eitaa logo
این عماریون
384 دنبال‌کننده
226.2هزار عکس
61هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
✅️ رئیسی در شهرکرد: 🔶️ امروز در استان چهارمحال و بختیاری ۴ هزار مسکنِ آماده و ۲۰۰ هکتار زمین جهت ساخت مسکن را تحویل متقاضیان می‌دهیم. 🔹️روزانه مساله مسکن را در سراسر کشور پیگیری می‌کنم. ✅️ همکاران ما در سراسر کشور باید طوری عمل کنند که مردم حس کنند دولت خالصانه قصد دارد مشکلات‌شان را حل کند.
شهریار را خبر دهید که دولت قوی می آید دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم شال سبز پوش محمدی به نگین سبز استان تهران شهرستان شهریار خوش آمدید https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
پیام علوی 🌷💜🌷 رحمت خدا بر رهروان هدايت 🇮🇷 امام علی علیه السلام می‌فرماید 🌸«رَحِمَ اللّهُ امْرَأً سَمِعَ حُكْماً فَوَعى 🌸 وَ دُعِيَ إِلى رَشادٍ فَدَنا، 🌸وَ أَخَذَ بِحُجْزَةِ هادٍ فَنَجا» 🌺 (خدا رحمت كند فردى را كه سخن حكيمانه اى بشنود و بپذيرد، 🌺 و به راه راست خوانده شود و به طرف آن برود، 🌺 و كمربند راهنمايى را بگيرد و نجات پيدا كند. ) 🌷💜🌷💜🌷 خطبه 76 نهج البلاغه
🌹سهم : خطبه ۳۲ تا ۳۱ ┄═❁✦❀•••🌿🌸🌿•••❀✦❁═┄ 📜 : (در سال ۳۷ هجری در مسجد کوفه در شناخت مردم و روزگاران پس از پیامبر "صلی الله علیه وآله وسلم" ایراد فرمود) 1⃣ سير ارتجاعی امت اسلامی ♦️ای مردم! در روزگاری کينه توز و پر از ناسپاسی و کفران نعمت ها صبح کرده ايم که نيکوکار بدکار به شمار می آيد و ستمگر بر تجاوز و سرکشی خود می افزايد. نه از آن چه می دانيم بهره می گيريم و نه از آن چه نمی دانيم می پرسيم و نه از حادثه مهمّی تا بر ما فرود نيايد می ترسيم. 2⃣ اقسام مردم (روانشناسی اجتماعي مسلمين، پس از پيامبر"صلی الله علیه وآله وسلم") ♦️در اين روزگاران مردم چهار گروه اند: گروهی اگر دست به فساد نمی زنند، برای اين است که روحشان ناتوان و شمشيرشان کند و امکانات مالی در اختيار ندارند. و گروه ديگر آنانکه شمشير کشيده و شرّ و فسادشان را آشکار کرده اند، لشکرهای پياده و سواره خود را گرد آورده و خود آماده کشتار ديگرانند. دين را برای به دست آوردن مال دنيا تباه کردند که يا رئيس و فرمانده گروهی شوند، يا به منبری فرا رفته، خطبه بخوانند. چه بد تجارتی که دنيا را بهای جان خود بدانی و با آنچه که در نزد خداست معاوضه نمايی. و گروهی ديگر با اعمال آخرت، دنيا را می طلبند و با اعمال دنيا در پی کسب مقام های معنوی آخرت نيستند، خود را کوچک و متواضع جلوه می دهند. گام ها را رياکارانه و کوتاه بر می دارند، دامن خود را جمع کرده، خود را همانند مؤمنان واقعی می آرايند و پوشش الهی را وسيله نفاق و دورويی و دنياطلبی خود قرار می دهند. و برخی ديگر با پستی و ذلّت و فقدان امکانات، از به دست آوردن قدرت محروم مانده اند، که خود را به زيور قناعت آراسته و لباس زاهدان را پوشيده اند. اينان هرگز در هيچ زمانی از شب و روز از زاهدان راستين نبوده اند. 3⃣ وصف پاكان در جامعه مسخ شده ♦️در اين ميان گروه اندکی باقی مانده اند که ياد قيامت چشم هايشان را بر همه چيز فرو بسته و ترس رستاخيز اشک هايشان را جاری ساخته است؛ برخی از آنها از جامعه رانده شده و تنها زندگی می کنند و برخی ديگر ترسان و سرکوب شده يا لب فرو بسته و سکوت اختيار کرده اند؛ بعضی مخلصانه همچنان مردم را به سوی خدا دعوت می کنند و بعضی ديگر گريان و دردناکند که تقيّه و خويشتن داری، آنان را از چشم مردم انداخته است و ناتوانی وجودشان را فرا گرفته گويا در دريای نمک فرو رفته اند. دهن هايشان بسته و قلب هايشان مجروح است؛ آن قدر نصيحت کردند که خسته شدند، از بس سرکوب شدند، ناتوانند و چندان کشته دادند که انگشت شمار شدند. 4⃣ روش برخورد با دنيا ♦️ "پس بايد دنيای حرام در چشمانتان از پَرِ کاهِ خشکيده و تُفاله های قيچی شده دام داران، بی ارزش تر باشد. از پيشينيان خود پند گيريد، پيش از آنکه آيندگان از شما پند گيرند، اين دنيایِ فاسدِ نکوهش شده را رها کنيد زيرا مشتاقان شيفته تر از شما را رها کرد. ( می گويم: بعضی از نادانان اين خطبه را به معاويه نسبت داده اند، ولی بدون ترديد اين خطبه از سخنان اميرمؤمنان(علیه السلام) است. «طلا کجا و خاک کجا؟! آب گوارا و شيرين کجا و آب نمک کجا؟!». دليل بر اين مطلب سخن «عمرو بن بحر، جاحظ» است که ماهِر در ادب و نقّاد بصير سخن می باشد، او اين خطبه را در کتاب «البيان و التبيين» آورده و گفته است: آن را به معاويه نسبت داده اند. سپس اضافه کرده که اين خطبه به سخن امام(علیه السلام) و به روش او در تقسيم مردم شبيه تر است. و اوست که به بيانِ حال مردم، از غلبه، ذلّت، تقيّه و ترس واردتر است، سپس می گويد: «تا کنون چه موقع ديده ايم که معاويه در يکی از سخنانش مسير زهد پيش گيرد و راه و رسم بندگان خدا را انتخاب کند؟!» ┄═❁✦❀•••🌿🌸🌿•••❀✦❁═┄ 📜 : ( در آغاز جنگ جمل در سال ۳۶ هجری، ابن عباس را برای پند دادن به سوی زبیر فرستاد و فرمود:) 🔹روانشناسی طلحه و زبير ♦️با طلحه ديدار مکن، زيرا در برخورد با طلحه او را چون گاو وحشی می يابی که شاخش را تابيده و آماده نبرد است، سوار بر مرکب سرکش می شود و می گويد رام است. بلکه با زبير ديدار کن که نرم تر است. به او بگو پسر دايی تو می گويد: در حجاز مرا شناختی و در عراق مرا نمی شناسی؟! چه شد که از پيمان خود بازگشتی؟! (جمله کوتاه «فَما عَدا مِمّا بَدا» برای نخستين بار از امام علی "علیه السلام" شنيده شده و پيش از امام(علیه السلام) از کسی نقل نشده است.) https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
امیرالمومنین(ع): ريشه سالم ماندن از لغزش‌ها، انديشيدن پيش از عمل كردن و سنجيدن پيش از سخن گفتن است
🔹پیامک‌ گسترده‌ای درحال ارسال به نیروهای ارتش اسرائیل است که هنوز در راه است و شما و دولت شما را به دست ما می‌اندازد، زمان شما تمام شده است، سرزمین ما آزاد خواهد شد و اجساد شما پل آزادی ما خواهند بود 🔹دروغ پیروزی که دولت شما ادعا می کند چیزی نیست جز تلاشی برای پنهان کردن شرمساری شکست. غرور مرکاوا شکسته شده است، افسانه ارتش شما تبخیر شده است، همقطاران شما در سوراخ های مرگ غزه مرده‌اند. 🔹همه اینها بخاطر منافع شخصی نتانیاهو اتفاق می‌افتد. آیا شما جسد بعدی در مقبره‌های غزه برای کمک به نتانیاهو خواهید بود؟
🔴فرانسه خشونت صهیونیست‌ها را «سیاست ترور» خواند 🔹‌فرانسه از خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری رود اردن انتقاد کرد و آن را «سیاست ترور» نامید. 🔹‌«آن کلر لژاندر» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه پنجشنبه در کنفرانسی خبری گفت که هدف از این خشونت و خونریزی‌ها آواره کردن عامدانه فلسطینی‌هاست و اسرائیل باید از ساکنان غیر نظامی کرانه باختری محافظت کند. 🔹‌وی همچنین تاکید کرد که اسرائیل نباید درباره آینده غزه تصمیم‌گیری کند و این باریکه باید بخشی از کشور فلسطین باشد. https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیام دعوت سپیده بابایی ملی پوش کشتی ایران برای شرکت در راهپیمایی شنبه (۲۷ آبان) در حمایت از مردم مظلوم غزه 🔹 با تمام توان از این مقاومت و این انتفاضه حمایت کرده و در اجتماع جهانی روز شنبه بار دیگر محکم‌تر فریاد مرگ بر اسرائیل سر خواهیم داد.
بسم الله الرحمن الرحیم صلوات مخصوص بعداز نمازعصر روز جمعه غافل نباشیم شیخ بزرگوار ابن ادریس در کتاب «سرائر» از جامع «بزنطى» نقل کرده: که ابو بصیر گفت: از امام صادق علیه السّلام شنیدم مى‏فرمود: هرکس پس از نمازعصر روز جمعه بگوید: اللهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الْأَوْصِیَاءِ الْمَرْضِیِّینَ بِأَفْضَلِ صَلَوَاتِکَ وَ بَارِکْ عَلَیْهِمْ بِأَفْضَلِ بَرَکَاتِکَ وَ السَّلامُ عَلَیْهِمْ وَ عَلَى أَرْوَاحِهِمْ وَ أَجْسَادِهِمْ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکَاتُهُ خدایا! درود فرست بر محمّد و خاندان محمّد، آن‏جانشینان‏ پسندیده او، بر‌ترین درودهایت را، و از بهترین برکاتت به آنان ارزانى کن، و سلام بر ایشان و بر جانها و بدنهاشان و رحمت و برکات خدا بر آنان باد براى او همانند پاداش عمل پریان و آدمیان در آن روز خواهد بود. مؤلف گوید: این صلوات ارزنده در نوشته‏هاى‏ بزرگان حدیث با سندهاى بسیار معتبر، با فضیلتهاى فراوان روایت شده. و چنانچه ده بار و هفت بار خوانده شود بهتر است‏ زیرا از امام صادق علیه السّلام روایت شده: هرکه پس از نماز عصر روز جمعه، پیش از آنکه از جاى خویش برخیزد، این صلوات‏ را ده بار بخواند، فرشتگان از این جمعه تا جمعه آینده در همین ساعت بر او صلوات مى‏فرستند، و نیز از آن حضرت روایت شده: هنگامى‏که نماز عصر روز جمعه را خواندى هفت بار این صلوات را بخوان. و شیخ کلینى در کتاب «کافى» روایت کرده: وقتى‏که در روز جمعه نماز خود را خواندى بگو: اللهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الْأَوْصِیَاءِ الْمَرْضِیِّینَ بِأَفْضَلِ صَلَوَاتِکَ وَ بَارِکْ عَلَیْهِمْ بِأَفْضَلِ بَرَکَاتِکَ وَ السَّلامُ عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمْ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکَاتُهُ. خدایا! درود فرست بر محمّد و خاندان محمّد که جانشینان پسندیده اویند بهترین درودهایت را، و بهترین‏ برکاتت را بر آنان ارزانى کن، و سلام و رحمت و برکات خدا بر او و بر ایشان باد به یقین هر که این صلوات را، پس از نماز عصر بخواند حق تعالى براى او صد هزار کار نیک ثبت کند، و از او صد هزار گناه را محو نماید، و صد هزار حاجتش را روا کند، و صد هزار بار مقامش را در بهشت بلند گرداند. و نیز شیخ کلینى فرموده‏ روایت شده: هر که این صلوات را هفت بار بخواند براى او به تعداد بندگان کار نیک ثبت کنند و عملش در آن روز مورد قبول واقع شود، و در روز قیامت حاضر مى‏شود درحالى‏که بین دو چشم او نور پرفروغى مى‏درخشد... 📚مفاتیح الجنان/ بخش اعمال روزجمعه قربه الی الله صلوات هایمان را جهت خشنودی و سلامتی و فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تقدیم می نماییم ✨انتشار بازمزمه صلوات بلامانع است
✍️ عبدالله گنجی روزنامه نگار و فعال رسانه ای نوشت: این متن در باره شخصیت رئیسی است ..... زیرا تجربه ۲۴ سال قبل آن را لمس کرده ایم و بعد از ۲۵ سال تریبون رئیس جمهور محل دعوا نیست. کسی را نگران نمی کند. اشکال هم ندارد بگویید فلانی ماله کشید یا چاپلوسی کرد. مسئولیتی هم ندارم. اما نعمت این شخصیت را قدر بدانیم. 👏 رئیسی شانی برای خود قایل نیست "من" نمی شناسد.بی ادعاست! 👏سوگلی هایی با خط قرمز ندارد. باند ندارد. روحیه باندی ندارد.مثلا مشایی،واعظی ندارد.جیب نزدیکان در اطرافش باز نیست! 👏 به موانع فرضی و موهوم حمله نمی کند و آن را عامل ناکامی نمی داند. 👏 با دوقطبی آفرینی مردم را سرکار نمی گذارد و دنبال نخود سیاه نمی فرستد. 👏 فضا را رازآلوده نمیکند بگم بگم ندارد. 👏 به منتقدان یک بارهم توهین نمی کند عبارت "اگر می گذاشتند.." و یا " نمی گذارند " ندارد. 👏 تربیونهایش منشا تنش و تحریک سیاسی در کشور نیست. 👏 اختلافات با قوا را به مردم نمی آورد. آرامش مردم را بهم نمیریزد. 👏 دهها اکانت اینجا تهمت وتوهین و تحقیرش می کنند شکایت نمی کند. پاسخ هم نمی دهد.مدعای آزادی هم ندارد! 👏 اصرار بر نظریه پردازی و حرفهای فلسفی ازتربیون قدرت ندارند. بین نخبگان و توده فاصله نمی گذارد. 👏 شبانه روز مثل سرباز(نه ژنرال) می‌دَود. از هیچ کس طلبکارهم نیست. به همین دلایل مدیرانش هم درگیر ذهنیات سیاسی نیستند. 🌷 قدراین نعمت را بدون منفعت طلبی و فراتر از قبیله گرایی باید دانست! معتقدم همین اخلاص و یکرنگی آبروی وی را نزد ملت ایران حفظ و ارتقا می دهد. سنت های الهی سوخت و سوز ندارد.
 در طول تاریخ مدعیانی بودند؛ بعضی از مدعیان هم همین چیزی که حالا اشاره کردند، یک علامتی را بر خودشان یا بر یک کسی تطبیق کردند؛ همه‌ی اینها غلط است. بعضی از این چیزهائی که راجع به علائم ظهور هست، قطعی نیست؛ چیزهائی است که در روایات معتبرِ قابل استناد هم نیامده است؛ روایات ضعیف است، نمیشود به آنها استناد کرد. آن مواردی هم که قابل استناد هست، اینجور نیست که بشود راحت تطبیق کرد. همیشه عده‌ای این شعرهای شاه نعمت‌اللَّه ولی را - در طول سالهای متمادی و در موارد زیادی - بر آدمهای مختلفی در قرون مختلف تطبیق کردند، که بنده دیدم. گفتند بله، اینی که گفته من فلان کس را، فلان جور میبینم، این فلان کس است؛ یک شخصی را گفته‌اند. باز در یک زمان، صد سال بعد مثلاً، یک کس دیگری را پیدا کردند و به او تطبیق کردند! اینها غلط است، اینها کارهای منحرف‌کننده است، کارهای غلطانداز است. وقتی انحراف و غلط به وجود آمد، آن وقت حقیقت، مهجور خواهد شد، مشتبه خواهد شد، وسیله‌ی گمراهی اذهان مردم فراهم خواهد شد؛ لذا از کارِ عوامانه، از تسلیم شدن در مقابل شایعات عامیانه بایستی بشدت پرهیز کرد. کارِ عالمانه، قوی، متکی به مدرک و سند، که البته کار اهل فنِ این کار است، این هم کار هر کسی نیست، باید اهل فن باشد، اهل حدیث باشد، اهل رجال باشد، سند را بشناسد، اهل تفکر فلسفی باشد؛ بداند، حقایقی را بشناسد، آن وقت میتواند در این زمینه وارد میدان شود و کار تحقیقاتی انجام دهد. این بخش از کار را هرچه ممکن است، بیشتر باید جدی گرفت تا راه ان‌شاءاللَّه برای مردم باز شود؛ هرچه دلها با مقوله‌ی مهدویت آشنا شود و انس پیدا کند و حضور آن بزرگوار برای ما، ما مردمی که در دوران غیبت هستیم، محسوستر شود و بیشتر حس کنیم و رابطه بیشتر داشته باشیم، این برای دنیای ما و برای پیشرفت ما به سمت آن اهداف بهتر خواهد بود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴افشای فریب رسانه‌ای صهیونیست‌ها 🔹شیوه القای شکست و تضعیف روحیه مردم غزه و مسلمانان جهان را در جنگ‌افزارهای نرم دشمن بشناسید. 🔸چگونه رسانه به عنوان ابزار جنگ روانی می‌تواند مقاومت یک ملت را در هم بشکند. 🔹در غزه و عراق و در جنگ سخت اینگونه مورد استفاده است، قطعا در جنگ نرم علیه ستون مقاومت یعنی ایران به مراتب فعال تر است. 🔸مادام که مسئولان این واقعیات مسلم را متوجه نشوند و مواجهه عالمانه با جنگ افزارهای مجازی دشمن را نداشته باشند و حتی خود از این جنگ افزارها تأثیرپذیر باشند و سیاستهای خود را بر مبنای هشتک ها و ترندها تنظیم کنند، شکست قطعی اسرائیل رقم نخواهد خورد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از صفحه اسکرین بگیرید هر شهیدی براتون اومد ۱۴ صلوات به نیت سلامتی و تعجیل‌‌ در فرج بفرستید و ثوابش رو به اون شهید هدیه کنید😍
نُه سفارش از قرآن کریم که اگر به آنها عمل کنیم خیلی از رفتارهایمان شکل مطلوب و مقبولی به خود می گیرد. ۱_ فَتَبَيَّنُوا: اهل تحقیق و بررسی باشید، قبل از اینکه سخنی بگویید، خوب در باره آن کنید. ۲_ فَأَصْلِحوُا اگر بین دوستان و آشنایان شما  هست، میان ایشان صلح و سازش برقرار کنید و خود نیز اهل صلح و سازش باشید. ۳_ وَأَقْسِطُوا: عادل باشید و براساس حق کنید و در اجرای حق، میان دوست و آشنا با فرقی نگذارید. ۴_ لَا يَسْخَر: دیگران را نکنید، مردم‌ و‌ اقوام گوناگون را به سُخره نگیرید. ۵_ وَلَا تَلْمِزُوا: به دیگران نزنید و از آنها عیب جویی نکنید. ۶_ وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَاب: لقب‌های و بر یکدیگر مگذارید و از اینکه یکدیگر را با القاب زشت و ناپسند صدا بزنید، شدیداً اجتناب کنید. ۷_ اِجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ: از بسیاری از گمانها دوری کنید، همچنین از در مورد دیگران به شدت خودداری کنید. ۸_ وَلَا تَجَسَّسُوا: اهل و پرده دری نباشید و در کار و زندگی دیگران سرک نکشید. ۹ _ وَلَا يَغْتَب: اهل پشت دیگران نباشید https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
💔پریشان و مضطر واقعی امام زمان(عج) است! 🔰أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ ۗ أَإِلَٰهٌ مَعَ الله ۚ قَلِيلًا مَا تَذَكَّرُونَ(نمل آیه۶۲) یا چه کسی است که درمانده را آن وقت که او را می خواند اجابت میکند و بلا و گرفتاری را بر طرف می سازد و شما مومنین را جانشینان خود در زمین، قرار می دهد؟ آيا با خداوند معبودى هست؟ بسیاراندک است آنچه که متذکر میشوید! 🌹امام صادق(ع) در تاویل آیه فوق میفرمایند: «نَزلتْ فِي الْقَائِم مِنْ آل مُحَمّدٍ(عَلَيْهم السَّلام)، هُوَ وَ الله الْمُضْطَرُّ إِذَا صَلَّى فِي الْمَقَامِ رَكْعَتَيْنِ، وَ دَعَا الله فَأَجَابَهُ،وَ يَكْشِفُ السُّوءَ وَ يَجْعَلُهُ خَلِيفَةً فِي الْأَرْضِ» (تفسير القمي ص۴۹۷) این آیه درباره قائم آل محمد(علیهم السلام) نازل شده است. بخداوند سوگند، مضطر و درمانده واقعی اوست، آن زمانی که در مقام ابراهیم دو رکعت نماز گزارد و خداوند را میخواند، پس خداوند او را اجابت می کند و گرفتاری(غیبت) او را از بین میبرد و او را در زمین خلیفه قرار می دهد. 🔶همچنین در دعای ندبه میخوانیم: «أَيْنَ المُضْطَرُّ الَّذِي يُجابُ إِذا دَعاِ» کجاست آن مضطرِّی که، هر وقت دعا کند اجابت میشود. 🔸️آری، نمونه اعلی از مضطرّ واقعى، وجود مبارک امام زمان ارواحنافداه است و بدترين سوء «و يكشف السوء»، سلطه ى کفّار و ولایت طاغوت است كه در زمان آن حضرت برطرف مى شود و «يجعلكم خلفاء» حكومت صالحان در آن زمان است. 🔸البته باید گفت هر جا كه دعاى ما مستجاب نشود، دليلى دارد، همچون: 👈الف: دعاى ما، طلبِ خير نبوده وما گمان مى كرديم خير است. (زيرا دعا يعنى طلبِ خير) 👈ب: نحوه ى درخواست، جدّى و همراه با درماندگى نبوده است. 👈ج: در دعا اخلاص نداشته ايم، يعنى اگر به درگاه خداوند رو كرده ايم، به ديگران نيز چشم اميد داشته ايم. 👈د: گاهى به جاى استجابتِ آنی آنچه مى خواهيم، خداوند اجابت آنرا برای زمانی مناسب ذخیره میکند و گاهى به جاى خواسته ما، كه نزد خداوند به مصلحت ما نيست، خداوند بلائى از ما دور مى نماید و گاهى به جاى برآوردن حاجت در دنيا، در نشئه های دیگر جبران مى كند كه همه اين مطالب در روايات آمده است. پس اجابت اظطراری امام زمان برای روزی که به مصلحت الهی باشد ذخیره شده و عاقبت این اجابت به منصه ظهور می‌رسد. 🔸اجابتِ مضطرّ، قضای حتمی خداوند است تا جایی که سنّت الهى را تغيير ندهد. مثلاً سنّت خداوند آن است كه مردم به نحوى بايد از دنيا بروند و همه ى انسان ها در لحظه ى احتضار مضطرّند و اگر خداوند به همه جواب مثبت دهد، بايد قانون مرگ که در امتداد کمال انسانهاست را لغو كند. لذا اجابت مضطر در چارچوب مصلحت و سنت های الهی میباشد. 🔸ريشه ايمان به خداوند متعال، عقل و فطرت و شهود قلبی است، لكن مادّيون مى گويند: ريشه ايمان به خدا ترس است. يعنى انسان چون خود را در برابر حوادث عاجز مى بيند، هنگام بروز حادثه اى تلخ، قدرتى را در ذهن خود تصوّر مى كند و به آن پناه مى برد. 🔸️مادّيون با اين محاسبه، ايمان را زاييده ى ترس مى دانند، امّا جواب آنان اين است كه توجّه به خدا به هنگام ترس است، نه آنكه اصل وجود خدا، مولود ترس باشد. مثلًا ما به هنگام ديدن سگ و احساس خطر، رو به سنگ مى‌رويم، امّا اين، بدان معنا نيست كه اصل سنگ به خاطر سگ به وجود آمده باشد. وجود قدرتى لايزال در هستى، امرى فطرى است كه به هنگام حوادثی که امید نجات از اسباب مادی نمیرود، مورد توجّه انسان واقع مى‌شود . چرا که در آن حوادثی که کاملا از غیر، انقطاع حاصل میشود درک آدمی به کانون غیبی فراتر از حس خیالی یا موهوماتی میباشد و انسان در آن لحظه این جنس از ایمان را از شوائب مادی و حسّی و خیالی منزّه میبیند لکن اگر امید نجاتی با وجود اسباب مادی برود این جنس از ایمان برای بسیاری از انسانها با شوائب شرک و وهم آمیخته میباشد(بدلیل جهل و اعمال بد که حجاب بین آنها و خداوند را رقم زده) 🔸علاوه بر آن‌ باید به دهریّون گفت که اگر سرچشمه ايمان ترس باشد، بايد هر كس ترسوتر است، مؤمن تر باشد. در حالى كه مؤمنان واقعى، شجاع ترين افراد زمان خود بوده اند و بايد انسان در لحظاتى كه احساس ترس ندارد، ايمانى هم نداشته باشد، در حالى كه ما در لحظه هايى كه ترس نداريم خدا را به دليل عقل و فطرت و شهود قلبی قبول داريم. در حقيقت ترس و اضطرار، پرده غفلت و حجاب های نفسانی را كنار مى زند و ما را متوجّه خدا مى كند. لذا منكران خدا هرگاه در هواپيما يا كشتى نشسته باشند و خبر سقوط يا غرق شدن را بشنوند(فَإِذَا رَكِبوا فِي الْفُلْكِ دَعَوُا اللَه مُخْلِصينَ لَهُ الدِّينَ) و يقين كنند كه هيچ قدرتى به فريادشان نمى رسد، از عمق جان به يك قدرت و نجاتبخش غیبی که مشهود قلبشان میشود و آن را منزّه از ادراک حسّی مبینند، اميد پیدا کرده و دل مى بندند كه آن محسوس غیبی، همان خداى متعال است.
الْعَفَافُ زِينَةُ الْفَقْرِ وَالشُّكْرُ زِينَةُ الْغِنَى وَالصَّبْرُ زِينَةُ الْبَلاءِ وَالتَّوَاضُعُ زِينَةُ الْحَسَبِ وَالْفَصَاحَةُ زِينَةُ الْكَلامِ وَالْعَدْلُ زِينَةُ الاِْيمَانِ وَالسَّكِينَةُ زِينَةُ الْعِبَادَةِ وَالْحِفْظُ زِينَةُ الرِّوَايَةِ وَخَفْضُ الْجَنَاحِ زِينَةُ الْعِلْمِ وَحُسْنُ الاَْدَبِ زِينَةُ الْعَقْلِ وَبَسْطُ الْوَجْهِ زِينَةُ الْحِلْمِ وَالاِْيثَارُ زِينَةُ الزُّهْدِ وَبَذْلُ الْمَجْهُودِ زِينَةُ النَّفْسِ وَكَثْرَةُ الْبُكَاءِ زِينَةُ الْخَوْفِ وَالتَّقَلُّلُ زِينَةُ الْقَنَاعَةِ وَتَرْکُ الْمَنِّ زِينَةُ الْمَعْرُوفِ وَالْخُشُوعُ زِينَةُ الصَّلاةِ وَتَرْکُ مَا لا يَعْنِي زِينَةُ الْوَرَعِ؛ عفت وخويشتندارى زينت فقر است و شكر زينت غنا و ثروتمندى، صبر زينت بلا و مصيبت است و تواضع زينت شخصيت، فصاحت زينت كلام است و عدالت زينت ايمان، آرامش زينت عبادت است و حفظ كردن زينت روايت، فروتنى زينت علم است و ادب زينت عقل، گشادگى چهره زينت حلم است و ايثار وفداكارى زينت زهد، بخشش به مقدار آنچه انسان در توان دارد زينت روح است و كثرت گريه زينت خوف از خدا، مصرف كم زينت قناعت است و ترك منت زينت كار خير و بخشش، خشوع زينت نماز است و ترك آنچه مربوط به انسان نيست زينت ورع و پرهيزكارى است كشف الغمة ج 2 ص 347
🌷 "قرآن، من شرمنده توام اگر از تو آواز مرگی ساخته‌ام که هر وقت در کوچه‌مان آوازت بلند می‌شود، همه از من می‌پرسند چه کسی مرده است؟ چه غفلت بزرگی که می‌پنداریم خدا تو را برای مردگان ما نازل کرده است... آخرین نوشته محسن حاجی حسنی🌷🕊 ‎‎‌‌‎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرائت سوره حمـد و توحید توسط امام خامنه‌ای برای سردار بزرگ اسلام و چهره فراموش‌نشدنی مقاومت شهید قاسم سلیمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 به آقا مرتضی گفتیم یه آرپیجی زن به ما بده؛ یه بچه فرستاد که وقتی گلوله رو گذاشت سر قبضه آرپیجی، قدش از اون کوتاه‌تر بود! 🎙 حاج حسین یکتا
﷽؛ 💎 ثواب زیارت اهل قبور در { از جمله اعمال این است که به زیارت گذشتگان به‌ویژه پدر و مادر یا یکی از ایشان برود که این عمل ثواب بسیار دارد . از علیه‌السلام روایت شده : مردگان را در زیارت کنید ، زیرا می‌دانند چه کسی به زیارت ایشان رفته است از این‌ رو شاد می‌شوند }. ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ 💎 فضیلت و ثواب صدقه دادن در { از جمله اعمال این است که صدقه دهد که بر طبق روایات : ثواب صدقه دادن در ، هزار برابر اوقات دیگر است }. ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ 💎 آداب و دعای گرفتن ناخن و موی پشت لب در { از جمله اعمال این است که ناخن و موی پشت لبش را بچیند زیرا ثواب بسیار دارد و روزی را افزون می‌کند و او را از گناه تا دیگر دور می‌سازد و از بیماری دیوانگی و جذام و پیسی ایمنی می‌دهد و بهتر است در وقت چیدن ناخن و زدودن موی پشت لب بخواند : " بِسْمِ اللّٰهِ وَبِاللهِ وَعَلَىٰ سُنَّةِ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ به نام خدا و به یاد خدا و بر روش محمّد و خاندان محمّد " و در گرفتن ناخن ، از انگشت کوچک دست چپ شروع و به انگشت کوچک دست راست پایان دهد و این شیوه را در گرفتن ناخن‌های پای خود نیز رعایت کند ؛ پس‌ازآن ناخن‌های چیده را دفن کند }. صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731