eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
574 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
255 ویدیو
624 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
📚نهضت تولید علم در زندگانی امام صادق (ع) ◽️امام باقر (ع) هندسه و چهارچوب اسلام اصیل نبوی و علوی را با اصول و فروع دین تبیین نمودند و سپس امام صادق (ع) پایه‌های دین را بر آن بنا نهادند و مرجعیت علمی، دینی و سیاسی ائمه اطهار (ع) را تثبیت کردند. حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم ترخان، عضو هیئت علمی گروه کلام پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دفتر قم در سخنانی، با اشاره به برجستگی نهضت تولید علم در زندگی امام صادق (ع) چرایی پرداختن آن‌حضرت به نهضت علمی، مبارزه با عقاید و فرقه‌های انحرافی و... پرداخت که محورهای اصلی سخنان وی به شرح ذیل تقدیم می‌گردد. ofoghhawzah.ir/Newspaper/item/87513 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
اطلاع رسانی .فراخوان مقاله .چکیده
تأیید شده.pdf
9.83M
✨﷽✨ ┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄ 🔰رشد هشتم 🔰مسابقه ی پژوهش گروهی 🔰از نگاه آمار رشد و تعالی پژوهشی حوزه های علمیه خواهران مرهون برنامه ریزی، ارائه ایده ها و طرح های جدید و کاربردی و پیگیری مستمر مسئولان، معاونین و اساتید محترم پژوهشی در سراسر کشور است. در همین راستا، «مسابقه پژوهش گروهی رشد» نیز عرصه ی مشارکت جمعی و گروهی طلاب به شمار می رود که فرصت ارزشمندی را جهت ارتقای پژوهشی و هم افزایی مطلوب طلاب حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور فراهم نموده است. به لطف خداوند سبحان، در هشتمین دوره فراخوان «مسابقه پژوهش گروهی رشد»، آثار مقبول و موثری از سوی گروه های فعال پژوهشی سراسر کشور به «اداره فعالیت ها، مجامع و همایش های پژوهشی» واصل شده که آمار کمّی و سطح کیفی آثار، نشان از دغدغه مندی و انگیزه قوی طلاب برای شناسایی و رصد آسیب ها و ارائه راهکار جهت حل مسائل پژوهشی با اولویت مسائل بومی و منطقه ای می باشد. اینک، پس از انجام مراحل داوری اجمالی، تفصیلی و تفصیلی مجدد، آثار منتخب دوره هشتم مشخص و معرفی شده اند که اثر گروهی از مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام حائز رتبه شایسته تقدیر شده اند. 🌸شایسته تقدیر سطح ۲🌸 ◽️حنه، الگوی مبارزه با فرهنگ جاهلی در میان نخبگان؛ در قرآن کریم ▫️دبیر گروه: مژگان جلوه ▫️اعضای گروه: سمانه سادات سدید پور، مائده کاملی، ناهید کارساز ▫️استاد گروه: استاد میرغفوریان ▫️نام گروه: رشد پژوهش ▫️مدرسه: الزهرا علیها السلام 🔰پژوهش مدرسه این موفقيت را تبریک عرض می نماید. 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
-56156414_-1702741786.pdf
5.38M
📜محورهای اصلی بیانات رهبر انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام خمینی درباره شخصیت امام 🗓از سال ۱۳۶۹ تا ۱۴۰۰ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰کرسی علمی ترویجی ▫️به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، این کرسی که با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) و مهمانان حاضر در کرسی، از مدرسه علمیه معصومیه تفرش برگزار شد، به بررسی اهمیت و تاثیری که بهره مندی از طیبات دنیوی بر حیات اخروی دارد، پرداخت. راضیه فلاحتی طلبه سطح ۴ تفسیر تطبیقی به ارائه مطلب پرداخت و گفت: فهم «تأثیر بهره مندی از طیبات دنیوی بر طیبات اخروی»؛ به همان میزان ارزشمند است که سرنوشت ابدی انسان مهم و ضروری است؛ زیرا آگاه شدن نسبت به آن می تواند رفتارها و اعمال آدمی را در مواجهه با طیبات .... 💠ادامه مطلب کلیک نمایید⬇️ https://hawzahnews.com/xbLjX 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✦؛﷽✦ 📚 دانشنامه جهان اسلام ▪️قیام پانزده‌ خرداد  نهضتی‌ خودجوش‌ و مردمی‌ در تهران‌، قم‌ و برخی‌ از شهرهای‌ دیگر در اعتراض‌ به‌ دستگیری‌ امام‌ خمینی‌ در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲. زمینه‌های‌ سیاسی‌ و اجتماعی‌ و دینی‌ این‌ قیام‌ به‌ دهه ۱۳۳۰ ش‌ و اقدامات‌ تحریک‌آمیز نظام‌ حاکم‌ بازمی‌گردد. متن کامل مقاله⬇️ https://rch.ac.ir/article/Details/12664 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰کارگاه 🔰مسئله یابی 🗓زمان: ۲۸ دقیقه 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه برگزار می کند: 📖فراخوان بیست و چهارمین همایش کتاب سال و ششمین جشنواره مقالات علمی حوزه 📚 ویژه آثار مکتوب حوزویان در زمینه ی علوم اسلامی یا انسانی مرتبط با حوزه دین 🗓مهلت ارسال آثار: پایان خرداد ماه ۱۴۰۱ 🌐 ثبت‌نام اینترنتی http://bookr.ismc.ir/ 📡 پایگاه اطلاع‌رسانی www.ketabehowzeh.ir 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا علیه السلام 📚📚📚 کتابخانه رضوی 📗 آیین زندگی از دیدگاه امام رضا (ع) 📗 حیات پاکان 📗قرآن کریم از منظر امام رضا (ع) 📗 کرامات الرضویه 📚 و سایر کتب 🔰 مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن 📚 کتابخانه معارف اسلامی 📚 کتابخانه رضوی 📚 📖 مطالعه کتب کتابخانه رضوی در سایت http://ketaab.iec-md.org/ketaabkhaaneh_razavi.html 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠فضیلت و جامعیت الحمدلله و ترجیح آن بر لا اله الا الله در اندیشه امام خمینی(ره) 💠جایگاه و منزلت آیه الحمدلله در حکمت نظری 🔰مبنای حضرت امام در تفسیر الحمدلله بر مدار انسان شناسی استاد آیت الله فرحانی تبیین می کنند. 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰نرم افزار 📚کتابخانه تخصصی امام رضا علیه السلام www.noorsoft.org/fa/software/View/6556   🔰مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰نشست علمی 🔰همایش امام رضا علیه السلام و تفسیر قرآن 🔰بررسی تحلیلی روایات تفسیری امام رضا علیه‌السلام برگزارکننده: دانشگاه علوم اسلامی رضوی با مشارکت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی دفتر قم سخنرانان: حجت الاسلام دکتر محمدعلی مهدوی راد حجت الاسلام دکتر سیدعلی دلبری حجت الاسلام دکتر محمد میرزایی حجت الاسلام دکتر جواد ایراوانی 🗓۲۱ خرداد ماه 🕰ساعت: ۱۰ لینک ورود: http://elc.razavi.ac.ir/pajoohesh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 صوت همایش امام رضا علیه السلام و تفسیر قرآن 🔸 سخنرانان: حجت الاسلام دکتر مهدوی راد حجت الاسلام دکتر دلبری حجت الاسلام دکتر میرزایی حجت الاسلام دکتر ایراوانی 🔸دبیر علمی: حجت الاسلام دکتر علی راد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✦؛﷽✦ تحلیل عرفانی مقام رضا منازل سائران الهی به ده بخش تقسیم می شود. منزلت رضا در بخش اخلاق قرار گرفته و در ردیف صبر و دیگر منازل اخلاقی واقع می شود. 📗ادب فنای مقربان، جوادی آملی، ج۲، ص ۸۳ دست یابی به این مقام بسیار سخت و دشوار ولی لازم و ضروری است؛ رضوان الهی مقامی نیست که هر کسی بتواند آن را آرزو کند، زیرا مقدار آرزوی هر کسی به اندازه ادراک و اندیشه اوست و رضوان خدا در حیطه دعا و آرزو نیست. 📗تفسیر تسنیم، جوادی آملی، ج ۱۳، ص ۸۷ این مقام برای خواص از مقامات اولیه طریق و برای عامه در راه سلوک از مشکل ترین امور است. 📗منازل السائرین، انصاری، ص ۲۰۴- ۲۰۹ برخی بر این باورند که رضا، عنوان وقوف صادق است. وقوف صادق مقام سلب اراده است. مقامی که سالک در برابر اراده حق، اراده و تقاضایی ندارد. رضای خود را به رضای حق ترجیج نمی دهد. تسمیه این مقام به وقوف صادق از این جهت است که سالک به راستی قدم به مقام بندگی نهاده است. مقامی که سالک در آن متوقف است و به فکر تبدیل حال نیست. تسمیه مقام رضا به وقوف صادق از این جهت است که سالک به راستی قدم به مقام بندگی نهاده است. منظور سالک از سلوک فنای ذات، محو آثار انانیت و رسیدن به مقام شامخ سلم نفس است. از این نظر سالک به رسیدن به مقام رضا قانع نیست، چون این مقام، مقام فنای صفات است و می خواهد به مقام فنای ذات برسد و تا فنای ذات برای سالک، راه زیاد است؛ از این جهت رضا از اوایل مسالک اهل خصوص است؛ اما برای عامه چون در پی ارضا نفس هستند، تحصیل فنا امری مشکل است. 📗منازل السائرین، انصاری، ص ۲۰۴- ۲۰۵ رضا را بر دو قسم می دانند. یکی رضای خداوند از بنده و دیگری رضای بنده از خدای تعالی. حقیقت رضای خداوند عزوجل اراده ی ثواب، نعمت و کرامت بنده باشد و حقیقت رضای بنده اقامه بر فرمان های خداوند و گردن نهادن بر احکام. 📗هفت مقام عرفانی، میناگر، ص ۵۲۰- ۵۲۱ مقام رضا درجاتی دارد. درجه اوّل رضاى عامه است و آن رضا به مقام ربوبیت حق است یعنی عبد سالک، خود را در تحت ربوبیت حق قرار دهد و از سلطنت شیطانیه، خود را خارج کند و به این ربوبیتِ الله تعالى‏ راضى و خشنود باشد و علامتش آن است که علاوه بر آن که مشقّت تکلیف برداشته شود از اوامر الهیّه خشنود و خرم باشد و آن را به جان و دل استقبال کند و منهیّات شرعیه پیش او مبغوض باشد و به مقام بندگى خود و مولائى حق دلخوش باشد. درجه دوم رضا به قضاء و قدر حق است یعنى خشنودى از تمام پیش‏ آمدها چه بلیّات و امراض و چه شادی ها. هر دو را عطیه حق تعالى‏ شمارد و به آن راضى و خشنود باشد و حصول این مقام جز با معرفت به مقام رأفت و رحمت حق تعالى‏ به عبد نشود. درجه سوم رضا به رضای خداست که بنده برای خود نه خشمی می بیند و نه خشنودی. در این حالت به گونه ای می شود که هر چه حق تعالی برای او اختیار کند، نزد او نیکو است و او نیز همین را اختیار می کند که از آن به "رضاء برضی الله" تعبیر کنند و چنان است که عبد از خود خشنودى ندارد و رضایت او تابع رضایت حق است. 📗امام خمینى، شرح حدیث جنود عقل و جهل، ص ۱۷۰ این مقام برای خواص از مقامات اولیه طریق و برای عامه در راه سلوک از مشکلترین امور است. 💠 عالم آل محمد (ص) https://eitaa.com/Alamalmohammad
noormags-سیری_در_سیره_تربیتی_و_شخصیت_اخلاقی_و_علمی_بانو_مجتهده_امین_رحمها_الله-248530_2107484.pdf
776.9K
📔سیری در سیره تربیتی و شخصیت اخلاقی و علمی بانو مجتهده امین ◽️ محمدحسین ریاحی 📔بانوان شیعه 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا