─═┅═༅🍃🌺🌺🍃༅══┅─
🌼◁مساوات همگان در برابر دستگاه قضایی و قاضی، یکی از جلوه های عدالت اجتماعی است. امام امت از این جلوه، که حضور حضرت امیر در دادگاه، در کنار یک یهودی در مورد مرافعه ای که نسبت به زره داشتند، یادآور آن است، می فرماید:
✪ قاضی حضرت امیر را احضار کرد. رفت. نشستند جلوی او. حتی تعلیم داده به قاضی که نه، به من زیادتر از این نباید احترام کنی، قضاوت باید همچو، هر دو علی السّوا باشیم.
♧ یکی یهودی بود و یکی هم رییس، از ایران گرفته تا حجاز، تا مصر، تا عراق. قاضی رسیدگی کرد و حکم بر ضد حضرت امیر داد.
─═┅═༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌼🌼🍃༅══┅─
🌺◁در حکومت قانون مدار، حکّام هرگز مجاز نیستند که از اختیارات و قدرت خویش سوء استفاده کنند و به مردم اجحاف نمایند.
❖ امام امت نسبت به این بعد حکومت علوی می فرماید:دولت حقّه حضرت امیر سلام الله علیه، که ولی امر بر همه چیز بود، در خدمت مردم بود.
♧ این طور نبود که حکومت بخواهد حکومت بکند و مردم همین طور بی خود اطاعت کنند.
✪ این طور نبود که حکومت بخواهد به وسیله قدرتی که دارد اجحاف کند به مردم و ظلم کند که مردم به واسطه آن ظلم از او متنفر باشند.
─═┅═༅𖣔1⃣8⃣𖣔༅═┅┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
〽️نقاط انطباقی
و شیوه ماساژ پا
─═┅═༅🍃🌼🌼🍃༅══┅─
🌺◁نیز به فرموده وی:حضرت امیر، تابع اسلام است. اسلام بگوید با مسلمین جنگ کن، جنگ می کند، بگوید با کفّار جنگ کن، جنگ می کند.
❖ وقتی بنا باشد یک طایفه ای از مسلمین، اینها توطئه کردند برای اینکه اسلامی که می خواهد متولد بشود این را از بین ببرند و یک دسته دیگر هم اغفال کردند
♧ دنبال این معنی، تکلیف حضرت امیر سلام الله علیه است که شمشیر را بکشد و در سه جنگ با مسلمین، کسانی که اظهار اسلام می کردند و فریاد اسلام می کشیدند
✪ و همه شان هم از صدام مسلمان تر بودند، شمشیر بکشد و در سه جنگ با مسلمانان جنگ بکند، برای اطاعت امر خدا و برای حفظ اساس اسلام.
اللّهــمَّعَجِّـــلْلِوَلِیِّڪَالفَــرَج
پـــایـــــــان قسمت دوم
─═┅═༅𖣔2⃣0⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌺🌺🍃༅══┅─
🌼◁در حکومت علی بن ابی طالب هم اینجور نبوده که هرج و مرج باشد، هر کس هر کاری دلش بخواهد بکند. اگر یک کار خلاف می کرد، حضرت امیر می آورد و حدّش می زد.
✪ این طور است مسأله.و در جای دیگر می فرماید:زمان امیرالمؤمنین هم قانون حکم می کرد، امیرالمؤمنین مجری بود.
♧ همه جا باید این طور باشد که قانون حکم کند، یعنی خدا حکم بکند، حکم خدا.خود حضرت امیر، در برابر اصرار آنان که از او می خواستند خلافت را بپذیرد، روی این مسأله تأکید می کرد که حکومت او حکومتِ قانون است و به هیچ توصیه ای، درخواستی، افزون خواهی و امتیازطلبی گوش نخواهد داد
❖ و آنچه را که «مرّ حق و قانون خدا»ست عمل خواهد کرد، هرچند برخی را خوش نیاید و رنجیده شوند. حضرت می فرماید:
🗯 و اعلموا اَنّی اِنْ اَجَبْتُکُم، رَکِبْتُ بِکمُ ما اَعْلَمُ وَ لَمْ اُصْغِ اِلی قولِ القائِلِ وَ عَتْبِ العاتِبِ ...بدانید که اگر دعوت شما را ° برای قبول خلافت° بپذیرم، بر شما به مقتضای علم خودم حکومت خواهم کرد و به سخن هیچ گوینده ای و گِله هیچ گِله گزاری اعتنا نخواهم کرد.
─═┅═༅𖣔1⃣7⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌺🌺🍃༅══┅─
🌼◁از شاخصه های مهم «حکومت علوی» که آبروبخش نظام امامت است، «عدالت اجتماعی» است. نمونه های فراوانی در سیره آن حضرت، نشان دهنده اهمیت این مسأله برای او به عنوان ضامن اجرای احکام اسلام در جامعه است.
✪ روشی که او در استفاده از بیت المال و تقسیم برابرانه آن میان صاحبان حق، پرهیز از تبعیض در داوری، برخورد با متخلّف، هر کس که باشد، هرچند برادر یا دختر خودش باشد،
♧ پدید آوردن عرصه ای برای شکایت از ظالم و رسیدگی به مظلومان و احقاق حق آنان، یکسان دیدن عرب و عجم در عطاها از بیت المال، پرهیز از کمترین ستمی در حقِ ضعیف ترین افراد و طبقات، اجرای حدود الهی بدون اغماض در باره زورمندان و اشراف و معاریف،
❖ برابر ساختن زندگی و سطح معیشت خویش با محرومان و فقیران و مستضعفان و ... داشت، حکومت او را به عنوان «نمونه» برای همیشه تاریخ، ماندگار ساخت و دیگران را در حسرت آن گونه «عدالتهای علوی» گذاشت.
─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌼🌼🍃༅══┅─
🌺◁خطبه 16 نهج البلاغه که حضرت امیر در آغاز خلافت خویش خواند منشور حکومتی او بر پایه رعایت حق و عدل و مساوات و عدالت اجتماعی بود
❖ و خبر از آن می داد که در سیستم حکومتی آن حضرت، با شهرت یافتگان و مال اندوختگان و جلوافتادگان به ناحق و حرام، برخورد خواهد شد و محرومان و صاحبان حق و مستضعفانِ پایمال و حق باخته، به حق خویش خواهند رسید
♧ حتّی یَعودَ اسفلکُم اعلاکم و اعلاکم اسفلکم و لیسبِقَنَّ سابقون کانوا قَصّروا و لَیُقصّرنَّ سبّاقون کانوا سَبَقُوا.
✪ و برخوردی که با «عقیل» کرد و افزون خواهی او را پاسخ مساعد نداد و وی را با آهن گداخته، از عذاب خدا بیم داد، نمونه دیگری از عدل علوی است.
─═┅═༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌺🌺🍃༅══┅─
🌼◁شعار قانون دادن، وقتی ارزنده است که در عمل هم به آن پایبندی باشد، حتی در آنجا که به زیان انسان باشد. اگر قانون حاکم باشد، هیچ صاحب حقی از تباه شدن حقش نخواهد ترسید و هیچ زورمندی هم در سایه زر و زور خویش نخواهد توانست تا از چنگ قانون بگریزد. احساس امنیت در جامعه، از نشانه های حاکمیت قانون است.
✪ حکومت علوی و اسلامی، برای افراد جامعه، تأمین جانی و مالی فراهم می سازد.امام راحل می فرماید:
♧ حکومت اسلامی در صدر اسلام بود و هیچ وحشتی هم در زمان حکومت علی بن ابی طالب سلام الله علیه نبود و مردم در امان بودند.
❖ حکومت رسول الله و حکومت امیرالمؤمنین حکومت قانون است، یعنی قانون خدا آنها را تعیین کرده است، آنها به حکم قانون واجب الأطاعه هستند، پس حکم از آنِ قانون خداست و قانون خدا حکومت می کند.
─═┅═༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅═┅┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ بزرگ ترین تجاوز جنسی تاریخی بشریت
▪️ تجاوز به ۲ میلیون زن و دختر، لکهی ننگی بر کارنامهی سیاه غربیها
▪️ اونوقت همین زنا کاران زنا زاده ادعای تمدن و جهان اولی میکنند و مسلمانان دنیا رو عقبمونده خطاب میکنند!
▪️ بابت این کلیپ از شما عذرخواهی میکنیم اما باید حقایق رو گفت.