گردنت را بریده؟ پدر جان «مَن ذَالَّذی أَیتَمَنی علی صِغَرِ سِنِّیِ» چه کسی مرا در کودکی یتیم کرد؟ پدر جان یتیم به چه کسی پناه ببرد تا بزرگ بشود؟ پدر جان کاش خاک را بالش زیر سرم قرار میدادم، ولی محاسنت را خضاب شده به خونت نمی دیدم.
🔺دختر خردسال حسین (ع) آن قدر شیرین زبانی کرد و با سر پدر ناله نمود تا خاموش شد. همه خیال کردند به خواب رفته. وقتی به سراغ او آمدند، از دنیا رفته بود. شبانه غساله آوردند، او را غسل دادند و در همان خرابه مدفون نمودند.
#نفس_المهموم
#شیخ_عباس_قمی
#محرم_خوانی
#اباعبدالله_الحسین_علیه_السلام
📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیهاالسلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معرفی کتاب زنان عاشورایی به قلم زهرا یزدانپناه
#کلیپ
🌸─═══════•❖─🌸
محتوای تبلیغی محرم🥀 ویژه فضای مجازی
عضویت👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2307653764C311546f423
ارتباط با ادمین👇👇👇
@banooyepaeezi30
🌸 ─•❖•══════─ 🌸
Mobareze_pirouz.pdf
624.4K
📕مبارزه پیروز
✍نویسنده: سید محمد حسینی بهشتی
🔸فایل PDF
📖 80 صفحه
🔰معرفی کتاب:
کتاب متشکل از یک مقاله و 4 گفتار است که حدود 5 دهه قبل ارائه شده. مقاله از دل سخنرانی #شهید_بهشتی در انجمن اسلامی مهندسین بیرون آمده و 4 گفتار دیگر نیز متن سخنرانی دکتر بهشتی در محرم سال های 1344 و 1345 در مرکز اسلامی هامبورگ است.
موضوع اصلی کتاب «قیام امام حسین علیه السلام»، چگونگی آن، ثمرات آن و چگونگی الگوگیری از آن است.
مقاله «مبارزه پیروز» برگرفته از 4 سخنرانی ایشان در روزهای 8 تا 13 محرم سال 1382 قمری است که ایشان مسئولیت مرکز اسلامی هامبورگ را به عهده داشتند و سخنرانیهای دیگر ایشان در این کتاب مربوط به شبهای تاسوعا و عاشورای سال 1344 و 1345 شمسی است.
در مقاله مبارزه پیروز، موضوع اصلی «تاریخ تحلیلی قیام عاشورا» است. و چهار سخنرانی دیگر را میتوانید با عناوین «روح قیام کربلا»، «درس عقیده و جهاد»، «قیام برای عدالت و آزادی» و «عاشورا در بستر تاریخ» مطالعه نمایید.
#مبارزه_پیروز
#محرم
#شهید_بهشتی
#عاشورا
#اباعبدالله_الحسین_علیه_السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🔰بخشی از کتاب مبارزه پیروز
✅شرایط مبارزه پیروز
مبارزه پیروز شرایطی دارد، سننی دارد، باید آن سنن و شرایط را شناخت و در مبارزات حیاتی از آن پیروی کرد.
🖍اول اینکه مبارزه باید #هدف داشته باشد. هدفی مشخص و روشن، صریح و قاطع، مبارزه بیهدف معنی ندارد. هر مبارزهای هدفی دارد، اما گاه اتفاق میافتد که هدفها روشن نیست، مبهم است. چه بسا میبینید فردی عمری را در مبارزه گذرانده اما در پایان عمر چیزی گیر نیامده، چرا؟ چون در تمام مدت مبارزه مارپیچ حرکت کرده، خمیده حرکت کرده، کار کرده، تلاش کرده اما نه به سمت هدف معین و مشخص بلکه به یک نقطه مبهم و تاریک رو آورده، به همین جهت نیروهایش هدر رفته و به جایی نرسیده است...
🖍شرط دوم این است که مبارز باید #مرد_عمل باشد، مرد کار باشد، #استقامت داشته باشد و پای حرفش بایستد...
🖍شرط سوم که بسیار مهم است و در میان مردم ما خیلی کم دیده میشود روش صحیح مبارزه است. مبارزه یک قسم و دو قسم نیست، بلکه اقسامی دارد. مبارزه فردی، مبارزه دسته جمعی، مبارزه پوشیده و پنهان، مبارزه با سلاح سرد، مبارزه با سلاح گرم، مبارزه موضعی و دور از میدان و مبارزه در میدان. هر کدام از اینها جایی دارد، وقت و زمانی دارد، روشی دارد و به اصطلاح اروپاییها تاکتیکی دارد. باید مردم مبارز به روش مبارزه آشنا باشند، مخصوصا باید به تناسب میان مبارزه و هدف فوق العاده اهمیت دهند.
« صفحات 12 تا 15»
✅دوستی با حسین فقط گریستن نیست
گریستن و زیارت کردن باید در حد خودش باشد. انحصار و اکتفای بر گریستن و زیارت کردن مال زمانی است که راه دیگری باز نباشد. آن موقعی که راه باز است و دوستان حسین میتوانند به راه حسین بروند، اگر نرفتند و فقط گریه و زیارت کردند، منحرف شدهاند. باید دوستان حسین چنان تربیت شوند که به راستی در برابر هر انحراف از حق و دین به پا خیزند و قدرت قیام و نهضت داشته باشند.
صفحه 62
#مبارزه_پیروز
#شهید_بهشتی
#محرم_خوانی
#اباعبدالله_الحسین_علیه_السلام
📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیهاالسلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
💕 اطلاعیه ویژه😊
👌🏼 برای اولین بار در کشور😍
💥طرح اهدای پرچم کاملا #رایگان به اعضای این کانال:
👇🏼👇🏼👇🏼
https://eitaa.com/joinchat/63963136Ca672116ed5
برای دریافت آدرس مکان اهدای پرچمها در شهر شما وارد بشید👆🏼👆🏼👆🏼😊
#پست_موقت
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
وارثان-عاشورا-علی-صفایی-حائری.pdf
1.22M
📕 وارثان عاشورا
✍نویسنده: علی صفایی حائری
🔸فایل PDF
📖 107 صفحه
🔰معرفی کتاب:
کتاب وارثان عاشورا به بررسی عمق تاریخ عاشورا میپردازد و مباحث آن نگاه کلی به ویژگیهای فکری و شخصیتی استاد علی صفایی دارد. در کتاب به مباحثی از قبیل اضطرار به دین و حجت، حق و شبهه، احیای امر، وارثان عاشورا، اصحاب اباعبدالله (ع) پرداخته شده است. موضوعهای هر بحث عبارتند از:
1. #اضطرار_به_حجت (اضطرار به دین، درک اضطرار، ضرورت وحی و اضطرار به حجت، آثار، انتظار، ریشهها و آثار انتظار و شکل عمل، بلا و تفحیص، پیوندهای بلا، فائزین و خائضین)
2. #حق_و_شبهه (روز حسین(ع)، شبههها و فتنهها، حق معیاری متشابه، مفهوم و مبنای حق، مجاری حق، دستآوردهای حق، اهداف امام حسین(ع)، ویژگیهای رهبر، سعی و سرعت و اعتدال، شهود صحنهها)
3.#احیای_امر (زمینههای بحث، کلامی از فاطمه زهرا(س)، مروری بر روایات، عوامل احیا، تعلم و تعلیم 1 و 2 (خودشناسی، فراغت، سازندگی، حیات طیبه، تقدیر، تدبیر، تربیت، تشکیل جدید) همراه با کلامی از حضرت فاطمه(س)، عوامل احیا ذکر 1 (ذکر علم) عوامل احیای زیارت و لقا 1 و 2 (زیارت، تلافی، تزاور، التقاء) همراه با کلامی از حضرت فاطمه(س)، عوامل احیا الفت و اجتماع ، عوامل احیا حبس و وقف ، وارثان عاشورا (علم و آگاهی، عبودیت، اطاعت و تقوا، صلاح)
4. #اصحاب_ابا_عبدالله(ع) (مسلم بن عقیل، هانی بن عروه، حربن یزید ریاحی، تسویف و تأخیر، اشتیاق و استباق، فداکاری اصحاب، وفای عباس(ع))
#وارثان_عاشورا
#علی_صفایی_حائری
#محرم
#عاشورا
#اباعبدالله_الحسین_علیه_السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🔰بخشی از کتاب وارث عاشورا
💠«...إِنَّ الأَرضَ لِلَّهِ يورِثُها مَن يَشاءُ مِن عِبادِهِ ۖ وَالعاقِبَةُ لِلمُتَّقينَ﴿۱۲۸ اعراف﴾ «...أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ» (105 انبیاء)
📌 عاشورا روز حسین است و هیچ روزی مثل حسین نیست. عاشورا تنها یکروز نیست، بلکه تمامی تاریخ است. همانطور که کربلا تنها یک قطعه خاک نیست. کربلا جغرافیای نامحدود این تاریخ گسترده است .
📌با این زمینه، سوال این است که وارث عاشورا کیست؟ چه چیزی برای چه کسی از عاشورا باقی مانده است؟ آیا حاصل عاشورا، شتک خون و زخم های باز و داغ های درد و خیمه های مبهوت و اسیران آزاد و پیام های رساست، و از آن طرف حاصل عاشورا، فتح شکست و غنیمت های پشیمان و حکومت های محکوم است؟
📌 درست است عاشورا لعنت و سلام را آورد و نفرین و سلام را تقسیم کرد، ولی من هرسال حساب میکنم که چه سهمی گرفته ام و چه میراثی برداشته ام؟ آیا از عاشورای حسین و از کربلای حسین، سهمی داشته ام؟
وارث قرابت میخواهد. قرابتی بدون حائل و بدون مانع. فرزندی که قاتل پدر باشد، ارث نمیبرد. فرزندی که کافر باشد از مسلمان ارث نمیبرد. آیا من حسین را نکشته ام؟ آیا من از آنچه که فهمیده ام چشم نپوشیده ام و کفر نورزیده ام؟ اگر من به ولایت حسین نرسیدم، اگر ابوت اولیاء را نخواستم، اگر فرزنددنیا و یا بدتر بنده ی دنیا شدم و دین در وجود من شکل نگرفت و تنها بر زبانم نشست، آیا با حسین قرابتی دارم؟
#وارثان_عاشورا
#علی_صفایی_حائری
#محرم_خوانی
#عاشورا
#اباعبدالله_الحسین_علیه_السلام
📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیهاالسلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🏴«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»🏴
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ
حجت الاسلام و المسلمین استادمهدی پیشوایی از کارشناسان اهل قلم در حوزه تاریخ اسلام در سال ۱۳۲۴ در شهرستان مشکین شهر چشم به جهان گشودند.
وی در سنین جوانی حسب وظیفه برای تبلیغ معارف دین و تبیین تاریخ و حماسه عاشورا سفرهای گوناگون تبلیغی داشتهاند.
جناب استاد در مورد انگیزه تاریخ نگاری در حوزه تاریخ اسلام میفرماید:
بنده در ایامی که به تبلیغ می رفتم،مانند بسیاری از مبلغان آن دوران از کتاب ها و مقاتل قدیمی استفاده میکردم. اما به مرور زمان مطالعاتم در زمینه تاریخ اسلام بیشتر شد و متوجه نادرستی بسیاری از مطالب درج شده در این کتابها و مقاتل شدم که کم کم اعتمادم از این کتابها سلب شد و هر چه بیشتر در مسائل تاریخ اسلام پیش میرفتم متوجه ضعف و سُستی مطالب این کتابها میشدم و دیگر این مطالب و تذکر به روضه خوانها مرا خسته کرده بود تا اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کتابهایی در زمینه تحریفات عاشورا نوشته شد و انتقادات وسیعی در این زمینه به وجود آمد و روشنگریهایی از سوی آیات عظام و علماء و اندیشمندان حوزوی در جامعه صورت گرفت. به مرور زمان این فکر در من تقویت شد که باید طلاب و مبلغین جوان از کتابهای قوی و غنی استفاده کنند ولی باید کتاب معتبری در اختیار آنها گذاشت تا با بنیه علمی و قوی بالای منبر رفته و روضه خوانی کنند.
اکنون پژوهشها و کتب ایشان منبع و مرجع تاریخپژوهان شده است.
https://eitaa.com/alzahranasr_lib