🔰 سنت حسنه نگارش
❇️انواع فعالیتها و مطالعه علمی برای تدوین پایان نامهها
۲-باز پژوهی
محقق در این روش، مسئلهای که پیش از این بررسی کردهاند را دوباره مورد پژوهش قرار می دهد یا همان مسئله را با فرضیه یا مبانی دیگری مجددا بررسی می کند؛ مانند مسئله ارتدادی که از منظر روان شناختی مورد تحقیق قرار گرفته بود را بار دیگر از دیدگاه جامعه شناختی بررسی می کند.
البته هم همان فرضیه را در شرایطی نوین، مطالعه وبررسی می کند؛ مانند اینکه دین و بهداشت روانی که در جامعه مسیحی مورد مطالعه قرار گرفته بود را در محیط اسلامی نیز بررسی می کند. گاهی این روش تحقیقی هم می تواند به اثر بخشی و تولید علم منجر شود.
۳-مطالعه توصیفی صرف یا زمینه یابی
تحقیق زمینه یابی، مشاهده پدیدهها به منظور معنا دادن به جنبههای گوناگون اطلاعاتِ جمعآوری شده است. ف آیند این تحقیق، دو مرحله دارد:
الف)...
#ادامه_ دارد👇
#روش_تحقیق
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
#معرفی
دوستانی که #مقاله و #پایان_نامه می نویسند می توانند رایگان از سرویس قاصدک نور استفاده کنند
✅ سرویس قاصدک نور در سامانه سخا
✍️ اداره کل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات حوزههای علمیه، در راستای گسترش خدمات فناوری به طلاب و روحانیون معزز، طی تفاهمنامهای با شرکت نور رایانه سپهر(وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی)، به ارائه نرمافزارهای علوم اسلامی و حوزوی در بستر وب (بر روی سامانه سخا) با شرایط ویژه و رایگان اقدام نموده است.
🔰 #سرویس_قاصدک_نور_چیست؟
🔻 میز کار مجازی قاصدک نور این امکان را میدهد که در مصرف فضای ذخیرهسازی سختافزار و نرمافزار صرفهجویی کنید. با استفاده از این قابلیت در سامانه سخا، طلاب معزز در نسخهای یکپارچه، از نرمافزارهای مختلف استفاده میکنند و نیاز به خرید و نصب نرمافزار بر روی سیستمهای کامپیوتری نیست. از ملزومات این سرویس اتصال به اینترنت است.
📎 #ویژگیهای_برتر_قاصدک_نور:
🔹دیگر مجبور نیستید هزینه هر نرمافزار را بهصورت جداگانه پرداخت کنید، بلکه بهصورت رایگان میتوانید از تمام نرمافزارهای نور استفاده نمایید.
🔸برای استفاده از این قابلیت میتوانید در بستر وب و از تمامی دستگاههای خود استفاده کنید؛ تلفن همراه، لب تاپ، تبلت یا هر دستگاه دیگر میتواند ارائهدهنده این سرویس به شما باشد.
🔹در این سرویس میتوانید چند نرمافزار بهصورت همزمان استفاده نمایید.
🔸از نصب نرمافزارها بینیاز میشوید.
🔹فضای دستگاه شما اشغال نمیشود.
🔸محدودیت کاربر، زمان و مکان برای شما از بین رود.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
موضوعات پیشنهادی پایان نامه ومقاله.docx
22.5K
🔰موضوعات پیشنهادی پایان نامه و مقاله
🔹در مباحث فقهی، علوم قرآنی و تفسیر و...
👀دقت کنید،،،انتخاب کنید،،،ایده بگیرید.
#انتخاب_موضوع
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰سنت حسنه نگارش
📣📣اگر می خواید بدونید موضوع
انتخابی شما تکراری هست یا نه!!!!!
📣📣اگر می خواید برای موضوع
انتخابی خودتون پیشینه شناسی کنید!!!
می تونید به لینک زیر👇👇👇
مراجعه کنید.
https://elmnet.ir
#معرفی_لینک پژوهشی
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
#ماه_مبارک_شعبان
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
💢#مناجات_شعبانیه
🔹 مستحضرید که ماه #شعبان نظیر ماه مبارک رمضان مِهرش با قهر آماده است، نازش با نیاز آماده است. ماههای دیگر ماه نیاز است; اما در ماه پُر برکت شعبان و ماه پُر برکت رمضان که در پیش است نیازش با ناز آمیخته است.
🔹 خدای سبحان به ما دو راه نشان داد که اینها «مانعة الخلو» است اجتماع را شاید[سزاوار است]؛ از راه نیاز یا از راه ناز خواسته های خود را با او در میان بگذاریم. راه نیاز همان است که از ذات أقدس الهی می گوییم: ﴿أَمَّن یجِیبُ الْمُضْطَرَّ﴾[1] اما راه ناز را خود ائمه (علیهم السلام) به ما آموختند. در دعای «افتتاح» شب های ماه مبارک رمضان ذات أقدس الهی به وسیله وجود مبارک #امام_زمان (صلوات الله و سلامه علیه و علی آبائه) این دعا را به ما آموخت که شما در هر شب از شبهای ماه مبارک رمضان وقتی روزه گرفتید و به ضیافت الهی بار یافتید این دعای «افتتاح»، «اللَّهُمَ إِنِّی أَفْتَتِحُ الثَّنَاءَ بِحَمْدِك»[2] این جمله های را می خوانید تا به این جا می رسید: «مُدِلًّا عَلَیك»[3] یعنی پروردگارا من مهمان تو هستم می خواهم با تو دَلال کنم با تو غَنج و ناز کنم، نیاز سرجای خود محفوظ است، من صدر و ساقه هستی ام نیاز است: ﴿أَنتُمُ الْفُقَرَاءُ﴾[4] اما ولی تو به من اجازه داد که با تو ناز کنم من دَلال کنم, إدلال از دَلال و غنج و ناز است: «مُدِلًّا عَلَیك».
🔹 در #مناجات_شعبانیه که مناجات این ذوات قدسی (علیهم افضل صلوات المصلین) است به ما هم اجازه دادند که این مناجات را به بارگاه الهی عرضه کنیم، این است که در این مناجات اول منادات است، بعد مناجات بنده با خدا است، بعد به خدا عرض می کنیم که خدایا حالا تو مناجات کن ما بشنویم! «وَ اجْعَلْنِی مِمَّنْ نَادَیتَهُ فَأَجَابَكَ وَ لَاحَظْتَهُ فَصَعِقَ لِجَلَالِكَ فَناجَیتَهُ سِرّاً»،[5] حالا ما که نفسمان تمام شد، تو مناجات بکن و ما گوش بدهیم. در این اثنا این جمله ها عرض می شود که خدایا! این مناجات برای علی و اولاد علی است، آنها امین بارگاه تو هستند, آنها برابر #قُرب_نوافل[6] تو به زبان اینها حرف می زنی: «كُنْتُ ... لِسَانَهُ الَّذِی ینْطِقُ بِهِ»[7] در فصل سوم یعنی مقام فعل، نه فصل اول که مقام ذات است منطقه ممنوعه است، نه فصل دوم که صفات ذات است که عین ذات است که آن جا هم منطقه ممنوعه است. در مقام فصل سوم که فعل خدا و فیض خدا و ﴿نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْض﴾[8] شدن و مانند آن است. در این فصل سوم که #مقام_ناز است آنها به شما عرض می کنند ما هم اجازه یافتیم به شما عرض کنیم، بگوییم: «إِلَهِی إِنْ أَخَذْتَنِی بِجُرْمِی أَخَذْتُكَ بِعَفْوِكَ»[9] خدایا! حالا بنا شد ناز بکنیم. بگوییم اگر شما این ملت را شایسته رحمت نمی دانی, شایسته تربیت نمی دانی, شایسته هدایت نمی دانی, می گویید چون گناه کردند اگر اینها را, ما را و ملت ما را و جامعه ما را بخواهی مؤاخذه بکنی که چرا بد رفتید؟ چرا بی راهه رفتید؟ چرا گناه کردید؟ ما هم مؤاخذه می کنیم و می گوییم تو که بزرگ تر بودی و هستی چرا نبخشیدی؟! اگر تو مؤاخذه بکنی ما هم مؤاخذه می کنیم! اگر تو بگویی چرا بد کردی؟ ما می گوییم تو چرا خوب نمی کنی؟ «إِلَهِی إِنْ أَخَذْتَنِی بِجُرْمِی أَخَذْتُكَ بِعَفْوِكَ»، تو که بزرگ تری، تو که حکیم محض هستی, علیم محض هستی, قادر محض هستی, حی محض هستی, ازلی، ابدی، سرمدی هستی, تو چرا نبخشیدی؟!
[1]. سوره نمل، آیه62.
[2]. مصباح المتهجد و سلاح المتعبد، ج2، ص577.
[3]. إقبال الأعمال (ط ـ القدیمة)، ج1، ص58.
[4]. سوره فاطر، آیه15.
[5]. الإقبال بالأعمال الحسنة(ط ـ الحدیثة)، ج3، ص299؛ زاد المعاد ـ مفتاح الجنان، ص49.
[6]. الكافی(ط ـ الإسلامیة)، ج2، ص352؛ «... كُنْتُ سَمْعَهُ الَّذِی یسْمَعُ بِهِ وَ بَصَرَهُ الَّذِی یبْصِرُ بِهِ وَ ...».
[7]. الكافی (ط ـ الإسلامیة)، ج2، ص352.
[8]. سوره نور، آیه35.
[9]. الإقبال بالأعمال الحسنة(ط ـ الحدیثة)، ج3، ص296.
📚پیام فرا رسیدن ماه شعبان
تاریخ:1399/01/06
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
#معرفیسامانه
#تحصیلطلاب
#سطحیک
#سطحدو_سه
#باز_ارسال
✅سامانه آموزشی درس گفتار
این سامانه سعی دارد با استفاده از #امکاناتفضایمجازی، بستری را برای ایجاد یک #محیطآموزشی مناسب فراهم سازد.
در سامانه درس گفتار کتابهایی که متن درسی هستند در اختیار شما قرار میگیرد و میتوانید از درس هایی که برای این متن تهیه شده است استفاده کنید.
در نحوه ارائه ی درس ها،امکانات مختلفی در نظر گرفته شده است که به مرور افزوده خواهد شد.
بخشهای این سامانه:
الف.درسها؛
(ارائه تدریس بر اساس سطح طلبه)
#نقطهقوتمطالب،تطبیق عبارت با توضیحات است.
ب.روشها؛
(ارائه روش شناسی دروس خارج،بررسی و شناخت دروس مکاسب،نقش حلقات در اجتهاد،ضرورت مباحث روش شناسی در حوزههای علمیه و...)
ج.کتابخانه.
(متن برخی از کتب درسی سطح یک،دو و سه)
آدرس سامانه
darsgoftar.net
ـــــــــــــــــ
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
#درخواست_همکاری
❎انجمن علمی مشاوران مذهبی ، یک انجمن علمی، تخصصی، پژوهشی و غیر انتفاعی است که در راستای خدمت و تعالی حرفه ی مشاوره و منادی ارتقاء مشاوره و راهنمایی مذهبی در مشهد آغاز بکار نموده و جهت توسعه در کل کشور و برای حصول به این مهم از دانش آموختگان رشته های مرتبط (مشاوره ، روانشناسی ، علوم تربیتی ، مدیریت و مطالعات خانواده ...) دعوت به عضویت در انجمن و ادامه همکاری می نماید.
در صورت تمایل واژه «انجمن علمی» را به آیدی ذیل ارسال نمائید
@yaaa110
09399793993
⚘ روزت مبارک...
⚘ پاسدار رشید اسلام...
#میلاد_امام_حسین (علیهالسلام)
#روز_پاسدار
☘🍂☘🍂☘🍂☘🍂☘🍂
سلام علیکم
مبنی به برگزاری کارگاه پژوهشی مقاله نویسی با رویکرد به مسایل جشنواره علامه حلی، سلسله کارگاههای مقاله نویسی ویژه طلاب را در ایام نوروز برگزار نماید.
📆 زمان: روزهای شنبه، یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه 7، 8 ، 10 و 11 فروردین
⏰ ساعت ۱۰ صبح
بستر حضور: 👇👇👇
سامانه سیما به آدرس:
https://b2n.ir/j87541
لازم است برای ورود به جلسه از کپی لینک فوق👆 در مرورگر گوگل کروم استفاده نمایید.
خاطر نشان می شود کاربران با نام حقیقی خود وارد نشست شوند.
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰سنت حسنه نگارش
📣📣اگر می خواید بدونید موضوع
انتخابی شما تکراری هست یا نه!!!!!!
📣📣اگر می خواید برای موضوع
انتخابی خودتون پیشینه شناسی کنید!!!
می تونید به لینک زیر👇👇👇👇
مراجعه کنید.
👇👇
https://ganj.irandoc.ac.ir
#معرفی_لینک پژوهشی
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
✅ به نام خدا ✅
✅ نظام سازی کار بزرگ و اصلی شما است. مقام معظم رهبری (مُدّ ظِلُّه العالی)
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
✅ فراخوان مقاله ✅
ششمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی با مشارکت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ؛
با موضوع :
نظام سازی قرآنی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
✳️ فرهیختگان مُعزّز و محترم حوزه و دانشگاه ، با عنایت به این که مسوولیت کمیسیون ((قرآن و علوم انسانی)) وابسته به مجمع عالی علوم انسانی اسلامی، از سوی مسوولان معزّز این مجمع، به ریاست محترم دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تفویض گردیده است ؛ این دانشگاه نشست های تخصصی این کمیسیون را در نیمه اول سال ۱۴۰۰ با موضوع ((نظام سازی قرآنی)) که مورد تاکید فراوان مقام معظم رهبری(دامت برکاته) می باشد ، با حضور صاحبان مقالات برگزیده ، برگزار می نماید.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
✳️ شرایط و امتیازات مقالات برگزیده :
- مقالات فقط در سطح علمی - پژوهشی پذیرفته می شوند .
- مقالات برگزیده در ششمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی به صورت سخنرانی ارائه خواهند شد.
- مقالات منتخب علاوه بر انتشار در مجموعه مقالات کنگره، در مجلات علمی، پژوهشی منتشر خواهند شد.
- از مقالاتی که حاوی یک نظریه منسجم و جدید باشند، علاوه بر چاپ در ((کتاب نظریه))، تقدیر به عمل خواهد آمد.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
✳️ موضوعات فراخوان مقاله کمیسیون قرآن و علوم انسانی :
👇👇👇👇👇👇
✅ معناشناسیِ نظام سازی قرآن؛
✅ نظام شناسی و نظام سازی؛
✅ روش شناسی نظام سازی قرآنی؛
✅ ضرورت نظام سازی قرآنی؛
✅ معنای اصطلاحی نظام از منظر اندیشمندان مسلمان؛
✅ دین و نظام سازی؛
✅ چشم انداز نظام قرآن بنیان و الزامات کشف آن؛
✅ نقد و تحلیل رویکردهای موجود در خصوص نظام سازی قرآنی؛
✅ نظام تربیتی قرآنی؛
✅ نظام اخلاقی قرآنی؛
✅ نظام معرفتی قرآنی؛
✅ نظام فرهنگی قرآنی؛
✅ نظام سیاسی قرآنی؛
✅ نظام اجتماعی قرآنی؛
✅ نظام خانواده قرآنی؛
✅ نظام اقتصادی قرآنی؛
✅ نظام فقهی قرآنی؛
✅ نظام حقوقی قرآنی؛
✅ نظام حکومتی قرآنی؛
✅ نظام سازی علمی بر مبنای علوم انسانی قرآن بنیان.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
✳️ مهلت ارسال آثار :
✅ چکیده مقالات:
۳۱ / ۰۳ / ۱۴۰۰
✅ اصل مقالات:
۳۱ / ۰۴ / ۱۴۰۰
✅ زمان برگزاری کنگره :
آبان ۱۴۰۰
✅ نشانی الکترونیکی دریافت مقالات :
nezamsazi@quran.ac.ir
✅ تذکر : لطفاً هنگام ارسال مقاله شماره تماس خود را قید نموده و در صورت لزوم با شماره ۰۹۱۲۲۹۷۷۵۲۳ تماس حاصل فرمایید.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم .
💢 مافیای ترجمه کتب الحادی و شکگرایانه در ایران!
✍️دکتر مهدی #گلشنی در یادداشتی در سایت شخصی خود به اشتباهات و دستهای پشت پرده در ترجمه کتب اشاره نمود:
برای مثال، «آنتونی فلو»، فیلسوف معروف غربی، یکی از ملحدان درجهیک در جهان شناخته میشد و مناظرات زیادی هم در این باب داشت که خیلی هم بازتاب خبری داشت. این شخص یکمرتبه به خدا بازگشت و الحاد را کنار گذاشت. خبر به این مهمی در ایران ترجمه و منعکس نشد! شاید بنده اولین کسی بودم که خبرش را در سمیناری در قم دادم. بعداً دیدم که فقط یکی از روزنامهها، در دو سطر به آن اشاره کرده بود.
سالها بود که کتابهای ژان پل سارتر، نویسندهی معروف فرانسوی، به فارسی ترجمه میشد. چقدر هم غربزدگان ایرانی مرید او بودند. سارتر در آخر عمرش به خدا بازگشت و این را در مصاحبهای با یک خبرنگار کمونیست متذکر شد. چنین موضوعی به هیچ وجه در جامعهی ما منعکس نشد و کسی آن مصاحبه را ترجمه نکرد. در صورتی که این موضوع در یک مجلهی آمریکایی معروف منتشر شد. بقیهی اخبار آن هم در غرب آمد، اما در ایران نه.
برعکس، وقتی مثلاً یک کتاب الحادی از ریچارد داکینز منتشر میشود، بلافاصله ترجمه و چاپ میشود. با مجوز همین وزارت ارشادی که میگویند سختگیری میکند، چاپ میشود! اما در نقطهی مقابل، دهها کتاب بر ضد این کتاب و با استدلالهای علمی نوشته میشود، حتی یکی از آنها هم ترجمه نمیشود.
بعضی از فلاسفهی غربی حرفهایشان نزدیک به بعضی از مواضع فیلسوفان ماست، اما این کتابها اصلاً ترجمه نمیشود. مثلاً یک روز من داشتم در کتابفروشی آکسفورد در قسمتهای مختلفش چرخ میزدم. یکمرتبه سه کتاب دیدم که بر ضد نسبیگرایی منتشر شده است. میدانید که نسبیگرایی مکتبی است که منکر اصالت همه چیز میشود. اما من در آنِ واحد، سه کتاب روی آن میز دیدم. متأسفانه حتی یکی از آنها هم به فارسی ترجمه نشده است. برعکس، تا دلتان بخواهد راجع به نسبیگرایی و پوچگرایی و غیره در ایران کتاب ترجمه شده و مقاله نوشته شده است. مشروح این مطلب را در آدرس ذیل نمایید
📃 منبع 👇👇
🌐 http://mgolshani.ir/331/
#مافیای_ترجمه
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
#قرآن
#علوم_قرآنی
📚 المعجم المفهرس لألفاظ القرآن الکریم
✍ محمد فؤاد عبدالباقی
💰 قیمت: 38 هزار تومان
سفارش 👇
🆔 @Aali_110
📲 +۹۸۹۰۳۸۳۳۸۴۰۳
کانال کتب ناب در تلگرام 👇
https://t.me/ketabenab110
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh