eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
552 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
263 ویدیو
629 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰نشریات علمی ♻️مجلات داخلی در حالت کلی در ایران سه نوع مجله داریم که اعتبار و درجه علمی آنها از سوی یکی از سه ارگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و حوزه علمیه تعیین می شود و به ترتیب اعتبار عبارتند از: @myganj 💠مجلات هر تولیدی که به دنبال جستجوی حقایق و برای کشف بخشی از معارف و نشر آن در میان مردم و به قصد حل مشکلی یا بیان اندیشه ای در موضوعی از موضو ع های علمی، از طریق مطالعه ای نظام مند، برای یافتن روابط اجتماعی میان پدیده های طبیعی به دست آید و از دو خصلت اصالت و ابداع برخوردار باشد و نتایج آنها به کاربردها، روشها و مفاهیم و مشاهدات جدید در زمینه علمی با هدف پیشبرد مرزهای علمی و فن آوری منجر گردد، علمی – پژوهشی قلمداد می شود. در واقع هدف اصلی مقاله علمی پژوهشی ایجاد یک استدلال است. یکی از بخش های چنین مقاله ای مرور ادبیات است. در یک مقاله علمی پژوهشی، ادبیات بعنوان اساس و بنیان کار ارائه می شود و بینش جدیدی را که پژوهشگر به دنبال ایجاد آن است، پشتیبانی می کند. مخاطبین اصلی این گونه مجلات پژوهشی، اساتید دانشگاهها، دانشجویان دوره های دکتری و کارشناسی ارشد، پژوهشگران شاغل در مراکز علمی، تحقیقاتی و تولیدی هستند. 💠مجلات @myganj یک مقاله علمی ترویجی یا مرور ادبیات، اطلاعات منتشر شده در حوزه یک موضوع بخصوص در یک محدوده زمانی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. مقاله علمی ترویجی(مرور ادبیات) می تواند خلاصه ای از مقالات و منابع موجود باشد اما معمولا سازماندهی خاص خود را دارد و خلاصه و استنتاج‌ها را ترکیب می‌کند و اطلاعات را در ساختاری نو ارائه می دهد. مقاله علمی ترویجی می تواند تفسیری جدید از مقالات و کارهای قبلی ارائه دهد یا اطلاعاتی جدید را با تفاسیر قبلی در هم آمیزد، یا سیر جریان پیشرفت فکری حوزه مورد بحث و مباحثات مربوط به آن را ترسیم کند. مقاله علمی ترویجی بسته به موقعیتف ممکن است مقالات و منابع را مورد ارزیابی قرار دهد و مناسب ترین و مربوط ترین منابع را به خواننده پیشنهاد کند. این مقالات بر پایه جابه‎جایی، تلفیق و ترکیب دانش موجود تهیه می شوند و معمولاً به روشن شدن زوایای مساله‎ای کمک می‎نمایند، از این گونه مقالات می‎توان به مقالات مروری، تدوینی، ترجمه‎ای، تحلیلی اشاره کرد. به لحاظ ارزش علمی در بین مقالات، در این مقاله‎های تحلیلی ارزش و اعتبار بالاتری دارنداما هدف یک مقاله علمی ترویجی خلاصه کردن و استنتاج مباحث و ایده های دیگران است، بدون اینکه پژوهشگر چیز جدیدی به آن اضافه کند. اینگونه مجلات دستاوردهای علمی، فنی و حرفه ای آموزنده و جالب را به زبانی ساده برای افراد دارای تحصیلات دانشگاهی، دانش آموزان سالهای بالای دبیرستانها، صنعتگران، مخترعین، مبتکرین و افراد دارای تحصیلات غیرکلاستیک ارائه میدهند. @myganj 💠مجلات این مجلات معمولا وابسته به برخی سازمانها و نهادهای خاص بوده و مباحث تخصصی در یک زمینه را مطرح می کنند و نویسندگان مختلف می توانند مطالب خود را برای این مجلات ارسال کنند. نکته قابل توجه در مورد این نوع مجلات این است که این مجلات معمولا هیچ گونه امتیاز و مجوز علمی را از ارگانهای زیربط مثل وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی یا حوزه علمیه دریافت نکرده اند و صرفا به منظور اطلاع رسانی و بالا بردن آگاهی های قشر خاصی از افراد جامعه در زمینه های تخصصی به چاپ مطالب می پردازند. مثل مجله علمی_ تخصصی رشد که وابسته به وزارت آموزش و پرورش بوده و به فعالیت در زمینه مباحث آموزشی می پردازد. 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 https://eitaa.com/myganj 🌸 https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh 🌾🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌼
✅ دوازدهمین دوره حفظ کل قرآن کریم ⬅️ ویژه طلاب برادر سراسر کشور ✳️ در طرح‌های یکساله و دوساله 💠 همراه با پذیرش طلبه از پایه هشتم و بالاتر 🕌 همجواری با حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی الکاظم علیهماالسلام 💠 مزایا : 1️⃣ آشنایی با لغات، ترجمه و تفسیر کل قرآن کریم 2️⃣ اعطای مدرک معتبر پایان دوره حفظ با امضاء اساتید بین‌المللی 3️⃣ استفاده از مرخصی تحصیلی همراه با شهریه در طرح حفظ یک‌ساله 4️⃣ امکان تحصیل همزمان دروس حوزوی در طرح حفظ دو ساله ✅ اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام: 🌐 www.HozeHefz.ir ☎️ 03135523336 - 9 📍 اصفهان، ابتدای خیابان آیت‌الله غفاری - حوزه علمیه تخصصی حفظ قرآن شهید طباطبایی‌نژاد 💢 @HozeHefz_esf https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🤲 💠دعای روز دوم ماه مبارک رمضان 🔸با ترجمه انگلیسی بسم الله الرحمن الرحیم اللهمّ قَرّبْنی فیهِ الی مَرْضاتِکَ وجَنّبْنی فیهِ من سَخَطِکَ ونَقماتِکَ ووفّقْنی فیهِ لقراءةِ آیاتِکَ برحْمَتِکَ یا أرْحَمَ الرّاحِمین. 🔹خدایا، مرا در این ماه به خشنودی ات نزدیک کن و از خشم و انتقامت برکنار دار و به قرائت آیاتت موفق کن، ای مهربان ترین مهربانان. https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📣📣فراخوان حمایت از پژوهشگران علم و الهیات ♻️محور‌های پژوهشی ۱-علوم فیزیکی،فناوری‌های مرتبط و الهیات ۲-علوم و فناوری‌های زیستی و الهیات ۳-علوم شناختی،فناوری‌های مرتبط والهیات ۴-علوم اجتماعی،علوم انسانی و الهیات ۵-مباحث کلی علم و الهیات ✅تعهدات مجری ۱-ارائه گواهی پذیرش حداقل یک مقاله در مجلات پژوهشی معتبر داخلی یا بین المللی با ذکر وابستگی سازمانی... ✅شیوه حمایت از پژوهش ۱-حداکثر میزان حمایت از پژوهش‌های برگزیده چهارصد میلیون ریال خواهد بود که به تعداد و کیفیت مقالات بستگی دارد ۲-پژوهش‌هایی که به ... از پژوهشگران https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
شماره3⃣1⃣ موضوع: روش تحقیق موضوع فرعی: نگارش عنوان درس: پژوهش هاي برتر تعداد جلسات: ۳ جلسه مدرّس: استاد پارسانیا(زید عزه) 📚مرجع ارائه دهنده: معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی جهت دسترسی به اصوات کارگاه به اینـــــجا مراجعه شود. 🕰مدت تقریبی سه جلسه : ۲۰۳ دقیقه ــــــــــــــــــــ کانال پژوهش‌یار؛ @Pajouheshyar 〰〰〰〰〰〰 https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"ترجمه تفسیر جامع البیان عن تاویل القرآن معروف به (تفسیر طبری)" "ترجمه تفسیر طبری" ✍️ محمد بن جریر طبری 📌 کانال کتابخانه قرآن پژوهی👇👇 @ketabemobin114 https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سی روز، سی جزء، سی موضوع از تفسیر نور.pdf
3.33M
✅سی روز، سی جزء، سی موضوع از تفسیر نور استاد قرائتی فایل pdf 📚کتب و مقالات حوزه ▶️ @Talkhisbooks https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
مستندات تصویری👆👆👆👆 🔴 علت حسادت بعضی از صحابه نسبت به امیر المومنین علی علیه السلام ✅ علامه محقق بن ابی الفتح الاربلی در "کتاب ماجرای حسادت بعضی از اصحاب پیامبر (ص) را نسبت به امیرالمومنین (ع) چنین بیان میکند: 🔺 وعنه ، قال : أخبرنا جماعة ، عن أبي المفضل ، قال : حدثنا محمد بن العباس بن اليزيدي النحوي أبو عبد الله ، 👈قال : حدثنا أبو الأسود بن أسد النوشجاني ، قال : حدثني محمد بن سلام الجمحي ، قال : حدثني يونس بن حبيب النحوي ، وكان عثمانيا ، قال. قلت للخليل بن أحمد : أريد أن أسألك عن مسألة فتكتمها علي؟ قال : إن قولك يدل على أن الجواب أغلظ من السؤال ، فتكتمه أنت أيضا؟ 👈قال : قلت : نعم ، أيام حياتك. قال : سل. قال : قلت. ما بال ( صلى الله عليه وآله ) كأنهم كلهم بنو أم واحدة وعلي بن أبي طالب من بينهم كأنه ابن علة ؟ قال : من أين لك هذا السؤال؟ قال : قلت : قد وعدتني الجواب. 👈 قال : وقد ضمنت الكتمان. قال : قلت : أيام حياتك . فقال : إن عليا عليه‌السلام تقدمهم إسلاما ، وفاقهم علما ، وبذهم شرفا ، ورجحهم زهدا ، وطالهم جهادا فحسدوه ، والناس إلى أشكالهم وأشباههم أميل منهم إلى من بان منهم ، فافهم. 🔻 یونس بن حبیب نحوی که عثمانی بود گفته است: به خلیل بن احمد گفتم: می‌خواهم از تو پرسشی بکنم آیا آن را در پرده نگاه می‌داری؟ 👈 او گفت: سخن تو چنین می‌نماید که پاسخ آن دشوار تر از پرسش تو است، آیا تو هم آن را در پرده نگاه می‌داری؟ من گفتم: بله تا تو زنده‌ای. آنگاه او گفت: بپرس. من گفتم: چرا رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به گونه‌ای بودند که گویا آنان از یک و بن ابی طالب (علیهما السلام) از مادری دیگر؟ او گفت: تو را چه به این پرسش؟ 👈من گفتم: تو گفتی که پاسخم را می‌دهی. او گفت: و تو قول دادی که پاسخ مرا نهان نگاه داری. من گفتم: تا تو زنده‌ای. پس او گفت: على علیه السلام در اسلام بر آنان پیشی گرفت؛ در دانش و بر آنان چیره شد و در و جهاد برتری یافت. پس بر او ورزیدند، که مردمان به همانندان و همسانان خود راغب‌ترند تا به کسی که از آنان جدا است. 📚 کشف الغمة في معرفة الأئمة جلد ۱ ,الجزء الاول , [القسم الاول] , ذکر الامام علی بن ابی طالب علیه السلام - صفحه ۳۹۳ 🌹 @shiaAlawi https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
💢 فراخوان ارسال مقاله به ششمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی 📚 کمیسیون «قرآن و علوم انسانی» ششمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی و با موضوع ویژه «نظام سازی قرآنی» فراخوان مقاله داد. 🔰 ششمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی با فراخوان محورهای میان رشته‌ای و رشته‌ای برگزار می‌شود. 📕 محورهای میان‌رشته‌ای این کنگره شامل فلسفه و روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی، مدیریت تحول علوم انسانی، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، قرآن و علوم انسانی و سیاست گذاری عمومی و حکمرانی اسلامی است و محورهای رشته‌ای این کنگره را اقتصاد اسلامی، تعلیم و تربیت اسلامی، ارتباطات و جامعه‌شناسی اسلامی، روانشناسی اسلامی، علوم سیاسی اسلامی، فقه و حقوق اسلامی، مدیریت اسلامی، شهرسازی و معماری اسلامی و هنر اسلامی تشکیل می‌دهد. 📆 مهلت ارسال چکیده مقالات به دبیرخانه کنگره تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ و اصل مقالات تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ است. همچنین زمان برگزاری کنگره، آبان ۱۴۰۰ خواهد بود. 💻 علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی الکترونیکی nezamsazi@quran.ac.ir ارسال کنند. کانال فلسفه دین اسلامی @Islamic_Philosophy_of_Religion اداره پژوهش @bouresearch https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
* 💠 پیوند با زمان و استفاده از برکات ماه رمضان 🔻در ماه مبارک رمضان، سفره احسان الهي به‌گونه‌اي پهن شده است که اگر انسان از اينکه اين زمان در حال سپري شدن است، بسيار غصه‌دار باشد، شايسته است. واي بر آن کسي که قائل است زمان موهوم است. 🔸زمان ظرفي است که عامل و عمل صالح در آن قرار مي‌گيرد و انسان هيچ‌گاه حتي در بهشت هم از زمان و مکان خارج نيست، آيه شريفه «ما دامَتِ السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ» اشاره به اين معناست. 🔹انسان چه پيوندي با زمان مي‌تواند داشته باشد؟ خداي متعال بهتر از اين طبقه‌بندي کند؟! در طول سال، شهر الله هست ، ايام‌الله هست، ليالي خاص هست، ليله مبارکه نیز هست؛ «إِنَّا أَنْزَلْناهُ في‏ لَيلَةٍ مُبارَکةٍ» اما هر فصلي، يک بار، اين پرونده بسته مي‌شود و دوباره باز مي‌شود. 🔸خداي متعال توفيق مراقبت‌هاي ويژه، تلاوت قرآن، و روزه را نيز به دوستان داده است؛ اين نعمتي است که عِدل(همتا) ندارد. خداي متعال ثبات قدمي براي بعد از اين ماه عطا فرمايد. (منبع: نرم‌افزار الهادی← مراقبات ماه‌رمضان) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
بهترین هدیه برای ماه شعبان و رمضان"کتاب جذاب و خواندنی اسرار آفرینش اهل بیت"از کتب استقبال شده درکشور در مورد شگفتیها و عجایب عصر ظهور، علائم و اتفاقات هنگام ظهور، اهل بیت اولین مخلوق خدا و .... جهت تهیه،ارسال کلمه (اسرار) به 09133620432
🔰سنت حسنه نگارش 🎙 گفتگویی با حجت الاسلام علی‌رضا بشیری، محقق حوزه علوم اجتماعی و علوم دینی و نویسنده کتاب «اصول ارتباطات اجتماعی از دیدگاه اسلام»، درخصوص اهمیت پژوهش در اسلام 🔹قرآن چه نگاهی به مسئله پژوهش دارد؟ در دین اسلام و به تبع آن معجزه جاوید پیامبر ختمی مرتبت که درود خداوند بر او و خاندان پاکش باد، اصالت هر آنچه مهم خوانده شده است، بر مبنای پژوهش استوار شده است. هنگامه تولد دین مبین اسلام در غار حرا آنچه خداوند به رسولش امر فرمود، خواندن بود. جبرئیل، فرشته وحی از طرف خداوند بر پیامبر صلی الله علیه و آله نازل شد و پس از بسم الله که شروع هر چیزی است فرمود اقرء. یعنی بخوان و خوانش مبنا و اساس هر پژوهشی است. اساساً در قرآن کریم حتی پذیرش دین بدون تحقیق و پژوهش مورد قبول خداوند نیست. در قرآن کسانی را که دینی را پذیرفته اند صرفا به علت اینکه دین پدران و اجداد ایشان بوده است به شدت مورد سرزنش قرار می دهد اساساً در قرآن کریم حتی پذیرش دین بدون تحقیق و پژوهش مورد قبول خداوند نیست. در قرآن کسانی را که دینی را پذیرفته اند صرفا به علت اینکه دین پدران و اجداد ایشان بوده است به شدت مورد سرزنش قرار می دهد و آنان را کورانی می داند که از دیدن واقعیت عاجز هستند و دعوت آنان به سوی حق و حقیقت را همچون بانگ بر چهارپایان می داند. (سوره مبارکه بقره آیات شریفه ۱۷۰ و ۱۷۱.) از طرفی قرآن میان آنکه بهره ای از علم و دانش دارد و آنکه از دانش و علم بی بهره است تفاوت قائل است (سوره مبارکه زمر آیه شریفه ۹.) البته در همین آیه نشانه علم را دو چیز می داند؛ یکی عبودیت است و دومی پند پذیری؛ به عبارتی علم و عبودیت خداوند می بایست با هم باشند و گرنه این علم از منظر اسلام چندان دارای ارزش نیست و البته پندپذیری که خود از صفات انسان متواضع است نیز می بایست در فرد دارای علم هویدا باشد. (تفسیر نور؛ ذیل آیه ۹ سوره مبارکه زمر.) دلیل دیگری که در قرآن کریم آن را دلیل بر ضرورت پژوهش معرفی می نماید، نیاز به پرهیز از ظن و گمان است. در آیه شریفه ۳۶ سوره مبارکه اسرا آمده است :«و لا تقف ما لیس لک به علم ان السمع و البصر و الفواد کل اولئک کان عنه مسئولا» یعنی از چیزی که به آن علم نداری [بلکه برگرفته از شنیده ها، ساده نگری ها، خیالات و اوهام است] پیروی مکن؛ زیرا گوش و چشم و دل [ که ابزار شناخت علم واقعی اند] مورد بازخواست اند.( ترجمه بر اساس ترجمان شیخ حسین انصاریان) قرآن میان آنکه بهره ای از علم و دانش دارد و آنکه از دانش و علم بی بهره است تفاوت قائل است البته پژوهش در دین اسلام همانند تمامی موضوعاتی که دین بدان توجه نموده است، اسلوب و شیوه خاص خود را دارد. در قرآن اولین عنصر در پژوهش تفکر است. بارها و بارها در قرآن کریم بشر چه صراحتا و چه به صورت غیر مستقیم به تفکر دعوت شده است. برای مثال آیه ۱۹۰ و ۱۹۱ سوره مبارکه آل عمران را ببینید:« ان فی خلق السموات والارض واختلاف اللیل و النهار لایات لاولی الالباب الذین یذکرون* الله قیاما و قعودا و علی جنوبهم و یتفکرون فی خلق السموات والارض ربنا ما خلقت هذا باطلا سبحانک فقنا عذاب النار» ( سوره مبارکه آل عمران آیات شریفه ۱۹۰ و ۱۹۱)معنای آیه اینچنین است:« یقینا در آفرینش آسمان ها و زمین، و آمد و رفت شب و روز، نشانه هایی [بر توحید، ربوبیت و قدرت خدا] برای خردمندان است * آنان که همواره خدا را ایستاده و نشسته و به پهلو آرمیده یاد می کنند و پیوسته در آفرینش آسمان ها و زمین می اندیشند [و از عمق قلب همراه با زبان می گویند] پروردگارا! این [ جهان با عظمت] را بیهوده نیافریده ای ، تو از هر عیب و نقصی منزه و پاکی، پس ما را از عذاب آتش نگاه دار» در روایات نقل شده است که پیامبر صلی الله علیه و آله پس از نزول این آیات و دو آیه بعدی آن از طرف خداوند آنقدر شب را گریه نموده اند تا اینکه جلوی لباس ایشان و سجده گاه ایشان همگی مرطوب شده بود و زمانی که بلال حبشی علت را جویا می شود حضرت آیات ۱۹۰ تا ۱۹۴ سوره مبارکه آل عمران را قرائت می نمایند و می فرمایند وای بر کسی که این آیات را بخواند و فکر نکند. نکته حائز اهمیت در این آیات این است که مهمترین تفکر در این آیات فکر کردن در مورد آفرینش است. دقت در راز و رمز آن، ظرافت آن و در نهایت خالق آن و در نهایت تأکید می نماید که تفکر در آفرینش موجب رستگاری همه نمی گردد بلکه نتیجه گیری در تفکر در مورد آفرینش نیازمند خردمندی است و تا خردمندی در انسان نهادینه نگردد، این تدبر و تفکر نیز منجر به نتیجه ای شگرف نمی گردد. آیات قرآن مملو از تشویق انسان به تدبر و تفکر است و آیات بسیاری که به سوالات مومنان بسیار اهمیت داده شده است. در بیش از هزار و پانصد آیه، از موضوعاتی مانند علم، معرفت، تعقل، تذکّر، وتدبّر سخن به میان آمده است، حال اینکه کلّ آیات قرآن حدود ۶۴۰۰ آیه است https://eitaa.com/alzahranasrpajohesh
🔰سنت حسنه نگارش 🔹نگارش صحیح نتیجه در مقاله ✍سعیدی 🔹نتیجه گیری در مقاله، در واقع پاسخ به سوال اصلی است. مخاطب در این قسمت متوجه میشود، که شما در مقاله چه کاری انجام داده اید. نوشتن نتيجه بسیار ساده است؛ چون شما چند ماه روی پژوهشی کار می کنید، وبه سوالات فرعی خود پاسخ داده اید، در نتیجه پاسخ به سوال اصلی برایتان آسان است. آسیبی که در مقاله وجود دارد این که در برخی موارد، محقق فراموش می کند باید به آنچه در مقاله به آن رسیده را در بخش نتیجه گیری ذکر کند. یا مطالبی را ذکر می کند که در مقاله نیست. یا، برخی مطالبی که در مقاله به آن دست یافته، در نتيجه ذکر نمی کند و اگر به چندین مطلب رسیده باسد، دو مطلب را ذکر می کتد و علامت((...)) و یا واژه ((و غیره)) می گذارد. و این ها باعث خدشه به مقاله می شود. و باید دقت کرد که فقط پاسخ به سوال اصلی داده شود، نه کم و نه زیاد. نکته؛ اگر در «نتیجه» فقط پاسخ به سوال اصلی را بنویسید، «نتیجه» شکل زیبایی پیدا نمی‌کند، به همین جهت بهتر است اول مقدمه چینی کنید. مقدمه چینی، کاری سلیقه‌ای است می توانید بیان مسئله یا ضرورت را تکرار کنید، یا ترکیبی از بیان مسئله یا ضروت را مطرح کنید، و سپس پاسخ به سوال اصلی وبه مقاله خود پایان دهید. با توجه به مقدمه چینی که می کنید، نتیجه گیری در مقاله، باید دو پاراگراف باشد، یک پاراگراف برای مقدمه چینی، ویک پارگراف برای نوشتن نتيجه اصلی مقاله. اما بخش نتیجه گیری در تحقیق پایانی یا پایان نامه شاید تا دو صفحه هم برسد. فاضل، 1396،ص71 https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اهمیت عنصر مقوله‌ساز در عنوان تحقیق اولین کلمه عنوان مقاله و پایان‌نامه شما مهم است و باید تنها با یکی از ، هماهنگ باشد. در تبیین مسئله نیی بر همین کلمه اول باید تأکید بیشتری داشته باشید. این کلمه اول، منجی شماست. همین عنصر اول، شما را از موضوع‌محوری، نجات می‌دهد و به مسئله محوری، نایل می‌سازد. به طور قطع، مهم‌ترین نکته‌ای که تمام تحقیق شما را تحت الشعاع قرار می‌دهد، همین نکته است. پس بگویید: (درود بر کلمه مقوله‌ساز) ــــــــــــــــــــ کلمات حاکی از مقولات در اول عنوان : نقشِ،عملکردِ،کاربردِ،تأثیرِ،آثارِ،فوایدِ، برکاتِ،پیامد‌هایِ،عوارضِ،دلالتِ،تهدیداتِ، اثرِ،کنشِ، آسیب‌های ناشی از... . : آسیب‌های(مثلا آسیب‌های پژوهش)، موانعِ،عللِ،ادلّهِ،مستنداتِ،تبیینِ، تأثیرپذیریِ،اثباتِ،لوازمِ،عواملِ،زمینه‌هایِ، ریشه‌هایِ. : میزانِ،حدودِ،اندازه،گستره،دامنه،مراتبِ، قلمرو،گستره،حیطه،حجم،تعدادِ، شماره. : ویژگی‌های،خصوصیاتِ،روشِ،شیوه، ممیزاتِ،صفاتِ،راهکارهای،راهبردهای، شاخصه‌های،الگوی،فرایند،طبقه‌بندی، گونه‌شناسی،تطورات،سیره،راه‌های، سبک، نحوه،نمودهای،چگونگی،کیفیت، شایستگی،صلاحیت. : محلِ،مکانِ،مجاری(مثلا مجاری قاعده ید) : زمانِ،تاریخِ،تاریخچه،عصرِ،روزگارِ. : شرایطِ( مثلا شرایط فعلی اقتصاد اسلامی)،وضعیتِ(مثلا وضعیتِ پژوهش در حوزه‌های علمیه)،حالات(مثلا حالات روحی و روانی زنان در دوران یائسگی)، مهندسیِ،وضعِ،جایگاه،موقعیت. : نسبتِ،رابطه،تفاوت‌های،مقایسه، شباهت‌های،وجوه تشابهِ، مناسباتِ( مناسبات بین علم و دین)، مشترکاتِ،بررسی تطبیقی. : مفهوم شناسی(اگر از چیستی، هویت، تعریف و ماهیت چیزی سؤال شود)، حقیقتِ، معناشناسیِ. : مؤلفه‌های،ارکانِ،اجزای،عناصرِ، حقوقِ( مثلا حقوق زن و شوهر) 📚برگرفته از جزوه روش تحقیق حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن اسلام‌پور کریمی ــــــــــــــــــــ @Pajouheshyar 〰〰〰〰〰〰 https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
دولت کریمه ج1.pdf
2.43M
📕 💠 کتاب دولت کریمه ( جلد اول ) 🔰 کتابی که با خواندن آن، هم تاریخ انبیاء و ائمه (ع) را یاد می گیرید، هم تاریخ معاصر ، هم مباحث دینی ، و هم مباحث سیاسی روز و تطبیق وقایع تاریخی با مسائل دینی و سیاسی که در این سبک، کتابی جدید می باشد 👈 ان شالله جلدهای بعدی هم ادامه دارد. ( متن کتاب نسبت به سخنرانی های دولت کریمه، اضافات و اصلاحات بیشتری دارد و نسبت به سخنرانی ها، کامل تر است) ✍️ تالیف : احسان عبادی 👈 نشر و تکثیر کتاب ، حلال و قانونی می باشد، ان شالله به زودی نحوه خرید نسخه چاپی کتاب اعلام خواهد شد 🔰 منتظر نظرات خوب شما عزیزان درباره این کتاب هستیم. @ma_va_o https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا حوزه⁉️ 🎞 قسمت دوم : طلبگی شنا در دریای بی‌کران معارف ناب و یافتن دُرّ حقایق 🎤مصاحبه با فعالان آموزشی،فرهنگی و پژوهشی مدرسه علمیه الزهراء علیهاالسلام 🔸خانم : مائده کاملی، نخبه المپیاد ریاضی که حوزه را به جای دانشگاه بدون کنکور برای ادامه تحصیل انتخاب کرد 🔸فعال حوزوی و مبلغ دانش آموزی 🔸 پژوهشگر عرصه کودک 🔸 دارای رتبه برتر کشوری تحقیق پایانی ⁉️ خانم کاملی شما با این سیر نخبگی چرا حوزه را برای ادامه تحصیل انتخاب کردید.... ✨خاطرات و انگیزه های این طلبه فعال عرصه های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی را از زبان خودشان بشنویم و ببینیم ..... ❇️ مدرسه علمیه الزهراء علیهاالسلام انجمن هنر و رسانه 🔅پذیرش سراسری حوزه علمیه خواهران🔅 🌸🍃سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰🍃🌸 ✨🌷مدرسه علمیه الزهراء علیهاالسلام✨🌷 🍀 در مقطع: سطح دو (کارشناسی ) 🍀 شروع ثبت نام: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ 🍀 آدرس سایت www.paziresh.whc.ir Www.znac.ir کسب اطلاعات از طریق شماره تلفن : ۸۸۲۴۱۴۹۱ ۸۸۲۶۱۳۸۵ 🔸🔸 https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh