eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
571 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
257 ویدیو
625 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴🏴 🏴🏴 ▪️روضه خوانی رهبر معظم انقلاب ▪️يا اميرالمؤمنين گريه زينبت را نتوانستی تحمل کنی؟ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فضائل و مناقب حضرت علی (ع).pdf
1.74M
📘فضائل و مناقب حضرت علی علیه السلام 📘در کلام حضرت آیت الله خامنه ای 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰توصیه شهید سلیمانی 🔰مطالعه کتاب‌هایی که درباره‌ی حکومت چهارساله امیرالمومنین علیه‌السلام نوشته شده است. 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
4_6017354756287105496.pdf
412.3K
🔰اصول مقاله نویسی 🔰قالب و محتوا ◽️انتخاب موضوع ◽️مسأله یابی ◽️چکیده نویسی ◽️و ..... 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰و نظم امرکم «همه شما را وصیت میکنم.» به چه چیز؟ باز «بتقوی اللَّه.» مجدداً «تقوا». اولین وآخرین کلمه امیرالمؤمنین، علیه‌السّلام تقواست. به‌دنبال آن: «و نظم امرکم.» نظم امرتان. یعنی چه؟ یعنی همه کارهایی که در زندگی میکنید، منظّم باشد؟ معنایش این است؟ ممکن است معنایش این هم باشد. نفرمود «نظم امورکم.» کارهایتان را منظم کنید. فرمود «نظم امرکم.» آن چیزی که باید منظم و محکوم نظم و انضباط باشد، «یک چیز» است. «نظم امور» نفرموده است. فرموده است: «ونظم امرکم.» انسان میفهمد که این نظم امر، عبارت است از امری مشترک بین همه است. به نظر من میرسد که «نظم امرکم» عبارت از اقامه نظام و حکومت و ولایت اسلامی باشد. معنایش این است که با قضیه حکومت ونظام، منطبق با نظم و انضباط رفتار کنید و بلبشو نباشد." ◽️بیانات در خطبه‌های نمازجمعه https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2705 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️ اسرائیل کشور نیست، ♦️ پادگان تروریست ها ست مبارزه با آن وظیفه همگانی است. ‌۱۴۰۰/۰۲/۱۷
noormags-مبانی_قرآنی_اندیشۀ_امام_خمینی_رحمه_الله_در_نام_گذاری_روز_جهانی_قدس-1769453_2107484.pdf
951.1K
📔مبانی قرآنی اندیشه امام خمینی(ره) در نام گذاری روز جهانی قدس ◽️سید مصطفی حسینی رودباری 📔نشریه اندیشه تقریب 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می نماید: ◽️سلسله کرسی‌های علمی-ترویجی با محوریت اندیشه فیلسوف شهید آیت‌الله مطهری(ره) ◽️تأملی بر مشروعیت انتصابی یا انتخابی حکومت از دیدگاه شهید مرتضی مطهری؛ ▫️دکتر حسین جوان آراسته، دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ▫️شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۹ الی ۱۱ ◽️تجربۀ اخلاقی به مثابه تجربه‌ای دینی (نظریه‌ای برگرفته از آرای شهید مطهّری در باب حقیقت فعل اخلاقی) ▫️دکتر علی شیروانی، دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ▫️شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۱ الی ۱۳ ◽️نحوه مواجهه شهید مطهری(ره) با مسائل زمانه و ظرفیت آن برای حل چالش‌های کنونی ▫️دکتر حفیظ‌ الله فولادی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ▫️یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ساعت ۹ الی ۱۱ ◽️دانش فلسفه حق در اندیشه فیلسوف شهید، آیت‌الله مطهری ▫️دکتر محمدحسین طالبی، دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ▫️یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۱ الی ۱۳ لینک برگزاری جلسه: https://vc.rihu.ac.ir/ch/motahari
14010206_دیدار دانشجویان.pdf
1.25M
🔰جزوه 🔰بیانات رهبر انقلاب اسلامی 🔰در دیدار جمعی از دانشجویان ۱۴۰۱/۰۲/۰۶ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
mags_nlai_ir.pdf
646.9K
🔰بانک نشریات ایران 🔰راهنمای جستجو در بانک نشریات ایران 📚بانک نشریات ایران https://mags.nlai.ir/ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🏴 پیام تسلیت در پی درگذشت پژوهشگر و هنرمند انقلابی آقای نادر طالب‌زاده ▪️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت پژوهشگر و هنرمند انقلابی آقای نادر طالب زاده را تسلیت گفتند. 📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم با تأسف خبر درگذشت پژوهشگر و هنرمند انقلابی و پرتلاش و پرانگیزه آقای نادر طالب زاده رحمة الله علیه را دریافت کردم. به خانواده و بازماندگان و همکاران و دوستان ایشان صمیمانه تسلیت عرض میکنم و از خداوند متعال رحمت و مغفرت و پاداش نیک برای خدمات باارزش فرهنگی و رسانه‌ئی ایشان مسألت مینمایم. سیّد علی خامنه ای ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✦؛﷽✦ 📚 ملزومات پژوهش ◽️ چند نكته است كه برای پژوهشگر و محقق لازم است كه اگر آن نكات ملحوظ باشد، وقتی پژوهشگر و محقق ساخته شد، آن‌گاه پژوهش و تحقیق هم خود به خود ساخته می شود. ▫️نكته اول این است كه همه ما یك ظرفیت خاص داریم، آن انسان كامل است كه می‌ تواند مظهر اسمای حسنای الهی باشد و همه چیز را به «اذن الله» بدانند، وگرنه ما بر اساس ﴿وَ قَدْ خَلَقَكُمْ أَطْوَارًا﴾[۱] هر كدام با یك ظرفیت خاصی خلق شدیم. ▫️مطلب دوم آن است كه این جریان «مَنْ عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَدْ عَرَفَ رَبَّهُ»[۲] یا «رَحِمَ‏ اللَّهُ‏ امْرَأً عَرَفَ‏ قَدْرَهُ»[۳] این گذشته از این كه صبغه انشایی و دعا دارد، صبغه إخباری هم دارد. خدا كسی را رحمت می ‌كند و عنایت خاص الهی شامل كسی می ‌شود كه بفهمد برای چه خلق شده است! نه آن هدف كلی كه ﴿مَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ اْلإِنْسَ﴾،[۴] نه خیر! [اینکه] این آقا برای چه خلق شده است؟ اینها اصلاً برای كار علمی خلق شده یا برای كار عملی؟ [اگر خلقت او برای] كار علمی هست، رشته ‌اش چه است و تا چه حد است؟ این «رَحِمَ‏ اللَّهُ‏ امْرَأً عَرَفَ‏ قَدْرَهُ». ▫️مطلب سوم همان است كه در كتاب های اصولی ملاحظه فرمودید که اگر كسی ظرفیت خود را با كالاهای بی خود پُر كند، از آن كالای اصلی می ‌ماند؛ برای این است كه می‌ گویند اگر درختی را شما با آب شور تغذیه كردید بعد بخواهید با آب شیرین این را بپرورانید نمی‌ شود، این یك مقدار آب خواست به او دادید و خشك هم شد. ◽️قصه خواندن، حرف های باطل گوش دادن، حرف های غیر علمی زدن، حرف های غیر علمی گوش دادن و حرف های غیر علمی را تحویل مردم دادن، این مثل یك كودكی است كه با پفك معده ‌اش را پر كرده است، این دیگر در موقع غذا، غذا نمی‌ خورد! یك آدمی كه دهان باز می ‌كند و حرف غیر علمی می ‌زند یا گوشش را باز می ‌كند و حرف غیر علمی گوش می‌ دهد، او با پفك مغزش را پر كرده است، این دیگر عالم نمی شود! مرحوم بوعلی می‌ گوید كه من تعهد كرده‌ ام كه دیگر قصه نخوانم![۵] خب آدم وقتی قصه بخواند، افسانه ‌ای درمی ‌آید! یك فقیه اگر بخواهد با قصه مغزش را پر كند دیگر فقیه نمی ‌شود؛ [همچنین] یك اصولی، یك حكیم یا مفسر. بنابراین ما وقتی در یك رشته ‌ای داریم كار می ‌كنیم باید بدانیم كه با پفك مغز را پر نكنیم، این دیگر یقیناً ملا نمی شود. این [شخص] مادامی كه در مؤسسه تحقیقاتی است با حرف های علمی آشناست، همین كه پایش از این جا رفته بیرون با امور دیگر؛ این مغز، مغز محقق و پژوهشگر نیست! ▫️مطلب بعدی آن است كه گاهی ممكن است انسان در مؤسساتی كار بكند كه محصول كارش را برای صاحب مؤسسه بگذارد و حق الزحمه ‌ای دریافت بكند و برود، اما مراكز علمی این ‌چنین نیست؛ محصول كار را به همراه می ‌برد و آن پوسته ‌اش را برای مؤسسه می‌ گذارد. یك وقت است كه انسان در مؤسسات فرش ‌بافی و ظرف سازی و صنایع كار می‌ كند، كل كارها را برای مؤسسه می گذارد یك پوسته ‌اش نصیب او می‌ شود؛ یك وقت است كه در مراكز تحقیقی دارد كار می كند، [در] مراكز تحقیقی عصاره مطلب كه علم است [را] به همراه می ‌برد و چهار صفحه نوشته شده و نگارش شده و قلم زده را به مؤسسه می ‌دهد، اینكه علم نیست! بعد باید بیاید بالا و علم بشود، آنچه كه علم است را به همراه می ‌برد. ◽️برای اینكه آنچه را [که محقق] به همراه می ‌برد بارور بشود، آن بیان لطیف مرحوم ابن ادریس در طلیعه سرائر باید ملحوظ باشد؛ ابن ادریس در مقدمه سرائر همان جلد اولش هست كه بزرگانی قبل از من این چنین بودند كه «غبرت أربعین سنة ما قلت و لا بت إلا و الكتاب موضوع على صدری»،[۶] این «ما قلت و لا بت» یعنی هیچ وقت من خواب قیلوله نكردم مگر اینكه با كتاب خوابیدم، كتاب روی سینه‌ ام بود مطالعه كردم و خوابم برد، شب هم كه می ‌خواستم بیتوته كنم به بسترم نرفتم مگر اینكه كتاب روی سینه‌ من بود و با مطالعه خوابیدم؛ آن وقت این می ‌شود ابن ادریس و این چنین شدن سخت نیست، برای اینكه اینها نه امام بودند و نه پیغمبر! [۱]. سوره نوح, آیه ۱۴ [۲]. مصباح الشریعة، ص۱۳؛ متشابه القرآن و مختلفه(لابن شهر آشوب)، ج‏۱، ص ۴۴ [۳]. عیون الحكم و المواعظ، ص ۲۶۱؛ «رَحِمَ‏ اللَّهُ‏ امْرَأً عَرَفَ‏ قَدْرَهُ وَ لَمْ یتَعَدَّ طَوْرَهُ» [۴]. سوره ذاریات, آیه ۵۶ [۵]. تسع رسائل فى الحكمة و الطبیعیات، ص ۱۴۲؛ (الرسالة الثامنة فی العهد) [۶]. السرائر الحاوی لتحریر الفتاوی، ج۱، ص ۴۳ 📚 دیدار جمعی از پژوهشگران با حضرت استاد آیت الله جوادی آملی ۱۳۸۴ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh