eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
542 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
265 ویدیو
630 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
✳معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها برگزار می کند: 🔰کارگاه مسئله شناسی 🔰تبیین موضوع 🔰رسالت زن تراز انقلاب اسلامی در جهاد تبیین 🔸استاد: 🔸حجت الاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی (زید عزه) 🗓چهارشنبه: ۵ مرداد 🕰ساعت: ۱۰ الی ۱۳ 🗓آخرین مهلت ثبت نام: 🗓سه شنبه: ۴ مرداد تماس تلفنی با شماره 02532112484 یا ارسال کد ملی به آیدی salehi6@ لینک کارگاه فقط در اختیار افراد ثبت نام کننده قرار می گیرد. مکان: جامعه الزهرا سلام الله علیها معاونت پژوهش، ساختمان کتابخانه، طبقه سوم، اتاق نشست های علمی پژوهشی 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰درس ها و پیام های سورۀ «هل أتی» 🔰از منظر ایت الله العظمی مکارم شیرازی ◽️بررسي ساختار سوره «هل اتی» ◽️اندر فضیلت تلاوت سورۀ «هل أتی» ◽️اسامی سورۀ «هل أتی» ◽️نزول سوره «هل اتی» در شأن اهل بيت علیهم السلام ◽️چه بودیم و چه هستیم!؟ ◽️نقش اختیار انسان در هدایت یا گمراهی ◽️کیفیت عمل مهم است، نه کمیت روز بيست و پنجم ماه ذى الحجه، روز نزول سوره «هل أتى » است، اين سوره در عين كوتاهى، محتواى عميق و متنوع و جامعى دارد چرا که فضايل اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام، در آيات آن مطرح شده است. بدون شك محتواى پر بار اين سوره و درس هاى مهم آن، و برنامه هاى سازنده عملى كه در اين سوره ارائه شده است كافى است كه هر انسانى را كه اهل انديشه و الهام و عمل باشد، مشمول فضيلت سازد و نتيجه اش قرار گرفتن در صف اصحاب اليمين و رسيدن به افتخار دوستى پيامبر و آلش عليهم السلام گردد. و در نهایت به بهشت جاويدان سوق دهد. ◽️بررسي ساختار سوره «هل اتی» سوره «هل اتی» در «مدينه» نازل شده و ۳۱ آيه دارد. اين سوره به پنج بخش تقسيم مى شود: ◽️بخش اول از آفرينش انسان و خلقت او از نطفه «امشاج» (مختلط) و سپس هدايت و آزادى اراده او سخن مى گويد. ◽️بخش دوم سخن از پاداش ابرار و نيكان است كه شأن نزول خاصى در مورد اهل بيت عليهم السلام دارد. ◽️بخش سوم: دلائل استحقاق اين پاداش ها را در جمله هايى كوتاه و مؤثر بازگو مى كند. ◽️بخش چهارم به اهميت قرآن، و طريق اجراى احكام آن، و راه پرفراز و نشيب خودسازى اشاره شده. ◽️بخش پنجم سخن از حاكميت مشيت الهى (در عين مختار بودن انسان) به ميان آمده است...... 📖 ادامه مطلب کلیک نمایید https://b2n.ir/s01618 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
noormags-بررسی_زیست_معنوی_خانواده_علوی_-_فاطمی_و_شناسایی_شاخصه_های_تربیتی_آن_در_سوره_انسا-1834144_2107484.pdf
919K
🔰بررسی زیست معنوی خانواده علوی _ فاطمی 🔰و شناسایی شاخصه های تربیتی آن در سوره انسان ◽️مریم شحیطاوی ◽️یوسف فرشاد نیا ◽️محمد مهدی کریمی نیا ◽️مجتبی انصاری مقدم 📔مجله دستاوردهای نوین در مطالعات علوم انسانی 📔آذر ۱۴۰۰ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰تفسیر سوره انسان 🔰آیت الله جوادی آملی خطبه نورانی حضرت زهرا سلام الله علیها خطبه فدکیه، آن سه چهار سطر اول، نه خِطابه آن حضرت. آن خطبه یعنی آن سه چهار سطر اول، مثل خطبه‎ای که وجود مبارک حضرت امیر از صفین که برگشت یک خطبه عمیقی خواند که مرحوم کلینی می‎فرماید که اگر انبیا جمع بشوند و در بین آنها انبیای اولوا العزم نباشد کسی نمی‎تواند این گونه سخنرانی کند. عصاره سخنرانی مشترک بین وجود مبارک حضرت امیر و زهرا سلام الله علیهما این است که حضرت فرمود: «خلق الاشیاء لا من شیء» آنها مشکلشان این است که می‎گفتند شیء که خالی از نقیضین نیست، هر دو طرف نقیض محال است، همان طور که اجتماع نقیضین محال است ارتفاع نقیضین هم محال است. بگوییم خدا جهان را «من شیء» خلق کرد که محال است، بگوییم «من لا شیء» خلق کرد که محال است؛ پس خلقت درست نیست! جوابی که از خطبه حضرت امیر برمی‎آید این است که اجتماع نقیضین محال است درست است. ارتفاع نقیضین محال است درست است؛ اما نقیض «من شیء»، «من لا شیء» نیست. «نقیض کلّ رفع أو مرفوع». نقیض «من شیء»، «لا من شیء» است، نه «من لا شیء». «من لا شیء» که موجبه است، «من شیء» هم موجبه است؛ نقیض موجبه که موجبه نیست. خدا عالم را «لا من شیء» خلق کرد؛ یعنی مُبدَع است؛ یعنی ماده نمی‎خواهد. این است که کلینی می‎فرماید در برابر این خطبه باید سجده کرد. این سه چهار جمله خطبه نورانی فدکیه هم تعبیرش همین است که «خلق العالم لا من شیء»، «خلق الأشیاء لا من شیء». انسان یک بخشی از آن که مربوط به «کان تامه» است «لا من شیء» مُبدع است مخصوصاً روح او. بخش دیگرش که نطفه و مانند آن است «من شیء» است، ولی شیئی که قابل ذکر باشد نیست. فرمود: ﴿هَلْ أَتی﴾، این «هل» هلِ تقریریه است. «قد أتی» نه اینکه «هل» به معنی «قد» باشد «هل» به معنی خودش است؛ منتها استفهام چند گونه است. ﴿هَلْ أَتَی عَلَی الْإِنسَانِ حِینٌ مِنَ الدَّهْرِ لَمْ یَکُن شَیْئاً مَذْکُوراً﴾ قابل ذکر نبود مثل همان است که در پایان سوره مبارکه «قیامة» دارد که: ﴿أَ لَمْ یَکُ نُطْفَةً مِنْ مَنِیٍّ یُمْنی﴾، آیه ۳۷ سوره مبارکه «قیامة» که قبلاً گذشت این بود: ﴿أَ یَحْسَبُ الْإِنْسانُ أَنْ یُتْرَکَ سُدی ٭ أَ لَمْ یَکُ نُطْفَةً مِنْ مَنِیٍّ یُمْنی﴾، یک قطره آب بود که ما این را به این صورت درآوردیم که الآن صدها دانشمند بخواهند تشخیص بدهند که این انسان کیست تازه در بدن او گیر کردند، بسیاری از بیماری‎ها کشف نشده، بسیاری از داروها کشف نشده است. تازه درباره بدن او؛ اما درباره روح او ﴿وَ یَسْئَلُونَکَ عَنِ الرُّوحِ﴾؛‎‎ بنابر این که این روح منظور غیر انسانی باشد، ﴿وَ یَسْئَلُونَکَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّی وَ ما أُوتیتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلاَّ قَلیلا﴾..... 📖 ادامه مطلب کلیک نمایید جلسه اول https://b2n.ir/m97267 جلسه دوم https://b2n.ir/b94942 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰فراخوان جشنواره 🔰چهارمین جشنواره ملی 🔰«کتاب سال سبک زندگی» 📚آثار از سال ۹۷ به بعد ◽️محورها: ۱. سبک زندگی، مبانی و مفاهیم ۲. سبک زندگی و هویت ایرانی و اسلامی ۳. سبک زندگی، خانواده، جنسیت ۴. سبک زندگی و زندگی شهری ۵. سبک زندگی، رسانه و فضای مجازی ۶. سبک زندگی، تولید و مصرف فرهنگی ۷. سبک زندگی، آموزش و سلامت ۸. سبک زندگی، الگوها و اسوه‌ها ۹. محور ویژه: سبک زندگی، آئین‌ها و مناسک. 🗓مهلت ارسال آثار: ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ ◽️اطلاعات بیشتر: https://b2n.ir/e10773 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
مجلات_معتبر_قرآن_و_حدیث_02.pdf
247.2K
🔰فهرست نشریات 🔰معتبر علوم قرآن و حدیث ◽️مصوب وزارت علوم ◽️و حوزه علمیه قم 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰جشنواره 🔰فراخوان جشنواره آثار موضوع شناسی احکام فقهی در جهان اسلام ◽️برگزارکننده: ◽️موسسه موضوع شناسی احکام فقهی 🗓 نیم قرن اخیر ‌۱۳۵۱ - ۱۴۰۰ 📚 کتاب، پایان نامه، مقاله و صوت لینک ثبت نام: http://mozooshenasi.ir/jashnvareh پست الکترونیکی: jashnvareh@mozooshenasi.ir 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰هجدهمین نشست تخصصی 🔰همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای ◽️موضوع: ▫️نقشه نگارش مقاله ◽️استاد: ▫️حجت‌الاسلام دکتر حسین متفکر ◽️شیوه برگزاری: ▫️حضوری و مجازی ▫️لینک https://vcm.whc.ir/yazd ◽️مکان برگزاری: ▫️مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد 🗓زمان برگزاری: چهارشنبه ۵ مرداد 🕰 ساعت: ۱۰صبح 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰جهاد تبیین ◽️مدرس: ▫️حجت الاسلام و المسلمين عليرضا پناهيان ◽️تعداد جلسات: ▫️۵ جلسه 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
1401.02.20-Panahian-Haram-H-Masumeh-Jahad-Tabeen-J01-Medium.mp3
23.2M
🔰جهاد تبیین ◽️مدرس: ▫️حجت الاسلام و المسلمين عليرضا پناهيان ◽️جلسه اول 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
1401.02.27-Panahian-Haram-H-Masumeh-Jahad-Tabeen-J02-Medium.mp3
22.53M
🔰جهاد تبیین ◽️مدرس: ▫️حجت الاسلام و المسلمين عليرضا پناهيان ◽️جلسه دوم 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
1_1597580873.mp3
21.49M
🔰جهاد تبیین ◽️مدرس: ▫️حجت الاسلام و المسلمين عليرضا پناهيان ◽️جلسه سوم 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
1_1606002504.mp3
14.6M
🔰جهاد تبیین ◽️مدرس: ▫️حجت الاسلام و المسلمين عليرضا پناهيان ◽️جلسه چهارم 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
1_1616081344.mp3
23.04M
🔰جهاد تبیین ◽️مدرس: ▫️حجت الاسلام و المسلمين عليرضا پناهيان ◽️جلسه پنجم 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🔰توصیه‌ای به طلاب 🔰حجت‌الاسلام والمسلمین 🔰حاج شیخ جعفر ناصری دام عزّه طلبگی نامی است که امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) برای برخی افراد در لیست روحانیون می‌نویسند. اگر کمی پرت بروید و خطاهای مکرر داشته باشید، نام شما را خط می‌زنند؛ منتهی الآن نمی‌فهمید ولی بعد از یک سال می‌بینید که نمی‌شود دائم به امتحانات نمی‌رسید، نماز صبحتان هم از دست می‌رود و دائم مشکلات شما زیاد می‌شود. اینطوری حذف می‌کنند. به خودتان برسید. مراقب باشید تا فرصت است، نام شما از این دفتر یعنی دفتر نوکری و سربازی امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) حذف نشود. همیشه هم به کسی فرصت نمی‌دهند. فرصت‌ها کوتاه است، فکر نکنید که هر چه طول دهید، طول می‌کشد؛ نه، در یک جایی، یک‌دفعه فرصت کم می‌شود. ما بعضی افراد را داشتیم که درس زیادی هم خوانده بودند، ولی توفیق از آنها گرفته شده است. باید به خداوند پناه برد. و اصلاً انسان باید به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) التماس کند که آقا! نام من را در این دفتر بنویسید و آن را حذف نکنید. طلبگی به تعداد نیست، طلبگی به این است که یک نفر فهم داشته باشد و رشد کند. یک مجموعه‌ی پنجاه نفری مفید، از یک مجموعه‌ی هزار نفری فلّه‌ای، بهتر است. اگر می‌بینید که این‌کاره هستید، ثابت بمانید و زحمت بکشید. آن زمان خدای متعال به دست شما برکات زیادی اجرا می‌کند. هم به دنیای شما و هم به آخرت شما عزّت می‌دهد و دنیا و آخرت شما را آباد می‌کند. 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰متن کامل بیانات رهبر انقلاب 🔰 دیدار ائمه جمعه سراسر کشور .... در مورد جایگاه نماز جمعه، در یک کلمه من عرض کنم: نماز جمعه به خاطر خصوصیّاتی که دارد، یک فریضه‌ی صد درصد استثنائی است؛ ما شبیه نماز جمعه هیچ چیز نداریم. حج که خب یک مجموعه‌ی عظیمی است دیگر، [امّا] وقتی در عمق این نماز جمعه، در بطون کار نماز جمعه وارد میشویم، می‌بینیم با مجموع این خصوصیّات حتّی از حج [هم] استثنائی‌تر است. حالا من چند نمونه از این خصوصیّات را عرض میکنم، شما فکر کنید، خصوصیّات بیشتر پیدا میکنید؛ بخصوص که حالا خودتان با این فریضه مواجهید. ◽️یک خصوصیّت این است که دو عامل اساسی حیات طیّبه را نماز جمعه به هم وصل کرده، گره زده؛ این دو عامل چیست؟ ▫️یکی ذکراللّه ▫️یکی حضور مردمی «فَلَنُحیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَة» این حیات طیّبه حالا ارکانی دارد لکن جزو مهم‌ترین ارکانش این دو رکن است: یعنی یکی توجّه به خدا، رو به خدا کردن، آن جنبه‌ی به قول آقایان «یلی الرّبی» مسئله، یکی هم حضور مردم و اجتماع مردم؛ این دو مورد در نماز جمعه جمع شده‌اند. البتّه در بعضی از واجبات دیگر و فرائض دیگر هم این هست امّا حالا بقیّه‌ی خصوصیّات را وقتی با هم جمع میکنیم، می‌بینیم نماز جمعه استثنائی است. خب در نماز جمعه عرض کردیم این دو خصوصیّت با هم وجود دارد؛ هم «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا» است، هم «فَاسعَوا اِلى‌ ذِکرِ اللّه‌» است. این، هم صلات است، هم جُمُعه است؛ صلات، ذکر محض است، ذکر خالص است، جُمُعه هم که اجتماع مردم است. یعنی این یکی از آن خصوصیّات و شاید اوّلین خصوصیّت ممتاز صلات جمعه است. ◽️دوّم اینکه این ذکر دسته‌جمعی موجب میشود که برکات و آثار ذکر بر دسته‌جمع نازل بشود. ذکر اللّه آثاری دارد که در قرآن به این آثار اشاره شده است: «اَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلوب‌» این گسترش پیدا میکند در مجموع نماز جمعه، وقتی همه با همدیگر ذکراللّه میکنند. بنده یک وقتی در ذیل آیه‌ی شریفه‌ی «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» عرض کردم که حتّی اعتصام بحبل‌اللّه هم جمیعاً باید باشد؛ «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعاً» همه با هم اعتصام بحبل‌اللّه بکنیم؛ این اجتماع در اسلام یک چیز عجیبی است؛ نفْس اجتماع و حضور مردمی یک چیز مهمّی است، اینجا است که شما باید حسّاس باشید. اگر چنانچه نماز جمعه‌ی این هفته‌تان از نماز جمعه‌ی مثلاً یک ماه قبلتان جمعیّت کمتری دارد باید احساس نگرانی کنید؛ اصلاً اساس کار، حضور مردم است. وقتی دسته‌جمعی ذکر گفتیم، آثار و برکات ذکر بر دسته‌جمع نازل میشود، بر جمع نازل میشود. در قرآن دارد: ‌فَاِنَّ الذِّکرىٰ تَنفَعُ المُؤمِنین؛ این نفع، مال همه میشود. بله، شما تنهایی هم که خودتان نماز شب میخوانید در اتاق تنها، [به خاطر] آن هم خدای متعال به شما نفع میدهد امّا اینجا این نفع، نفع عمومی است، همه‌ی مجموعه نفع میبرند. یا «فَاذکُرونی اَذکُرکُم»؛ «اَذکُرکُم»، این عنایت ویژه‌ی الهی، مترتّب است بر ذکر؛ اینجا ذکر، ذکر دسته‌جمعی است، پس آن عنایت هم مربوط به جمع میشود. یا «وَ اذکُرُوا اللّهَ کَثیرًا لَّعَلَّکُم تُفلِحون» و آیات متعدّد دیگری که در قرآن هست که من حالا به همین اندازه توانستم به المعجم‌ المفهرس مراجعه کنم، همین چند آیه فعلاً در ذهنم آمد و یادداشت کردم؛ [اگر] مراجعه کنید، آیات زیادی [در مورد] برکات ذکر وجود دارد. این هم یک خصوصیّت: ذکر دسته‌جمعی و برکاتش. ◽️خصوصیّت بعدی استمرار این حادثه است؛ جلسه‌ی هفتگی. خب حج در عمر یک بار است ــ این جوری است دیگر ــ امّا این هر هفته اتّفاق می‌افتد؛ این خیلی مهم است. تا آنجایی که من اطّلاع دارم و یک مقداری تفحّص کردم، در هیچ آئینی، در هیچ جایی، اجتماعِ مُلابس با معنویّت به ‌صورت هفتگی وجود ندارد که مردم یک شهر یا جمع کثیری از مردم یک شهر، هر هفته یک جایی در یک مرکزی جمع بشوند و گرد هم بیایند؛ حالا محتوای آن گردهمایی چه باشد، مسئله‌ی بعدی است؛ این خیلی خصوصیّت مهمّی است. اینجا است که رجحان این، از این جهت حتّی بر حج معلوم میشود؛ یعنی پشت سر هم، پی‌درپی، این هفته، هفته‌ی بعد، هفته‌ی بعد، هفته‌ی بعد تا آخر. خب، این همان مصداقی است از آنچه در دعای کمیل میخوانیم: حَتّىٰ تَکونَ اَعمالى وَ اَورادى کُلُّها وِرداً واحِداً وَ حالى‌ فى‌ خِدمَتِکَ سَرمَدا؛ متّصل؛ یک روز باشم یک روز نباشم نه؛ یک جا باشم یک جا نباشم نه؛ متّصل در خدمتت باشم: وَ حالى‌ فى‌ خِدمَتِکَ سَرمَدا. این اجتماع هفتگی این جوری است؛ این «حالى‌ فى‌ خِدمَتِکَ سَرمَدا» را تحقّق میبخشد...... 📜متن کامل بیانات https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=50689 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰کرسی علمی ترویجی 🔰تاثیر حیا بر استحکام خانواده 🔰در اندیشه قرآنی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مد ظله العالی ◽️ارائه کننده: ▫️دکتر عصمت سوادی ▫️عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و عضو هیات مدیره اتحادیه جهانی زنان مسلمان ◽️ناقدین: ▫️دکتر زینب طیبی ▫️عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان و مدیر کمیته علمی زن و خانواده کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی ▫️دکتر لیلا ثمنی ▫️عضو هیات علمی پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا سلام الله علیها و معاون زن و خانواده بسیج اساتید تهران بزرگ ◽️دبیر کرسی ▫️دکتر حوریه عقبایی ▫️دکتری فقه و مبانی حقوق اسلامی 🗓پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ 🕰ساعت ۱۱ صبح لینک ورود: https://el.esra.ir/ch/howze-fatematozahra-arak 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🏴🏴🏴 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ 🔰شرح خطبه منا امام حسین علیه السلام 🔰آیت الله مجتبی تهرانی 🔰قسمت اول 📜منشأ شبهات مربوط به قيام امام حسين عليه السلام  آیا قیام و حرکت امام حسین علیه السلام حرکتی عجولانه بود؟ یعنی بعد از آن که خبر مرگ معاویه به ایشان رسید و ولید از ایشان تقاضای بیعت کرد، ایشان در عرض یک یا دو شب، تصمیم گرفت که به مکه برود و بعد از مکه به سمت کوفه رفته و بعد هم آن قضایا پیش آمد؟ آيا اینها حساب نشده و عجولانه بود؟ آيا حضرت در مقابل یک عمل انجام شده، قرار گرفته بود؟ آیا حضرت در حسابگریهایش اشتباه کرده بود؟ یا نه، حرکت حضرت اصلاً عجولانه نبود و ایشان هم در مقابل عمل انجام شده قرار نگرفته و در محاسبه هم اشتباه نکرده بود؛ بلکه حرکتی مدبّرانه و حساب شده بود..... 📜 ادامه مطلب کلیک نمایید https://www.eshia.ir/feqh/archive/text/tehrani/akhlaq/90/900905/ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh