#امامزادگان
🟢آثار سیّد مرتضی و سیّد رضی علیهماالسّلام
🟢اسم سيد رضي با کتاب گرانسنگ نهج البلاغه گره خورده.
او توانست خطبه ها و نامه ها و سخنان حکمت آمیز امیرالمومنین(ع) را در یک کتاب ارزنده به اسم نهج البلاغه جمع کند تا در تاریخ افتخار جمع آوری کلمات ناب امام اول شیعیان از آن سید رضی باشد و او در میان علمای شیعه جایگاه رشک برانگیزی داشته باشد که هیچ فرد دیگری از چنین مرتبتی برخوردار نیست.
🟢در تاریخ آمده است که در کتابخانه سيد مرتضي در عصر حیات او، هشتاد هزار جلد کتاب بوده که اغلب آنها ازکتابهاي مورد مطالعه يا تاليف او بوده است.
الذريعه في اصول الشريعه (در اصول فقه ) از آثار مهم سید مرتضی است که نسخه خطی او در آرامگاهش قرار دارد... این اثر نخستین کتاب مفصل و جامع شیعیان در علم اصول است. سید مرتضی در این کتاب نظرات اهل سنت را بیان و درباره آنها داوری کرده و نظر خود را طرح کرده است. از این رو این کتاب را سرآغاز شکلگیری علم اصول شیعه و استقلال آن از علم اصول اهل سنت به شمار آوردهاند.
@alzekr_alhakim
#اخلاق
باید تو مثل بعضی از خانمهای نمونه که یکی از علماء اسامی آنها را در کتاب «ریاحین الشریعه» نوشته که به چه مقامی از مقامات اجتهاد رسیدند؛ تو با عملت، با گفتارت، فرزندانت را تربیت کنی، فرزندان نمونهای مثل سید رضی رحمهالله و سید مرتضی رحمهالله تربیت کن که شیخ مفید رحمهالله میگوید: من خواب دیدم فاطمه زهرا علیها السّلام یک دستش دست امام حسن و یک دستش دست امام حسین علیهما السّلام بود آورد در مدرسه و به من گفت: «یا شیخ عَلّمهما الفقه» به این دو تا فقه یاد بده. شیخ مفید رحمهالله میگوید: من تعجب کردم این چه خوابی بود من دیدم. فردا صبح دیدم مادر عفیفه و بزرگوار دانشمندان سید رضی رحمهالله و سید مرتضی رحمهالله، آنها را گرفته آورده به من همان کلام فاطمه زهرا علیها السّلام را گفت «یا شیخ علهما الفقه» به این دوتا فقه یاد بده.
یکی شد سید رضی رحمهالله که گردآورنده نهج البلاغه است.
یکی هم شد سید مرتضی رحمهالله که مرجع تقلید یک عده در زمان خودش بود.
این طوری بشوید!
اسلام میگوید این را از شما میخواهم...
کتاب ازدواج و همسر داری / صفحه ۱۰۶
@alzekr_alhakim
#استقامت
هرکس در استقامت کار کرد و قوی شد به جائی رسید...
قاطعیت داشتن مهمّ است!
ارزش انسان به قاطعیت و استقامتش و صبرش در مقابل نوائب و فشارهای روزگار است وگرنه اگر قرار باشد هر روز انسان بوسیلهی هربادی بلغزد انسان نیست.
قاطعیت داشته باشید یعنی فکر و تصمیمتان را قطعی کنید.
این یکی از مسائل بسیار مهمّ سیر الیاللّٰه است اگر کسی بخواهد سالک الیاللّٰه باشد و قاطعیت نداشته باشد به هیچ جائی نمیرسد.
از شرایط زندگی سعادتمندانه انسان قاطعیت، تصمیم، استقامت است این بوجود نمیآید مگر بوسیلهی بندگی خدا و عبودیت.
بندهی خدا قاطعیت دارد، کسی که قاطع نبود و ارادهی قوی نداشت یعنی، هرروز سر یک بام و یک شاخه نشست و با هربادی حرکت کرد ایمانش کامل نیست و بندهی خدا هم نیست.
حضرت آیت اللّٰه سیّد حسن ابطحی
سیر الی اللّٰه ۲ / بخش سوم: استقامت / سؤال بیست و نهم
@alzekr_alhakim
#آیات_قرآن
من در هفته گذشته گفتم یک دانه مسیحی پیدا نمیکنی که انجیل را از حفظ باشد!
اگر هم باشند خیلی کم!
امّا سیل آسا بچه های ما آنهم بچه های زیر ۵سال و ۷سال قرآن را حفظاند؛ این مال آن نورانیّت است.
یعنی شاید بتوانیم بگوییم که: هرچه انسان گناهش کمتر فطرتش پاکتر...
ارتباطش با عالم ارواح وحفظ جنبه های علمی عالم ارواحش بیشتر زودتر قرآن را حفظ میکند این را بدانید...
حضرت آیت اللّٰه سیّد حسن ابطحی
درس ۲۳ از ۳۶ درس تزکیه نفس
@alzekr_alhakim
#روایت #آیات_قرآن
🔹چرا حسین علیهالسّلام کشته شد؟
نامهای از آبادان (در تاریخ ۱۲/۱۱/۴۴) رسیده در آن جوان محصّلی نوشته است که:
آیا قیام «حسین بن علی» علیهالسّلام برای مردم مسلمان و اسلام فائدهای داشته است یا خیر؟
پاسخ ما:
تردیدی نیست که انسان عاقل هر عملی را که انجام میدهد باید برای فائده و نتیجهای باشد و هر قدر عمل اهمیت و زحمتش بیشتر است باید فائده و نتیجهی آن هم زیادتر باشد.
اقدام «حسین بن علی» علیهالسّلام و یارانش برای شهادت در راه خدا با دانستن به آنکه کشته میشوند پر زحمتترین کاری است که ممکن نیست یک بشر عادی بتواند آن را تحمّل کند بنابراین شهادت «حسین بن علی» علیهالسّلام باید بزرگترین فائده را در برداشته باشد که فوق آن تصوّر نشود.
ما برای توضیح این مطلب و شرح فائدهی نهضت حسینی ناچاریم به گوشهای از تاریخ اشاره کنیم تا با بصیرت بیشتری بتوانیم سؤال فوق را مورد بحث قرار دهیم.
🔹حسین بن علی کیست؟
ما در اینجا نمیخواهیم بیوگرافی کاملی از «حسین بن علی» علیهالسّلام بنویسیم ولی در این فصل باید اهمیت آن حضرت از نظر اسلام و اصالت خانوادگی او از نظر تاریخ صحیح توضیح داده شود تا آنکه اگر یک فرد بیاطّلاع از اسلام بخواهد این بحث را مطالعه کند بداند با چه شخصیتی سر و کار دارد و او به چه منظور این قیام مقدّس را انجام داده است.
قضاوت تاریخ صحح
تمام مورّخین نوشتهاند که: «حسین بن علی» علیهالسّلام به قدری در نزد پیغمبر اسلام محبوبیت داشته که آن حضرت گاهی او را روی دوش سوار میکرد و گاهی میفرمود: او پارهای از جان من است و بلکه حیات و زندگی من بستگی به زنده بودن حسین دارد (۱) «حسین بن علی» فرزند «علی ابن طالب» علیهالسّلام و «فاطمهی زهرا» (یگانه دختر پیشوای اسلام) است.
«حسین» علیهالسّلام به اتّفاق تمام فرق اسلامی سوّمین جانشین پیشوای اسلام است و چهارمین معصومی است که بعد از «پیغمبر اکرم» صلی الله علیه وآله در عالم بشریت گفتار و کردارش حجّت بوده و مردم مسلمان باید از او پیروی کنند. (۲)
«حسین» علیهالسّلام به صریح قرآن و تفاسیر سنّی و شیعه یکی از رهبران آسمانی مردم مسلمان است که هیچگاه خطا و اشتباه نکرده و کوچکترین عمل او مخالف با قوانین عالیه اسلام نبوده است.
اینها اعتقاداتی است که کلیهی دانشمندان فرق اسلامی نسبت به «حسین بن علی» علیهالسّلام داشته و حتّی در کتب خود مفصّلاً آنها را شرح دادهاند.
حضرت آیت اللّٰه سیّد حسن ابطحی
کتاب پاسخ به مشکلات جوانان
ادامه👇🏻👇🏻👇🏻
@alzekr_alhakim
🔹موقعیت حسین علیهالسّلام
«ماربین» مورّخ و نویسندهی اروپائی میگوید:
«بنیامیه و بنیهاشم دو طایفهای بودند که با هم قرابت و خویشاوندی داشتند زیرا امیه و هاشم پسران عبدمناف بودند در عرب طایفهی قریش و در قریش بنیهاشم و بنیامیه عزیز و محترم بودند. (بنیامیه از لحاظ ثروت و ریاست و بنیهاشم از لحاظ علم و معنویت) در صدر اسلام کدورت بنیهاشم و بنیامیه بالا گرفت تا وقتی که «محمّد» صلی الله علیه وآله مکه را فتح نمود و طایفهی قریش و بنیامیه را مطیع و فرمانبردار خود ساخت و ریاست روحانی و جسمانی عرب را در دست گرفت.
بدین لحاظ بنیهاشم تفوّق و برتری پیدا کردند و بنیامیه مجبور شدند از بنیهاشم اطاعت نمایند.
این پیشامد آتش حسد را در سینهی بنیامیه شعلهور ساخت و در صدد کشیدن انتقام از بنیهاشم برآمدند تا پس از رحلت حضرت «محمّد» صلی الله علیه وآله موقع را مغتنم شمرده با کمال قدرت کوشیدند که جانشینی «محمّد» صلی الله علیه وآله به اصول ولایتعهدی صورت نگیرد بالأخره برای تعیین جانشین اکثریت آراءِ مردم را انتخاب کردند و چون بنیامیه از لحاظ ثروت و ریاست در بین مردم نفوذ کاملی داشتند بنیهاشم را عقب زدند و در این میدان مبارزه بنیامیه کامیاب شدند و بر بنیهاشم غلبه پیدا نمودند و عثمان به خلافت رسید به مناسبت همین خلیفه تراشی بنیامیه مقام بلندی حاصل کرده جادّه را برای آیندهی خویش هموار کردند و هر روز این جانشینان به ناحقّ «محمّد» صلی الله علیه وآله بر جاه و جلال خود افزودند و در امور اسلام مداخلات ناروائی مینمودند.
عثمان که مردی بیاطّلاع و جاهطلب بود هر روز آلت دست دیگران قرار میگرفت، بنیامیه از موقعیت استفاده کرده و برای آیندهی خود جایگاه محکم و استواری بوجود آوردند و بنا بر عادت دیرینهی خود که دشمن بنیهاشم بودند کمتر خلوص عقیده و نیت پاک به اسلام ابراز میداشتند و در باطن ننگ میدانستند که پیرو دین اسلام باشند زیرا دین اسلام از فداکاریها و جانبازیهای بنیهاشم پا برجا مانده بود ولی چون مسلمین نفوذ کاملی داشتند بنیامیه صلاح را در این دیدند که در سایهی پیروی از اسلام مقاصد خویش را عملی سازند، همین که در دستگاه حکومت و خلافت وارد شدند و پایه جاه و جلال خویش را محکم نمودند علنا به مخالفت اسلام برخاستند و همه در دربار جمع شده و اسلام را به باد سخریه گرفتند
(در اینجا ماربین اشاره به سخنان یزید و حرکات ناشایستهی او در دربار خلافت مینماید که ذکرش را در کتاب لازم نمیدانم)
بنیهاشم که کار را بدین منوال دیدند و از خیالات بنیامیه واقف شدند سکوت را جایز ندانسته و حرکات عثمان را به مردم نشان دادند و مسلمانان که این حرکات را مشاهده کردند بر عثمان شوریدند و او را به قتل رسانیدند و اکثریت آراء، خلافت «علی» علیهالسّلام را تصویب کرد و «علی» علیهالسّلام به خلافت رسید.
پس از این واقعه بنیامیه یقین کردند که باز بنیهاشم دارای سیادت و عظمت اوّلیه میشوند این بود که دوباره حکومتهای سابق بنیامیه که موقعیت خود را در خطر دیدند دست به تظاهرات شدیدی زدند و حاکم شام (معاویه) که یک جرثومهی شیطنت بود به بهانهی قتل عثمان و به ادّعای اینکه کشته شدن عثمان با اشارهی علی بوده علَم مخالفت را برافراشت و اختلافات شدیدی بین مسلمانان بروز کرد و مانند عهد جاهلیت شمشیرها بین اعراب بکار افتاد و جنگهای متعدّدی به وقوع پیوست تا اینکه «علی» علیهالسّلام را در محراب مسجد شهید کردند از آن به بعد کاملاً معاویه غالب و جانشینی محمّد دوباره بدست بنیامیه افتاد».
ما این قسمت از تاریخ را به این منظور از زبان ماربین نقل نمودیم که خوانندگان محترم بدانند تعصّب اسلامیت در آن اعمال نشده و به قدری کینهتوزی و کارهای زشت بنیامیه علنی بوده است که تمام مورّخین مسلمان و غیر مسلمان به آن گواهی میدهند.
حضرت آیت اللّٰه سیّد حسن ابطحی
کتاب پاسخ به مشکلات جوانان
ادامه👇🏻👇🏻👇🏻
@alzekr_alhakim
🔹خباثت بنیامیه
آری گفتار «ماربین» صددرصد صحیح است دشمنی بنیامیه نسبت به بنیهاشم از آن موقع کامل شد که خدای تعالی «پیغمبر اسلام» صلی الله علیه وآله را از میان بنیهاشم انتخاب کرد.
البته معلوم باشد که بنیهاشم و بخصوص پیشوای اسلام از حقد و حسد بنیامیه بیاطّلاع نبودند و حتّی گاهی «پیغمبر اسلام» صلی الله علیه وآله در ضمن نقل رؤیا و یا اخبار از غیب صدمات بنیامیه را نسبت به دین مقدّس اسلام به اصحاب و بخصوص بنیهاشم تذکر میداد.
مثلاً در ضمن آیهی شریفهی:
«وَ ما جَعَلْنَا الرُّؤْیا الَّتی اَرَیناک اِلاّ فِتْنَةً لِلنّاسِ وَالشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْانِ» (۱) «سهل بن سعید» و «امام باقر» و «امام صادق» علیهالسّلام گفتهاند که: «پیغمبر اکرم» صلی الله علیه وآله وقتی در عالم خواب دید بوزینههائی بر منبرش بالا میروند شدیداً متأثّر شد، تا این آیه نازل گردید «ای پیغمبر رؤیائی که به تو نمودهایم با درخت ملعونی که در قرآن است جز برای امتحان این مردم نبوده است».
تمام مفسّرین نوشتهاند بوزینهها و شجرهی ملعونه بنیامیهاند که بعد از «پیغمبر» صلی الله علیه وآله جانشینی آن حضرت را ادّعا میکنند.
حضرت آیت اللّٰه سیّد حسن ابطحی
کتاب پاسخ به مشکلات جوانان
ادامه👇🏻👇🏻👇🏻
@alzekr_alhakim
🔹عکسالعمل بنیامیه
در اوائل بعثت «خاتم انبیاء» صلی الله علیه وآله که هنوز اسلام کاملاً نیرومند نشده بود بنیامیه هر چه میتوانستند نسبت به آن حضرت اذیت و آزار مینمودند شاید قضیهی شأن نزول سورهی «کوثر» برای همه کس واضح باشد تمام مفسّرین نوشتهاند وقتی عاص و جمعی از بنیامیه «پیغمبراسلام» صلی الله علیه وآله را در میان مسجد دیدند گفتند: کسی که نسلی ندارد و در نتیجه دین او باقی نخواهد ماند میآید، این کلام به گوش «پیغمبراکرم» صلی الله علیه وآله رسید متأثّر شد خدای تعالی سورهی کوثر را نازل فرمود و اعلام کرد که:
«اِنَّ شانَئَک هُوَ الاَبْتَرْ» (دشمن تو که بنیامیهاند از بین میروند و تنها نسل تو و دین تو در جهان باقی خواهد ماند).
در این آیه خدای تعالی دشمنی بنیامیه را تصریح کرده و هم اشاره به اذیتهای بنیامیه نسبت به «پیغمبر اسلام» صلی الله علیه وآله فرموده است.
ولی رفته رفته با نیرومند شدن اسلام بنیامیه به ظاهر خاضع شدند و منتظر فرصتی بودند که نسبت به بنیهاشم و خاندان پاک پیغمبر کینهی قلبی خود را ظاهر کنند لذا پس از وفات «پیغمبر» صلی الله علیه وآله که جمعی از مسلمانان ریاستطلب برای گرفتن حکومت اسلامی فعّالیت میکردند و از طرفی بنیهاشم را مزاحم خود میدانستند و در نتیجه آنها هم بر اعداد دشمنان بنیهاشم افزوده میشدند بنیامیه وقت را مغتنم شمرده و مشغول تهیهی نیرو و قدرت گردیدند تا آنکه توانستند «عثمان» را به خلافت برگزینند.
حضرت آیت اللّٰه سیّد حسن ابطحی
کتاب پاسخ به مشکلات جوانان
ادامه👇🏻👇🏻👇🏻
@alzekr_alhakim
🔹عثمان کیست؟
عثمان پسر عفان است و عفان فرزند ابیالعاص بن امیه میباشد.
عثمان چون دو دختر از رسول خدا گرفته بود ملقّب به ذوالنورین شد.
عثمان نسبت به اقوام و خویشاوندان خود (بنیامیه) بسیار مهربان بود ولی بنیهاشم و اصحاب خاصّ پیغمبر را اذیت میکرد و با آنها اظهار دشمنی مینمود به همین مناسبت بنیامیه او را مناسبتر از دیگران برای خلافت و انجام اغراض شخصی خود دیدند و لذا او را به کمک جمعی از مسلمانان ضعیفالایمان بر خلافت برگزیدند.
عثمان هم خدمت خود را کاملاً مطابق با خواستههای بنیامیه انجام داد و آن قدر کمک به آنان نمود که علاوه بر از بین بردن لکههای ننگینی که بر گردن بنیامیه افتاده بود توانست آنها را به فرمانداری برگزیند و ثروتهای هنگفتی از بیتالمال در اختیار آنان بگذارد.
مثلاً «معاویة بن ابیسفیان» را برای فرمانداری شام پر و بال میدهد و «فدک» ملک مخصوص «فاطمهی زهراء» علیها السّلام را (که ابوبکر آن را از آن حضرت به ظلم گرفته بود و به خیال خود به بیتالمال مسلمانان ملحق نمود) به مروان بن حکم بن ابیالعاص بن امیه میدهد و صدها از این قبیل اعمال که تمام مورّخین اسلام در حالات عثمان نوشتهاند انجام میدهد.
ماربین میگوید:
«دامن تاریخ اسلام را اعمال عثمان لکهدار کرده است».
پس از عثمان بنیامیه که در رأس آنان معاویه قرار گرفته بود بنای دشمنی با اسلام را گذاردند و از جهل مردم کمال استفاده را کردند و دشمنی خود را اظهار نمودند که علنا به «علی بن ابیطالب» علیهالسّلام رهبر پرهیزگاران سبّ و لعن مینمودند و کمر قتل یگانه فرزند «فاطمهی زهراء» علیها السّلام (یعنی «حسن بن علی» علیهالسّلام) را بستند و آخر کار هم زمام امور مسلمانان را معاویه به دست فرزندش یزید جنایتکار داد.
در کتاب شرح «نهجالبلاغه» (جلد ۳ صفحهی ۴۲۹) از «جاحظ» نقل میکنند که او میگفت:
«بنیهاشم پیوسته بر (بنیامیه) این مزیت و افتخار را دارند که ایشان خانهی خدا «کعبه معظّمه» را خراب نکردند، روی خود را از قبله برنگردانیدند، مقام ارجمند رسالت و پیامبری را پائینتر از خلافت و زمامداری برخی عناصر پلید، بشمار نیاوردند صحابه «پیامبر» صلی الله علیه وآله را گردن نزدند، اوقات نماز را دگرگون نساختند، دستهای مسلمانان را به خون بیگناهان آلوده ننمودند، روی منبر «پیامبر اکرم» صلی الله علیه وآله خوراکی نخوردند و شرابی ننوشیدند، در حرم خدا غارت و چپاولگری نکردند، زنان پاکدامن مسلمین را در کشورهای اسلامی، به اسیری نبردند و...».
همهی مورّخین میدانند که یزید پلید تمام این اعمال را انجام داد و از همه بالاتر در میان مردم مسلمان فریاد زد:
لعبت هاشم بالملک فلا
خبر جاء ولا وحی نزل
و به این وسیله زیر بار اساس اسلام زد.
پیدا است که وقتی زمامدار مسلمانان چنین عقیدهای داشته باشد مردم ضعیفالایمان که همیشه اکثریت اجتماع را تشکیل میدهند تحت تأثیر قرار گرفته و رفته رفته دین اسلام از بین خواهد رفت.
🔹باید چه کرد؟
در اینجا تنها عملی که چنین جنایتکاری را میتواند از بین ببرد تحریک عواطف و حسّ ترحّم مردم است زیرا انسان هر قدر بیایمان باشد باز وجدان و عاطفهی او در مقابل دیدن و یا شنیدن اعمال ظالمانهی فردی به مظلومی تحریک میشود علاوه باید حسین بن علی به مردم دنیا برساند، دینی که جدّش برای هدایت بشر آورده غیر از مرامی است که بنیامیه در پیش گرفتهاند.
باید «حسین» علیهالسّلام به جهانیان اعلام کند که معاویه و یزید میخواهند خلافت را به صورت سلطنت درآورده که هم حفظ ریاست کرده باشند و هم اساس اسلام را درهم بکوبند. «حسین بن علی» علیهالسّلام فریاد میزند:
«لو لمیستقم دین محمّد صلی الله علیه وآله الاّ بقتلی فیاسیوف خذینی».
یعنی: اگر دین جدّم «محمّد بن عبداللّه»
صلی الله علیه وآله پا برجا نمیشود مگر به کشته شدن من؛ پس ای شمشیرها مرا قطعه قطعه کنید!
لذا از روز عاشورا شجرهی اسلام بنای رشد و ترقّی را گذارد و مردم دنیا به جنایت عمّال بنیامیه متوجّه شدند دانستند که قوانین اسلام با اعمال معاویه و یزید کاملاً منافات دارد.
❗️«ما در اینجا برای اختصار از نقل سخنان دانشمندان بزرگ درباره عظمت قیام حسینی خودداری میکنیم... درصورت تمایل به صفحه ۲۸۳ کتاب پاسخ به مشکلات جوانان مراجعه گردد. »
حضرت آیت اللّٰه سیّد حسن ابطحی
کتاب پاسخ به مشکلات جوانان
ادامه👇🏻👇🏻👇🏻
@alzekr_alhakim
🔹نتیجهی مطالب فوق
خوانندگان محترم!
منظور از نقل گفتار دانشمندان و رهبران سیاسی عالم این بود که شما بدانید هدف «حسین» علیهالسّلام تنها حفظ دین اسلام بوده و میخواسته بوسیلهی خون خود بنیامیه را از بین ببرد.
نتیجهی قیام «حسین» علیهالسّلام این شد که در طول تاریخ مردم متوجّه به جنایات بنیامیه شدند و آنها را از سلطنت و خلافت خلع نمودند امام باقر و «امام صادق» علیهما السّلام توانستند احکام و قوانین اسلام را برای مردم بگویند و حقیقت دین اسلام را به مردم معرّفی کنند.
نتیجهی قیام «حسین» علیهالسّلام این بود که تا به امروز مجالس عزاداری برای آن حضرت بر پا میشود و چنانچه «دکتر جوزف» فرانسوی در بالا متذکر شد مردم شیعه و مسلمانان، به این وسیله از علم و دانش اسلامی کاملاً با خبر باشند و نگذارند دشمنان اسلام دست تجاوز به طرف اسلام دراز کنند.
تاریخ صحیح به ما میگوید که: قبل از واقعهی عاشورا را خلفای خودساخته برای آنکه بهتر بتواند از جهل مردم کاملاً استفاده کنند با علم و دانش مبارزه میکردند حتّی مکرّر نقل شده که ابیبکر و عمر و عثمان مجموعهی سنن و احادیث نبوی را از بین میبردند و نمیگذاشتند مردم تازه مسلمان از حقیقت اسلام اطّلاع کافی پیدا کنند.
ولی نتیجهی قیام «حسین» علیهالسّلام این شد که «امام سجّاد» معارف الهی را در لباس دعا و «امام باقر» و «امام صادق» و سائر ائمه قوانین اسلام را بوسیلهی تعلیم به دیگران اشاعه دهند و مردم را با اسلام و دستورات عالیهی آن آشنا سازند.
نتیجهی قیام «حسین» علیهالسّلام این بود که تمام فعّالیتهای بنیامیه را که برای از بین بردن نام «علی» و خاندانش انجام داده بودند خنثی کند و دوباره فضائل «علی» علیهالسّلام بر سر زبانها بیافتد و حتّی خلفاء اموی و عباسی که دشمنان سرسخت بنیهاشم بودند و بنیالعباس که جدّ خود را خلیفهی واقعی «پیغمبر اسلام» صلی الله علیه وآله گمان کرده بودند؛ در مجالس خود نام «علی» علیهالسّلام را با عظمت یاد کنند.
حتّی گاهی دیده میشد که برای پیشرفت مقاصد سیاسی خود قوانین اسلام را ترویج نمایند.
ما اگر تصوّر کنیم که قیام و یا دفاع «حسین بن علی» علیهالسّلام تنها همین فائده را برای مردم مسلمان داشته کفایت میکند تا چه رسد که دهها نتیجه را از نظر تاریخ صحیح و سیاسیون جهان برای این موضوع پر اهمیت نقل شده که فرصت نامهنگاری برای نقل تمام آنها اقتضا ندارد و لذا ما در اینجا نامه را خاتمه میدهیم و در پایان سلامتی و موفّقیت شما را از خدای بزرگ خواستاریم.
والسّلام کانون بحث و انتقاد دینی...
🔹 سؤالات زیادی که در این زمینه بوسیلهی نامه از ما شده ما را بر آن داشت که با مختصر اصلاحاتی پاسخی را که در کتاب «افکار جوانان» منتشر کرده بودیم اینجا نیز بیاوریم.
حضرت آیت اللّٰه سیّد حسن ابطحی
کتاب پاسخ به مشکلات جوانان
@alzekr_alhakim
🔴اللّٰهُمَ العَن اوَّلَ ظالِمٍ ظلم حَقَّ محمدٍ و آلِ محمّد و آخَرَ تابِعٍ لَهُ علی ذٰلِکْ
💐 عیدالزهراء، به درک واصل شدن عُمر ملعون را تبریک عرض میکنیم.
@alzekr_alhakim
96-دلیللعنعمرملعون.mp3
2.62M
#سخنرانی
🌺ویژهعیدالزهرا سلام اللّٰه علیها(1)
🔹موضوع: چرا ابابکر و عمر لعنةُاللّٰه علیهم را لعنت کنیم.
🔹حضرت آیت اللّٰه سیّد حسن ابطحی
🔹در تاریخ: ۱۴۱۶/۳/۸-۱۳۷۴/۵/۱۴
@alzekr_alhakim
97-بدعتعمرملعون.mp3
4.41M
#سخنرانی
🌺ویژهعیدالزهرا سلام اللّٰه علیها(2)
🔹موضوع: عمر لعنةُاللّٰهعلیه بدترین وبالاترین بدعتگزار عالم.
🔹حضرت آیت اللّٰه سیّد حسن ابطحی
🔹در تاریخ: ۱۴۱۵/۳/۹-۱۳۷۳/۵/۲۵
@alzekr_alhakim
98-ظلمعمرملعون.mp3
2.81M
#سخنرانی
🌺ویژهعیدالزهرا سلام اللّٰه علیها(3)
🔹موضوع: عظمت ظلم عمر لعنةُاللّٰهعلیه به بشریت.
🔹حضرت آیت اللّٰه سیّد حسن ابطحی
🔹در تاریخ: ۱۴۱۵/۳/۹-۱۳۷۳/۵/۲۵
@alzekr_alhakim
99-افتخارکاشانیها.mp3
1.56M
#سخنرانی
🌺ویژهعیدالزهرا سلام اللّٰه علیها(4)
🔹موضوع: افتخارکاشانیها و افتخارایرانیها
🔹حضرت آیت اللّٰه سیّد حسن ابطحی
🔹در تاریخ: ۱۴۱۵/۳/۹-۱۳۷۳/۵/۲۵
@alzekr_alhakim
100-عقایدمضحکاهلسنت.mp3
3.69M
#سخنرانی
🌺ویژهعیدالزهرا سلام اللّٰه علیها(5)
🔹موضوع: عقاید عجیب و مضحک اهلسنت
🔹حضرت آیت اللّٰه سیّد حسن ابطحی
🔹در تاریخ: ۱۴۱۴/۳/۷-۱۳۷۲/۶/۳
@alzekr_alhakim
101-مسببظلمبهبشریت.mp3
4.17M
#سخنرانی
🌺ویژهعیدالزهرا سلام اللّٰه علیها(6)
🔹موضوع: مسبب ظلم به تمام بشریت
🔹حضرت آیت اللّٰه سیّد حسن ابطحی
🔹در تاریخ: ۱۴۱۴/۳/۷-۱۳۷۲/۶/۳
@alzekr_alhakim
روز خوشنودی حضرت زهراست، به آن حضرت و به معصومین تبریک بگویید که دشمنشان به درک واصل شده.
اگر میخواهید تبرّیٰ داشته باشید و اظهار بیزاری از دشمنان اهل بیت علیهم السلام امروز بکنید، دشمن حضرت زهرا را لعن کنید. 👈این کار ثواب و اهمیّتش از صلوات هم بیشتر است
از سخنان حضرت استاد آیت الله سیّد حسن ابطحی
@alzekr_alhakim
#روایت
پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:
بزرگترین عید برای شیعه و امّت من روز نهم ربیع است.
از سخنان حضرت استاد آیت الله سیّد حسن ابطحی
@alzekr_alhakim