eitaa logo
این عماریون
336 دنبال‌کننده
219هزار عکس
58.5هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
اصفهان مهد تاریخ و هنر ایران، شهری است که در هر قدمش جلوه ای از هنر و معماری ایران در مقابل چشمان شماست. بازار هنر اصفهان یکی از شاهکار های معماری دوران صفوی است. این بازار در زمان قدیم با نام بازار کاروانسرای مادر شاه شناخته می شد. کاروانسرا مادر شاه همان هتل عباسی امروزی است و هر دوی این بناها، موقوفه مدرسه شاه سلطان حسین یا همان مدرسه چهارباغ اصفهان امروزی بوده اند. بازار هنر اصفهان نیز در سال 1345 از طرف اداره کل اوقاف اصفهان بازسازی شد‌. این بازار دقیقا در پشت هتل عباسی واقع شده، همچنین به هنگام قدم زنی در آن یکی از ورودی های مدرسه علمیه چهارباغ سر راه شماست که می توانید گشتی هم در حیاط با صفای مدرسه بزنید. قدم زنی در بازار هنر اصفهان با کاشی_کاری های فیروزه ای و زیبا، طاق های تزیین شده با اشکال گل و بته و حجره هایی با ساخت چشم نواز، روح آدمی را جلا می دهد.
مجموعه بازار وکیل ؛ یا وکیل‌الرعایا یکی از مشهورترین بازارهای سنتی و تاریخی ایران است. این بازار که به فرمان کریم خان زند ساخته شده، اکنون در مرکز شهر شیراز (شرق میدان شهرداری) قرار گرفته‌است. در کنار بازار مکان‌های دیگر چون مسجد و حمام تاریخی وکیل نیز قرار گرفته‌اند. بنای بازار وکیل از سال ۱۱۳۷ خورشیدی آغاز شد و تا سال ۱۱۵۶ توسعه و تکمیل آن به طول انجامید. این اثر در تاریخ ۱۷ تیر ۱۳۵۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. از بازار جهرم به عنوان خواهر دوقلوی این بازار یاد می‌شود.
بندر لنگه هرمزگان خانه هایی با معماری اصیل اینجا خانه مرحوم محمد خنجی از تجار و بزرگان بندر لنگه است. این خانه که دارای بیش از صد سال قدمت میباشد، به تازگی به زیبایی مرمت شده است. بندرلنگه یکی از شهرهای استان هرمزگان در کرانهٔ ساحلی خلیج‌ فارس، مرکز شهرستان بندرلنگه و یکی از بنادر مهم در جنوب ایران است. بندرلنگه به‌ واسطه اینکه تا حدود هفتاد سال پیش مرکز عمده صید مروارید دنیا بوده به بندر مروارید معروف بوده‌است. واژه لنگه، در فرهنگ فارسی به معنای تا، فرد، تک، یکتا، بی‌همتا و نادر آمده، برخی بر این باورند، که شهر لنگه به دلیل آبادانی، بزرگی و جمعیت زیادی که داشته به لنگه یا لنگه دنیا معروف بوده و خواسته‌اند بگویند بندرلنگه، لنگه و همانند دنیاست. این بندر در زمان هخامنشیان از بنادر مهم تجاری خلیج فارس بود و از آن به نام گوگانا یاد شده‌است https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
💢گوشت دم توپ غربی‌ها 🔸مشاور امنیت ملی کاخ سفید با ادعای اینکه اعلام نتایج درباره ضدحمله اوکراین «بسیار زود» است، گفت: «علی‌رغم اینکه اوکراین تعداد چشمگیری از نیروهایش را از دست داده، اما همچنان ذخایر «قابل‌ توجهی» (شما بخواهید گوشت دم توپ) برای پیش‌روی در جنگ دارد.» 🔹جیک سالیوان طی «اجلاس امنیتی اسپن» در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا هنوز ضدحمله واقعی اوکراین فرانرسیده است؟ گفت: «ضدحمله اوکراین از روزی آغاز شد که مردم این کشور زندگی خود را به‌ خطر انداختند. تاکنون نیروهای اوکراینی متحمل خسارات و تلفات چشمگیری در ضد حملات‌شان شده‌‌اند؛ اما ضدحمله خوبی در جریان است گرچه سخت پیش می‌رود. با این حال اوکراین مقدار قابل توجهی از قدرت جنگی را دارد که هنوز آن را به ‌کار نگرفته است. اکنون وقت مناسب برای انتخاب است تا بدین ترتیب حداکثر تأثیر را در میدان نبرد داشته باشد. سپس بعد از این مرحله ما مشاهده می‌کنیم که نتایج احتمالی این ضدحمله چطور خواهد بود.» 🔸به نظر می‌رسد ایالات متحده آمریکا و انگلیس با هدایت زلنسکی تا زمانی که آخرین مرد حاضر در اوکراین را راهی گورستان نکنند، دست‌بردار نخواهند بود.
💢دارایی نجومی بانک‌های ایران 🔹بر اساس آمار بانک مرکزی، دارایی بانک‌های ایران در سال 1401 با رشد 4350 هزار میلیارد تومانی به 15 هزار و 393 هزار میلیارد تومان رسید که حدود 2/5 برابر نقدینگی کل کشور است. 🔸نقدینگی کشور در پایان سال قبل 6337 هزار میلیارد تومان اعلام شده است. دارایی بانک‌های ایران در پایان سال 1400 بیش از 11 هزار هزار میلیارد تومان بوده که طی یک سال 39/5 درصد معادل 4356 هزار میلیارد تومان یعنی بیش از دو سوم نقدینگی رشد داشته است. 🔹بسیاری از کارشناسان معتقدند که راکد بودن دارایی‌های بانک‌ها و ورود این دارایی‌ها به حوزه دلالی و بنگاه‌داری موجب تورم و افزایش پایه پولی در کشور می‌شود و باید برای کنترل آن به دنبال برنامه بود. 🔸موضوعی که در تمامی دولت‌ها وجود داشته است و با وجود اصرار دولت‌ها در مقابله با آن ناکام بوده‌اند.
🔰اپوزیسیون ناکام اپوزیسیون از ناکامی خود در یک سال گذشته عصبانی شده است. چنانچه شهرام همایون مدیر شبکه سلطنت‌طلب خطاب به کارشناس برنامه می‌گوید: «اگر چند دقیقه‌ دیگر ادامه دهید زار زار گریه می‌کنم! جگرم خون است! انصافاً شیوه‌های جمهوری اسلامی در منزوی کردن نیروهای برانداز موفق بوده است؛ همه سنگرها را گرفته‌اند! براندازان در یک سال گذشته چه غلطی کرده‌اند؟!» 🔰عصبانیت شبکه سعودی از عزای حسینی بررسی محتوای شبکه سعودی اینترنشنال نشان می‌دهد که از عزاداری‌های پر شور ایرانیان در محرم عصبانی است. به همین دلیل علی حسین‌قاضی‌زاده روز گذشته در جملاتی عجیب 3 ادعا کرد: «عزاداری‌ها در ایران اجباری است، بردن بچه‌ها در هیئت‌ها شامل نقض حقوق کودکان است! ، مردم به خاطر پول برای امام حسین عزاداری بر پا می‌کنند!» 🔰صدای کاندیدا هم درآمد کرنل وست، فیلسوف فعال سیاسی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: «ما به نیروهای آمریکایی در بیش از 100 کشور دنیا نیاز نداریم؛ ما باید انسان‌های گران‌بها را ببینیم، نه دولت‌هایی که سعی در بلعیدن سود بیشتر، زمین بیشتر و قلمروی بیشتری را دارند. ما چه نیازی به داشتن 800 پایگاه نظامی در سراسر دنیا داریم!» 🔰ماده‌ای استراتژیک‌تر از بمب هسته‌ای روزنامه صهیونیستی معاریو گفت: «10 درصد از لیتیوم جهان در ایران کشف شد. کشف ذخایر عظیم لیتیوم در ایران معادلات قدرت در منطقه را تغییر و جایگاه اقتصادی و ژئوپلتیک ایران را تقویت خواهد کرد. لیتیوم ماده‌ای استراتژیک‌تر از بمب هسته‌ای است.» 🔰محصولات ایرانی در فروشگاه‌های روسی با امضاء نخستین قرارداد تأمین مواد غذایی، محصولات کشاورزی و باغی ایران برای یکی از بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای روسیه، از این به بعد محصولات صادراتی کشورمان با نام و نشان تجاری ایران در سراسر روسیه عرضه می‌شود. 🔰اپوزیسیون به دنبال محاکمه بی‌بی تامیر پاردو رئیس سابق موساد در گفت‌وگو با کانال 12 صهیونیستی گفت: «کسی که ارتش مردمی ‌را به انشقاق کشاند نتانیاهو ‌است. او یک انقلاب به تمام معنا راه انداخته امیدوارم روزی در دادگاه به خاطر این کارش محاکمه شود.» 🔰افزایش ارزش صادرات نفت ایران طبق آمار منتشره در بولتن آماری سالانه 2023 اوپک، ارزش صادرات نفتی ایران در سال 2022، به 42/6 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با ارزش صادرات نفتی سه سال گذشته، بالاتر بود. 🔰تغییر دهک‌های یارانه بگیر معاون وزیر رفاه گفت: «تا به امروز دهک‌های جامعه نسبت به مرحله قبل تغییر نکرده است، اما به زودی داده‌های جدید خود را اعمال می‌کنیم و تغییر دهک را خواهیم داشت.»
💢بهبود نرخ بیکاری در 17 استان 🔹در حالی نرخ بیکاری کل کشور در سال 1401 با کاهش 0/2 درصدی به 9 درصد رسید که بررسی نرخ بیکاری در استان‌های کشور حاکی است، نرخ بیکاری در 23 استان کشور تک‌رقمی است. 🔸طی سال 1401 نرخ بیکاری در 17 استان کشور نزولی شده، در خوزستان ثابت مانده و در 13 استان هم افزایش داشته است. 🔹استان آذربایجان غربی با کاهش 3/8 درصدی نرخ بیکاری در سال گذشته در رتبه اول سقوط بیکاری است و استان‌های یزد با 2/6 درصد و کرمان با 2/4 درصد کاهش بیکاری در رتبه‌های بعدی هستند. 🔸استان‌های همدان و سیستان و بلوچستان با رشد 2/3 درصدی نرخ بیکاری در صدر رشد بیکاری بودند. 🔹هفته قبل بود که صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش اشتغال و کاهش بیکاری در دولت سیزدهم سخن گفته بود.
💢ماکرون به نشست گروه بریکس دعوت نشد 🔹«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به رغم تمایل، از آفریقای جنوبی دعوت نامه‌ای برای حضور در نشست ماه آتی گروه بریکس دریافت نکرده است. 🔸وزیر امور خارجه فرانسه تایید کرده بود که ماکرون از رئیس جمهور آفریقای جنوبی درخواست کرده است تا به وی فرصت شرکت در نشست گروه بریکس در ژوهانسبورگ را بدهد.
💢این یک آرایش جنگی است 🔹پس از هتک‌حرمت به قرآن روز گذشته رهبر معظم انقلاب در پیامی این اهانت را محکوم کردند. یکی از عباراتی که ایشان در متن پیام‌شان به کار بردند «آرایش جنگی» بود. ایشان فرمودند: «دولت سوئد نیز باید بداند که با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به سوی خود جلب کرده است.» 🔸در تحلیل هتک‌حرمت به قرآن می‌توان دو نگاه تحلیلی داشت. نگاه اول تقلیل منازعه به فرد موهن است. در این تحلیل، فردی مانند سلوان مومیکا که اقدام به آتش زدن قرآن کرده محکوم می‌شود. اما اگر نخواهیم سطح منازعه را تقلیل بدهیم موضوع حادتر و پیچیده‌تر می‌شود. به همین دلیل است که ما در پیام رهبری با «توطئه‌گران پشت صحنه» مواجه می‌شویم. نگاهی به تاریخ نشان می‌دهد که منازعات دنیا همیشه یک پشت پرده دارد. مثلا جنگ صلیبی با اینکه عاملش سخنرانی پاپ اوربن دوم معرفی می‌شود اما عامل تحریک‌کننده پاپ، امپراطور روم شرقی یعنی آلکسیوس کمننوس بود که به قول فرانکوپن مورخ انگلیسی «کمک‌خواهی او (پاپ اوربن) آخرین فریاد مذبوحانه حاکمی بوده که دولت و امپراتوری‌اش فاصله‌ای با سقوط نداشته است.» 🔹در اینجا هم بیشتر از یک حرکت فردی ما با یک جنگ تمدنی علیه مسلمانان روبه‌رو هستیم. جنگ تمدنی نیز امروز شروع نشده است؛ بلکه از زمانی شروع شد که هانتیگتون آن را تئوریزه کرد و یک ضلع از سه ضلع این جنگ را مسلمانان معرفی کرد. از آن روز تا به امروز حوادث بسیاری به دست غربی‌ها شکل گرفت تا بتوانند اسلام را نه در یک جنگ صلیبی بلکه در اذهان و افکار جهانی ترور کنند. تولید القاعده، زدن برج‌های دوقلو، ایجاد داعش و... بخشی از پرونده‌های اسلام‌هراسی غرب‌ها بود. 🔸حرکت موهن امروز میوه حرکت‌های دیروز است. امروز جامعه تحت بمباران رسانه‌های صهیونیستی و غربی از اسلام‌هراسی به اسلام‌ستیزی رسیده است. در این منازعه مسلمین و افراد دغدغه‌مند باید نگران باشند؛ چون این توهین حد یقفی ندارد. اولین کار این است با عاملان و پشت صحنه برخورد شود. موضوعی که در پیام رهبر معظم انقلاب هم آن را شاهدیم. 🔹اما در لایه دوم باید اسلام را از زیر ترکش‌های رسانه‌ای صهیونیسم و غرب بیرون کشید. این امر هم جز با کار نرم فرهنگی و رسانه‌ای صورت نمی‌پذیرید. امروز علمای اسلام باید بنشینند و بگویند چگونه می‌توان چهره اسلام که توسط گروه‌های خشنی مانند القاعده، داعش و... به گروگان گرفته شده را بازپس گرفت. نباید گذاشت اسلام همچنان به دست داعشی‌ها و رسانه‌های صهیونیستی و غربی ترور شود.
💢حریری: حل مساله تورم وابسته به بررسی همه عوامل ایجاد تورم است 🔹افزایش قدرت خرید مردم، کاهش اثرات تحریمی، اتخاذ سیاست‌های درست اقتصادی همه و همه زنجیره به هم پیوسته‌ای هستند که اگر یک حلقه از آن را در دست بگیریم به نتیجه‌ای نمی‌رسیم، بلکه حلقه‌ها باید در کنار هم گذاشته شوند تا راهکار‌ها پاسخگوی حل مشکلات ما باشند. ‼️ادامه مطلب را در اینجا بخوانید: https://basirat.ir/fa/news/349141/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛﷽ 🔵 از دیروز در بسیاری از هیئت ها یا اشعار قرآنی استفاده شده است و یا اینکه قرآن را در مراسم به شکل ویژه ای حاضر کرده اند اینجا کربلاست دیشب تمام زوار قرآن به دست وارد صحن شدند چه دشمنان احمقی داریم ما هر چند وقت یک بار با حماقتی فراموش نشدنی اعتقادات این ملت را تنظیم کرده و مردم منطقه را با هزار و یک اختلاف دورِ یک مشترک ، متحد میکنند... 😭😭😭😭😭😭😭😭
🔴 حجاب اجباری در رم واتیکان به عنوان کانونی ترین مرکز مسیحیت کاتولیک، در شهر رم پایتخت ایتالیا واقع شده است و به عنوان یک دولت- شهر مستقل فعالیت می کند. واتیکان، مقر پاپ بوده و با ۴۴ هکتار مساحت، کوچکترین کشور دنیا محسوب می شود اما کلیسای سن پیتر که در ورودی واتیکان قرار گرفته و موزه ی آن، سالانه جمع قابل توجهی از گردشگران را برای بازدید به این مکان می کشاند. از نکات جالب توجه هنگام ورود به واتیکان، رعایت قانون حجاب است؛ مسئولان امر در واتیکان از طریق نصب تابلوهایی که در جاهای مختلف دیده می شود، اعلام کرده اند که شرط ورود به واتیکان، رعایت پوشش نسبی است بنابراین علی رغم آنکه رم، یک شهر توریستی بوده و افراد با فرهنگ و پوشش های متفاوت و گاه زننده در آن حضور دارند، شرط ورود به واتیکان، رعایت حجاب است و همگان نیز به این قانون احترام می گذارند. البته قانون حجاب به واتیکان اختصاص نداشته و سایر کلیساهای شهر رم نیز با نصب تابلوهای مشابه، ورود افراد را به حجاب منوط کرده اند. همان طور که در تصاویر مشاهده می شود این قانون، نه تنها بانوان که آقایان را نیز شامل می شود. https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دستگیری و پرونده سازی دادگاه ویژه‌ی روحانیت علیه طلاب مطالبه گر و انقلابی و عدم محاکمه آخوندهای صاحب قدرت و ثروت همانند 😱 🔺 دادگاه ویژه روحانیت با احضار طلاب مطالبه گر انقلابی، جایگاه مردمی حوزه علمیه در تراز انقلاب اسلامی را خواسته یا ناخواسته از بین برد 🔻 روحانیت جوان انقلابی تا اصلاح دادگاه ویژه روحانیت از مطالبه گری درست و منطقی دست نخواهند کشید ✅ اگر این عمامه نتواند حق مظلومی را بگیرد، ارزشش از دستمال کاغذی کمتر است👌 https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
🚫هیاتی سکولار/متن تلخ است! ⭕️هیاتی سکولار، سکولار هیاتی نیست. برخی فکر می کنند هیاتی سکولار جوان با کروات و هفت تیغ و یا زن بی حجاب یا غیره است. برخی دیگر فکر می کنند هیات سکولار طرفداران فلان روحانی اند که مورد حمایت انگلیسی ها هستند. برخی دیگر هیات سکولار را با انجمن خاک خورده حجتیه می شناسند؛ یا هیاتی که حرف سیاسی نمی زند. از این موارد بگذریم، نگران کننده نیستند. اما تا به حال درباره "هیاتی سکولار" شنیدید؟ هیاتی سکولار نگران کننده تر و عمومیت بیشتر دارند. هیاتی سکولار شاید در هیات غیر سکولار باشد. راه دور نرویم. از خودمان حرف می زنیم... هیاتی سکولار کسی است که محبت اش به اهل بیت از درب هیات فراتر نمی رود. تنها اثر اشک و ندبه اش حال خوب است و آرامش وجدان تخدیری. هیاتی سکولار ممکن است عکس امام و آقا هم در هیاتش باشد و در انتهای مجلس هم انقلاب را دعا کند. به خودمان رجوع کنیم ببینیم ثمره اشک را چه دانستیم. حضرت امام فرمود امام حسین به اشک ما نیاز ندارد. رهبر انقلاب فرمود اگر به اشک و ندبه است معاویه هم اهل مدح و مرثیه بر امیرالمومنین بود. سید بن طاووس در لهوف نقل می کند که وقتی اهل بیت به کوفه رسیدند، اهل شهر به پهنای صورت اشک می ریختند. پس اشک به تنهایی نشانه ولایت نیست. هیاتی سکولار کسی است که محبتش به امام به منصه عمل نمی رسد. عمل؟ کدام عمل؟ هر عملی؟ خیر. عملی که نصرت امام و منطبق بر نقشه ولایت باشد نه تشخیص و اجتهاد شخصی. برخی هیاتی و دیندارند و حتا اهل عمل. اما عمل شان نسبتی به خواسته و نصرت امام شان ندارد. نمونه تاریخی اش عبیدالله بن حر جعفی. گفت من نیستم اما اسب و شمشیرم برای شما. برخی تلاش می کنند، خرجی می دهند، کار و فعالیت دیندارانه هم دارند، اما کار امام شان را پیش نمی برند. مثل اینکه امام در کربلا باشد و ما در مدینه اهل مجلس علم و خدمت رسانی به نیازمندان و سفره انعام و غیره باشیم؛ شوخی نیست؟ پس وقتی از صحنه حق و باطل زمان خویش غایب هستیم و طاغوت زمان خود را، در معیت ولایت نفی و تکفیر نمیکنیم این گریه و بکاء برای ما ذره ای تقرّب الی الله ندارد. 🔴نصرت امام در ایستادن مقابل دشمن است و آرایش جنگی دشمن امروز، در رسانه است. جنگ امروز، جنگ نهایی زینب کبری است؛ جنگ روایت ها؛ جهاد تبیین. حرف تمام است؛ هیاتی سکولار، "انقلابی بدون عمل" یا "عمل ناانقلابی" است.
💢 چرا قرآن سوزی ، چرا سوئد؟! 🔹 این تصویر که چند سال پیش در رسانه های ایران و سوئد وایرال شد مربوط به زنی سوئدی است که با شنیدن داستان زندگی (ع) و جنایات عاشورا ، به گریه می افتد. 🔹 در چند سال اخیر جوانان مومن مسلمان با آگاهی بخشی چهره به چهره ، بخش عمده ای از مردم اروپا را با مفاهیم عمیق اسلامی آشنا کردند. 🔹 اینجاست که خناسان هدایت شده از صهیونیستم جهانی ، احساس خطر کرده و سعی در شروع جنگ صلیبی دیگری بین عقاید مسلمانان و مسیحیان دارند. موج اسلامگرایی در اروپا به حدی قوی شده است که دشمنان ، کاری جز انتحار کردن ندارند. همین حرکت های ریسکی و انتحاری سپاه کفر به برکت قیام خونین (ع) ، مرگ تفکر صهیونیستی را پیش خواهد انداخت.
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️اصول و مبانی تربیت عاشورایی در نگاه امام سجاد (بخش چهارم و پایانی) 🔸بعد از بیان و ذکر پاره ای از مبانی تربیتی در فرهنگ عاشورایی، به چند مورد از اصول و شاخص های اصلی تربیتی در اندیشه (ع) اشاره خواهیم داشت. به هر اندازه در تقویت این اصول موفق عمل نماید، در بحران های حساس و آزمون های بزرگ الهی موفق‌تر عمل خواهد نمود. 2⃣ تقویت زهد   🔹از جمله مهم‌ترین و با ارزش ترین اصول و ارکان تربیت عاشورایی، در زندگی است. دوری‌ از مظاهر دنیا یکی از اصول مسلم اخلاقی و تعلیم و تربیت شناخته شده است. در واقع نوعی عدم‌ وابستگی به لذات مادی و دنیوی است. نوعی عدم دلبستگی به خواهش های نفسانی و مادی. یک انسان هر چند می‌تواند صاحب مال و منال مادی باشد، ولی به آن وابسته نیست؛ 🔹از این رو رفتار و عملکردش به گونه ای است که مورد رضایت و خشنودی باری تعالی باشد، نه رفتاری برخواسته از خواهش نفسانی و کشش شیطانی. باری به هر جهت نقطه شروع و آغاز تمام‌ مشکلات در تربیت اخلاقی حب‌ دنیا است؛ از طرفی اصل تربیتی  که در اندیشه فکری و تربیتی (ع) زیاد از آن یاد شده است، به معنای دوری از دلبستگی های مادی و آزادی از هر چیزی است که بخواهد در انسان نوعی دلبستگی ایجاد نماید و او را از یاد خدا و آخرت و وظایف دینی و اخلاقی باز دارد. 🔹«وَ ارْزُقْنِی الرَّغْبَةَ فِی الْعَمَلِ لَک لِآخِرَتِی حَتَّی أَعْرِفَ صِدْقَ ذَلِک مِنْ قَلْبِی، وَ حَتَّی یکونَ الْغَالِبُ عَلَی الزُّهْدَ فِی دُنْیای، وَ حَتَّی أَعْمَلَ الْحَسَنَاتِ شَوْقاً، وَ آمَنَ مِنَ السَّیئَاتِ؛ [۱] و رغبت و میلی روزی من کن، که عمل برای تو را محض آخرتم انجام دهم، بدان‌گونه که صدق این رغبت را در قلبم بیابم، و بی‌رغبتی نسبت به دنیای زودگذر بر دلم چیره شود، آن‌سان که از سر شوق به حسنات برخیزم، و به سبب بیم و خوف از سیئات در امان مانم».   پی‌نوشت؛ [۱] نیایش ۲۲ صحیفه سجادیه
➡️ ادامه بحث قبل 🏴‌‌ میعادگاه عشاق و مراتب عاشقی ( قسمت۳) 💫 کربلا و تفسیر "معنا عشق و عاشقی" 📝تکمیل و ویراستاری: اتاق فکر اندیشکده [۱] ♥️ تمام انبیاء، تمام ملائکة الله، همه‌ی مرسلین، همه اجنه و قوای عالم، همگی گفتند که یا اباعبدالله! ما هستیم! حضرت با دست اشاره کرد که: نه! نیستید! اینجا وادی اطلاق است، اذن خواستند که بیایند و کمک کنند. امام، از باب شفقت به ایشان گفت که نه، اینجا جای شما نیست. ۷۲ نفر می‌توانند به اینجا بیایند. اینجا جایی است که در آن، حضرت عباس بن علی می‌گوید: "قَدْ ضَاقَ صَدْرِي وَ سَئِمْتُ مِنَ الْحَيَاةِ" [دلم گرفته است...] کربلای عشاق اینگونه جایی است. ♥️ اینجا کشش امام است که پشت عباس را به خاک عشق می کوبد! ... هرکدام از این عشاقی که در کربلا می‌بینید، افتاده‌اند، اینها را کشش امام حسین علیه السلام به کربلا آورد و به زمین انداخت، ... اباعبدالله می‌فرماید که: اینجا وادی عشق مطلق است و عشق مطلق منزه از هر قیدی است. عشق مطلق، وادی بی حدی است. اینجا حد راه ندارد! به محض اینکه ذره‌ای در کسی قید و تعلق باشد؛ نمی‌تواند وارد کربلا شود، نمی‌تواند جمال مطلق را شهود کند. دیدن جمال مطلق حسینی، فنای اتمّ در امام حسین را می‌طلبد، لذا امام فرمودند: «هل مِن ناصر یَنصُرُنی»، به لبیک ملائکه و انبیاء نه گفتند و گفتند که شما نمی‌توانید به اینجا بیایید. اصلا جای شما اینجا نیست. هیچ کس جز چهارده معصوم و این شهدای کربلا و واحداً بعد واحد به آن مقام راه پیدا نکردند... ♥️اباعبدالله الحسین علیه‌السلام می‌فرمایند: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْكَرْبِ وَ الْبَلَاءِ» . این گرفتگی ناشی از وصول به عشق مطلق است و بلا، بلای محبت است. عشق مطلق حاصل نمی‌شود مگر به جمال مطلق. اگر شما بخواهید جمال مطلق را مشاهده کنید باید عاشق شوید. جناب سهروردی در تعریف عشق آورده ‌است که این کلمه مشتق از "عَشَقه" است. عشقه هم یک گیاهی است مثل پیچک که به دور یک درخت دیگر آن‌قدر می‌پیچد تا آن را خشک می‌کند و از بین می‌برد، این عشق است. معشوق اولین کاری که می‌کند این است که: آن قدر به دور عاشق می‌پیچد که او را از بین می‌برد و هستی او را از او می‌گیرد. این‌گونه است که انسان می‌تواند جمال مطلق را مشاهده کند و گرنه جمال مقید را همه می‌بینند. نظام هستی جمال مقید الهی است. ♥️ زیبارویان این عالم کم نیستند، اما جمال مطلق، "حُسن ازلی" است. در ابجد عدد "حسن ازل" با یوسف یکی است. عشق، حسن ازلی و ابدی است و حدی برای آن وجود ندارد. حسن ازلی حق متعال که از صبح ازلی طلوع کرده‌ است، همه را عاشق و شیفته‌ی خودش کرده‌است. ماجرای من و معشوق مرا پایان نیست هرچه آغاز ندارد، نپذیرد انجام ادامه در شماره های بعد⬅️
➡️ ...ادامه بحث قبل 🏴" میعادگاه عُشاق و مراتب عاشقی" (قسمت۴) 💠 چرا عرفا «کربلا و حسین (ع) را مظهر جلال و جمال خداوند می دانند؟» 📝تکمیل و ویراستاری: اتاق فکر اندیشکده [۱] ♥️ «عشق مطلق»، اباعبدالله الحسین علیه‌السلام است، زیرا او «حُسن ازلی» خداست. ...در روایت داریم که اسم اباعبدالله، از اسم جمیل حق متعال مشتق شده ‌است. پس حسین علیه‌السلام جمال و حُسن مطلق است لذا می‌گوید: یا قدیم الإحسان بحق الحسین ... در تعریف «إحسان» هم گفته‌اند: «اُعْبُدِ اَللَّهَ كَأَنَّكَ تَرَاهُ» [۱] [خدا را به گونه ای عبادت کن، گویا او را می بینی] وقتی می‌خواهی "خدا را عبادت کنی؛ باید جمال (زیبایی) خدا را ببینی و جمال خدا، (زیبایی عمل) امام است. اگر هم احسان را به دهنده (بخشنده) معنی کنیم، این معنی هم به جمال برمی‌گردد، چون محسن کسی است که بخشندگی دارد و بخشنده برای اسم رحمان خداست و رحمان همان "تبارک" است و تبارک در تقسیم‌بندی اسماء از اسماء جمیل حق متعال است. 🏴 کربلا ظهور جمال است، منتها جمال مطلق ظاهر نمی‌شود، مگر در جلال مطلق. عشق شوری، در نهاد ما نهاد جان ما در بوته ‌سودا نهاد بهر آشوب دل سوداییان خال فتنه بر رخ زیبا نهاد 🏴 این خال فتنه، "جلال الهی" است. لذا در عین حالی که کربلا مظهر جمال (زیبایی) مطلق خداست، مظهر جلال (بزرگی و عظمت) مطلق خدا هم هست. یعنی جمال و جلال این‌جا با هم جمع شده‌اند. پس در کربلا هم جمال مطلق رخ نمود، هم جلال مطلق. چرا؟ 💦 چون تا جلال ظهور پیدا نکند و اغیار را از بین نبرد، جمال مطلق خودش را نشان نمی‌دهد.   به پرده بود جمال جمیل عز و جل به خویش خواست کند جلوه‌ ای به صبح ازل جمال خواست تا خودش را نشان دهد، امیرالمؤمنین ع آیینه جمال ازلی شد. بلکه هموست جمال و جلال اتم خدا!! این نظام هستی سر تا پا جمال است. جلال بعضی ‌اوقات رخ می‌نماید و می‌گذرد. چه کسی تحمل جلال خدا را دارد، همه‌ی ما از جلال گریزانیم! «لِمَنِ الْمُلْكُ الْيَوْمَ لِلَّهِ الْوَاحِدِ الْقَهَّارِ» (غافر/۱۶) [امروز فرمانروایی از آن کیست؟ از آن خداوند یکتای قهار است.] 👈 اما یک روز موعد ظهور جلال هم سر می‌رسد. عاشق جلال را می‌خواهد. فردی از رسول‌الله (ص) خواست و گفت که: مرا از اصحاب آتش قرار بده. پیامبر فرمودند: قرارت داده ام از رسول خدا، درباره‌ی این اتفاق سوال کردند، فرمودند: این آتش عشق است، آتشی که اغیار را می‌سوزاند... ادامه دارد ...⬅️ 📚 اندیشکده "علوم قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" منبع:___________ ۱. پيامبر اکرم (ص) فرموده: «اُعْبُدِ اَللَّهَ كَأَنَّكَ تَرَاهُ فَإِنْ لَمْ تَكُنْ تَرَاهُ فَهُوَ يَرَاكَ.» [خدا را به گونه ای عبادت کن گویا او را می بینی، اگر تو او را نمی بینی؛ او تو را می بیند.] إرشاد القلوب، ج۱، ص ۱۲۸ https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
ازحاج احمدمتوسلیان سوال شد چرا اسم تیپی که تشکیل داده را محمدرسول الله ﷺ گذاشته... در جواب گفت:به این دلیل که هر وقت اسم لشکر ۲۷ برده میشود ذکر صلوات را به همراه داشته باشد.... فرماندهان لشڪر ﷴ رسول ﷲﷺ اَللّهُم‌َّصَلِّ عَلی مُحَمَّدوآلِ مُحَمَّد وآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
آگهی استخدام لشکر عملیاتی زرهی ۸ نجف اشرف (نیروی زمینی سپاه)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نذری دادن برای امام حسین شرک است ؛ چون برای غیرخداست