🔰بقیة الله خیر لکم إن کنتم مؤمنین
🔰اسامی و القاب مبارک حجة بن الحسن المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
الخَلَف
✨ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُم وعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَستَخلِفَنَّهُمْ فِي الأرضِ كَمَا استَخلَفَ الَّذِينَ مِن قَبلِهِم وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُم دِينَهُمُ الَّذِي ارتَضَى لَهُم وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِن بَعدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الفَاسِقُون
سوره مبارکه النور، آیه ۵۵
امام صادق علیه السلام در مورد این آیه شریفه فرمودند:
نزلت في القائم و اصحابه
این آیه درباره وجود مقدس حضرت بقیة الله الأعظم و اصحابشان نازل شده است.
📘 تفسير البرهان ج ۴، ص ۸۹
✨ السَّلاَمُ عَلَى خَلَفِ السَّلَفِ وَ صَاحِبِ الشَّرَفِ
سلام بر آن مولایی که عصارۀ تمام انبیا و اولیاست و معدن جمیع شرافت ها و بزرگواری ها. سلام بر او و بر روزی که گوهر شرافتش چشم تمام خلق را خیره کند.
📘 المزار الكبير (لابن المشهدي)، ص ۵۸۹
حضرت بقیه الله الأعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، «خلف» (جانشین) جمیع انبیاء و اوصیای گذشته، و وارث تمامی صفات و علوم و خصائص، و مواريث الهی می باشند كه از آنان به يكديگر مى رسيده؛
چنانچه در حدیث قدسی لوح حضرت زهرا (سلام الله علیها) معروف به حدیث لوح جابر که در مقام معرفی ائمه اطهار (علیهم السلام) است، پس از ذکر نام مبارک امام حسن عسکری (علیه السلام) آمده:
أکمِلُ ذَلِک بِابْنِهِ محمد رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ عَلَیهِ ِإِكْمَالُ صَفْوَةِ آدَمَ وَ رِفْعَةُ إِدْرِيسَ وَ سَكِينَةُ نُوحٍ وَ كَلِمُ إِبْرَاهِيمَ وَ شِدَّةُ مُوسَى وَ بَهَاءُ عِيسَى وَ صَبْرُ أَيُّوب»؛
آن گاه فرزندت امام حسن عسکری (علیه السلام) را کامل میکنم به فرزند او (خلف) که برای جمیع عالمیان رحمت است و دارندۀ کمال صفوت آدم و رفعت ادریس و سکینه نوح و کلام ابراهیم و شدت موسی و بهای عیسی و صبر ایوب.
📘حدیث قدسی لوح حضرت زهرا (سلام الله علیها)؛ معروف به حدیث لوح جابر
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْخَلَفِ الْهَادِي الْمَهْدِيِّ، إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِين
✨ سلام بر آن مولایی که عصاره تمام انبیا و اولیاست و معدن تمام شرافت ها و بزرگواری ها. سلام بر او و بر روزی که گوهر شرافتش چشم تمام خلق را خیره کند....
📗مفاتیح الجنان، زیارت امام زمان سلام الله علیه به نقل از سید بن طاووس.
▫️خلف ساقی کوثر، دُرّ زهرای بتول
▫️لجنه ی علم الهی که بود سبط رسول
#القاب
#امام_زمان_عج
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
◽️حضرت آیت الله جوادی آملی
◽️همایش آینده فلسفه در ایران
▫️سرّ اینکه الهیات فلسفه ارتباط کاربردی و عملیاتی با جامعه ندارد این است که الهیات فلسفه با جامعه کار ندارد با مردم کار ندارد، با علوم کار دارد و چون با علوم کار دارد پیوندش با فرد و جامعه مع الواسطه است بدون واسطه نیست. حکمت عملی کوشش و تلاشش این است که جامعه را مسلمان کند فرد را مسلمان کند و آثار اسلامی در جامعه ظهور پیدا کند و مانند آن اما الهیات فلسفه الهی تمام تلاشش این است که علم را اسلامی کند و خرد و دانش را عقلانی و اسلامی کند تا مع الواسطه، علمِ اسلامی شده، افراد را و جامعه را به خردورزی عقلانی و دینی راهنمایی کند.
بنابراین ریاست فلسفه الهی در این است که تمام علوم را اسلامی میکند
متن کامل پیام
http://news.whc.ir/news/view/113724
#فلسفه
#آیت_الله_جوادی_آملی
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
9.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚کتابخانه آستان مقدس
📚 با همکاری نهاد کتابخانه های کشور و جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می کند
جلسه معرفی کتاب
📗پرتوی از روی دوست کرامات حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام در کلام علمای دین
با حضور نویسنده کتاب حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل محمدی کرمانشاهی
🗓 شنبه: ۲۲ آبان ۱۴۰۰
🕰 ساعت : ۱۰:۳۰
لینک پخش زنده
https://www.skyroom.online/ch/nahaad/qompl
#معرفی_کتاب
#حضرت_معصومه_س
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
4003613980207.pdf
906.6K
📜ابوجعفر مرعشی راوی تفسیر منسوب به امام حسن عسکری علیه السلام
✍مصطفی معلمی
📔پژوهش های قرآن و حدیث
📔مقاله پژوهشی
#مقاله
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰لوح
📜نامه امیدبخش امام عسکری علیهالسلام
◽️حضرت آیتالله خامنهای
«عدهای از شیعیان فکر می کردند که امام عسکری (علیهالسّلام) از راه پدرانش منصرف شده. امام عسکری (علیهالسّلام) در نامهای به آنها میفرمایند: «نیّت و عزم ما همچنان مستحکم است. ما دلمان به خوشنیّتی و خوشفکری شما آرام است.»
ببینید چقدر این نیروبخش است برای شیعیان... این همان ارتباط مستحکم تشکیلاتی است میان امام و پیروانش.»
📖 همرزمان حسین (علیهالسلام)، گفتار دهم، ص۳۴۶.
#امام_حسن_عسکری_ع
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰طرح تحقیق
🔰واژگان کلیدی
یکی دیگر از مؤلفه های طرح تحقیق؛ مفاهیم کلیدی، کلیدواژگان یا واژگان کلیدی است تعابير مختلف هستند؛ ولیکن در محتوا و حقیقت معنا تغییری ایجاد نمی کند و تفاوتی وجود ندارد. این که محقق کدام واژه را استفاده کند یک انتخاب سلیقه ای است و بر حسب سلیقه می تواند از واژگان کلیدی، کلید واژگان، مفاهیم کلیدی و یا اصطلاحات استفاده بکند.
◽️واژگان کلیدی یا کلید واژگان در پژوهش چه چیزهایی هستند؟
▫️قاعده ای کلی در تشخیص و تعیین واژگان کلیدی وجود دارد که می توان آن را در این تعریف یافت
واژگان کلیدی عبارتند از تمام واژگان اسمی مستقل مندرج در سؤال اصلی که به صورت مستقل، صفت و موصوف و یا مضاف و مضاف اليه به کار گرفته شده اند.
با این حساب: واژگان کلیدی عبارت اند از کلیه کلماتی که در سؤال اصلی به کار گرفته شده اند و دارای مفهوم اسمی مستقل اند و یا در جایگاه مضاف و مضاف اليه و یا صفت و موصوف قرار دارند. بنابراین برای نوشتن واژگان کلیدی تحقیق، محقق کلمات ربط، حروف اضافه و کلمه پرسش را از سوال اصلی حذف و مابقی کلمات را در سه قالب کلمات مستقل، مضاف و مضاف الیه و یا صفت و موصوف به صورت بریده و منقطع ذکر می کند، این کلمات واژگان کلیدی تحقیق خواهند بود.
@pajoohesh_esfahan
#طرح_تحقیق
#واژگان_کلیدی
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰طرح تحقیق
🔰واژگان کلیدی
🔰جایگاه واژگان کلیدی
این کلمات، جایگاهی مهم در زیر ساخت و مبانی تحقیق دارند و مبادی تصوری و تصدیقی آن را تشکیل می دهند، لذا باید یقینا مشخص و تعریف شوند.
اکنون که معیار های لازم برای واژگان کلیدی ارائه شد زمان آن است که با تطبیق در مثال، توضیحات بیشتری جهت درک بهتر مفاهیم مورد نظر ارائه شود.
◽️به عنوان نمونه سؤال اصلی این است
▫️چیستی حقیقت وحی از دیدگاه علامه طباطبایی در تفسیر شريف الميزان
محقق قصد دارد بررسی کند که حقیقت وحی چیست.
در این عنوان چند واژه وجود دارد؟
تمام واژگان ربطی، حروف اضافی و کلمه پرسش از عنوان حذف می شود. «چیست، در، از » کنار گذاشته می شوند و کلمات باقی مانده کلمات اصلی و واژگان کلیدی را تشکیل می دهند
۱. حقیقت
۲. وحی
۳. حقیقت وحی، چرا؟ چون در این جا حقیقت وحی مضاف و مضاف اليه است و باید به عنوان واژه سوم در نظر گرفته شود؛
و سپس: دیدگاه علامه طباطبایی (رضوان الله عليه)، تفسير الميزان؛ تفسير الميزان در این جا علم است بنابراین تفسير الميزان معرفی می شود و علامه طباطبایی(رضوان الله علیه) نیز به صورت جداگانه معرفی می شوند؛ پس در این مثال پنج واژه کلیدی وجود دارد که نیاز به تعریف خواهند داشت.
#طرح_تحقیق
#واژگان_کلیدی
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh