eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
543 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
265 ویدیو
630 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴🏴🏴🏴 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ 🔰شرح خطبه منا امام حسین علیه السلام 🔰آیت الله مجتبی تهرانی 🔰قسمت سوم  📜حربه دشمن برای جدا کردن مردم از رهبری: «تبلیغات» و «اسلحه» ..... شناختی نسبت به رهبری انقلاب نداشتند، یعنی نسبت به حسین علیه السلام شناخت نداشتند. من بالاتر میروم، اين دسته حتی نسبت به بنی‌هاشم هم شناخت نداشتند. از آن طرف نسبت به هدف رهبر قیام هم شناخت نداشتند. نه خودش را میشناختند و نه هدفش را. پس اين گروه نه رهبری قیام را میشناختند و نه می‌دانستند كه هدف رهبری قيام چیست. بالاتر، حتی رهبری فعلی نظام حاكم را هم نمیشناختند. نمی دانستند كه زمامداران حکومت موجود فاسد هستند. جهل در جهل در جهل بود . جهلشان به ضریب سه بود.  اطلاعات اینها فقط از ناحیه سران نظام موجود تأمین می‌شد، یعنی هرچه که معاویه راجع به خودش می‌گفت، اینها ميپذيرفتند. اطلاعاتشان نسبت به معاويه از خود او، یارهای او و حرف‌ها و قالهای او بود. هر چه كه معاویه راجع به علی علیه السلام یا راجع به امام حسین و بنی‌هاشم ميگفت اینها قبول ميكردند. به تعبیر دیگر اینها اسلام را از معاویه گرفته بودند. مسلمانهای معاویه ای بوند. چون هر چه او گفته بود، چه نسبت به رهبری خودش، چه نسبت به افرادی كه واقعاً صلاحیت رهبری داشتند و چه نسبت به اصل نظام اسلامی، آنها باور میکردند. 📜 ادامه مطلب کلیک نمایید https://b2n.ir/t24650 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
noormags-مبانی_قرآنی_گریه_برای_امام_حسین(ع)-1810505_2107484.pdf
1.03M
📜مقاله 📜مبانی قرآنی گریه 📜برای امام حسین علیه السلام ◽️روح الله زینالی 📔پژوهش نامه 📔معارف حسینی 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🏴🏴🏴 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ 🔰شرح خطبه منا امام حسین علیه السلام 🔰آیت الله مجتبی تهرانی 🔰قسمت چهارم 📜دشمن شناسی و بینش رهبری، جلوتر از همه ... مردم آن زمان را در رابطه با قیام امام حسین علیه السلام به سه دسته تقسيم کرد معتقدان و یاران راستین  دسته اوّل كساني که معتقد بودند امام حسین حق است و دستگاه بنی امیه باطل است. کمال اعتماد را هم به امام حسین داشتند و نسبت به این نظریه و اعتقادشان هم عملاً پایدار بودند، اینها عدّه قلیلی بودند که در صحنه کربلا آمدند و اکثر آنها هم شهید شدند. معتقدانِ عافیت‌طلب دسته دوم کسانی بودند که معتقد بودند حسین علیه السلام حق است و تشکیلات اموی باطل و فاسد است، قلباً به اين اعتقاد داشتند، امّا بر اثر اموري از قبیل تهدید و تطمیع و تحمیق و امثال اینها، خودشان را کنار کشيدند و یا حتی ظاهراً مخالف امام حسین شدند، ولی قلباً به امام حسین اعتقاد داشتند. اکثر افراد عراق، بصره و کوفه اينچنين بودند. لذا اینها روی عقیده شان نایستادند و بعد هم پشیمان شدند. چون اکثر افراد عراق اینچنین بودند و در نتیجه اکثريت مردم، در صحنه نیامدند. لذا اين قيام به حسب ظاهر نباید نتیجه داشته باشد..... 📜 ادامه مطلب کلیک نمایید https://www.eshia.ir/feqh/archive/text/tehrani/akhlaq/90/900908/ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📜تحلیل شش تن از فقها از حرکت امام حسین علیه السلام 📜سید ضیاء مرتضوی امام خمینی در بحث‌های ولایت فقیه می‌گویند یک مصلح، یک حاکم و یک انسان مکلف اسلامی مگر حتما باید حرکتی که می‌کند در زمان خودش به نتیجه برسد، ما الان کاری می‌کنیم که ۵۰ سال دیگر ممکن است نتیجه دهد، ممکن است تشکیل یک حکومت ولو ۵ قرن دیگر مستلزم این شود که یک حکومت صالح و مشروع که موجب حرکت امام حسین علیه السلام شد، تشکیل شود و این همان ملاک‌هایی است که امام حسین علیه السلام در بحث امر به معروف و نهی از منکر ارائه دادند و آن را واجب می‌دانستند. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدضیاء مرتضوی استاد حوزه علمیه قم، در ششمین نشست از سلسله نشست‌های «عاشورا؛ از نگاهی دیگر» از «بازتاب عاشورا در فقه سیاسی شیعه» سخن گفت و در این باره تحلیل شش فقیه را بیان کرد. هر عملی از جمله حرکت امام حسین علیه السلام وقتی می‌تواند، الگو باشد که بتوانیم بر پایه یک قاعده تحلیل شده قبلی آن را تحلیل کنیم یا خود این حرکت قاعده‌ ساز باشد، به اعتباری که امام حسین علیه السلام سخنی بگوید که برای ما حجت است. دوم اینکه این منطق و قاعده قابل فهم و استخراج باشد. ما ممکن است بگوییم حرکت امام حسین علیه السلام یک حرکت قاعده‌ مند است، ولی نمی‌دانیم چیست و تاریخ به خوبی آن را بیان نکرده، ما هستیم و ضوابط موجود فقهی که برخی از فقهای بزرگ نتوانستند براساس آن حرکت امام حسین علیه السلام را توجیه کنند. اگر عملی هر چند در سطح حرکت امام حسین علیه السلام یکی از این دو ویژگی را نداشته باشد؛ یا «قضیه فی الواقعه» است بدین معنی که اتفاقی در یک مسأله‌ای افتاد و قابل استدلال نیست و لو معنی آن را می‌فهمیم؛ یا «مجمل» است یعنی نمی‌فهمیم؛ ما مقتل می‌خوانیم و به سر و سینه می‌زنیم ولی از عاشورا، درس جزء به جزء نمی‌گیریم.... 📜 ادامه مطلب کلیک نمایید https://b2n.ir/d20307 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚معرفی تفاسیر 📚تفاسیر شیعه 📚تفاسیر اهل سنت ◽️۹۶ تفسیر شیعه https://b2n.ir/a06527 ◽️۵۲ تفسیر اهل سنت https://b2n.ir/j01978 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🏴🏴🏴🏴 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ 🔰شرح خطبه منا امام حسین علیه السلام 🔰آیت الله مجتبی تهرانی 🔰قسمت پنجم 📜ابزار انقلاب امام حسين، «خون و كشته شدن» خاندان ابوسفيان درصدد براندازی اسلام  این ظاهر قضیه بود؛ امّا باطن قضیه غیر از این بود. خود معاویه چه طور آدمی بود؟معاویه کسی بود که اصلاً به اسلام اعتقاد نداشت...... من این جمله را ميگویم تا در ذهنتان ثبت شود: «معاویه در صدد براندازی اسلام بود». یک وقت می‌گویی دنبال براندازی حکومت اسلامی بود، یک وقت می‌گویی دنبال براندازی اسلام بود؛ اینها دو تا است. معاويه به دوستش گفت: تا موقعی که اسم پیغمبر روزی پنج مرتبه در مأذنه ها می‌آید، کار خراب است. او گفت كه بايد اين اسم دفن شود. «لَا وَ اللَّهِ إِلَّا دَفْناً دَفْنا». او دنبال براندازی اسلام بود. کسی هم نمیدانست كه او ضدّ اسلام است، مگر خصّیصینی که با او بودند، البته آنها هم به رویش نمیآوردند.  این حرفهای معاویه همان جاهلیت‌های بت پرستی است؛ «لم یؤمن بالله طرفه عین»، معاویه یک چشم به هم زدن نیز به خدا ایمان نیاورده بود. پدرش ابوسفیان هم همینطور بود. حالا نمیخواهم سراغ او بروم. در تاريخ دارد وقتی که کور شده بود، در جلسه اي گفت: کسی اینجا نیست؟ همه خودمانی هستیم؟ گفتند: بله، گفت از این حرفهایی كه پيغمبر ميزند، خبری نیست.  اين از ابوسفیان، این هم فرزندش و آن هم نوه اش یزید که گفتم او از پدر و جدّش با صفاتر بود و در جلسه ای علنی گفت: این حرفها دروغ است و از وحی و نبوّت، خبری نیست؛ بحث بحث سلطنت و حکومت است.  يزيد به روايت تاريخ........ 📜 ادامه مطلب کلیک نمایید https://www.eshia.ir/feqh/archive/text/tehrani/akhlaq/90/900909/ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ 📚📚📚 کتابخانه حسینی 📗 فرهنگ جامع سخنان امام حسین ع 📗 مقتل مقرم 📗 شرح زیارت عاشورا 📗 امام حسین ع شهید فرهنگ پیشرو انسانیت 📗 آذرخش کربلا 📗 آثار و برکات تربت امام حسین ع 📗 آنچه در کربلا گذشت 📗 عبرتهای عاشورا 📗 شهدای کربلا 📚 و سایر کتب 🔰 مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن 📚 کتابخانه معارف اسلامی 📚 کتابخانه حسینی 📚 📖 مطالعه کتب کتابخانه حسینی در سایت http://ketaab.iec-md.org/ketaabkhaaneh_hosseini.html 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
r53112a4598.pdf
1.36M
🔰گزیده‌ای از پایان نامه های 🔰مرتبط با امام حسین علیه السلام ◽️سطح کارشناسی ارشد ▫️فاطمه یزدان پناه ▫️راضیه سلیمانی 📔صحیفه اهل بیت علیه السلام 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🏴🏴🏴🏴 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ 🔰شرح خطبه منا امام حسین علیه السلام 🔰آیت الله مجتبی تهرانی 🔰قسمت ششم 📜جعل حدیث برای تطهیر چهره مخالفان اهل‌بیت .... هدف من و تو نیستیم، هدف اسلام است که آن باید باشد و بماند، ولو اینکه حرکت و قیام برای حفظ آن به فنای من منجر شود. اصلاً بقای هدف، با فنای من است. این یک مطلب جدید است و بالاتر از همه حرف‌ها است. حضرت با صراحت می‌گوید: «بقای هدفم با فنای خودم است». حرف امام حسین این است که اسلام باشد ولو حسین نباشد. حضرت مکرّر این مطلب را گفته است؛ هم در قالب شعر و هم در قالب نثر. امام حسین می‌گوید: «اسلام باشد، من نباشم». هدف بقای اسلام است ولو اینکه به فنای من منجر شود. اینجا بحث من و تو مطرح نیست.  این حرف امام حسین بود و پای آن هم ایستاد. او می‌دانست که اگر کشته شود اسلام باقی می‌ماند. لذا اگر حضرت همه کسانی که به کربلا آمده بودند را می‌کشت، به هدفش نمی‌رسید. او و کسانی که با او آمدهاند، باید کشته و فانی شوند تا اسلام باقی بماند. این حرف امام حسین است. خطبه امام حسین سه بخش دارد. بخش اوّل؛ فضائل امیرالمؤنین و خاندان عصمت و طهارت است بخش دوم؛ دعوت به امر به معروف و نهی از منکر و اهمیت این وظیفه و واجب الهی است بخش سوم؛ وظیفه علما و این که بر علما لازم است که در مقابل ستمگران و مفاسد قیام کنند. حضرت سکوت علما را در مقابل ستمگرها محکوم می‌کند که نباید سکوت کنند. بعد هم آثار زیان‌ بار و خطرناک سهل‌انگاری نسبت به انجام این وظیفه بزرگ الهی را بیان میکند...... 📜 ادامه مطلب کلیک نمایید https://www.eshia.ir/feqh/archive/text/tehrani/akhlaq/90/900910/ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
20130115090020-9723-131.pdf
262.3K
🔰قیام عاشورا از منظر مقام معظم رهبری 🔰درس ها و عبرت ها ◽️مرضیه مروتی ◽️اکبر اجرایی 📔معرفت 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🏴🏴🏴🏴 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ 🔰شرح خطبه منا امام حسین علیه السلام 🔰آیت الله مجتبی تهرانی 🔰قسمت هفتم 📜پاسخ‌های امام حسین علیه‌السلام در برابر شایعات معاویه ...امام حسین علیه السلام دو سال قبل از آن که از مکه به سمت کوفه حرکت کند، برای افرادی که در مجامع اسلامی برجسته بودند، خطبه ای را در منا ایراد فرمودند. بیش از هزار نفر را دعوت کرد و مطالبی را در سه بخش بیان فرمود. در جلسه گذشته عرض کردم كه این سه بخش، به بخش‌نامه‌های معاویه مسبوق بود، یعنی معاویه در طول مدت حکومتش بر بلاد اسلامی، بخشنامه های متعددی داشت و امام حسین علیه السلام همه اين حرکات را زیر نظر داشت و ميدانست كه هدف طائفه بنی امیه براندازی اسلام است.  در جلسه گذشته چند بخشنامه معاویه را یکی پس از دیگری، از سلیم‌ بن‌ قیس که ناقل این خطبه هم است، گفتم. معاویه هم بخشنامه تهدیدی و هم بخشنامه تطمیعی داشت. آخرين بخشنامه ای كه جلسه گذشته گفتم اين بود که دستور داده بود برای دو خليفه و دیگر اصحاب، فضائلی را نظیر فضائلی که از پیغمبر برای ابوتراب، یعنی علی علیه السلام وارد شده است، جعل کنند که آنها در برابر علی علیه‌السلام کوچک و ناچیز به نظر نرسند..... 📜 ادامه مطلب کلیک نمایید https://www.eshia.ir/feqh/archive/text/tehrani/akhlaq/90/900911/ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
@ReligionsLibrary1عاشوراشناسی.pdf
10.72M
📗عاشورا شناسی 📗پژوهشی درباره هدف امام حسین علیه السلام ◽️محمد اسفندیاری ◽️نشر نی 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh